Şimdi Ara

Lastik değişimi hakkında bana bir fikir verin (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
2.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Stepneyi hiç karıştırmayın bence, ön-arka farklı marka, farklı yıl olur ama karşılıklı iki lastiğin aynı olmasında fayda var. Arkaya iki yeni lastik, eldeki iyi olanlar da öne takılır, bir süre sonra da iki yeni lastik daha alınır.

    Bu kadar aşınmanın sebebi ise fabrika kötü lastik takmış olabilir, araç ikinci el ise km düşürme veya iyi lastikleri alıp kötü lastik takma olabilir.

    Bizde de sıfır alınmış corolla var, 4 yaş 40bin km olduğunda yeniledim bridgestoneları, normalde rahat en az 55-60 gitmesi lazımdı benim kullanımım ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastikler durduğu yerde sıcak soğuk, yaz kış şartlarında maalesef özelliğini yitiriyor.sertleşiyorlar.hamur özelliği gidiyor maalesef. kullanım km'sine göre,diş derinliğine göre 4-5 yılda bir komple set değiştirmek mantıklı.


    ancak maddi durumunuz buna elvermiyorsa önlere aynı marka model 2 adet alıp, arkaların durumuna göre 2-3 sene sonra set olarak değiştirme olabilir. stepne de 2-3 sene sonra set değişirken 1 adet fazla satın alınıp stepne de değiştirilebilir.


    güvenli sürüş için 4 lastik aynı model olmalı diye biliyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Hocam bahsettiğiniz olay lastik hamuruyla alakalı.

    İlk aracımda lassa impetus 2 kullanmıştım. Fena olmamasına karşın sert bir lastikti ve sürekli patinaja düşme eğilimi vardı.

    Fren mesafesi de muadillerine göre uzundu.

    Şu an good year efficient grip performans kullanıyorum, hem ses seviyesi hem fren mesafesi, hem tutunma çok daha iyi.


    Kışlık lastik ile yazlık lastikleri birbiri ile kıyaslamayın bence.


    Evet, dediğinizde bi nebze haklısınız. Lastik ömrü "doğru şartlarda" saklandığında 15 yıla kadar gidiyor.

    yani 4 yıllık lastik, değiştirmen lazım diye birşey yok ancak 4 yılda nasıl kullanıldığı ve ilk günkü performansı ile şimdiki arasında ne kadar fark olduğu önemlidir.

    Eğer 3. yılında ciddi bir performans düşüşü varsa lastik hemen değişilmeli (bu da sizin mesajdaki "yıl beklemeden güven vermiyorsa değişmeli tezini doğruluyor)



    Alıntıları Göster

    Hocam mevzu yazlık / kışlık lastik ya da hamur farkı değil bence. Sözünü ettiğim ilk lastikler Kumho'ydu ve arabayı aldığımda üstündeydi. O lastiklerin ıslakta verdiği güveni bana hiç bir lastik veremedi(!) zira ıslak zeminde kalkış yapmak mümkün değildi. Doğal olarak tehlikeli bir durum oluşamıyordu.  İşin şakası bir yana, cidden ıslakta tutunması çok kötüydü, yağmurda düz yolda dahi kalkışlar patinajlıydı. Onlarla kaldırıma yaslanınca ön sol lastik yarıldı ben de -o tarih için- 14 yıllık stepneyi taktım arabanın altına. Bakın 80 ile giderken frene basıyordum, arabanın solu dururken sağı gidiyor gibi bir his oluşuyordu. Hatta sert frende bayağı araba sola çekiyordu. Kalkışlarda da önce arabanın solu yürüyordu öyle hissettiriyordu.


    Diğer senaryoda ise aynı tarihlerde arabaya farklı bir jant aldım üstünde 2007 üretimli Bridgestone Blizzak LM 25 ile geldi. Bakın Bridgestone zaten sert hamuru ile ünlüdür, 7 yıllık lastik bir de. Gerçi çok kilometre yapmamış ama sonuçta 7 yıllık. O lastikleri kış aylarında olmak kaydıyla her türlü koşulda kullandım. Kar, yağmur, soğuk, sıcak (Pastırma sıcakları malum) ve her türlü koşula maruz kaldı. Yağmurlu havada 50-60 km/sa arası bir hızla geyik testine benzer manevra yapmıştım mesela önüme fırlayan yayaya vurmamak için, gayet de tutunmuştu. Yani bir lastiğin yapması gereken neyse onu yapmıştı. Bu yüzden kullandım oysa son senesinde 11 yıllık lastikti.





