Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (1115. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24.184
Cevap
249
Favori
1.644.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11131114111511161117
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • derartikel D kullanıcısına yanıt
    Gazlıysa motor arıza ışığı yanmasın. Ben en çok egsoz emisyon arızası ile ilgili mesaj gördüm. Ya da zamanında ben çok çektiğimden öyle geliyor :)

    Otomatik vitesli araçlarda selenoid vana değişim gerektiren sarsıntı sorunu hatırlıyorum bir kaç kişide.

    Kart okuyucu anahtarı takınca kontak açması, düğmeye basıp bırakınca çalışması lazım. İçindeki ufak bir tırnak kırılınca basılı tutmak gerekiyor.

    Bu yukardakiler benim forumda sık okuduğum arızalar.

    Ben 5 küsür yıldır ( 60.000 Km ) kullanıyorum. Normal bakımlar harici;

    2 bobin değiştirdim ki 4 sene filan oldu.
    Torsiyon burcu ses yapıyordu değiştirdim.
    Debriyaj balatası değiştirdim.
    4 ya da 5 kere cam halatı-makarası değişti.
    3 kere kapı kilidi bozuldu.
    Aldığımda olmadığı için katalizör taktırdım.
    Gergi rulmanı ve kayışı değiştirdim.

    Sayıca çok göründü yazınca :) Ama kronik sayılabilecek cam ve kilit işi var sadece.




  • Siz katalizör taktırdıktan sonra mı egzoz emisyon arızası verdi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordofShdw L kullanıcısına yanıt
    Katalizör taktırdım, 1 sene kadar sorun çıkmadı sonra gene yanıp sönmeye başladı. En son oksijen sondası değişimi + yolda ayar yaptırdım. Şükür sıkıntı olmadı sondan sonra
  • Araç Laguna 2 faz 2 .Debriyaj baskı balata rulman ve travers takozları değişti.Baskı balata değişirken rulmanı parçacı yanlış vermiş ve sağolsun ustada farketmemiş yanlış takmışlar ve vites geçmeyince durumu farketmışler.Tekrar şanzımanı söküp doğru rulman takıldı.Ayrıca şanzıman yağı kötüymüş yağıda değiştirmişler.Aracı aldım ilk gün hiçbir sıkıntı yoktu fakat ertesi gün vites geçişlerinde takılma var.Mesela hareket halindeyken 2'den 1'e atamıyorum.Diğer viteslerde geçiyor ama bi takılma hissi var.Sorun ne olabilir?Yağdan kaynaklımıdır yoksa başka ne olabilir.Vites geçişlerinde bu işlemlerden önce herhangi bir sıkıntı yoktu.Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barotereses -- 24 Nisan 2017; 11:0:56 >
  • barotereses B kullanıcısına yanıt
    merhaba, manuel viteslerde vites koluyla şanzıman arasında herketi sağlayan bir kol var, bu kolun pozisyonu çok önemli eğer bu kol doğru ayarlanmadıysa böyle bir durum yaşanır. başka bir olasılıkta şanzımanın içerisinde bir arıza olmasıdır. depriyajdan kaynaklı olsa diğer viteslerde de olur kanatindeyim. saygılarımla.
  • LordofShdw L kullanıcısına yanıt
    merhaba, eksoz emisyon katası katalizörden kaynaklanmaz, oksijen sondasından,bujiden, kirli hava filitresinden ve uygun olmayan yakıt hava karışımından kaynaklanır. katalizör (katalitik konvekter), eksoz manifolto bitiminde içerisinde özel seramik karışımı gözenekli bir yapıdır ve yukarıda saydığım düzeneklerin en sonunda yer alır. dışarı atılacak olan eksoz gazının içerisindeki korumu ve bazı gazları, üzerinde oluşan yüksek ısı sayesinde tekrar yakar. çevre koruma aygıtıdır kısacası. saygılarımla.
  • anatamirci A kullanıcısına yanıt
    Genel olarak tüm viteslerde sertlik var.Baskı balata rulman ve yağ değişiminden önce vites geçişlerinde hiçbir sıkıntım yoktu.Bu işlemlerden sonra viteste sıkıntı oluştu.Kalın yağ konulmasındanda kaynaklanabileceğini düşünüyorum.Ustaya bi gösterdim değiştiren elemanı izinliymiş o yüzden koyduğu yağı öğrenemedi.Oda aynı şekilde yağı kalın koymuş olabilir 1 hafta sonra geçmezse gel yağı değiştirelim dedi.Viteslere baktı yerlerine oturuyor doğru yerleri ama bi geçişlerde sertlik var evet dedi.
  • barotereses B kullanıcısına yanıt
    merhaba,yorum yaparken mekanik sorunlardan kaynaklanacağını düşündüm çünkü şok sık yapılan hatalar. yağ meselesine gelince her şanzıman aynı yağı kullanmaz ama bizim ustalar her gelene aynı yağı koyar, geri zekalılar... bu durum otomatik şanzıman içinde geçerli, adamlar öğrenmiş ATF 3 yağ gelene daya... bu yüzden bende tekrar yağ değişimi yaptırmıştım. aracı meçbur olmadıkça kullanmayın ve yağı biran önce değiştirin. saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anatamirci

