Şimdi Ara

LPG'de 3.000 Devir ve Üstü Riskli mi? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
8.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lpg'nin oktani yüksektir devirlendikce benzinden daha fazla enerji verir. Ama lpg'nin yanma dereceside daha yüksektir aşınma benzine göre daha fazla olur
  • O kadar da degil diyerek basliyacagim konuya.Asil olan fakir karisimda olmamasi ayarlarin.Tum devir bandi boyunca bunun saglanmasi gerek.Ehil kisilerce yol ayari hayati derecede onemli tabi.Dogru montaj arac sagligi icin elzem.Tabi bunlar yapilsada normal benzin gibi devir sonunda kullanilmaya tolerans cok daha azdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conines

    İlla ki tasarruf sağlayacaktır ama siz tasarruf etmek istiyorsanız bir yandan da aracın en uygun devrini kullanmanız gerekiyor

    Yani gösterge ekranında km/lt olarak en yüksek değer veya lt/100 km ekranında en düşük değere bakarak kullanmanız gerekmekte

    Hem LPG kullanıp tasarruf edip hemde yüksek devirli kullanıp hızlı gitmek niyetiniz ise üzücü bir hatırlatma yapayım

    Araçlar LPGyi sorunsuz yaksalardı Avrupa emisyon değerlerine göre araç üretmek için markalar direk LPGli araçlar yaparlardı hibrit araçlar yine LPGli olurdu bizim gibi yakıt konusu masraflı ülkeler için LPGli araçlar üretilirdi.

    Demek ki mevcut motorlar LPG konusunda o kadar mükemmel değiller

    mevcut araç üreticileri bakımları aksatılmadan motorların 1 000 000 km üzerine çıkabilmesi amacıyla üretilmektedir. üstelik benzinli araçtan daha fazla güç alınması mümkündür. asıl amacı benzin motora sıvı olarak girdiğinden motoru soğutması ve hava yoğunluğunu yükseltmesidir. kalkıpda olsaydı olacaktı yapsalardı yaparladı gibi sanayi ağzıyla konuşmanın zerre kadar kimseye katkısı olmaz. lpg li araçların bakımları aksatılmadanda kullanılsa motor ömürleri bellidir. 250 bini pek geçmezler. zaten mevcut araçların da(benzin-dizel) ömrünü 250 binde tüketiyoruz çok bilinçli kullanıcılarız ya!


    konu sahibi arkadaş devam et yaptığın tasarruf sana masraf olarak geri döneceği zaman bile kardasın. 4500 devir üstünde uzun süre gitmemenizi tavsiye ederim. mevcut motor iç yanma sıcaklığı benzindekinden daha fazla olmaktadır. ve mevcut soğutma sistemi buna yetmemektedir. eğeri kullandığınız modelin üst versiyonları varsa yani daha güçlü soğutma pompalı olanı ile değiştiriniz sonra sıkıntısız istediğiniz devirde gidiniz.




  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    Siz en iyisi 2.0 LPGli bir araç alın




    şehirler arası
    Motoru çok devirlenmeden istediğiniz hıza çıkaracaktır tasarruflu bir şekilde

    şehir içi

    Çok tavsiye etmemekle beraber trafikten trafiğe değişebilir sonuçlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conines -- 30 Ocak 2018; 17:31:7 >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Aracınızi zorlayınca benzine geçmesi lpg kitinizin enjektörlerin kalitesiz ve yavaşlığından dolayı. Benim araçta BRC var. Enjektörleri hizlidirm Aracı ne kadar zorlasamda her devirde yeterli lpg yi motora gönderir. Benzine geçmez.
  • LPG de 50000 km'yi devirdikten sonra istediğiniz sorun çıksın. Her halükarda benzine göre amorti etmiş oluyorsunuz zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: andan44

    Aracınızi zorlayınca benzine geçmesi lpg kitinizin enjektörlerin kalitesiz ve yavaşlığından dolayı. Benim araçta BRC var. Enjektörleri hizlidirm Aracı ne kadar zorlasamda her devirde yeterli lpg yi motora gönderir. Benzine geçmez.

    Olabilir. Farklı şeyler de olabilir. Önceleri zayıf karışım uyarısı veriyordu. Son yaptırdığım ayardan sonra vermemeye başladı. Muhtemelen daha fazla benzin kullanmaya ayarladılar. O uyarıyı görmektense biraz benzin yakmayı tercih ederim.
  • CVT şanzımanlı Subaru Legacy aracımda LPG var.

