Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (865. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
24.183
Cevap
249
Favori
1.644.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 863864865866867
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BURALDİNYO

    10w40 yarı sentetik yağdır. bizim araçlar için tam sentetik yağlar yani 0w veya 5w yağlar tercih edilmelidir. 0w hem yağ eksiltme durumu hem de maliyet açısından fazla lüks kaçar. denildiği gibi 5w-40 gayet ideal. belki biraz fanatiklik olucak ama yağ dedinmi mobil'dir gerisinden bahsetmeye gerek yoktur. özellikle lpg'li kullanımda yağ 10000 km'de değişmeli. yağ değişimine 7000 km var'dan kastın 8000 km önce yağın değişmesiyse zaten yağın ömrünü bitirmiş sayılırsın. yağın 3000 km önce değiştiyse 5w-40'la değiştirip değiştirmemek tercihi sana kalmış sonuçta paraya kumanda ediyor. (ben olsam o yağla devam ederdim).

    yağ 3000km önce değişti o yüzden dedim 7000km var diye aracın bakımı içinde araba 5000km gösteriyor en mantıklısı bakıma kadar bekleyip yağıda değiştirmek sanırım renault servisleri elf kullanıyor sanırım ama ben kesinlikle mobil ve 5w40 kullacağım yağ olarak sizler sayesinde de bilgimiz artıyor teşekkürler




  • Arkadaşlar bazen geri vitese geçmiyor. Arabayı biraz ileri alıp öyle geri vitese atıyorum
    .sizde durum nedir.
    Neden olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cashuva C kullanıcısına yanıt
    5 bin km sonra mobil 5w40 değişimi uygundur.benimde ilk tercihim mobildir.yağ yağdır denebilir,ama deneyince farkı hassas olanlar anlayabilir.
  • normaldir,geçmeyince debriyajı bırakıp tekrar basarak deneyin,zorlamayın.
  • Slmlar bende Laguna 2 sahibiyim 2005 1.9 exp plus dizel özellikle rini bilen varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağmur sensörü var ama ben calistiramadim
    neden acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de aynı halatlı oldugundan geçme yapmıyormuş normal yani.
  • Arkadaşlar motor devir sesi hakkında sizlere fikir danışmak istiyorum. Yüksek sesli müzik dinlerken aracımı kullanmak çok keyifli ama müzik kapalı ya da sesi normal seviyelerdeyken kabine giren motor sesi beni çileden çıkarıyor. Sonuçta benzinli araç kullanıyorum dizellerde bile bu tarz bir rahatsızlığım hiç olmamıştı. Özellikle yokuş çıkarken iyice çekilmez oluyor. 1.vitesteki 2,000 devir ve üstü gürültü, 3 ve 4.viteste yok sonuçta motor aynı devirde. Ya şanzımana da bağlı bir sıkıntımız var ya da hız arttığından sürat etkisiyle sesin bir kısmı içeri giremeden frekansını yitirip geride kalıyor. Sonuç olarak ben aracımı 3,000 devire çıkarınca eski bedford kömür kamyonu kullanıyorum hissi oluyor. Çok merak ediyorum sizler de bu uğultu ile mi kullanıyorsunuz bu araçları. Yoksa benim aracımda mı sorun var. Kalkışlarda manuel vitesli araç debriyaj balatası bitince nasıl bağırarak kalkar aynen öyle kalkıyoruz. Ama aracı 1500-2000 devir aralığında yerinden çok rahat kaldırabiliyorum. Anlatmak istediğim performans&tüketim konusunda ortalama değerleri yakaladım fakat bu sesi çözemiyorum. Orta susturucu ve katalizörü değiştirmiştim. Arka susturucunun durumu pek iyi değil dediler onu değiştirsem bu sese etkisi ne olur? Ya da bu motor sesinden kurtulmak için başka neler yapabilirim.

    Edit:Şanzıman&Motorun Kulak&Takozlarının durumlarının da ayrıca iyi olmadığını belirtmek isterim. Çözüme ciddi katkısı olacaksa değişimini yaparım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lagun@ -- 7 Kasım 2014; 10:50:16 >




  • AlemdaÇakır A kullanıcısına yanıt
    silecek kolunu bir tık aşağı indirince çalışıyor.
  • motor sesi araç içinde de hissedilebilen titreşime sebep oluyorsa motor takozların gidik olabilir. bir önceki sayfada sağ motor takozunun durumunu resimle paylaşmıştım. seninki de o şekilde yapışık ise kesinlikle değiştirmelisin. ben şu an araç çalışıyor mu diye devir göstergesine bakar oldum
  • titreşim olarak pek birşey yok. Yani daha önceki deneyimlerime göre kulak&takoz kopuklarında torpidoda, emniyet kemeri tokalarında filan sesler olur, vites topuzu sallanır, rolantide arasıra araç irkilir vs. kısacası bahsettiğiniz kabine yansıyan titreşimler bunu yapar. Daha önce serviste kulak&takozların durumuna baktığımızda değişmesini önermişlerdi ama resimdeki gibi değil kesinlikle. Benim sorunum doğrudan sesle alakalı. 1.viteste düz yolda 2500 devirle kalkıyorum 45db ses geliyor mesela aracın içine aynı dakikada dik bir rampaya geliyoruz yine 2500 devir fakat ses bu sefer 65 db seviyesine geliyor. Araca her binen de normal diyor anlamadım. EUROPCAR kiralama şirketinden 3-4 kez lagunaII kiraladım onlar her devir her viteste kuğu gibi süzülüyordu, bizimki de müzik sesini açarsak süzülüyor ama müzik yokken 2500 devirde D segmenti 2000 motor araç mı yoksa pizzacı motoru mu belli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    titreşim olarak pek birşey yok. Yani daha önceki deneyimlerime göre kulak&takoz kopuklarında torpidoda, emniyet kemeri tokalarında filan sesler olur, vites topuzu sallanır, rolantide arasıra araç irkilir vs. kısacası bahsettiğiniz kabine yansıyan titreşimler bunu yapar. Daha önce serviste kulak&takozların durumuna baktığımızda değişmesini önermişlerdi ama resimdeki gibi değil kesinlikle. Benim sorunum doğrudan sesle alakalı. 1.viteste düz yolda 2500 devirle kalkıyorum 45db ses geliyor mesela aracın içine aynı dakikada dik bir rampaya geliyoruz yine 2500 devir fakat ses bu sefer 65 db seviyesine geliyor. Araca her binen de normal diyor anlamadım. EUROPCAR kiralama şirketinden 3-4 kez lagunaII kiraladım onlar her devir her viteste kuğu gibi süzülüyordu, bizimki de müzik sesini açarsak süzülüyor ama müzik yokken 2500 devirde D segmenti 2000 motor araç mı yoksa pizzacı motoru mu belli değil.

