Şimdi Ara

Lpg Dolumu Sırasında Patlama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
2.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tamam genelleme yapmak yanlış olur ama tamda lpg taktırma arefesinde can sıkıcı bir olay lpg nin güvenirliği birkez daha tartışılır.



    http://www.ahaber.com.tr/webtv/videoizle/benzin-istasyonunda-dehset-anlari



  • Çok fena bir şey, bir anda ön taraftan alev almaya başlıyor.
  • ben de haberlerde izledim dun. simdi kimse bana lpg zararsiz demesin!!
    arkadas haberde diyor ki; kapiyi kapatirken olusan statik erektriklenmeden alev almis. yani nasil benzin ya da mazotla bir tutulur?
    oncelikle benzin ve mazotda sizinti olsa iceriye dolmaz, ayrica birakin statik elektrigi ates olmadan tutusmasi neredeyse imkansiz!
    national geographicde denediler, adam benzin deposuna silahla ates ediyor yine tutusmuyor? hatta kibrit yakip atmak bile ise yaramayabiliyor. hala cikip bazi cahiller lpg'nin guvenliginden bahsediyor! 3 kurus az odeyecegim diye ne kendimin ne de baskalarinin hayatini riske atamam. soylediginiz kadar guvenli olsa tum markalar cikarirdi lpgli arac. nasil bir milletiz yaa tamam hayat zor her sey pahali ama bu tip hesaplarin sagligimiz hatta hayatimizin onune gecmesini anlayamiyorum!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu olaydan sonra bir anda lpg den soğudum açıkcası.benzinli araç alır lpg taktırırım diyordum ama o araçta ben veya daha kötüsü eşim çocuğum olduğunu düşünmek bile kötü.
  • kafa karıştırıcı
  • Maalesef o "statik elektrik atlaması" bende de her gün oluyor.

    Eğer ufak bir gaz sızıntısı varsa patlama olması işten bile değil... Bu kareler beni de dehşete düşürdü.

    Tatildeyken daha 3 ay önce aracımdaki LPG enjektör rayına bağlı gaz hortumu nedense yerinden çıkmış ve 1 depo gaz havaya karışmıştı.
    Yerinde duran aracın başına geldiğimde gaz kokusu almadım.
    Araca binip marşa bastım ve yola devam ettim.
    Üstelik bu olay seyir esnasında da devam etmiş, ben ilk başta araç bir türlü LPG'ye geçmeyince şüphelendim.
    Tam depo gaz olmasına rağmen sanki gaz azalmış gibi gösterge paneli yanıp sönüyodu. (BRC'lerde gaz bitmeye yakın son ışık yanar söner)
    Yolda pencereyi açınca içeri gaz kokusu geldi ve ancak o zaman uyandık.

    O an bulunduğum ilçede yetkili BRC servisi yoktu, BRC işi yapn X bir servise gidip baktırdık, enjektör rayından çıkan gaz hortumunu geri taktılar.
    Meğer sürekli gittiğim servis (Yetkli BRC servisi) enjektörlere gelen hortumun montajı sırasında büyük çaplı kelepçe kullanmış.

    Gereğinden büyük çaplı kelepçe hortumu çok sıkmamış ve aylar sonra o aşırı yaz sıcaklarında hortumun yerinden çıkacağı gelmiş. Bu olaydan sonra Ankara'da bakıma gittiğim yetkili BRC servisini değiştridim!


    LPG'nin motora verdiği zarardan ve bu güvenlik sorunlarından dolayı bir sonraki aracım büyük olasılıkla "DİZEL" olacak.
    Dizel yakıt deposuna kibrit atsan bile yakıt kibriti anında söndürüyor, 6-7 yaşlarında haylaz bir çocuk modundayke denemiştim de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 9 Ekim 2012; 13:36:13 >




  • Merhaba, son paragrafınıza istinaden;

