Şimdi Ara

lastik kaç bin km de değişir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
78.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kanoute

    60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
    ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz


    bende 50.000km de deiştirmiştim ama lastıklerın durumu felaketti parçalar patır patır kopuyodu lastıkten ondan bi ön arka yaptım aşırı aşınmıs önleri arkaya aldım arkalar daha saglamdı onları öne aldımm..servisde bu lastıkler şu dakika gümleyebılır sakın 90km hızın ustune cıkma dediler ben bi 2 ay daha kullandım
    yani demek istedigim artk deiştirme vakti gelmiş kötü bşy olmadan acil deiştirmeni tavsiye ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid


    quote:

    Orjinalden alıntı: kanoute

    60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
    ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz


    bende 50.000km de deiştirmiştim ama lastıklerın durumu felaketti parçalar patır patır kopuyodu lastıkten ondan bi ön arka yaptım aşırı aşınmıs önleri arkaya aldım arkalar daha saglamdı onları öne aldımm..servisde bu lastıkler şu dakika gümleyebılır sakın 90km hızın ustune cıkma dediler ben bi 2 ay daha kullandım
    yani demek istedigim artk deiştirme vakti gelmiş kötü bşy olmadan acil deiştirmeni tavsiye ederim

    Bu lastik konusunun çok önemli olduğu şimdi daha iyi anlaşılıyor.




  • çok güzel bi topic
    herkeze teşekkürler bilgilerini paylaştıgı için
  • arkadaşlar lastik olayı grçekten önemlidir

    araban ne kadar iyi olursa olsun 4 tekerin üstünde gidiyorsun sonuçta


    hele kışın yağmurlu havalarda gmyninde dediği gibi aquaplaning yani bizim dilimizde su üstünde kızaklama olayı olmaması için mutlaka lastşikelrinizi fazla aşınmasını beklemeden değiştirin
  • ben onu bunu bilmem türkiyenin yollarına hiç bir lastik taş çatlasa 60.000 den fazla dayanmıyo
  • 40.000 km en idealidir yani 20.000km 1 sene dersek 2 sene..
  • O kadar düşünmeye sevk etmeye çalıştım ama yinede şu kadar yıl bu kadar km diye yazılıyor. LASTİKLER SÜREKLİ SÜRÜCÜNÜN GÖZ KONTROLÜNDE OLMALI.
  • bu topik önceden de açılmıştı..
    arattırılsa faydalanılabilir..
    hatta oradan devam edilse de daha iyi olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kanoute

    60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
    ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz

    lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.Yani lastik 3 aylık bile olsa eğer profil 2 mm az ise değiştrilir aksi taktirde yağmurda aquaplaning yaşanır.


    lastik yıla göre değişir.

    bu işler aracın garantisi gibidir. hani derler ya 100.000 km veya 3 yıl felan. artık hangisi önce gelirse. lastik işi de aynen böyledir. diş derinliği veya üretim tarihi. bunlardan hangisi önce tamamlanırsa o lastiği değiştirmek gerekir. kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber genel olarak söylersek 50-60.000 km civarında diş derinliği tehlike sınırına gelmeye başlar.

    Bir lastik üretimi üzerinden 4 yıl (maksimum 5 yıl) geçtikten sonra diş derinlikleri yeterli düzeyde olsa bile değiştirilmelidir. lastik artık özelliklerini kaybetmeye başladığından başınıza büyük işler açabilir. 100-120 ile giderken aniden kendinizi şarampolde takla atarken bulabilirsiniz!! ya da karşı şeride geçip bir kamyonla kafa kafaya gelebilirsiniz! Bu riski taşımaya değmez ve lastiği yenilemek gerekir.

    Lastik üretim tarihini nasıl öğreneceğiz derseniz: lastiğin üzerinde orta büyüklükte dört haneli bir rakam vardır 2405 veya 4802 gibi rakamlar.

    Bu rakamın ilk iki hanesi üretim haftasını, diğer 2 rakam ise üretim yılınıı gösterir:

    2405: 2005 yılı 24. hafta (yani mayıs sonu)
    4802: 2002 yılı 48. hafta (yani kasım sonu-aralık başı)

    2000 yılı öncesi lastiklerde bu 3 rakamlıdır 258 gibi. Bu sonu 8 ile biten yılda (1998) 25. haftasda üretilmiş demektir.

