Şimdi Ara

[b]LPG dolum ağzının benzin kapağı içine yerleştirmek mümkün mü???[/b]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
3
Favori
11.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 147 gün 22 saat 7 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • zeolit (6 mesaj) şekerci (2 mesaj) wolf_HKN (2 mesaj) cormen (2 mesaj) murataycicek (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Mobil (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> LPG Dönüşümü >> [b]LPG dolum ağzının benzin kapağı içine yerleştirmek mümkün mü???[/b]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bazı sitelerde LPG dolum ağzının benzin depo kapağı içine konduğunu gördüm. Böylece benzin dolumu yapıldığı yerin hemen yanına da LPG dolum yeri konmuş oluyor ve aracın altında yanında herhengi görünen bir yerinde LPG dolum ağzı gözükmüyor. Bu konu ile ilgili bir iki yere sorduğumda bana MMO'dan bu konu ile ilgili izin olmadığını söylediler?? Yani projeyi kabul etmiyorlarmış o zaman. Sebep olarak da dolum ağzının dış ortama açık bir yerde olması gerektiğini öne sürdüler. Bu konu ile ilgili bilgisi olan var mı? Gerçekten de izin alınamıyor mu yoksa uğraştırıcı olacağından bayiler yapmak mı istemiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeolit -- 16 Ekim 2007; 12:49:38 >



    |
    |
  • Binbaşı
    1179 Mesaj
    KESİNLİKLE MMO İZİN VERMİYOR..
    quote:

    Orjinalden alıntı: zeolit

    Bazı sitelerde LPG dolum ağzının benzin depo kapağı içine konduğunu gördüm. Böylece benzin dolumu yapıldığı yerin hemen yanına da LPG dolum yeri konmuş oluyor ve aracın altında yanında herhengi görünen bir yerinde LPG dolum ağzı gözükmüyor. Bu konu ile ilgili bir iki yere sorduğumda bana MMO'dan bu konu ile ilgili izin olmadığını söylediler?? Yani projeyi kabul etmiyorlarmış o zaman. Sebep olarak da dolum ağzının dış ortama açık bir yerde olması gerektiğini öne sürdüler. Bu konu ile ilgili bilgisi olan var mı? Gerçekten de izin alınamıyor mu yoksa uğraştırıcı olacağından bayiler yapmak mı istemiyor?
    |
    |




