Şimdi Ara

Lpg Dİgital Gösterge

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu yeşil kırmızı ışıklar bi müddet sonra pek kullanışlı olmuyor can sıkıcı oluyor yıl olmuş 2011 bu lpg şirketlerinin hala bi dijital göstergesi yol bilgisayarları yokmudur ? biraz araştırdım googleda 2006 da biri kendi çapında el emeği bişey yapmıştı ama aradan 5 sene geçti sanırım bi gelişme olmadı o şekilde kaldı. Acaba ben mi bilmiyorum varda ? Yoksa yapılması bu kadar zormudur ki ? Sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda ??



  • aynen bide doğru gösterse hadi neyse 30 lt tank 100 km gitmeden kırmızı yanıyo bazen geri yeşil oluyor kafasına göre takılıyor.ilk aldığımda kırmızı yanınca lpg almaya gittim 8 lt lpg aldı tüp.lpg sallanınca düzgün ölçmüyormuş düzgün yap düzgün ölçsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    aynen bide doğru gösterse hadi neyse 30 lt tank 100 km gitmeden kırmızı yanıyo bazen geri yeşil oluyor kafasına göre takılıyor.ilk aldığımda kırmızı yanınca lpg almaya gittim 8 lt lpg aldı tüp.lpg sallanınca düzgün ölçmüyormuş düzgün yap düzgün ölçsün.

    işte benimde en büyük derdim bu noktada yeni bir araç aldım daha 1 ay önce sıralı sistem lpg takmışlar. Bana söylenen km 25-30 kuruş yaktığı idi. Akrabamdan aldım arabamı. Geçen gün deposunu fulledim 50-60 km yol yaptık kırmızıya düştü alla alla dedim gittim lpg almaya ne olur ne olmaz yolda kalmayalım diye ancak 10 lt alabildi depo. depoda zaten 35 lt varmış hali hazırda. km sıfırladım 170 km de yine kırmızıya düştü şu an 195 km den gidiyorum hala kırmızıda allah bilir ne kadar daha gidicek. O ışıklara bakıp anlamak mümkün değil. Bunu yapmak bu kadar zormu çok merak ediyorum..




  • Ben 1994 model E200 de lpg göstergesini (Tankın üzerinde olan) tadil ettim ve küçük bir kart ile seviye bilgisini arabanın benzin göstergesine verdim .Arcım benzin göstergesi benzinde BENZİN lpg ye geçince LPG seviyesini gösteriyor. Ölçüm sıklığınıda 1 dakika olarak ayarladımki dur-kalklarda iniş ve çıkışlarda sallanmalarda hatalı ölçmesim diye. LPG nin orijinal göstergesinide gizledim . Bakmıyorum bile Araba LPG dmi, Benzindemi Benzin göstergesinden anlıyorum. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wordchek

    Ben 1994 model E200 de lpg göstergesini (Tankın üzerinde olan) tadil ettim ve küçük bir kart ile seviye bilgisini arabanın benzin göstergesine verdim .Arcım benzin göstergesi benzinde BENZİN lpg ye geçince LPG seviyesini gösteriyor. Ölçüm sıklığınıda 1 dakika olarak ayarladımki dur-kalklarda iniş ve çıkışlarda sallanmalarda hatalı ölçmesim diye. LPG nin orijinal göstergesinide gizledim . Bakmıyorum bile Araba LPG dmi, Benzindemi Benzin göstergesinden anlıyorum. Saygılarımla.

    anlattığınız kullanışlı bişeye benziyor nasıl olduğunu biraz açarmısınız
  • Arkadaşım hoby olarak Elektronik işiyle uğraşıyorum . konu biraz uzun ama anlatmaya çalıştım. Özelden mesaj attım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mawice

    biraz araştırdım googleda 2006 da biri kendi çapında el emeği bişey yapmıştı ama aradan 5 sene geçti sanırım bi gelişme olmadı o şekilde kaldı. Acaba ben mi bilmiyorum varda ? Yoksa yapılması bu kadar zormudur ki ? Sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda ??