    Çok yüksek hızları düşük devirle gidebiliyorum; ancak aracın torku düşük olduğu için yüksek hızda yokuşta araç inanılmaz devirlere çıkıyor. 3000 devirde 150 ile giderken, aynı hızı korumak için yokuşta araç 5500-5700 devirlere çıkıyor. Araç yaptığı kilometrenin çoğunu Ankara-İstanbul otobanda yapıyor. Dolayısı ile sürekli 2500-3000 ve 5500 devirlerde kullanılıyor.

    Araç 195.000km'de. LPG 38.000km'de iken takıldı. 157.000km'dir LPG ile kullanılıyor. Henüz sübap yapılmadı.

    Yani, araca uygun kaliteli bir kit ve iyi montajla ömür gayet yüksek olabiliyor. Tabii ki düşük devire göre ömrü daha az olur. Ancak ömür yeterince yüksekse, düşen ömrün ne önemi var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 30 Ocak 2018; 22:26:14 >




  • hiçbir sorun olmaz. Aracın hararet gostergesıne bakarsın hararet yukselırse sadece sıkıntı yapma rıskı var o da yazın olabılır. Araban marka ve modelını bılemıyorum 2000 yılı ustuyse zaten yapmaz ama ıkıncı el aldıysan devırdaım pompasını orjınal degılde dandık yan sanayı ıle degıstırdılerse motor ısısının artma olasılıgı var. O halde zaten orjınal devırdaım taktırırsın hıcbır sorun olmaz. Full 5 bın devırde 1000 km gıt ıstersen sıkıntı cıkmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conines

    3000 devir üstü yaktığın yakıta göre alacağın mesafe düşürmeye başlar

    Uzun yol yani sabit devir yüksek hızda benzinin dezavanjı kalkıyor yani benzinde kullanabilirsiniz

    LPG sistemi zaten şehir içi yakıt masrafını düşürmek için üretilmiştir

    uygulamalı olarak bahsettıgınızı dnedım ve yanılıyorsunuz. Benzınde de yuksek devırde gittiginizde yakıt tuketımı artacaktır. Ben lpglı aracımda yokusa geldıgımde uzun yolda arac dolu oldugundan rampa cıkmadan once bir vites kculterek aracı hep 4 bın devire gelecek sekılde rampada bayılmadan kullandım iniş ve duzluklerde yine vitesi normal konumuna alarak deviri 2-2.5 civarına aldım. 600-700 km sureklı aynı sekılde kullandım ve tuketımı pompada sureklı olctum.

    Sonuc olarak tuektımde hiçbir fark olmadıgını gördum. Yanı araba yokusta devrı dusup yavaslayıp vites dusursemde yokusa gelmeden once kucultup devrı yukseltı cıksamda fark yok. Sadece aracın hızı azalmamıs oldu hatta daha rahat tırmanıs yapmıs oldum arkadakı trafıgı de yavaslatmamıs oldum hemde uzun yolda sıkılmadan araba surdum. Yanı devır yukseltmek vs hiçbir fark getirmiyor tuketımde.

    Ha sureklı 4 bın devırde 4. vites sureyım dersenız lpg de ya da benzın de de olsanız aynı oranlarda tuketımde artıs belkı olabılır ama ikiside kendı sınıfına göre aynı oranlarda artacaktır. lpgde 30 kurus yakarsa 35 kurus benzınde 40 kurus yakıyorsada 47 kuruslara cıkacaktır misal. Yanı uzun yolda benzıne göre yıne de lpg barız tasarruflu oacaktır.




  • Kısa vadede sorun olmaz tabiki. Ancak LPG yüksek ısı üretir. Yüksek devir daha çok yüksek ısı demektir.. Yüksek ısıda zamanla problem demektir. Gerek supab erimesi, gerek motor contasının kavrulması.. Sakin kullanmak her daim iyidir.. Gerektiğinde elbette yüksek devir çevirip hız yapabilirsiniz ancak sürekli hale gelirse motor ömrü kısalır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VipLife -- 31 Ocak 2018; 8:14:52 >
  • ali9949 A kullanıcısına yanıt
    Bayırdan söz etmedim hocam bayırda her aracın deviri farklı olabilir yaktığı yakıt farklı olabilir

    düz yolda yüksek devirler hızınızı artırmada yardımcı olsada yaktığınız yakıta göre gideceğiniz mesafe düşecektir