    - LPG motora zarar vermez (ecotech gibi bir motorsa o ayrı, onda da sübap değişir)
    - Adam gibi yerde adam gibi kit taktırın, milyonlarca lpg'li araç geziyor şehirlerimizde 2-3 kendini bilmez montajcının yaktıklarını piyasaya mal etmek doğru değil.
    - Dizel yanan kamyon ve otobüslere benzin mi döküp yakıyorlar? Dizelde yanar, hemde öyle bir yanarki söndüremezsiniz bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, son paragrafınıza istinaden;

    - LPG motora zarar vermez (ecotech gibi bir motorsa o ayrı, onda da sübap değişir)
    - Adam gibi yerde adam gibi kit taktırın, milyonlarca lpg'li araç geziyor şehirlerimizde 2-3 kendini bilmez montajcının yaktıklarını piyasaya mal etmek doğru değil.
    - Dizel yanan kamyon ve otobüslere benzin mi döküp yakıyorlar? Dizelde yanar, hemde öyle bir yanarki söndüremezsiniz bile.

    Şimdi ben böyle körü körüne savunmayı sevmiyorum işte adam gibi bir yerede taktırsan kul yapısı heran arıza çıkabilir ve uçucu bir gaz olduğu için tehlikeli dizel arabalara gelince evet yandılar ama o yandığını gördüğünüz arabların bir çocuğunda 10 numara yağ kullandığı ortaya çıktı...




  • Körü körüne savunma gibi anti-teknik tezleri malesef kabul etmiyorum. 10 numara yağ yokkende yanıyordu, öne çıkan nedenlerden;

    - aşırı yüksek basınç nedeniyle rail/hortum/boru patlaması
    - kurum birikiminin yüksek egt ile tutuşması

    v.b. nedenlerden yanan çok oldu. Sadece bir gerçek var, bir işi tekniğine uygun yaparsanız ve gerekli bakımları aksatmazsanız sıkıntı çekmezsiniz. Bu aldığınız herşeyde böyledir, en basitinden satın aldığınız evde bile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 10 Ekim 2012; 10:58:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watcherb

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, son paragrafınıza istinaden;

    - LPG motora zarar vermez (ecotech gibi bir motorsa o ayrı, onda da sübap değişir)
    - Adam gibi yerde adam gibi kit taktırın, milyonlarca lpg'li araç geziyor şehirlerimizde 2-3 kendini bilmez montajcının yaktıklarını piyasaya mal etmek doğru değil.
    - Dizel yanan kamyon ve otobüslere benzin mi döküp yakıyorlar? Dizelde yanar, hemde öyle bir yanarki söndüremezsiniz bile.

    Şimdi ben böyle körü körüne savunmayı sevmiyorum işte adam gibi bir yerede taktırsan kul yapısı heran arıza çıkabilir ve uçucu bir gaz olduğu için tehlikeli dizel arabalara gelince evet yandılar ama o yandığını gördüğünüz arabların bir çocuğunda 10 numara yağ kullandığı ortaya çıktı...

    sadece lpg nin uçucu olduğunumu düşünüyorsunuz .benzin alırken biraz pompadan uzaklaşıp dikkatlice gözlemlerseniz benzininde uçucu olduğunu rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz .bu gözlem sonucu şunu göreceksiniz ki benzin buhar fazına geçebilen yapıya sahiptir .pompanın dolum yapıldığı noktada gayet net bir buharlaşma göreceksiniz bu buhar aynı yazın sıcak asfaltta dalgalanma şeklinde belirginleşen bir görüntüye benzemekyedir .

    körüklü akaryakıt pompolarını nasıl önem arzediyor ,tekrar düşünmek geek olduğuna inanıyorum

    sayın MSC performansın dile getirdiklerine tamamıyla katılıyor herkese doğru ve keyifli paylaşımlar diliyorum .




