Şimdi Ara

Lotus markası yollarımızda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Otomobil sektörünün en önemli markalarından birisi olan Lotus Cars, Caddebostan’da yapılan görkemli bir açılışın ardından resmi olarak ülkemize giriş yaptı. Royal Motors'un yeni markasi Lotus Cars Türkiye, Ortadoğu ortaklığı ve Lotus Cars’ın bölgedeki distribütörlüğü ile birlikte Türkiye’deki otomobil tutkunlarına bu özel markayı deneme fırsatının kapılarını açmış oldu.


     


    Lotus Evora özellikeri ve fiyatı


     


    Lotus her zaman kurucusu olan Colin CHAPMAN’ın bıraktığı mirasa bağlı kaldı. Colin CHAPMAN, “Düz yolda gaza basmak seni daha hızlı yapar ancak ağırlığı azaltmak her yerde daha hızlı yapar” ifadesini kullanmıştı.


     


    Sadece düz çizgi performansını artırmaktan çok, bir arabanın ağırlığını azaltmak süspansiyonun doğru kalibrasyonunu sağlar. Bu net kullanım daha iyi gövde ve hız kontrolü sağlar, ancak sürüş konforu, rahat hissetme duygusundan ödün vermez. Ağırlığın genel olarak azaltılması da, ağırlık dağıtımının optimize edilmesine, yüksek hızda virajlarda bir spor otomobilin duruşuna ve dengesine büyük katkıda bulunur.


     


    Ayrıca Bkz.Prisma uygulaması ücretli abonelik sunmaya başladı

    Bu bakımdan Lotus, son yetmiş yıldan beri spor arabalarda gerek dizayn gerek üretimde kalıcı izler bıraktı. Bu düşünce Lotus'a Formula 1 Constructors şampiyonluğunda yedi, Formula 1 Drivers şampiyonluğunda altı defa birincilik getirmiştir.


     


    Lotus arabaları firmanın, mühendisliğinden, mükemmelliğe, yapımından dizaynına kadar tüm süreçte titiz çalışmaya kendini adamasından faydalanıyor. Saf sürüş tecrübesini sağlayan yaklaşımı ile mükemmel bir biçimde şekillendiriliyor.


     


    Lotus arabaları el yapımı olması ile dikkat çekiyor. Norfolk’daki meşhur Hethel fabrikasında, her sene iki bin spor araba üretimi yapılmakta. Kendisini sadece araba kullanma deneyimine adayan Lotus, eşi benzerine az rastlanır deneyimler ile otomobil dünyasında fark yaratmaya devam ediyor.


     


    Hali hazırda ülkemizde Elize, Exige ve Evora modelleri satışa sunuldu. En düşük model olan Elize 300.000TL-575.000TL fiyat aralığına sahip. Exige serisinde 786.000TL-900.000TL şeklinde iki model var. Evora serisinde de 970.000TL-1.060.000TL olarak iki model yer alıyor. 


     







  • Lotus elise'nin fiyatı yurt dışında 74.000 dolardan başlıyor. Bizde 300.000 liraya iyi dıyoruz, ne hale geldik.
    Fiyatı ülkedeki araç fıyatlarına gore ıyı ama muhtemelen en boş donanımlısı ve 1.6 motorlu olanın fıyatıdır.
    Motoru 1.6 olmasaydı bir üst vergi dılımıne gırecektı, haliyle fıyatı 2 kat yükselecekti.
    https://www.carsguide.com.au/lotus/elise/price/2017
    Ahahaha ya ne güldüm anlatamam.

    İroni felan var sandım meğerse kapakmış. klasik karşıt görüşün hiç bir şeyi araştırmadan hemen ardından " bizde olsa böyle olurdu, bizdeki fiyatına bak" gibi klişe lafları yerleştireceğim diye yerin dibine batma olayı.
    Yazık, şimdi de üzüldüm.
    İnsanlık işte.
    Yurt dışındaki adam TL mi kazanıyor ? Bende bılıyorum 280.000 tl yaptıgını.

    Turkıye de 2.000 tl kazansan, bu arabayı almak için 150 ay çalışman lazım.
    Yurt dışın da 2.000 dolar kazansan, bu arabayı almak için 37 ay çalışman lazım.

    Ne demek istediğimi anladın mı ?

    @sonofmana

    Asıl ben senın gıbılere acıyorum, yurt dısındaki adamın TL kazandığını mı zannediyorsun
    Onun 37 ayda alacağı arabayı sen 150 ayda alabılıyorsun o da maaşın 2.000 tl olursa.

