Şimdi Ara

Lastik Ebadı Büyüttüm, Tüketim Azaldı..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet başlığa yazarken bile çok olası olmayan bu durumu yaşıyorum. Aracı aldığımda kış lastikleri vardı. Bende yaz gelince 17 inç bir jant lastik alırım o zamana kadar idare etsin dedim. Yaza girmeden geçen hafta değiştirdim ama tüketim verilerine pek inanamadım..


    Kış lastikleri tüketim değeri E sınıfı olan 205/55R16 bir lastik.

    Yaz lastikleri tüketim değeri C sınıfı olan 225/45R17 bir lastik.

    Her iki jant Seatın orijinal jantı, ağırlık katkısı minimum olduğunu düşünüyorum.

    16inç kış lastiği ile 300TL yakıt alıp 750-760km arası yakıt ışığı yanarken şu anki hesabıma göre 17 inç lastikler ile 810-820km yapacak gibi duruyor. Kullanım tarzım çok benzer. Hatta taban genişledi diye biraz daha fazla zorladım. Kullandığım güzergah korona nedeniyle tamamen aynı.


    Geçen yaz bu şekilde lastiklerimi değiştirseydim 15bin kilometre yaptığımı düşünürsek yaklaşık 18.5 depo mazot almışım. Gideceğim yol 1100 kilometre artacaktı yani bir diğer değişle 400TL tasarruf edip kazanç sağlamış olacaktım. Pek tabi ölçü aynı olsa ve tüketim değeri A sınıfı bir lastik olsa çok daha başka olabilirdi..


    Tüm bu hesabı neden yaptın derseniz, yakıt tüketim değeri kötü olan bir lastiği değiştirmeyi düşünüp de gerek duymayan, kilometre yapan araçlara sahip arkadaşların fikir sahibi olması adına paylaşıyorum. Herkese iyi forumlar..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Zaten sebebi söylemişsiniz.Orj jant kullandığınızda lastiğe göre yakıt tüketimi düşebiliyor.Ancak orjinal olmayan çelik jant takarsanız aracın yakıtı artıyor.Gayet olağan bir durum.Bir diğer etkende kış lastiklerinin genelde yakıtı daha fazla yakması.

  • ex_silver kullanıcısına yanıt

    Tabii yazının içerisinde neden tüketim azaldığını açıkladım ama hem kilometre yapıp hem de lastik değişimini erteleyen kişiler için tüketim farklılıklarını gerçek ortamda da öğrenmelerini istedim..


    Dün akşam ve bu sabah evden işe, işten eve tüketim değerleri..


    Lastik Ebadı Büyüttüm, Tüketim Azaldı..
    Lastik Ebadı Büyüttüm, Tüketim Azaldı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 10 Mart 2021; 9:31:57 >




  • terazide tartma imkanınız var mı 1 adet 205/55R16 ile 1 adet 225/45R17 lastikleri jantlarla beraber?

  • Bir haftadır herkesin tüketimi düşüyor, lastik değişmeyenlerin bile.

  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    Lastik Ebadı Büyüttüm, Tüketim Azaldı..

    Resimdeki 16 inç. 16 inç 17den ağır olamaz diye düşünüyorum ama kargoda 17ler 10kg olarak ölçüldü..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk duruma göre menziliniz %8 artmış gibi görünüyor. Sadece lastikle açıklamak mümkün değil bu durumu. Kışlıktan yazlığa bu kadar değişmez. ( en azından kendi aracımda değişmiyor. Bende de kışlık yakıt tüketimi değeri e yazlık c, aynı koşullar olabilmesi için sadece değişim haftaları açısından baktığımda 0.1-0.2 lt/ oynama oluyor.)

    Diğer dış etkenler etkilidir. Malum bahar geldi, herkesin yakıt tüketimi düştü.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • değerlerin böyle olmasının sebebini söyleyeyim size birincisi tükeim sınıfları farklı yaz lastiğinin sınıfı C kış lastiği E buna ek olarak kış lastiği tüketimi her zaman daha fazla yakıt tüketimine sahip olur bu kıyaslamayı yapmak için aynı mevsim tipine ve aynı sınıfa ait farklı ölçülerde lastikler ile yapmalısınız aksi taktirde doğru bir karşılaştırma olmaz. Sağlıcakla

  • Havalar ısındı, bu tüketimi düşürür. Kışlıktan yazlık lastiğe geçişte de aynı etiket değeri olsa bile yakıt düşer. Yazlık orijinal jant 16 lastik takarsanız daha da düşer.

  • Lastiği büyütmemişsin ki! Aksine lastiğin çevresini küçültmüşsün. 225/55/R16 lastiğin çevresi 65,39 cm. Yeni taktığın 225/45/R17 lastiğin çevresi ise 63,43 cm.


    Atıyorum 100 kms hızda eski lastiğin 1500 tur atıyorsa, yeni lastiğin 1546 tur atıyor.


