Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

LİSE 2 FİZİK SORUSU-ÖĞRETMENİM ÇÖZEMEDİ YARDIM EDERMİSİNİZ

16
Cevap
0
Favori
362
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı >> LİSE 2 FİZİK SORUSU-ÖĞRETMENİM ÇÖZEMEDİ YARDIM EDERMİSİNİZ
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      415 Mesaj
      20 Mart 2006 17:22:36 Konu Sahibi
      Arkadaşlar yarın fizikten sınavız ders çalışırken bir soruya takıldım hocaya sordum oda çözemedi burada çözüp açıklayabilecek olan varmı???





      SORU:Bir binanın çatısından diğer binanın çatısına yatay atılan cisim 4metre düştükten sonra diğer binaya çarıp aynı hız büyüklüğü ile geri dönüyor.

      Cisim yere düştüğünde atıldığı binadan kaç metre uzaktır?


      ŞEKİL İÇİN LİNK:http://rapid share.de/files/15979761/atis.jpg.html

      (rapid ile shareyi birleştirip bakabilirsiniz şekli kendim çizdim aynısını çizdim. CEVAP ANAHTARINA GÖRE SONUCU BİLİYORUM ÇÖZÜMÜ NASIL NEREDEN O SONUÇ ÇIKTI BELLİ DEĞİL.)

      Sorunun çözümü nasıl oluyor fizikci arkadaşlar?Lise 2 Atışlardan bir soru. Yardım eebilenler lütfen baksın.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guitarist -- 20 Mart 2006; 17:23:33 >



      |
      |
      _____________________________
      "İstediğiniz her şeyi yapmakta özgürsünüz. Katlanacağınız şey sadece sonuçlarıdır..."




    • Yarbay
      44900 Mesaj
      20 Mart 2006 17:33:03
      Soru biraz garip simdi sen atıyorsun ordan ama 4 metre dustukten sonra ne demek tam soruyu yazsana tam olarak 4 metre dusuyorsa diger binaya carpamazki
      |
      |
      _____________________________
      psn
      acaltun17
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      20 Mart 2006 17:34:44
      ewet ya soru garip geldi bana da. verdiin bilgilerle çözmeye çalştım ama çıkmıo. sanırım sen soruyu yanlş aktardn
      |
      |
      _____________________________
      Durmadım hiç susmadım ağzıma geleni söyledim
      Yok yere kimsenin kahrını kaprisini çekemem ben!
      Kimsin ki sen?!...
    • Yarbay
      2194 Mesaj
      20 Mart 2006 17:44:39
      cevap 6 mı?
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      764 Mesaj
      20 Mart 2006 17:46:52
      şimdi bi daha düşündüm cvp bence 6..

      1/2 a t2 = 4 diyorsun önce buna göre 2x saniye de karşı ya ulaşmış.. sonra tekarar 1/2 a t2 = 9 dan demekki yolculuk 3x zaman sürüyor. dönüşte yani kalan son 1x zamanda yolun yarısını alır.. yatay hız 6m/x diye düşünebilirsin. ( x zaman birimi )

      Birde bunu çözemeyen fizik hocası mı? bence çok kolay bir soru..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _qwerty_ -- 20 Mart 2006; 18:00:34 >
      |
      |
      _____________________________
      WebDeveloper
    • Yüzbaşı
      582 Mesaj
      20 Mart 2006 17:49:26
      4 metre düşüp aynı hızla geri geliyorsa çarpma çısı 45 derece olur ve aynı hızla 4 metre daha düşüp atılan binaya çarpar ve bu anda 8m metre düşmüş olur geriye 1 metre düşme mesafesi kalır 12/4=3 metre uzaklaşır.
      |
      |
      _____________________________
      İmza
    • Yarbay
      44900 Mesaj
      20 Mart 2006 17:50:38
      soruyu bir kez dha kontrol eder misin
      |
      |
      _____________________________
      psn
      acaltun17
    • Yüzbaşı
      415 Mesaj
      20 Mart 2006 17:54:40 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: hitman009

      cevap 6 mı?



      Evet dostum 6 nasıl çözdün?
      |
      |
      _____________________________
      "İstediğiniz her şeyi yapmakta özgürsünüz. Katlanacağınız şey sadece sonuçlarıdır..."
    • Yarbay
      2501 Mesaj
      20 Mart 2006 17:57:13
      evet soruda eksik bilgi var

      soruyu tam şekliyle sorarsan yardımcı olabilirim
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      415 Mesaj
      20 Mart 2006 17:59:08 Konu Sahibi
      Şekile de bakın hiçbir eksik yok hoca bilem çözemedi Bireyin fizik kitabından.
      |
      |
      _____________________________
      "İstediğiniz her şeyi yapmakta özgürsünüz. Katlanacağınız şey sadece sonuçlarıdır..."
    • Yarbay
      2194 Mesaj
      20 Mart 2006 18:00:06


      soru sanırım şöyle:

      karşıdaki çatıdan yatay atılıyor ve öbür binanın duvara çarpıp geri dönüyor. hız aynı dediğine göre sürtünme yok demektir.
      bizi de yer çekimi kullanarak hesaplamak düşüyor.