    Dolar 1 tl olacak dedınız, 4 tl yaptınız. Her yıl alım gücü azalıyor, gelmiş karşıt görüş dıyor. Senın görüşünü yesinler. Daha alım gücü hesaplamasını bile bilmiyorsun.
  • Lotus Elise bir zamanlarımızın favori kaçamak arabasıydı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lotus gibi bir markanın 300.000 liradan giriş yapması bence güzel. Zira arabalar Dolar'dan Euro'dan dolayı aldı yürüdü.

  • Lotus elise'nin fiyatı yurt dışında 74.000 dolardan başlıyor. Bizde 300.000 liraya iyi dıyoruz, ne hale geldik.
    Fiyatı ülkedeki araç fıyatlarına gore ıyı ama muhtemelen en boş donanımlısı ve 1.6 motorlu olanın fıyatıdır.
    Motoru 1.6 olmasaydı bir üst vergi dılımıne gırecektı, haliyle fıyatı 2 kat yükselecekti.
    https://www.carsguide.com.au/lotus/elise/price/2017



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 10 Aralık 2017; 0:10:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Lotus elise'nin fiyatı yurt dışında 74.000 dolardan başlıyor. Bizde 300.000 liraya iyi dıyoruz, ne hale geldik.
    Fiyatı ülkedeki araç fıyatlarına gore ıyı ama muhtemelen en boş donanımlısı ve 1.6 motorlu olanın fıyatıdır.
    Motoru 1.6 olmasaydı bir üst vergi dılımıne gırecektı, haliyle fıyatı 2 kat yükselecekti.

    https://www.carsguide.com.au/lotus/elise/price/2017

    74bin dolar zaten 284bin tl yapıyor




  • LOTUS'u bu yıllarda tanımıştı bir nesil, Ferrrari ile olan hikayesini bilirsiniz, güzel günlerdi, yıllardır ismini de duymadığım için "acaba üretimi bıraktılar mı" diye düşünmüşümdür hep

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fotifoti

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Lotus elise'nin fiyatı yurt dışında 74.000 dolardan başlıyor. Bizde 300.000 liraya iyi dıyoruz, ne hale geldik.
    Fiyatı ülkedeki araç fıyatlarına gore ıyı ama muhtemelen en boş donanımlısı ve 1.6 motorlu olanın fıyatıdır.
    Motoru 1.6 olmasaydı bir üst vergi dılımıne gırecektı, haliyle fıyatı 2 kat yükselecekti.

    https://www.carsguide.com.au/lotus/elise/price/2017

    74bin dolar zaten 284bin tl yapıyor

    Ahahaha ya ne güldüm anlatamam.

    İroni felan var sandım meğerse kapakmış. klasik karşıt görüşün hiç bir şeyi araştırmadan hemen ardından " bizde olsa böyle olurdu, bizdeki fiyatına bak" gibi klişe lafları yerleştireceğim diye yerin dibine batma olayı.
    Yazık, şimdi de üzüldüm.
    İnsanlık işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok tipsiz.

  • şu 1.6 motorun performans değerlerine baktımda çok kötü yaw modifiyeli şahin bundan daha iyidir heralde motor gücü 136 beygir tork 160 nm max hız 200 km bu nasıl spor araba la ?

  • tasarımı 90'lı yıllarda kalmış...
  • baysan240 kullanıcısına yanıt
    Spor otomobil 0-100den ibaret değildir. Verdiği his, yol tutuşu, tarzı, sürüş ve malzeme kalitesi gibi birçok etken var. Hızdan çok pistteki zamanı önemli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fotifoti

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Lotus elise'nin fiyatı yurt dışında 74.000 dolardan başlıyor. Bizde 300.000 liraya iyi dıyoruz, ne hale geldik.
    Fiyatı ülkedeki araç fıyatlarına gore ıyı ama muhtemelen en boş donanımlısı ve 1.6 motorlu olanın fıyatıdır.
    Motoru 1.6 olmasaydı bir üst vergi dılımıne gırecektı, haliyle fıyatı 2 kat yükselecekti.

    https://www.carsguide.com.au/lotus/elise/price/2017

    74bin dolar zaten 284bin tl yapıyor

    Yurt dışındaki adam TL mi kazanıyor ? Bende bılıyorum 280.000 tl yaptıgını.

    Turkıye de 2.000 tl kazansan, bu arabayı almak için 150 ay çalışman lazım.
    Yurt dışın da 2.000 dolar kazansan, bu arabayı almak için 37 ay çalışman lazım.

    Ne demek istediğimi anladın mı ?

    @sonofmana

    Asıl ben senın gıbılere acıyorum, yurt dısındaki adamın TL kazandığını mı zannediyorsun
    Onun 37 ayda alacağı arabayı sen 150 ayda alabılıyorsun o da maaşın 2.000 tl olursa.

