|
Kapital-101: "özgürlük sanrısı" Argüman: Kapitalizmde her şey serbest ve özgürdür. Piyasa kendi dengesini bulur. Fiyat serbest, alıp almamak serbest, sermaye serbest. İşçi de iş seçmekte serbest.
2. Sermaye hakikaten serbest, isteyen istediği ülkeye sermayeyi götürüp daha ucuza üretim yapabilir.
3. Çalışan için istifa etmek serbest, kendisine daha iyi ücret verilen ülkeye göç edebilir… HAYIR EDEMEZ. Dananın kuyruğu burada kopuyor. BU SİSTEMDE İNSAN HARİÇ HER ŞEY SERBEST. SERMAYE VİZE ALMAZ, BİR TELEFONLA DAHA UCUZA ÜRETİM YAPACAĞI YERE PARAYI, MALI AKTARABİLİR. FİYATLARA VİZE İŞLEMEZ, İSTEDİĞİ GİBİ FİYAT BELİRLER. AMA ÇALIŞAN VİZESİZ GEÇEMEZ! GEÇEMİYOR. EĞER İŞÇİLER UCUZA ÇALIŞMAMAK İÇİN MISIR'DAN ABD'YE GÖÇ EDEBİLSEYDİ, O ZAMAN İDEAL LİBERAL DÜNYA OLURDU. ZATEN BÖYLESİ BİR DÜNYADA MAAŞLAR DA BİR DENGEYE YAKLAŞACAKTI. BU DA DOLAYLI BİR SOSYALİZMDİR. LİBERAL YANILGI: Mesele rakamlarsa, rakamlar serbest. Bu sistemde yalnız insan tutsak. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhD MD -- 1 Mayıs 2025; 1:18:55 > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler
kullanıcısına yanıt






