DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
lastik kaç bin km de değişir?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
48
Cevap
0
Favori
37.441
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      6216 Mesaj
      26 Nisan 2006 15:23:54
      60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
      ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz



      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      26 Nisan 2006 15:50:42
      bu işin içinde değişik parametreler olmasına rağmen.(desen şekli, lastik yükü, kullanılan şartlar, kullanan araç, lastik endeksleri
      lastik kalitesi, lastik kauçuk sertliği..vs)
      yinede şu denebilir
      kullandığınız lastik, en fazla 3 yıllık lastik olmalı en fazlada 50-70 bin km gidilmeli.
      emniyet açısından ben bunu uyguluyorum
      çünkü lastik hayati bir organdır.



      _____________________________


    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:10:18
      quote:

      Orjinalden alıntı: kanoute

      60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
      ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz

      lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.Yani lastik 3 aylık bile olsa eğer profil 2 mm az ise değiştrilir aksi taktirde yağmurda aquaplaning yaşanır.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 26 Nisan 2006; 16:14:32 >
      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      16725 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:13:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: g.m.y.



      Alıntıları Göster


      lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.



      lastik yıla göre değişri km etken olmayabilir onun yerine diş derinliğine bakmak lazım

      standart 1.6 mm dir

      yılın önemi kağuçuğun dayanması

      3-4 senede kağuçuğun işi biter ve lastikte çatlamalar sertleşme felan olur



      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:13:54
      En kaliteli lastik de olsa 60 000 Km den sonrası risklidir. Yenilemen şiddetle önerilir.


      _____________________________


    • Yarbay
      3958 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:14:55
      Benim araba 145.000km oldu ücüncü lastikler hafif sert frenlerde korkutmaya başladı 4. takımı almadan arabayı değiştirmeye calısıyorum değiştiremezsem lastikçinin yolu gözüküyor bu yaz
      ortalama bende 50.000 km gidiyor ama uzatmamakta fayda var lastik te bitiyor herşey



      _____________________________

    • Yarbay
      9031 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:17:45
      diş derinliğinden önce lastik sertleşir ve çatlamalar başlar işte o zaman bitmiş demektir. ben 50000km de değiştirdim diş derinliği 4mm idi, ama her tarafı çatlamıştı çok ses yapıyordu ve sertleşmişti. Hele dıştan görülmeyen iç yanakta bazı bölgeler resmen peynir gibi olmuş, geç bile kaldığımı düşünmüştüm.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:19:08
      Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.


      _____________________________


    • Yarbay
      2893 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:30:05
      quote:

      Orjinalden alıntı: g.m.y.


      Alıntıları Göster


      lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.Yani lastik 3 aylık bile olsa eğer profil 2 mm az ise değiştrilir aksi taktirde yağmurda aquaplaning yaşanır.


      lastik yıla göre değişir.

      bu işler aracın garantisi gibidir. hani derler ya 100.000 km veya 3 yıl felan. artık hangisi önce gelirse. lastik işi de aynen böyledir. diş derinliği veya üretim tarihi. bunlardan hangisi önce tamamlanırsa o lastiği değiştirmek gerekir. kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber genel olarak söylersek 50-60.000 km civarında diş derinliği tehlike sınırına gelmeye başlar.

      Bir lastik üretimi üzerinden 4 yıl (maksimum 5 yıl) geçtikten sonra diş derinlikleri yeterli düzeyde olsa bile değiştirilmelidir. lastik artık özelliklerini kaybetmeye başladığından başınıza büyük işler açabilir. 100-120 ile giderken aniden kendinizi şarampolde takla atarken bulabilirsiniz!! ya da karşı şeride geçip bir kamyonla kafa kafaya gelebilirsiniz! Bu riski taşımaya değmez ve lastiği yenilemek gerekir.

      Lastik üretim tarihini nasıl öğreneceğiz derseniz: lastiğin üzerinde orta büyüklükte dört haneli bir rakam vardır 2405 veya 4802 gibi rakamlar.

      Bu rakamın ilk iki hanesi üretim haftasını, diğer 2 rakam ise üretim yılınıı gösterir:

      2405: 2005 yılı 24. hafta (yani mayıs sonu)
      4802: 2002 yılı 48. hafta (yani kasım sonu-aralık başı)

      2000 yılı öncesi lastiklerde bu 3 rakamlıdır 258 gibi. Bu sonu 8 ile biten yılda (1998) 25. haftasda üretilmiş demektir.

      Bu rakamlara göre lastiğinizin yaşını tesbit edip zamanı geldiğinde değiştirmekten kaçınmayın. Sizin ve sevdiklerinizin canı, yolda giden masum insanların malı ve canından daha pahallı değildir lastikler.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 26 Nisan 2006; 16:36:29 >
      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:32:29

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat

      Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.

      ARKADAŞLAR EN ÖNEMLİ KRİTER PROFİL DERİNLİĞİDİR. AQUPLANİNG DİYE BİRŞEY VAR .



      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      3812 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:33:33

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat

      Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.


      İşte bunu bazı kişilere anlatamıyoruz malesef. Benim amcamda 1983 model Renault 12 var. 25 000 km'de araba. Yani hemen hemen hiç kullanmıyor. Ama üzerindeki lastikler hala fabrikanın taktığı lastikler. Bunca yıl bekleyen lastik ile trafiğe çıkmanın ölüm riski taşıdığını anlatamıyorum adama. Geçen ay İzmir'e gitti bu lastiklerle. Bir de dolmuş şoförü olacak kendisi, zaten bu şoförler hep böyledir. Kendi bildikleri hep doğrudur.



