Şimdi Ara

Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
6.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir çok arkadaşın bildiği üzere Lada Vega 1.5 16v sahibiyim. 200bine yaklaşan aracımdan genel anlamda memnunum fakat eşşekliğimden dolayı Aralık sonunda conta yakmıştım. Motorun kondüsyonu tam olarak nedir merak ettiğimden çekik gözlülerden kompresyon test cihazı aldım.
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    Bu da kullanım klavuzu. Vatandaşın biri tercüme ederse sevinirim
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    Rus sitelerinde bakım klavuzlarında kompresyon değerlerinin en az (!) 10 kgf/cm³ olması gerektiği, silindirler arası farkın da 1 kgf/cm³den fazla olmaması gerektiği yazmakta.
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    Bismillah deyip bujileri söktüm, yaklaşık 7, 8 bin kmlik bujilerin genel görüntüsü. (Soldan 1. silindirden başlıyor)
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    Motor hararet göstergesi 80 derece falandı, benzin pompası sigortasını söktük.
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    1. Silindir
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    2. Silindir
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    3. Silindir
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    4. Silindir
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    Motorun durumu beklediğimden çok iyi çıktı, sadece aradaki ufak farkları yorumlamanızı istiyorum.
    Hocalarım sizi sahneye davet ediyorum
    Hazır girişmişken yağ basıncını da ölçelim dedik. Ruslarda, rölantide en az 2 kgf/cm³ olmalıdır diyor.
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    Benimki 2nin üzerinde çıktı ama müşür yeri ile cihazın dişleri aynı olmadığı için sağlıklı bi ölçüm yapamadık. Dibinden yağ kaçırdı, bu haliyle bile 2 nin üzerinde olduğuna göre sağlam olsa rahat 3ü görürdük.
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)

    16 valf gururla sunar
    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 23 Nisan 2018; 23:40:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Maşallah Motorun iç komponentlerinin sağlığı böyle ölçülür işte. Adam dynoya çıkarıp güçten bakıyor.(Ona da Allaha emanet bakıyor, hiçbiri doğru ölçmüyor) Bujileri eskise zaten gücü düşecek. Motor belki sağlam ?

    Yağ basıncı ölçmek ise iyi cesaret Şahsen ben yağ hattını sökemezdim. Ustaya yaptırırdım çok kafama takılsa.
  • Aga kaça aldın test cihazını

    Araban gerçekten sağlam fazla kanırta 👍😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maşallah Motorun iç komponentlerinin sağlığı böyle ölçülür işte. Adam dynoya çıkarıp güçten bakıyor.(Ona da Allaha emanet bakıyor, hiçbiri doğru ölçmüyor) Bujileri eskise zaten gücü düşecek. Motor belki sağlam ?

    Yağ basıncı ölçmek ise iyi cesaret Şahsen ben yağ hattını sökemezdim. Ustaya yaptırırdım çok kafama takılsa.
  • mariachi14 M kullanıcısına yanıt
    20 küsür dolardı. 100 lira idi aşağı yukarı.

    Maşallah de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel çalışma. Böyle takım taklavat alan birşeylerden anlayan insanlara saygım var. Bendede Broadway var. Bir sorunda sanayiye gitmeden kendim çözmeye çalışıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Maşallah Motorun iç komponentlerinin sağlığı böyle ölçülür işte. Adam dynoya çıkarıp güçten bakıyor.(Ona da Allaha emanet bakıyor, hiçbiri doğru ölçmüyor) Bujileri eskise zaten gücü düşecek. Motor belki sağlam ?

    Yağ basıncı ölçmek ise iyi cesaret Şahsen ben yağ hattını sökemezdim. Ustaya yaptırırdım çok kafama takılsa.
    Hocam sizinki nasıl bilmiyorum ama bunda sadece yağ müşürü sökülüyor. Bujiden daha kolaydı, manifold çok derin olduğundan bujiler çok aşağıda kalıyor, cırcıra uzun mafsalı takmadan sökmek mümkün değil.