    Merhaba. Google da bulduğunuz konu yine bu forumda benim yaptığım çalışmayla ilgiliyse linkte satışını yapıyorum. Ona da bakabilirsiniz.


    http://forum.donanimhaber.com/m_43252646/tm.htm
  • Fatih arkadaşım öncelikle seni tebrik ediyorum. Gerçekten güzel olmuş emeğine sağlık. Ben hayatımızda herşeyin dijital olmasından sıkıldığım için Benzin göstergesini LPG ye geçince LPG seviyesini gösterecek şekilde tadil ettim ve küçük bir elektronik kart yaptım ve Mikroişlemci ile geçişleri kontrol ettim .Arabaya sonradan birşeyler eklemek bana göre değil Olan göstergelerden yararlanmak bana daha makul geldi. Senin çalışman daha şık ve ayrı hava katar .Saygılarımla.
  • Fatih Arkadaşım çalışmanı resimlerinin üzerinden inceledim. Gayet şık ve güzel olmuş emeğine sağlık. Benim anladığım Isı sensörü olarak LM35 veya DSL18B20 kullanmışsın .Mikroişlemci ile ADC yaparak bilgiyi LCD ekrana yazdırmışsın. Güzel çalışma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wordchek

    Fatih arkadaşım öncelikle seni tebrik ediyorum. Gerçekten güzel olmuş emeğine sağlık. Ben hayatımızda herşeyin dijital olmasından sıkıldığım için Benzin göstergesini LPG ye geçince LPG seviyesini gösterecek şekilde tadil ettim ve küçük bir elektronik kart yaptım ve Mikroişlemci ile geçişleri kontrol ettim .Arabaya sonradan birşeyler eklemek bana göre değil Olan göstergelerden yararlanmak bana daha makul geldi. Senin çalışman daha şık ve ayrı hava katar .Saygılarımla.

    Teşekkür ederim sizin kullandığınız yöntem de çok iyi aslında. Analog göstergeler ani sapmaları göstermemesi açısından tercih sebebi olabiliyor. Dijital göstergede sapmalardaki hataları yazılımla telafi etmeye çalışıyoruz. Bunun yanında LCD ekranda araçla ilgili bazı bilgileri de (Akü voltajı, iç dış sıcaklık vs. ) gösterme imkanımız oluyor.
    Isı sensörü olarak başta LM35 kullanmıştım şimdi NTC kullanıyorum.




  • NTC doğru tercih olmuş, otomotiv üreticileride sensör olarak daha uzun ömürlü olduğu için NTC tercih ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    NTC doğru tercih olmuş, otomotiv üreticileride sensör olarak daha uzun ömürlü olduğu için NTC tercih ediyor.

    NTC okuma yazılımı LM35'e göre biraz zor ama negatif sıcaklıkları da ucuza okumamıız sağlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftsahin

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    NTC doğru tercih olmuş, otomotiv üreticileride sensör olarak daha uzun ömürlü olduğu için NTC tercih ediyor.

    NTC okuma yazılımı LM35'e göre biraz zor ama negatif sıcaklıkları da ucuza okumamıız sağlıyor.

    NTC uzun ömürlü ancak direnç ve sıcaklık arasındaki ilişki doğrusal değil. Bu problem 2 şekilde çözülebilir.

    1- Bölgesel doğrusallaştırma. 4 veya 5 bölgeli doğrusallaştırma ile hata oranı %5 lere kadar düşürülebiliyor. Çok hassas olmayan ölçümlerde kullanılabilir.

    2- Polinom ya da üstel fonksiyon ile yakınlaştırma yapılabiliyor. Üstel yaklaşım için termistörün 2 parametresi gerekiyor, bunlar referans sıcaklığındaki anma direnci (Rt0) ve duyarlılık değeri olan beta. Dar bir sıcaklık aralığında yeterli doğruluk elde edilebiliyor. Daha hassas ölçümler için ise (%0.02) gibi Steinhart-Hart ilişkisi kullanılabilir ancak bu denklemleri yürütecek işilemcilerin de güçlü olması gerekiyor.

