Şimdi Ara

Lastik üzerindeki rakamların anlamları....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
41.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 27
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 124 gün 20 saat 46 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Fiatci (2 mesaj) huseaz (2 mesaj) ravel74 (2 mesaj) Deluxe1 (2 mesaj) _opeth (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3 mesaj) Mobil (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Lastik üzerindeki rakamların anlamları....
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    393 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Araç lastikleri üzerindeki rakam ve harfler her biri örneğin( 165 65 R 13 ) neyi ifade ediyor bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum......



    |
    |
  • Yarbay
    6877 Mesaj
    Aslanotodan copy paste yapmıstım :) Altta yazıyor dostum..


    185 / 60 R 15 mesela burdaki 185 lastigin eni(tabanı) 60 yanak capı , R (bu hız kodu galiba asagıda verdim ) 15 dedigide inc jant :D Bende bu kadar anlıorum :D

    Bir lastik üzerindeki bilgiler nasıl okunur?

    1. "Bib", aşınma göstergesinin yerini belirler.
    (Bibendum: Michrlin'in sembolik lastik adamı)
    2. Lastiğin deseni: MXV3A
    3. Tescilli marka
    4. Lastiğin eni: 185mm
    5. Lastiğin Serisi (H/S %55)
    6. Lastik konstrüksiyonu: R (Radyal)
    7. Jant çapı 15 inç
    8. Lastik başına 487 kg
    9. Hız kodu: (V=240km/h)
    10. Şambrelsiz lastik: Tubeless

    Azami hız kodları:

    M: 160 km/h
    Q: 160 km/h
    R: 170 km/h
    S: 180 km/h
    T: 190 km/h
    H: 210 km/h
    V: 240 km/h
    Z: 240 km/h
    üzerindeki hızlar:
    W: 270 km/h
    Y: 300 km/h



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseaz -- 12 Nisan 2006; 22:22:50 >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    393 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Yardımın için çok teşekkür ederim...İyi geceler.....
    |
    |
  • Motor Uzmanı
    2699 Mesaj
    185 / 60 R 15.
    SÖYLEDİKLERİN DOĞRU.
    ANCAK, YANAK GENİŞLİĞİ DEDİĞİN 60, TABAN GENİŞLİĞİNİN %60 IDIR.
    YANİ YANAK GENİŞLİĞİ:185*60/100=111 mm dir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Aslanotodan copy paste yapmıstım :) Altta yazıyor dostum..


    185 / 60 R 15 mesela burdaki 185 lastigin eni(tabanı) 60 yanak capı , R (bu hız kodu galiba asagıda verdim ) 15 dedigide inc jant :D Bende bu kadar anlıorum :D

    Bir lastik üzerindeki bilgiler nasıl okunur?

    1. "Bib", aşınma göstergesinin yerini belirler.
    (Bibendum: Michrlin'in sembolik lastik adamı)
    2. Lastiğin deseni: MXV3A
    3. Tescilli marka
    4. Lastiğin eni: 185mm
    5. Lastiğin Serisi (H/S %55)
    6. Lastik konstrüksiyonu: R (Radyal)
    7. Jant çapı 15 inç
    8. Lastik başına 487 kg
    9. Hız kodu: (V=240km/h)
    10. Şambrelsiz lastik: Tubeless

    Azami hız kodları:

    M: 160 km/h
    Q: 160 km/h
    R: 170 km/h
    S: 180 km/h
    T: 190 km/h
    H: 210 km/h
    V: 240 km/h
    Z: 240 km/h
    üzerindeki hızlar:
    W: 270 km/h
    Y: 300 km/h
    |
    |




  • Yarbay
    6877 Mesaj
    e bende pek anlamıorum demistim :) Saolasın aydınlattıın icin :)
    |
    |
  • Yüzbaşı
    334 Mesaj
    küçük bir düzeltme,

    205 55 R 16 'daki R lastiğin radyal olduğunu gösterir.