    merhaba, eksoz emisyon katası katalizörden kaynaklanmaz, oksijen sondasından,bujiden, kirli hava filitresinden ve uygun olmayan yakıt hava karışımından kaynaklanır. katalizör (katalitik konvekter), eksoz manifolto bitiminde içerisinde özel seramik karışımı gözenekli bir yapıdır ve yukarıda saydığım düzeneklerin en sonunda yer alır. dışarı atılacak olan eksoz gazının içerisindeki korumu ve bazı gazları, üzerinde oluşan yüksek ısı sayesinde tekrar yakar. çevre koruma aygıtıdır kısacası. saygılarımla.

    Yazılarınızdan bildiğim kadarıyla araç ve motor konusunda benden daha bilgilisiniz ancak belirtmek istediğim bir husus var.

    Araçta 2 tane sonda var. 1 tanesi manifolttan hemen sonra diğeri katalitik konverter ( katalizör ) den sonra. Dolayısıyla katalizörün 2. sondanın doğru ölçüm yapmasına faydası olduğunu düşünüyorum.




  • huseyinoner H kullanıcısına yanıt
    merhaba, ilginiz için teşekkür ederim. her araçta 2. sonda bulunmaz, bunu genel bilgi olarak söylüyorum. bazı şeyleri bildiğim doğrudur ama her şeyi bildiğimi veya bileceğimi kesinlikle idea etmem... sadece kullandığı aracı tanımaya çalışan ve bu konuda araştıran biriyim. elimden geldiği kadar çevreme yardımcı olmaya çalışıyorum, eksiğimi ve hatamı söyleyecek herkese saygı duyarım. formun amaçlarından biriside bu diye düşünüyorum. saygılarımla.
  • anatamirci A kullanıcısına yanıt
    Ben de her araçta 2 tane olmadığını bilmiyordum. Forumda genel olarak Laguna 2 sahipleri olduğu ve benim aracımda 2 tane sonda olduğundan öyle bir çıkarım yaptım.

    Evet, dediğiniz gibi bilgi paylaştıkça artıyor :)

    NOT: Önceki mesajımda da bu mesajımda da herhangi bir ima yok, aklınıza bir şey gelmesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseyinoner -- 28 Nisan 2017; 21:6:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Ben de her araçta 2 tane olmadığını bilmiyordum. Forumda genel olarak Laguna 2 sahipleri olduğu ve benim aracımda 2 tane sonda olduğundan öyle bir çıkarım yaptım.

    Evet, dediğiniz gibi bilgi paylaştıkça artıyor :)

    NOT: Önceki mesajımda da bu mesajımda da herhangi bir ima yok, aklınıza bir şey gelmesin.

    Laguna 2 de 2 tane var biri katalizatörden hemen sonra alttan bakınca görünüyor biraz yana kıvrık çubuk gibi duruyor ayrıca arıza lambası yandığında parçayı parçacıdan sordum üstteki 135 alttaki 165 tl fiyat vermişti üstteki orijinal markası telefilex demişti yanlınlış hatırlamıyorsam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.a
    29.04.2017 tarihinde aracımı muayeneye götürdüm.Her şey normaldi.Kontrol ettim gitmeden.Fakat far kusurundan araç muayeneden geçemedi.Normalde yanıyor ama şase var arka stoplarda dedi.Bişeye basınca beraber yanıyolarmış.
    Kendim yapabilme şansım varmı. Yoksa bir elektirikçiyemi göstermem gerekiyor.Soket felan değişimi ise kendim yapabilirim.Daha once yaptırmış başına bu tarz bi olay gelen varsa yazarsa memnun olurum.
    Kolay gelsin cümleten...
  • Herkese Hayırlı Günler Arkadaşlar
    Severek Kullandığım aracımı ailemiz ihtiyacı doğrultusunda otomatik vites bir jazz almak amacıyla satıyorum.
    Araç arayan arkadaşımız varsa ;) yabancı ilgisiz birine satılmadan foruma haber etmek istedim.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-memurdan-masrafsiz-otm-jazz-takasli-laguna-2-432103027/detay/ <---UrL ADRESİ 432103027 İlan numarasıdır.
    Çok aktif olarak bilgi paylaşamasamda sizlerin bilgilerinden faydalandım hepinize teşekkür ederim. İlerde yeniden bir lagunayla görüşmek üzere




