Şimdi Ara

LPG'de 3.000 Devir ve Üstü Riskli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
8.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Atmosferik LPG'li aracım var. 3000 devir 5. viteste 100 km/s civarı hızla gidiyor.

    3.000 devir üstünde uzun yol yaptığımızda LPG'den kaynaklı bir risk olur mu?



  • İlla ki tasarruf sağlayacaktır ama siz tasarruf etmek istiyorsanız bir yandan da aracın en uygun devrini kullanmanız gerekiyor

    Yani gösterge ekranında km/lt olarak en yüksek değer veya lt/100 km ekranında en düşük değere bakarak kullanmanız gerekmekte

    Hem LPG kullanıp tasarruf edip hemde yüksek devirli kullanıp hızlı gitmek niyetiniz ise üzücü bir hatırlatma yapayım

    Araçlar LPGyi sorunsuz yaksalardı Avrupa emisyon değerlerine göre araç üretmek için markalar direk LPGli araçlar yaparlardı hibrit araçlar yine LPGli olurdu bizim gibi yakıt konusu masraflı ülkeler için LPGli araçlar üretilirdi.

    Demek ki mevcut motorlar LPG konusunda o kadar mükemmel değiller
  • Nick - konu uyumu



    LPG Taktırarak zaten motora yapabileceğinin en beterini yapmışsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac clio mu ? Sıkıntı olmaz 200km 4900 devirde gittim problem olmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlla devirsel olarak belli bir rakama odaklanmak doğru değil. Sürekli yüksek devirde kullanmak her araç için yıpratıcı olur LPG’li için zorlamaya bağlı aşınmayı artırıdığı için belki bu etki daha fazla olacaktır ama sistem ayarlarında bir sıkıntı yoksa ve enjektörler sağlamsa anlık sıkıntı olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3000 devir üstü yaktığın yakıta göre alacağın mesafe düşürmeye başlar

    Uzun yol yani sabit devir yüksek hızda benzinin dezavanjı kalkıyor yani benzinde kullanabilirsiniz

    LPG sistemi zaten şehir içi yakıt masrafını düşürmek için üretilmiştir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conines

    3000 devir üstü yaktığın yakıta göre alacağın mesafe düşürmeye başlar

    Uzun yol yani sabit devir yüksek hızda benzinin dezavanjı kalkıyor yani benzinde kullanabilirsiniz

    LPG sistemi zaten şehir içi yakıt masrafını düşürmek için üretilmiştir

    Dostum söylediğin mantıklı ancak uzun yolda da LPG ile en azından %35 tasarrufla gidiyorsun yine
  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    İlla ki tasarruf sağlayacaktır ama siz tasarruf etmek istiyorsanız bir yandan da aracın en uygun devrini kullanmanız gerekiyor

    Yani gösterge ekranında km/lt olarak en yüksek değer veya lt/100 km ekranında en düşük değere bakarak kullanmanız gerekmekte

    Hem LPG kullanıp tasarruf edip hemde yüksek devirli kullanıp hızlı gitmek niyetiniz ise üzücü bir hatırlatma yapayım

    Araçlar LPGyi sorunsuz yaksalardı Avrupa emisyon değerlerine göre araç üretmek için markalar direk LPGli araçlar yaparlardı hibrit araçlar yine LPGli olurdu bizim gibi yakıt konusu masraflı ülkeler için LPGli araçlar üretilirdi.

    Demek ki mevcut motorlar LPG konusunda o kadar mükemmel değiller

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enjektörler sağırlaşmasın diyerekten her hafta 20 km 5000 devirle sürerim
  • Bende landi renzo var, muhtemelen diğerleri de öyledir, zorladığım zaman benzin de yakıyor. Lpg kullanımının kendisinden kaynaklı doğal problem dışında ekstra bir zararı olacağını sanmıyorum.
  • 6500 devire kadar çıkıyorum ben LPG ile, sonra kesiciye giriyor tabi. Bir sıkıntısını görmedim. Tabi araçtan araca fark eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aksine oktan degeri fazla oldugu icin yuksek devirde daha verimlidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de genelde 5000 devir üzeri geziyorum, hız ortalamam 150 lerde dolaşır. 55bin km dir bu şekilde kullanıyorum lpg de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaç heralde hiç honda kullanmamış heralde 5000 devirden sonra hayat durur i-vtec başlar
  • Böyle saçma fikirler nereden çıkıyor anlamıyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg'nin fazla püskürtüldüğü her durum zararlıdır. Performans istenen üst devirlerde zengin karışım olacağı için zararlı bu bir. İkinci durum ise enjektörlerin açık kalma zamanları arttıkça yani % 100'e yaklaştıkça subap problemleri ortaya çıkar ki sizin aracınızda da olmuştu.

    Öyle ki bazı durumlarda araç çok zorlanınca enjektörler sürekli açık kalabiliyor ki, bu da silindirdeki emme subaplarını yakıyor.
  • Senin aracında sübap sorunu olmuş ve değiştirilmişti yanlış hatırlamıyorsam. YEni takılan sübaplar büyük ihtimal LPG'ye dayanıklıdır, o yüzden çok sorun olacağını sanmam.

    Bende Focus1 ve 3000 devirde 116km/s falan yapıyor, Focus 2'nin 100km/s yapmasına şaşırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Senin aracında sübap sorunu olmuş ve değiştirilmişti yanlış hatırlamıyorsam. YEni takılan sübaplar büyük ihtimal LPG'ye dayanıklıdır, o yüzden çok sorun olacağını sanmam.

    Bende Focus1 ve 3000 devirde 116km/s falan yapıyor, Focus 2'nin 100km/s yapmasına şaşırdım.

    kasa daha ağır ve emisyondan dolayı araba dizginlenmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Lpg'nin fazla püskürtüldüğü her durum zararlıdır. Performans istenen üst devirlerde zengin karışım olacağı için zararlı bu bir. İkinci durum ise enjektörlerin açık kalma zamanları arttıkça yani % 100'e yaklaştıkça subap problemleri ortaya çıkar ki sizin aracınızda da olmuştu.

    Öyle ki bazı durumlarda araç çok zorlanınca enjektörler sürekli açık kalabiliyor ki, bu da silindirdeki emme subaplarını yakıyor.

    Dostum peki zengin karışım olan üst devirlerden kastın nedir? Yani ortalama kaç devirden itibaren LPG zengin karışıma dönmeye ve enjektörler %100'e yakın açık kalmaya başlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 30 Ocak 2018; 14:12:37 >
  • Bilmiyorum ve her araçta farklıdır diye tahmin ediyorum. Ben hiç 4000 devir ve üzeri sürekli kullanmadım. Ara sıra gazlamak için de hep benzine aldım. Aracım 357 binde ve 157 bindir lpgli.
  • 3000 devir altı boğulmadan gidiyor mu ki atmosferik LPG'de sen önce onu bir de hele

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.