Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (974. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.184
Cevap
249
Favori
1.644.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 972973974975976
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihuslu54

    Bu paraya sorunu bulacak sonra bana kartta problem var diyecek yeni kart tanımlayacak ona bilmem kaç para isteyecek falan filan. Çok tuzlu yani :)

    Tanıdığım bir oto elektronikçiyle bir de bana önerilen başka bir ustayla konuştum, kart aracı açıyorsa, okuyucu da kartı okuyorsa şasiye göre getirilmiş yeni kartta sorun yoktur diyor. Merkezi Kontrol Ünitesi (UCH) incelenecek diyor. Diğer usta ise önce okuyucunun durumuna bakalım ama merkez daha büyük ihtimal diyor. Eğer merkez tamir edilemez ise fiyat minimum 600 TL olur diyor. Bunun altından bir kart parası daha çıkar gibi görünüyor bilginize. İlla ki bir şey denemek istiyorsanız çıkmacılardan sağlam bir kart okuyucuyu takıp deneyebilirsiniz. Yolum düşerse bu yöntemi deneyip foruma yazarım, siz de öğrendiklerinizi paylaşırsanız belki çözeriz ve "senin aracında o özellik yok" diyen Yetkili servis uzman!!!larına da kapak olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEL10

    Beyler Merhaba
    Ateşleme beyni ile ateşleme bobini aynı şey midir? Bizde 4 adet kalem bobin denilen ateşleme bobini var yanlış bilmiyorsam, bunları yöneten ayrı bir ateşleme beyni mi var? Varsa yeri nerede bilen var mı ? Aracım 2003 2.0 prv modeli, son olarak 4 adet atesleme bobininden farkli ayrı bir ateşleme beyni varsa fiyati kaç civarındadır?
    Teşekkürler. ..

    Bosh ya da valeo (valeo önerilir) alabilirsiniz, ben servisten orijinalini aldım geçen sene takım olarak (dört adet) zaten elektrik bağlantısı ve buji ile sistem tamamlanıyor. Lpg bujisi kullanıyorsanız NGK, BOSCH vs. onların önerdiği bobinleri de uygun fiyatlı olmak kaydıyla deneyebilirsiniz. Yerleri plastik motor korumasının(2.0l 16v yazan) üstündeki yuvarlakların tam altında. Ayrıca ateşlemeyi yöneten bir ünite yok diye biliyorum, sadece enjeksiyon beyni olarak geçen beyin var o da enjektörlerle alakalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEL10

    Beyler Merhaba
    Ateşleme beyni ile ateşleme bobini aynı şey midir? Bizde 4 adet kalem bobin denilen ateşleme bobini var yanlış bilmiyorsam, bunları yöneten ayrı bir ateşleme beyni mi var? Varsa yeri nerede bilen var mı ? Aracım 2003 2.0 prv modeli, son olarak 4 adet atesleme bobininden farkli ayrı bir ateşleme beyni varsa fiyati kaç civarındadır?
    Teşekkürler. ..

    Bosh ya da valeo (valeo önerilir) alabilirsiniz, ben servisten orijinalini aldım geçen sene takım olarak (dört adet) zaten elektrik bağlantısı ve buji ile sistem tamamlanıyor. Lpg bujisi kullanıyorsanız NGK, BOSCH vs. onların önerdiği bobinleri de uygun fiyatlı olmak kaydıyla deneyebilirsiniz. Yerleri plastik motor korumasının(2.0l 16v yazan) üstündeki yuvarlakların tam altında. Ayrıca ateşlemeyi yöneten bir ünite yok diye biliyorum, sadece enjeksiyon beyni olarak geçen beyin var o da enjektörlerle alakalı.

    Enjeksiyon beyni ayrı mı diye sormamın sebebi enjeksiyon sistemi arızasından bıkmış olmamdan kaynaklanıyor. Bir yıl önce kelebek boğazı soketini degistirmistim ve uzun süre yapmamisti hatta haftasonu tekrar değiştirmeyi düşünüyorum ama yıllar önce bu konu ekteki resimdeki gibi tartisilmis, ben de bu yazıya istinaden sordum. Bu konuda siz ve diger arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim. Bu sorun herkesin aracında yoksa veya kronik ise mutlaka çözümü olmalı. Aracı sat kurtul kelimesini duymaktan, aractaki kadın sesini duymaktan vs vs çok sıkıldım artık. Lagunami seviyorum çözüm bulup nasip olursa uzun yıllar binmek istiyorum.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEL10

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEL10

    Beyler Merhaba
    Ateşleme beyni ile ateşleme bobini aynı şey midir? Bizde 4 adet kalem bobin denilen ateşleme bobini var yanlış bilmiyorsam, bunları yöneten ayrı bir ateşleme beyni mi var? Varsa yeri nerede bilen var mı ? Aracım 2003 2.0 prv modeli, son olarak 4 adet atesleme bobininden farkli ayrı bir ateşleme beyni varsa fiyati kaç civarındadır?
    Teşekkürler. ..