    Bu rakamlara göre lastiğinizin yaşını tesbit edip zamanı geldiğinde değiştirmekten kaçınmayın. Sizin ve sevdiklerinizin canı, yolda giden masum insanların malı ve canından daha pahallı değildir lastikler.







    Lastik omru yıla gore degisir.Raf omru de 4 yıldır.Yani kullansan da kullanmasanda degistireceksin...




  • yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat

    Yıl-Km-Diş derinliği. Bunlardan hangisi riske olmuşsa olsun farketmez. O lastik değişmelidir. Araç 1 yılda 60 000 yapmışsa tabiki değişecektir.

    Yağmurlu günlerdeki kazaların istatistiğine bakılırsa o zaman profil derinliğinin ne kadar önemli olduğu çabuk anlaşılır. Araç 1 yılda olsa km 5000 de olsa . BİRİNCİ kriter diş derinliği . Pati yaptırcam diye kazık fren yapcam diye 2000km diş derinliğini bitirmiş kişiler tanıyorum.


    Arkadaşlar ben bir sıralama yapmıyorum ki... "Hangisi önce riske olmuşsa" diye özellikle belirtmeme rağmen hala yok şöyle yok böyle diyenler var. Ne diyeyim anlayan anlamıştır her halde.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...

    Sayın Yarbayım,
    Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

    Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...




  • LASTİĞİN ÖMRÜNÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

    YOL

    - Yol tipi (asfalt, stabilize)

    - Güzergah (viraj, yokuş)

    - Yolun eğimi (balık sırtı)

    Piyasada, araç lastiği satan veya servis hizmeti veren kişilere; “Bu lastik kaç km yapar ?” şeklindeki sorular çok sık sorulmaktadır. Gerçekte, sadece sürücüleri farklı, aynı marka, model ve aynı şartlarda kullanılan iki araca takılı lastiklerin hizmet süreleri ve km. randımanları arasında önemli farklar oluşabilir. Keza, faktörlerden sadece birisi farklı ise de aynı sonuç (lastiğin hizmet süresinin farklı olması) çıkabilir. Örneğin; sıcak iklimde kullanılan lastikte, soğuk iklimde kullanılana göre daha hızlı bir aşınma ortaya çıkar. Lastiğin hizmet süresinin belirlenmesinde birçok faktör etkilidir. Bunlar; lastiğin normal deformasyonuna (dairesel şekilli lastik üzerindeki yükün etkisiyle yere temas ettiği bölgede düzleşir) ilaveten dış faktörler ve sürücünün etkisi olarak sıralanabilir.

     lastik kaç bin km de değişir?


    Lastiklerin ömrünü etkileyen önemli faktörlerden biri, lastiğin kullanıldığı yol tipidir. Karayollarının yapımında kullanılan malzemelerin cinsi ile yol yüzeylerinin düzgün veya pürüzlü olması lastik ömrünü etkileyen önemli faktörlerin başında gelir. Yol tipinin lastik ömrüne etkisi, lastiğin yere temas ettiği alanda birim alana düşen yükün farklı olarak dağılması neticesinde ortaya çıkar.

    Düzgün asfaltta 100 kabul edilen lastik ömrünün, aracın diğer yol yüzeylerinde kullanımında kısaldığı yandaki grafiklerde gösterilmiştir. Sürekli olarak keskin çakıllı yolda çalışan lastiklerin ömrü, düzgün pürüzsüz asfaltta çalışan lastiklere oranla % 80 azalmaktadır.

    ARAÇ ÖZELLİKLERİ

    - Aracın gücü (70 HP, 105 HP, 450 HP)

    - Tahrik aksı (ön, arka, 4X4)

    - Araç geometrisi

    Aracın gücü, önden çekişli, arkadan itişli veya her iki akstan tahrikli olması lastiklerin aşınmasına önemli ölçüde etkiler. Lastikler aracın gücünü yola aktaran organlar olduğu için motordan tekerleklere gelen tork ne kadar fazla ise lastiklerin aşınması o oranda fazla olacaktır. Tahrik olan akslardaki lastikler diğerlerine göre daha hızlı bir aşınma gösterirler. Özellikle gücü ve dolayısıyla akselerasyonu ve hızı fazla olan spor otomobillerin lastik ömrü standart otomobillere göre daha az olur. Bunun yanında her araç için farklı değerlerde olan tekerlek açıları (kaster, kamber, toe...) da lastik aşınmasını doğrudan etkiler.