      _____________________________

      The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

      Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:39:03
      quote:

      Orjinalden alıntı: vozer



      Alıntıları Göster



      İşte bunu bazı kişilere anlatamıyoruz malesef. Benim amcamda 1983 model Renault 12 var. 25 000 km'de araba. Yani hemen hemen hiç kullanmıyor. Ama üzerindeki lastikler hala fabrikanın taktığı lastikler. Bunca yıl bekleyen lastik ile trafiğe çıkmanın ölüm riski taşıdığını anlatamıyorum adama. Geçen ay İzmir'e gitti bu lastiklerle. Bir de dolmuş şoförü olacak kendisi, zaten bu şoförler hep böyledir. Kendi bildikleri hep doğrudur.

      TERSİ OLAMAZMI YANİ ARABA 1 YAŞINDA KM 20000 DE DİŞ DERİNLİK OLMUŞ KABAK ŞİMDİ 5 YIL VEYA 50000KM Mİ BEKLEMEK LAZIM.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 26 Nisan 2006; 16:40:00 >
      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      3812 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:48:54
      Tersi olabilir tabi. Zaten diş derinliği belli bir seviyenin altına inince kanunen de kullanamazsınız aracı. Polis farkederse basar cezayı. Diş derinliği lastiğin durumunu gösteren 1. derece kriterdir. Daha sonra yıl faktörü gelir. Diş derinliğinde bir sorun yoksa bile 10 yıllık lastiği kullanmak hayatınız ile kumar oynaktır.


      _____________________________

      The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

      Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      26 Nisan 2006 16:49:31
      Yıl-Km-Diş derinliği. Bunlardan hangisi riske olmuşsa olsun farketmez. O lastik değişmelidir. Araç 1 yılda 60 000 yapmışsa tabiki değişecektir.


      _____________________________


    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:13:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: 4polat

      Yıl-Km-Diş derinliği. Bunlardan hangisi riske olmuşsa olsun farketmez. O lastik değişmelidir. Araç 1 yılda 60 000 yapmışsa tabiki değişecektir.

      Yağmurlu günlerdeki kazaların istatistiğine bakılırsa o zaman profil derinliğinin ne kadar önemli olduğu çabuk anlaşılır. Araç 1 yılda olsa km 5000 de olsa . BİRİNCİ kriter diş derinliği . Pati yaptırcam diye kazık fren yapcam diye 2000km diş derinliğini bitirmiş kişiler tanıyorum.



      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      16725 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:23:03
      valla gmynin dediği gibi

      bencede sıralaam diş derinliği-yıl kmnin önemi yok çünkü lastiğe göre km değişebilir

      bir pirelli p400 ile normal bi lastiği kıyaslayamayız

      p400lerin diş derinliği normalden fazla olduğu için 100.000 km gidebilirsin

      mesela benim arkadaşın lastikelr 20000 de bitti çünkü reno symbole 155 lastik koymuş o kasayı taşırmı 155 lastik çabuk aşınmış tabiii

      onun için diş derinliği sonrada yıl

      1.6 mm yada 4 yıl kısacası



      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Yüzbaşı
      996 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:29:02
      İşte yukarıdaki tüm postlardan şu sonuç çıkıyor , lastik seçiminde ucuzcu değil sonuç alıcı markayı tercih etmek en önemli unsur, lastiğinizin diş derinliği müsaitken çatlayıp içindeki çelik atkıların su almaya , sonucunda paslanmaya kadar gitmesini istemiyorsanız , peynir gibi dökülmesini istemiyorsanız , yol tutuşunu 5-10bin km sonunda kaybetmeye başlamasını istemiyorsanız.... lastik alırken aradaki fiyat farkını fazla kurcalamayacaksınız , malımız ,canımız sadece 4 adet kart postal büyüklüğünde yer ile irtibat halinde olan, seçimide tamamen hür irademizde olan kauçuk çelik karışımının elinde değilmi.


      _____________________________

      LAND ROVER FREELANDER HSE TD4
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:29:10

      quote:

      Orjinalden alıntı: JackDaniels

      valla gmynin dediği gibi

      bencede sıralaam diş derinliği-yıl kmnin önemi yok çünkü lastiğe göre km değişebilir

      bir pirelli p400 ile normal bi lastiği kıyaslayamayız

      p400lerin diş derinliği normalden fazla olduğu için 100.000 km gidebilirsin

      mesela benim arkadaşın lastikelr 20000 de bitti çünkü reno symbole 155 lastik koymuş o kasayı taşırmı 155 lastik çabuk aşınmış tabiii

      onun için diş derinliği sonrada yıl

      1.6 mm yada 4 yıl kısacası

      Ayriyeten rot ayarları bozukmuş dış kenardan iç kenardan yimiş şimdi ne yapcaz yine yıl km gelsin diyemi bekliyeceğiz.



      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
    • Yarbay
      16725 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:34:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: g.m.y.



      Alıntıları Göster


      Ayriyeten rot ayarları bozukmuş dış kenardan iç kenardan yimiş şimdi ne yapcaz yine yıl km gelsin diyemi bekliyeceğiz.



      dış kenardan iç kenardan yemiş dediğin bu lastik denen şey 1 metre genişliğinde değilki

      köşelerden yese lastiğin nerdeyse yarısı aşınır ortası kalır sadece

      o zamanda diş derinliğine döner mesele



      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Binbaşı
      1193 Mesaj
      26 Nisan 2006 17:41:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: kanoute

      60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
      ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz

      selam kaoute ! Bu konuyu açtığın için kutlarım. AQUAPLANİNG kelimesinin anlamını türk sürücüsü fazla tanımıyor. Eğer Lastiklerdeki diş derinliği en az 2 mm olmasına dikkat edersek yağmurlu havalarda AQUAPLANİNG daha az olur ve kaza sayıları yağmurlu havalarda %80 düşer.



      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
Reklamlar
https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N103003.2
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.