    Tüketimin azalması muhtemelen başka faktörlere bağlıdır. Mesela kış lastiklerinin yuvarlanma direnci daha yüksektir, bu bir etken olabilir. Havaların ısınması bir başka etken olabilir. barometre basıncı ve havanın nem oranı bir diğer etken olabilir. Yine aldığın benzindeki katkı farkları da bir etken olabilir. Tüketim açık havada ölçülmez. Tüketim kapalı ortamda aynı şartlar altında ölçülür.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Canım kardeşim iyi güzel yazmışsın ama 225/55R16 diye bir lastik kullanmadım ki.. 205/55R16 kullandım. Toplamda 3mm lastik büyüdü, 205mm olan genişliği de 225mm olmuş oldu..


    Yorum yazan arkadaşlar için E'den C'ye geçtiğimi ve ebat büyüttüğümü söyledim. Son cümlemde ise bunun bir soru kipi olmadığı sadece bir "bilgi" vermek istediğimi anlamışsınızdır. İyi forumlar..

  • Ustteki arkadaslarin belirttigi gibi lastik dis capi kuculmus ve kislik-yazlik degisimi olmus

    Bu degisimi jant capi buyutme baglamak hatali olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava sıcaklığı da tüketimi çok etkiliyor. Burada birçok kriter var. Genel ebat olarak da çok bir değişim olmamış zaten. Cüzi farklar var.

  • autindustry A kullanıcısına yanıt

    Yahu benim yazdıklarım gözükmüyor mu, lastik dış çapım arttı.


    Orjinal lastik dış çapı 632mm, istenen lastik çapı 634mm arasındaki fark 2mm'dir


    Lastik Ölçüsü Hesaplama – KolayOto

  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Yahu benim yazdıklarım gözükmüyor mu, lastik dış çapım arttı.


    Orjinal lastik dış çapı 632mm, istenen lastik çapı 634mm arasındaki fark 2mm'dir


    Lastik Ölçüsü Hesaplama – KolayOto

    Evet 195/65/15e gore kuculmus, 205/55/16.ya gore buyumussunuz


    225/45/17.nin kucuklugu hafizamda kaldigi icin, ustteki mesaji direkt dogru olarak almistim


    Velhasil, kislik-yazlik farkindan dolayi tuketiminiz dusmus. Click-bait baslik atmissiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt

    Pardon, ben onu 225 okumuşum. 205 olunca tabii haklısın ebat büyümüş..

  • Click bait olsa ne olur olmasa ne olur Buraya bilgi değil goygoy lazım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En büyük etken havaların ısınması.

  • Dönüş Çapları Ayni olsa bile Teker başına 20mm daha fazla sürtünme ile direnç artacaktır. Olumsuz olarak yakit veriminde
    yansır.

    Dönüş Çapı sadece Aracın hızını ve kat ettiği mesafeyi etkiler. Hesaplamadim ama aynı olduğunu düşünelim.

    Atalet momenti lastiğin ağırlığı ile alakalıdır, büyük jantli tekerlekte lastik jant kombinasyonu daha hafif olabilir bu da olumlu olarak yakit verimliliğini yansır. 1kilo daha hafif ise 17" yaklaşık 1.5kilo eşdeğer ağırlık verir. 4 lastikte 6 kilo farka neden olur.


    TL uzerinden veya depo üzerinden yakit hesabı yapılır ama 10% 'dan az farklar hesaplanacak ise en doğrusu litre ve harita üzerinde ölçülen mesafe (GPS mesafesi) ile tüketim hesabı yapmaktır. Kilometre sapmasi ya da lastik basinclari(çap değerleri) farklılık gostereceginden hassas olunamaz.

    İklim koşulları ve klima kullanımı da bir etmendir.icten yanmalı motorlu tasitlarda Isıtıcı çalıştırmak her zaman soğutucu çalıştırmaktan daha verimlidir. Bu konuda Yakit verimi kışın olumlu etkilenir.

    Yağış hem aracin aerodinamik hem de tekerlekleri direnci arttırır. Bu nedenle kış aylarında uzun yol ortalamasında yakit verimi olumsuz etkilenir.

    Yeni bir lastik aşınmış bir lastikten 20% civarında daha fazla yuvarlanmak karşı direnç gösterir.

    Yuvarlanma direnci A sınıfı lastikler ile G sınıfı lastikler arasındaki yakıt tüketimi farkı kat edilen her 100 km için 0,6 litre yakıta kadar çıkabilir. Yani ortalama tüketime etkisi 0,6l/100km'e kadar olabilir.


    Kisacasi çok kolay değil hesap yapmak, pem yanıltıcı faktörler vardır. Hasas olmak lazım. Illa yakit artacak diye bir kaide yok, bir değil bir çok faktör var ve eşit koşullarda test edilmeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 10 Mart 2021; 21:27:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • NextMove kullanıcısına yanıt

    Çok güzel açıklamışsınız. Bende gerçek dünyada karşılaştığım durum hakkında konuştum ama pek inandırıcı olmamış. Havalar ısındı dense de 5 derece civarı ısındı. Sabahları hala 5 derecede çalışıyor araba, 4 derece altını da gördüğü oldu. Yazın da kısa süreli kış lastiği kullandım daha hiç 800kmyi geçememiştim..


    Anlatmak istediğim şey kış lastiği ile yazın gezen arkadaşlar gezmesin, bir lastik parası kadar paranız cebinizde kalsın demek istedim. Hesaplamalar, ölçümler yaptım. Ama insanlara göre sonuç -havalar ısındı. Goygoya devam..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 11 Mart 2021; 11:51:48 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.