    Günümüz motorların tam verimli çalıştığı devir aralığı bellidir

    Her devirde aynı torku veremez

    Her devirde aynı gücü veremez

    Her devirde aynı yakıt tüketimini veremez

    Bu üçünün kesiştiği en iyi olduğu aralık motorun verimli olan devridir



    Elektrik motorlarında bu durum daha sıkıntısız işliyor bir gün denk gelirse tecrübe etmenizi tavsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conines -- 31 Ocak 2018; 11:0:28 >
  • 4000 devir üstü lpg yanma sicakliği benzine göre fazla olduğundan subaplar sekmanlar kavrulur. Özellikle eksoz subaplari bildiğin yanıyor eriyor, silindir kapağı pul pul dökülüyor

    Bu nedenle 3000~4000 devir aralığında kullanmak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conines

    İlla ki tasarruf sağlayacaktır ama siz tasarruf etmek istiyorsanız bir yandan da aracın en uygun devrini kullanmanız gerekiyor

    Yani gösterge ekranında km/lt olarak en yüksek değer veya lt/100 km ekranında en düşük değere bakarak kullanmanız gerekmekte

    Hem LPG kullanıp tasarruf edip hemde yüksek devirli kullanıp hızlı gitmek niyetiniz ise üzücü bir hatırlatma yapayım

    Araçlar LPGyi sorunsuz yaksalardı Avrupa emisyon değerlerine göre araç üretmek için markalar direk LPGli araçlar yaparlardı hibrit araçlar yine LPGli olurdu bizim gibi yakıt konusu masraflı ülkeler için LPGli araçlar üretilirdi.

    Demek ki mevcut motorlar LPG konusunda o kadar mükemmel değiller

    Tamamen yanlış düşünüyorsun. Emisyon değerleri ile ilgili olarak Uludağ Üniversitesinin biri Benzinli, biri LPG li iki araç üzerinde emisyon değerleri ile ilgili olarak yaptığı bilimsel çalışmanın sonuç kısmını yayınlıyorum istersen dökümanın tam adresini de verebilirim "Deney sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, çok basit bir sistemle motora sevk edilse bile LPG’nin benzine oranla daha temiz bir yakıt olduğu söylenebilir."
    Kaynak
    "mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082636/5000076837"
    Avrupa ve Amerika da (Daha doğrusu gelir düzeyi yüksek ülkelerde) LPG li araçların yaygınlaşmamasının tek sebebi insanların düşük yakıt parası gibi bir derdinin olmamasıdır. Bugün ABD yi incelerseniz araçların büyük bir çoğunluğunun yüksek hacimli Benzinli araçlar olduğunu görürsünüz. Bırakın LPG yi, Dizel araç bile tercih edilmez neden? Çünkü gelir düzeyine göre verdiği Benzin parası çok düşüktür. Şöyle örnek vereyim benim aylık gelirim 6000 TL ve dizel araca biniyorum, çünkü hergün kendi aracımla işyeri geliş gidiş 40 km yapıyorum. Gelir düzeyim 18.000 TL olsaydı, bindiğim aracın benzinli ya da dizel araç olup olmaması beni etkilemezdi. DEMEK Kİ NEYMİŞ? OTURDUĞUNUZ YERDEN "LPG SİSTEMİ EMİSYON DEĞERLERİ, VEYA ÇEVRE İÇİN İYİ BİR ŞEY OLSAYDI AVRUPA ÜLKELERİ BUNU ÜRETİRDİ" Diye yorum yapmak yerine azıcık oturup araştırma yapmak daha iyi bir şeymiş değil mi?




  • Tebrikler hocam araştırmanızla gömdünüz beni



    Avrupada dizel araç kullanım sayısı hiç az değil demek ki orda da orta gelirli aileler dizel kullanıyor

    Ama Avrupa Birliği ne diyor dizelleri yasaklayacam neden emisyonları çok yüksek yani orta gelirli aileler benzinli araç binecek

    Peki benzin fiyatlarını düşmeyeceğine göre insanlar nasıl ucuz yürütecek bu aracı yine LPG takacaklar evet Avrupada da LPG kullanılıyor

    Ülkemizdeki LPG sistemi italyanlardan

    Neyse yukarıda da belirttiğim gibi AB nin derdi emisyon peki LPG mi benzin mi daha iyi değerlere sahip LPG daha iyi emisyon değerlerine sahip

    Markalar sorunsuz bir LPG motoru üretebilselerdi hem hibrit araçlar da kullanılırdı hemde ucuz yakıt yakmak isteyenler için bir alternatif olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: conines

    İlla ki tasarruf sağlayacaktır ama siz tasarruf etmek istiyorsanız bir yandan da aracın en uygun devrini kullanmanız gerekiyor

    Yani gösterge ekranında km/lt olarak en yüksek değer veya lt/100 km ekranında en düşük değere bakarak kullanmanız gerekmekte

    Hem LPG kullanıp tasarruf edip hemde yüksek devirli kullanıp hızlı gitmek niyetiniz ise üzücü bir hatırlatma yapayım

    Araçlar LPGyi sorunsuz yaksalardı Avrupa emisyon değerlerine göre araç üretmek için markalar direk LPGli araçlar yaparlardı hibrit araçlar yine LPGli olurdu bizim gibi yakıt konusu masraflı ülkeler için LPGli araçlar üretilirdi.

