Şimdi Ara

***LADA VEGA 1.5/8V İNCELEMESİ*** ... LADA USTALARI VE YEDEK PARÇACILARI ... (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
3
Favori
84.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vega nın motoruna kesinlikle 20w50 yağ koyulmaz. 10w40 dır olması gereken . 20w50 koyduğunuz zaman arıza ışığı yanar. uzun yolda yağ lambası yanıp motorda yağı biten samara sahibinin motora ayçiçek yağı koyduğunu duymuştum.samara ve lada çok farklı arabalar.her koşulda çalışabiliyorlar.tamirleri basit. samaranın şanzıman yağı 20w50 veganın 80 numara dişli yağı. siz vegaya 20w50 koymuşsunuz şanzımanın çalışması hayret. bende 2012 ford fiesta var çogu zaman 90 model samaramı arıyorum
  • Bende 22 yaşında bir gencim.27 aydır lada vega kullanıyorum.konuyu açan arkadaştaki düşüncelerin çoguna katılmıyorum.kilometre hesabını çok iyi yaparım 30 lira benzinle şehir içi trafikte dur kalk yaparak 80, biraz daha rahat bi trafikte 100 km yapabiliyorum.ve bu yaz tatile yine aracımla gittim.320 km yolu 90 lira benzinle araba da altı kişi ve bagaj full dolu olarak gittik.hız denemeleri yaptım. 4.viteste 170 e vurdurdum aracı.benim cam otomatiklerim hiç arızlanmadı. aldım alalı 3 kere yağını suyunu değiştirttim..bana bunun dışında sadece üç kere masraf açtı. baskı plaka bitti 350 lira gibi bi rakama değiştirttim.kalorifer borusu patladı 80 liraya kompe borular değişti.en son olarak ta sürekli müzik tesisatıyla ugraştırıgım için kutup başlarını söküp takıyordum ve bu da akışmetreyi bozdu.size önerim kutup başlarıyla fazla oynamayın hassas bi akışmetre varmış.bunu da 200 liraya değiştirdim.araçta ki tek sorun iç aksamdan gelen sesler.tabikide aldıgımda böyle değildi.lada vega ya biraz fazla gelebilecek bi ses tesisatım var bundan olabilir.çünkü titremeyen yeri yok...

    araba 2000 model 1.5 8v li modeli.aldııgımda 30 bin km deydi.şuan 46 bin km de..bu kadar az masraf belki km yle alakalıdır.ayrıca bu hafta sonu araçın ses gelen yerlerinde yapıcagım bi kaç oynamayla sesi azaltabileceğimi düşünüyorum.önceki aracım pejo 106 idi.en sert çukurda bile tık diye ses gelmezdi.belki diğer vegalara göre ses azdır ama yine de beni rahatsız ediyor




  • konunun başında ikinci paragrafta iri harflerle yazılı olan cümleye dikkat...

    "bu izlenimlerim kendi kullandığım araçla ilgilidir, tüm vegaları kapsamayabilir, çünkü araçtan araca değişen farklar olabiliyor..."

    yazdıklarımın bazıları genel, bazıları benim arabaya özel sorunlar olabilir...
    ayrıca verdiğim bilgilerden bazıları (motor yağı, şanzıman yağı, vs. ) sadece benim izlenimim değil, lada ustalarının tavsiyeleridir...

    ş.içinde km.'de 30 krş. benzin yakanı bir yana bırak, lpg'yi o kadar yakan bir vegaya bile razıyım ben...ama her nedense bu "az yakan süper arabalar" bana hiç denk gelmedi şimdiye kadar...denk gelen şanslı arkadaşlara helal olsun, arabanın keyfini sürün...

    EK: veganın deposu 43 litre...km.'de 28-30 krş. yakıyorsa bir depoyla 600-650 km yol yapması gerekir şehiriçinde...
    parça parça yakıt almayıp tek seferde depoyu doldurarak deneme yapmak daha kesin sonuç verir, vega sahipleri bir denesin bakalım...
    ben zamanında denemiştim, istanbul şehiriçinde hergün kısa mesafe bir depoyla max. 350 km. yapabildim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 9 Eylül 2012; 17:56:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti


    konunun başında ikinci paragrafta iri harflerle yazılı olan cümleye dikkat...

    "bu izlenimlerim kendi kullandığım araçla ilgilidir, tüm vegaları kapsamayabilir, çünkü araçtan araca değişen farklar olabiliyor..."

    yazdıklarımın bazıları genel, bazıları benim arabaya özel sorunlar olabilir...
    ayrıca verdiğim bilgilerden bazıları (motor yağı, şanzıman yağı, vs. ) sadece benim izlenimim değil, lada ustalarının tavsiyeleridir...

