Şimdi Ara

Lastik değişimi hakkında bana bir fikir verin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
1.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 27
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 19
  • Ortalama Mesaj Aralığı 43 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • ulasseven (19 mesaj) McCandlesss (5 mesaj) cnyttt (4 mesaj) Öner (3 mesaj) Huan8 (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (41 mesaj) Mobil (14 mesaj) Mini (2 mesaj) (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Lastik değişimi hakkında bana bir fikir verin
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    167 Mesaj

    25.500 km'de olan bir araçta "normal" şartlarda ön lastiklerin güven vermeyecek şekilde eskimesi bana kalırsa mümkün değil. Bir motor ağırlı ve çekiş faktörü var ama dediğim gibi "normal" şartlarda hepsinin birbirine çok yakın oranda eskimesi lazım. Normal şartlardan kastım rot balans ayarı vs. Ayarı bozuk lastik uzun süre kullanılırsa içten yeme gibi durumlar olabilir.


    Lastik rotasyonu genelde 10.000-15.000 de bir şeklinde önerilir.


    Lastikte lastik desenlerinin aynı olması da önemlidir. Farklı desen lastik problem yaratabilir. Olur da lastik yarılır ve kullanılamaz hale gelir, diğer lastiklerin de durumu iyiyse bu durumda yarılan lastik yerine aynı desen ya da en yakın desen bulunup kullanılır.


    Önerilerinize gelecek olursak:


    1- Rotasyon her he kadar bana göre geç kalınmış olsa da değerlendirilebilir. Diş derinlikleri arasında fazla fark yoksa denenebilir. Bana geçen sene 100 TL fiyat verdiler rotasyon için.


    2- Lastik hayati önem taşıdığından kesinlikle dördü birden değişmeli diye düşünüyorum. Islak zeminde virajlarda arka lastiğin yol tutuşunun bir hayli azalacağını hesaba katmalısınız sadece önleri değiştirirseniz. Ayrıca 3-4 sene sonra komple değiştireyim diyorsunuz, o halde arka lastikler 3 sene sonra 7 yıllık olacak. Sizce de biraz fazla değil mi ?


    3- Stepne çoğu zaman farklı ölçülerde olur. Markanın aynı olması önemli değil, önemli olan ölçülerinin uyması. Beklemiş lastik olduğundan ben bunu da önermiyorum. Diğer tarafa yine yeni lastik gelecek, her şey karman çorman.



    Arabaya canınızı emanet ediyorsunuz. Bana kalırsa rotasyonu deneyin, olmazsa komple değiştirin.





  • 25.500 km'de olan bir araçta "normal" şartlarda ön lastiklerin güven vermeyecek şekilde eskimesi bana kalırsa mümkün değil. Bir motor ağırlı ve çekiş faktörü var ama dediğim gibi "normal" şartlarda hepsinin birbirine çok yakın oranda eskimesi lazım. Normal şartlardan kastım rot balans ayarı vs. Ayarı bozuk lastik uzun süre kullanılırsa içten yeme gibi durumlar olabilir.


    Lastik rotasyonu genelde 10.000-15.000 de bir şeklinde önerilir.


    Lastikte lastik desenlerinin aynı olması da önemlidir. Farklı desen lastik problem yaratabilir. Olur da lastik yarılır ve kullanılamaz hale gelir, diğer lastiklerin de durumu iyiyse bu durumda yarılan lastik yerine aynı desen ya da en yakın desen bulunup kullanılır.


    Önerilerinize gelecek olursak:


    1- Rotasyon her he kadar bana göre geç kalınmış olsa da değerlendirilebilir. Diş derinlikleri arasında fazla fark yoksa denenebilir. Bana geçen sene 100 TL fiyat verdiler rotasyon için.


    2- Lastik hayati önem taşıdığından kesinlikle dördü birden değişmeli diye düşünüyorum. Islak zeminde virajlarda arka lastiğin yol tutuşunun bir hayli azalacağını hesaba katmalısınız sadece önleri değiştirirseniz. Ayrıca 3-4 sene sonra komple değiştireyim diyorsunuz, o halde arka lastikler 3 sene sonra 7 yıllık olacak. Sizce de biraz fazla değil mi ?


    3- Stepne çoğu zaman farklı ölçülerde olur. Markanın aynı olması önemli değil, önemli olan ölçülerinin uyması. Beklemiş lastik olduğundan ben bunu da önermiyorum. Diğer tarafa yine yeni lastik gelecek, her şey karman çorman.



    Arabaya canınızı emanet ediyorsunuz. Bana kalırsa rotasyonu deneyin, olmazsa komple değiştirin.

  • Yarbay
    11702 Mesaj
    Benim turbo dizel araç 31 bin kmde lastikleri haşat etti. Yüksek torkun zararları da var eski atmosferik lpgli araçta lastikler 5 senede geçse dişleri yeni gibiydi.

