Şimdi Ara

Lastik Hakkında Herşey (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
597
Cevap
15
Favori
26.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alicaptain88 A kullanıcısına yanıt
    Ali bey, çok doğru bir tercih Nokian Powerproof . İnternette her yazan yoruma itibar etmeyin. Nokian daha çok kış lastiğinde bilinen çok iyi bir markadır. İspanya da kurdukları fabrika ile yaz lastiği konusunda da iyi işler yaptılar, Yeni çıkan powerproof ve wetproof modelleri özellikle ıslak zeminde çok başarılılar.
  • babapars B kullanıcısına yanıt
    yoksa artırmaya gerek yok zaten, lastiğin yere basan yüzeyini hava basıncını artırarak düşürmeye çalışmak çok yanlış, beklenen faydayı da sağlamaz zaten.
  • Merhaba. Tek kişi ve şöfor dışında herhangi bir yolcu ve yük olmayan - 80-90 hızlarda kullanılan bir araçta lastiğin ebadları aynı kalmak şartıyla yük ve hız endeksi daha yüksek olan lastik kullanıldığında sürüş konforu ve - ses olarak ne gibi bir değişim olur? Bir ara forumlarda lastiğin hız ve yük endeksinin yüksek olabilmesi için kullanılan hammaddelerin lastiği daha sert ve sesli hale getireceği dolayısıyla bu durumda aracın daha konforsuz ve sesli olacağını okumuştum. Bu doğru mudur?
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Lastiğin hız endeksi arttıkça daha sağlamlaştığı doğrudur. Fakat bu durum yakıt ve ses seviyesinin yükselmesine sebep olacak diye kesin birşey yoktur. Aynı marka aynı ebat aynı hız ve yük indeksine sahip lastiklerin farklı zamanlarda üretilmesinde, orijinal ekipman yapmasında bu değerler değişebilir. Örnek verecek olursak

    195/55R16 87H (*) Energy Saver Michelin E,A,70dB
    195/55R16 87H (G1) Energy Saver Michelin C,A,70dB

    Değerlerine sahiptir. İkisi de aynı ebat aynı marka, aynı desen, aynı yük ve indeksine sahip lastikler olmasına rağmen (*) olan lastik BMW için üretilmektedir ve diğer lastikten farklı etiket değerlerine sahiptir.

    Özetle, etiket değerlerini belirleyen bir çok faktör vardır. Aynı ebat aynı yük ve hız indeksine sahip farklı markalar farklı etiket değerlerine sahiptirler
  • İkiside sıfır olmak şartıyla aynı marka ve özelliklerdeki lastiklerin 2018 veya 2019 üretim olması nasıl farklılık gösterir. Şehir dışına çıkacağım ve 2019 üretim lastik yok ellerinde gitmeden değiştirmek istiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cogg C kullanıcısına yanıt
    Hiçbir problem olmaz, hatta biri 2016 diğeri 2019 olsa dahi problem olmaz https://www.polatlastik.com/blog/icerik/lastikler-meyve-degildir sayfasını detaylı bir şekilde okursanız ikna olacaksınız, biz söylediğimizde yanlış anlaşılıyor fakat linkteki yazı dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin e ait. Adamlar maymuna anlatır gibi muz meyvesini kullanarak anlatmışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi polatcoskun -- 29 Mayıs 2019; 15:58:40 >
  • Dacia Duster 4WD araç için 215-65-R16 ebadında;
    yakıt tüketimi, ses-konfor, diş ömrü açısından en ideal lastik öneriniz nedir?
    Kullanım koşulları kışın birkaç ay karlı buzlu (aşırı kar değil Ege Bölgesi Denizli ve komşu iller)
    genel olarak kuru asvalt az miktarda kırsal şose yollarda kullanılıyor.
    Off road yok, çok kısa mesafe çamur veya toprak bozuk yol olabiliyor.
    Hız genelde 70-90 aralığında.
    AT lastikler dayanıklı ama ses - yakıt yönünden olumsuz.
    Şu an Michelin Crossclimate kullanıyorum. Genel olarak iyi ancak henüz 37.000 km de olmasına rağmen hızlı eskiyor gibi ve bir tanesi aldığımın ilk ayında nasıl olduğunu anlamadığım şekilde yanaktan yarıldı.
    Biliyorum hem uzun ömür , hem yanak dayanıklılık, hem düşük yakıt ve ses - konfor bir arada olmaz ama optimum olanı arıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polatcoskun