    ş.içinde km.'de 30 krş. benzin yakanı bir yana bırak, lpg'yi o kadar yakan bir vegaya bile razıyım ben...ama her nedense bu "az yakan süper arabalar" bana hiç denk gelmedi şimdiye kadar...denk gelen şanslı arkadaşlara helal olsun, arabanın keyfini sürün...

    EK: veganın deposu 43 litre...km.'de 28-30 krş. yakıyorsa bir depoyla 600-650 km yol yapması gerekir şehiriçinde...
    parça parça yakıt almayıp tek seferde depoyu doldurarak deneme yapmak daha kesin sonuç verir, vega sahipleri bir denesin bakalım...
    ben zamanında denemiştim, istanbul şehiriçinde hergün kısa mesafe bir depoyla max. 350 km. yapabildim...



    2000 model Vega sahibiyim ve gazda kullanıyorum. Genelde yılda bir iki defa biraz benzin alır gaza devam ederim. Son ölçümlerim karışık 23 kuruş. Genelde tam şehir içi 28 kuruşa kadar çıkıyor. Uzun yol denemelerimde ise 16 kuruşa kadar iniyor. Depoyu tabancanın verdiği kadar yani tıka basa dolduruyorum. Benzinde ise çok farketmediğini benzinli kullanan arkadaşlar söylüyorlar.

    LPG uyumu konusunda takan servis önemli. Çevremde A markasından verim almayan olduğu gibi aynı markadan verim alanlar da var. Benimki Lovoto düz sistem. Normalde sıralı olmadığından sıkıntı olması lazım ama henüz bir sıkıntı çektirmedi. Sadece çok soğuklarda kontağı 3. kez çevirmek zorunda kalabiliyorum.

    2000 lira döktüğünü söyleyen arkadaş büyük ihtimalle makyajı düzgün içi çürük bir arabaya rast gelmiş. Arabanın komple bakım masrafı o kadar tutuyor çünkü. 13 yıllık arabamın masraf zamanı geldiği için toplam 1500 lira masraf yaptım. Şu an ufak tefek sıkıntı dışında bir şey yok. Ama alt takım dahi 13 yıl anahtar görmemiş bir araba. yani bana çıkardı masraf (kazalar hariç) yaşına göre çok iyi. Sene hesabına vurursak. Kuşların civcivlerin her yıl belli bakımları olmadan zor yürüdüğünü düşünürsek oldukça tasarruflu bir araç.

    Tüm bunlara bakarak bu araba alınır mı? Hayır diyebilirim. Sebebi ise öncelikle modelin kalkmış olması. Piyasada dolaşan araç sayısının azlığı. Anlayan usta bulmada yaşanan sıkıntılar. Çabucak elden çıkarma zorluğu. Yine de bu gerekçeleri Renault Broadway-Toros-12 serileri, Kuş serisi gibi araçlar için aşağı yukarı bir iki madde değiştirerek söyleyebilirim. Eğer bütçe varsa genel geçeri olan bir araçla başlayıp yükseltilebilir. Yok kardeşim ben kısa zamanda değiştirmem deniyorsa en iyi çözümlerden biri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    EK: veganın deposu 43 litre...km.'de 28-30 krş. yakıyorsa bir depoyla 600-650 km yol yapması gerekir şehiriçinde...
    parça parça yakıt almayıp tek seferde depoyu doldurarak deneme yapmak daha kesin sonuç verir, vega sahipleri bir denesin bakalım...
    ben zamanında denemiştim, istanbul şehiriçinde hergün kısa mesafe bir depoyla max. 350 km. yapabildim...



    Her zaman , KM/FIYAT oranını bulduğum yoldur. Varolan yakıtın üzerine 120 TL lik 95 oktan aldım. Depo tam dolu anda istasyondan çıkmadan TRIP KM yi sıfırladım. Yakın zamanda, kullanmakta olduğum VEGA 1.5i 8V'nin, KM başına ŞEHİR İÇİnde kaç kuruş yaktığınız size söylerim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_haydar_tr