    Eğer aracınız turbo dizelse lastikleri değiştirin çünkü onları iyice haşat edecekdir. Uzun yola çıkacaksanız araç ne olursa olsun yine değiştirin hızın şakası olmaz. Yolda bir sağa bir sola savrulur gidersiniz.

    Kendimden kısıp aracıma tam takım 215/55 R16 Goodyear Efficent Grip Pergormance lastik takımı aldım 3000 liranın biraz üstünde tuttu ama değdi şimdi daha iyi yola tutunuyor aracım. Muhtemelen 4 sene sonra bu lastiklerde haşat olacak motorun gücü yüzünden.
    |
    |
  • Binbaşı
    1930 Mesaj

    Öğlen sipariş geçtim hocam ben de s1 evo 3. 3750'ye geldi 4 tanesi. Benim ebat pahalı biraz maalesef. Ama yapacak bir şey yok, sonuçta yerle temasımız bu 4 lastikten ibaret. https://kolayoto.com/collections/yaz-lastikleri/products/hankook-ventus-s1-evo3-235-40zr18-95y?variant=30098255544425

    |
    |
    cnyttt kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    466 Mesaj
    Bildiğim kadarıyla eski lastik arkaya takılmaz,sadece 2 tane bile alsanız yeni lastik her daim arkaya takılır.arka taraf savrulursa toparlama şansınız yok.
  • Yarbay
    5766 Mesaj

    Çift yönlü yolların çok olduğu kırsal yerlerde ve otuz sene önceki tipik yol ağında sağ taraf asfaltın hep bozuk tarafını görür, yolu kavisinden dolayı da (kurp açısı) sağ tarafa eğimli giden araçta sağ tarafta daha çok yük olurdu ve daha çabuk aşınıyordu. Çapraz değişimin mantığı bunun üzerineydi.


    Kılavıuzlardan çapraz değişim tavsiyesinin yavaş yavaş kalkmasının iki sebebi var. Biri yönlü lastikler zaten çapraz değiştirelmiyor. İkncisi de bakım aralıkları uzadı.


    Eğer çapraz değiştirmek isteniyorsa bu ilk değişim 5000~7500 km sonra yapılmalı. Sonraki değşimler yine 10-15.000 km.de bir olabilir. Çünkü radyal kordlar daha uzun süre aynı yönde alışırsa yönün değişmesi kordların hamurdan ayrılma riskini artırıyor.


    Sonuç olarak çapraz değişim için ilk mesafe kaçırıldıysa unutun gitsin.

    |
    |
    emir.ksk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    14949 Mesaj

    Ben lastikte sayılara güvenmem. Bunu 3 yıllık bir lastikle duramayıp kaldırıma vurmuş, 11 yıllık lastikle de güvenle gezmiş birisi olarak söylüyorum.

    Lastik güven vermiyorsa bitmiştir. O 3 yıllık lastiklerimde yokuş yukarı kalkışlar neredeyse imkansız olmuştu patinaj yüzünden. Ayrıca normal duruş frenlerinde dahi ABS devreye girerdi ama 3 yıllık dişi güzel lastiklerdi. Diğerleri elime 7 yıllıkken geçen ve 11 yıla kadar kullandığım kış lastikleriydi ve gerek frenleme, gerek kalkışlar gerekse virajlarda her daim güven verdi. Jantları satarken de jantların üstünde gitti.


    O yüzden lastik güven vermemeye başlamışsa değiştirilmeli. Yoksa sırf 4 yıllık oldu diye sapasağlam ve yolu tutan lastiği atmayı gereksiz görüyorum.

  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Araciniz icin yazlik ve kışlık setiniz varsa zaten her 6 ayda bir degistiriyor olmaniz gerek.

    Bu islemi yaparken rotasyon ucretsiz oluyor.



    Alıntıları Göster

    İzmir'de yaşıyorum.Yaz kış aynı yazlık lastik yetiyor.

    |
    |
  • Binbaşı
    1108 Mesaj

    Sizinle benzer sıkıntı içindeyim ben tercihimi 4 lastigide değiştirmeye karar vermekten yana kullandım evet pahalı ama yapacak bişey yok sizede tavsiyem değiştirin kafanız rahat olsun


    Bende 4 lastiğe 2500 vermek zorunda kaldım arabanız yeni Allah korusun bişey olsa daha çok üzülürsünüz 441 nokian iyi fiyat bence degerlendirin

    |
    |
    ulasseven kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Aracın lastikleri 4 yıllık (2017 sonu tarihli) bridgestone 205/55/16 boyutunda.Araç 25500 km'de.Ön lastiklerin dişleri iyi durumda ama kalkışlarda pati çekmeye ve ıslak yolda güven vermemeye başladı.Yağmurlu havada bir kaysa çarpsam bir yere oldukça masraf açacak. Arkalar önlere göre nispeten daha yeni.Onlarda bir sorun yok.Lastikler çok sertleşmiş.Bu durumda 1. seçenek ön arka rotasyon mu yapayım tabiki bir 60-70 tl tutar , 2. seçenek olarak önlere sıfır 2 tane ucuz bir lastik alıp(320 tl civarına petlas starmax vs.) 3-4 sene sonra komple 4 lastik değişimi mi olsun, 3. seçenek olarak ise araba tüplü olduğu için stepne balkonda duruyor oda 4 yıllık aynı marka sıfır onu öne takıp çıkanı balkona atsam diğer ön tarafa da bir lastik alayım diyorum.Siz olsanız hangisini yapardınız?

