Şimdi Ara

LPG'DE STOP ETME SORUNU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
5
Favori
120.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarpkaya

    Bence eğer ekogas takılıysa ekogas yazılımını güncellemeli ve ona göre bir değerlendirme yapmalısınız. Bunun içinde rastgele bir LPG servisi yerine aracınızda takılı markanın yetkili servisine gitmenizde fayda var.

    Bayi : EKOGAS LPG ANKARA
    Telefon : 0312 397 87 46
    Faks : 0312 397 87 48
    Adres : ERCİYES İŞYERLERİ SİTESİ 9.CADDE NO:67 MACUNKÖY/ANKARA

    ÖZGÜR OTOGAZ
    Oto Sanayi Sitesi 2.Cadde No:10 (Ptt Yanı)
    Tel: 0 312 278 33 17 Faks: 0 312 278 33 18
    Gsm: 0 544 968 41 45 Gsm: 0 535 866 26 56

    Ankara için bu adresler var internette belki işinize yarar.



    İlginiz için çok teşekkür ederim. Özgür Otogaz'ı biliyorum, bilgisayar kablolarında sorun var, o yüzden birşey yapamıyorlar. Diğerini bilmiyordum, oraya da bakarım.

    Bugün Ankara Ultragas bayiine gittim, onlar da beni Ostim'de Açıkel Otogaz adlı bir yere yönlendirdiler. Usta, bilgisayarla ölçüm yapıp LPG'ye geçiş ısısını düşürdü. Ayrıca kalibrasyon yaptı. Bir süre deneyeceğim, sorun devam ederse tekrar bakacaklar.

    @Sarpkaya; "Yazılım güncellemesi" derken kastınız ECU'daki yazılımın güncellenmesi midir?




  • Açıkel Otogaz'da yapılan bilgisayarlı ayarlama ve kalibrasyondan sonra bir sorun kalmadı, şimdi tüm soğuklara rağmen herşey yolunda
  • kolay gelsin allah sabır versin
  • Teşekkürler, sabırlık bir durum yok. Yazdığım gibi basit bir kalibrasyonla çözüldü sorun.

    Allah asıl dünyanın parasına kaliteli (!) kit alıp, çok daha ciddi sorunlar yaşayan arkadaşlara sabır versin.
  • Yazdığınız bu sorunu çeken sadece siz yada sizin taktırdığınız sıralı sistem LPG sistemi değil. Bir çok farklı markada aynı sorun var inanın. Ama kimse ne sebebini biliyor nede çözümünü ne yazıkki . Bende geçen kış aynı sorunla boğuştum ama kimse çözüm bulamadı(ne ustalar nede buradaki forum ustaları) yapılacak birşey yok arkadaşım çekeceksin bizler gibi.
    Son olarak 8-10 km de benzinden gaza geçmesi bence fazla bu aşırı soğuklarda bile 3-4 km yi geçmemeli gaza geçiş mesafesi. Ayrıca rölantide felan bekletme aracı çalıştır yürü, çünki rölantide harcaacağın benzini yolda kullanmış olursun yalanmı :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    Yazdığınız bu sorunu çeken sadece siz yada sizin taktırdığınız sıralı sistem LPG sistemi değil. Bir çok farklı markada aynı sorun var inanın. Ama kimse ne sebebini biliyor nede çözümünü ne yazıkki . Bende geçen kış aynı sorunla boğuştum ama kimse çözüm bulamadı(ne ustalar nede buradaki forum ustaları) yapılacak birşey yok arkadaşım çekeceksin bizler gibi.
    Son olarak 8-10 km de benzinden gaza geçmesi bence fazla bu aşırı soğuklarda bile 3-4 km yi geçmemeli gaza geçiş mesafesi. Ayrıca rölantide felan bekletme aracı çalıştır yürü, çünki rölantide harcaacağın benzini yolda kullanmış olursun yalanmı :)


    Yukarıda söylediğim gibi geçiş ısısı ayarı ve kalibrasyonla sorun çözüldü. Şu an LPG geçiş süresi de gayet mantıklı.

    Ancak farklı markalarda da aynı sorunun yaşandığını yazmışsınız.. Çok rica ediyorum, olur mu öyle şey!!! Benim bu problemi yaşamamın nedeni "ucuz ve kalitesiz LPG kiti" kullanıyor olmam. 2000 YTL tutarında bir malum marka alsaydım, böyle bir problem asla yaşamayacaktım!