    Not: Araçlarda “4X4” ifadesi; 4 tekerlek grubuna (2 akslı) sahip aracın 4 tekerleğinin de tahrikli olduğunu belirtir. Bazı araçlardaki “4WS” ifadesi ise; 4 tekerleğin direksiyona bağlı olduğunu ve yönlendirilebildiğini belirtir.

    ORTAM KOŞULLARI

    - Ortam sıcaklığı

    - Nem ve yağmur

     lastik kaç bin km de değişir?


    Çalışan lastikler ısınır. Yük altında dönen lastik, bir yandan mekanik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesiyle ısınmakta, öte yandan, bu ısıyı çevresine vererek soğumaktadır. Çalışmaya başladıktan bir süre sonra, lastik belli bir sıcaklığa yükselecek ve hızı değişmediği sürece bu sıcaklıkta kalacaktır. Lastiğin ısı dengesine ulaşacağı sıcaklık derecesi, kendi yapısına bağlı olduğu kadar, çevre şartlarıyla da ilgilidir. Hava ve yol sıcaklığının yüksek olduğu yaz aylarında, lastiklerin daha fazla ısınacağı doğaldır. Lastiklerin fazla ısınması, aşınma mukavemetinin azalmasına ve taban bölgesinde parça kopması gibi tipik olumsuzluklara neden olabileceği için, lastik ömrünü kısaltan bir faktördür.

    Sıcak havalarda söz konusu olumsuzluğu azaltmak amacıyla şişirme basınçları, katalog değerinin makul bir miktar üzerine çıkarılmalıdır. Lastikler soğukken uygulanacak bu artış otomobil lastiklerinde 4 lb/inç² (PSI) dır. Ayrıca sıcak yaz günlerinde yolculuklar için günün serin saatleri seçilmeli, aşırı yük ve hızlardan kaçınılmalıdır.

    Lastiklerin uzun süre ısınmış durumda çalışmaları, molalar vermek suretiyle önlenmelidir

    HIZ

    Lastik ömrünü etkileyen diğer önemli bir faktör de hızdır. Aşırı hız lastiklerde aşırı ısınmaya ve buna bağlı olarak aşınma mukavemetinin azalmasına neden olmaktadır. Otomobil lastiklerinin yanağında belirtilen azami yük ve hız limitinin üzerine çıkılması, lastik ömrünü kısaltacağı gibi yol emniyetini de tehlikeye düşürür

     lastik kaç bin km de değişir?


    LASTİKLERE GELEN YÜK

    Lastiklerin devamlı azami yük limitlerinde kullanılması, lastiğin beklenenden daha kısa bir sürede hizmet dışı kalmasına neden olur

     lastik kaç bin km de değişir?


    LASTİKLERİN ŞİŞİRME BASINCI

     lastik kaç bin km de değişir?


    - Aracı taşıyan lastik değil içindeki basınçlı havadır.

    Lastikler ise bu havayı tutan dayanıklı kılıftlardır. Havanın öngörülenden düşük olması ezilme, kırılma ve düzensiz aşınmaya yol açar, yol tutuşu azaltır, yakıt tüketimini artırır, kontrolü zorlaştırır, havanın yüksek olması ise aşırı gerilme nedeni ile olası harici darbe sonucu yarılıp gümlemeye neden olur.

    Lastik havaları uygun hava saati (manometre) ile soğuk iken araç üreticisi firmanın tavsiye ettiği değerlerde ayarlanmalıdır.

    - Aracın Kullanım Biçimi ve Mekanik Bakımı

    Aracın sert kullanılması, virajlara sert girilmesi, ani kalkışlar ve frenlemeler lastiğin ömrünü olumsuz etkiler. Duruş ve kalkışlar ne kadar fazla ise aşınma da o oranda hızlı olur.

    Aracın mekanik bakımının düzenli yapılmaması durumunda, ön takımlarında, yürüyen aksamındaki herhangi bir problemden lastikler olumsuz etkilenir. Tolerans dışı tekerlek açıları (kaster, kamber, toe...) lastiklerde hızlı aşınma, düzensiz aşınma, lastik bünyesinin fazla ısınması, çekme gibi olumsuzluklar doğurur.

