Şimdi Ara

★★★ LG G4 KULÜBÜ VE ANA KONUSU ★★★ (1621. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39.616
Cevap
199
Favori
1.046.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16191620162116221623
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fthkrkmaz F kullanıcısına yanıt
    o ne biçim oyunmuş. isminde meymenet yok. bende bb ile ilgili birşey sanmıştım.
  • mm.mustafa kullanıcısına yanıt
    Almayın ilk 6 ayı dolmayan cihazlarda cıkan sorunları servisin onarma hakkı yok hepsi burada iletişime geçin faturasın gösterin kendilerini mahkemeye vericeğinizi söyleyin para iadesi yapmak zorunda kalır yapmazsa hakem heyetine git başvuru yap alırsın bende suan ugrasıyorumm ücret iadesi icin merkezden bilgi bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erayakyaz11

    Almayın ilk 6 ayı dolmayan cihazlarda cıkan sorunları servisin onarma hakkı yok hepsi burada iletişime geçin faturasın gösterin kendilerini mahkemeye vericeğinizi söyleyin para iadesi yapmak zorunda kalır yapmazsa hakem heyetine git başvuru yap alırsın bende suan ugrasıyorumm ücret iadesi icin merkezden bilgi bekliyorum

    dediklerinizi aynen yazdım hepsiburada.com a. gelen mesaja göre tüketici hakem heyetine gideceğim.
  • Benim g4 cihazımda 2 kez değişti gelen telefonda sorun cıkınca degisime aldılar tam hakem heyetine başvurcakken ertesi gün cihaz göndermis merkez ben servise son seri verdikleri 610k verdim karşılığında bana 606c yollamıs merkez kabul etmedim servis ücret iadesi islemleri için cihazı müşteri hizmetlerinin sorumlusuna yollamıs suan onda islemler baslamıs merkez bakalım ne dicek su parayı alsamm bi
  • BirAnkarapolisiyesi B kullanıcısına yanıt
    Benim jdi panel arkadaşımda v10 var mesela onu ekran sarı benimki yanında,ve ışık Sızması var küçük ekranında, gerçekten sadece saat pil tarafı çok hafifi ghost oluyor ısınınca, 20g yüklü bende ama şarjım az gidiyor benimde şarj sıkıntı 10d şarj iyidi. Değişime giden tel ışık sızması ghost screan ekran camında iz herşey vardı bunu 8 aydır kullaniyirum şuan birşey yok. Her gittiğim teknoloji mağazasında ekran kamera karşılaştıriyorum g4 çok çok başarılı. Ama bu hatalı kronik sorunlu telefon olduğu gerçeğini değiştirmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de 20e'den 20h güncellemesine geçtim bakalım nasıl olacak?
  • arkadaşlar bugün ghost screen nedeniyle mecidiyeköy vintek servisine telefonumu götürdüm..öğle tatilinde 15 dk. içinde ekranı değiştirip teslim ettiler..en hızlı servis deneyimlerimden biri oldu. işlemi yapan arkadaş da çok beyefendi kibar bir arkadaştı..memnun kaldım..sağolsunlar :) jdi panel forumda daha önce arkadaşların da değindiği gibi önceki lge panellere göre daha sarımsı bir tonda ama problem değil benim için. Bundan rahatsız olacaksanız ghost screen ile idare etmek gerekecek sanırım.
  • Bootloop sorunuyla servise verdiğim ve tamir edilip gönderilemeyen telefonum için 3 ayın sonunda hakem heyeti sonucunu aldım ve fatura bedelinin iadesine karar verildi. Delta garantili telefonu n11 üzerinden çek de kullanarak almıştım.
    Satıcıya karar suretini mail attım, verdikleri yanıtta kararı Delta'ya ilettikleri ve ödemeyi Delta'nın yapacağı , benim n11 ile görüşerek iade panelini açtırıp iade talebi oluşturmam gerektiği, bu işlemden sonra ödemenin yapılacağı belirtilmiş. İşleyişleri bu şekildeymiş.

    N11 deki satıcılardan alıp hakem heyeti kararıyla para iadesi alan varsa teyit edebilir mi? Böyle mi yapılıyor işlem? (telefon 21/05/2016 dan bu yana serviste)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadas telefon bootlop olur diye lg backup ile verilerimi yedekliyorum sd kart'a(teldeki resimler, videolar vs) lg olmayan bi yelefona gecersem backup dosyasini kullanabilirmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6502 sayılı kanun ve GBY oldukça muğlak ifadeler ile tanzim edilmiş.

