Şimdi Ara

Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
18.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu bilgilendirme amaçlıdır.
    Malum Ladalar çabuk bobin bozar. Bunun 1. sebebi lpg devir sinyalinin, Ecudan bobine giden kablodan alınmasıdır. Çözümü basittir. Lpg devir sinyali, gösterge saatindeki devir kablosundan alınıp lpg yazılımında da "devir sinyali" tiki RPM seçilmelidir. 2. sebep ise montaj malı "Tadem" marka kullanılmadığı içindir. "Tadem" marka bobin diğer markalara göre daha uzun ömürlüdür.
    Herhangi bir tekleme şikayeti ile sanayiye gittiğinizde ustanın "bobin değişecek aaabi" lafına sorgusuz sualsiz inanmayın. Önce Ecudan bobine gelen tesisatı Multimetre ile kontak açıkken ölçüyoruz.
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü
    Voltaj beslemesi 12v olmalıdır. Şayet başka değerler çıkarsa sorunu o tesisatta yada Ecuda arıyoruz.
    İkinci işlem ise bobinin iç sargı direnci ölçümü. Önce 1 ve 4 nolu bobin ucundan Multimetre ile ohm modunda ölçüyoruz.
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü

    Daha sonra ise 2 ve 3 nolu uçları aynı şekilde ölçüyoruz
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü

    Ben resim çekmek için ek yaptım, siz Multimetre problarını direk uçlara da değdirebilirsiniz. Ölçümü herhangi bi televizyon telefon tamircilerine de yaptırabilirsiniz.
    1, 4 ve 2, 3 nolu uçlarda sargı direnci en az 5.4 ohm olmalıdır.
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü
    Değerler birbirine yakın olabilir (benimkinde aynı çıktı) ama aşırı fark varsa o gözün ateşlemesi sağlıklı olmaz, bu durumda da bobin değiştirilebilir.
    Not: Elektrik konusunda altyapım yok, multimetreyi de kör topal meraktan biraz öğrendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Temmuz 2018; 9:7:36 >







  • Değerli bilgileriniz için teşekkürler. Foruma böyle konular lazım işte, tiesay 2 litre yakıyor konularının kimseye faydası yok.
  • eline sağlık.

    obd soketi yok bunlarda sanırım, bazı arabalarda bu arızayı direkt obd cihazından da tespit edebiliyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    eline sağlık.

    obd soketi yok bunlarda sanırım, bazı arabalarda bu arızayı direkt obd cihazından da tespit edebiliyorsun
    Obd soketi var olmaz mı. Arıza tespit cihazına sokmayıp, parametreleri bilmeden peşin konuşan usta mağdurları için bu paylaşım.

    Teşekkürler.

    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9888

    Değerli bilgileriniz için teşekkürler. Foruma böyle konular lazım işte, tiesay 2 litre yakıyor konularının kimseye faydası yok.
    Boş beleş konular ilgimi çok fazla çekmiyor. Ezber bozmaya çalışıyoruz biz
    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Temmuz 2018; 9:6:7 >
  • Konu için teşekkürler.



    Ben de 2001 1.5 8v Vega kullanıcısıyım ve çok sık problem yaşamaktayım. OBD2 test cihazı aldım fakat aracımda bağlayacağım portu bulamadım. Aşağıdaki linkte gösterilen alana da baktım ama OBD2 yazan bir yer ve soket yok. Aracın içine yatıp direksiyon kutusunun alt taraflarına baya bi baktım ama yine de bulamadım.



    Aracımda soket olduğundan eminim çünkü bir kaç sene evvel aracım sanayi de bilgisayara bağlanmıştı. Bağlantıyı ise yine direksiyonun alt kısmından yapmışlardı.
  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Direksiyon ayar kolunun altında, biraz iç tarafta. Linki unuttun sanırım

    GM beyin mi, BOSCH beyin mi araç? Obd portu o model araçlarda Elm 327 cihazı için uygun olmayabilir, araya dönüştürücü gerekebilir. Şikayetin nedir tam olarak?
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Hocam linki unutmuşum evet. Kusura bakmayın

    https://goo.gl/images/6c6ecQ



    Benim aracımda linkte gözüktüğü yerde değil.



    Emin olmamakla beraber GM olduğunu düşünmekteyim.