    - Lastik Bakımı

    Lastiklerin bakımı oldukça basit ve kolaydır. Sağladığı yarar ise küçümsenemez ölçüde fazladır. Lastikte koruyucu bakım, aracın alımı ile başlar. Her gün araca ilk binişte tüm lastiklerin göz ile kontrolü, istenmeyen sürprizlerle karşılaşma olasılığını en aza indirecektir.

    ROTASYON

    Yeni takılan lastiklerin; belirli bir kilometreden sonra, dönüş yönleri değiştirilmeden, belirli bir sistematikte araç altında yer değiştirilmesi işlemine rotasyon denir.

    Hiçbir araç sürücüsü, altındaki lastikleri düzensiz aşınmış bir aracı kullanmak istemez. Çünkü, düzensiz aşınmış lastikler; araç sürücüsünü titreşim ve ses olarak rahatsız ederek, yol tutuşlarındaki farklılıklar nedeniyle de araç kullanımını tehlikeli hale getirirler.

    Rotasyonun en önemli nedeni, araç altındaki lastiklerin aşınmalarını dengelemek ve düzenli aşınmalarını sağlayarak daha uzun süre hizmet etmelerini garantilemektir.

    “Sadece lastik rotasyonu ile lastiklerden en iyi verim alınır” diye bir kural yoktur. Daha önceki konularda da belirtilen lastiğin ömrünü etkileyen diğer faktörler de dikkate alınmalıdır (aracın gücü, yük, şişirme basıncı, hız, yol, kullanılan güzergah, kullanım stili, kullanıldığı ortam ısısı ve aracın periyodik bakımları, ön/arka düzen açılarının kontrolleri gibi).

    Araçtaki Lastiklerin Yerinin Değiştirilmesi ve Yenilenmesi

    Genel kurallar:

    * Lastik, güvenli kullanım diş derinliği limitine (E.T.R.T.O. tavsiyesi: 1.6 mm) inmeden yenisi ile değiştirilmelidir.

    * Otomobil lastiklerinde diş açma (regrooving) yapılamaz.

    * Lastiklerin dönüş yönü değişmemelidir. Önler arkaya, arkalar öne alınmalıdır.

    * Rotasyon yapıldıktan sonra, araç üreticisi firma değerlerinde, lastik şişirme basınçları ayarlanmalıdır.

    * Araç altındaki tüm lastikler aynı yapı, desen ve servis tanımlamalarında olmalıdır.

    * Lastiklerin yanaklarında eğer “Ok İşareti” yada “OUTER” yazısı varsa, bunlara dikkat edilerek araca takılmalıdır.

    * Eğer araç el kitapçığında belirtilmemişse; önden çekişli araçlarda, her 8.000-10.000 km. arasında, arkadan itişli araçlarda her 10.000-15.000 km. arasında rotasyon yapılması lastiklerin aşınmalarını dengeleyecektir.

    * Aracın periyodik bakımları ihmal edilmemelidir.

    * Çekme, gezme gibi sürüş olumsuzlukları görüldüğünde ön/arka düzen ayarına girilmelidir.

    * Titreşim hissedildiğinde tekerleklere balans ayarı yaptırılmalıdır.

    Tüm bunların yanında, araçla ilgili her konudaolduğu gibi bu konuda da ilk başvurulacak kaynak, araç el kitapçığıdır. Rotasyonun bir araçta yapılıp yapılmayacağı, yapılma periyodu ve şekli konusunda araç üreticisinin belirttiği bilgiler referans alınmalıdır.

    YARA TAMİRİ

    Pratikte, tubeless otomobil lastiklerinin tamiri değişik malzemelerin kullanıldığı iki farklı yöntemle yapılır. Bunlar; herbiri için farklı tipte malzeme ve teçhizat kullanılan, yara tamirinde en uygun ve tavsiye edilen bir yöntem olan Mantar Yama ile lastiğin yara alan bölgesinin kuşingam adı verilen dolgu maddesiyle doldurulup pişirilmesi ve içeriye get konulması yöntemiyle yapılan Takviyeli Yara Tamiri’dir. Harici bir darbe sonucu yara almış/delinmiş lastiklerin incelenmesi, uygun alet ve ekipman ile tamirinin yapılması, sadece bu işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır. Yara tamirinde aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir;



    DİKKAT

    * Tamir işlemi; bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.