    Alo 175, İlçe Hakem Heyeti ve İl Hakem Heyeti ile yaptığım ayrı ayrı görüşmelerde ilgili kanun ve yönetmeliğin fiili uygulamasının aşağıdaki şekilde oluştuğuna şahit oldum;

    Bedel iadesine hak kazanabilmek için;
    - Ayıbın ilk 6 ay içerisinde çıkması (yani cihazın ilk 6 ay içerisinde arızalanması) [Atıf 6502 sayılı kanuna]
    - Ürünün garanti süresi içerisinde tekrar arızalanması. (Eski kanunda yılda 4, garanti süresince 6 kez onarım görmesi gerekliydi, yeni kanunda 2. arızada bu hak başlıyor, diyorlar) [Atıf GBY]
    - Servisin azami onarım süresini (20 işgünü) geçirmesi (Cumartesi dahil, pazar hariç) [Atıf GBY]

    Bunların haricinde, satın alma tarihini 6 ay geçirmiş ve bu süreden sonra ilk defa arızalanan cihazlar için bedel iadesi talebinin yapılamayacağını iddia ediyorlar. İlgili kanunlarda ise tüketiciyi bu konuda haklı gösteren veya haksız sayan bir madde yok. Yoruma dayalı ve muğlak. Kanunda 6 ay meselesi ispat yükü ile ilgili gözüküyor. Yani 6 aydan sonra malın ayıplı olduğunun ispatı tüketiciye aittir gibi yorumlanabilir.

    Elbette tüketici mahkemeleri ve hakem heyetleri tüketici yanlısı karar vermeye yatkın, ancak bu konuda oluşan fiili konsensüs bu şekilde gözüküyor. Heyete verdiğimiz dosya için karar verecek olanlar da kanunu bu şekilde fiili hükme bağlayanlar.

    Garip olan şu ki, ücretsiz onarım hakkı 6502/11'e dayanırken, 6502/11'deki diğer seçimlik haklar ilgili kanunda olmadığı şekliyle GBY'ne göre tanzim edilmiş.


    Bana bu rezaleti yaşatan LG'den kurtulabilmek için ilk onarımdan sonra 2. kez arıza yapmasını veya servisin ilk arızayı 20 iş günü içerisinde gidermemesini beklemekten başka çare yok.




  • cglynfrk kullanıcısına yanıt
    Benim g4 de ghostscreen+bootloop vardı servise verdim. Sadece anakartı değiştirmişler. Ghostscreen hala duruyor. Ghost screen den dolayı servise giderek para iadesi isteyebilirmiyim yani? Cihaz LG Türkiye garantili.
  • Arkadaşlar merhaba. Telefonumda yaklaşık bir haftadır çift tıklama sorunu var. Çift tıklama ile ekran açılmıyor. Çift tıklama ile ekranı kapatırken hiçbir sorun yok. 5.1 sürümü yüklüydü en son güncellemeye kadar yapıp denedim ama hiçbir şey değişmedi. Bu konuda yardım edebilecek olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün telefona gelen v20h yazılım güncellemesini yaptım ve o andan bu yana mobil internet yok. Hicbir şekilde internete giremiyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bugün telefona gelen v20h yazılım güncellemesini yaptım ve o andan bu yana mobil internet yok. Hicbir şekilde internete giremiyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

    Aynisi bana da oldu. Ayarlara git mobil veriyi acip tikla. Sag ust uc noktaya bas.Mobil sebekelere bas. Oradan erisim noktasi adlari, yeni apn ekle yap. Sonra sirayla ilk siraya turkcell internet, altina da internet yaz gerisi kalsin. Diger hatlar da benzerdir herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lycantrophic -- 9 Kasım 2016; 19:34:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kms2007 kullanıcısına yanıt
    burjuval B kullanıcısına yanıt
    @kms2007,

    Alıntıladığım Kanun maddesi ve makale bölümünde açıkça belirtildiği gibi "tüketici hakem heyetinin kararları da derhal icra edilebilir nitelikte olup, kararın ilâmlı icraya konulabilmesi için ayrıca kesinleşmesi beklenmez". Siz tercih ederseniz ilamlı icra takibine koyabilir veya uğraşmayıp karara itiraz edilmesini bekleyebilirsiniz, burada karar size kalmış.

    @burjuval,

    Karar çıkarken sorun yaratmayabilir, ama benim bu konudaki önerim fatura kimin adınaysa onun başvuru yapması.
  • joster35 kullanıcısına yanıt
    Hayır lgbackup ile aldığınız yedeği başka cihazla kullanamazsınız!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lycantrophic

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bugün telefona gelen v20h yazılım güncellemesini yaptım ve o andan bu yana mobil internet yok. Hicbir şekilde internete giremiyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

    Aynisi bana da oldu. Ayarlara git mobil veriyi acip tikla. Sag ust uc noktaya bas.Mobil sebekelere bas. Oradan erisim noktasi adlari, yeni apn ekle yap. Sonra sirayla ilk siraya turkcell internet, altina da internet yaz gerisi kalsin. Diger hatlar da benzerdir herhalde.