  • Yarbay
    4148 Mesaj
    ben geçenlerde bakarken kaydetmiştim bu aracınkini nasıl kabul ettiler o zaman?
    |
    |
  • Yarbay
    10341 Mesaj
    evet komşunun astrasındada aynı yerde . vede mmodan alamasa nasıl ruhsata işletecek . bizde bu şekilde yaptırmak istedik ama depo kapağı enlemesine geniş olan araçlarda bunu yapabiliyoruz dedi usta
    |
    |
  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    MMO izin vermşyor deniyor ama neden bu takılı araçlar var? Nasıl izin alınmış???
    |
    |
  • Binbaşı
    1896 Mesaj
    Neden izin vermiyorlar ki? Sanki çok bir kontrol ediyorlarda. Arkadaşlar avrupadaki araçlarda bu sistem var.
    |
    |
  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bu sistemi uygulayan veya ben kabul ettirdim diyen arkadaşlar var mı? Varsa eğer bunu nasıl uygulatabilirz_?
    |
    |
  • Yarbay
    5635 Mesaj
    ben montaj yaptırırken sorup bu şekilde montaj yapılmasını istemiştim montajın yapılabileceğini ama mmo dan geçmeyeceğini söylemişlerdi gerçekten biraz araştırınca sızdırmazlık vizesi vermiyor mmo garip ve saçma bir uygulamaları var zaten sızdırmazlıktada hiç bakmadılar desem yeridir
    |
    |
  • Yüzbaşı
    761 Mesaj
    MMO nun salakça bir uygulaması sanki kontrolü makine mühendisleri yapıyor gibi....
    vermişler asgari ücretli genç bir çocugun eline gaz dedektörünü aracın orasına burasına tutuyor cihaz ötmezse evrağa bir çentik atıyor içerdekiler de bandrolü veriyor olay bundan ibaret.
    |
    |
  • Yarbay
    5635 Mesaj
    yine sizde dedektör tuttularsa iyi bende yeni sistemmi evet tamam içerden evrağı al aracını şuralarda boş bir yere parket bu kadar sürdü
    |
    |
  • Yüzbaşı
    298 Mesaj
    bu mümkün şöyle bu şekilde montaj yapılacak sonra bizim araçlardaki gibi alta bir yere ikinci bir dolum ağzı konacak arkasından çıkan boru ise depoya giren yerden içeri sokulup boş bırakılacak.yani sahte bir dolum ağzı olmuş olacakzaten spral borunun içinden geçtiği için aracın içinde de farkedilmicek.ama bence bu fantaziye gerek yok çünkü henüz benzinciler bize itiraz etmeden dolum yapıyorlar.
    |
    |
  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    bu mümkün şöyle bu şekilde montaj yapılacak sonra bizim araçlardaki gibi alta bir yere ikinci bir dolum ağzı konacak arkasından çıkan boru ise depoya giren yerden içeri sokulup boş bırakılacak.yani sahte bir dolum ağzı olmuş olacakzaten spral borunun içinden geçtiği için aracın içinde de farkedilmicek.ama bence bu fantaziye gerek yok çünkü henüz benzinciler bize itiraz etmeden dolum yapıyorlar.