    Bende 22 yaşında bir gencim.27 aydır lada vega kullanıyorum.konuyu açan arkadaştaki düşüncelerin çoguna katılmıyorum.kilometre hesabını çok iyi yaparım 30 lira benzinle şehir içi trafikte dur kalk yaparak 80, biraz daha rahat bi trafikte 100 km yapabiliyorum.ve bu yaz tatile yine aracımla gittim.320 km yolu 90 lira benzinle araba da altı kişi ve bagaj full dolu olarak gittik.hız denemeleri yaptım. 4.viteste 170 e vurdurdum aracı.benim cam otomatiklerim hiç arızlanmadı. aldım alalı 3 kere yağını suyunu değiştirttim..bana bunun dışında sadece üç kere masraf açtı. baskı plaka bitti 350 lira gibi bi rakama değiştirttim.kalorifer borusu patladı 80 liraya kompe borular değişti.en son olarak ta sürekli müzik tesisatıyla ugraştırıgım için kutup başlarını söküp takıyordum ve bu da akışmetreyi bozdu.size önerim kutup başlarıyla fazla oynamayın hassas bi akışmetre varmış.bunu da 200 liraya değiştirdim.araçta ki tek sorun iç aksamdan gelen sesler.tabikide aldıgımda böyle değildi.lada vega ya biraz fazla gelebilecek bi ses tesisatım var bundan olabilir.çünkü titremeyen yeri yok...

    araba 2000 model 1.5 8v li modeli.aldııgımda 30 bin km deydi.şuan 46 bin km de..bu kadar az masraf belki km yle alakalıdır.ayrıca bu hafta sonu araçın ses gelen yerlerinde yapıcagım bi kaç oynamayla sesi azaltabileceğimi düşünüyorum.önceki aracım pejo 106 idi.en sert çukurda bile tık diye ses gelmezdi.belki diğer vegalara göre ses azdır ama yine de beni rahatsız ediyor



    Selamlar...
    Yakıt hesabınız tam sonucu verme konusunda çok güvenilir olmasada benim aldığım verilere yakın. Depoyu tam olarak, otomatik dolum işleminin üzerine artı yakıt koymadan doldurdum. Benzin göstergemin dingildek olmasından ötürü yolda kalmamak adına sadece şehir içinde 292.6 km yol yaptım. Aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan bugün tekrar depomu doldurttum ve 292.6 km ye karşılık aldığım yakıt miktarı 117.06 TL. (SHELL 95 Oktan). Buna dayanarak benim kullandığım 1.5i 8V LADA VEGA nın KM başına tam olarak 0.40 TL benzin tükettiğini söyleyebilirim. Sizin hesabınızla da ortalama 0.375 TL tüketmekte...

    Ancak 6000 RPM de "redline" a girip 8000 de "end" olan bir motor için (araç "CUTOFF" a giriyor mu denedim!!!) CUTOFF a girmediğini varsayarak, 4. viteste 170 km/h yapabilmeniz için 2000 d/dk (6000 d-8000d arası) lık bir devri geçmek adına ortalama 2-3 dk ya ihtiyacınız olacak. Kesinlikle "stock soğutma sistemi" ile bir LADA VEGA nın bunu becermesi mümkün değil, ki bu araç devirsiz kullanımda soğutma suyunu 100-110 derece arasında tutuyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pirmes -- 16 Eylül 2012; 1:23:10 >




  • vegaların hepsi enjeksiyonlu mu?
    birde km.si çok düşük vegalar var sahibinden.com da. Vegaların kilometresi 100binde mi sıfırlanıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirmes

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_haydar_tr

    Bende 22 yaşında bir gencim.27 aydır lada vega kullanıyorum.konuyu açan arkadaştaki düşüncelerin çoguna katılmıyorum.kilometre hesabını çok iyi yaparım 30 lira benzinle şehir içi trafikte dur kalk yaparak 80, biraz daha rahat bi trafikte 100 km yapabiliyorum.ve bu yaz tatile yine aracımla gittim.320 km yolu 90 lira benzinle araba da altı kişi ve bagaj full dolu olarak gittik.hız denemeleri yaptım. 4.viteste 170 e vurdurdum aracı.benim cam otomatiklerim hiç arızlanmadı. aldım alalı 3 kere yağını suyunu değiştirttim..bana bunun dışında sadece üç kere masraf açtı. baskı plaka bitti 350 lira gibi bi rakama değiştirttim.kalorifer borusu patladı 80 liraya kompe borular değişti.en son olarak ta sürekli müzik tesisatıyla ugraştırıgım için kutup başlarını söküp takıyordum ve bu da akışmetreyi bozdu.size önerim kutup başlarıyla fazla oynamayın hassas bi akışmetre varmış.bunu da 200 liraya değiştirdim.araçta ki tek sorun iç aksamdan gelen sesler.tabikide aldıgımda böyle değildi.lada vega ya biraz fazla gelebilecek bi ses tesisatım var bundan olabilir.çünkü titremeyen yeri yok...

