Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (857. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24.184
Cevap
249
Favori
1.644.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 855856857858859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fuk_18 F kullanıcısına yanıt
    Hocam benim araçta da cam açma kapama lambalarından 2 tanesi yanmıyor. Kolaylıkla ampül değişimi yapılabiliyor mu faz I'de?
  • Aracım 2005 model 1.6 benzinli. şuan 100.000km'de. Yılda yaklaşık 10.000 km. yapıyorum ve lpg takıp takmama konusunda endişelerim var. Uyum konusunda herhangi bir tavsiyeniz ya da şikayetiniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
  • tncykçtn T kullanıcısına yanıt
    frene ihtiyaç yok. P ve N konumunda aracı çalıştırabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Arkadaşlar bizim araçlarda rolanti motoru veya düzenleyici bi zamazingo varmı,benim araçtaki yüksek devirle uzun süre çalışma sorunu seyir halindeyken debriyaja basınca iyice belli ediyor kendini,boğaz kelebeği ve manifolt contalarını değiştirecem muhtemel bi kaçak yüzünden ama rolanti düzenleyici bişey varsa onada baktırayım diyorum

    bildiğim kadarıyla kelebeğin içinde bu işi yapan sensörler var. Ben manifold contalarını değiştirdim, çıkanlar bırakın contayı plastikten bile sert bir maddeye dönüşmüştü değişim hiçbirşey farketmedi. yalnızca onun işi değil bence. eğer belli bir süre sonra kesiliyorsa kelebekle alakalı da değil. sizinkiyle farklılık gösterse de ben de silkeleme-stop etme yaşadım ortak noktamız sıcaklıkla ilişkisi olması. benimki oksijen sensöründen çıktı. sensörleri gözden geçirmenizde fayda var.

    Cihaza bağlandığında arıza belli oluyomuydu peki,hangi sensörde sorun olduğu belli olurmu yoksa deneme yanılma yoluylamı buldunuz.motor ısınınca sorun kalmıyor contalardan veya boğaz kelebeğinden olsa her zaman yapar diye düşünüyorum.

    benim arıza 1 yıl boyunca görünmedi ama son bilgisayar bağlantısı ile yapılan taramada çıktı. Motor bloğu ve manifold haricinde haricinde ısıyı seven başka parça yoktur sanırım. Isı için sensör var mesela manifold üzerinde ondan başlayabilirsiniz. Yine de önce orijinal programı ile test etmek en güzeli

    Çok saolun pazartesi bakıma soktuğumuzda dediğiniz yerleri tek tek gözden geçirecez artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar aracım PARK konumundayken kartı taktığımda otomatik vites arızası verip motor kaputunun altından bir dırıltı geliyor. sonrasında vitesi N konumuna alıp kartı çıkarıp tekrar taktığımda hata vermeyip araç normal çalışıyor ve hareket halinde hiç sıkıntı olmuyor. bu arıza 3-4 günde bir tekrarlanıyor. vitesin konumunu algılayan bir sensör olduğunu ve hatanın bundan kaynaklandığını düşünüyorum. bilgisi olanların cevabını bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BURALDİNYO

    frene ihtiyaç yok. P ve N konumunda aracı çalıştırabilirsiniz.

    Faz I de bılemıyorum ama Faz II kesınlıkle calısmıyor P ya N de olması bırsey ıfade etmıyor ıllakı frene basmak şart.
  • atc2014 A kullanıcısına yanıt
    Bir önceki mesajda anlatmıstım burada atladıgınız nokta şu manuel mod da olsa auto mod da olsa sizin ekranda yazdıgınız sıcaklık ıcerı uflenen havanın sıcaklıgı degıl kı ornegın yazın dısarısı 40 derece olsun sız 21 dedınız ızgaradan gelen ısı 2-6 derece arasıdır ılk olarak. Yanı orada yazdıgınız deger arac ıcı sıcaklıktır bunun tek ıstısnası 16 ve 26 derecelerdır klıma bunlarda ıc sıcaklıgı dıkkate almaz ve klapelerı tam acık ya da tam kapalı yapar ve sen kapatana dek ıcerısının ısısına bakmadan devam eder.
  • atc2014 A kullanıcısına yanıt
    cam dugmelerini tek sag ön haric digerlerini cikarmak cok kolay degisim ise eger orjinal ile yapacaksaniz 3mm helogen ampül kullaniliyor led alacaksaniz sikinti direnc ile ledi o kucuk alana sigdirmak olcak tek sikinti o led direncsiz olmaz cunku
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atc2014