    Bosh ya da valeo (valeo önerilir) alabilirsiniz, ben servisten orijinalini aldım geçen sene takım olarak (dört adet) zaten elektrik bağlantısı ve buji ile sistem tamamlanıyor. Lpg bujisi kullanıyorsanız NGK, BOSCH vs. onların önerdiği bobinleri de uygun fiyatlı olmak kaydıyla deneyebilirsiniz. Yerleri plastik motor korumasının(2.0l 16v yazan) üstündeki yuvarlakların tam altında. Ayrıca ateşlemeyi yöneten bir ünite yok diye biliyorum, sadece enjeksiyon beyni olarak geçen beyin var o da enjektörlerle alakalı.

    Enjeksiyon beyni ayrı mı diye sormamın sebebi enjeksiyon sistemi arızasından bıkmış olmamdan kaynaklanıyor. Bir yıl önce kelebek boğazı soketini degistirmistim ve uzun süre yapmamisti hatta haftasonu tekrar değiştirmeyi düşünüyorum ama yıllar önce bu konu ekteki resimdeki gibi tartisilmis, ben de bu yazıya istinaden sordum. Bu konuda siz ve diger arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim. Bu sorun herkesin aracında yoksa veya kronik ise mutlaka çözümü olmalı. Aracı sat kurtul kelimesini duymaktan, aractaki kadın sesini duymaktan vs vs çok sıkıldım artık. Lagunami seviyorum çözüm bulup nasip olursa uzun yıllar binmek istiyorum.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***

    Enjeksiyon arızası Lpg de çalışırken oluyor mu? Ayrıca hata uyarısı aldığınız anda rolantide, alt ve üst devirlerdeki performans ya da motorun çalışma şekli değişiyor mu? Bobin kaynaklı arızalarda genelde rolantide bariz belli olur titreme yapar, gaza basınca hissetmeyebilirsiniz. Bu durumda bobinler kadar kabloları da fail olabilir. Genel geçer kural ucuzdan pahalıya olan yolu izlemektir. Buji ve bobin kablolarından başlayın. Lpg deyken de sorun oluyorsa Lpg bujisi öneririm. Lambda sensörünün durumuna da bakmak gerekir. Eğer clip cihazında kod kaydı varsa onu da değiştirmek gerekir. Hiç sorunu olmayan araca diz çöktürebiliyor.




  • Araç ilk çalıştırmada yani motor soguk iken kesinlikle yapmıyor, yaptığını hiç görmedim. 10 15 dak kullandıktan sonra stop edip tekrar calistirdigimda arıza verirse 2500 3000 devir arası ibre dalgalaniyor ve gaz pedalı devre dışı kalıyor. Hiçbir şekilde pedaldan gaz veremiyorsunuz. enjeksiyon sisteminde arıza var, ESP de arıza var ve cok nadiren de egzoz emisyon sisteminde arıza var diyor. Aracı stop edip yaklaşık 30 dk ( en fazla )bekledigimde hicbirsey yok gibi normsl çalışıyor.

    Garip olan birsey daha var, bazen kartı taktiktan sonra bekliyorum aracı hemen calistirmiyorum ve enjeksiyon sisteminde arıza var diyor. Araç çalışmadan bunu nasıl tespit ediyor anlamadım. Arıza var demezse sıkıntısız çalışıyor. Bir de arıza verdiğinde hatayı bilgisayara bağlayıp sildigimiz anda araç anında düzeliyor, beklemeye gerek kalmıyor.

    Burada drfx77 , cashuva gibi arkadaslarla bu konuyu uzun zaman önce tartismistik ama net bir çözüm almak adına tekrar konuyu açtım, zaten bezdirdi bu olay konuyu açmak zorunda kaldım.

    Aracın bakımı geldi manifolt contalarini ve duruma göre de ateşleme bobinlerini degistircem. Geçen hafta serviste baktirdim ateşleme hatası vermemis ama sağlam olduğu anlamına gelmez ateslemeyi başka yönlere de verebilir bu da cihazda görünmez dediler, yani büyük olasılıkla degistirecegim.

