DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
LASTİK DEĞİŞİMİ 2003 TOYOTA COROLLA S/D 1.6 TERRA
51
Cevap
0
Favori
17.253
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Toyota >> LASTİK DEĞİŞİMİ 2003 TOYOTA COROLLA S/D 1.6 TERRA
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      42 Mesaj
      16 Nisan 2008 11:36:50 Konu Sahibi
      merhaba arkadaşlar.. 2003 model Toyota Corolla S/D 1.6 Terra aracım var.. aracı alalı 15 gün oluyor.. ikinci sahibiyim.. ilk sahibi aldığı günden beri lastiklerini hiç değiştirmemiş.. araçta hala ilk lastikleri (Bridgestone) takılı.. ben yakın bir zamanda lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum..
      sizce hangi marka, hangi model lastik almalıyım??
      yönlü denen lastikler çıkmış sanırsam, yani sağ lastiği sola ya da sol lastiği sağa takamıyorsunuz.. bunlar daha mı iyi acaba??
      bir de aracım LPG'li ve simit depo takılı olduğu için stepneyi araçta tutmayı düşünmüyorum.. patlasa bile belli bir kilometre devam edebileceğimiz lastikler varmış.. yoksa bu tarz lastiklerden falan mı alsam??
      bu tarz konularda bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse çok sevinirim.. iyi günler..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi destinyofblue_80 -- 16 Nisan 2008; 11:42:04 >
      _____________________________

    • Çavuş
      42 Mesaj
      16 Nisan 2008 14:04:58 Konu Sahibi
      olacak iş değil ya!!! adam cam suyum bitti diye başlık açıp saçma bi soru soruyor yığınla cevap veren adam var... otomobil için hayati aksamlardan birisi olan otomobilin yer ile temas ettiği lastiklerle ilgili bir soru soruyorum.. bir tane cevap yok.. bravo yani..


      _____________________________

    • Yarbay
      2034 Mesaj
      16 Nisan 2008 15:42:56
      Bu kadar sinirlenmene ne gerek var? Ayrıca size saçma gelen birşey başkasına mantıklı gelebilir. Açılan konular hakkında lütfen düzgün yorum yapın. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp...


      _____________________________

    • Yarbay
      4137 Mesaj
      16 Nisan 2008 16:00:33
      arkadaşım kızmana gerek yok aracının orijinal ebatları bu mu : 195/60/15 88 V eğer değilse
      lastiklerin üzerine bir bak ona göre yorum yapalım



      _____________________________

    • Çavuş
      42 Mesaj
      16 Nisan 2008 16:06:40 Konu Sahibi
      kızmıyorum canım.. tabi ki bu konuda hakkında bilgi verebilecek birileri de olmayabilir forumda ama şaşırdım yine de ne bileyim.. her neyse.. lastiklerin ebatları 195/65/R15..


      _____________________________

    • Yarbay
      2034 Mesaj
      16 Nisan 2008 18:38:46
      Orjial Lastik ebatı 195/60/15 olması lazım. 65 yanak takarsan araba daha yükselir. Bunların yol tutuşu zaten çok iyi değil. Orjinal ebatını tak. Michelin Energy tavsiye ederim. Yol tutuşu arttırıyor ve yol sesini azaltıyor. İstepne için de bazı araç markaların ince istepneleri var. Bijon aralığı uygun bir istepne uydurabilirsin. Böylece lastiğin patlarsa da sorun yaşamazsın... Bu arda Orjinal Bijon aralığı 4X100.


      _____________________________

    • Yarbay
      4137 Mesaj
      16 Nisan 2008 21:04:43
      bridgestone turanza er300 için iyi diyorlar
      senin araçtaki 195/65/15 H ile V serisi var

      http://www.bridgestone.com.tr/menuengine.asp?c=3



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      252 Mesaj
      16 Nisan 2008 21:25:17
      goodyear duragrıp al bridgestone al dunlop al hatta maxxis al ama asla michelin alma......... asla .......... çok kötü bir yol tutuş, kötü konfor, çok çabuk deformasyon ,ıslak zeminde allaha emanet yolculuklar, vs.vs.aracımda michelin energy var daha 10.000 km tamamlamadı geçen lastikçide havasını kontrol ettiriyorum lastikçi..... abi lastikleri değiştir bunlar ömrünü doldurmuş; dedi gerisini sen düşün artık. ha evinden işine direkt bi f1 pistin varsa o ayrı ozaman al...........
      ....................sağlıcakla...............
      quote:

      Orjinalden alıntı: destinyofblue_80

      olacak iş değil ya!!! adam cam suyum bitti diye başlık açıp saçma bi soru soruyor yığınla cevap veren adam var... otomobil için hayati aksamlardan birisi olan otomobilin yer ile temas ettiği lastiklerle ilgili bir soru soruyorum.. bir tane cevap yok.. bravo yani..