    Dolar 1 tl olacak dedınız, 4 tl yaptınız. Her yıl alım gücü azalıyor, gelmiş karşıt görüş dıyor. Senın görüşünü yesinler. Daha alım gücü hesaplamasını bile bilmiyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 10 Aralık 2017; 15:12:56 >




  • Malum birileri hala ekmek bulamazken birileri lüks araca biner oldu. Lüks tüketim arttığına göre normal...

    Bence en güzeli belirli bir tutar üzerindeki araçlardan vergi almasınlar hiç. Çünkü adamlar için lüks değil çatır çatır alıyorlar.

    Memur, özel sektör işçisinin aldığı orta/alt düzey araçlardan vergi alsınlar.

    Bildiğiniz üzere araç sahibi olmak bu kesim için bir lüks aslında....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirHan -- 10 Aralık 2017; 19:36:46 >
  • Bakan kankilerimden birine söyleyim, bir tane altıma çekerim.

  • Bu oyun en sevdigim oyunlardandi. Bu oyun sayesinde Lotus Esprit Turbo ilkokul yillarindayken hayallerimi suslerdi. Halen hayallerimi susleyen favori arabalarimdandir Amiga denilince aklima gelen seylerden birisi de Lotus arabadir (bu oyundan dolayi).
    Muzigi de oyle tutkulu bir muzikti ki (Lotus 2 - Amiga versiyonunun muzigi), oyunun acilis animasyonuyla uyum icinde bir atmosfer olustururdu. Bu oyunun muzikleri ve animasyonlariyla Lotus arabalarini sevmemek elde degil gercekten.

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheLastNinja

    LOTUS'u bu yıllarda tanımıştı bir nesil, Ferrrari ile olan hikayesini bilirsiniz, güzel günlerdi, yıllardır ismini de duymadığım için "acaba üretimi bıraktılar mı" diye düşünmüşümdür hep






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi csh -- 10 Aralık 2017; 23:55:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men


    quote:

    Orijinalden alıntı: fotifoti

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Lotus elise'nin fiyatı yurt dışında 74.000 dolardan başlıyor. Bizde 300.000 liraya iyi dıyoruz, ne hale geldik.
    Fiyatı ülkedeki araç fıyatlarına gore ıyı ama muhtemelen en boş donanımlısı ve 1.6 motorlu olanın fıyatıdır.
    Motoru 1.6 olmasaydı bir üst vergi dılımıne gırecektı, haliyle fıyatı 2 kat yükselecekti.

    https://www.carsguide.com.au/lotus/elise/price/2017

    74bin dolar zaten 284bin tl yapıyor

    Yurt dışındaki adam TL mi kazanıyor ? Bende bılıyorum 280.000 tl yaptıgını.

    Turkıye de 2.000 tl kazansan, bu arabayı almak için 150 ay çalışman lazım.
    Yurt dışın da 2.000 dolar kazansan, bu arabayı almak için 37 ay çalışman lazım.

    Ne demek istediğimi anladın mı ?

    @sonofmana

    Asıl ben senın gıbılere acıyorum, yurt dısındaki adamın TL kazandığını mı zannediyorsun
    Onun 37 ayda alacağı arabayı sen 150 ayda alabılıyorsun o da maaşın 2.000 tl olursa.

    Dolar 1 tl olacak dedınız, 4 tl yaptınız. Her yıl alım gücü azalıyor, gelmiş karşıt görüş dıyor. Senın görüşünü yesinler. Daha alım gücü hesaplamasını bile bilmiyorsun.

    Ohooo o da ne ki.

    Bizde 2000 Lira kazansa 150 ayda alıyor ama asgari ücret 1400 lira.
    Yani 150 ay diye iyi bile demişsin. 1400 liradan hesaplayınca 214 ay yapıyor.

    Amerika'da ise asgari ücretten hesaplayınca en kötü 2000 Dolar yani 37 ay.

    Arada ise 214 / 37 = 5.78 kat fark var. Üstelik orada insanlar haftada 40 saat çalışıyorlar.
    Yani cılkları çıkmadan bizden çok daha az yorularak 5.78 kat daha iyi kazanıyorlar..

