Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (1207. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.184
Cevap
249
Favori
1.644.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12051206120712081209
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • against2 A kullanıcısına yanıt

    Son zamanlarda bende de Benzer problem belirdi.

    Hep boğaz kelebeği sanıyordum ancak temizlememe rağmen stop etme sorunu devam etti hatta vites değişirken stop ederek oldukça zorlu bir süreç yaşattı ve ardından çalışmama.

    Araştırmalarım sonucu sorunun manyetik kaptor arızası olduğuna kaaanat getirdim.

    Obd peyron ile bağlantıda gerçekten bu arıza kaydına ulaştım.

    Hava filtresi kutusunun hemen altında şok bir manzara ile karşılaştım.

    Manyetik kaptorun 2 kablosu sıyrılmış çıplak vaziyette sanırım gövdeye şase yada kablolar birbirine kısa devre yaparak stop ettiriyordu.

    Parçayı sökerek hem temizledim vede kabloları güzel bir şekilde yalittim. Suanlik stop etme problemini çözdüm.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Laguna 2
    2005 Ayna katlama kolu kumandası katlamalı model içinden kırıldı.
    Bi tane aldık katlama fonksiyonu çalışmıyor.
    N11 den falan alanların yorumlarında iki üç gün katlama yapıp sonra çalışmadı diyenler de var.
    Ben şuradan aldım sorunsuz çalışıyor diyen var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,

    Faz 1'de ''Expression'' ve ''Expression Plus'' arası farklar nelerdir?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YakamozOZ728 -- 20 Eylül 2022; 22:31:58 >
  • bu aracın kronik sorunu var mı? Masraf çıkarma durumu,parça bulunabilirliği ve parça fiyatları nedir? bunun yerine daha az ücrete laguna 1 almak daha mı mantıklı?

  • Aks siyiran arkadaşa cevap olsun. Doğru söylemişler aracınız kazalı olabilir. Kasanın ağır olmasıyla aks siyirmasinin direkt olarak bağlantısı yok. Yük alt takıma biniyor aksın üzerinde yük yok. Fakat kullanım alışkanlıklarınız aksı yıpratıyor olabilir. Özellikle kalkışlarda araca nazik davranmalısınız. Ani kalkışlar aksın ömrünü belirgin seviyede azaltır. Sonrasında ne kadar hızlı gittiğinizin önemi yok ama kalkışlar yavaş olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faz 2 için belirgin bir kronik yok. Masraf çıkarma oranı her araç kadar. 1.6 motor alırsanız parçada hiç sorun yaşamazsınız. Laguna 1 de güzeldir fakat 2 daha sorunsuzdur. Tercih meselesi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamun aleykum.

    Benim araçta yine aks vuruntusu başladı. Artık gerçekten yoruldum açıkcası. Sadece biraz daha araştırınca konu başka yerlere geldi. Şöyleki Bir usta aks yerine şanzıman çıkış milinde bir ayar varmış. O ayar kaçmış yada yapılmamış ise ne kadar aks ayarında olursa olsun sık sık arıza yapar dedi.

    Gerçekten şansızman çıkış milinde bu türlü bir ayar varmıdır. Belkide var ben,m ki bozuk aksa sirayet ediyor. Çünkü usta sen bilerek bile arabayı hor kullansan bu kadar kısa sürede aks sıyırmaz dedi.

    Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini belirtirse memnun olurum.

  • betsalel B kullanıcısına yanıt

    Hocam bir şasi ustasına gidin fikrini alın. Hangi aks boşluk veriyorsa o taraftan bir kazası vardır aracın. Şasi düzgün çıkarsa şanzıman kısmında bazı parçaların yenilenmesi gerekebilir. Aksın bir ucu tekerde diğer ucu sanzumanda. Eğer tekerin zemine basma açısında standart dışı bir durum yoksa sıkıntı şanzıman tarafındadır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eywallah hocam. Araç kazası şüphesinden dolayı kontrol ettirdim. Herhangi bir kaza yok dediler. Ön ara boşluk önden kazası çıkmadı. Zaten aracı zamanında bağdatlılar otomotivden kontrol edilerek aldım.

    Şasi düzgün sonuçta. Sadece bir önceki değişim sırasında ustanın biri bu kadar sıklıkta aks sıyırmaz (benim tüm sorunlarım sağ aks ve freze sıyırmasından oluyor. Kesme değil yani) Şanzuman ayarında problem vardır. O ayar bozulmuş olabilir dedi. Nasıl bir ayardır bilmiyorum. Belki de bunca zaman boşuna uğraşıyorum. Bu kadar aks sıyırması (sene geçmeden) kimsenin başına gelmemiştir herhalde. Yoksa arabamın ufak tefek sorunları hariç başka bir sorunum yok. Gayet konforlu ve rahat bir araç.

