Şimdi Ara

Limitlerde araba kullanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
2.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kendi arabamda yolu bilsemde tam anlamiyla yapamadigim seydir,yani lastikler cayir cayir edene kadar,onden kopma yasadim 2 3 defa onunda etkisi vardir sanirim.Bu test kanallarindaki elemanlar 3 4 gun kullanip nasik testlerde bu kadar emin limitleri zorluyorlar anlamiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • araba test için veriliyor onlarada ondan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hız tehlikelidir benden sana tavsiye bırak bu işleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Hız tehlikelidir benden sana tavsiye bırak bu işleri

    Eyvallah zaten dolu ve ucurumlu yollarda hiz yapmam,yeri geldigince ama dogrusu merak ediyorum bu olayi.Ileri surus egitimi almak lazim herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anakin_skyrunner


    quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Hız tehlikelidir benden sana tavsiye bırak bu işleri

    Eyvallah zaten dolu ve ucurumlu yollarda hiz yapmam,yeri geldigince ama dogrusu merak ediyorum bu olayi.Ileri surus egitimi almak lazim herhalde.

    Dostum boşver sen o işleri ne gerek var hıza falan Allah muhafaza hız yapacam diye kaza yapsan sağlığından olsan yada hayatını kaybetsen ne olur ?Ailen falan arkandan çok ağlar bizde artık haberlerde seni izleriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson


    quote:

    Orijinalden alıntı: anakin_skyrunner


    quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Hız tehlikelidir benden sana tavsiye bırak bu işleri

    Eyvallah zaten dolu ve ucurumlu yollarda hiz yapmam,yeri geldigince ama dogrusu merak ediyorum bu olayi.Ileri surus egitimi almak lazim herhalde.

    Dostum boşver sen o işleri ne gerek var hıza falan Allah muhafaza hız yapacam diye kaza yapsan sağlığından olsan yada hayatını kaybetsen ne olur ?Ailen falan arkandan çok ağlar bizde artık haberlerde seni izleriz.

    Allah cumlemizi korusun,tesekkurler dogru diyorsun bir bakima.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de yapamıyorum, daha doğrusu cesaret edemiyorum galiba. Hız merakım falan yok ama 5 yıllık aracımın limitlerini bilmiyorum Tek denemem boş bir kavşağa hızlı girmekti, kafadan kaya kaya dönmüştüm kavşağı
  • anakin_skyrunner A kullanıcısına yanıt
    Tehlikeli işte bu arabaları limitlerde kullanmak. And, Porsche ile pistte spin atmıştı, yine Ford Focus RS'i İstabul Park'ta pert etmişti.Yani bu işin sonu vahim yerlere varabiliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hlksnrr

    Tehlikeli işte bu arabaları limitlerde kullanmak. And, Porsche ile pistte spin atmıştı, yine Ford Focus RS'i İstabul Park'ta pert etmişti.Yani bu işin sonu vahim yerlere varabiliyor.

    Pist orasi sonucta can olarak cok riskli degil ama adama baya zarar oldu fokus olayi.Gerci sonra aciklama da 5 yil dscsiz m5 falan baya dosedi ama.Demek illa bir yerde patliyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anakin_skyrunner A kullanıcısına yanıt
    Öyle hocam arabanın limitlerinin yüksek olması bile çok anlam ifade etmiyor.Sürücü faktörü çok daha önemli.Normal arabaları, trafikte zorlamak can kaybı açısından çok tehlikeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • test araçlarını zaten aynı yollarda kullanıp çok rahat karşılaştırıyorlar, ben lastik değiştirince hep aynı güzergah aynı araba olunca çok net görüyorum aradaki farkı
  • Tercih ve zevk meselesi. Arabaya biraz alıştıktan sonra verdiği tepkilere göre giriyorsun çıkıyorsun virajlara. Birde en önemlisi RWD, FWD veya AWD mi kullanıyorsun bunu bilmek. Çünkü kayma egilimleri çok farklı. Birde verdiği adrenalin ve zevk cok farklı bana sorarsanız. Tabiki bende bir uzman değilim ama en azından kendi limitlerimi zorladığım çok olur doğru yolda ve boşlukta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam en iyisi trafik tabelasında kaç yazıyorsa onu aşmamak çünkü o limitleri mühendisler yola göre hesaplıyor ama burası Türkiye ceza yazmak için düşük tutulan bir çok yol var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş bir alanda aracın limitlerini öğrenin. Olası bir kaza durumunda çok faydasını görürsünüz. Elime geçen her aracın limitlerini denerim genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Efective