      _____________________________

    • Yarbay
      9617 Mesaj
      17 Nisan 2008 00:39:48
      quote:

      sizce hangi marka, hangi model lastik almalıyım??
      yönlü denen lastikler çıkmış sanırsam, yani sağ lastiği sola ya da sol lastiği sağa takamıyorsunuz.. bunlar daha mı iyi acaba??
      bir de aracım LPG'li ve simit depo takılı olduğu için stepneyi araçta tutmayı düşünmüyorum.. patlasa bile belli bir kilometre devam edebileceğimiz lastikler varmış.. yoksa bu tarz lastiklerden falan mı alsam??
      bu tarz konularda bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse çok sevinirim.. iyi günler..


      forumlarda 1-2 saat içinde cevap gelmeyebilir. takip edenler bile günde 1-2 saat ancak bakabiliyor. sizin sorunuza denk gelecek cevaplayacak, biraz sabırlı olmanız lazım.
      Lastik için biraz teknik bilgi biraz araştırma yapmanız şart. Buradan aldığınız yorum ve tavsiyelerle lastik almayın. kendiniz karar vermelisiniz.
      yönlü lastiklerde lastiğin dönüş yönünde takılması gerektiğini belirtir ok işareti vardır. sağa veya sola takılmaz diye bişey yok.
      Patlayan lastik mutlaka iner, sadece içine bir cisim çivi vb metal saplanan lastikler hemen inmez sizi lastikçiye kadar götürür.
      yeni lastik için tavsiyem sizin aracınız için nokian nrv-i dir. araştırın sorun.

      Marka bazında benim sıralamam şöyle olurdu
      1. nokian
      2. michelin
      3. continental
      4. goodyear
      5. bridgestone



      _____________________________

    • Çavuş
      42 Mesaj
      17 Nisan 2008 10:38:45 Konu Sahibi
      teşekkür ederim cevaplar için..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      488 Mesaj
      17 Nisan 2008 11:50:37
      ben lastik sektöründe çalışıyorum ve çok araştırdım alacaksan uzmanından aldığım bilgiye göre ne marka alırsan al (H) sınıfı al (T) sınıfını tercih etme ben dede aynısı vardı 2003 terra 1.4 idi ve lpg taktırmıştım ozamanlar ve bridgestone er 300 yada lassa ımpetus 2 tak demişlerdi bendfe ımpetus2 taktırmıştım 185*70*14 taktırmıştım eskisi 65 biraz yükselmişti lastiklerden çok memnundum zaten lassa ile bridgestone aynı hamurdan oluyor aynı fabrikada üretiliyor sadece isimleri değişik beko arçelik gibi
      lpg için ise ben devamlı şehir içersinde olduğum için istepneyi depoya koydum yerine bir adet elektrikli pompa aldım aracım kaskolu çekme çekilmede var zaten lastiği kesmedikleri sürece hava basılarak lastikçiye kadar gider uzun yola çıkarkende stepneyi bagaja alıyorum

      tekrar ediyorum(H) sınıfı lastik lalın şehir içi şehir dışına bakmayın yol tutuşu daha iyidir uzmanında tavsiye



      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      17 Nisan 2008 15:04:50
      beyler aracın içine ses alıyorsaki bu toyota malum alıyor, ben öncelikli sert hamurlu ve sesli lastik almazdım..benim tercihim nokiandan yana olurdu..bridgestone er 300 turanza iyi ama sesli, michelinse gereksiz yumuşak bi lastiktir.
      yalnız ben tüm corollacılara nokian h modelini tavsiye ederim. Nrhi veya nrvi modeline göre daha yenidir ama daha iyimidir bilemem tecrübe etme şansım olmadı..
      Bu arad b390 lar 50 000 km oldu hala yarı ömrünü tamamlamamış gibi duruyo..ne kadar da sertmiş. 60 max 65 de çöpte amcalar...ha bi de bagajımda sıfır b390 var 2006 tarihli ilgilenen varsa 80 ytl ye satabilirim.



      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      17 Nisan 2008 15:07:40
      destinyo araç kaç km de ve lastiğin modeli ne?


      _____________________________

    • Çavuş
      42 Mesaj
      18 Nisan 2008 14:16:58 Konu Sahibi
      ya açıkcası modelini bilmiyorum lastiğin ama markası bridgestone (toyota'nın fabrika çıkışında taktığı model ne ise odur çünkü ilk sahibi daha hiç değiştirmemiş) aracın kilometresi ise 64.000 km..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1016 Mesaj
      18 Nisan 2008 15:21:27
      o zaman bridgestone B390 diye biliyorum benim bildiğime göre lassa sert bir lastik michelin yumuşak bir lastik bridgestone de orta sertlikte bir lastik.alıcak olursam ben yine bridgestone alırım (fakat farklı bir model araştırırım) iyi günler...


