Şimdi Ara

#Lagunacılar Buraya# 100+Üye (576. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27.133
Cevap
137
Favori
1.871.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 574575576577578
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sen araba kullanmayı bilmiyorsan bizim suçumuz ne.140 beygir diye köklersen gaza tabi fazla yakar.ayrıca aynı model aynı marka araçta daha düşük beygirli aracın daha fazla yaktığı çok görülmüştür.
  • bende 1.6 hyundai de var ankaraya gittim.sadece 2 kişiydik lagunadan daha fazla yaktı.şimdi ben niye yalan söyleyeyim.ikiside benim arabam.lagunayla giderken 4 kişi artı yük vardı.hyundai sadece 2 kişiydik.hatta daha önce doğan vardı 1.6 onunla 50 litreyle gittiğim yere lagunayla 42 litreyle gittim.bir arabayı 2.0 veya 140 beygir diye neden çok yaksın.alsana 1.6 doğan 85 bg ve 1.6 hyundai 105 bg.
  • 2000 kasa araca açık hava filtresi taktırmayı deneyen oldu mu yada taktıran var mı ?
  • Açıkcası kısa ve öz şunu söyleyeyim.Terbiyesizliğin lüzumu yok.Beni tanımadan etmeden hakkımda böyle yazmak kimin haddine ? Yalancılık suçlaması yapacak olan yüzüme söylesin böyle forum köşelerinde değil.

    Aydında ikamet ediyorum merak edene cebimide veririm gelir bakar.Oturduğu yerden işkembe olayına çevrilmesin konu.Daha öncede uyardık polemiğe gerek yok.Başkasının aracı fazla yakıyorsa bunda benim aracımın suçu nedir ? illa araç 200-225 yakmalımı ? Bu aracın hakkı bumu ? Yazıyı bir daha okusun anlamayan.Detaylı yazdım.Ortalama 90 dedim.Litre fiyatınıda yazdım.. Hatta ucuz olan yerde alırsam 124 kuruş yakıyor artık buna ne dersiniz bilmiyorum.Ama saygısızlık yapmak isteyen özelden cebini versinde görüşelim.Böyle yazıp yazıp kenara çekilmeler tadımı kaçırdı.Eski yazılarımdada km de yakışları yazmış hatta benden daha az yakan arkadaşlarla konuyu irdelemiştim.. Bak ne diyorum "benden daha az yakan.." var yani.. Merak eden açıp bakar.Son olarak birileri bana şunun cevabını versin ; neden yalan söyleme ihtiyacı hissedeyim ?



    @FaTaLiTY41 ;

    Benim araçta var arkadaşım.Yenisini aldım (AEM) ama daha takmadım, eskisi duruyor üstünde.Memnunmusun diye soracaksın ; memnunum.Performans olarak pek hissedilmez.Sadece tok güzel bir sesi var kökleyince gazı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sysinternal -- 22 Mayıs 2010; 5:35:12 >
  • @sysinternal hocam mümkünse ses için bir video çekip koyabilirimisin acaba?

    Bende de kutu içi K&N var ses olarak normalden farkı yok ancak üst devirlerde baya bir rahatlama oluyor standart filtreye göre.

    Kutu içi filtreler daha sağlıklı ve orjinal hava alış sistemini kullandığı için onu tercih ettim bende açık yerine. Yaklaşık 25.000km'dir kullanıyorum 15.000'de temizliğini yaptım baya kirlenmişti.
  • Bende bu kutu içi filtrenin performans açısından faydası olup
    olmadığını sormak istiyorum?
    Parçacı bir arkadaştan 5tl ye aldığım için 2000-3000km
    de bir filtreyi kirlenmeden tıkanmadan değiştiriyorum iyi oluyor.
    10 000km filtrenin arabada durmaması gerektiğini düşünüyorum
    buna rağmen kutu içi filtre performansı arttırımı?
    Bujiler içinde 20 000km de beklemiyorum sökme takma için gereken
    aparatı aldım 10 000 olmadan değiştiriyorum hatta arada
    yaptığım buji temizliği bile performansı etkiliyor.
    Bunlar arabaya yapılacak en ucuz masraf ama performans ve yakıt tasarrufunda
    acayip işe yarıyor.
  • http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57i-6511 ben de bunu buldum leventteki birlas satıyormuş kn sitesinde öyle gösteriyor mail attım fiyat vs konusunda dönerlerse geri haber ederim internette 200$ amazonda vs.