    Aşağıdaki mesajımdann itibaren, satıcı ile aramdaki diyaloğa bakarsanız, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

    http://forum.donanimhaber.com/m_28598688/tm.htm#28723124



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultranet -- 2 Ocak 2009; 1:18:47 >




  • Arkadaşlar stop etmese de benzer sorun 3 gündür sabahları bende de oluyor. En son bu sabah -13 derecede yaptı. Sabahleyin herzamanki gibi aracımı çalıştırdım. Tabiki benzinde. Benzinde çalışıp LPG ye geçene kadar sarı ve kırmızı ışıklar yanıyor. LPG ye geçince devamlı sadece sarı ışık yanıyor. Sadece kırmızı ışık yanıyorsa benzinde oluyor. Bu sabah her iki ışık ta normal olarak yanarken sesli ikazla beraber benzin konumuna geçti.Kırmızı ışık yandı. Düğmeye basıp tekrar heriki ışığın yanmasını sağladı. Bir süre sonra otomatik olarak LPG ye geçti. LPG ye geçiş derecem 35. Acaba diyorum soğukta LPG katı hale mi geçiyorda bu sorun oluyor. Ne dersiniz.
  • Arkadaşlar
    2005 1.6 16V Dynamic Megane araca lpg uygulandı. Fakat stop etme problemi yüzünden tekrar söktürdük dünyanın masrafı cepten gitti.
    Uygulama Ankara Damla otogazda Lavato olarak yapıldı. Bize illahlah dedirttiler.

    Çekişte hiçbir problem yaşamadık Fakat vites değiştirirken debriyaja bastığın anda stop ediyordu. Bu herzaman olmuyordu ve silkeleme gibi belirtide vermiyordu.
    Düşünsenize sollamaya çıktınız 3 den 4 e atacaksınız anam araba nanik aynen karşıdan gelen aracın altına. Sonuçta kavga dövüş söküldü. Ama hala ruhsatta lpg kayıtlı.

    Adamlar lüks araçlara bile uygulama yapıyorlardı ve her taktıran geri geliyordu. Çözümleride süperdi.
    Bilgisayara bağla " abi gezgel" eeeeee herzaman stop etmiyorki. Dolaşıyorsun bişey yok. tam evin skağına geliyorsun hooooop arabada motor sesi yok.

    Bütür problem yaşayan varmı veya megane ye lpg taktırıpta memnun olan varmı. Ankara da nereye yaptırdınız.




  • arkadaşlar benim aracımdada stop etme sorunu vardı landi renzo kiti vardı,lpg interface aldım kendi arcımda ayarlarını yaparak bu sorunu ortadan tamamen kaldırdım,landi renzo için bu soruna yardımcı olabilirim,interface ayar kitimde satılıkdır buarada benim ihtiyacım kalmadı
  • 2004 Megan II ye Tartarini taktırdık. Gayet memnunuz. İlk zamanlar stop problemi oluyrodu. Ancak her zaman değil klima açıkken ve dur kalk sıralarında oluyordu. Sonra LPG taktırdığımz yerde gaz ayarı yaptırdık şimdi öyle bir sorunumuz kalmadı.
  • 2005 Scenic im var, megane II lerle aynı motor, BRC kit takılı. İlk zamanlar sadece klima açıkken vitesi boşa aldığımda stop ediyordu, serviste ayar yaptılar(Ayrıntıları imzamdaki linkten ayrıntılı olarak bakabilirsiniz). Sürüş konfor seçeneğinde 1600devir/dakika, 4sn ayarı yaptılar. Sorunum kalmadı...Ayrıca birşey daha öğrendim üst egzantrik açı kaptörü eğer arızalıysa ki megane II lerin çoğunda oluyormuş, vitesi boşa aldığınızda lpg de iken stop ediyor...o parçayı değiştirmek gerekiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akoray -- 8 Ocak 2009; 9:21:05 >
  • Merhaba arkadaşlar debriyaja basınca stop etme sorununu halleden arkadaşlar varmı .Bende lovato sıralı takılı ve bazen
    stop ediyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aldeg

    Merhaba arkadaşlar debriyaja basınca stop etme sorununu halleden arkadaşlar varmı .Bende lovato sıralı takılı ve bazen
    stop ediyor.