  • lastiklerin ömrü ve zamanı bitmiş..


    para sorunu yoksa continental alın..


    bütçeniz yoksa 4 adet petlas alın devam edin.


    2 seçenek sundum size.


    ben 2. ciyi uygulayarak devam ediyorum gayet tatminkar..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Araciniz icin yazlik ve kışlık setiniz varsa zaten her 6 ayda bir degistiriyor olmaniz gerek.

    Bu islemi yaparken rotasyon ucretsiz oluyor.



    Alıntıları Göster

    İzmir'de yaşıyorum.Yaz kış aynı yazlık lastik yetiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54

    Stepneyi hiç karıştırmayın bence, ön-arka farklı marka, farklı yıl olur ama karşılıklı iki lastiğin aynı olmasında fayda var. Arkaya iki yeni lastik, eldeki iyi olanlar da öne takılır, bir süre sonra da iki yeni lastik daha alınır.

    Bu kadar aşınmanın sebebi ise fabrika kötü lastik takmış olabilir, araç ikinci el ise km düşürme veya iyi lastikleri alıp kötü lastik takma olabilir.

    Bizde de sıfır alınmış corolla var, 4 yaş 40bin km olduğunda yeniledim bridgestoneları, normalde rahat en az 55-60 gitmesi lazımdı benim kullanımım ile.

    Aracıjn ilk lastiği çünkü araç modelinden 1 yıl daha eski.Araç 2018 auris.Lastikler turanza 2017 tarihli.Dişlerde o kadar sorun yok ama lastikler frende ve kalkışlarda kızaklıyor.Arkaların diş derinliği çok daha iyi önlerden.





  • Araç satmazsam kasımda vizeye girecek, yağmurlarda o aylarda başlar zaten.O zaman önlere 2 adet sıfır starmax marka almayı düşünüyorum.Şu anda internette 2021 üretim tarihli modeli 300 tl civarında.2 si 600 eder 50 tl de sökme takma 650 700 civarı hallederim.En az 3-4 sene götürür diye düşünüyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dura-Ace

    Benim de önler 2018 tarihli, arkalar 2016 tarihli. Bu yazı da geçirsem mi diye düşünüyorum zaten pek binemiyoruz. Bir yandan da fiyatlar her sene artıyor. İki ucu kirli değnek  4 lastik değişsem kafadan bir 4bintl gidecek gibi duruyor.

    O kadar tutmaz hocam 2370 liraya geldi 225 45 17 ventus Evo 2


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulasseven

    Araç satmazsam kasımda vizeye girecek, yağmurlarda o aylarda başlar zaten.O zaman önlere 2 adet sıfır starmax marka almayı düşünüyorum.Şu anda internette 2021 üretim tarihli modeli 300 tl civarında.2 si 600 eder 50 tl de sökme takma 650 700 civarı hallederim.En az 3-4 sene götürür diye düşünüyorum.

    Nokian lastiklerde kampanya var. Bence 4 lastigide değiştir internetten bak tahminimce 1200 liraya tertemiz halledersin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnyttt

    Nokian lastiklerde kampanya var. Bence 4 lastigide değiştir internetten bak tahminimce 1200 liraya tertemiz halledersin



    Alıntıları Göster

    Nokiana baktım 205-55-16 ebat 503 tl hocam.4 tanesi 2012 tl oluyor.

  • Bir de opetten 4 lastik alana 150 tl yakıt hediye ediyor. Yine pahalı.

  • ulasseven U kullanıcısına yanıt

    https://www.lastikcim.com.tr/petlas-imperium-pt515-205-55-r16-91h/?dot=2019//.


    Hocam al bunu geç bugün almasan 6 ay sonra mecbur alacaksın lastik işi sallamaya gelmez bende zamanında sen gibi salladım eski aracımda çıtır bi kaza yaptım 2 takım lastik parası gitti


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulasseven

    Nokiana baktım 205-55-16 ebat 503 tl hocam.4 tanesi 2012 tl oluyor.



