Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (647. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
24.183
Cevap
249
Favori
1.644.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 645646647648649
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinsahil

    quote:

    Orijinalden alıntı: SULZER

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinsahil

    slm sulzer hocam iyi akşamlar benim araç 2002 1.6 privelage size sorum torpido gözünün içerisinde üzerinde klima işareti olan bir kapak var orası ne işe yarıyor beni aydınlatırsanız sevinirim.c.tesi yola çıkacağım klima iyi soğutmuyo geçenlerde elektrikçinin birine klima gazı doldurttum ama yine verim alamadım yardımcı olursanız sevinirim.

    Torpido gözündeki kapak torpido içinin soğumasını sağlıyor. Bunun için klimayı çalıştırıyorsun. dediğin kapağıda açık bırakınca klimanın soguk havası torpidoyada giriyor.
    Klima gazı aslında elektrikçiye değil asıl bu işi yapan tecrübeli bir klimacıya yaptırılması lazım. Eğer bir kaçak varsa elindeki vakum aletiyle hemen anlıyorlar.kaçağıda hemen bulup hallediyor. normaldede 50 lira falan alırlar.

    hocam sağolasın ya aslında yetkili servise gidicektim bana 180 ile 250 arası bir fiyat çıkarttı bende mersedeslere bakan elektirikçiye gittim vakum aletiyle gaz bastı ama kaçak göstermedi alet şimdi esdkisinden biraz iyi ama yinede tam soğutma yapmıyor polen filitresinin yerini bulamamıştık o yüzden filitreyi değiştiremedik acaba filitreyi değiştirdiğimizde verim alabilirmiyiz?

    Polen filitresı torpido gozunun içindeki kapagı cıkarttıgınızda (bir vidası var ve onu sokunce dort kosedekı tırknkları tornavida ile kaldırarak cıkartacaksınız dısarı) sol tarafta kapaklı gozun içinde. Sogutma performansını dogal olarak etkıleyecektır. Polen Filitresı olarak orjınal olanı tercıh etmenızı onerırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinsahil

    quote:

    Orijinalden alıntı: SULZER

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinsahil

    slm sulzer hocam iyi akşamlar benim araç 2002 1.6 privelage size sorum torpido gözünün içerisinde üzerinde klima işareti olan bir kapak var orası ne işe yarıyor beni aydınlatırsanız sevinirim.c.tesi yola çıkacağım klima iyi soğutmuyo geçenlerde elektrikçinin birine klima gazı doldurttum ama yine verim alamadım yardımcı olursanız sevinirim.

    Torpido gözündeki kapak torpido içinin soğumasını sağlıyor. Bunun için klimayı çalıştırıyorsun. dediğin kapağıda açık bırakınca klimanın soguk havası torpidoyada giriyor.
    Klima gazı aslında elektrikçiye değil asıl bu işi yapan tecrübeli bir klimacıya yaptırılması lazım. Eğer bir kaçak varsa elindeki vakum aletiyle hemen anlıyorlar.kaçağıda hemen bulup hallediyor. normaldede 50 lira falan alırlar.

    hocam sağolasın ya aslında yetkili servise gidicektim bana 180 ile 250 arası bir fiyat çıkarttı bende mersedeslere bakan elektirikçiye gittim vakum aletiyle gaz bastı ama kaçak göstermedi alet şimdi esdkisinden biraz iyi ama yinede tam soğutma yapmıyor polen filitresinin yerini bulamamıştık o yüzden filitreyi değiştiremedik acaba filitreyi değiştirdiğimizde verim alabilirmiyiz?

    Polen filitresı torpido gozunun içindeki kapagı cıkarttıgınızda (bir vidası var ve onu sokunce dort kosedekı tırknkları tornavida ile kaldırarak cıkartacaksınız dısarı) sol tarafta kapaklı gozun içinde. Sogutma performansını dogal olarak etkıleyecektır. Polen Filitresı olarak orjınal olanı tercıh etmenızı onerırım.

    yani o zaman servisine gidicez ama çok pahalı hocam servisde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinsahil

    slm arkadaşlar bu torpido gözünün içinde üzerinde klima işareti olan bir kapak var orası ne işe yarıyor beni aydınlatırsanız sevinirim