    Çok teşekkür ederim. Tarif ettiğiniz gibi yaptım ve düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakem heyetine başvurmanız lazım. Oradan da bilirkişi incelemesine tabi tutulur. Onun problem olarak değerlendirilmesi bir risk tabi ki. 3-5 ay telefondan mahrum kalabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cglynfrk kullanıcısına yanıt
    Telefonu direk hakem heyetine mi götürmek lazım?
  • cglynfrk kullanıcısına yanıt
    Alo 175'teki memurlar bir ay öncesine kadar eski mevzuata göre konuşuyorlardı. Görünen o ki forumdan çok sayıda kişi mevzuattan haberdar olarak hattı aramış, sonunda yeni mevzuattan bahsetmeye başlamışlar.

    Bu konuyu şu mesajımda izah etmiştim:
    https://forum.donanimhaber.com/m_109488706/mpage_504//tm.htm#120152165


    Başka bir mesajımdan da alıntı yapıyorum:

    Tersten gidelim:

    * Ücretsiz onarım yapıldı.

    * Neden yapıldı? > Tüketici ücretsiz onarım istedi ve maldaki arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı tespit edildi.

    * Tüketici neden ücretsiz onarım istedi? > Malda kullanım hatasından kaynaklanmayan bir arıza çıktı. Garanti Belgesi Yönetmeliğinin 8'inci maddesinin birinci fıkrasına göre tüketici, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçebilir. Bu durumda, tüketici, Kanunun 11'inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde bulunan ücretsiz onarım hakkını kullanmayı tercih etti.

    * İşaret edilen bu "Kanunun 11'inci maddesi" ücretsiz onarım isteme hakkını da içeren seçimlik haklarının hangi durumda kullanılacağı konusunda şöyle der: "Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici ... seçimlik haklarından birini kullanabilir."

    O hâlde şu denklemler ortaya çıkar:

    Kullanım hatasından kaynaklanmayan bir arıza = Ayıp

    Kullanım hatasından kaynaklanmayan bir veya daha fazla arızası olan mal = Ayıplı mal

    Buna göre, kullanım hatasından kaynaklanmayan bir arızası olan malı için tüketici, 11'inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarından istediğini seçebilir.

    Eski yönetmelik olan "Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik" ücretsiz onarımdan şu şekilde bahsediyordu:


    Ücretsiz Tamir Yükümlülüğü
    Madde 13 — Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından
    dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir
    ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.


    Dikkat ederseniz, eski Yönetmelikte "tüketicinin hakkı" söylemi yok, tüketicinin seçiminden bağımsız olarak satıcının, tamirini yapma veya yaptırma yükümlülüğü var. Yani mal arızalandığında ücretsiz onarımının yapılması tek ve kaçınılmaz seçim durumunda, ancak belli bir defadan sonra diğer seçimlik hakları doğmakta. Yeni Yönetmelik olan "Garanti Belgesi Yönetmeliği"nde ise ilgili kısım şu şekilde:


    Tüketicinin Garanti ile İlgili Hakları

    Ücretsiz onarım isteme hakkı
    MADDE 8 –
    (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
    (2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.


    Yeni Yönetmelikte açıkça görülüyor ki mal, tüketicinin kullanım hatası olmadan arızalandığında tüketici, ücretsiz onarım yaptırmaya mahkum değil, Kanunun 11'inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından istediğini kullanabilir. Ayıplı mal zamanaşımı ise 2 senedir. 6 aylık süre teslim sırasında var olan ayıplarla ilgilidir ve bu süre içerisinde ortaya çıkan ayıpta/ayıplarda satıcı bu ayıbın/ayıpların teslim anında olmadığını ispatlamakla yükümlüdür. Ancak ayıplı mal tanımı teslim anında olan ayıplarla kısıtlı değildir:

    Ayıplı mal
    MADDE 8-
    (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
    (2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.


    Bu maddenin ikinci fıkrasındaki tanım, ayıplı malın teslim anında ayıp taşıyan mal olması sınırını kaldırıyor, dolayısıyla 6 ay olarak tanımlanmış süre bu ikinci fıkrayı bağlamıyor.

    Tüketici hakları konusunda tüketicileri bilgilendirmeyi ödev bilmiş kişilerden olan Çizgi Elektronik kurucusu Sayın Niyazi Saral'ın yeni mevzuat ile ilgili olarak verdiği bir röportaj bu argümanlara katkı sağlayacaktır:

    https://youtu.be/7LHfVbwX7x8?t=1176



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 9 Kasım 2016; 21:42:20 >




  • 
Sayfa: önceki 16191620162116221623
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.