    araba 2000 model 1.5 8v li modeli.aldııgımda 30 bin km deydi.şuan 46 bin km de..bu kadar az masraf belki km yle alakalıdır.ayrıca bu hafta sonu araçın ses gelen yerlerinde yapıcagım bi kaç oynamayla sesi azaltabileceğimi düşünüyorum.önceki aracım pejo 106 idi.en sert çukurda bile tık diye ses gelmezdi.belki diğer vegalara göre ses azdır ama yine de beni rahatsız ediyor



    Selamlar...
    Yakıt hesabınız tam sonucu verme konusunda çok güvenilir olmasada benim aldığım verilere yakın. Depoyu tam olarak, otomatik dolum işleminin üzerine artı yakıt koymadan doldurdum. Benzin göstergemin dingildek olmasından ötürü yolda kalmamak adına sadece şehir içinde 292.6 km yol yaptım. Aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan bugün tekrar depomu doldurttum ve 292.6 km ye karşılık aldığım yakıt miktarı 117.06 TL. (SHELL 95 Oktan). Buna dayanarak benim kullandığım 1.5i 8V LADA VEGA nın KM başına tam olarak 0.40 TL benzin tükettiğini söyleyebilirim. Sizin hesabınızla da ortalama 0.375 TL tüketmekte...

    Ancak 6000 RPM de "redline" a girip 8000 de "end" olan bir motor için (araç "CUTOFF" a giriyor mu denedim!!!) CUTOFF a girmediğini varsayarak, 4. viteste 170 km/h yapabilmeniz için 2000 d/dk (6000 d-8000d arası) lık bir devri geçmek adına ortalama 2-3 dk ya ihtiyacınız olacak. Kesinlikle "stock soğutma sistemi" ile bir LADA VEGA nın bunu becermesi mümkün değil, ki bu araç devirsiz kullanımda soğutma suyunu 100-110 derece arasında tutuyor...

    anladığım kadarıyla 4.viteste 170 km hıza 6 kişi ile ulaştığıma inanmıyorsunuz.Eğer bursadaysanız bi deneme sürüşüne çıkabiliriz sizinle.yada inanmayan başka lada severler varsa onlarlada yola çıkabilirim.bir çok lada vega kullanıcısı arabada limitör bile olduğunu bilmiyor.yani bişey olacak diye gaza basmıyor.bi video çekip limitör sesini duyun ladanın.hoş oluyor.her ne kadar bi honda kadar olmasada o ses beni çok tatmin ediyor.tabi giderken vitesteyken yapmıyorum bunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_haydar_tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: pirmes

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_haydar_tr

    Bende 22 yaşında bir gencim.27 aydır lada vega kullanıyorum.konuyu açan arkadaştaki düşüncelerin çoguna katılmıyorum.kilometre hesabını çok iyi yaparım 30 lira benzinle şehir içi trafikte dur kalk yaparak 80, biraz daha rahat bi trafikte 100 km yapabiliyorum.ve bu yaz tatile yine aracımla gittim.320 km yolu 90 lira benzinle araba da altı kişi ve bagaj full dolu olarak gittik.hız denemeleri yaptım. 4.viteste 170 e vurdurdum aracı.benim cam otomatiklerim hiç arızlanmadı. aldım alalı 3 kere yağını suyunu değiştirttim..bana bunun dışında sadece üç kere masraf açtı. baskı plaka bitti 350 lira gibi bi rakama değiştirttim.kalorifer borusu patladı 80 liraya kompe borular değişti.en son olarak ta sürekli müzik tesisatıyla ugraştırıgım için kutup başlarını söküp takıyordum ve bu da akışmetreyi bozdu.size önerim kutup başlarıyla fazla oynamayın hassas bi akışmetre varmış.bunu da 200 liraya değiştirdim.araçta ki tek sorun iç aksamdan gelen sesler.tabikide aldıgımda böyle değildi.lada vega ya biraz fazla gelebilecek bi ses tesisatım var bundan olabilir.çünkü titremeyen yeri yok...

    araba 2000 model 1.5 8v li modeli.aldııgımda 30 bin km deydi.şuan 46 bin km de..bu kadar az masraf belki km yle alakalıdır.ayrıca bu hafta sonu araçın ses gelen yerlerinde yapıcagım bi kaç oynamayla sesi azaltabileceğimi düşünüyorum.önceki aracım pejo 106 idi.en sert çukurda bile tık diye ses gelmezdi.belki diğer vegalara göre ses azdır ama yine de beni rahatsız ediyor



    Selamlar...
    Yakıt hesabınız tam sonucu verme konusunda çok güvenilir olmasada benim aldığım verilere yakın. Depoyu tam olarak, otomatik dolum işleminin üzerine artı yakıt koymadan doldurdum. Benzin göstergemin dingildek olmasından ötürü yolda kalmamak adına sadece şehir içinde 292.6 km yol yaptım. Aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan bugün tekrar depomu doldurttum ve 292.6 km ye karşılık aldığım yakıt miktarı 117.06 TL. (SHELL 95 Oktan). Buna dayanarak benim kullandığım 1.5i 8V LADA VEGA nın KM başına tam olarak 0.40 TL benzin tükettiğini söyleyebilirim. Sizin hesabınızla da ortalama 0.375 TL tüketmekte...

