Şimdi Ara

Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
476
Cevap
8
Favori
115.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bu konu kapandımı kimse son zamanlarda yazmamış ve cvp vermemiş benim sorunum samsung smart tvmin garantsi biter bitmez alttan kararmaya başlaması servise götüreceğim ama genelde panel değişimi talep ediyorlarmış o da yeni tv fiyatı. bu sorunun başka bir sebebi olamaz mı ne yapmam lazım , garantsi biten ürün için tüketici mahkemesine başvurabilir miyim nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz

    özellikle albani kardeş nerelerdesin
     Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri




  • Merhabalar. Benımde samsung f7000 serisi televizyonumda resimdeki gibi bir gölge veya kararma şeklinde birşey oluştu. Garantiside biteli 5-6 oluyor. Ne olduğu hakkında fikri olan varsa sevinirim. Nasıl bir çözümü olabilir panel değişimi haricinde

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim şimdiden
     Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eray1907fb E kullanıcısına yanıt
    ne olduğunu söyleyeyim ledlerin ömrü bitmiş. bende bir kaç yorum üstünüzde foto paylaşmıştım işte o halde götürdüm servise açıp baktılar ledlerin ömrü bitmiş dediler değişim için 300 lira istediler sadece o kararan yerin kısmını değişecekler. Bende ya tamamı giderse diye düşündüm yaptırmadım şimdi tamamı gitti iyi ki vermemişim yoksa şimdi bi 1000 isterlerdi.
    sözde led ömrü 60 bin saat diyor ama 10 15 bin saatte kararıyor çoğumuzda. Böyle sorunu olanlar bir organize olup samsungu bombardımama tutmalıyız bence değişim için veya garanti kapsamında yapımı için. Yoksa mahkemeye gidelim
  • Arkadaşlar hekese geçmiş olsun. 65ju7500 tv çocuğun ekrana telefon fırlatması sonucu ekranı kırıldı. Servisten panel değişti ve değişim yapılırken eski paneldeki tcon sizde kalsın yeni panelin üzerinde aynı tcon var takmaya gerek yok dedi. Tv sorunsuz çalışıyor fakat ekranda sarımtırak tonlar hakim eski panelimde beyazlar beyazdı ama bunda değil eski tcon kartı taksam sorun düzelirmi yada ne yapabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albani

    Bu VSL hatasıdır(panel arızası)! normal de panel soğuk iken çıkar ısınınca kaybolur(bu ilk evresidir) ikinci evre de ise soğuk iken çıkar ve bir daha hiç kaybolmaz! buraya kadar olan arıza;
    DDB de diyoruz(defective-data-block)

    Ancak bunu tetikleyen bir diğer arıza ise T-ConBoard oluyor,örneğin TC arızalı ise sadece bu değişir(ancak bu genel de sağlıklı bir çözüm olamıyor!) daha çok Samy ve Sony ler de çıkar TC hatası!

    Servis bilir bunları,basit konular onlar için bu tip hatalar! panel değişimi de söz konusu olur/olabilir(TV değişimin den bahsediyorum) veya Modül değişir veya TC ya bakılır v.s
    kısaca senin yolun Servise gidiyor,kolay gelsin

    CAN++

    http://forum.donanimhaber.com/m_118754903//tm.htm#118754903

    bakar mısın sana zxahmet




  • Samsung 46d6500 serisi led tvimi 2022 yılknda almıştım ama toplasam evde olmadığımdan bir sene kadar izlenmiştir ogünün şartlarıyla 3500 tl verdiğim bir tv geçenlerde sabah tv yi açmak istediğimde sürekli (1-2 sn aralıklarla açılıp kapanmaya başladı ekranda smart yazısını görüyorum peşinden kapanıp tekrar otomatik olarak açılıyor servisi aradım geldi servis kumandasıylamı bilmiyorum tv yi açtı görüntü var menülere girdi test yaptı bi şıkta kırmızı yandı ve bana dediği panel arızası panelin değişmesi lazım .e dedim bu panel kaç lira?3000 tl .ne yani dedim tv çöpmü oldu evet dedi e dedim çalışıyor şuanda kapama dedim öyle gitti bende izledim bir saat kadar ancak ekrana yaklaşınca uzaktan belli olmayan yatay çizgiler farkettim dedim olsun uzaktan belli olmuyorve tvyi kapattım tekrar açmak istediğimde gene açılmadı sürekli açılıp kapanıyor .gerçekten severek kullandığım bir tv idi ama bu sayede samsungdanda soğudum .servis yalan demez herhalde diye düşünüp tv yi kenara köşeye kaldırdım atmaya henüz kıyamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albani