    R 16 dan sonra bir harf daha olur. O hız limitini gösterir. Örneğin V olursa 240 anlamındadır.
    |
    |
  • Yarbay
    3437 Mesaj
    Gereken açıklamalar detaylarıyla yapılmış biraz toparlayalım

    Örneğin 175/70 R 14 88 H

    175 mm cinsinden taban genişliği 70 lastik yanağının tabana olan % oranı R lastiğin radyal olduğu 14 lastiğin geçtiği jantın çapı İnç cinsinden 88 lastiğin yük endeksi taşıyabileceği yükü gösterir H ise o yükte çıkabileceği son hızı gösterir....
    |
    |
  • Binbaşı
    1230 Mesaj
    peki lastik olarak dunlop marka nasıldır varmı fikri olan?
    |
    |
  • Yarbay
    11010 Mesaj
    dunlop dünya üzerinde en saygın ve en başarılı firmalardan bende dunlop kullanmıştım ancak Türkiye yollarına göre Dunlop un Lastikleri iyi değil...!!!

    türkiye de daha çok michelin pirelli ve Lassa tercih ediliyor
    |
    |
  • Binbaşı
    1230 Mesaj
    haklısın türkiyede yol yapıyorlar 2 gün sonra cukurdan gidemiyosun o yüzden yumuşak lastik kullanıcaksın SANA KATILIYORUM
    |
    |
  • Yarbay
    5111 Mesaj
    hızlarda da hata var..

    V...240
    W..270
    Y...300 e kadar hızlar içindir.

    Z ise 300 üzeridir.

    Yani Y lastikle 300ü geçmemilisiniz ama Z ile allah ne verdiyse
    |
    |
  • Yarbay
    7343 Mesaj
    Pekiiii...H tipi lastiğin hız limiti 210 km/s ise 210'u geçince ne olur? Kesin patlar mı mesela?
  • Binbaşı
    1439 Mesaj
    Mesela 195 65 15 demek

    Lastiğin genişliği 19.5 mm

    Yanak yüksekliği 195*.65=12.675mm


    Jant ebadı da 15 '' demek oluyor

    T 190 a kadar

    H hız grubu 220

    V Süper grup 220 üzeri

    Bu dediğim bu süratlarde sürekli olarak gitmeye karşı dizayn edilmiş demek ( belirli süresi vardı ama hatırlayamadım )
    |
    |
  • Yarbay
    3437 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Pekiiii...H tipi lastiğin hız limiti 210 km/s ise 210'u geçince ne olur? Kesin patlar mı mesela?




    Kesin patlama olayı şöyle olur.Eğer 500 kg yük endeksi olan lasiğe 500 kg yük vurursan ve örneğin 210 km limit varken 220-230 a çıkarsan lastik dayanamaz ve patlar.Zaten bu duruma yaklaşan lastik titremeye başlar....Fakat titremeden gidedebilir....Yoksa en güzel örnek t grubu (son hız 190 km) olan lastikle 220 ye çıktım bişey olmadı ancak araç boştu.........Ama olmaz diyede bişey yok o lasiği tasarlayan insanlar bi ton test yapıyorlar bişey demişlerse mutlaka bi sebebi vardır.....
    |
    |
  • Yarbay
    7616 Mesaj
    hort the konu

    benim kitapçıkta tavsiye edilen lastik 205/45R16 83H olarak gözüküyor.
    yokohama'nın 205/45R16 87W lastiğini alsam ne olur. yük endeksi ve hız olarak daha emniyetli olarak gözüktü gözüme. bi sorun yaşarmıyım?
    bide lastik rainforced RF imiş. bu özellik nedir?
    |
    |
  • Yarbay
    2334 Mesaj
    Lastiğin ebadı ile ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Yük ve hız endeksleri olarak daha sağlam bir lastik olduğu doğrudur ki RF (yani ekstra çelik donatı) özelliği de zaten bunu sağlamak için konulmuştur.

    Tabi bu özelliklerdeki bir lastik biraz daha sert olduğu için konfor kaybı yaşanabilir ama bunun uyumla ilgisi yok.
    |
    |
  • Yarbay
    7616 Mesaj
    sağolun açıklama için
    |
    |
  • Binbaşı
    1527 Mesaj
    lastik deyip geçmemek gerekirmiş, çok ince ayrıntılar barındırıyor.
    |
    |
  • Binbaşı
    1847 Mesaj
    lastiklerin üzerinde birde üretim yılı ve haftası yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz1 -- 30 Ekim 2008; 21:27:08 >
    |
    |
  • Teğmen
    162 Mesaj
    ŞİMDİ ŞAHİN'E YILLARDIR 165 EBADINDA LASTİK KULLANIYORDUM. DEĞİŞTİRME VAKTİ GELDİ. LASTİKÇİNİN BİRİ DEDİ Kİ 175 TAKALIM. ARTIK 165LERDE PEK PİYASADA YOK 175E DÖNÜYOR... BU KONUDA NE GİBİ KAZANCIM ve KAYBIM OLUR?
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
vp satın al
Sohbet
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,547
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.