    Ancak 6000 RPM de "redline" a girip 8000 de "end" olan bir motor için (araç "CUTOFF" a giriyor mu denedim!!!) CUTOFF a girmediğini varsayarak, 4. viteste 170 km/h yapabilmeniz için 2000 d/dk (6000 d-8000d arası) lık bir devri geçmek adına ortalama 2-3 dk ya ihtiyacınız olacak. Kesinlikle "stock soğutma sistemi" ile bir LADA VEGA nın bunu becermesi mümkün değil, ki bu araç devirsiz kullanımda soğutma suyunu 100-110 derece arasında tutuyor...

    anladığım kadarıyla 4.viteste 170 km hıza 6 kişi ile ulaştığıma inanmıyorsunuz.Eğer bursadaysanız bi deneme sürüşüne çıkabiliriz sizinle.yada inanmayan başka lada severler varsa onlarlada yola çıkabilirim.bir çok lada vega kullanıcısı arabada limitör bile olduğunu bilmiyor.yani bişey olacak diye gaza basmıyor.bi video çekip limitör sesini duyun ladanın.hoş oluyor.her ne kadar bi honda kadar olmasada o ses beni çok tatmin ediyor.tabi giderken vitesteyken yapmıyorum bunu

    limitör

    biraz daha açıklayıcı olsan da öğrensek..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MertMeteAlp

    limitör

    biraz daha açıklayıcı olsan da öğrensek..

    ECU yönetim birimine kodlanan, "motor her an hasar alabilir" sinyalinin verildiği devirde, ateşleme sisteminin devre dışı bırakılarak, devrin kontrol altına alınmasıdır. Ateşlemenin olmadığı motor daha fazla devir çeviremez ve düşüş gözlemlenir. Bunun sonucu, Sıkıştırılmış hava benzin karışımı, silindir içinde ateşlenmediği için, motordan dışarı gönderilirken, yeterli ısıya ulaşan Egsoz manifoldu tarafından kendiliğinden yanma eğilimine girer ve son susturucudan alev olarak çıkar...

    EDIT: Bir önceki postta bahsi geçen CUTOFF...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pirmes -- 22 Eylül 2012; 0:49:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirmes

    quote:

    Orijinalden alıntı: MertMeteAlp

    limitör

    biraz daha açıklayıcı olsan da öğrensek..

    ECU yönetim birimine kodlanan, "motor her an hasar alabilir" sinyalinin verildiği devirde, ateşleme sisteminin devre dışı bırakılarak, devrin kontrol altına alınmasıdır. Ateşlemenin olmadığı motor daha fazla devir çeviremez ve düşüş gözlemlenir. Bunun sonucu, Sıkıştırılmış hava benzin karışımı, silindir içinde ateşlenmediği için, motordan dışarı gönderilirken, yeterli ısıya ulaşan Egsoz manifoldu tarafından kendiliğinden yanma eğilimine girer ve son susturucudan alev olarak çıkar...

    EDIT: Bir önceki postta bahsi geçen CUTOFF...

    teşkkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirmes

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_haydar_tr

    Bende 22 yaşında bir gencim.27 aydır lada vega kullanıyorum.konuyu açan arkadaştaki düşüncelerin çoguna katılmıyorum.kilometre hesabını çok iyi yaparım 30 lira benzinle şehir içi trafikte dur kalk yaparak 80, biraz daha rahat bi trafikte 100 km yapabiliyorum.ve bu yaz tatile yine aracımla gittim.320 km yolu 90 lira benzinle araba da altı kişi ve bagaj full dolu olarak gittik.hız denemeleri yaptım. 4.viteste 170 e vurdurdum aracı.benim cam otomatiklerim hiç arızlanmadı. aldım alalı 3 kere yağını suyunu değiştirttim..bana bunun dışında sadece üç kere masraf açtı. baskı plaka bitti 350 lira gibi bi rakama değiştirttim.kalorifer borusu patladı 80 liraya kompe borular değişti.en son olarak ta sürekli müzik tesisatıyla ugraştırıgım için kutup başlarını söküp takıyordum ve bu da akışmetreyi bozdu.size önerim kutup başlarıyla fazla oynamayın hassas bi akışmetre varmış.bunu da 200 liraya değiştirdim.araçta ki tek sorun iç aksamdan gelen sesler.tabikide aldıgımda böyle değildi.lada vega ya biraz fazla gelebilecek bi ses tesisatım var bundan olabilir.çünkü titremeyen yeri yok...