    Evet dediğin çok "mantıklı",....Sony ise şöyle diyebilir>>>yaw bunlar NORMAL dir,bütün LCD lerde bunlar olur
    evet aynen oluyor zaten özellikle Samsung S_PVA larda en iyi Modül ama en sorunlu vede nazik Modül!!

    Bu Modüller yazdığım gibi>>>>Samsung S-LCD de üretiliyor ve Samy ile Sony burada ortaklar
    Sony yakında Samy den kurtuluyor!
    Samy de zaten %50 oranında AUO/CMO ağırlıklı Modül kullanıyor ama aslında hepsinde çıkyor bu malum Çizgi hatası(PDP ler dahil)
    Eskiden(3/5 sene önce)bu sorun en çok Pany PDP lerde olurdu!!
    Şimdi rekor Samsung S_PVA lardadır!!

    ++

    Çizgi hatasının ilk çıkma belirtisi çok büyük oranda aynen sende çıktığı gibidir,bir gün TV yi açarsın şak diye belirir!!!işte Film orada kopmuş demektir!
    Isınınca kaybolur!!! bir sürede böyle gider,sonra 2.3.4 çizgiler çıkmaya başlar(çok büyük oranda Vertical Line olarak)daha sonra ısınarak
    kaybolan bu çizgiler,hiç kaybolmamaya başlar v.s v.s kısaca böyle gider.....

    Üreticiler bu konuda gerçekçi olmak gerekirse olayı çok net bildikleri içinde direk Değişim işlemi yapıyorlar,biraz sallasalarda!!

    ANCAK örneğin Tekofaks zaman içinde PDP Modül değiştirmiştir çünkü imkanları ve kabiliyetleri v.s buna müsaittir,ama her panelde böyle
    yapmamışlardır ve direk değişimde olmuştur(samırım ellerinde Modül olmadığı zaman!)

    Yine Avrupada bazı ülkelerde(İngiltere/Almanya gibi)TFT-LCD TV Modül değişimi yapılıyor!!!çok azda olsa,çünkü Modül değişimi
    aslında Üretici için hem eziyet hemde zaman kaybıdır,maliyet açısından da arada aman aman hiç bir fark olmadığı için bu Modül
    değişimi v.s ile uğraşacağına doğrudan yeni bir TV veriyor!!

