Bildirim
Lastik üzerindeki rakamların anlamları....
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Aslanotodan copy paste yapmıstım :) Altta yazıyor dostum..
185 / 60 R 15 mesela burdaki 185 lastigin eni(tabanı) 60 yanak capı , R (bu hız kodu galiba asagıda verdim ) 15 dedigide inc jant :D Bende bu kadar anlıorum :D
Bir lastik üzerindeki bilgiler nasıl okunur?
1. "Bib", aşınma göstergesinin yerini belirler.
(Bibendum: Michrlin'in sembolik lastik adamı)
2. Lastiğin deseni: MXV3A
3. Tescilli marka
4. Lastiğin eni: 185mm
5. Lastiğin Serisi (H/S %55)
6. Lastik konstrüksiyonu: R (Radyal)
7. Jant çapı 15 inç
8. Lastik başına 487 kg
9. Hız kodu: (V=240km/h)
10. Şambrelsiz lastik: Tubeless
Azami hız kodları:
M: 160 km/h
Q: 160 km/h
R: 170 km/h
S: 180 km/h
T: 190 km/h
H: 210 km/h
V: 240 km/h
Z: 240 km/h
üzerindeki hızlar:
W: 270 km/h
Y: 300 km/h
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseaz -- 12 Nisan 2006; 22:22:50 > -
Yardımın için çok teşekkür ederim...İyi geceler..... -
185 / 60 R 15.
SÖYLEDİKLERİN DOĞRU.
ANCAK, YANAK GENİŞLİĞİ DEDİĞİN 60, TABAN GENİŞLİĞİNİN %60 IDIR.
YANİ YANAK GENİŞLİĞİ:185*60/100=111 mm dir.
quote:
Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..
Aslanotodan copy paste yapmıstım :) Altta yazıyor dostum..
185 / 60 R 15 mesela burdaki 185 lastigin eni(tabanı) 60 yanak capı , R (bu hız kodu galiba asagıda verdim ) 15 dedigide inc jant :D Bende bu kadar anlıorum :D
Bir lastik üzerindeki bilgiler nasıl okunur?
1. "Bib", aşınma göstergesinin yerini belirler.
(Bibendum: Michrlin'in sembolik lastik adamı)
2. Lastiğin deseni: MXV3A
3. Tescilli marka
4. Lastiğin eni: 185mm
5. Lastiğin Serisi (H/S %55)
6. Lastik konstrüksiyonu: R (Radyal)
7. Jant çapı 15 inç
8. Lastik başına 487 kg
9. Hız kodu: (V=240km/h)
10. Şambrelsiz lastik: Tubeless
Azami hız kodları:
M: 160 km/h
Q: 160 km/h
R: 170 km/h
S: 180 km/h
T: 190 km/h
H: 210 km/h
V: 240 km/h
Z: 240 km/h
üzerindeki hızlar:
W: 270 km/h
Y: 300 km/h
-
e bende pek anlamıorum demistim :) Saolasın aydınlattıın icin :) -
küçük bir düzeltme,
205 55 R 16 'daki R lastiğin radyal olduğunu gösterir.
R 16 dan sonra bir harf daha olur. O hız limitini gösterir. Örneğin V olursa 240 anlamındadır. -
Gereken açıklamalar detaylarıyla yapılmış biraz toparlayalım
Örneğin 175/70 R 14 88 H
175 mm cinsinden taban genişliği 70 lastik yanağının tabana olan % oranı R lastiğin radyal olduğu 14 lastiğin geçtiği jantın çapı İnç cinsinden 88 lastiğin yük endeksi taşıyabileceği yükü gösterir H ise o yükte çıkabileceği son hızı gösterir.... -
peki lastik olarak dunlop marka nasıldır varmı fikri olan? -
dunlop dünya üzerinde en saygın ve en başarılı firmalardan bende dunlop kullanmıştım ancak Türkiye yollarına göre Dunlop un Lastikleri iyi değil...!!!
türkiye de daha çok michelin pirelli ve Lassa tercih ediliyor -
haklısın türkiyede yol yapıyorlar 2 gün sonra cukurdan gidemiyosun o yüzden yumuşak lastik kullanıcaksın SANA KATILIYORUM -
hızlarda da hata var..