    @sysinternal

    Ayrıca servisten aldığım bilgiye göre orjinal filtrenin üzerinde rölanti ayarıyla ilgili bir beyin varmış ve orjinal filtre çıkartılıp yerine spor filtre takılınca rölanti ayarında problem meydana gelebilirmiş diye söylediler k&n sitesinde montaj için resimli anlatım koymuşlar orda bir jakı çıkartıyor sanırım ondan bahsediyor servistekiler. bu konuda problem yaşadın mı hiç?

    fotoğrafını yollarmısın açık filtreli halinin merak ediyorum nasıl görünüyor. videoda olur tabi.
  • 11 saat 55 dk önce

    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=39931757


    --------------------------------------------------------------------------------

    Açıkcası kısa ve öz şunu söyleyeyim.Terbiyesizliğin lüzumu yok.Beni tanımadan etmeden hakkımda böyle yazmak kimin haddine ? Yalancılık suçlaması yapacak olan yüzüme söylesin böyle forum köşelerinde değil.

    Aydında ikamet ediyorum merak edene cebimide veririm gelir bakar.Oturduğu yerden işkembe olayına çevrilmesin konu.Daha öncede uyardık polemiğe gerek yok.Başkasının aracı fazla yakıyorsa bunda benim aracımın suçu nedir ? illa araç 200-225 yakmalımı ? Bu aracın hakkı bumu ? Yazıyı bir daha okusun anlamayan.Detaylı yazdım.Ortalama 90 dedim.Litre fiyatınıda yazdım.. Hatta ucuz olan yerde alırsam 124 kuruş yakıyor artık buna ne dersiniz bilmiyorum.Ama saygısızlık yapmak isteyen özelden cebini versinde görüşelim.Böyle yazıp yazıp kenara çekilmeler tadımı kaçırdı.Eski yazılarımdada km de yakışları yazmış hatta benden daha az yakan arkadaşlarla konuyu irdelemiştim.. Bak ne diyorum "benden daha az yakan.." var yani.. Merak eden açıp bakar.Son olarak birileri bana şunun cevabını versin ; neden yalan söyleme ihtiyacı hissedeyim ?


    sysinternal umarım bu yazı bana yazılmamıştır çünkü bende senin dediğin gibi bir yazı yazmıştım benide yalancılıkla suçlamıştı uzaylı 53.ben sadece şaka yapmıştım.birçokkere bende yazmıştım 100 km de 8 litre lpg yaktığını ama bende yalancı olmuştum.hatta bir önceki sayfada nasıl fabrika verisinden az yakar bu araç diye aklınca haklı çıkmaya çalışmıştı.ben orada fabrika verilerinin nasıl hesaplandığını yazmıştım.
  • evet o yazıyı ben yazdım 100 kmde 2000 motor araç 8 lıtre lpg tuketıyor dıyen kım varsa evet yalancıdır dıyorum 100 kmde hemde 10 sene öncekı teknolojıvede 2000 motor araç 8 lıtre lpg HADI ORDAN BE
  • otomotıv devlerı mılyon dolarlar harcıyorlar nasıl az yakan motor uretırız dıye sız yazarak urettınız motoru kı honda bıle hıdrırt motor urettı az yaksın dıye oda elektrıklı oldu sıvı yakıtlı motor daha uretemedıler maşallah sız urettınız tebrıkler
  • Resmi yakıt tüketimi rakamları nasıl elde ediliyor?

    Resmi yakıt tüketimi testlerinin amacı müşterilere farklı modellerin standart testlerdeki yakıt tüketimi hakkında karşılaştırmalı bilgi sunmak. Gerçek hayattaki çok değişken koşullar nedeniyle kuralları sıkı sıkıya belirlenmiş ve karşılaştırılabilir bir test yapılması gerekiyor. Şu anda Avrupa'da AB'nin 80/1268/AET (en son 2004/3/EC ile değiştirildi) direktifine göre yakıt tüketimi testleri yapılıyor. Uluslararası alanda kabul gören bu testler önceki testlere göre gerçek koşullardaki yakıt tüketimini daha doğru gösteriyor.