    ankarada olsaydanız görüşür karşılaştırırdık araçları bende hırıltıdan şikayetçiyim yada benim çok arabayı dinlememden kaynaklı bilemiyorum artık dün biraz uzun yol yapıyım dedim 2000devirde 100 le falan giderken rüzgar sesi fazla geldi banada sanırım aynaların uzun oluşundan kaynaklı




  • cashuva C kullanıcısına yanıt
    hava soğuk olunca moleküler olarak yoğunlaşır, yazın olmayan rüzgar sesini kışın sorun etmeyin yok yere. Şanzıman yapısını tam olarak bilmediğimden ona ihtimal veriyorum bir de benim hava emiş hortumum orijinal değil universal tip birşey. Orijinale göre daha kalın biraz da onunla ilgili şüphelerim var son olarak da egsoz sisteminin son susturucusu. Asıl sizlerden öğrenmek istediğim bu konu. O yassı davul gibi şey eğer ömrünü tamamladıysa bunu yapar mı?
  • park halinde kaputu açıp bir arkadaşa 2500-3500 aralığında yavaş yavaş gaz vermesini isteyin,kademe kedeme arttırarak.siz de hava emiş hortumunun ucunu dinleyin.devir arttıkça hortum ucunda uğultu benzeri ses artıyorsa(bahsettiğiniz türden),oraya yoğunlaşın,öncelikle.çıkma veya orj. aracınıza uyumlu bir hava emiş susturucusu bulmaya çalışın(sizde yok diye hatırımda kalmıştı,ona istinaden yazdım).bu hava susturucusu olmadığı zaman birnevi açık filtre kullanır gibisiniz. :)
  • arkadaslar ozellikle soguk iken 1 2 viteslerde kalkislarda on sag tarafdan sanirim kayislarin oldugu yerden ses geliyor arac bostayken yok sadece vitesde yuk bindiginde motora yapiyor,sesi ama isininca motor ses cok kalmiyor sadece ani gaza yuklenirsem 1 2 3 viteslerde yapiyor,nelerden yapabilir trigelin oldugu bölümden geliyor icindeyken aracin sag taraftan.
  • fuk_18 F kullanıcısına yanıt
    muhtemelen v kayışındandır.
  • Merhaba arkadaşlar;

    Ben Polonyada yaşıyorum. Yakın zamanda bir LAGUNA II aldım. 2002 model 162000 de Benzin-Gaz. Bildiğiniz üzere burda arabalar ucuz bende burada öğrenciyim. Bazı konularda yardıma ihtiyacım var;

    -Araba almanyadan gelme olduğu için Sesli ve yazılı uyarı sistemi Almanca. Bunu Türkçeye nasıl çeviririm?
    -Araba arka plaka lambası arızalı diyor almanca fakat hiçbir arıza yok. Sorun sizce nedir ?
    -Birde arabanın motor ışığı yandı dün ve sesli olarak egzozla ilgili bir arıza olduğunu söyledi.

    Servise götürdüm ama sadece kabloya bağlayıp sorunlarını görmek için 100 TL gibi bir para istedi. Arkadaşımda diagnostic kablosu var fakat programı yok. Bu programı ücretsiz bulabileceğim biryer var mı? Yada eğer varsa programı bana gönderebilir misiniz?

    şimdiden teşekkürler.
  • Herkese merhaba arkadaşlar.. benim bi kaç sorunum var bende 2004 expression var 1: kumandadan kapılar sorunsuz açılıyor ama kilitlerken kumandaya belki 10-20-30 defa belki daha fazla basmam gerekiyor kilitlemek için bazende hiç kilitlemiyor zaten (kumanda ışıkları yanıyor, kilit sesi çıkmıyor) ?, 2: aracı çalıştırdığımda bazen silecekler kendi kendine uzun süre çalışıyor ve yerinde durmuyor camda çapraz ya da arka silecek gibi dik duruyor ?, Bu sorunlarla karşilaşıp çözenler yardımcı olursa çok teşekkür ederim aeo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drfx77 D kullanıcısına yanıt
    Susturucu, emişi yapan hortumun bağlandığı plastik kutu. Daha önce kenarı açılmış sesle birlikte performans sorunu da çıkmıştı. Onarımını yaptık ama yüksek debi olduğunda çıkan uğultuya sanırım bu kutu sebep oluyor. Çıkmacıda değiştirip deneme yapmaya karar verdim. Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 863864865866867
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.