    Aracımda ne sorun yok ki... Yüksek devir, gaz kesme, sarsma, çekiş vb.
  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Evet linkdeki yer doğru ve orda cihaz takılı vaziyette. İyi bakın oraya, orda olması lazım ama sizin modelde değişik yerde de olabilir tam bilmiyorum, benim araç 2004.

    GM mi BOSCH mu olduğunu en iyi havaakışdan anlarsınız. Bi resim atarsan söylerim veya torpidonun altında Ecu üzerinde yazar ne olduğu.
  • Hocam fren pedalına kafamı yasladım direksiyonun altına baya baktım ama göremedim. Dediğim gibi bizim araçta fotoğraftaki gibi OBD II yazısı yok.



    Yarın gündüz vakti bakıp fotoğraf atabilirim. İlginize çok teşekkür ederim.




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar. Bugün direksiyonun altındaki bakaliti sökerek port a ulaşabildim. Bizim usta dediğimiz adam buraları sök tak yaparken portu direksiyonun iç kısmına ters yöne doğru sıkıştırmış.



    Bana aşağıdaki linkteki parça lazım olacak Tr’de satan bir yer var mı bildiğiniz?



    https://m.banggood.com/tr/12Pin-OBD1-to-16-Pin-OBD2-Convertor-Connector-Adapter-Cable-For-GM-Chevrolet-GMC-p-1290034.html?gmcCountry=TR&currency=TRY&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_elc&utm_content=zouzou&utm_campaign=usc-tr-la01-a-m




  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Aleyküm selam. Türkiye de varmı bilmiyorum, en iyisi Çin'den getirtmek.
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam Çin’den siparişi vereceğim. Destekleriniz için çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuna_Firat

    Eyvallah hocam Çin’den siparişi vereceğim. Destekleriniz için çok teşekkür ederim.
    Rica ederim. Eğer cihazı tanırsa Android kullanıyorsan Piston programını kurarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Rica ederim. Eğer cihazı tanırsa Android kullanıyorsan Piston programını kurarsın.

    Alıntıları Göster
    Hocam tekrardan selamlar,

    Ara kablo daha bugün geldi. Cihazı Android'de Torque(Lite), Piston, EOBD Facile Windows tarafında ise, OBD Auto Doctor, Scan XL, EOBD Facile ve Dashboard programları ile denedim fakat bağlantıyı bir türlü sağlayamadım. Yazılımların hepsi OBD2 cihazımı görüyor, tanıyor fakat aracın ECU ile bağlantı kuramıyor. Anlam veremedim, aldığım cihaz mı dandik yoksa bizim araç mı problem bilemedim.


    Konuyu ana başlığından saptırıp, "LADA Vega OBD2 Bağlantı Problemleri" minvaline getirdiğim için özürlerimi iletiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna_Firat -- 5 Ekim 2018; 18:17:3 >








  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Aleyküm selam. GM mi BOSCH mu hâlâ öğrenemedik. Şöyle bişeyler buldum, bunları deneyebilirsin?

    https://www.drive2.ru/c/2152206/

    https://youtu.be/-S-_H9N5G-k

    https://youtu.be/_gUQK-1Bkl0

    https://www.drive2.ru/l/4249717/

    https://www.drive2.ru/l/2618180/

    https://youtu.be/7oUkBF-l9og

    https://www.drive2.ru/b/1256509/

    https://vazweb.ru/desyatka/elektrooborudovanie/diagnosticheskij-razjom.html

    Burdaki linkler işini %99 çözecektir.
    Bu yöntemlerin ara dönüştürücüye uygulananı haric diğerlerini görmüştüm fakat dönüştürücü kablo aldığım için bu işlemlere gerek kalmaz diye düşünmüştüm.

    Beyin markasına daha bakamadım emin olmayarak GM diyorum ama emin olmak lazım tabi. En kısa sürede beyni kontrol edip size tekrar yazacağım.

    İlginize sonsuz teşekkürler.




  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Bende öyle düşünmüştüm ama demek ki değilmiş. Her modelin pinine uygun değilmiş. Eğer halledersen sonucu bekliyorum.
  • Araç ne olursa olsun coğu lpg montajı yapan yer devir sinyalini bobinden alıyor ve bobini öldürüyorlar. Bu konuda bilgi sahibi olan kişi de çok az.bilgilendirme için teşekkürler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.