  • Aslında korkunç bişey.. allah beterinden saklasın inşallah.. bu tür durumlar ne yazıkki hepimizi özüyor.

    biz burda olsun başka forumlarda olsun hep düzgün servis kaliteli kit ile dönüşümü yapıtırın dedik ve halla bunu savunuyoruz. araçlarınızın bakımını aksatmayın. filitre hortum regülatör su bakımlarını aksatmayın. herhangi bir koku aldığınızda servislerde baktırın.

    yanma meselesine gelince. beki duyanlar olmuştur. benim futbola merakım herkes tarafından bilinir. koyu galatasaray taraftarıyım. dünya futbolunu yakındna takip etmeye çalışırım. ve bundan 3 ay önce İSPANYOL BİR FUTBOLCUNUN SEYİR HALİNDE FERRARİSİ YANDI SON ANDA KURTULDU. GETAFELİYDİ YANLIŞ DEĞİLSEM.

    dolayısıyla bu tür durumlar sadece lpg de değil diğer yakıtlardada meydana gelmekte. ancak günümüzde artık her araç lpg li ve araç benzinde bile alev alsa lpg li olduğu için lpg dendir denilmekte.

    umarım bu tür durumlar yaşanmaz .. tedbir bizden takdir allahındır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, son paragrafınıza istinaden;

    - LPG motora zarar vermez (ecotech gibi bir motorsa o ayrı, onda da sübap değişir)
    - Adam gibi yerde adam gibi kit taktırın, milyonlarca lpg'li araç geziyor şehirlerimizde 2-3 kendini bilmez montajcının yaktıklarını piyasaya mal etmek doğru değil.
    - Dizel yanan kamyon ve otobüslere benzin mi döküp yakıyorlar? Dizelde yanar, hemde öyle bir yanarki söndüremezsiniz bile.


    - LPG motorun ömrünü kısaltır. Kaynak mı? Motor yenileme işiyle uğraşan ustalara gidip herhangi bir aracın sürekli benzinle çalıştığı zaman kaç km gittiğini ve LPG ile çalışırsa motorun kaç km gittiğini sorun. Ben sordum, örneklendireyim:
    * Sürekli benzinle çalışan Honda Civic motoru 500 bin kilometrenin altında rektefiyeye girmezken LPG takılan Honda Civic motoru neden 300-330 bin km civarında rektefiye istiyor. Kaldı ki piyasadaki en sorunsuz motorlardan biridir sizin daha iyi bilmeniz lazım. Bu mudur zarar vermemek?
    * TSI motorlara LPG takıldığında pistonun üstündeki minik tepecikler erkenden eriyor. TSI motor çıkalı kaç yıl oldu ki 300 bin kilometreyi göremeden rektefiyeye gelmiş? Ben erimiş TSI motor pistonunu gözümle gördüm. İsterseniz motor yenilemeci ustanın Ankara İvedik OSB'deki adresini vereyim, gidip kendisine sorun. Yok eğer bunları zaten biliyorsanız bilmemezlikten gelmeyi bırakın lütfen...

    - LPG montajını adam gibi yerde yaptırmak lazım haklısınız. Ancak şu forumda ahkâm kesen bazı meşhur firmalarda bile öyle ölümcül hatalara rastladım ki (isim vermek doğru değil) paylaşsam şaşarsınız!

    - Bu konuda yer alan videodaki gibi "DİZEL STATİK ELEKTRİK ATLAMASIYLA ASLA PATLAMAZ!" Yakıtlar hakkında bilginiz olmadığını görüyorum. LPG, benzin parlayıcı maddedir. Dizel yakıtlar parlayıcı değildir. Benzin veya LPG gibi kolayca alev almaz. Buradaki videoda basit bir statik elektrik atlamasıyla bile gaz alev alıyor. Cep telefonunun yaydığı mikrodalgalarla bile alev alabiliyor. Siz önce dizel yakıtın içine kibriti atıp deneyin, ondan sonra konuşalım. Ben denedim, rahatlıkla konuşuyorum. O yanan kamyon ve otobüsler elektrik atlamasıyla yanmıyor merak etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 10 Ekim 2012; 13:25:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, son paragrafınıza istinaden;

    - LPG motora zarar vermez (ecotech gibi bir motorsa o ayrı, onda da sübap değişir)
    - Adam gibi yerde adam gibi kit taktırın, milyonlarca lpg'li araç geziyor şehirlerimizde 2-3 kendini bilmez montajcının yaktıklarını piyasaya mal etmek doğru değil.
    - Dizel yanan kamyon ve otobüslere benzin mi döküp yakıyorlar? Dizelde yanar, hemde öyle bir yanarki söndüremezsiniz bile.