    araba 2000 model 1.5 8v li modeli.aldııgımda 30 bin km deydi.şuan 46 bin km de..bu kadar az masraf belki km yle alakalıdır.ayrıca bu hafta sonu araçın ses gelen yerlerinde yapıcagım bi kaç oynamayla sesi azaltabileceğimi düşünüyorum.önceki aracım pejo 106 idi.en sert çukurda bile tık diye ses gelmezdi.belki diğer vegalara göre ses azdır ama yine de beni rahatsız ediyor



    Selamlar...
    Yakıt hesabınız tam sonucu verme konusunda çok güvenilir olmasada benim aldığım verilere yakın. Depoyu tam olarak, otomatik dolum işleminin üzerine artı yakıt koymadan doldurdum. Benzin göstergemin dingildek olmasından ötürü yolda kalmamak adına sadece şehir içinde 292.6 km yol yaptım. Aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan bugün tekrar depomu doldurttum ve 292.6 km ye karşılık aldığım yakıt miktarı 117.06 TL. (SHELL 95 Oktan). Buna dayanarak benim kullandığım 1.5i 8V LADA VEGA nın KM başına tam olarak 0.40 TL benzin tükettiğini söyleyebilirim. Sizin hesabınızla da ortalama 0.375 TL tüketmekte...

    Ancak 6000 RPM de "redline" a girip 8000 de "end" olan bir motor için (araç "CUTOFF" a giriyor mu denedim!!!) CUTOFF a girmediğini varsayarak, 4. viteste 170 km/h yapabilmeniz için 2000 d/dk (6000 d-8000d arası) lık bir devri geçmek adına ortalama 2-3 dk ya ihtiyacınız olacak. Kesinlikle "stock soğutma sistemi" ile bir LADA VEGA nın bunu becermesi mümkün değil, ki bu araç devirsiz kullanımda soğutma suyunu 100-110 derece arasında tutuyor...

    Buyrun bu aracımın hızlanış videosudur.bunun için otobana falan çıkamadım.500 mt kadar bi yolda çekimi gerçekleştirdim.tabiki de bu aracın gerçek performansı değil.bi elim hem direksiyonu hem telefonu tutuyor.bi elim viteste.gözlerimle telefona mı yola mı hıza mı bakayım derken performans ister istemez etkileniyor.ki sonun da telefonu elimden düşürüyorum..üçüncü viteste 130ları çok rahat yaparken 4te 170 i yapabildiğimi hala iddaa ediyorum.bu arada aracı iki ye takana kadar sürekli patinaj çekiyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=6kIVIF9foLI&feature=plcp

    ve araç 100 km ye yaklaşış 250 mt de falan çıkıyor.özellikle sayacı da sıfırladım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali_haydar_tr -- 23 Eylül 2012; 13:56:25 >




  • Porya tarafı aks körüklerim kabak çiçeği gibi açılmış, darmadağan olmuş. Bugün farkettim. Her taraf gres. Çok masraf çıkarmasa bari :(
  • KM Başına 50Krş yakıyorsa hiç alınası bir araç değil LPG ile ancak 25-30Krş yakar kaldıki benzinle yada Dizel 25-30Krş yakan Kia Pride,Panda,Palio,Broadway var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RsnBrg

    KM Başına 50Krş yakıyorsa hiç alınası bir araç değil LPG ile ancak 25-30Krş yakar kaldıki benzinle yada Dizel 25-30Krş yakan Kia Pride,Panda,Palio,Broadway var


    broadway'in daha az yakacağını sanmam, olsa olsa birkaç kuruş farkeder...
    ayrıca broadwayle veganın fiyatları denk değil aralarında 2-3 bin fark var, 2000 model vega alabilecek paraya ancak 95 broadway alabilirsin...
    cebinde 6500-7000 lirası olanın önünde 95 model broadway mi yoksa 2000 vega mı? ikilemi olunca ben vega denemeye karar vermiştim...
    fren tutarsızlığını saymazsak fena araba değildi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: RsnBrg

    KM Başına 50Krş yakıyorsa hiç alınası bir araç değil LPG ile ancak 25-30Krş yakar kaldıki benzinle yada Dizel 25-30Krş yakan Kia Pride,Panda,Palio,Broadway var


    broadway'in daha az yakacağını sanmam, olsa olsa birkaç kuruş farkeder...
    ayrıca broadwayle veganın fiyatları denk değil aralarında 2-3 bin fark var, 2000 model vega alabilecek paraya ancak 95 broadway alabilirsin...
    cebinde 6500-7000 lirası olanın önünde 95 model broadway mi yoksa 2000 vega mı? ikilemi olunca ben vega denemeye karar vermiştim...
    fren tutarsızlığını saymazsak fena araba değildi...