V...240
W..270
Y...300 e kadar hızlar içindir.
Z ise 300 üzeridir.
Yani Y lastikle 300ü geçmemilisiniz ama Z ile allah ne verdiyse -
Pekiiii...H tipi lastiğin hız limiti 210 km/s ise 210'u geçince ne olur? Kesin patlar mı mesela? -
Mesela 195 65 15 demek
Lastiğin genişliği 19.5 mm
Yanak yüksekliği 195*.65=12.675mm
Jant ebadı da 15 '' demek oluyor
T 190 a kadar
H hız grubu 220
V Süper grup 220 üzeri
Bu dediğim bu süratlarde sürekli olarak gitmeye karşı dizayn edilmiş demek ( belirli süresi vardı ama hatırlayamadım ) -
quote:
Orjinalden alıntı: kkvan
Pekiiii...H tipi lastiğin hız limiti 210 km/s ise 210'u geçince ne olur? Kesin patlar mı mesela?
Kesin patlama olayı şöyle olur.Eğer 500 kg yük endeksi olan lasiğe 500 kg yük vurursan ve örneğin 210 km limit varken 220-230 a çıkarsan lastik dayanamaz ve patlar.Zaten bu duruma yaklaşan lastik titremeye başlar....Fakat titremeden gidedebilir....Yoksa en güzel örnek t grubu (son hız 190 km) olan lastikle 220 ye çıktım bişey olmadı ancak araç boştu.........Ama olmaz diyede bişey yok o lasiği tasarlayan insanlar bi ton test yapıyorlar bişey demişlerse mutlaka bi sebebi vardır..... -
hort the konu
benim kitapçıkta tavsiye edilen lastik 205/45R16 83H olarak gözüküyor.
yokohama'nın 205/45R16 87W lastiğini alsam ne olur. yük endeksi ve hız olarak daha emniyetli olarak gözüktü gözüme. bi sorun yaşarmıyım?
bide lastik rainforced RF imiş. bu özellik nedir? -
Lastiğin ebadı ile ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Yük ve hız endeksleri olarak daha sağlam bir lastik olduğu doğrudur ki RF (yani ekstra çelik donatı) özelliği de zaten bunu sağlamak için konulmuştur.
Tabi bu özelliklerdeki bir lastik biraz daha sert olduğu için konfor kaybı yaşanabilir ama bunun uyumla ilgisi yok. -
sağolun açıklama için -
lastik deyip geçmemek gerekirmiş, çok ince ayrıntılar barındırıyor. -
lastiklerin üzerinde birde üretim yılı ve haftası yazıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz1 -- 30 Ekim 2008; 21:27:08 > -
ŞİMDİ ŞAHİN'E YILLARDIR 165 EBADINDA LASTİK KULLANIYORDUM. DEĞİŞTİRME VAKTİ GELDİ. LASTİKÇİNİN BİRİ DEDİ Kİ 175 TAKALIM. ARTIK 165LERDE PEK PİYASADA YOK 175E DÖNÜYOR... BU KONUDA NE GİBİ KAZANCIM ve KAYBIM OLUR?
Benzer içerikler
- toyota corolla charging system hatası
- mercedes sprinter en çok tutulan modeli
- yoğun trafikte dur kalk nasıl yapılır
- fluence extreme ve extreme edition arasındaki fark
- bobin arızası motora zarar verir mi
- mg hs luxury 1.5t-gdi yorumlar
- lexus lbx
- opel insignia 2024
- 8 yerli otomobil
- honda crv
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X