    - LPG motorun ömrünü kısaltır. Kaynak mı? Motor yenileme işiyle uğraşan ustalara gidip herhangi bir aracın sürekli benzinle çalıştığı zaman kaç km gittiğini ve LPG ile çalışırsa motorun kaç km gittiğini sorun. Ben sordum, örneklendireyim:
    * Sürekli benzinle çalışan Honda Civic motoru 500 bin kilometrenin altında rektefiyeye girmezken LPG takılan Honda Civic motoru neden 300-330 bin km civarında rektefiye istiyor. Kaldı ki piyasadaki en sorunsuz motorlardan biridir sizin daha iyi bilmeniz lazım. Bu mudur zarar vermemek?
    * TSI motorlara LPG takıldığında pistonun üstündeki minik tepecikler erkenden eriyor. TSI motor çıkalı kaç yıl oldu ki 300 bin kilometreyi göremeden rektefiyeye gelmiş? Ben erimiş TSI motor pistonunu gözümle gördüm. İsterseniz motor yenilemeci ustanın Ankara İvedik OSB'deki adresini vereyim, gidip kendisine sorun. Yok eğer bunları zaten biliyorsanız bilmemezlikten gelmeyi bırakın lütfen...

    - LPG montajını adam gibi yerde yaptırmak lazım haklısınız. Ancak şu forumda ahkâm kesen bazı meşhur firmalarda bile öyle ölümcül hatalara rastladım ki (isim vermek doğru değil) paylaşsam şaşarsınız!

    - Bu konuda yer alan videodaki gibi "DİZEL STATİK ELEKTRİK ATLAMASIYLA ASLA PATLAMAZ!" Yakıtlar hakkında bilginiz olmadığını görüyorum. LPG, benzin parlayıcı maddedir. Dizel yakıtlar parlayıcı değildir. Benzin veya LPG gibi kolayca alev almaz. Buradaki videoda basit bir statik elektrik atlamasıyla bile gaz alev alıyor. Cep telefonunun yaydığı mikrodalgalarla bile alev alabiliyor. Siz önce dizel yakıtın içine kibriti atıp deneyin, ondan sonra konuşalım. Ben denedim, rahatlıkla konuşuyorum. O yanan kamyon ve otobüsler elektrik atlamasıyla yanmıyor merak etmeyin.



    ama benzin buharı da parlar.yangın eğitim derslerinde amerikada benzin alan bir kadının statik elektrik yüzünden nasıl tutuşduğunu güvenlik kamerasından alınan kayıtdan izlettiler.yokçu olmazcı olmamak lazım.öyle olsaydı avrupada lpg lehine vergi avantajı olmazdı.maalesef halkımızın vurdumduymazlık ve sorumsuzluklarından kaynaklanan olayları komple bir sisteme maletmemek lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    ama benzin buharı da parlar.yangın eğitim derslerinde amerikada benzin alan bir kadının statik elektrik yüzünden nasıl tutuşduğunu güvenlik kamerasından alınan kayıtdan izlettiler.yokçu olmazcı olmamak lazım.öyle olsaydı avrupada lpg lehine vergi avantajı olmazdı.maalesef halkımızın vurdumduymazlık ve sorumsuzluklarından kaynaklanan olayları komple bir sisteme maletmemek lazım

    Alıtnı yaptığınız mesajımda zaten "LPG, benzin parlayıcı maddedir" diyor hocam. Sanırım gözden kaçmış...
    Benzin bile tehlikeli haklısınız. En azından kaçtı mı sızdı mı kendini belli ediyor, görebiliyorsunuz. Benim aracımın deposu neredeyse tamamen boşalmış haberim olmadı. İyi ki başımıza kötü bir iş gelmedi çok şükür.