    Tabi KM'si Yüksek olan Vegalar Fiyatları 6Bin TL'den başlamakta o fiyata iyi VEGA ancak Temiz ve Düşük KM Olanlara 10 BİN TL İsteyenler var o fiyat aralığında 1.6 16V ve Frenleri güçsüz bir araç hak etmiyor .
    Gerçi bu aracı kullanan sürücü kursları biliyorum belki iyileştirilebilir Frenler ama genede çok yakıyor Tofaş kartal gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    - şehiriçinde en az 50 krş. benzin yakar, daha az diyenlere İNANMAYIN, PALAVRA...uzun yolda 35 krş. ve üstü

    - tüp taktırmak isteyenlere uyarı, her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar

    - frenlere pek güvenmeyin, durma mesafesi uzun...ama fren dozunu ayağınızla hissederek yine de duruyorsunuz... ancak, ANİ FRENLERDE VEYA ISLAK ZEMİNDE SAKAT BİR ARABA, KASA UZUN OLDUĞU İÇİN SALINIYOR VE FRENDE YALPALIYOR, DİKKATKİ OLUN, PANİK FRENDE ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ...

    - karlı veya ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti yine sakat, bence vegaların kasa ağırlık dağılımında bir tasarım hatası olabilir...kaygAn zeminde yavaş bile gitseniz, frene bastığınızda muhakkak arabanın arkası öne doğru dönmeye başlıyor...

    - cam motorları çok sık sorun çıkarıyor, keşke dördü de otomatik olacağına ful mekanik olsaymış, çok gereksiz bir detay bence...yapacaksan bari adam gibi yap...4 cam otomatiğin bu arabada işi ne?..


    Bu yazdıklarınız yetti diyebilirim. Ben şahinden, broadwayden rahattır - sorunsuzdur diye düşünüyordum.

    Nisan ayında 2000 model Vega'mı sıfır araç aldığım için sattım. Öncelikle hiç bir zaman 30 krş üzerinde yakmadım ve hep benzinde kullandım. Bir depo ile 650-670 kilometre gidiyordu. Sahibi olduğum 6 sene boyunca bakımları dışında sadece aks kafası yüzünden sorun yaşadım, onun da sebebi y.parçanın kalitesiz oluşuydu. LPG de 8v olanlarda sorun olabiliyor, işinin ehli olanlar sıkıntısız montaj yapıyorlar, sorunsuz kullanan çok arkadaşım vardı.

    Frenleri nispeten zayıf ancak Westinghouse'a contaya benzer bir parça takılarak ciddi iyileşme sağlanabiliyor.

    Araç tamamen ekonomi için tasarlanmış, konforu düşük ancak eşek gibi kullanılmadıysa, değerini bilen birisi kullandıysa kolay kolay sorun çıkarmaz. Bütçesi sınırlı olanlara tavsiye edebilirim, yıllarca uzun yol dahil kullandım ve hiç şikayetim olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ggultekinus -- 23 Ekim 2012; 16:44:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ggultekinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    - şehiriçinde en az 50 krş. benzin yakar, daha az diyenlere İNANMAYIN, PALAVRA...uzun yolda 35 krş. ve üstü

    - tüp taktırmak isteyenlere uyarı, her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar

    - frenlere pek güvenmeyin, durma mesafesi uzun...ama fren dozunu ayağınızla hissederek yine de duruyorsunuz... ancak, ANİ FRENLERDE VEYA ISLAK ZEMİNDE SAKAT BİR ARABA, KASA UZUN OLDUĞU İÇİN SALINIYOR VE FRENDE YALPALIYOR, DİKKATKİ OLUN, PANİK FRENDE ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ...

    - karlı veya ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti yine sakat, bence vegaların kasa ağırlık dağılımında bir tasarım hatası olabilir...kaygAn zeminde yavaş bile gitseniz, frene bastığınızda muhakkak arabanın arkası öne doğru dönmeye başlıyor...

    - cam motorları çok sık sorun çıkarıyor, keşke dördü de otomatik olacağına ful mekanik olsaymış, çok gereksiz bir detay bence...yapacaksan bari adam gibi yap...4 cam otomatiğin bu arabada işi ne?..


    Bu yazdıklarınız yetti diyebilirim. Ben şahinden, broadwayden rahattır - sorunsuzdur diye düşünüyordum.