    Torpido soğutma/ısıtma kapağı ....
    Onu acarsaniz torpido gözüne klimanın üflediği sıcaklık geliyor sanırım....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam Aleyküm. Forum sayfanızı ziyaret ettim. Mesajların bir kısmını okudum. kendimce epeyce bilgilendim. Emeği geçenlere çok teşekkür ederim. Bende de Laguna 2 1.6 expiression 2004 lpg li (brc) var. Size katılmaktan mutluluk duyarım...
  • sahinsahil S kullanıcısına yanıt
    torpido soğutma kapağı.açıkken oradan soğuk hava üfler.yolda klima açıkken kutu içecekleri soğutmak için,misal olarak.
  • HEPHAISTOS H kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun.bu ufak sıkıntılar cansıkabiliyor.başıma gelmedi bu sorun,ama fikir olsun diye yazayım dedim.sağ sol ayarını ayrı yapabildiğimize göre,bunları denetleyecek 2 adet ayrı ısı sensörü(veya adı neyse) de vardır diye düşündüm.bu sensörlerden soldaki düzgün çalışmazsa(yani ısı 22 dereceyken örneğin,beyne 18 diye uyarı gönderirse soğutmayı bırakıp 22 ye gelinceye kadar ısıtma yapabilir)bu sorun ortaya çıkabilirmi diye mantık yürüttüm.bu mantıktan gidersek pc ye bağlayınca arızalı veya hata kodu şeklinde birşey görmeyiz.çünkü sensör çalışıyor gözüküyor,ama yanlış çalışıyor.bunuda ya hep ya hiç kuralına göre çalışan beyin algılayamaz.dediğim gibi sadece fikir yazdıklarım.varsa eğer böyle sensör gibi birşey,sağ-sol yerdeğiştirerek denenebilirmi?inş. kolay yoldan çözersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    geçmiş olsun.bu ufak sıkıntılar cansıkabiliyor.başıma gelmedi bu sorun,ama fikir olsun diye yazayım dedim.sağ sol ayarını ayrı yapabildiğimize göre,bunları denetleyecek 2 adet ayrı ısı sensörü(veya adı neyse) de vardır diye düşündüm.bu sensörlerden soldaki düzgün çalışmazsa(yani ısı 22 dereceyken örneğin,beyne 18 diye uyarı gönderirse soğutmayı bırakıp 22 ye gelinceye kadar ısıtma yapabilir)bu sorun ortaya çıkabilirmi diye mantık yürüttüm.bu mantıktan gidersek pc ye bağlayınca arızalı veya hata kodu şeklinde birşey görmeyiz.çünkü sensör çalışıyor gözüküyor,ama yanlış çalışıyor.bunuda ya hep ya hiç kuralına göre çalışan beyin algılayamaz.dediğim gibi sadece fikir yazdıklarım.varsa eğer böyle sensör gibi birşey,sağ-sol yerdeğiştirerek denenebilirmi?inş. kolay yoldan çözersiniz.

    Keşke dediğiniz şekilde araçte bir sensör olsa ama araçlarımızda sağ solu farklı ölçen bir ısı sensörü mevcut değil. Klima çift bölge ama bunu tek ısı sensörü ile yapıyor yani tam anlamı ile çift bölge klime değil aslında. Diyeceksiniz ki bunu nasıl yapıyor olay çok basit şekilde programlanmış siz solu 18 sağı 22 yaptınız iç ısı 26 diyelim sağ klape %30 sol klape %15 diyor mesela bu şekilde olay çözülmüş. Araçtaki klimadaki sensörler

    1-Klima sistemindeki yüksek ve alçak basınç sensörü 2-32 bar aralığında çalısmasını sağlıyor
    2-Gece - gündz sensörü güneş ısınları 45 derece eğimle gelmeye başladığı an cam havalandırmasına daha fazla üfleme yapıyor
    3-ısı-nem kaptoru (aynada)
    4-Evap sondası (evaparatörün donmasını engelleme görevi var)

    Başkacada sensör yok klima sisteminde ve hem servsteki ustalar hemde ben neredeyse kafayı sıyırmak üzereyiz açıkcası. Son çare artık 2-3-4 te yazdıgım sensörleri değiştirip iki de micro motor alıp deneyeceğim. Dediğim gibi klima beyni test edildi başka beyinle sonuç aynı yenisi zaten tam 1.750 tl cik. Klimanın klapelerin olduğu boş kazan 1.650 tl cik. Onlarda sorun görseydik zaten paraya acımayıp değiştirecektim ama servisteki ustalarımda sorun yok değiştirmek boşuna para vermek olacak diyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekdik1

    Selam Aleyküm. Forum sayfanızı ziyaret ettim. Mesajların bir kısmını okudum. kendimce epeyce bilgilendim. Emeği geçenlere çok teşekkür ederim. Bende de Laguna 2 1.6 expiression 2004 lpg li (brc) var. Size katılmaktan mutluluk duyarım...