  • bu şekilde birçok başlık açıldı.güvenilirmi değilmi tartişilir ama bu benzin fiatlari ile mecbur kullanılıyor.

    ama lpg zamları devam ederse. herkes benzine geri döner o ayrı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    - LPG motorun ömrünü kısaltır. Kaynak mı? Motor yenileme işiyle uğraşan ustalara gidip herhangi bir aracın sürekli benzinle çalıştığı zaman kaç km gittiğini ve LPG ile çalışırsa motorun kaç km gittiğini sorun. Ben sordum, örneklendireyim:
    * Sürekli benzinle çalışan Honda Civic motoru 500 bin kilometrenin altında rektefiyeye girmezken LPG takılan Honda Civic motoru neden 300-330 bin km civarında rektefiye istiyor. Kaldı ki piyasadaki en sorunsuz motorlardan biridir sizin daha iyi bilmeniz lazım. Bu mudur zarar vermemek?
    * TSI motorlara LPG takıldığında pistonun üstündeki minik tepecikler erkenden eriyor. TSI motor çıkalı kaç yıl oldu ki 300 bin kilometreyi göremeden rektefiyeye gelmiş? Ben erimiş TSI motor pistonunu gözümle gördüm. İsterseniz motor yenilemeci ustanın Ankara İvedik OSB'deki adresini vereyim, gidip kendisine sorun. Yok eğer bunları zaten biliyorsanız bilmemezlikten gelmeyi bırakın lütfen...

    - LPG montajını adam gibi yerde yaptırmak lazım haklısınız. Ancak şu forumda ahkâm kesen bazı meşhur firmalarda bile öyle ölümcül hatalara rastladım ki (isim vermek doğru değil) paylaşsam şaşarsınız!

    - Bu konuda yer alan videodaki gibi "DİZEL STATİK ELEKTRİK ATLAMASIYLA ASLA PATLAMAZ!" Yakıtlar hakkında bilginiz olmadığını görüyorum. LPG, benzin parlayıcı maddedir. Dizel yakıtlar parlayıcı değildir. Benzin veya LPG gibi kolayca alev almaz. Buradaki videoda basit bir statik elektrik atlamasıyla bile gaz alev alıyor. Cep telefonunun yaydığı mikrodalgalarla bile alev alabiliyor. Siz önce dizel yakıtın içine kibriti atıp deneyin, ondan sonra konuşalım. Ben denedim, rahatlıkla konuşuyorum. O yanan kamyon ve otobüsler elektrik atlamasıyla yanmıyor merak etmeyin.

    Sallamışsınız yine alakasız şeyler ama neyse, bari motor yenilemeden bana bahsetmeseniz daha iyi olurdu Bizim servisimizde en az yenileme yaptığımız motorlar LPG'li araçlara ait. Dizel taksileri 250.000-300.000'de yeniliyoruz, LPG'li olupta 500.000km aşağısı daha gelmedi. Zaten piyasaya bakın taksiciler en çok LPG'li araç kullanırlar. Accent LPG ile 750.000km görüyor, LPG'yi sök 400.000 bilemedin 500.000km yapar. LPG'de kurum yok, segman gömlek sürtünme harici başka bir aşınmaya maruz kalmıyor. Vuruntu benzine göre daha az, çoğu zaman yatak bile değiştirmiyoruz, temiz çıkıyor. 50.000-100.000'de sorun çıkaran olmuyor mu? evet oluyor, taktırıyor uyduruk kiti yada kit iyi oluyor işçilik kötü, 100.000'i görmeden hararetten kapak çatlatıyor, conta yakıyor, fakir karışımdan sübap bozuyor v.s.

    Benzinli TSI motora 33.000km'de kol çıkartan arkadaşım var, aşırı besleme atmosferiğe benzemez. Kıyas yapacaksanız başka yerden örnek verin. Boş boş google'dan yazmayın.