    Olay budur özetle++

    vestel finlux led tv yeni aldik. kutusunu servis gelip acti. kirmizi bi cizgi vardi ekranda..
    rapor tutup genel merkeze bildirdi bakalim ne cikacak derken daha sonra 2. gun tv deki bu cizgi kendi kendine kayboldu.
    Bu cizgiler kendi kendine gidip tekrar gelecekse sıkıntı valla..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 28-03-2015 yılında aldığım LG 49UB850V tv garantisi bittikten 2.5 ay sonra hiçbirşeyi yokken çok güzel çalışırken kumanda ile kapatıp 10 dakika sonra açmak istediğimizde kırmızı ışık 3 kere yanıp sönüyor ama görüntü gelmedi. simsiyah ekran var, arızanın ne olduğunu bilen arkadaşlardan yardım tavsiyeleri bekliyorum.. Teşekkür ederim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. İki seneyi biraz aşkın bir zamandır kullanmakta olduğum LG 29mt45 monitör/tv an itibarıyla bozuldu. Ekran karardıktan sonra kırmızı standby ışığı titriyordu. Fişten çekip bekledim ve taktım, şimdi sabit yanıyor ama tv açılmıyor/tepki vermiyor. Benzer sorunu yaşayan arkadaşlar, tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serciey -- 19 Temmuz 2017; 22:24:42 >
  • Merhaba aslında cevap ortada benimki 1 yıl içinde 2.kez aynı problem servis anakart yanması dedi 550tl servis masraf çıkardı elektrik dağıtım firmasıyla alakalı dedi çağırdım firma geldi ölçüm yaptı sıkıntı yok dedi 2 tarafta bizlik birşey yok dedi ortada kaldım kardeşimde ben lg aldığım vakit almıştı onunkide 1 hafta önce led panel gitgel yaptı ve mefta oldu evde onlarca elektronik eşya var BOZULAN TEK LG MARKASI evin deposunda kenarda duruyor ikimizinkide SAKIN! BIRAK EVİNE LG MARKASINI ALMAYI ELİNE DAHİ LG ALMA TAMİRİNE BOŞUNA PARA HARCAMA bikaç ay sonra TEKRARLAR EMİN OL şikayet var forumu panel ve anakart şikayeti ile dolu TV, TELEFON, LAPTOP gibi benden bi LG KULLANICISI olarak YANAŞMA BU MARKAYA dostum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smiyrna -- 19 Temmuz 2017; 17:57:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar benimde başıma bir olay geldi sizlere olayın özetini anlatayım ablamın çocuğu tv ye evde oyuncak fırlatınca ekran paneli gitti ürün piyasa değeri 11000 TL garanti süresi devam ediyor tv modeli grundig Qled 65GCU9800S ve arçelik firması garantiye bakıyor eve servis gelip baktı panel değişimi yada tv değişimi olabilir dediler sonra aradıklarında ürün panelinin olmadığını ve bana bir model önerdiler önerdikleri üründe 6900 tl ye çok alt bir model ile değişim olabileceğini söylediler söyledikleri ürün teknosa da 6300 TL ve tamamen komedi.

    Benim merak ettiğim konu şu garanti kapsamında ürün benden yada onlardan kaynaklı sorun olsa bile parçasını temin etmesi gerekmiyormu ?


    Bununla ilgili yasal yollara başvuracağım sizlere gelecek olursak ayıplı mallarda yargıtayın kararı var garanti geçse bile ayıplı mal gizlenemez bu sizin suçunuz değil bu kararı iyice okuyun ve haklarınızı arayın.


    Hukuk Genel Kurulu 2017/650 E. , 2020/301 K.


    "İçtihat Metni" MAHKEMESİ:Tüketici Mahkemesi 1. Taraflar arasındaki “ayıp nedeniyle sözleşmeden dönme ve bedel iadesi” davasından dolayı yapılan yargılama sonunda, Ankara 5. Tüketici Mahkemesince verilen davanın kabulüne ilişkin karar davalı vekilinin temyizi üzerine Yargıtay 13. Hukuk Dairesince yapılan inceleme sonunda bozulmuş, Mahkemece Özel Daire bozma kararına karşı direnilmiştir. 2. Direnme kararı davalı vekili tarafından temyiz edilmiştir. 3. Hukuk Genel Kurulunca dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:


    I. YARGILAMA SÜRECİ Davacı İstemi: 4. Davacı 24.05.2012 tarihli dava dilekçesinde; 01.06.2009 tarihinde 4.500TL bedelle davalıdan satın aldığı Samsung marka televizyonun 03.05.2012 tarihinde arızalandığını, yetkili servis ile görüşüldüğünde cihazın garanti süresi dolduğundan tamirin ücretli olarak yapılabileceğinin söylendiğini, arızanın televizyonun panelinden kaynaklandığını, bu teknolojideki bir televizyonda en önemli parçanın panel olması nedeniyle tamirinin gerektirdiği ücretle yeni bir televizyon dahi alınabileceğini, kullanım hatası olmaksızın üretim hatasından kaynaklanan bu tip bir arızanın cihazın kullanım süresini kısaltabileceği hususunda kendisine servis tarafından bilgi verildiğini ancak ileri derecede teknik ve detaylı bir analizi gerektirecek kadar gizli ayıbı bünyesinde barındıran kusurlu cihazın mevcudiyeti hâlinde üreticilerin 818 sayılı Borçlar Kanunu’nun 96. maddesi çerçevesinde ve on yıllık zamanaşımına tabi şekilde sorumluluklarının bulunduğunu, cihaza ödenen ücret göz önüne alındığında beklenen kalitenin sağlanamadığını ve cihazın lüzumlu vasfında ortaya çıkan esaslı kusurun kullanım ömrünü de kısalttığını ileri sürerek ürün bedelinin davalıdan faiziyle tahsiline karar verilmesini talep ve dava etmiştir.