    Bir diğer sıkıntı tank üzerindeki rezistif seviye sensörü. Bu sensörlerin direnç ve pozisyonları arasındaki ilişki sürekli değildir. Parçalı (kademeli) çıkış verirler. Piyasadaki çoğu sensör 4 kademeli yani 0-90 ohm sensör pozisyona göre 0 - 22 - 47 - 68 - 90 ohm değer veriyor, ara değerler yok. Bunun anlamı 40 lt lik bir tasnka uygulandığı zaman 10 lt belirsizlikle seviyeyi okumak demek ki bu da çok yüksek. Kademeler mutlaka arttırılmalı, kendi imalatlarımızda seviye göstergesinde 4 led olmasına rağmen bu sensörleri 11 kademeli yaptırırız ki ayar imkanı da olsun. BRC nin 130 derecelik sensörleri 33 kademedir mesela. Kademelerin mümkün olduğu kadar arttırılması okuma belirsizliğini düşürecektir. Hatta kademesiz bir sensör kullanılabilse çok daha sağlıklı olacaktır ancak böyle bir teknoloji henüz kullanımda değil.

    Tank üzerindeki sensörden gelen seviye bilgisiyle beraber, gaz enjektörünün sinyali gözlenerek püskürtülen yakıt miktarı da kullanılarak sistem hassaslaştırılabilir mi acaba?

    Murat ŞEHİRLİOĞLU




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tank üzerindeki sensörden gelen seviye bilgisiyle beraber, gaz enjektörünün sinyali gözlenerek püskürtülen yakıt miktarı da kullanılarak sistem hassaslaştırılabilir mi acaba?


    Merhaba, enjekte edilen yakıt miktarı hesaplanabilir ancak;

    Gazın sıcaklığı > OK
    Rail basıncı > OK
    Enjenksiyon süresi > OK ama her enjektörde tepkime süresi stabil değil
    Enjektör hacmi > OK ama her markada farklı, PIC dışardan programlanabilmeli yada her kit için ayrı sw yapılmalı (Seri üretim için sorun).
    Bütan / Propan oranı > ??? Çok göreceli, hacim hesabını saptırabilir.

    Bu konuda kesin çözüm tanka giren ve çıkan likiti ölçüp kayıt tutacak bir sistem. Sürekli olarak giren - çıkan = depodaki şeklinde kayıt tutarak göstergeye aktaracak. Aracın orjinal göstergesine aktarma ve yol bilgisayarındanda faydalanmak isterseniz adc-dac ile gelen veriyi araca göre simule edip benzindeyken benzin, gazdayken gaz bilgilerini aktarabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 30 Kasım 2011; 11:14:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tank üzerindeki sensörden gelen seviye bilgisiyle beraber, gaz enjektörünün sinyali gözlenerek püskürtülen yakıt miktarı da kullanılarak sistem hassaslaştırılabilir mi acaba?


    Merhaba, enjekte edilen yakıt miktarı hesaplanabilir ancak;

    Gazın sıcaklığı > OK
    Rail basıncı > OK
    Enjenksiyon süresi > OK ama her enjektörde tepkime süresi stabil değil
    Enjektör hacmi > OK ama her markada farklı, PIC dışardan programlanabilmeli yada her kit için ayrı sw yapılmalı (Seri üretim için sorun).
    Bütan / Propan oranı > ??? Çok göreceli, hacim hesabını saptırabilir.

    Bu konuda kesin çözüm tanka giren ve çıkan likiti ölçüp kayıt tutacak bir sistem. Sürekli olarak giren - çıkan = depodaki şeklinde kayıt tutarak göstergeye aktaracak. Aracın orjinal göstergesine aktarma ve yol bilgisayarındanda faydalanmak isterseniz adc-dac ile gelen veriyi araca göre simule edip benzindeyken benzin, gazdayken gaz bilgilerini aktarabilirsiniz.