    Testte kullanılacak araçların en az 3000 km kullanılmış olması gerekiyor. Test iki bölümden oluşuyor; şehir içi ve şehir dışı.

    Şehir içi testi

    Bu test bir laboratuarda 20°C ila 30°C sıcaklıkta döner bir yol üzerinde motor soğuk olarak başlanarak yapılır. Bu testte çeşitli hızlanmalar, sabit hızda gidişler, yavaşlamalar ve boşta çalışmalar bulunuyor. En yüksek hız 50 km/s, ortalama hız 19 km/s ve geçilen mesafe de 4 kilometredir. Aşağıdaki grafikteki birinci bölüm bu testi gösteriyor. Testin bu bölümü şehir içinde sürekli dur kalk trafiğini yansıtıyor.

    Şehir dışı testi

    Bu test şehir içi testinin hemen ardından yapılır ve aşağı yukarı yarısı sabit hızda gidişten ve geri kalın da hızlanma, yavaşlama ve biraz boşta çalışmadan oluşur. En yüksek hız 120 km/s, ortalama hız 63 km/s ve geçilen mesafe de 7 kilometredir. Bu test de aşağıdaki grafiğin sağ tarafında gösteriliyor.

    Ortalama yakıt tüketimi rakamı

    Ortalama yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı rakamlarının bileşimidir. Bu nedenle, her iki testin her bölümde geçilen mesafeye göre ağırlıklı olarak alınmış ortalamasıdır.

    Yakıt tüketimi testi grafiği
    Yukarıdaki hız ve zaman grafiğinde test sırasındaki hızlanmalar, yavaşlamalar, sabit hızda gidişler ve boşta çalışmalar gösteriliyor. Belirtilen zamanlara ve hızlara aynen uyulması büyük önem taşıyor, izin verilen toleranslar çok düşük. Bu nedenle, testi yapan sürücülerin çok dikkatli olması ve testi çok hassas bir şekilde uygulaması gerekiyor. Bazen testin doğru olarak yapılıncaya kadar 25-30 kez tekrar edilmesi gerekebiliyor. Test sürücülerinin işi hiç de kolay değil, ama testlerin karşılaştırılabilir olmasının başka yolu da yok

    uzaylı yukarıdaki yazıyı oku ve anlamaya çalış.burada fabrika verilerinin nasıl ölçüldüğü anlatılıyor.sabit 100 km hızla giden araç fabrika verilerinden daha az yakıt tüketir.senin anlayabileceğini sanmıyorum fakat sen yine de bir dene.
  • ben sana izah edeyim.bu yazıda 100 km deki yakıt tüketimi 90 km sabit hızla gitmek demek olmadığı açıkça söyleniyor.sadece 7 km boyunca araç hızlanıyor 120 km hıza çıkıyor yavaşlıyor belli bir süre sabit hızda gidiyor ve 63 km ortalama hız yapılıyor.elbetteki 90 km sabit hızla giden araç 63 km/saat hızla değişken şekilde giden araçtan az yakar.
  • halen söylediğinde ısrar ediyorsan bende sana allah akıl versin diyorum.büyük ihtimalle sen şunu da iddaa edenlerdensindir.(100 km hızla giden kamyon 100 km hızla giden otomobilden daha hızlı gidiyor.)
  • aracım daha 2.deposunu bitirmedi tam bir yakıt cımrisi buna ek olarakta aracımda yok yok çok dolu bir araç privilege donanıma ek olarak (esp+asr+xenon+far yıkama)-(17 inç jant)-(sunroof) mevcuttur.bir depoyla 850 km gitti dahada giderdi ben yolda kalırım endişesiyle yakıt aldım 165tl ye ilk deposunu fulledim ikinci deposu 150 tl ye doldu demekki 15 tl lik yakıt yanı 5litre mazotu vardı 850 km ek dahada gidermiş... otomatik katlanan aynalar, yarı deri koltuklar,çift yönlü iklim kontrollü klima,geniş iç mekan,sürüş keyfi,arkmys ses sistemi, arka camda ve arka kapılarda camlar perdeli, kapı bantlarıda gövde renginde beyazdır piyasada bulunmaz araştırabilirsiniz,vs vs.... geriye kalan özelliklerini aşağıda işaretliyeceğim takas yok ...PAZARLIK SÜNNET... araç 1500 km oldu satmaktan vazgeçmek üzereyim haberiniz olsun çok az yakıyor :) bayide sıfırı 54.000 lira bu aracı düşünen için buyuk fırsat kaçırmayın not: aracı alırken 15.000 lira kredi kullandım alacak kişiye bir polis memuru olarak ben elimden geldiğince yardımcı olacağım bir gün de rehini kaldırıp satışını yapabilirim siz sadece aracın değerini vereceksiniz araç için kullandığım krediden dolayı ek masrafınız olmayacaktır bu araç 2010 model 1.5 dcı fluencehesaplayın kmde kaç kruş yaktı maşalah laguna bundanda az yaktırdınız sız
  • bu arkadaş şehiriçi mi gitmiş şehirdışımı şehirdışı 100 lemi gitmiş 150 ilemi.çok saçma konuşuyorsun.benim aracımda 30 kuruş yakabiliyor.şehiriçi dur kalk trafikte.biz sana demiyoruzki benim aracım her koşulda 100 km de 8 litre yakar.
  • mrtky anlamaya çalış vede sen anlıyamazsın dıyorsun ben senıngıbılere ders bıle vermıyorum benım çıraklarım sana ders versın bundan sonrada çıraklarım sana cevap yazar tamammı koçuuuum anladığım kadarıyla ne kalıten bellı
  • Ya sıkıldım kuruş muhabbetin ya illet geldi foruma bakasım gelmiyor artık.