    Davalı Cevabı: 5. Davalı vekili; 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 13. ve Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 13. maddesi hükmü gereği müvekkilinin satılan malı garanti süresi içerisinde meydana gelen arızalar hâlinde ücretsiz onarım yükümlülüğünde olduğunu, ancak davacının iki yıllık garanti süresi geçtikten çok sonra ortaya çıkan arıza ile ilgili olarak açtığı davanın haksız ve mesnetsiz bulunduğunu, nitekim Kanun’un 4. maddesinde açıkça ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile bu tip davalarda zamanaşımının malın tesliminden itibaren iki yıl olarak düzenlendiğini, davanın bu yönden de reddi gerektiğini savunmuştur.


    Mahkeme Kararı: 6. Ankara 5. Tüketici Mahkemesinin 14.02.2013 tarihli ve 2012/813 E., 2013/172 K. sayılı kararı ile; dava konusu televizyonun anakartında meydana gelen arızanın üretimden kaynaklı olduğu, zamanla ve kullanıldıkça ortaya çıkan arızanın üründen beklenen faydanın sağlanmasına engel teşkil ettiği, davalının söz konusu gizli ayıp nedeniyle zamanaşımından faydalanamayacağı ve tüketicinin seçimlik 11/12/2020 14:49 Yargıtay Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü Tarafından Oluşturulmuştur. Sayfa 1 YARGITAY BAŞKANLIĞI haklarına karşı sorumluluğunun bulunduğu gerekçesiyle davanın kabulüne, ürünün davalıya iadesiyle satış bedeli 4.500TL’nin iade tarihinden itibaren işleyecek faiziyle birlikte davalıdan tahsiline karar verilmiştir.


    Özel Daire Bozma Kararı: 7. Yerel Mahkemenin yukarıda belirtilen kararına karşı süresi içinde davalı vekili temyiz isteminde bulunmuştur.


    8. Yargıtay 13. Hukuk Dairesinin 07.11.2013 tarihli ve 2013/15574 E., 2013/27664 K. sayılı kararı ile; “Dava, ayıp iddiasına dayalı olarak 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde ürün bedelinin iadesi istemine ilişkindir. Yapılan bilirkişi incelemesinde üründe anakart arızasının bulunduğu ve üretimden kaynaklı gizli ayıp teşkil ettiği bildirilmiş, mahkemece bu doğrultuda davanın kabulüne karar verilmiştir. 4077 sayılı Kanunun 13. maddesinde garanti süresinin malın teslimi ile başlayacağı, satıcının garanti belgesi kapsamındaki malların bu süre içerisinde arızalanması hâlinde malı hiçbir ücret talep etmeden tamir etmekle yükümlü olduğu, 4. maddesinde ise ayıplı maldan sorumluluğun, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabi olduğu, ayıbın tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru veya hilesi ile gizlenmesi hâlinde zamanaşımı süresinin işlemeyeceği açıkça düzenlenmiştir. 1.6.2009 tarihinde satın alınan televizyonun tesliminden itibaren yaklaşık 3 yılın hitamında ve garanti süresi dolduktan sonra arızalanması ve ayıbın hile ile gizlendiği de ileri sürülüp ispatlanmamış olması karşısında davanın reddi gerekirken yazılı gerekçe ile kabulüne hükmedilmesi usul ve yasaya aykırı olup hükmün bozulmasını gerektirir…” şeklindeki gerekçeyle hüküm bozulmuştur.