    Ali bey, çok doğru bir tercih Nokian Powerproof . İnternette her yazan yoruma itibar etmeyin. Nokian daha çok kış lastiğinde bilinen çok iyi bir markadır. İspanya da kurdukları fabrika ile yaz lastiği konusunda da iyi işler yaptılar, Yeni çıkan powerproof ve wetproof modelleri özellikle ıslak zeminde çok başarılılar.
    Yorumlar şundan ortaya çıkıyor. Nokian daha serin ülkeler için yapılmış. Ege bölgesinde Nokian Line serisi 55bin km zor dayandı. Üzerinde 6mm civarında diş vardı ama yol tutmuyordu. Lastik basınçları arabaya uygun olacak şekilde düzenli kontrol ediliyordu, rot balans vs yapılıyordu özetle. 3sene 55bin km'de bitti, özellikle değiştirmeye yakın ciddi parçalanmalar başlamıştı. Yerine pirelli cinturato p1 verde aldım. 1bucuk yılda 40bin km yaptı 25bin km daha gidecek gibi duruyorlar. Keza benimle beraber nokian line alan arkadaşım da lastiğin çabuk bittiğinden şikayetçi idi, o da dunlop fm800 almış.

    Kendi aracımda 225/45r17 pirelli cinturato p7 var. 40-50bin km oldu lastikler ve ciddi zorlayarak kullanıyorum ve bitmeye başladılar. Diş var ve eskisi gibi tutmadıklarının farkındayım. Diğer araçtaki nokian line serisini kendi aracımdaki gibi zorlayarak kullansak sanırım 20-30bin de biterdi. O yüzden performans tipi lastik bakıyorum. Nokian powerproofu görünce ve yabancı forumlardaki yeniykenki performansları övülünce almak istedim ancak önceki tecrübemden ötürü vazgeçtim, 2yıl sonra bambaşka lastik oluyor çok performansını yitiyor nokian. Kışlık lastiklerine lafım yok en iyi kışlık lastiklerden birileri. Ardından araştırırken dunlop sp maxx +050 lastiklerini görünce alayım dedim ama o da ne lastik muz değildir diyen yorumlarınızı gördüm, ardından yorumlarda bahsettiğim lastiklerin 2016 olduğunu yazmışlar ve hiçbir lastik ilanınızda yıl bilgisi paylaşmıyorsunuz... İsterse söylediğiniz açıklamayı lastiği icat eden adam desin, yine de taze lastik almak istiyorum, depoda yatmış ve petrol türevi materyallerle üretildiği için beklerken dahi bayatlayan ürünü kusura bakmayın ama bir firmanın lafına bakıp dünya para gömemem. Gider falken 2019 üretim alırım bu kadar basit. Lastik muz değildir diyerek antipati oluşturuyor ve müşteri kaybediyorsunuz haberiniz olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Dacia Duster 4WD araç için 215-65-R16 ebadında;
    yakıt tüketimi, ses-konfor, diş ömrü açısından en ideal lastik öneriniz nedir?
    Kullanım koşulları kışın birkaç ay karlı buzlu (aşırı kar değil Ege Bölgesi Denizli ve komşu iller)
    genel olarak kuru asvalt az miktarda kırsal şose yollarda kullanılıyor.
    Off road yok, çok kısa mesafe çamur veya toprak bozuk yol olabiliyor.
    Hız genelde 70-90 aralığında.
    AT lastikler dayanıklı ama ses - yakıt yönünden olumsuz.
    Şu an Michelin Crossclimate kullanıyorum. Genel olarak iyi ancak henüz 37.000 km de olmasına rağmen hızlı eskiyor gibi ve bir tanesi aldığımın ilk ayında nasıl olduğunu anlamadığım şekilde yanaktan yarıldı.
    Biliyorum hem uzun ömür , hem yanak dayanıklılık, hem düşük yakıt ve ses - konfor bir arada olmaz ama optimum olanı arıyorum.
    Lassa Competus AT2 size uygun olabilir. Deseni fazla agresif değil, diğer AT lastikler kadar gürültülü olmaz.
    Bütçeniz varsa kış için ayrıca kış lastiği alın. Bende Lassa Competus Winter 2 var, memnunum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: showstopper41

    Lassa Competus AT2 size uygun olabilir. Deseni fazla agresif değil, diğer AT lastikler kadar gürültülü olmaz.
    Bütçeniz varsa kış için ayrıca kış lastiği alın. Bende Lassa Competus Winter 2 var, memnunum.