    Aleykumselam. Hosgeldin. Benim lagunam daha yok ama hastalik iste.okuya okuya ogreniyorum simdiden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadas soylemis polenin yerini. Elin aliskinsa kensinse rahatca sokersin. Git yedek parcacidan al filtreyi kendin tak. Servis tabiki cok para ister. Tabi filtre sokukkende dene fan gucunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SULZER

    Arkadas soylemis polenin yerini. Elin aliskinsa kensinse rahatca sokersin. Git yedek parcacidan al filtreyi kendin tak. Servis tabiki cok para ister. Tabi filtre sokukkende dene fan gucunu.

    Ama hava gucu az gelsede soguk olup olmadigini anlaman lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SULZER

    Arkadas soylemis polenin yerini. Elin aliskinsa kensinse rahatca sokersin. Git yedek parcacidan al filtreyi kendin tak. Servis tabiki cok para ister. Tabi filtre sokukkende dene fan gucunu.

    SULZER kardeş teşekkür ederim. İnşallah, hayırlarla senin de gönlünde ki araban olur. Varsa da kazasız belasız sür inşallah. Ben de, bundan sonra bu forum sayfasında daha çok vakit geçirmeyi düşünüyorum. Zira arabayla ilgili bazı bakımları, tamirleri kendim yapmayı ya da en azından ustaya bilinçli gitmek istiyorum. Bir de bizim ustaları görünce insanın kendi arabasının ustası olması geliyor... Saygılar...
    Bir de ben motor aksamları il ilgili motor üzerinde şemalar aradım net' ten çok da bulamadım.
    Ayrıca arabamın yağ filtresini değiştirmek istiyorum. Filtrenin yerini bulursam tabi.:))) Nerdedir acaba?




  • bekdik1 B kullanıcısına yanıt
    Aracı lifte kaldırman ya da altına girebilecek şekilde bir yer lazım. Filtreyi kolay sökmen için de bi aparat lazım. Lastik, kayıi vs birşeyle yapabilirsin ama çok uğraştırır. Şimdilik onu da tamirciye yaptır sen :)
  • sahinsahil S kullanıcısına yanıt
    o kapagi cevirip aciyorsun torpido sogutmasi o
  • bekdik1 B kullanıcısına yanıt
    motoru karşına alınca yağ filtresi sol orta hızada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    motoru karşına alınca yağ filtresi sol orta hızada.

    drfx77 çok teşekkür ederim... İnşallah yapabilirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Aracı lifte kaldırman ya da altına girebilecek şekilde bir yer lazım. Filtreyi kolay sökmen için de bi aparat lazım. Lastik, kayıi vs birşeyle yapabilirsin ama çok uğraştırır. Şimdilik onu da tamirciye yaptır sen :)

    Hüseyin Bey, çok teşekkür ederim. İnşallah yapacağım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekdik1

    quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Aracı lifte kaldırman ya da altına girebilecek şekilde bir yer lazım. Filtreyi kolay sökmen için de bi aparat lazım. Lastik, kayıi vs birşeyle yapabilirsin ama çok uğraştırır. Şimdilik onu da tamirciye yaptır sen :)

    Hüseyin Bey, çok teşekkür ederim. İnşallah yapacağım...

    Motorun yağını boşaltmadan yağ filitresını yerınden cıkartmayı dusunmuyorsunuzdur sanırım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekdik1

    quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Aracı lifte kaldırman ya da altına girebilecek şekilde bir yer lazım. Filtreyi kolay sökmen için de bi aparat lazım. Lastik, kayıi vs birşeyle yapabilirsin ama çok uğraştırır. Şimdilik onu da tamirciye yaptır sen :)

    Hüseyin Bey, çok teşekkür ederim. İnşallah yapacağım...

    Motorun yağını boşaltmadan yağ filitresını yerınden cıkartmayı dusunmuyorsunuzdur sanırım :)

    HEPHAISTOS kardeş o kadar da değil artık:)))) Sizlerden, (forumdan) öğrendim onu artık. Kendime güvenim var ama... Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekdik1

    quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekdik1

    quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Aracı lifte kaldırman ya da altına girebilecek şekilde bir yer lazım. Filtreyi kolay sökmen için de bi aparat lazım. Lastik, kayıi vs birşeyle yapabilirsin ama çok uğraştırır. Şimdilik onu da tamirciye yaptır sen :)

    Hüseyin Bey, çok teşekkür ederim. İnşallah yapacağım...