    İnanmayan inanmasın zorla silah dayamıyor kimse kimseye şu kadar yakıyor diye para bizim cebimizden çıkıyor kimsede yalan sölemez burda kalkıpta.

    Şu benzin muhabbeti kapansın artık çok dağıldı forum hakkaten yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockford Fosgate -- 22 Mayıs 2010; 23:59:01 >
  • 193 sayfanın tamamını okudum.bir çok faydalandığım yerler oldu.bu 193 sayfada kırıcı konuşmalara denk gelmedim.ne zamanki biri dünya ya indi ortalığı karıştırdı.benim önerim muhatap almayın.cevap vermeyin.biliyorumki bu yazıdan sonra acaip şeyler yazacak.ne yaparsa yapsın cevap vermeyeceğim.
  • @mrtky dostum rakibim sensin bu forumda için rahat olsun.. benden az yakan bir bildiğim sen varsın..
    Aracım 144900 de.çok şükür eski teknolojiymiş ama yüzümüzü güldürüyor..


    Kutu içi filtre olayına gelirsek ; standart donanım üzerine yapılacak en mantıklı işlem bu.. çok fazla beklenti olmasın, hatta hiç olmasın diyebilirim.Testler bunu gösteriyor çünkü.ama açık filtre olayına girerseniz bildiğiniz gibi tek önemli kıstas soguk hava alma durumu.Şuanki filtre (Eafy - Türk malı ) , o uzun hava borusunun başladığı yere takılıydı.Haliyle fan çalışınca motorun sıcağını alıyordu, ayrıca sıcak havayı absorbe eden materyalde yoktu.takılıydı sadece.. 3bin d/d dan sonra sadece tok bir ses alıyorsunuz, 3bin üzeride gaza yüklenişlerde bir rahatlama.hepsi bu.Kış olduğu için pek önemsemedim ama aslına bakarsanız hatalı bir uygulama benimkisi.Motorun sıcak havasını çekmesi eksi yönde bir gelişme.Aem için plakalık altındaki ızgaralardan hava borusu çektim denemek için ama o akünün olduğu yerde malesefki yeterli yer yok.Filtrenin rahat girmesi için ya sağ farın altına sokucam ki burada aklıma takılan tek nokta önden su alması, yada radyatörün arkasında duracakki ısı geçirmeyen birşey kullansanızda pervane çalışınca o ortamı cehenneme çevirecek sıcaklıkla üflüyor.O yüzden hala takmadım ve duruyor.Parçalarını borularını halledip takmayı planlıyorum.Açıkcası, el yapımı cold air intake olacak ama işte iş filtreyi sokacak bir yer bulmada..
    Ses videosunu Aem'i takınca çeker eklerim buraya.Şuan bahsettiğim borunun başladığı yerde ve yaz geldi.Sıcak hava artınca anlamı kalmadı.. kara düzene dönüş görünüyor bu sıralar bana..