    Nisan ayında 2000 model Vega'mı sıfır araç aldığım için sattım. Öncelikle hiç bir zaman 30 krş üzerinde yakmadım ve hep benzinde kullandım. Bir depo ile 650-670 kilometre gidiyordu. Sahibi olduğum 6 sene boyunca bakımları dışında sadece aks kafası yüzünden sorun yaşadım, onun da sebebi y.parçanın kalitesiz oluşuydu. LPG de 8v olanlarda sorun olabiliyor, işinin ehli olanlar sıkıntısız montaj yapıyorlar, sorunsuz kullanan çok arkadaşım vardı.

    Frenleri nispeten zayıf ancak Westinghouse'a contaya benzer bir parça takılarak ciddi iyileşme sağlanabiliyor.

    Araç tamamen ekonomi için tasarlanmış, konforu düşük ancak eşek gibi kullanılmadıysa, değerini bilen birisi kullandıysa kolay kolay sorun çıkarmaz. Bütçesi sınırlı olanlara tavsiye edebilirim, yıllarca uzun yol dahil kullandım ve hiç şikayetim olmadı.


    bir depoyla -43 lt.- 650 km. gitseydi satmazdım vegamı 6000'e...demek ki benimkinde bi sorun vardı, gerçi çalışmasında hiç sorun yoktu ama çok yakıyordu meret...




  • Merhabalar,

    10 aylık lada vega kullanıcısıyım,(50 bin km yol yaptım)
    tabiri yerinde ise mesleğim gereği eşek niyetine kullanıyorum,
    Çoğunlukla arazide kullanırım,kontağa bastım mı 200 km den az gitmem,(bu hafta sonu 800 km)
    geçen hafta 70 tl lik lpg ile 350 km yol yaptım, aracım 8v olduğu için lpg uyumu arada sıkıntı çıkartıyor,
    lakin bu sorundan yolda hiç kalmadım,
    yukarıda söz edilen sorunların çoğu benim aracımda da mevcut, hor kullandığım için arızada çıkartır,(parçaları ucuz olduğu için tamiratı pek para tutmuyor) yükte performans konusuna gelince 8 çuval kömür 3 çuval yaş odun 150 km yol yapıyorum,aracın paçalıkları sürtmeden kopuyor lakin ben gitmem demiyor,

    Bu Kış karda çamurda sürekli üzerindeydim,önlerde 2 adet kar lastiği ile karda buzda çamurda sürekli yol yaptım,ama kar lastiği olmadan ıslak zeminde virajlarda araç pek güven vermez...
    Araç çamurda askıda kalmadığı takdirde sürekli gidiyor,
    Özellikle kısın araçımdan cok memnunum,yazları harareti önlemek için manuel fan açma taktım,lakin yazın araç
    affallıyor,bence yazları yoğun trafik olan şehirlerde pek kullanıma müsait bir araç değildir,tabi yaptığınız km ile de alakalı,
    kıssadan hisse maddi durumu orta halliden az düşük ailelerin tam ideal aracıdır diye bilirim,
    En ilgincime giden konu ise kırsalda yaşıyanların renault tutkusu,toros alıcağıma, stw lada alırım, arkama bakmadan da binerim.
    Almayı düşünüpte çekinenlere ise benim aracın içler acısı fotosunu çekip yollarım,muhtemelen bu haldeki araçtan nasıl memnunsunuz diyeceklerdir :) lakin türkiyenin doğu ucuna tek marşla gideceğime inanıyorum, tabi 2013 nisanına kadar :) yaza garanti veremem :)

    Saygılarımla




  • VEGA 1.5 16VALVE bi araba buldum 1.5 Lİ modelde 16valf varmıdır acaba. km 140 000 / 2000 model zavolli marka tüp var ön arka tampon boyalı degişen yok 7250 istedi adam. ne diyorsunuz bu paraya edermi, ben bu paraya kuş grubu arabaya veya bagaj bitik uno ya binmektense lada tercih ederim dedim kendimce bide aldıktan sonra servise götürüp bi full bakıma sokturrsam kaça patlar bana gerçi adam bütün filtreler ve bütün yağlar yeni değişti diyor. hidrolik direksiyon konusunda bişey duydum ama, direksiyon kutusuna ufak bi delik açılıp hidrolik basılıyormuş ve çok yumuşak olabiliyormuş direksiyon varmı böyle bişey şakamı acaba. görüşleriniz benim için çok önemli zira bu ara kesin araba almalıyım bütçemde 10 000 civarı devir bakım felan dahil. sivasta yaşamaktayım canada ile aynı hava şartlarına sahibiz 3 ay sonbahar 9 ay kış var burda uygundur sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gadence -- 30 Ekim 2012; 23:24:17 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.