    * Lastikteki delinme; tabanda belirtilen bölgede ise, mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.

    * Lastik hız sembolü “H” (210 km/saat) ve altı ise, delik çapı azami 6 mm. ve de lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.

    * 240 km/saat ve üstü hız sembollü lastiklerin tamir edilmesi sakıncalıdır.

    * Liner tabakada çatlama ve kesilme, karkasta ayrılma ve yırtılma, topukta kesilme, kırılma ve aşırı deformasyon varsa tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisi ile değiştirilmelidir.

    * Tamirde temizlik çok önemlidir. Yara tamir malzemesi, sadece temiz yüzeye yapışır. Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşı ile iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının, elmas uçlu bir matkap ile alınması gerekir. Bu işlem iyi yapılmaz ise; ileride çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek, lastiği hizmet dışı bırakabilir.

    * Tamir malzemesinin; kullanılacağı yerdeki kauçuk ile kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir. Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi, gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından, ayrılma yapar.

    * Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması, lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır. Ütünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek, orijinal özelliklerinden bir bölümünü yitirir. Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.

    * Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir. Çok kısa bir süre de olsa, havasız lastik üzerinde yürüme, karkastaki kordlara zarar verebilir. Liner’da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.

    * Lastiğin yara almış bölgesinin; fitil yama ile tamir edilmesi, ileride sorun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.

    Fitil yama deliğe geçirilmeden önce matkap ucu gibi bir aletle delik bölgesi genişletilir.

    Kuşaktaki çelik tellerin uçları alınmadığı için nemlenme sonucu paslanma yapabilir.

    Fitil uygulanırken delik çevresinde bulunan nem veya toz, fitil ile birlikte deliğe girer ve ileride sorun çıkarabilir.

    Fitil yama liner tabakaya yapışamadığı için; lastik içindeki hava ve nem kuşaklara geçerek paslanma, ayrılma veya tabanda şekil bozukluklarına yol açabilir.

    Lastik janttan çıkarılmadığından dolayı lastiğin iç kısmındaki olası hasarlar incelenemez. Bu ihmal ileride ciddi yaralanma ve ölümle sonuçlanabilecek kazalara yol açabilir.

    Bu nedenle lastik janttan çıkarılmadan yapılan yara tamiri sakıncalıdır

    Tüm Bu Bilgiler Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. 'nin Kaynaklarından Alınmıştır.




  • Bilgiler doğru ama..... Ben lastik sektöründe 18 yıldır farklı bölümlerde hem çalışan , hem idareci , hemde iş veren olarak çalışmış biri olarak eklemek isterim ki her lastik üreticisinin sayfasında lastik ile ilgili verilen bilgiler her kişinin yorumuna göre değişir yani temelde aynıdır ama bu ondan senin ne anladığına bağlıdır. Aynı zamanda bu işler tamamen pamuk ipliğine bağlıdır yani bilgiler bıçak gibi keskin EVET BUDUR DEĞİLDİR.
    sevgiler
  • jackal 78 paylaşım için teşekkürler..
  • Jackal 78,
    Emeğin için teşekkürler. Konuya noktayı koymuşsun.
  • YORUMA GEREK KALMAMIŞ JACKAL 78 GEREKEN AÇIKLAMAYI FAZLASIYLA YAPMIŞ PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER JACKAL
  • Yazilanlara bir de sunu eklemek istedim. Lastiklerinizin uzerinde dis derinligi gostergesi vardir. Lastiginiz her ne kadar çatlamis olmasa da, yenilemek icin eger dis derinliginden supheniz varsa, sirt desenindeki gostergeyi kontrol edebilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat


    quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...

    Sayın Yarbayım,
    Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

    Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...

    kullanılan arabanın lastiği için zaman önemli değil demek istedim. Ayrıca o herkes kafadan bişeyler etmışıda şakasına söledim. Yanınada bi gülücük koydum dikkat ettiysen. Alınan olduysa özür dileriz, kimseyi kötülemek gibi bi niyetim yoktu...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat


    quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...

    Sayın Yarbayım,
    Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

    Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...






  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.