      _____________________________


      |DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
      2005 TOYOTA COROLLA TERRA 1.6 110 HP
    • Yüzbaşı
      252 Mesaj
      18 Nisan 2008 16:38:51
      PRELLİ P6000 (EN SON SERİSİ) VEYA MARANGONİ DE ALABİLİRSİN.................


      _____________________________

    • Yarbay
      9617 Mesaj
      18 Nisan 2008 17:10:56
      pirelli p6000 kullandım pek iyi değil. çok sert bi lastik ömrü dolunca da resmen çatlaklar oluştu. yine de 50000km gitti.
      marangoni hiç duymadım.
      Bridgestone kullananlar hiç memnun değil buradaki tavsiyeleri hayretle okuyorum.
      maxis den uzak durun ucuzdur ama 10000 de atarsınız.
      goodyear ve conti aşırı pahalı değmez o verdiğiniz paralara.
      nokian nrh-i de kullandım. bence dört-dörtlük bi lastiktir.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      792 Mesaj
      18 Nisan 2008 17:58:22
      aynı sorun bende de var

      üstündekiler orjinal B390 lar... sert lastik ne kelime beton beton resmen. olan ses içeride. plastik kovalara benziyor aynı. o yetmezmiş gibi gittim kar lastiğini de Briston Blizzak aldım.
      Michelinler güzel lastik ama çok yumuşak, çabuk eriyor. Bridgestone asla almam bundan sonra.
      şu nokian lastikleri bi araştırayım ben de



      _____________________________

      ıvırını zıvırını, herşeyini imzasına yazanlara gıcık olanlar kulübü

      486 bilgisayar ( 4 GB ) +
      Nokia 1101 cep telefonu ( bulutut yok, ama feneri var ) +
      Kol saati Q&Q marka ( Sünnet hediyesi )+
      ipod yok onun yerine çift kaset çalarlı YU-MA-TU var ( iplikli elle arama modlu ) +
      Giydiğim don GÜNEŞ marka % 100 yerli..
    • Yarbay
      7222 Mesaj
      21 Nisan 2008 10:01:01
      Burada bir arkadaşım sormuş. Bildigimi yazayım....Patlak lastikle yol gitmek için lastigin içine bir sıvı dolduruluyor...Deodorant tüpü gibi çok basınçlı bir hava ve sıvı karışımı...Bu sıkılan madde devamlı lastigin içinde duruyor...Lastik patladıgı zaman bu sıvı delinen yeri dolduruyor...Hava alınca sertleşiyor... Lastikçiye kadar rahat rahat gidiyorsunuz...Büyük marketlerde ve aksesuar satan yedek parçacılarda var...Fiyatı kaç lira ? Bilmiyorum...Hiç kullanmadım...Bilginiz olsun diye yazıyorum...Saygılarımla....


      _____________________________

      HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

      NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
    • Yüzbaşı
      792 Mesaj
      21 Nisan 2008 18:11:34
      quote:

      Orjinalden alıntı: taşkafa

      Burada bir arkadaşım sormuş. Bildigimi yazayım....Patlak lastikle yol gitmek için lastigin içine bir sıvı dolduruluyor...Deodorant tüpü gibi çok basınçlı bir hava ve sıvı karışımı...Bu sıkılan madde devamlı lastigin içinde duruyor...Lastik patladıgı zaman bu sıvı delinen yeri dolduruyor...Hava alınca sertleşiyor... Lastikçiye kadar rahat rahat gidiyorsunuz...Büyük marketlerde ve aksesuar satan yedek parçacılarda var...Fiyatı kaç lira ? Bilmiyorum...Hiç kullanmadım...Bilginiz olsun diye yazıyorum...Saygılarımla....


      ama bildiğim kadarıyla bu patlak tamir spreyini kullandığınızda;
      o lastiği bir daha tamir ettiremiyorsunuz... doğru çöpe.....



      _____________________________

      ıvırını zıvırını, herşeyini imzasına yazanlara gıcık olanlar kulübü

      486 bilgisayar ( 4 GB ) +
      Nokia 1101 cep telefonu ( bulutut yok, ama feneri var ) +
      Kol saati Q&Q marka ( Sünnet hediyesi )+
      ipod yok onun yerine çift kaset çalarlı YU-MA-TU var ( iplikli elle arama modlu ) +
      Giydiğim don GÜNEŞ marka % 100 yerli..
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.