    Tam 4 ay uğraştım ama şimdi hiçbir sorunum kalmadı...şuanda çok memnunum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: add2000

    Arkadaşlar stop etmese de benzer sorun 3 gündür sabahları bende de oluyor. En son bu sabah -13 derecede yaptı. Sabahleyin herzamanki gibi aracımı çalıştırdım. Tabiki benzinde. Benzinde çalışıp LPG ye geçene kadar sarı ve kırmızı ışıklar yanıyor. LPG ye geçince devamlı sadece sarı ışık yanıyor. Sadece kırmızı ışık yanıyorsa benzinde oluyor. Bu sabah her iki ışık ta normal olarak yanarken sesli ikazla beraber benzin konumuna geçti.Kırmızı ışık yandı. Düğmeye basıp tekrar heriki ışığın yanmasını sağladı. Bir süre sonra otomatik olarak LPG ye geçti. LPG ye geçiş derecem 35. Acaba diyorum soğukta LPG katı hale mi geçiyorda bu sorun oluyor. Ne dersiniz.



    benim sorunum haloldu..sorun boğaz kelebeğinin zamanla kir,pas tutması.rölantiye düştüğünde zaten kapanan kelebek kirden dolayı benzin/gazı hiç geçirmeyecek hale geliyor.tavsiyem on parçayı da temizletmeleri,kolay bi işlem,usta sökp temizliyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aldeg

    Merhaba arkadaşlar debriyaja basınca stop etme sorununu halleden arkadaşlar varmı .Bende lovato sıralı takılı ve bazen
    stop ediyor.

    Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim verdiğiniz bilgileri değerlendiricem.
  • arkadaşlar bildiğiniz gibi landi renzo ayarlarımı kendim yapıyorum şuan elde etiğim ayarlar en ii durumda araç problemsiz ne stop problemi nede fazla yakma ne de güç kaybı ve ilk çalıştırmada herhangi bir problem yok hatta geçen burda lagunacı taner ile buluşup aynı motor olduğundan onada aynı ayarları attım memnun kaldı eğr motoru
    RENAULT TİP MOTOR F4R OLAN 2000 CC LAGUNA LANDİ RENZO MATRİX TİP ENEJEKTÖRLÜ İSE BENDE HAZIR AYARLARI VAR,SAVE OLARAK BİR DOSYA ,İSTEYEN HERKESE GÖNDEREBİLİRİM,BU SAVE DOSYASINI LPG CİNİZE GİDİP BUNU YÜKLETECEKSİNİZ UFACIK ZATEN 100 KB KADAR USB DİSK İÇİNE ATIP LPG USTASI PROGRAMDAN BUNU LOAD YAPACAK HEPSİ BU
  • Arkadaşlar ben de de stop etme sorunu var ve hala boğuşuyorum çözemedim. Atiker sıralı Clio II 1.2. Özellikle ışıklarda debriyaja basınca stop ediyor. Servislerin bu ayar işinden anladığını düşünmüyorum. Kalibrasyon dedikleri ,bilgisayarda bir düğmeye basmak gerisini program otomatik olarak yapıyor. Acaba atiker için Ecu bağlantı kablosunu biyerden bulabilir miyiz. Ayarlarını kendim yapmayı düşünüyorum.
  • Benim gittiğim servislerin de hemen hemen hiçbiri bilgisayar konusunda yüzeysel iki ayardan başka birşey bilmiyordu. Allahtan sorunum sadece kalibrasyonla çözümlendi.

    Tabii bu sorunun yazılım ayarlarıyla ilgili olması, fiziksel bir problemden kaynaklanmaması da sevinilecek bir durum.

  • Bilgi paylaştıkça değerlenir' e güzel bir örnek.
    www.2a-lpg.com forumundan alıntıdır.

    Sıralı sistemlerde görülen anormal çalışmanın sebepleri-giderilmesi:
    -------------------------------------------------------------------------------

    Merhaba Sıralı (sequent) sistem kullanıcıları.

    Epey zamandır yazmak istediğim ama bunca geciktikten sonra ancak zaman bulabildiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim.

    Servisime gelen araçlarda genel olarak karşılaştığım (motorun düzgün çalışmaması, çekiş düşüklüğü, fazla yakıt sarfiyatı vb.) arızalar ve bu arızaların sebeplerinin çoğunlukla yanlış müdahalelerden kaynaklandığını gördüm.

    Bunların en başında geleni ise, araç sahiplerinin araçlarını yetkili servislere (bilinen sebeplerle ) götürmek istemeyip bakım ve onarımları sanayi ortamında yaptırmaları.
    Buji kablosu vb. gibi basit arızaları yazmayacağım.
    Bilhassa triger kayışı değiştiren araç sahipleri yukarıda yazılı arızaları sıklıkla yaşıyorlar.
    Zira günümüzde triger kayışı değiştirmek için çok fazla özel takım gerekiyor ve bu özel takımlar yetkili servisler dışında kimsede yok veya bir iki tanesi var.