    Rölanti ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım.Lagunaların 1.6 larında alt devirlerde (ki filtre kullanan araçların neredeyse tamamında) çekiş düşüklüğü yaşanıyor, ama ben böyle bir sıkıntı yaşamadım.O efendi sakin arabanız gaza yüklenince çok tatlı tok bir ses veriyor.. ama palio gibide inlemiyor.. hatta hiç.Kutu içimi açıkmı derseniz.. Soğuk hava akışı net bir şekildyse kesinlikle açık filtre.Sadece soğuk alsın, motorun sıcaklıgından etkilenmesin yeter.Bu arada rölanti sorunu eğer boğaza yakın yere montaj yapılırsa kesinlikle yaşanır.Çünkü fazla hava çekileceğinden benzin/hava karışım ayarı bozulabilir ki örnekleri çok.O yüzden zaten yeni sistem araçlarda cold air intake diye tabir edilen sistemler mevcut... K&N 57i serisi ile ilgili olarak Lagunalara ait kit olmadığını söyleyebilirim.57i serisi üniversal kittir.Malesef lagunaya özgü Cold air intake sistemi yok.Sadece uyarlanmış bir universal kit takma işlemi gösterilmiş eklediğiniz linkte.Rölanti motorunun jackını çıkarmış resimde.. Sonucu nasıl olur bu konuda bilgim yok açıkcası.Ayrıca -bu benim görüşüm- direk orjinal tertibatın yerine boru ile emme yoluna filtreyi verirseniz debimetreyi bozabilir.Hava giriş dengesi dengesizleşebilir.Rölanti fişini çektiklerini görünce zaten bu durum dahada huylandırdı beni..

    *Cold air intake sistemi = aracın motor konumlanmasına uygun en muntazam filtre yerleşim kiti.Bu sayede en yüksek oranda soguk hava alma garantisi elde edilebilir.Araç modeline uygun kit halinde satılıyor ve parçaları alıp çok fazla uğraş gerektirmeden montaj yapabiliyorsunuz.. araca uygun yoksa sanayiye gidip boru kestiriyorsunuz

    Alttaki resimde 57i serisi bir açık filtre Lagunaya uygulanmış.Orjinaline göre çok bir artısı yok.Baxı durumlarda eksisi bile var.



    Bu resim ise Scenic' e ait.Onunda motoru RXT lerle aynı.Fark ise benimde denediğim alttan soğuk hava alması için extra boru çekilmiş ve ağzı filtreye verilmilş.Ama yinede filtre ağzı hararetin artması durumunda pervanenin çalışması sonucu gelecek sıcak hava kısmına bakıyor (pervaneye).Daha uygun bir yere yerleştirilebilir kanımca.



    Resimler en azından bir fikir verebilir uygulamayı düşünen arkadaşlara.. Ayrıca kullanan arkadaşlarımdan görerek AEM tavsiye edebilirim.Filtre yağlama derdiniz yok.Ilık su ile temizleme yeterli.100 TL civarında.. ömürlük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sysinternal -- 23 Mayıs 2010; 5:00:54 >
  • Alttaki resim benim aracın motoru.Sarı renkli borunun başladığı yere takılı şuanda Filtre.Üstteki mesajımda dediğim gibi uygun bir yer değil.Sıcak havadan korunması yok ama dediğim gibi kış olduğu için hiç sıkıntı yaşamadım alt devirlerde ve hararet anlarında.Konumlandırmam tam şekillensin diye ekliyorum resmi



    Bu arada o sarı renkli görünen borunun orjinali yırtıldı.. Orjinali sanırım 90TL.. Siyah renkte bilirsiniz. Isıyı yalıtan folyolarla kalınca sarıp orjinalinden daha yetenekli bir hale getirmek maximum 5 TL tutuyor.. Extra bilgi olsun buda sabahın 5inde.

    Acaba borunun ruhani bir etkisimi varda az yakıyor şimdi kafama bu takıldı.. HasbinAllah..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sysinternal -- 23 Mayıs 2010; 4:52:35 >
  • 
Sayfa: önceki 574575576577578
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.