    Direnme Kararı: 9. Mahkemece 27.03.2014 tarihli ve 2014/315 E., 2014/678 K. sayılı karar ile; ilk karar gerekçelerinin yanında “ürünün garanti süresi iki yıl olmakla birlikte kullanım ömrünün 10 yıl olduğu, oldukça pahalı bir bedelle markasına ve kalitesine olan güven nedeniyle satın alınan ve kullanım ömrü 10 yıl olan dava konusu ürünün davacının kullanım hatası olmaksızın kullanılamaz hâle geldiği, ürünün ana kartının arızalı olduğu anlaşıldığından dosyada mevcut bilirkişi raporu dosya içeriğine uygun hüküm kurmaya elverişli ve yeterli olduğu” şeklindeki gerekçeyle direnme kararı verilmiştir.


    Direnme Kararının Temyizi: 10. Direnme kararı süresi içinde davalı vekili tarafından temyiz edilmiştir.


    II. UYUŞMAZLIK 11. Direnme yoluyla Hukuk Genel Kurulu önüne gelen uyuşmazlık; garanti süresi dolduktan sonra meydana çıkan üretimden kaynaklı gizli ayıp iddiasına dayalı olarak tüketicinin bedel iadesi istemiyle açtığı davada 4077 sayılı Kanun’un 4. maddesinde ayıba karşı sorumluluk ile ilgili olarak düzenlenen iki yıllık zamanaşımı süresinin somut olay bakımından uygulanmasının mümkün olup olmadığı noktasında toplanmaktadır.


    III. GEREKÇE 12. Uyuşmazlığın çözümünde öncelikle zamanaşımı kavramına kısaca değinmek gerekir.


    13. 818 sayılı Borçlar Kanunu’nun (BK) 125-140., 6098 Türk Borçlar Kanunu’nun (TBK) 146-161. maddeleri arasında düzenlenen zamanaşımı, hakkın ileri sürülmesini engelleyici nitelikte olup alacak hakkının alacaklı tarafından yasanın öngördüğü süre ve koşullar içinde talep edilmemesi hâlinde dava 11/12/2020 14:49 Yargıtay Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü Tarafından Oluşturulmuştur. Sayfa 2 YARGITAY BAŞKANLIĞI yoluyla elde edilebilme olanağından yoksun kalınması sonucunu doğurur.


    14. Zamanaşımına uğrayan alacağın tahsili hususunda devlet kendi gücünü kullanmaktan vazgeçmekte, böylece söz konusu alacağın ödenip ödenmemesi keyfiyeti borçlunun iradesine bırakılmaktadır. Şu hâlde zamanaşımına uğrayan alacak ortadan kalkmamakla beraber artık doğal bir borç (Obligatio naturalis) hâline gelmektedir. Ancak belirtmek gerekir ki, alacağın salt zamanaşımına uğramış olması, onun eksik bir borca dönüşmesi için yeterli olmayıp borçlunun kendisine karşı açılmış olan alacak davasında alacaklıya yönelik bir def'ide bulunması şarttır (Reisoğlu, S.: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, İstanbul 1998, s.334 vd.; Kuru, B./Arslan, R./Yılmaz, E.: Medeni Usul Hukuku, Ankara 1995, s.304 vd.; Üstündağ, S.: Medeni Yargılama Hukuku, İstanbul 1997, s.346 vd.; Pekcanıtez, H./Atalay, O./Özekes, M.: Medeni Usul Hukuku, Ankara 2009, s.323; HGK’nın 05.02.2019 tarihli ve 2018/21-523 E., 2019/70 K. sayılı; 3.5.2006 tarihli ve 2006/4-232 E., 2006/269 K. sayılı kararları).


