< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 13 Aralık 2011; 11:04:45 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 13 Aralık 2011; 11:04:45 > |
Arkadaşlar selam tam 2 aydır forumun ilk sayfasından bu yana okudum ve nihayet bu sayfaya geldim. Araba ile ilgili bazı kullanıcıların bindiği sürece övüp bazı arızalar çıkıp bunlarla uğraşıp netice alamaması durumunda arabayı satıp sattıktan sonra farklı davranıyor olması bana ilginç geldi. Bir de genel olarak forumun içinde bazı alt başlıklar olması gerekiyor. Yüzlerce sayfa rölanti dalgalanması sorusu ve cevabı, kapı switchleri sorusu ve cevabı, donanım paketleri soruları ve cevapları, hangi motor seçeneği ve yakıt değerleri, cam kriko arızaları soruları ve cevapları ve kullanım kılavuzu istek soruları ve cevapları var. Aslında şu an 352 sayfanın 250 sayfaya yakını sürekli tekrar içeriyor. Arızalar adlı bir başlık açıp altında Motor Mekanik Elektrik vb alt başlıklar olsa hem herkes aradığını bulur hem de mesaj kirliliğinin önüne geçilmiş olur. Tabii ki herşeye rağmen en aktif Laguna forumu da bu ve Nickozy arkadaşa da bu forumu oluşturduğu için teşekkür ediyorum. Bu forum dışında iki adet Renault forumu var. Bir tanesi siber saldırıya uğramış virüs kaynıyor ve aylardır farkında olup düzelten yok diğeri ise sorduğunuz soruya kesinlikle cevap alamadığınız bir forum. (İsim belirtmiyorum). Birimiz bu forumun yöneticiliğini alıp düzenlesek aslında çok daha ergonomik bir hale getirebiliriz bu bir öneri. Bir öneri de soru soran arkadaşlar soru sorarken imzalarını da güncelleyip araç model motor ve donanım pakedini yazarsa direkt olarak aracın özelliklerini sormadan kirlilik yaratmadan cevaba ulaşır.
Ben 1.9 dCi kullanıyorum. Araç kış aylarında şehiriçi 100 km.de 6.2 / 6.7 lt, ilkbahar ve sonbahar aylarında 5.8 / 6.2 lt., yaz aylarında klima kullanımı ile 6.4 / 6.8 lt. mazot yakıyor. dCi serisinde dizel olması dolayısıyla yüksek basınçlı turbo olmasından dolayı ayağınızın altında gerçekten inanılmaz bir güç olduğunu hissediyorsunuz. Laguna benzinli motorlarda beygir yüksek olsa dahi araç sürat yerine konfor gözetilerek tasarlandığından dolayı o beygiri pek hissettirmiyor. 352 sayfa içinde sadece 1 tane dizel arıza var o da yurtdışında yaşayan 2.2 dCi versiyon bir motor. Buradan hareketle dizel motorda yakıt ve tesisat fabrikanın yaptığı gibi dışarıdan müdahalesiz çalıştığından dolayı kolay kolay arıza vermiyor. Lpg uygulaması yapılmamış benzinli araçların da pek arızasını okumadım. Yani sözün özü araçlarımızda sorun yaratan şey aslında Lpg sistemi. 3 kuruş tasarruf edelim derken aslında doğru yapılmamış Lpg tesisatının araca verdirdiği arızalar yüzünden aslında benzinli binmiş gibi oluyoruz. Bir de piyasada genel bir dizel korkusu var. Ya turbo patlarsa ya enjektör kilitlerse gibi ama Lpg arızalarına gelince paşa paşa uğraşılıyor ve sonunda aslında aynı hesaba geliyor öyle ya da böyle. Ben 10 bin km dir Laguna kullanıyorum. Araçtan son derece memnunum. Geçen hafta şanzıman indirip baskı balata ve hidrolik debriyaj rulmanını değiştim. Baskı balata Luk 475 tl., Hidrolik debriyaj rulmanı 225 tl. Pahalı gibi görünebilir ama baskı balata neredeyse taşınamayacak kadar ağır. 226 bin km ve ilk debriyaj değişimi. Bu şu demek parçaların pahalı olmasından şikayet ediyoruz ama takılan parça da ne zaman takıldığını hatırlayamayacağımız kadar çok uzun süre hizmet veriyor. Sonuç olarak Laguna parasını sonuna kadar hak eden bir araba ve ben arabamı seviyorum. Hepinize sağlıklı, mutlu, kazasız belasız ve keyifli sürüşler diliyorum. Saygılar. |
Selamlar,
Epey once basima gelen olayi aktarayim, bende de esp hatasi vermisti fazla bir yagmur sonrasi. Ustaya goturdugumde biliyorum deyip on cama yakin sigortalara balata spreyi sıktı düzeldi. Sebebi asiri yagmurda kanallarin suyu kaldiramayip kaput icine sizmasindan demişti. Basit ama denenebilir. Sileceklere yakin bir sigorta kutusu var. Diger seceneklere net birsey yazmak zor ama sorunun hangi sensorde oldugu clip ile bakilinca gorulmuyorsa konuda benzer sorunlar ve ilginc cozumler vardi. Kolay gelsin |
aslında bu soruyu bilerek pas geçtim, sebebi servisin bulamadığı arızaya uzaktan yorum yapmayı doğru bulmadığımdan ancak şunu da düşündüm serviste çok tecrübeli ustalar olmasına rağmen deneyimsiz kişilerde var. kişiler diyorum yeterli tecrübesi olmayana usta dedem. bizim arabalarımız piyasada çoğu araca göre yüksek elektronik donanıma sahip buda daha fazla soket demek. her soketten 12 volt sinyal geçmez, sistemin neye ihtiyaç duyduğunu üreticisi, servis elemanı, buradan ayrılan tecrübeli ustalar yada devre şemasını bilenler söyleyebilir. araçlarımız 10 yaşının üzerinde genelde bu soketlerde oksitlenme meydana gelir.buda sinyal akışını bozar, bir arkadaşımız su alacağını sanmam demiş(bu oksitlemeyeceği anlamına gelmez), ben bu görüşe katılmıyorum nedenine gelince oksitlenme için su alması yada suya girmesi gerekmez havadaki nem oranını göz ardı etmeyin heleki kışın yağışlı havalarda bu oran tavan yapar. sigortaları yerinden oynatarak oksit temizleyici sprey sıkılarak bir temizlik yapılarak deneme yapılabilir. motor bölmesindeki o sigortalar ve sürücü tarafını açınca oradaki sigortalarada bakılmalı. saygılarımla.
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 25 Haziran 2010; 16:58:05 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 29 Aralık 2009; 11:42:30 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 30 Aralık 2009; 12:20:34 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 30 Nisan 2010; 19:17:51 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 4 Kasım 2009; 23:22:55 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 4 Kasım 2009; 22:58:23 > |
|