  • Herkese merabalar arkadaşlar üzücü olarak yorum yapmak isterim.

    Arabamin ezgosundan mavi beyaz duman ve birlikte su cıkıyor. yağ değiştirdikten sonra 500 km yol yaptim araç 2 litre yağ eksildi. subap ve subap lastiklerinden yağ kaçırır dedi arkasindan conta yanmiştir dedi dedideee dedi.

    bunlarla birlikte araçta yığılmalar oldu 3. viteste araç 4bin devire geldiginde arabayi sanki arkadan biri tutar gibi hızlanmıyor arkasından motor arıza lambasi yanmaya basliyor sonra vitese 4 e alinca motor arıza lambası sönüyor.

    Ateşleme Bobin ve bujuleri orjinal ile değişti ayni hatayi yine vermeye başladı katalizör konvertöra baktırdım kirlenme pislenme yok saglam. araç benzinde ve lgpde yapiyor bu hataları

    aracım aşırı şekilde çekişi düşmeye başladı. rampada araç nerdeyse 2ci viteste gidiyor. :S
  • anatamirci A kullanıcısına yanıt
    Ben aracımı aldığımda bilmiyordum ama katalizörü yokmuş. Bir usta tıkandığı için değiştirmenin masraflı olduğu için söküldüğünü söyledi. Ama egzozdan aşırı ses geliyor. Usta katalizörü olmadığından demişti. Egzoz sesi sevmiyorsan taktır dedi ama emisyonla ilgili olduğundan durup dururken emisyon arızası vermesin diye taktırmamıştım. O yüzden sormuştum. Taktırdıktan sonra mı arıza verdi diye. 👍



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordofShdw -- 6 Mayıs 2017; 1:16:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar 2005 1.9 dci privilege + ile aranızdayım

     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FMDAG kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde kullanmayın her geçen gün hasar artar.. Üst kapak açtırıp baktırın belki itici müdahalesi ile halledebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar
    2004 laguna 1.6 privilage 16v aracım var. ön göğüsün ortasında bulunan teyp göstergem bozuk. akü kutup başı yerinden oynadığı için teyp koda girdi. cabasse marka teyp var üzerinde. ekran bozuk olduğundan kodu yanlış girdim ve teyp de korumaya geçti sanırım her tuşa basışımda dıt diye ses çıkarıyor kodu giremiyorum. başka bi teyp taktırmak istedim fakat araç orjinal amfili olduğundan şema olmadan başka teyp takamayız dedi elektirikçiler. daha önce teybi değiştiren biri varsa dönüşüm şemasını gönderebilir mi? veya tekrar nasıl kod ekranına geçileceğini bilen biri var mı veya aksaray da oturup da teyp kodunu girene kadar ekranını ödünç verebilecek bi arkadaş var mı? hayırlı günler.
  • FMDAG kullanıcısına yanıt
    merhaba, geçmiş olsun aracınız anormal derecede yağ eksiltiyor, şundan olur bundan olur demeyeceğim. radyatör suyuna yağ karışıyormu buna bak, su eksiltiyormu buna da bak. eğer bunların dışında herhangi bir nedenle dışarıya bir kaçak yoksa motor yaptırmanız gerekecek. radyatör suyuna yağ karışması üst kapak contasının yandığını gösterir. dışarıya su kaçağı olmadan su eksiltiyorsa motora su kaçırıyordur. bunu anlamanın kolay yolu yağ çubuğunu çek üzerinde tahine benzer bozulmuş motor yağını görürsün. bu söylediklerim kesinlikle motor yaptırmanızı gerektiren şeyler, bir kaç gün daha idare eder diyemezsiniz. diğer olasılıklar aracın incelenmesini gerektirir görmeden zor. saygılarımla.
  • 
Sayfa: önceki 11131114111511161117
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.