    Hocam bujileri söktükten sonra tlf feneri ile pistonların üzerine baktım, kupkuru değildi, sanki nemli gibiydi, en çok da 2. göz nemliydi. Bu durum normal mi?

    Daha önce de buji değişirken hep bakardım hep aynı şekilde görüyordum ama conta yapılacağı zaman soğuk motor sökülünce bütün kurumlar kuruydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok güzel bir anlatım olmuş hocam. Bize böyle araba sahipleri lazım.



    Bu arada ben de son 5-6 bin km'dir gittikçe şiddetlenen bir tekleme problemi yaşıyorum. Bu sebepten bütün ateşleme sistemini sıfırladım. Çare olmayınca geçen gün bujileri söktüm ve aşağıdaki manzara ile karşılaştım. Bu arada resimdeki bujiler en fazla 6-7 bin km'lik.

    Soldan sağa sırayla 1-2-3-4.

    3. Silindirde bariz bir zengin karışım mevcut. 1 ve 2 normal. 4'ü çözemedim, yorumlarınızı bekliyorum.

    Bu arada tekleme ağırlıklı olarak 3. silindirde oluyordu.

    İlk şüpheli doğal olarak enjektörler. Bujilerin hatalı olma ihtimaline karşı 3 ve 4'e yeni buji taktım ve tekleme anında kesildi. Bir iki gün geçmeden hafiften tekrar başladı yani sorun bujilerde değil. %90 enjektörlerden şüpheleniyorum.

    Lada Vega Motor Kompresyon Testi (Resimli)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Nisan 2018; 22:31:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Hocam sizinki nasıl bilmiyorum ama bunda sadece yağ müşürü sökülüyor. Bujiden daha kolaydı, manifold çok derin olduğundan bujiler çok aşağıda kalıyor, cırcıra uzun mafsalı takmadan sökmek mümkün değil.

    Hocam bujileri söktükten sonra tlf feneri ile pistonların üzerine baktım, kupkuru değildi, sanki nemli gibiydi, en çok da 2. göz nemliydi. Bu durum normal mi?

    Daha önce de buji değişirken hep bakardım hep aynı şekilde görüyordum ama conta yapılacağı zaman soğuk motor sökülünce bütün kurumlar kuruydu.

    Alıntıları Göster
    2.gözde buharlaşmamış benzin kalmış olma ihtimali nedir ? Hatta yazarken fark ettim. Gayet mümkün, çünkü benzin pompasının rölesini sökseniz bile sistemde kalan benzinle bir iki enjeksiyon daha yapmıştır, fakat yakamamıştır buji ile. Bu benzin, kompresyon sonucunuzun bir tık yüksek çıkmasına sebep olur, onu da belirteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aye aye

    Güzel çalışma. Böyle takım taklavat alan birşeylerden anlayan insanlara saygım var. Bendede Broadway var. Bir sorunda sanayiye gitmeden kendim çözmeye çalışıyorum.
    Sağolun hocam. Bende de eskiden R9 Fairway vardı, hastalık ordan başladı.

    Bazen; değişeyim arabayı diyorum, uçuk fiyatları görünce maşallahı da oldukça gitsin gittiği yere kadar diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Çok güzel bir anlatım olmuş hocam. Bize böyle araba sahipleri lazım.



    Bu arada ben de son 5-6 bin km'dir gittikçe şiddetlenen bir tekleme problemi yaşıyorum. Bu sebepten bütün ateşleme sistemini sıfırladım. Çare olmayınca geçen gün bujileri söktüm ve aşağıdaki manzara ile karşılaştım. Bu arada resimdeki bujiler en fazla 6-7 bin km'lik.

    Soldan sağa sırayla 1-2-3-4.