    Alıntıları Göster
    Yıllarca Competus AT kullandım. Aslında ses ve yumuşaklık yönü fena değil. 100.000 km ömrü oluuyor ki o da çok güzel. İstemediğim yanı yakıtın E olması. Kışlık konusunda kararsızım ama kışlığa geçersem yaz için Goodyear Efficient grip suv düşünüyorum hem yakıt B hem ses çok düşük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Yıllarca Competus AT kullandım. Aslında ses ve yumuşaklık yönü fena değil. 100.000 km ömrü oluuyor ki o da çok güzel. İstemediğim yanı yakıtın E olması. Kışlık konusunda kararsızım ama kışlığa geçersem yaz için Goodyear Efficient grip suv düşünüyorum hem yakıt B hem ses çok düşük.

    Alıntıları Göster
    goodyear vector 4 seasons gen 2 yakıtı düşük, sessiz, uzun ömürlü
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    O kadar çok şey istemişsiniz ki, bu isteklerin hepsine cevap verebilecek lastik yok maalesef, 215/65R16 Latitude Cross Michelin desen ve etiket değerleri bakımında isteklerinizin bir kısmını karşılayabilir
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    "Ege bölgesinde Nokian Line serisi 55bin km zor dayandı." demişsiniz. Zaten ortalama bir lastik kullanım ömrü 50 bin km dir. Lastik üreticileri lastik teknolojilerini buna göre yapıyorlar, Yani lastiğin 100 bin km gitmemesi bir kusur değildir. Japon otomotiv endüstrisi JATMA ve dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin lastik üretim tarihinin değil lastiğin araca takıldığı tarih önemlidir demesini doğru bulmuyor ve ben daha doğrusunu bilirim diyorsanız, biz size başka bir açıklama maalesef yapamıyoruz. Aracınıza onbinlerce lira para verip size yola ve hayata bağlayan en önemli parçayı 50 bin km den fazla kullanmayınız. Aracın altına taktığınız lastiğin için 30 bardan fazla hava basıncı basıp üstüne 2 tona yakın yükle 3-4 sene her türlü hava koşullarında kullanıp bunu da yetersiz bulurken rafta bekleyen lastiğin bayatlayacağını düşünmek sizce de çok ilginç değil mi.




  • Şu an kullandığım Cross climate SUV 1yil 50.000 km oldu dış derinliği 5 mm civarı. Sizce ömrü dolmuş mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    dolmamış.
    3 mm kalana kadar veya 5 yıl dolana kadar kullanılabilir.
    denizli ve civarı için 1 aralık- 31 mart dönemi 4 ay kışlık lastik kullanılmalı.

    https://www.mgm.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx?m=DENIZLI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 11 Eylül 2019; 10:16:26 >
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Lastiği bir uzmana göstermenizde fayda var, belki gözle görülmeyen bir problemi vardır, buradan bir yorumda bulunmayı doğru bulmuyoruz. Kısa sürede 50.000 km yol yapıldığı için lastiğiniz kullanıma bağlı olarak iyi durumda olabilir, 5 mm diş derinliği kullanıma uygundur, fakat siz yinede güvenilir işinde uzman bir lastikçiye gösteriniz. İstanbul da yaşıyor iseniz üsküdar ve ümraniye deki servislerimizde biz size yardımcı olabiliriz.
  • Coşkun bey merhaba,
    Üretim tarihi 6 yıl önce, trafiğe çıkış tarihi 5.5 yıl olan Bridgestone Ecopia 185 65 R15 lastiklerim daha 36.000 km'de olmasına rağmen şiddetli uğultu ve yol sesi ve de yanaklarında çatlağa benzer dalgalı lekelenmeler yaşatıyor. Lassa Greenways çok övündüğünü duydum. Siz sessizlik ve konfor açısından bu marka modeli önerir misiniz? Yakınımda satıcısı var da. Greenways hakkında olumlu yorumlar gördüm. Bir de Michelin'in ürettiği Kormoran varmış ama fazla bilgi bulamadım.

    Teşekkürler. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 12 Eylül 2019; 0:12:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Kış lastiği kullanımına karar vermek için kriter nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Teşekkürler. Kış lastiği kullanımına karar vermek için kriter nedir?
    kışın + 8 derecenin altında kış lastiği önerilir.
    Denizli de aralık-mart döneminde, dört ay hava sıcaklıklarının
    ortalama +8 derecenin altında seyrettiği,
    hatta eksi -7 -10 civarlarına düştüğü görülüyor.

    https://www.mgm.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx?k=undefined&m=DENIZLI




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.