    Motorun yağını boşaltmadan yağ filitresını yerınden cıkartmayı dusunmuyorsunuzdur sanırım :)

    HEPHAISTOS kardeş o kadar da değil artık:)))) Sizlerden, (forumdan) öğrendim onu artık. Kendime güvenim var ama... Saygılar..

    Küçük bir latifeydi affınıza sıgınarak. Tabiki biliyorsunuzdur asla aksini düşünmemiştim zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEPHAISTOS

    Sevgili arkadaşlar bu zamana değin bir şekilde hep elimden geldiğince sorun yazan arkadaşlarımın sorunlarına cevap yazmaya ve aklımız bilgimiz yettiğince cevap vermeye çalıştım ve çalıştık. Yaklaşık 1 haftadır uğraştığım ilginç ve henüz çözümünü bulamadığımız sorundan bahsedeceğim az sonra ve başına gelen oldumu bilmiyorum. Eğer gelen ve cevap bulan olmuş ise yardımcı olması temennimdir.

    Gelelim soruna; "KLİMADA SAĞ VE SOL TARAF ARASINDA OLUŞAN SICAKLIK FARKI" şimdi hemen bunu okuyup pek çok arkadaşımın klape kırılmıştır diyeceğini tahmin ediyorum ancak az sonra sorunun tam olarak nasıl oluştuğunu ve yapılan işlemleri anlatınca fikriniz değişecek.

    Sorun yaklaşık 10 gun evvel tesadufen klimayı sağ sol 22 ye alıp yönlendirmeyi yüz bölgesine ve fan hızını da biraz yükselterek kullanırken ortaya çıktı bır anda farkettim ki sol taraftan bariz şekilde sıcak hava üflüyor sağ taraf ise soğuk. Ancak bu sorun anında ortaya çıkan bir durum değil bazen 10 dk sonra bazen 3 saat sonra ortaya cıkıyor. Gece gündüz olması fark etmiyor. Öğleden sonraları ise daha belirgin hale geliyor. Sol sıcak sağ soğuk üflerken klima off yapılıp tekrar açıldığında sorun ortadan kalkıyor bir müddet sonra tekrar başlıyor. Şimdi gelelim yapılan işlemlere;
    1-Isı ve nem sensörü sökülerek temizlendi,
    2-Klima gazı yeniden basıldı
    3-Beyin resetlemesi için kutup başı söküldü 10 dk beklendi
    4-Clip te herhangi bir arıza kodu yok sıcaklık farklı oluştuğunda da arıza vermiyor ve klape konumları eşit gösteriyor.
    5-Faz II benimki ile aynı referansa sahip bir klima beyni gecici olarak takılıp test edildi sonuç aynı
    6-Miksaj (Karıştırıcı motorlar) sağ sol yer değiştirildi acaba sorun sağa geçer mi diye sonuc yıne aynı sorun solda
    7-Komple torpido sokuldu ve yukarıdan kontrol edildi klape kapakları sağlam, klape lastikleri sağlam, kırık çatlak yerinden çıkma vs yok.
    8-Araçtaki sensörler kural olarak (yani bilgisayara bağlandığında) hata göstermiyor.

    Clip bağlı iken hatayı takip ettiğimde sorun şu şekilde oluşuyor. İlk çalıstırmada sağ sol klape konumları eşit %0-%0 başlıyor derece yaklaştıkça klape konumları yavas yavas açılarak sıcak almaya baslıyor ve eşit şekilde açılıyor ne zaman ki %35-40 lar seviyesine geliyor önce hafif bir ılıklık sol taraftan sonra tekrar soğuyor ve bir müddet sonra daha fazla sıcaklık oluyor bır muddet sonra ıc ısı sensoru ısıyı algılayıp klapelerı tekrar kapatıyor ve yıne soguyor ama benzer döngü devam ediyor.

    Şimdi emin olduklarımız
    1-Klima kumanda paneli (beyni) sağlam
    2-Klapeler sağlam (gözle kontrol edildi - rahatça donuyor rahatca açılıp kapanıyor)
    3-Miksaj motorları sağlam
    4-Her iki taraf 16 dereceye ayarlı ıken bu sorun kesınlıkle yok arac ıcınde donduracak kadar soguk ki Evaparatör ısısı zaman zaman 0 dereceye dek dusuyor.

    Umarım fikri olan vardır.


    UP




  • 
Sayfa: önceki 645646647648649
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.