    3. Silindirde bariz bir zengin karışım mevcut. 1 ve 2 normal. 4'ü çözemedim, yorumlarınızı bekliyorum.

    Bu arada tekleme ağırlıklı olarak 3. silindirde oluyordu.

    İlk şüpheli doğal olarak enjektörler. Bujilerin hatalı olma ihtimaline karşı 3 ve 4'e yeni buji taktım ve tekleme anında kesildi. Bir iki gün geçmeden hafiften tekrar başladı yani sorun bujilerde değil. %90 enjektörlerden şüpheleniyorum.

    Bujilerinin olduğu kısımda conta mevcut mu ? Sanki üst kapaktan yağ yürümüş gibi geldi bana dördüncü silindire.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Çok güzel bir anlatım olmuş hocam. Bize böyle araba sahipleri lazım.



    Bu arada ben de son 5-6 bin km'dir gittikçe şiddetlenen bir tekleme problemi yaşıyorum. Bu sebepten bütün ateşleme sistemini sıfırladım. Çare olmayınca geçen gün bujileri söktüm ve aşağıdaki manzara ile karşılaştım. Bu arada resimdeki bujiler en fazla 6-7 bin km'lik.

    Soldan sağa sırayla 1-2-3-4.

    3. Silindirde bariz bir zengin karışım mevcut. 1 ve 2 normal. 4'ü çözemedim, yorumlarınızı bekliyorum.

    Bu arada tekleme ağırlıklı olarak 3. silindirde oluyordu.

    İlk şüpheli doğal olarak enjektörler. Bujilerin hatalı olma ihtimaline karşı 3 ve 4'e yeni buji taktım ve tekleme anında kesildi. Bir iki gün geçmeden hafiften tekrar başladı yani sorun bujilerde değil. %90 enjektörlerden şüpheleniyorum.

    Merhaba hocam evet 3. Silindir fakir karışıma düşmüş tekleme nedeni bu olabilir,buji kablosu bobin sırayla kontrol edilmeli .ilk çalışmada bariz siyah duman atabilir araç egzozdan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam o yağ, yağ kapağı contasından sızıp yolunu buji deliğine bulan yağ. Güya yeni conta taktım, 16 senelik conta ile aynı hale geldi bir senede. Problem ile ilgisi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    2.gözde buharlaşmamış benzin kalmış olma ihtimali nedir ? Hatta yazarken fark ettim. Gayet mümkün, çünkü benzin pompasının rölesini sökseniz bile sistemde kalan benzinle bir iki enjeksiyon daha yapmıştır, fakat yakamamıştır buji ile. Bu benzin, kompresyon sonucunuzun bir tık yüksek çıkmasına sebep olur, onu da belirteyim.

    Alıntıları Göster
    Hocam işten lpgde geldim. Sadece ilk çalıştırmada ve hafta tatilinde uzun kısa yol farketmeden benzinde kullanıyorum. Testten önce baktım gözlere. Daha önce de sıcak motorda görüyodum bunları.

    Enjektörlerden işeme falan olacağını da sanmıyorum, conta yapılırken temizlettim, çünkü contadan önce enjeksiyon ms süreleri olması gerekenin çok üstündeydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • echomaniac E kullanıcısına yanıt
    Yalnız siyah isli bujiler zengin karışıma işaret ediyor.

    Tekleme nedeni ise, buji elektrotlarını kaplayan karbonun iletkenliği engellemesi.

    Aracın ateşleme sistemi tamamen yeni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Nisan 2018; 22:47:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Çok güzel bir anlatım olmuş hocam. Bize böyle araba sahipleri lazım.



    Bu arada ben de son 5-6 bin km'dir gittikçe şiddetlenen bir tekleme problemi yaşıyorum. Bu sebepten bütün ateşleme sistemini sıfırladım. Çare olmayınca geçen gün bujileri söktüm ve aşağıdaki manzara ile karşılaştım. Bu arada resimdeki bujiler en fazla 6-7 bin km'lik.