    Evet basınç sıcaklık gibi ölçülmesi gereken değişkenler var. Gaz enjektörü yerine benzin enjektörü ölçülse eğer kalibrasyon doğruysa daha az hatalı bir bilgiye ulaşılabilir.
    Depoya giren çıkan gazı pratik ve ucuz olarak ölçen bir sistem tabiki en doğru neticeyi verir ancak bence pratik ve ekonomik değil. Hatta seviye ultrasonik olarak ölçülse ne ala. Bir de tankın ayaklarına load cell yerleştirip ağırlık ölçme projem var ama zaman yok. Yani bizde proje çok ama zaman yok:)

    56 model chevy belair aracım var. Şirketin maskot ve ar-ge aracı. Bunun benzin sistemini tamamen iptal ettim. Ateşlemeyi de iptal ettim, platin distribütör vs. söktüm. Gaz seviye sensöründen gelen sinyali zaman sabiti yaklaşım 180 sn. olan büyükçe bir filitreden geçirip analog devre ile aracın orjinal benzin göstergesine veriyorum ve oldukça da sağlıklı çalışıyor. Tabi 33 kademeli seviye sensörü kullanıyorum, gaz tankı 90 lt. silindir. Değişik marka araçlara tek bir devre nasıl uyarlanır çalışmak lazım.

    Bu arada araç sıralı sistemdir. Distribütörsüz elektronik ateşlemedir. Sıkıştırma oranı 13 : 1 yapılmıştır. Benzinde 160 HP alırken, LPG'de 195 HP civarı vermektedir. LPG performansı düşürüyor diyenlere duyrulur. :)








     Lpg Dİgital Gösterge




  • Resim 2 Krank okuyucu dişlisi

     Lpg Dİgital Gösterge
  • Resim 3 Egzantrik sensörü haline getirilmiş eski distribütör gövdesi, ateşleme modülleri ve bobinler.

     Lpg Dİgital Gösterge
  • Resim 4 ta taaaam

     Lpg Dİgital Gösterge
  • Çok güzel bir çalışma olmuş, tebrik ederim. Megasquirt ile daha verimli çalıştırabilirsiniz.

    Tartma işide bütan / propan oranına bağlı. 2kg / 2.5kg m3, hacme göre değişiyor ağırlık.

    Giriş çıkış olayı için sensör maliyeti 200 usd, devre v.s. ile 300 usd'yi buluyor, bende bu yüzden vazgeçmiştim. Ayrıca sensörleri test ettirmek, onaylatmak v.s. ciddi formalite.

    Depo ölçümü ile ilgili benimde bir projem var, her projemi paylaştığım gibi bunuda paylaşabilirim :) malum kapalı kablar içindeki hava boşluğuna göre ses frekansına farklı tepkiler verir (eko gibi), bunun üzerinde biraz araştırma yapabilirsiniz, tek sensör ile ölçüm mümkün.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 30 Kasım 2011; 12:15:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Çok güzel bir çalışma olmuş, tebrik ederim. Megasquirt ile daha verimli çalıştırabilirsiniz.

    Tartma işide bütan / propan oranına bağlı. 2kg / 2.5kg m3, hacme göre değişiyor ağırlık.

    Giriş çıkış olayı için sensör maliyeti 200 usd, devre v.s. ile 300 usd'yi buluyor, bende bu yüzden vazgeçmiştim. Ayrıca sensörleri test ettirmek, onaylatmak v.s. ciddi formalite.

    Depo ölçümü ile ilgili benimde bir projem var, her projemi paylaştığım gibi bunuda paylaşabilirim :) malum kapalı kablar içindeki hava boşluğuna göre ses frekansına farklı tepkiler verir (eko gibi), bunun üzerinde biraz araştırma yapabilirsiniz, tek sensör ile ölçüm mümkün.




    Teşekkür ederim, ama bizim sistem Megasquirt' ten üstün sistem çünkü işletme basıncı yüksek, enjektörler de %2 hatayla çalışıyor hem de gazanfer usta da bana yardım etti. :):).

    Sensörün maliyeti kit maliyetine yaklaşacak gibi sonunda, ultrasonik sistem de ucuz değil. Eko olayı mantıklı, denemiştim bir zamanlar yani üzerine metal bir parça vurulduğunda dolu tanktan farklı ses boştan farklı ses geliyor. Sesi üreten, dinleyen ve frekansını ölçen bir sistem kurulup boş - dolu kalibrasyonu yapılarak uygulanabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.