  • Selam sağlam temiz sorunsuz 97/98/99 Laguna arıyorum benzin LPG li

    2.0 Volvo motorlu tercihimdir.

    Boya takıntım yok.
    Önden kazası olmasın on kaput değişmesin ağır hasarlı olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba 2006-2008 benzin LPG li laguna almayı planlıyorum LPG uyu nasıldır sıkıntı çıkarırmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ceycey84x C kullanıcısına yanıt

    1.6 lar tam uyumlu çalışır. Diğerlerini bilmiyorum.


    Aracımı satıyorum model yükseltmek amacıyla. Çok memnunum, 5,5 yıldır hiç büyük bir sorun yaşamadık. Siz de inceleyebilirsiniz. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-kazasiz-ve-bakimli-arac-1036706126/detay


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler Megane 2 vardı tanidikta motor yaptı LPG yüzünden kafamı karıştırdı aynı motor var sanırım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ceycey84x C kullanıcısına yanıt

    merhaba uyumlu derken aslında her motor uyumludur ancak lpg kitini kim taktı, ne marka, ayarları düzgünmü yapıldı hepsi faktör. aşağıdaki videoyu izlemenizi şiddetle tavsiye ederim buradaki adamlar duayendir. saygılarımla.



    AutoClubyoutube
    Türkiye, LPG kullanımında dünya sıralamasında en önde gelen ülkeler arasında. Bu yaygın kullanıma rağmen, LPG konusunda ortada dolaşan bir çok bilgi yalnızca söylentiden ibaret. LPG ya da Otogaz kullanımı motora zarar verir mi? LPG'nin montajı doğru yapılmadığında otomobilde neler yaşanır? LPG'li araçların yakıt tüketimi neden net olarak veya tam ölçülemez? Eski teknoloji LPG sistemleri ile yeni teknoloji LPG sistemleri arasında ne gibi farklar var?.. Bu ve benzeri bir çok soru için AutoClub Genel Müdürü Turgut Yüksekdağ, Otohaber Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Halit Bolkan ve tabi ki Otohaber Dergisi Teknik Danışmanı Onno Usta bir araya geldi. Ortaya muhteşem bir söyleşiyle beraber doyurucu ve nitelikli cevaplar çıktı. Şimdiden keyifli seyirler. Henüz aramıza katılmadıysanız şimdi ABONE OL butonuna basabilir, sevdiklerinizle paylaşabilir veya eklemek istediğiniz konuları yorum olarak bizimle paylaşabilirsiniz. AutoClub - Otomobil Tutkunlarının Buluşma Noktası https://autoclub.com.tr https://twitter.com/AutoClubTR https://facebook.com/AutoClubTR https://instagram.com/AutoClubTR
    https://www.youtube.com/watch?v=2-AlS1-wz7U
  • betsalel B kullanıcısına yanıt

    merhaba, aklınızdaki birtakım soruları sanayide ustayım diye geçinenlerden değil uzamanların videolarını izleyerek fikir sahibi olabilirsiz. aşağıya kısa bir video linki atıyorum, aramalarınızda siz daha iyilerinide bulup bir cevap bulabilirsiz, saygılarımla.



    Otolye comyoutube
    Aks Dönen araba tekerlekleri şaşırtıcı görünebilir, ancak sürecin arkasında mükemmel bir matematik var. Bu yazımızda aksın ne olduğunu, ne işe yaradığını ve arıza durumlarında neler yapılacağından bahsedeceğiz. Aks nedir? Arabanızın ön tekerlekleri bir aks düzeneği üzerine oturur. Aks, şanzımanın ilettiği gücü tekerlere hiçbir kayıp olmadan her koşul altında iletebilen aktarma organıdır. Aks ne işe yarar? Aks aslında bir aktarma organıdır. Terim olarak şaft olarak da geçer. Günümüzde akslar yarım aks olarak ön çekişli araçlarda 2 tane olmak suretiyle sağ ve sol tarafta kullanılır. Bu Eklemli aktarma organlarının asli görevi direksiyon simidinin yönü her ne olursa olsun şanzımandan gelen hareketi tekerlere aynı şekilde iletilmesini sağlamaktır. Sağ ve solda bulunan yarım aksların yapıları her türlü pozisyona uyum saylayacak şekilde dizayn edilmiş bir mekaniğe sahiptir. Aks hakkındaki blog yazımız için; https://otolye.com/blog/aks Tüm Blog yazılarımız için; https://otolye.com/blog Web sitemiz; https://otolye.com
    https://www.youtube.com/watch?v=TUvF9xbN7-I



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anatamirci -- 30 Ekim 2022; 21:31:56 >
  • Selamun aleykum.