    Bu fikri gerçekten sevdim
    |
    |
  • Yüzbaşı
    298 Mesaj
    zeolit aracını aldınmı birde kit taktırdınmı
    |
    |
  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Kısmetse salı yada çarşamba LPG işi bitmiş oluyor inşallah
    82200kmde aldığım araç 98800 km civarlarında şuanda. 16600km demek bu. X 0,35YLT/KM = 5810YTL eder. Gerçektende çok kötü oldu bu. Salıya kadar arabayı çıkartmiicam dışarıya
    |
    |
  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bilgisayar olmadığından msj atamadığım için kusura bakmayın arkadaşlar. Artık tüm sorularınızı yanıtmalaya hazırım
    LPG işini sonunda hallettim Öncelikle arabalar konusunda ne kadar hassas olduğumu aracımın resimlerine bakarak anlayabilirsiniz belki. Otomobillere olan ilgim neredeyse ilkokul döneminden bu zamana kadar beni hiç bırakmadı ve belki de meslek olarak o yüzden Makine Mühendisliğini seçmeme neden oldu En ufak bir sese en ufak bi soruna karşı çok duyarlıyım çünkü aracımı her zaman dinlerim ve bir sorun varsa veya sorun çıkmak üzereyse oluşmadan çözmek için hemen tamir işi ile uğraşan arkadaşıma aracımı götürürüm ve birlikte o sorunu çözeriz.
    Prinsi seçmemin en büyük nedeni forumlardan ve yorumlardan okuduğum kadarıyla yazılımının ve enjektörlerinin çok değil çok çok fazla iyi olmasıydı. Nitekim bunu şu anda bir Prins kullanıcısı olarak daha iyi anlıyorum. Ayrıca Prins'in yazılımın ne kadar iyi olduğunu öğrenmek için aracımda olan iki devir kesici sayesinde daha iyi öğrenmiş oldum
    Montaj için aracımı ne yazık ki erken saatte teslim edemedim. Bu yüzden de biraz uzun sürdü montaj işlemi benim yüzümden Ama toplamda 1 yada 1.5 gün diyebiliriz Montaj için aracın tüm işlerinden sorumlu tek bir kişi oluyor. Yani bi ustanın yaptığını öteki o bunu yapmıştır heralde diyip unutma gibi bi ihtimali yok kesinlikle. Şamandıra olarak forumlarda iyi olduğunu duyduğum için Tomasetto markasını tercih ettim ki zaten kapalı olarka gelen kutunun içinden de Tomasetto çıkıyor. Ama bu kutu tabii ki Kayseriden geliyor sanırım yani Türkiye ana dağıtıcısından Enjektörler Şekerci arkadaşımızın dediği gibi renk kodlarından oluşuyor. Bunları enjektörlerin üzerindeki stickerlardaki renkli noktalardan anlamak mümkün.
    Sistem genel olarak ayrı bir ECU, ayrı bir enjektör sensörü, RPM sensör, kablolar, yalıtım yapılmış ince bakır gaz hortumu ve hava hortumlarından oluşuyor(birşey unutmadım sanırım? yoksa unuttum mu?) Ayrıca LPG ECU'suna bağlanan rengarenk bir sürü kablo vardı. Tabii bunların hepsi siyah bantla paketlenip yerleştirildi Bağlantı genel olarak LPGHABER sitesindeki forumlardaki yurt dışında yapılmış olan bi Honda Accord da olduğu gibi yerleştirildi. Enjektörleri motor kapağının içine sığmadığı için motorun hemen üst kısmına yerleştirdiler. ECU, regülatör(işte unuttuğum parçalardan biri buymuş) filtre(unuttuklarımdan biri de buymuş) ve enjektör sensörü sağ tarafa doğru cama yakın olarak yereştirildi. Kablo bağlantıları sadece bant ile sarılmadı. Önce birleştirildi ve daha sonra da teker teker lehimlenerek sağlamlaştırıldı. Sonra üzerleri bantlanarak kamufle edildi.
    Depo olarak simit depo kondu. 45 litre olarak anılanlardan sanırım, ama depo 35 litre +- 2lt alıyor. İlk test için doldurduk depoyu PO'dan. 53YTL'lik LPG aldım. Bununla testleri ve kalibrasyonları yapıldı. Ayrıca Beykent'ten Fatihe ve Fatih'ten Etiler'e Etilerden Üsküdar'a ve ordan da tekrar Beykent'e gittim.4000 devir altına pek düşmedim sıkışık trafik haricinde. Ayarlar tam olarak yapılmamıştı. Ona rağmen ilk tüketim değerlerim 53 YTL LPG ile 216 km oldu. Bu da 0,245YTL yani 24,5 YKR anlamına geliyor. Bu değer en extrem değer bence çünkü çoğunlukla 1. viteste tam gaz hızlanma yaparak maksimum deviri ve gaz ayarlarını ECU'ya tanıttık Performansı benzin ile aynı yapıncaya kadar Adlan abi ile yolda aracımı bigisayara bağlayarak dolaştık. İkinci depomu da fulledim ve o depo ile de yine performanslı olarak kullanarak (140 150 km hızlarla otoban kullanımı, ve şehir içi de dahil olarak yine performanslı kullanım olarak) 53 litre LPG ile 224km yol yaptım. Bu da 0,236YTL/km yani km de 23,6 YKR'a denk gelmekte. 3. depomu aldım şimdi. Bakalım tüketim değerlerim hangi seviyelerde olacak. Önümüzdeki hafta Adlan abinin başını yine ağrıtıcam sanırım. Çünkü en ufak bir performans kaybı bile benim için çok önemli. Çünkü arabamı kullanmayı çok seviyorum
    Prinsin yazılımında çözülemeyecek sorun yok sanırm, çünkü parametreleri değiştirerek çok rahat bi şekilde ayarlamalar yapılıyor. İlk kalibrasyonu durarak yaptığımız için ayarları aracın 5000devir/dakikasına göre yaptık. Çünkü Hondanın Accord'a koymuş oludğu iki adet devir kesici mevcut. Bunlardan biri araç hareket halinde değilken aracın 5000d/d üzerine çıkmasını engelliyor. Hareket halindeyken ise aracın asıl devir kesicisi kırmızı olan kısmın içinde yani 7200d/d civarlarında. Yolda bu devirlere ilk çıkmak istediğimde 5500d/d dan sonra adeta araba sanki duruyor gibi çok yavaş hızlanıyor ve sanki sabit hızla gidiyor gibi oluyordu. Çünkü kalibrasyonu program otomatik olarak 5000 d/d yı %10 tolerans değeri ile yapmış ve 5500 d/d dan sonra araç enjektörleri kalibre etmemişti. Yolda giderken bu kalibrasyon işlemini yaptı Adlan abi ve araç benzindeki gibi ivmelenmesini yine yapmaya başladı. Ufak tefek bir iki parametreyi değiştirmek bile aracın performansını inanılmaz etkiliyor gerçektende. Bu olay sadece Prinste varmış ve değiştirme işlemi gerçekten çok kolaymış. Montajın neredeyse her anında yanında olmaya çalıştım ve bir Makine Mühendisi gözüyle inceledim. Bu esnada bu bahane ile Metrobüs'e de ilk defa binmiş oldum
    Hoşuma gitmeyen tek birşey var (ki bunun tek sorumlusu Hondadır kesinlikle) o da dolum ağzının yeri. Ben görünmeyen bir yerde olsun istedim ama Japonlar öyle bi dizayn yapmışlar ki araca en ufak bi boşluk yok araçta!!! Mecburen stepnenin hemen altındaki koruma kapağının oraya mümkün olduğu kadar görünmeyecek şekilde monta edildi. Ama ben yine arkadaşımla birlikte oraya bi kamufle yönetemi uyguliicam sanırım Kötü ben
    Arıza ışığı konusuna gelince...
    Arıza ışığı yanmıyor PEki hiç yanmadı mı?? Evet yandı ama ne zaman? Gaz bitmesine yakın depodan gazı tam olarak çekemeyince fakir karışımı algılayan Japon işi performans canavarım diyor ki karışım yeterli değil sen en yakın zamanda hemen servise git diyor. Ama depoyu doldurup yola çıktıktan yaklaşık 3 4 dakika sonra bakıyor ki akış düzenli o zaman tamam diyor ben bu arıza ışığını söndürüyorum çünkü herhangi bir sorun yok boşuna servis kapılarına götürme beni diyor
    Uzun bir yazı oldu ama aklıma gelenler şimdilik bunlar Umarım bazı sorulara yardımcı olabilmişimdir. Tüm sorularınızı bekliyorum:)
    Bu arada bence LPG çevre açısından da ayrı güzel birşey