    Bana 3. seçenek mantıklı geldi.320 civarına halledeceğim.

    Sizce ne yapayım?




    |
    |
  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    3 . seçenekte aynı lastik olmasa bir değişiklik olur mu gidişinde aracın. Oda önemli tabiki . Üzerinde turanzalar ucuz lastiğin 2 katı fiyatında.Bir de oldukça sert gürültülü tabi ki.

    |
    |
  • Yarbay
    4258 Mesaj
    Benim aractada aynı boy lastik km 45 bin lastik fabrika lastiği ve turanza çok sertleşmiş kılcal çatlaklar var yanakta uygun fiyatlı lastikleri inceledim sanırım lastikde ucuza kaçılmaz nokian ve Michelin bakıyorum yumuşak ve konforlu
  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Benim aractada aynı boy lastik km 45 bin lastik fabrika lastiği ve turanza çok sertleşmiş kılcal çatlaklar var yanakta uygun fiyatlı lastikleri inceledim sanırım lastikde ucuza kaçılmaz nokian ve Michelin bakıyorum yumuşak ve konforlu

    Onlar çok pahalı hocam.Ucuz alıp yarı süresi kullanıp değişmek(mesela 2-3 yıl) daha mantıklı geliyor.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Araç 2018 model benimki de fabrika çıkış lastiği. Stepne de aynı marka tam boy.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Nasıl bir lastikse meret aşınmıyor ama direksiyon ıslakta çok hafifledi , güven vermiyor.

    |
    |
  • Yarbay
    8648 Mesaj

    rotasyon nasıl yapılmalı? kimi çapraz diyor kimi düz yap diyor. sanıyorum 11 bin km civarı oldu lastikleri değişeli, bir sıkıntım yok ama değiştirmekte fayda var mı sizce?
    |
    |
    bay baykuş kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    Bildiğim kadarıyla eski lastik arkaya takılmaz,sadece 2 tane bile alsanız yeni lastik her daim arkaya takılır.arka taraf savrulursa toparlama şansınız yok.

    Arka lastiklerde bir sorun yok. Gayet iyi tutunuyor ve dişleri çok iyi. Sadece önlerde bir patinaj ve hafifleme hissi var.

  • Yüzbaşı
    677 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Arka lastiklere oranla daha çok aşınmış önler.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    538 Mesaj

    Eski lastik arkaya takılmaz, ön lastik arka yapılmaz, çaprazlama yapılmaz... Ya arkadaşlar, bu konuda tecrübesi olanlar varsa, nesnel bir cevap versin; yoksa üfürmekten farksız yani bu argümanlar. Lastikçi bana bir ara dedi ki çaprazlama yapmıyoruz, abs arıza ışığını yakıyor dedi. Tamam bana bunla gel işte. Ne demek arka taraf savrulursa? Önden kopamaz mı? Bir ara tutturdular Octavia'nın arkası kopuyor da bilmem ne... Adamlar çıktı robotik test de yaptı, yılların oto inceleyicisi adam çıktı gösterdi, yok yani normal bir vatandaş aracı koparamaz. Kopartacak kadar sürüş yapıyorsan sen zaten başka şeylerle uğraşıyorsundur.


    Çok aşındıysa ki o km'de imkansız aslında, ya çıkma temiz lastik bul tak ya da sıfır al geç. Güven vermiyorsa lastiklerin, kafaya takılacak şeylere bulaşma.

  • Yüzbaşı
    466 Mesaj

    Sanırım laf bana,öyleyse bridgestone sitesini açıp okuyun bir zahmet.yine de amme hizmet yapayım ben,buyrum sitesinden alıntı ;

    ‘’genelde yapılan hata, 4 adet lastik yerine sadece 2 adet lastik alıp bunları ön aksa takmaktır. Halbuki, ekonomik nedenlerden dolayı sadece 2 adet yeni standart lastik alındığı durumlarda önden çekişli araçlarda da yeni lastikler arka aksa takılıp eski lastiklerin arkadan ön aksa alınması doğru uygulama olacaktır. Aksi uygulama, kaygan ve virajlı yolda aracın arkasının savrulma ihtimalini artırır. Aracın arkadan savrulmasını kontrol etmek çok zor olduğundan böyle bir durum kaza yapmamıza neden olabilir.’’
    |
    |
    Huan8 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    466 Mesaj

    Mümkünse 4 lastik,sadece 2 lastikse yeniler arkaya eskilerden en iyilerini de öne takmalısınız.
    |
    |
    ulasseven kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
uc satın al ;pubg mobile ;uc
En ucuz kedi maması fiyatları
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,672
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.