    15. Yargıtayın istikrar kazanmış son uygulamalarına göre, zamanaşımı hukuki niteliği itibariyle, maddi hukuktan kaynaklanan bir defi olup, usul hukuku anlamında ise bir savunma aracıdır [Kuru, B.: Hukuk Muhakemeleri Usulü, İstanbul 2001, Cilt:II, s.1761; Von Tuhr,A.: Borçlar Hukuku (C. Edege Çevirisi), Ankara 1983, s.688 vd.; Canbolat, F.: Def’i ve İtiraz Arasındaki Farklar ve İleri Sürülmesinin Hukuki Sonuçları, EÜHF Dergisi, Cilt:III, Sayı:1, Kayseri 2008, s.255 vd.; HGK’nın 23.05.2019 tarihli ve 2017/13-563 E., 2019/605 K. sayılı, 04.10.2018 tarihli ve 2017/4-1420 E., 2018/1419 K. sayılı; 12.03.2014 tarihli ve 2013/4-544 E., 2013/315 K.sayılı kararları].


    16. Nitekim, Türk-İsviçre öğretisinde ağırlıklı görüşün ve İsviçre Federal Mahkemesinin de, zamanaşımını maddi hukuka ilişkin bir kavram olarak kabul ettikleri anlaşılmaktadır (Erdem, M.: Özel Hukukta Zamanaşımı, 1. Baskı, İstanbul 2010, s.8, dipnot 15-16).


    17. Hem mülga BK’nın 125. maddesi hem de TBK’nın 146. maddesi ile alacak haklarının tabi olacağı genel zamanaşımı süresi on yıl olarak düzenlemiştir. Ancak madde metninde de açıklandığı üzere kanun koyucu tarafından bunun aksine yasal düzenleme yapılabilir.


    18. Nitekim yürürlük tarihi itibariyle somut uyuşmazlıkta uygulanması gereken 4077 sayılı TKHK’nın tüketicinin ayıp nedeniyle sahip olduğu seçimlik haklara ilişkin zamanaşımı süresini öngören 4/4. maddesi şu şekildedir: “Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.”


    19. Bu düzenlemeye göre ayıptan sorumluluk, ayıp sonradan ortaya çıkmış olsa dahi iki (tatil amaçlı taşınmazlarda beş) yıllık zamanaşımı süresiyle sınırlıdır. Kural bu olmakla birlikte maddenin son cümlesinde istisna öngörülmüş ve ağır kusur veya hile ile ayıbı tüketiciden gizleyen satıcının zamanaşımı süresinden yararlanamayacağı hüküm altına alınmıştır.


    20. Bir başka anlatımla; ayıplı mal hükümlerine göre satıcı ve onunla birlikte mesul olan kişilerin tüketicilerin seçimlik haklarından sorumluluğu, her alacak iddiasında olduğu gibi, zamanaşımına tabidir. TKHK’da bu süre yukarıda açıklandığı üzere iki yıl ise de kanun koyucu bu kısa süreli zamanaşımını öngörürken bir yandan da bazı durumlarda bu süreyle bağlı olmanın kanunun ruhuna aykırı 11/12/2020 14:49 Yargıtay Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü Tarafından Oluşturulmuştur. Sayfa 3 YARGITAY BAŞKANLIĞI mağduriyetler doğuracağını öngörerek ayıbın ağır kusur ve hile ile tüketiciden gizlenmesi hâline ilişkin istisnalar getirmiştir. Ağır kusur veya hile ile ayıbın gizlendiğini ispat yükü kuşkusuz tüketiciye aittir.