      4 metre aşağı inerken karşıya geçtiğine göre (sanırım bu 2x saniyeye denk geliyordu)
      karşıdaki binadan çarptıktan sonra 9 metre aşağı inecek (bu da 1x saniyeye denk geliyor)

      12 metreyi 2x saniyede alıyorsa (yatay olarak), 1x saniyede 6 metre alır. yani yolun tam ortasına düşer



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitman009 -- 20 Mart 2006; 18:13:19 >
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      415 Mesaj
      20 Mart 2006 18:52:51 Konu Sahibi
      Msn de anlattı Hitman009 abi, walla çok iyi anladım Çok basit soruymuş hoca nasıl çözemedi bunu



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guitarist -- 20 Mart 2006; 18:54:23 >
      |
      |
      _____________________________
      "İstediğiniz her şeyi yapmakta özgürsünüz. Katlanacağınız şey sadece sonuçlarıdır..."
    • Çavuş
      81 Mesaj
      20 Mart 2006 19:55:01
      tam çözdüm bi baktım cevap vermişler. evet basit soru hocaların epey kötüymüş , aslında biizm de hocalar kötü fakat bu kdar değil fizikte özgün sorular istiyorsan birey fizik sorubankası al .
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      569 Mesaj
      20 Mart 2006 20:00:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: hitman009



      soru sanırım şöyle:

      karşıdaki çatıdan yatay atılıyor ve öbür binanın duvara çarpıp geri dönüyor. hız aynı dediğine göre sürtünme yok demektir.
      bizi de yer çekimi kullanarak hesaplamak düşüyor.


      4 metre aşağı inerken karşıya geçtiğine göre (sanırım bu 2x saniyeye denk geliyordu)
      karşıdaki binadan çarptıktan sonra 9 metre aşağı inecek (bu da 1x saniyeye denk geliyor)

      12 metreyi 2x saniyede alıyorsa (yatay olarak), 1x saniyede 6 metre alır. yani yolun tam ortasına düşer


      yalnız zamanla ilgili bişey yokki soruda, zaten sanırım 2x sn. ye denk geliyor diye kendi kafana göre değer vermişin. sonuç bana yanlış gibi geldi, 4 mt. dikey mesafede yol aldığı sürede yatayda 12m yol alıyor cisim yani yatayda 12v olan hız düşeyde 4v. son düşüşl anında düşeyde kat edilen mesafe 1m olduğuna göre
      düşeyde 4 m iken yatayda 12m
      düşeyde 1m iken yatayda x m.

      doğru bağıntısından 3m çıkar. ya ben yanlışım yada öle bişey
      |
      |
      _____________________________




    • Yüzbaşı
      415 Mesaj
      20 Mart 2006 20:27:31 Konu Sahibi
      Arkadaşlar Hitman009 abi FORMÜLÜ VE PRATİK ÇÖZÜMÜ İLE ANLATTI yani buradakine bakmayın isterseniz sizede açıklarım

      BIREY FİZİK'teki bir soru bu.


      Arkadaşlar ya ben Van'dayım buraya geldiğimizden beri hocalarla sürekli didişiyorum çünkü hocalarım bilmiyor inanabiliyormusunuz buna üstelik Vandaki en iyi okuldayım ama böyle işte durum!


      Ama bu sadece doğu ile alakalı değil türkiyenin pek çok yerinde hocalar böyle!


      Açıklamasını yazayım mı çözümün?Formül ile
      |
      |
      _____________________________
      "İstediğiniz her şeyi yapmakta özgürsünüz. Katlanacağınız şey sadece sonuçlarıdır..."




    • Yüzbaşı
      473 Mesaj
      20 Mart 2006 21:34:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: Guitarist

      Şekile de bakın hiçbir eksik yok hoca bilem çözemedi Bireyin fizik kitabından.


      yaw öğrenci milleti değilmi öğretmen soruyu çözemedi mi dört köşe oluyorlar
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      473 Mesaj
      20 Mart 2006 22:01:26
      Sana hak veriyorum kimse yanlış anlamasın ama okullardaki öğretmenlerde nasıl olsa devlete kapağı attım havası var.
      Ben bi dersanede stajer olarak çalışıyorum öğrenciler sürekli bu soruyu sordum okulda hoca yapamadı tarzında sorularla geliyor.Hepsine cevabını veriyorum ama çocuklarda haklılar.Ben fen fakültesinde okuyorum milli eğitimde öğretmen olma şansımız çok az bu yüzden okulu bırakıp tekrar sınava giren öğretmenlik isteyen arkadaşlarım oldu çoğuda hala milli eğitim okullarında çalışmak istiyor.Adamın mantık şu alırım maaşımı bakarım işime.Kimsenin kontrol ettiği yok ve okullarda bir sürü cahil işini bilmeyen öğretmen var.
      |
      |
      _____________________________
Reklamlar
sohbet
üniversite
Satılık Köpek
son dakika
#0850 Numara Tahsisi;#0850 Hat;#IP Santral;#Toplu
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,125
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.