    Not : Arıza LPG'de de oluyor ama araç ilk çalıştırmada motor sicak iken arizaya düşüyor , arıza vermezse yolda giderken kesinlikle arıza vermiyor, hiç görmedim. Ayrıca tekleme sarsıntı gibi sorunlar da yasamiyorum, ne olursa ilk çalıştırmada oluyor.

    Yardımlarınızı bekliyorum
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEL10 -- 22 Temmuz 2015; 17:02:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEL10

    Araç ilk çalıştırmada yani motor soguk iken kesinlikle yapmıyor, yaptığını hiç görmedim. 10 15 dak kullandıktan sonra stop edip tekrar calistirdigimda arıza verirse 2500 3000 devir arası ibre dalgalaniyor ve gaz pedalı devre dışı kalıyor. Hiçbir şekilde pedaldan gaz veremiyorsunuz. enjeksiyon sisteminde arıza var, ESP de arıza var ve cok nadiren de egzoz emisyon sisteminde arıza var diyor. Aracı stop edip yaklaşık 30 dk ( en fazla )bekledigimde hicbirsey yok gibi normsl çalışıyor.

    Garip olan birsey daha var, bazen kartı taktiktan sonra bekliyorum aracı hemen calistirmiyorum ve enjeksiyon sisteminde arıza var diyor. Araç çalışmadan bunu nasıl tespit ediyor anlamadım. Arıza var demezse sıkıntısız çalışıyor. Bir de arıza verdiğinde hatayı bilgisayara bağlayıp sildigimiz anda araç anında düzeliyor, beklemeye gerek kalmıyor.

    Burada drfx77 , cashuva gibi arkadaslarla bu konuyu uzun zaman önce tartismistik ama net bir çözüm almak adına tekrar konuyu açtım, zaten bezdirdi bu olay konuyu açmak zorunda kaldım.

    Aracın bakımı geldi manifolt contalarini ve duruma göre de ateşleme bobinlerini degistircem. Geçen hafta serviste baktirdim ateşleme hatası vermemis ama sağlam olduğu anlamına gelmez ateslemeyi başka yönlere de verebilir bu da cihazda görünmez dediler, yani büyük olasılıkla degistirecegim.

    Not : Arıza LPG'de de oluyor ama araç ilk çalıştırmada motor sicak iken arizaya düşüyor , arıza vermezse yolda giderken kesinlikle arıza vermiyor, hiç görmedim. Ayrıca tekleme sarsıntı gibi sorunlar da yasamiyorum, ne olursa ilk çalıştırmada oluyor.

    Yardımlarınızı bekliyorum
    Teşekkürler

    Aynı uyarıları ben de aldım, o zaman clip cihazına bağlandığında kelebeği işaret ediyordu. Aynı sizin aracınız gibi daha kartı takar takmaz motor bile çalışmıyorken başlıyordu sıralamaya hataları. Ben kelebeği değiştirdim hatta onu da dışarıdan sıfır aldım serviste çok pahalıydı ve stokta yoktu. Kalibrasyonu bir türlü yapamamış usta aracın başına gittiğimde olmuyor dedi. Uyarılar yokmuş ama rolanti saçmalıyormuş. Ben çalıştırdım hiç sorun yoktu, sonra bir kaç gün rolantide aşağı düşmeler/yükselmeler stop etmeler oldu. Sonra geçti kendisi. Yapılan kalibrasyon için makine mühendisliği okuyan bir genç arkadaşımız dedi ki "bu elektronik öğretme işlemidir, aslında buna hiç gerek yok, araç kısa süre içinde kendisi de bunu yapabilir." Bundan bir süre sonra da sadece emisyon hatası aldım. Her gün durum daha da kötüleşti giderken stop etmeler bile başladı o zaman da yine clip cihazına bağladık Lambda sensörü hatalıydı değiştirdik. Tekrar bu tarz bir sorun olmadı.
    Şimdi benim tecrübelerimle sizin yaşadıklarınıza bakarak yapabileceğim yorum şu olur; Motor çalışmıyorken arıza vermesi ateşleme sisteminde kısa devre vs. yoksa bobin, buji vs. bunların sebep olacağı şeyler değildir. Kısa devre ihtimalini ortadan kaldırmak için önce bobinlere gelen tesisatı elden geçirin. Bobinlere de bir motor ustası gözatsın idare eder deniyorsa şimdilik onları boşverin. Bence sorun yine kelebek ya da sensörlerde. Lambda sensörü emisyon hatası+ stop etme şeklinde çıkmıştı bende, sizdeki semptomlar farklı olduğundan clip cihazında da temizse onu da şimdilik pas geçebilirsiniz. En çok şüphelenilen şey yine gaz kelebeği olacak, hatta kelebeğin kendisi değil de onun konumunu kontrol ve rapor eden düzeneğin tamamını gözden geçirmelisiniz, çünkü adaptasyon/kalibrasyon denen şey yapılırken gördüyseniz clipten komut veriliyor kelebek kanatçıkları açılıyor kapanıyor ve işlem tamamlanıyor. Bizim araçlarda gaz kelebeği konum sensörü (potansiyometresi) kelebek kutusunun içinde olması gerekiyor eski lagunalarda ayrı bir parçaydı bu konuyu biraz kurcalayın işinize yarayacak şeyler bulabilirsiniz. Ayrıca emme manifold contasını değiştirin maliyetsiz ve çok faydalı. Son olarak belki bu biraz saçma olacak ama K4M Megane motorlarında da bulunan emme manifoldundaki elektrovanaya bağlı sık yaşanan açı kaydırıcı hatası. Emme ve egsoz zamanlamalarını ayarlayan bu parçada yaşanabilecek bir sorun motorun tüm çalışmasını bozabilir. Benim aklıma gelen bunlar çoğu faydasız belki ama hiç olmamasından iyidir sanırım.