    21. Bu açıklamalar ışığında somut uyuşmazlık irdelendiğinde; her tüketim malının belli bir kullanım ömrü olması tabii ise de günümüz teknolojik koşullarında üreticilerin piyasaya sürdükleri dayanıklı tüketim mallarının asli parçalarını oluştururken üründen beklenen mutat ömrü karşılayacak donanımı sunması gerekir. Tüketici bu haklı beklenti ve güvenle hareket eder. Aksi hâlde, yani garanti süresinin dolmasından sonra üretimdeki hata sebebiyle malın tümüyle işlevsiz hâle gelmesi riskini ve hiçbir kusuru olmamasına rağmen bundan doğan sorumluluğunun salt kendisi üzerinde kalacağını bilse tüketici bu malı satın almayacaktır. Somut olayda davacı tüketicinin, sözleşme tarihi koşullarına göre yüksek bir bedelle satın aldığı televizyondan beklentisinin, ileri teknolojiyle ve titizlikle üretilmiş, kaliteli ve sağlam bir elektronik cihaz almak olduğu açıktır. Ne var ki söz konusu cihaz garanti süresinin dolmasının akabinde arızalanmış ve bu arıza sebebiyle kullanılamaz hâle gelmiştir. Davacı, onarım talep ettiğinde garanti süresinin dolduğu belirtilerek neredeyse yeni bir televizyon alabileceği miktarda tamir ücreti istenmesi üzerine eldeki davayı açmak zorunda kaldığını ifade etmiştir. Yapılan yargılamada, televizyonun anakartında meydana gelen ve görüntü vermemesine sebep olan arızanın üretimden kaynaklı gizli ayıp mahiyetinde olduğu, zamana bağlı olarak ortaya çıktığı ve kullanıcı hatasının bulunmadığı bilirkişi tarafından tespit edilmiştir. Bir elektronik cihazın anakartının onun asli fonksiyonlarını yerine getirmesini sağladığı genel hayat tecrübesiyle de malûmdur. Tüm bunlar birlikte değerlendirildiğinde satın alınan maldaki üretimden kaynaklı ayıbın ağır kusurla tüketiciden gizlendiğinin kabulü gerekir. Bu hâlde üretici yanında satıcı da tüketicinin seçimlik haklarından sorumlu tutulmalıdır.


    22. Hâl böyle olunca Mahkemece davalının zamanaşımı defi yerinde görülmeyerek verilen direnme kararı usul ve yasaya uygun olup yerindedir.


    23. Sonuç itibariyle yukarıda açıklanan genişletilmiş gerekçelerle direnme kararının onanması gerekir. IV. SONUÇ: Açıklanan nedenlerle; Davalı vekilinin temyiz itirazlarının reddi ile direnme kararının ONANMASINA, Aşağıda dökümü yazılı (282,15TL) harcın temyiz edenden alınmasına, 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun geçici 3. maddesine göre uygulanmakta olan 1086 sayılı Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu'nun 440/III-1. maddesine göre karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere 12.03.2020 tarihinde oy birliği ile kesin olarak karar verildi.





  • IV. SONUÇ: Açıklanan nedenlerle; Davalı vekilinin temyiz itirazlarının reddi ile direnme kararının ONANMASINA, Aşağıda dökümü yazılı (282,15TL) harcın temyiz edenden alınmasına, 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun geçici 3. maddesine göre uygulanmakta olan 1086 sayılı Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu'nun 440/III-1. maddesine göre karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere 12.03.2020 tarihinde oy birliği ile kesin olarak karar verildi. 

  • serkantutuk kullanıcısına yanıt

    Anlamadım, davayı kaybettinizmi?


    Aynı TV bende de var. alalı 8 ay oldu. Görüntüde titremeler ve ara sıra kumanda donması sebebiyle servis aldı fabrikaya gönderdi. tamir edilemezse bende sizin duruma düşmem inşallah.

    tv yi 100Hz olarak aldım ama Bilgisayara bağladığımda Hz yi 30Hz gösteriyor.

    Görüntü kalitesi harika bir tv inşallah sorunu çözerler.

    bir de Qled demişmisniz ama ben böyle bir bilgi bulamadım. ama servis geldiğinde Oled olduğunu zaten çerçevesiz Oled de olabildiğini söylediler. ama kendi sitesinde Led diye yazıyor, anlamadım bu işten.

  • merhaba, 1 yıllık televizyonumun çocuğun oyuncak fırlatması ile bu hale geldi. Panel değişimi için 4.500 tl istiyor yetkili servis.

    Ne yapmamı önerirsiniz?

    Konut sigortası yaptırsaydım masrafımı sigorta ödermiydi?

     Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • andirin A kullanıcısına yanıt

    aynı sorun bende de mevcut ! siz bu sorunu nasıl aştınız aşabildiniz mi !?


    50pm

  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.