    Tercih ve zevk meselesi. Arabaya biraz alıştıktan sonra verdiği tepkilere göre giriyorsun çıkıyorsun virajlara. Birde en önemlisi RWD, FWD veya AWD mi kullanıyorsun bunu bilmek. Çünkü kayma egilimleri çok farklı. Birde verdiği adrenalin ve zevk cok farklı bana sorarsanız. Tabiki bende bir uzman değilim ama en azından kendi limitlerimi zorladığım çok olur doğru yolda ve boşlukta.

    Fwd araca sahibim.Dediginiz gibi cok farkli tepkiler veriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Boş bir alanda aracın limitlerini öğrenin. Olası bir kaza durumunda çok faydasını görürsünüz. Elime geçen her aracın limitlerini denerim genelde.

    Soyle saglam genis duz yol yokki bulundugum yerde.Koparsa toplayamam gibi en fazla 3 serit yollar o da kida mesafelerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni bir araç aldığımda hemen ufak ufak zorlayarak (kendimin ya da başkasının canını ya da malını tehlikeye atmayacak biçimde) limitlerini öğrenmeye çalışırım. Her aracımın kaç km hızla kaç derecelik açıyla o virajı dönebileceğini az-çok bilir, ona göre sınırlarda ve zevkle kullanırdım. Çok şükür hiç büyük bir kazam olmadı. Bence herkes limitlerde kullansa da kullanmasa da aracının limitlerini bilmeli.
  • Sadece test bizim kanalları değil çoğu internette test editörü rahatlıkla limitlerde gazlar, hatta tamamı da ESP'yi kapatır ki aracın tepkilerini görebilmek için, ESP'si kapanmayan araçlara da burun kıvırırlar, demek ki şasi dinamikleri üzerinde uğraşılmamış, elektroniğe bırakılmış işin ucu diye düşünülür. Fakat temel nokta bu kişilerin hepsi bildikleri yollarda bunu yaparlar, bilinmeyen virajlı yolda deli dana gibi gazlanmaz.

    Düzlükte 400-500-600hp hepsi zevkliden korkutucuya doğru giden değerler, arabanın asıl zevki mayası, yapan kişilerin arabayı ne kafayla yaptığı virajlarda ortaya çıkar. Arabanı öğrendikten, sürücülüğünü geliştirdikten ve kendini kuralları gözettikten sonra sürüşü direksiyonu keyif veren arabayı virajlarda anlarsın ve araban sürücü aracıysa bu fena halde bağımlılık yapar. Önemli olan neyi nerede yapacağını bilip, ne kendini nede başkasını lüzumsuz risklere atmamak. İlla ki birden limit görülecek diye bir kaide de yok, herşey kademe kademe olmalı.




  • anakin_skyrunner A kullanıcısına yanıt
    Boş yer, boş zaman bulunur hocam. Ben cok faydasını gördüm.

    200km hız İle kaya kaya viraj döndüğümü biliyorum. Biraz arabayı tanımak biraz da kendine güven gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ec.dmn

    Yeni bir araç aldığımda hemen ufak ufak zorlayarak (kendimin ya da başkasının canını ya da malını tehlikeye atmayacak biçimde) limitlerini öğrenmeye çalışırım. Her aracımın kaç km hızla kaç derecelik açıyla o virajı dönebileceğini az-çok bilir, ona göre sınırlarda ve zevkle kullanırdım. Çok şükür hiç büyük bir kazam olmadı. Bence herkes limitlerde kullansa da kullanmasa da aracının limitlerini bilmeli.

    Bunu demek istiyorum.Acil bir durum olsa frenle mi gireceguz virajlara?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.