  • Teşekkür ederim uzun uzun anlatmissiniz, elinize, emeğinize, bilginize sağlık. Anlattıklarıniza dayanarak pahalı parçaları yani ateşleme sistemini yenilemeyi şimdilik erteliyorum. Iyi bir elektrikci var ona tüm kabloları kontrol ettirip bi sıkıntı var mı baktiririm. Motor ustasina da kelebek boğazına baktiririm. Enjeksiyon temizliği yapan bir usta var carbon clear gibi birsey olması lazım. Almanyada öğrenmiş bu işi Opel bayisi ama yine de bir konusmakta fayda var belki bir bildiği vardır. Arıza o kadar sıklastı ki yakında kullanamicam gibi görünüyor, umarım çözüm bulurum.

    Tekrar teşekkür ederim . Görüşmek üzere. ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.otobil.net/blog/otobil-video/gaz-kelebegi-ve-rolanti-duzenleme/

    Linkteki sayfada gaz kelebeğinin yapısı, bizim araçlarda bu parçaya bağlı meşhur üçlü hata kodlaması ve temizlik esnasında dikkat edilmesi gerekenler hakkında fikir sahibi olunabilecek kısa bir ders mevcut hem yazılı hem görsel.
  • Merhaba arkadaşlar, bilgilendirici çok güzel bir başlık. Emeği geçenlerin emeğine sağlık.
    2006 dizel corolla terra sahibiyim. Aracı değiştirmek istiyorum aslında gayet memnunum yakıt ideal binek araba. Ama artık dolu araç istiyorum. 30.000 TL dolaylarında kronik sorunları olsun performans olsun yakıt olsun hangi laguna'yı önerirsiniz? Kendim de araştırma yapıyorum ama gidip alıcılarla görüşüp arabayı test edecek vaktim olmuyor bu sıralar. Hangi donanım+paket e yönelmeliyim. Hangi lpg yi önerirsiniz (usta faktörünü biliyorum) yada önerir misiniz?. Yakınlarınızda duydugunuz bildiginiz corolla yı da takas yoluyla yada alıp bayrama kadar yada bayramı cok gecmemek sartıyla alabilecigim bir laguna var mı?
  • Arkadaşlar merhaba 2004 laguna privilegenin ön camın ortasında göğüsteki sensör gibi olan şey nedir bilen varsa cevap verirse sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUROL_984

    Arkadaşlar merhaba 2004 laguna privilegenin ön camın ortasında göğüsteki sensör gibi olan şey nedir bilen varsa cevap verirse sevinirim

    yağmur sensörü
  • Yağmur sensörü dikiz aynasının arkasında diye biliyorum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUROL_984

    Arkadaşlar merhaba 2004 laguna privilegenin ön camın ortasında göğüsteki sensör gibi olan şey nedir bilen varsa cevap verirse sevinirim

    forumda yazılmıştı şuan hatırladığım kadarıyla klimayla ilgili bir sensör oradaki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagrikrdnz

    Merhaba arkadaşlar, bilgilendirici çok güzel bir başlık. Emeği geçenlerin emeğine sağlık.
    2006 dizel corolla terra sahibiyim. Aracı değiştirmek istiyorum aslında gayet memnunum yakıt ideal binek araba. Ama artık dolu araç istiyorum. 30.000 TL dolaylarında kronik sorunları olsun performans olsun yakıt olsun hangi laguna'yı önerirsiniz? Kendim de araştırma yapıyorum ama gidip alıcılarla görüşüp arabayı test edecek vaktim olmuyor bu sıralar. Hangi donanım+paket e yönelmeliyim. Hangi lpg yi önerirsiniz (usta faktörünü biliyorum) yada önerir misiniz?. Yakınlarınızda duydugunuz bildiginiz corolla yı da takas yoluyla yada alıp bayrama kadar yada bayramı cok gecmemek sartıyla alabilecigim bir laguna var mı?


    laguna 1.6 yı sormuşşsunuz o mesajı alıntı yapamadım nedense burda yanıt vereyim bende 2.0 motor var bunu almadan önce 1.6 lagunaya bakıyordum ama temiz 2.0 denk gelince kısmet bunaymış dedik aldık bu forumun üyelerinden mendiata adlı üyemizde ankaradan ve sık sık buluşur arabalarımızla gezeriz ondada 1.6 motor 2005 prilivege var geçen gün baya bir yol yaptık onun aracıyla dağ tepe gezdik ben çok beğendim 1.6 motoru açıkçası çekiş hissiyatı gayet güzel sakin sakin gezmemize rağmen 3.viteste bir rampa çıkarken gaza basıldığında tepkisiz kalmıyor hızlanıyor araç ha 4-5 kişi binilip klima açık nasıl olur bilemem ama bizim kullandığımız süre boyunca performans olarak üzmedi yakıt olarakta çok güzel 100lira ile 420km falan yol yapılıyor vergi avantajı var 2.0 motor yıllık vergisi 1200tl idi 1.6 motor 420lira civarıydı arada 8 depo lpg parası farkı var




  • GUROL_984 G kullanıcısına yanıt
    Far sensörü. Karanlıkta otomatik açılması için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar. 3 tuşlu kartı İzmir de nerede tamir ettirebilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cashuva

    quote:

    Orijinalden alıntı: GUROL_984

    Arkadaşlar merhaba 2004 laguna privilegenin ön camın ortasında göğüsteki sensör gibi olan şey nedir bilen varsa cevap verirse sevinirim

    forumda yazılmıştı şuan hatırladığım kadarıyla klimayla ilgili bir sensör oradaki

    Klimanın gece gündüz sensörü o. Far ve yağmur sensörleri ön cama yapışık şekilde dikiz aynasının arkasında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: cashuva

    quote:

    Orijinalden alıntı: GUROL_984

    Arkadaşlar merhaba 2004 laguna privilegenin ön camın ortasında göğüsteki sensör gibi olan şey nedir bilen varsa cevap verirse sevinirim

    forumda yazılmıştı şuan hatırladığım kadarıyla klimayla ilgili bir sensör oradaki

    Klimanın gece gündüz sensörü o. Far ve yağmur sensörleri ön cama yapışık şekilde dikiz aynasının arkasında

    serkan abi burada sen paylaşmıştın klimayla ilgili kalmıştı aklımda ama tam hatırlayamamıştım tekrar öğrenmiş olduk :)




  • Arkadaşlar bir Laguna'da klima ışığı yanmiyor, radyo sicakta kafayi yiyor ve elektrikli aynalar kapanmiyor diye 3 adet arizasi var dendi.

    Sizce alinir mi bu arizalarin tamiri ne kadardir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inevitable05

    Arkadaşlar bir Laguna'da klima ışığı yanmiyor, radyo sicakta kafayi yiyor ve elektrikli aynalar kapanmiyor diye 3 adet arizasi var dendi.

    Sizce alinir mi bu arizalarin tamiri ne kadardir?

    Araç temiz ise alınır klima ekranı küçük bir lehimle hallediliyormus burada çok yazıldı arastirirsan bulabilirsin, teyp ve Klima ekranını iyi bir elektronikci halleder, aynaları incelemek lazım sıkıntı dugmede mi, kablolar da mı veya motorlarda mı bakmak lazim . Motorlar bozuksa orjinali yetkili serviste tanesi 600 tl civarında çıkması da 200 tl civarında
    Bu arızalar aracı aldıktan sonra da başınıza gelebilir mesela benim sağ ayna aracı aldıktan sonra bozuldu. Ikinci el araçta daha önemli konular var özellikle lagunada ilk sayfada detaylı anlatılıyor onları okuyun ayrıca yorum yapacak arkadaşlar da olacaktır onların tavsiyeleri de çok önemli
    İyi pazarlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEL10 -- 26 Temmuz 2015; 13:03:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 972973974975976
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.