    Alıntıları Göster

    Pardon 441 tl ye hepsib** varmış.Onda yakıt hediyesi yok tarih 2020.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnyttt

    https://www.lastikcim.com.tr/petlas-imperium-pt515-205-55-r16-91h/?dot=2019//.


    Hocam al bunu geç bugün almasan 6 ay sonra mecbur alacaksın lastik işi sallamaya gelmez bende zamanında sen gibi salladım eski aracımda çıtır bi kaza yaptım 2 takım lastik parası gitti

    2019 tarihli hocam.2021 tarihli 416 tl.

  • ulasseven U kullanıcısına yanıt

    Sizinle benzer sıkıntı içindeyim ben tercihimi 4 lastigide değiştirmeye karar vermekten yana kullandım evet pahalı ama yapacak bişey yok sizede tavsiyem değiştirin kafanız rahat olsun


    Bende 4 lastiğe 2500 vermek zorunda kaldım arabanız yeni Allah korusun bişey olsa daha çok üzülürsünüz 441 nokian iyi fiyat bence degerlendirin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Bir forum üyesi cevaplamış sorunuzu zaten ama ben de yazayım bir şeyler:


    Bildiğim kadarıyla yönlü lastikler çaprazlama olmadan önler arkaya arkalar öne şeklinde değişiyor;

    yönlü olmayanlar ise arkadan çekişli araçlarda sol ön sağ arkaya, sağ ön sol arkaya, arkalar ise direkt aynı yönde öne alınıyor.

    Önden çekişli araçlarda ise önler aynı yönde arkaya, sağ arka sol öne, sol arka ise sağ öne alınıyor.


    Lastik üreticileri önerirken ne enteresandır ki pek çok lastikçi önce gerek yok diyor, üsteleyince de çaprazmış yönmüş bakmadan önleri arkaya arkaları öne almaya çalışıyor. Bayisi olduğu lastik firmasının başka şekilde yapılmasını anlattığını söylediğimde ise aldığım cevap "Biz böyle yapıyoruz" oluyor. Böyleleri genelde kapıyı açıp aracın olması gereken lastik basınç değerlerine bakmaya zahmet etmeyip hepsine 40 basıp müşteriyi balonlarla yola çıkaran tipler oluyor...


    Yani yaptırmak isterseniz başta sabır dilerim, sakin kalmaya çalışın.


    İyi bir lastikçi lastiklerin durumunu anlayıp size öneride bulunacaktır. Aşınma hemen hemen aynı seviyedeyse bence rotasyon yaptırabilirsiniz. Ha ama yaptırmamak da dünyanın sonu değil. Çok kötü köy yollarında ya da çukurlu yollarda kullanılmıyorsa araba, rot balans ayarının çok bozulacağını sanmadığımdan aşırı farklı aşınma olmayacaktır. Rotasyonla belki bir miktar kullanım ömrü uzar ama arada yıl geçerse zaten rotasyona bakılmaksızın çatlamalar vs. başladığından güven vermemeye başlıyor lastik.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bay baykuş -- 5 Mayıs 2021; 21:57:46 >




  • Aracınız corolla ise yaşadıklarınız normal. En iyisini de alsanız aynı tepkileri alırsınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cnyttt kullanıcısına yanıt

    Öğlen sipariş geçtim hocam ben de s1 evo 3. 3750'ye geldi 4 tanesi. Benim ebat pahalı biraz maalesef. Ama yapacak bir şey yok, sonuçta yerle temasımız bu 4 lastikten ibaret. https://kolayoto.com/collections/yaz-lastikleri/products/hankook-ventus-s1-evo3-235-40zr18-95y?variant=30098255544425

  • ulasseven U kullanıcısına yanıt
    Bu parayı fiyatının üstüne koydular. Kormetalin kanal catlakları oluşan modelleri eritme stratejisi bu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben de bugün aracıma riken taktırdım. Michelin alt markasıymış, daha önce de sava kullanmıştım kışlık lastikte, ondan memnundum. Maalesef premium markalara güç yetmiyor, aradaki fiyat farkı inanılmaz seviyede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.