    Bu takımların eksikliği halinde, işin olması gerektiği gibi yapılabilmesi, insan hassasiyeti/yeteneği dışındadır.
    Örnek vermek gerekirse; Palio, Albea, Marea, Stilo gibi araçlarımızda bulunan 1.6 16v. motorların triger kayışı değişimindeki sente ayarı, komparatör ve derece scalası kullanılarak, Üst ölü noktada piston yüksekliği 1/100 mm., ve krank ölü açısı 1/360 derece açı hassasiyetinde yapılmaktadır.
    En yakın bir başka örnek olarak kendimi verebilirim ki; bu işlemlerin dersini verebildiğim halde bahsettiğim takımlarım olmasa, yapabilmem imkânsızdır.
    Aksini iddia edenlere (ben yaparım/yapıyorum diyenlere) de inanmamanızı öneririm.

    Motorun sıhhatli çalışması için olmazsa olmaz şart sente ayarıdır.
    Yani emme ve egzost siboplarının olması gereken açıda açılıp kapanması gerekir.
    Bu temel ölçüde olan en küçük kaçıklık motorun anormal çalışmasına sebep olur.

    İkinci sebep ise (olanlarda) sibop ayarı.
    Sibop ayarı olan hemen her cins motorun ölçüsü farklıdır.
    Ayar vidası ile ayarlananların dışındaki diğer motorlarda bu işlem için kullanılan pullar da hem çok farklı, hem de çok (yüzlerce) çeşitlidir. Serviste bu ayar pullarının bulunduruluyor olması gerekir.
    Yine bu işlemi yapmak için gerekli özel takımlar da ayrıca lüzumludur.

    Ben Fiat uzmanıyım.
    Bu bağlamda diğer markalar konusunda ahkâm kesmek haddim değil.
    Ancak yazdıklarımı teorik olarak diğer markalarla ilişkilendirebilirsiniz.
    Mesela Fiat 131 eski modeller için her 20.000 km. de, 131 (OHC olanlar), UNO, TEMPRA, TİPO ve 1.2 8v., 1.4 8v, motorlar kullanılan tüm Fiat otomobilleri her 40.000 km. de sibop ayarına muhtaçtır.
    Bu işlem zamanında yapılmazsa, önce çekiş düşüklüğü, sonra anormal çalışma belirtileri görülür.
    Sonunda ilk önce en sıkı sibop yanar ve ait olduğu silindir işlevsiz kalır.
    Motor da bir silindir eksik olarak çalıştığından piyasa jargonuyla teklemeye başlar.
    Bu arızanın giderilmesi ise hayli masraflıdır.

    Lpg sistemi monte edilmiş bir motorun, önce benzinle düzgün çalışması gerekir.
    Kural olarak bilinmesi gerekir ki; benzin sisteminde sıhhatli çalışmayan bir motor, LPG sisteminde de düzgün çalışmaz. Hatta LPG sisteminde çalışması halinde arızalar çok daha belirgin hale gelir.

    Bu yazdıklarımdan hepinizin anlayacağı gibi, sente ayarı ve sibop ayarı çok düzgün olmayan bir motordan doğru sonuç alınması söze konu değildir.

    Şimdi gelelim işin elektronik kısmına.

    Servisime gelen LPG li araçların çoğunun programlarının yapıştırma olduğunu tespit ettim.
    Şimdi bu da ne demek dediğinizi duyar gibiyim .

    Efendim programlamak demek kısaca; LPG yetkili servislere üreticilerce verilen bir programı kullanarak aracın motorunun benzin sisteminde çalışırken oluşan verilerinin, LPG sistemiyle eşleştirilmesi demektir.
    Bu işlem yapılırken önce araç benzin devresinde çeşitli devirlerde çalıştırılır, bu esnada oluşan veriler, programatik olarak LPG EKU ((elektronik kontrol ünitesi (yine piyasa jargonuyla BEYİN)) suna kaydedilir.
    Piyasada genellikle yapılan ise; bu işlem sebebiyle zaman kaybetmemek (zira biraz zaman alır) için, daha önceden kaydedilmiş olan bir motorun bilgilerini aynen yapıştırmak.
    Ancak; motorların hepsi aynı cins olsa bile birbirinin aynı değildir.
    Çalışma karakterleri, üretimde kullanılan toleranslar sebebiyle farklılık gösterebilirler.
    Dolayısı ile, yapıştırma şeklinde yapılan bir programlama, LPG sistemini farklı motoru verileriyle çalıştırdığı için, benzin devresindeki çalışması ile LPG devresinde çalışması arasında olumsuz farklılıklar oluşur.