    Soldan sağa sırayla 1-2-3-4.

    3. Silindirde bariz bir zengin karışım mevcut. 1 ve 2 normal. 4'ü çözemedim, yorumlarınızı bekliyorum.

    Bu arada tekleme ağırlıklı olarak 3. silindirde oluyordu.

    İlk şüpheli doğal olarak enjektörler. Bujilerin hatalı olma ihtimaline karşı 3 ve 4'e yeni buji taktım ve tekleme anında kesildi. Bir iki gün geçmeden hafiften tekrar başladı yani sorun bujilerde değil. %90 enjektörlerden şüpheleniyorum.

    Sağolun hocam. 3 defa düzenle yapıp sizi etiketledim ama konuda bi türlü çıkmadınız. Diğer üyeler göründü ama

    Enjektör den şüpheleniyosanız ms sürelerinde fark var mı orjinal cihazla önce ona bakmanız lazım hocam. Onda sorun yoksa benim yaptığımı yapacaksınız hocam. İnşallah maliyetli sıkıntısı yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Ms sürelerinden enjektörün kaçırdığı anlaşılabiliyor mu?

    Bu arada araç benzinli, lpg enjektöründen bahsetmiyoruz değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hayır hocam benzin enjektöründen bahsediyorum. Bütün silindirlerde aynı değer olması gerekiyor. Eğer sorunlu olan silindirin ms değeri diğerlerinden yüksek olursa nokta atış yapmış olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğine sağlık çok faydalı paylaşım. Yalnız bu işlemler için birde video çekip yayınlarsan tadından yenmez. Lada gene yanıltmadı Rusların motor konusunda hakkını vermek lazım iyi yapıyorlar. Triger kopunca subapları eğmiyor ve soğuk savaş döneminde rus tankları motorları konusunda almanları mağlup etmişti.

    Aslında araba alacağımız zaman bu cihazı alıp alacağımız arabanın teker teker silindirlerine bu testi uygulamak lazım. Anlamadığım nokta bu cihazı bağlayıp normal 10 sn kadar marş mı basıyoruz ? Bu işlem tek kişi tarafından yapılamaz mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam o yağ, yağ kapağı contasından sızıp yolunu buji deliğine bulan yağ. Güya yeni conta taktım, 16 senelik conta ile aynı hale geldi bir senede. Problem ile ilgisi yok.
    Yalnız , bobin ile buji arasına sıvı girerse iletkenlik değişir, ateşleme bozulur Babamın aracının bobinlerinin oradan su girmişti. Buji ve bobin arası su. Araç marş basarken egzoz patlatıyordu sürekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Hocam işten lpgde geldim. Sadece ilk çalıştırmada ve hafta tatilinde uzun kısa yol farketmeden benzinde kullanıyorum. Testten önce baktım gözlere. Daha önce de sıcak motorda görüyodum bunları.

    Enjektörlerden işeme falan olacağını da sanmıyorum, conta yapılırken temizlettim, çünkü contadan önce enjeksiyon ms süreleri olması gerekenin çok üstündeydi.

    Alıntıları Göster
    Şimdi şöyle, sıcak motor mevzusunu bilemem. Fakat ilk marşta motor benzinde çalışır. Dolayısıyla kompresyon ölçümü yaparken motor benzinle çalışmak ister. Benzin pompasının sigortasını söktünüz. Lakin hatta hala 2-3 barda benzin var. Marş esnasında iki üç enjeksiyon yapacaktır motor. Sonra benzini bitecektir. O yaptığı enjeksiyonlar da silindirlerde kalacak, çünkü buji kıvılcımı yok.

    Onun haricinde hafif nem görülebilir. Yanma ürünü olarak su buharı açığa çıkıyor. Soğuk havayla karşılaşınca yoğunlaşmış olabilir ama bilmiyorum, detaylı bakmak lazım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.