    Saygılarımla....
    |
    |




  • Çavuş
    68 Mesaj
    merhaba
    dolum agzını bazıları ilk başta mmo nun istediği yere monte ettiriyorlar daha sonra kendi arzuladıkları yere aldırıyorlar ilerde tekrar sızdırmazlık raporu yenilenirken aynı işlem tekrarlanıyor. bunun maddi bir külfeti yoktur. fakat ikinci değişimde dolum borusunu değiştirmekte fayda var ( 10 ytl )
    |
    |
  • Yarbay
    3259 Mesaj
    şimdi durum nedir??
    |
    |
  • Yarbay
    3778 Mesaj
    2 gün önce avrupa tipi lpg yaptırdım lovatoya. hiç sıkıntı çıkmadı. çokda guzel oldu.
    |
    |
  • Yarbay
    5209 Mesaj
    avrupa dolum ağızı olur birçok araca monte ediliyor, görüntü temiz,tampon altında görüntü kirliliğine son
    |
    |
  • Yarbay
    5033 Mesaj
    Mümkün ancak sızdırmazlık testi yapılabilmesi için dolum ağzının bağlantılarının açıkta olması şart. Yani bagaj içinde kaplama vb. varsa muayene/sızdırmazlıktan geçemeyeblir.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
Sohbet
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,531
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.