    Bir diğeri ise, motorun kapsamlı onarımlarından sonra (motor raktifiyesi, silindir kapağı revizyonu, triger kayışı değişimi, sibop ayarı vb.) yapılması gerekenler.

    Simdi sıra EKU bölümünde.
    Yeni nesil EKU lara akıllı EKU deniliyor ve artık günümüzde önemli çoğunlukla bu EKU lar kullanılıyor.
    Bunun anlamı ise kısaca şöyle:
    Bu EKU lar üretimde fabrika parametreleri ile programlanıyorlar.
    Akıllı denmesinin sebebi ise, motorun çalışması esnasında değişen ayarlar sonucunda oluşan verileri hafızalarındaki orijinal parametrelerle karşılaştırıp, optimal parametreler yaratmaları.
    Kullanıcıların bu değişiklikleri (zaman içinde ve yavaş yavaş oluştuğu için), çok belirgin hale gelene kadar hissetmeleri mümkün değildir.
    Motorun çalışmasını etkileyecek ve dolayısı ile hissedilebilen önemli veya belirgin bir arıza oluşması halinde ise, EKU ların programlarında önemli değişiklikler oluşuyor.
    Fakat bu farklılıklar yalnızca benzin EKU larında oluyor.
    LPG EKU su ise yeni parametrelere uyum özelliği olmadığı için, önceden programlandığı gibi kalıyor.

    Araç sahibi arızayı gidermek için özel veya yetkili bir servise götürdüğü zaman ise genellikle yapılan ise şöyle:

    Gittiği servis çoğunlukla LPG konusunda ya bilgili olmuyor ya da LPG işi iştigal alanının dışında oluyor ve hatta çoğu marka LPG li araçları servis alanına sokmuyor.
    Kendi işini yapıyor, sonrasında LPG sistemi ile ilgili bir arıza var ise “LPG cine git” deniyor.

    Onarım yapıldıktan sonra ise genellikle parametre sıfırlanması işlemi yapılmıyor.
    Parametre sıfırlaması çoğu benzin EKU sunda (var olanlarda) programatik olarak yapılabilen bir işlemdir.
    Kısaca EKU yu fabrikasyon ayarlarına döndürmek denilebilir.
    Şayet programatik olarak sıfırlanma yapılmazsa motorun yeni parametreleri oluşturması için yaklaşık bir hafta veya 500 km. kadar benzin devresinde kullanılması gerekir.
    Parametre sıfırlaması yapılmayınca, EKU motoru, yine motorun zaman içinde ürettiği farklı verileri kaydederek oluşturduğu parametrelerle çalıştırmaya devam ediyor.
    LPG sistemi olan araçlar da doğal olarak benzin devresinde kullanılmadığı için, yeni ve doğru parametreler oluşmuyor.

    Yukarıda yazdıklarım bağlamında:
    Önemli bir arızanın giderilmesinden veya kapsamlı onarımlar sonrasında önce motorun benzin devresinde sıhhatli çalıştığından emin olunmalı.
    Bunun için onarımı yapan servisin o aracın EKU sunu inceleyebileceği markaya özel programın olduğu bir bilgisayara sahip olması gerekir.
    Bu bilgisayarlarda kullanılan programlar benzin sisteminde elektriksel bir arıza varsa hemen belirtmek ve sensörlerde oluşan verilerin görülebilmesi/incelenebilmesi için üretilmişlerdir.
    Bu programa sahip olmak da yetmez.
    Programı kullanmayı ve gördüğü verileri doğru yorumlayacak eğitimli (işi bilen) bir eleman olması da gereklidir.
    Bir diğer gerekli ekipman ise, benzin ve LPG yi ayrı ayrı olmak üzere 4 gaz ölçer kalibrasyon belgeli bir cihaz.
    Kalibrasyon belgeli olması çok önemlidir. Zira bu cihazlar yanlış veri oluştuğunu yani arızalı olduğunu belirtmezler. Ancak kalibrasyon belgesi var ise güvenilir olurlar.

    Bu cihazla ekzost gazlarından Hidrokarbon, Karbon monoksit, Oksijen ve Karbon dioksit gazları ile lambda nın değerlerini görürsünüz.