    Demek ki mevcut motorlar LPG konusunda o kadar mükemmel değiller

    Tamamen yanlış düşünüyorsun. Emisyon değerleri ile ilgili olarak Uludağ Üniversitesinin biri Benzinli, biri LPG li iki araç üzerinde emisyon değerleri ile ilgili olarak yaptığı bilimsel çalışmanın sonuç kısmını yayınlıyorum istersen dökümanın tam adresini de verebilirim "Deney sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, çok basit bir sistemle motora sevk edilse bile LPG’nin benzine oranla daha temiz bir yakıt olduğu söylenebilir."
    Kaynak
    "mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082636/5000076837"
    Avrupa ve Amerika da (Daha doğrusu gelir düzeyi yüksek ülkelerde) LPG li araçların yaygınlaşmamasının tek sebebi insanların düşük yakıt parası gibi bir derdinin olmamasıdır. Bugün ABD yi incelerseniz araçların büyük bir çoğunluğunun yüksek hacimli Benzinli araçlar olduğunu görürsünüz. Bırakın LPG yi, Dizel araç bile tercih edilmez neden? Çünkü gelir düzeyine göre verdiği Benzin parası çok düşüktür. Şöyle örnek vereyim benim aylık gelirim 6000 TL ve dizel araca biniyorum, çünkü hergün kendi aracımla işyeri geliş gidiş 40 km yapıyorum. Gelir düzeyim 18.000 TL olsaydı, bindiğim aracın benzinli ya da dizel araç olup olmaması beni etkilemezdi. DEMEK Kİ NEYMİŞ? OTURDUĞUNUZ YERDEN "LPG SİSTEMİ EMİSYON DEĞERLERİ, VEYA ÇEVRE İÇİN İYİ BİR ŞEY OLSAYDI AVRUPA ÜLKELERİ BUNU ÜRETİRDİ" Diye yorum yapmak yerine azıcık oturup araştırma yapmak daha iyi bir şeymiş değil mi?


    Ayrıca sonuç kısmını yayınladığınız yazıda da bana ters düşen bir şey yok

    LPG sistemi zaten çevre için iyi birşey ama motorlar için iyi değil yapabilselerdi yaparlardı veya motorlar sorunsuz yaksalardı üreticiler hükümetler LPG yakmamızı tavsiye ederlerdi.
    oturduğum yerden yorum yapıyorum o konuda haklısınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conines -- 31 Ocak 2018; 18:34:28 >




  • LPG'de 3.000 Devir ve Üstü Riskli mi?
  • Aracin motoru fakir karisima dusmedigi muddetce teknik olarak bir sey farketmez ancak bilinmeliki,lpg de piston ustu hararet daha yuksektir.Bu metalurjin olarak araclarin tolore edebilecegi bir farktir.Sorun hep karisim ayarinin fakir olmasindan dilayi cikar.Piston ustu hararet fazlasi ile yukselir.Normal su harareti bunu gostermez bir miktar bu yag harareti goatergesi olan araclarda takip edilebilir.Yag yakar normaldir olayida bundan dolayidir ancak ustalar denen sanayi esnafi vb.bunun teknik karsiligini bilmedigi icin normal olarak gecistirir.

    Sonucta bilinemlidirki egzoz sucakligi daha yuksek olan bu yakit goreec motor parcalarini daha fazla zorlar.Ozellikle fabrika cikisi araclarda subaplarin oturdugu ringler daha mukavim parcalarla degistirilerek bu onlenmektedir.
  • Şunu da ekleyeyim; doğru bir AFR ayarı ile birlikte egzoz gaz sıcaklıkları arasında neredeyse fark yoktur :)



  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir

    Şunu da ekleyeyim; doğru bir AFR ayarı ile birlikte egzoz gaz sıcaklıkları arasında neredeyse fark yoktur :)









    Hocam sen neredeydin yav bu zamana kadar böyle şeyler paylaşmadın millet birbirine laf anlatmaya çalıştı bir ton




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.