    Aracım 2005 model 1.6 benzinli. şuan 100.000km'de. Yılda yaklaşık 10.000 km. yapıyorum ve lpg takıp takmama konusunda endişelerim var. Uyum konusunda herhangi bir tavsiyeniz ya da şikayetiniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

    Şahsi fikrim olarak LPG ye her zaman karşı oldum olmaya da devam edeceğim evet kabul edıyorum ucuz bir yakıt avantajları var ama motora zararı yok diyenlere gülüp geçiyorum sadece. Herşeyi fabrikasyon olarak aracı yapan mühendislerce benzine göre ayarlanmış bir aracı kandırarak LPG de kullanmak pek çok arızayı da bana göre beraberinde getiriyor. Hele hele yılda 10 bn km yol yapan birisi için LPG bence tamamen fuzuli bugun ıtıbarıyle ıyı bır sıstem taktırmanız tahmınen 1500 tl gıbı rakamlara patlayacak bıldıgım kadarıyla hanı oturup hesap yapmadım ama sistemin amortismanı yaklasık 15-20 bin km sonra oluyor buda sızın için ıkı yıllık bır kullanıma denk. Yanı kazanc yapmanız ıkı yıldan sonra olacak. Tabiki sizin tercihiniz olacaktır ama ben olsam taktırmazdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atc2014

    Aracım 2005 model 1.6 benzinli. şuan 100.000km'de. Yılda yaklaşık 10.000 km. yapıyorum ve lpg takıp takmama konusunda endişelerim var. Uyum konusunda herhangi bir tavsiyeniz ya da şikayetiniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

    Ben aracı aldığımda lpg kiti üzerindeydi.

    Benim anlamadığım nokta verdiğim değerler doğruysa 1.5 ayda 48 litre benzin yakması imkansız. Öyle zırt pırt arabaya binen biride değilim. 2 günde bir işim olursa 15 20 km yapar bırakırım.

    Ben araca sürekli bu şekilde benzin alacaksam lpg kitinin bir anlamı kalmıyor. Hem benzin hem gaz almak zorunda kalıyorum daha masraflı oluyor.

    Tam olarak emin olmak için yazılım attırıp değerlere tekrar bakacağım. Yine benzin seviyesi yükselmez ise lpg kitini iptal ettireceğim. Araç sanki hem benzin hem gaz yakıyor anlamış değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lod0ss -- 24 Ekim 2014; 3:31:45 >




  • Benzin ibresi lpgde iken düşer.bu normal.çunku yol bilgisayarı lastik donuşune göre hesap yapar. Ama benzin gitmez. Siz her 4 depo LPG alırken bir kez 50 liralık benzin alın yeter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: BURALDİNYO

    frene ihtiyaç yok. P ve N konumunda aracı çalıştırabilirsiniz.

    Faz I de bılemıyorum ama Faz II kesınlıkle calısmıyor P ya N de olması bırsey ıfade etmıyor ıllakı frene basmak şart.

    Şimdi direksiyon başındayım denedim çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar,
    2004 laguna aracımın arka sol cam krikosunda bulunan helezon şeklindeki yayın ucundaki cama bağlı olan beyaz plastik kırıldı. Yedek parçayı aldım değişimi nasıl yapacağım bu konuda deneyimi olan arkadaşlarımın yardımlarını bekliyorum. Helozon yay gibi çubuk motor mekanizmasının dışına çıkmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By Asphyxia

    quote:

    Orijinalden alıntı: atc2014

    Aracım 2005 model 1.6 benzinli. şuan 100.000km'de. Yılda yaklaşık 10.000 km. yapıyorum ve lpg takıp takmama konusunda endişelerim var. Uyum konusunda herhangi bir tavsiyeniz ya da şikayetiniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

    Ben aracı aldığımda lpg kiti üzerindeydi.