    Basitçe ifade etmek gerekirse; hidrokarbon yanmayan gazları, karbon monoksit zengin/fakir karışımı, oksijen kullanılmayan/açığa çıkan oksijen miktarını,karbon dioksit açığa çıkan karbon dioksit gazı miktarını belirtir.

    Bunların hepsinin motorun durumu için ayrı anlamları vardır.
    Cihazın ekranındaki değerlere bakarak motorun yağ yaktığını, sıkı sibop ayarını, segmaların, sibopların/kılavuzlarının aşınmışlığını, silindir kapak contasının kaçırdığını, olmaması gereken bir yerden fazladan hava aldığını, hava filtresinin tıkalı olduğunu, çok veya az yakıt harcadığını, katalitik konvektörünüzün sıhhatliliğini, ve hatta egzostta delik olup olmadığını dahi anlayabilirsiniz.

    Bu gazların olması gereken değerleri ve bu değerleri yorumlamayı yazarak kafa karıştırmak istemiyorum
    Ama basit olarak lambda yı bilmenizde yarar var.

    Benzin ile havanın ideal karışım oranı olarak, ağırlık cinsinden ( gr, kilo,ton vb.) 14,7 birim hava ile 1 birim benzin karışımı olduğu tespit edilmiş.
    LPG de ise lambda oranı 15,6/1. Yani LPG daha fazla hava ile ideal orana ulaşıyor. (Biraz evvel bu sebeple 4 gaz ölçer cihazın benzin ve LPG ölçümlerini ayrı ayrı yapması gerekir diye belirttim.)
    Buna da 1 (bir) lambda denilmiş.
    Yani 1 lambda ideal benzin/hava veya LPG/hava karışım oranı değeri demek.
    Araçlarda bulunan lambda sensörü de egzosttan geçen gazlar içinden oksijen miktarını algılayarak elektriksel veri halinde EKU ya bildirir.
    Gaz analiz cihazının ekranında lambda değerini 1.000 görürseniz motorunuza mükemmel ayarlı diyebilirsiniz.

    Lambda değeri arttıkça yani 1.000 dan yukarı (1.010 vb.) çıktıkça fakir karışım, eksildikçe yani 1.000 den aşağı (0.990 vb.) indikçe zengin karışım ifade eder.
    0.990 ilâ 1.010 arasındaki değerler normal kabul edilebilir.

    Teknisyenler bu değerlere bakarak yaptıkları işi doğrulamak zorundadır.

    Şayet aracınızı götürdüğünüz servislerde asgari olarak bu cihazlardan bir tanesi bile yok ise yapılan işe “tamam/oldu” demek mümkün değildir, hatta eski lisanla “eşyanın tabiatına aykırıdır”.

    Sonuç olarak aracınızın motorunda olan önemli bir arızanın doğru olarak giderilmesinden veya kapsamlı onarımların yine doğru yapılması sonrasında:
    1. Adım:
    Motoru benzin devresinde çalıştırmadan önce benzin EKU sunun sıfırlanması
    2. Adım:
    Bilgisayarda ve gaz analiz cihazında görülen verilerin doğru olduğunu görmek/tespit etmek ve hatta bunlara ait yazıcı çıktısı almak.
    3. Adım;
    Bu işlemlerin devamında LPG EKU sunun yeniden programlanması GEREKİR/ŞARTTIR.
    İşlemlerin anlattığım şekil ve sırada yapılması halinde LPG sisteminin, kendiliğinden benzin sistemiyle aynı değerlere oturacağı, nadiren ince ayar gerekeceği görülecektir.

    İlgililerin bilgilerine sunarım.

    Not:
    Bundan önce UNO sx ler için yazdığım bir metin beklemediğim ilgi gördü.
    Ülkemin çoğu şehrinden çok sayıda araç sahibi aradı.
    Bilgi birikimimi arayanlarla paylaşmaktan düşünemeyeceğiniz kadar mutlu oldum.
    Bu yazımı okuyan dostların sorularını cevaplamak beni daha çok mutlu edecek.
    Umarım yazdıklarım işinize yarar.

    Hepinize sağlık, mutluluk, başarı ve gönenç dilerim.

    Serdar Kantarcı

    KANTARCI
    Yetkili FIAT Servisi
    Doğanbey Cd. Kılıç Sk. N: 4
    34752 İçerenköy/Kadıköy/iST.
    Tel : 0216 5757676
    Faks: 0216 5749606
    e-posta : serdarkantarci@kantarci.com
    web site:www.kantarci.com




  • abi bilgiler için teşekkürler...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.