    Biz ise Dolar arttıkça Dünyada en uzun Doğalgazı kullanıyoruz diye seviniyoruz. Keşke Dolar 8 lira olsa da Doğalgaz 2 kat ucuzlasa.
    Eyoooooo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men


    quote:

    Orijinalden alıntı: fotifoti

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Lotus elise'nin fiyatı yurt dışında 74.000 dolardan başlıyor. Bizde 300.000 liraya iyi dıyoruz, ne hale geldik.
    Fiyatı ülkedeki araç fıyatlarına gore ıyı ama muhtemelen en boş donanımlısı ve 1.6 motorlu olanın fıyatıdır.
    Motoru 1.6 olmasaydı bir üst vergi dılımıne gırecektı, haliyle fıyatı 2 kat yükselecekti.

    https://www.carsguide.com.au/lotus/elise/price/2017

    74bin dolar zaten 284bin tl yapıyor

    Yurt dışındaki adam TL mi kazanıyor ? Bende bılıyorum 280.000 tl yaptıgını.

    Turkıye de 2.000 tl kazansan, bu arabayı almak için 150 ay çalışman lazım.
    Yurt dışın da 2.000 dolar kazansan, bu arabayı almak için 37 ay çalışman lazım.

    Ne demek istediğimi anladın mı ?

    @sonofmana

    Asıl ben senın gıbılere acıyorum, yurt dısındaki adamın TL kazandığını mı zannediyorsun
    Onun 37 ayda alacağı arabayı sen 150 ayda alabılıyorsun o da maaşın 2.000 tl olursa.

    Dolar 1 tl olacak dedınız, 4 tl yaptınız. Her yıl alım gücü azalıyor, gelmiş karşıt görüş dıyor. Senın görüşünü yesinler. Daha alım gücü hesaplamasını bile bilmiyorsun.

    vallahi bırakın şu at gözlüğünü tek taraflı bakıyorsunuz, alım gücünü hesaba katıncada herşey bitmiş olmuyor. şu madalyonun birde arkasını çevirin.

    lotus ingilterede aldın diyelim. londradasın 3000 pound aylık gelirin diyelim ki londrada normal bir personel. bunun yıllık sigortası var 5 yılda araba kadar para ödüyorsun. 2012de sıfır opel astra 18,000 pound du, sigortası kişi başı yıllık 16,000 pounddu ilk defa araba kullanacak yeni ehliyet almış birisi için. arkadaşımda vardı 5000 pound ödüyorum her yıl dedi. ve 1 arabayı kaç kişi kullanıyorsa o kadar kişi sigorta yaptırmak zorunda. babanın arabasını sen kullanamazsın yada arkadaşına araba lazım oldu veremezsin. avrupa bu. evinin önüne park etmek için belediyeye yıllık para ödüyorsun ve park edeceğin yeri belediye sana gösteriyor belkide büyükj ihtimalle sokağın sonu oluyor ki merkezde yer yok. yıllık 3-4000 pound ona gider. 1 aylık maaş. sinemaya gittin 1 saat park beyoğlunda diyelim 50tl. yani 10 pound x 3 saat 30 pound 150tl. sinema 2 kişi 150tl. 300 liraya londrada arabayla sadece sinemaya gidebilirsin. araban yok diyelim, 2012de gece 4-5 taşıt değiştirerek eve git-gel yaptım. 240tl ödedim o gün için. şimdinin 300-400tlsi. türkiyede uçakla ankaradan ukraynaya gidip geliyorsun 450tlye.

    şu yurtdışına 2 kriter alıp bakmayın komple bakın olaya. ki yurtdışında çalılşacaksan türkiye gibi esnek değildir oralar. mum ederler adamı. sen trde o disiplinle çalış müdür yardımcısı olursun. aynı hayat standartına buradada sahip olursun. ki ingilterede çalışır kariyer yaparım falan zannetme dünyanın tüm lise birincileri ingiltereye gidiyor. onların arasından sıyrılıpta 30,000 pound maaşlı müdür olman imkansız gibi birşey. tamam avrupa hoş gelişmiş güzel ama 1960-1970 saçmalıklarını yaşayan 1980de darbe sonrası türkiye de değiliz bizde.




  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt




    Gelde bunlara anlat, doları ve euro'yu tl ye cevırıp bizde de aynı fiyat dıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • csh kullanıcısına yanıt
    Tamamen katılıyorum, müzikleri de harikaydı. Dökülmüş yağın üzerinden geçince de bir ses efekti vardı (kayan tekerlek sesi), onu da duyunca çok etkileyici gelmişti. Çünkü ilk defa öyle bir şey görmüştük :)
    Bizim nesli o zamanlar yazılıma yönlendiren olsaydı bence pek çok harika işler çıkarırdık.
  • Lotus fakirlerin spor arabasıdır iç tasarımı felaket kötüdür. Bakmayın TR deki fiyatlarına anlamsız vergiler yuzunden oyle o paralara cok daha ıyı spor arabalar alısınız. Mesela 1 milyon tl Evora ya vereceğime gıder Ferrari 458 alırdım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.