    Benim anlamadığım nokta verdiğim değerler doğruysa 1.5 ayda 48 litre benzin yakması imkansız. Öyle zırt pırt arabaya binen biride değilim. 2 günde bir işim olursa 15 20 km yapar bırakırım.

    Ben araca sürekli bu şekilde benzin alacaksam lpg kitinin bir anlamı kalmıyor. Hem benzin hem gaz almak zorunda kalıyorum daha masraflı oluyor.

    Tam olarak emin olmak için yazılım attırıp değerlere tekrar bakacağım. Yine benzin seviyesi yükselmez ise lpg kitini iptal ettireceğim. Araç sanki hem benzin hem gaz yakıyor anlamış değilim.


    eger cok binen biri degilseniz tavsiyem Laguna yi lpg illetinden uzak kullanin... emin olun orta vadede daha cok kar edeceksiniz... lpg nin basiniza acacagi sorunlar da ayri bir mecra...




  • arkadaslar imzamdaki aracimi dun yetkili servisteki bir arkadasima goturdum clip cihazina bagladik ve basinc sensorunu aktif hale getirdik simdi her calistirdigimda basinc ekrani cikiyor herhangi bir uyari yok gerci ama kisa zamanda bir yerlerden sensor bulup calisip calismadigini test edecegim insaAllah....





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MasterOfScorpions -- 24 Ekim 2014; 9:24:15 >
  • otomatik vites kaptörü adıyla geçen şanzıman konum algılayıcısı var araçta, şanzımanın üst kısmında kaputu açınca sağ tarafta akünün arka kısmında çok net biçimde görünüyor köşeleri oval kare şeklinde. serviste 120 TL gibi bir ücretle değiştirmiştim. Üzerine antifiriz dökülünce arızalanmıştı benimki. Islanmaya pek gelmiyor yani.
  • benzinle LpG aynı anda yanamaz, eğer LpG de çalışırken benzin enjektörlerinden kaçak olsa araç düzgün çalışmaz. Benzin tüketimi çok yüksekken LpG tüketimi aşırı düşükse siz farkına varmadan araç benzine geçip öyle gidiyordur. Yüksek devirlerde benzine geçtiği de forumlarda bazı araçlar için yazılıyor. Boşa aksa kokusu zaten belli olur. Gerçekten bitmiş olduğunu anlamak için tekrar depoyu doldurun belki hiç telaşa gerek kalmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atc2014

    Aracım 2005 model 1.6 benzinli. şuan 100.000km'de. Yılda yaklaşık 10.000 km. yapıyorum ve lpg takıp takmama konusunda endişelerim var. Uyum konusunda herhangi bir tavsiyeniz ya da şikayetiniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

    Tasarruf tasarruftur ama yılda 10,000 km.'yi hangi şartlarda yaptığınızı hesaplayın. Araç şehiriçi 10 litre uzun yolda 6,5 litre yakıt tüketecektir Lpg maliyeti 2,000 TL yi bulacak. En az 2 yılda amorti edebileceksiniz gibi görünüyor. Aracı 3-4 yıl kullanırım diyorsanız gerek yok. Yaşadığınız şehir ve kullanım standartları sebebiyle şehiriçinde fazla kullanılmayacaksa hiç gerek yok. Ama ihtiyaç hissederseniz bilinen en kötü kitlerden ATİKER kullanıyorum bugüne kadar hiç sorunum olmadı. Araç orijinalini bozduğu anlamsız bazı problemler çıkardığı ve motor ömrünü kısalttığı bir gerçek olsa da uzun vadede LpG kar getirecek bir yatırım.




  • Hocam bilgi için çok teşekkürler. Söylediğiniz gibi 2-3 yıl sonra Laguna 3 dizel ile değiştirmeyi düşünüyorum. Sorunsuz araçta boştan yere sorun yaratmayalım anlaşılan...
  • fuk_18 F kullanıcısına yanıt
    benim sürücü tarafındaki düğmelerin bazıları yanmıyor. O halde helogen takmak mantıklı olacak gibi. Teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 855856857858859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.