  • yanan kamyon ve otobüsler 10 numara yağ kurbanıdır .ve mazotu yakmak da kolay değildir.erzurumlu kampyoncular bilir sabahları mazot deposunun altında odun ateşi yakarlar .....en güvenlisi bu bağlamda mazot oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    yanan kamyon ve otobüsler 10 numara yağ kurbanıdır .ve mazotu yakmak da kolay değildir.erzurumlu kampyoncular bilir sabahları mazot deposunun altında odun ateşi yakarlar .....en güvenlisi bu bağlamda mazot oluyor

    Avrupa'da yanan man'larda 10 numara yağ kullanmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Sallamışsınız yine alakasız şeyler ama neyse, bari motor yenilemeden bana bahsetmeseniz daha iyi olurdu Bizim servisimizde en az yenileme yaptığımız motorlar LPG'li araçlara ait. Dizel taksileri 250.000-300.000'de yeniliyoruz, LPG'li olupta 500.000km aşağısı daha gelmedi. Zaten piyasaya bakın taksiciler en çok LPG'li araç kullanırlar. Accent LPG ile 750.000km görüyor, LPG'yi sök 400.000 bilemedin 500.000km yapar. LPG'de kurum yok, segman gömlek sürtünme harici başka bir aşınmaya maruz kalmıyor. Vuruntu benzine göre daha az, çoğu zaman yatak bile değiştirmiyoruz, temiz çıkıyor. 50.000-100.000'de sorun çıkaran olmuyor mu? evet oluyor, taktırıyor uyduruk kiti yada kit iyi oluyor işçilik kötü, 100.000'i görmeden hararetten kapak çatlatıyor, conta yakıyor, fakir karışımdan sübap bozuyor v.s.

    Benzinli TSI motora 33.000km'de kol çıkartan arkadaşım var, aşırı besleme atmosferiğe benzemez. Kıyas yapacaksanız başka yerden örnek verin. Boş boş google'dan yazmayın.


    1-Öncelikle saygılı olmayı öğrenin. "Sallama" filan yok.

    2- Çok ermak ediyorsanız İvedik OSB'deki yeri ve ayrıca alt kattaki motor yenileme atölyesi sahibi komşumun bilgilerini veririm, kendiniz öğenirsiniz. Bir çok motor çeşidine LPG'nin zarar verdiğini biliyor olmanız lazım diye ısrarla söyledim. Ben biliyorsam sizlerin kesin biliyor olması lazım. Bazı istisnai durumlarda dediğiniz olabiliyor, örneğin benim aracımı götürdüğüm ustam kendi aracına çok iyi bakar (Fiat Tempra) ve o araç 700 bin km'de rektefiye gördü. Ancak her motor böyle değil, özellikle yeni nesil motorların ömrü ciddi anlamda azalıyor bunu da benden iyi biliyor olmanız lazım.

    Neyse... Ben piyasanızı bozmayayım. Sizin bildiğiniz size kalsın, benimkiler de bana... Merak edenlere ilgili ustaların iletişim bilgilerini de verebilirim. İsteyen özel mesaj (PM) atsın.




  • Boş laflar, boş laflar. Bi dönün benim yazdığıma bakın sizin verdiğiniz cevaba! Ben LPG yanmaz mı dedim? Gaz sızıntısı olmuş da yanmış, montaj ve kit kalitsinden bahsettim. Siz kalktınız "Yakıtlar hakkında bilginiz olmadığını görüyorum" yazıyorsunuz. Kendinizi bilmiş haklı çıkartmak için muhabbeti salata yapıpta sonrada kalkıp saygıdan v.s. bahsetmeyin bana. Size zerre saygı duymam.

    Dizel kurumunun yandığını görmemiş olabilirsiniz, kabul ederim. (Yanmıyor diyen DPF temizleme prosedürlerini araştırsın)
    Pompa basıncı nedeni ile patlayan hat da görmemiş olabilirsiniz, bunuda kabul ederim. (pompacılara sorun)
    Ama dizel yanmaz demenizi kabul edemem. Açın google'ı (link gelecek), yanarmıymış yanmazmıymış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 10 Ekim 2012; 14:46:03 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.