    Geçen hafta aracımın klasık sorunu olan sağ aks değişimini yaptırdım. Bir şekilde 2 akstan bir aks çıkardık. Sağlıklı olmasa da şu an için idare ediyor. Orijinal aks bulmak zor. Ara freze zaten aks ile beraber geliyor. Maslak atatürk oto sanayide bir aksçı aksı topladı. Aynı sanayide bir yerde aksı taktırdım. Tam takma sırasında bir ucu boş bir soket gözüme çarptı. Tam şanzımanın altına denk geliyor. Orda bir hata yaptım hemen resmini çekmedim.

    Simdi sorun şu arkadaşlar.

    Sanayiden çıktıktan sonra araç gez yememeye başladı. Gaz veriyorum araç zor hızlanıyor. Devir yükseliyor. Vites yükseltiyorum. Debriyaj denemesi yaptım . El fireni çekik vites 1 de araç hafif hareket ediyor. Acaba aks değişimi ile bir bağlantısı var mı? Baskı balatanın zamanı gelmiş desem değiştikten sonra daha 20.000 km yapmadım. Aks sorunum baskı balatanın ömrünü bu kadar çabuk kısaltır mı.?

    Diğer bir sorum şanzımanın altındaki ucu boş soket yağ seviye müşür yada çubuğunun olabilir mi?. Çünkü sonradan aklıma geldi aracı çalıştırınca ana km nin altında yatay yada kare şeklinde sembol çıkıp kayboluyordu. Şimdi direk ana km geliyor. O sembol yok. Kaputu açtığımda boş soket ucu göremedim yada yerini bilmiyorum.

    Resimlerde ana km ve aks için araç kaza yapmış olabilir diyenler için ön lastik değişimi sırasında kaster kamber ekran görüntüsünü aldım.

    Bu konular hakkında yardımcı olacak arkadaşlar varsa sevinirim.






  • betsalel B kullanıcısına yanıt

    Orijinal aks işine zaten girmeyin hocam kaliteli çin malı taktırdım ben, iki yıl oldu gayet sağlam.

    Araç bağırıp da mı gitmiyor yoksa gaz mı yemiyor? Bağırıyorsa baskı balatadandır.

    Şanzımanın altında tek bir bağlantı var o da bilyanin hidrolik hortumu. Onu takmasalar araç yürümez zaten diye tahmin ediyorum. Hatta frenlerin de tutmaz çünkü yağı salar komple. Bir de geri vites müşürü var. Ben başka bir şey görmedim kendim de geçenlerde baskı balata yenilettim baya da inceledim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamun aleykum

    Laguna 2 2003 model 16. 16 valf aracımın ön silecek motor kömürleri bitmiş.

    Kömür değişimini kendim yapabilir miyim acaba.

    Hangi tip kömürden almam gerekiyor.

    Ya da silecek motoru almak istesem başka marka araçlarla uyumlu olanı varmı dır?

    Resimde söktüğüm silecek motoru sanki işlem görmüş gibi üst tarafta ziftli bir bölüm var.

    Daha önce bu işlemi yapan arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum.






  • Mrb. arkadaşlar. 2004 Bva previllege sahibiyim 1,5 yıldır. 6 ay önce dpo şanzımanın yağ soğutucusunu geniş kalıp ile değiştirdim ve ısınma sorunum çözüldü. lakin geçenlerde 1,5 saatlik yoğun trafikte aynı ısınmayı yaptı ve manuele almak için hamle yapınca küt diye vuruntu oldu. 10 dk bekledim herşey normale döndü. O günden beri araç sadece kalkarken şanzımandan vınlama gibi ses yapıyor. başka bir sorun yok. yağ+hidrolik blok bakımını yaptım. ses gitmedi.


    diğer bir konu ise aracın alt şanzıman takozu yok, nette araştırdım gerçekten de şanzımanın fabrika çıkışında alt şanzıman takozu bulunmuyor gibi ???

  • YakamozOZ728 kullanıcısına yanıt

    Merhaba seni kandırmışlar abim   Renault da orijinal de 20watt 4 kanal teyp bulunur Lagunalarda ise cabasse ortaklığı ile yapılan teypler de 50 watt 4 kanal bulunur. Piyasadaki double teyplerde ise genelde 20-25 watt teyp bulunur veeee orijinal araç teyplerinde ab sınıf amfi bulunur iken double larda ise d sınıf bulunur. Ab sınıfının farkı ise yüksek ses seviyelerinde ses parazitinin az olmasıdır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12051206120712081209
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.