Şimdi Ara

Kyoto protokolü, eksoz emisyonları ve bizde ne olur?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Görebildiğim kadarıyla forumda bu konuda bir başlık yok. Bildiğiniz gibi hükümetimiz 5-6 ay önce Kyoto protokolünü imzaladı. Ancak Kyoto protokolü atmosfere bırakılan CO2 emisyonşarını azaltmayı hedefliyor ve motorlu taşıtlar vergi mevzuatını düzenlemeyi gerektiriyor yani zorunlu kılıyor. Hükümet de birkaç yıla bu düzenlemeyi yapmak zorunda ve de yapacaktır..
    http://www.nettavir.com/haberdetay.asp?id=10379

    Bizim otomobillerimiz yıla göre azalan ve motor hacmi ile bağlantılı vergilendiriliyor. Ancak yeni düzenlemede yaşın ortadan kalkması ve aracın eksoz emisyonuna göre vergilendirilmesi gerekiyor. Eski araçlar atmosfere daha çok CO2 bıraktığı için yeni düzenlemede daha çok vergilendirilebilirler.

    Ayrıca bizim için ciddi bir sorun da LPG: Sağda solda yapılmış çok sayıda LPG çevrimi var. Bu araçların emisyonunun ne kadar düştüğünü resmi olarak gösteren bir tablo yok dolayısıyla teknik bir birimin kurumun kurulması ve bu ölçümü yapması gerekir gibime geliyor.

    Bu ndenele araç alacak arkadaşların eksoz emisyonlarını da gözönüne almasını öneririm..

    Bir örnek vereyim ingilterede otomobil vergilendirilmesi şöyle idi (gerçi 2009 2010 için değişmiş olabilir ama kabaca fikir verir)

    Tax band ...............CO2 emisyonu (g/km) .........................Yıllık vergi (pound olarak ve 1 poun yaklaşık 2.5 TL)

    A...........................100'e kadar..........................................Bedava

    B ..........................101-110................................................ £35

    C ..........................111-120 ................................................£35

    D ..........................121-130 ...............................................£120

    E ...........................131-140 ...............................................£120

    F ...........................141-150 ...............................................£125

    G ...........................151-165 ...............................................£150

    H ...........................166-175 ...............................................£175

    I .............................176-185 ..............................................£175

    J .............................186-200 ..............................................£215

    K .............................201-225 ..............................................£215

    L ...............................226-255 ............................................£405

    M .............................255üstü ..............................................£405


    mesela polo ve fiestanın 1.6 90hp dizlelerinin emisyonu 119 veya 118 ve bir alt dilime geçiyor. Bu nedenle bu arabalara 105lik veya 110luk değil 90lıkları koyuyorlar ve de polo 1.6 75hp tdi bluemotionun co2 emisyonu 96 ..VERGİ VERMİYOR..

    Konu hakkında bilgim ve fikrim şimdilik bu kadar..Katkı yapmak isteyenleri , mevzuat değişikliğini, LPG durumunu , kaç yıl içinde bu düzenlemeye geçmenin zorunlu olduğu gibi şeyleri bilenleri bu konuya davet ediyotrum...



  • Vergilendirmeden ziyade soru şu olmalı.. 1990 öncesi değerlere nasıl ulaşacağız?? Çünkü Kyoto'ya imza atan herkes 2012 senesinde 1990 oranının %5ini azaltıcağını beyan eder..

    Türkiye Seragazı emisyonları (milyon ton CO2 eşdeğeri)
    1990 * 1995 * 2000 * 2005 * 2006 * 2007
    170,06 * 220,72 * 279,96 * 312,42 * 331,76 * 372,6

    Vergi koyarak şu anda 380 milyon ton olan CO2 miktarımızı 170in altına (162) indirebilir miyiz?

    Bu iş vergi ile olmaz..

    Tek yöntem binek araçlara günlük 3-5 litre gibi sınırlama koyulmalı.. Ya da 2010'dan itibaren ilk 6 ay 10 litre sonraki 6 ay 7 litre sonraki sene 5 litre gibi azalta azalta indirilmeli.. Tabii bunlar yapılırken karbon salınımına göre kota azaltılmalı ya da az salan için artırılmalı vs. vs. Bu şekilde bile en fazla 30 milyon ton indirebiliriz.. Sonra sırayla yollardan kamyonlar çekilmeli, bunların yerine örümcek ağı gibi demiryolu yapılmalı ki CO2 emisyonu azaltılsın..

    Ayrıca yapılması planlanan 43 termik santral iptal edilmeli, yapılanlar ise CO2 emisyonlarını azaltıcı teknikler kullanmalı..

    Nükleer enerji hemen harekete geçirilmeli, güneş, jeotermal ve rüzgar enerjisi için bir dakika bile beklenmemeli..

    Yaşlı ve yüksek emisyon değerli ulaştırma sanayindeki araçlar bir an önce trafikten çekilmeli ya da bunların tüketimlerini muazzam oranda azaltıcak vergiler konmalı..

    Bunun gibi bir sürü kurallar.. Zaten sene sonunda yapılacak toplantıda bize bunun gibi şeyleri dayatıcaklar..
  • Bizde hükümetin en azından ingilteredeki vergi fiyatlandırması yapması işine gelmez. Piyasadaki çoğu araba 1.3 ve üstü, hatta yeni araçlar 1330cc birçok model. Keşke emisyona göre vergi alınsa..Bu arada eski araçların ve dediğiniz lpg mevzusuda muamma...
  • Yalnız protokolü imzalayan ülkeler ikiye ayrılıyor.

    1- Gelişmiş ülkeler: Bu ülkeler emisyonları düşürmeyi taahhüt ederler.

    2- Gelişmekte olan ülkeler: Bu ülkeler emisyonları düşürmeyi taahhüt etmezler, sadece yıllık sera gazı emisyon raporu verirler.

    Sanırım biz 2. kategoride bulunuyoruz.
  • quote:

    Yalnız protokolü imzalayan ülkeler ikiye ayrılıyor.

    1- Gelişmiş ülkeler: Bu ülkeler emisyonları düşürmeyi taahhüt ederler.

    2- Gelişmekte olan ülkeler: Bu ülkeler emisyonları düşürmeyi taahhüt etmezler, sadece yıllık sera gazı emisyon raporu verirler.

    Sanırım biz 2. kategoride bulunuyoruz.


    Kopenhag'da yıl sonu yapılacak toplantıda herkes indirebileceği kadar hatta indirmesi gerektiği kadar emisyon belirtecek, anlaşmanın şartları bu yönde..

    Yani biz de sene sonunda bir rakam taahhüt ediceğiz hatta hemen bu taahhütümüzü uygulamaya başlayacağız..
  • Eksoz muayenesi ne işe yarıyor ? Yada yanlış soru oldu bunu kim kontrol ediyor ?

    Muayeneye gitmeden önce eksoz ölçümü yaptırdık ancak muayenede onu soran yada bakan bile olmadı . Çevirmede polis arkadaşların ver bakayım eksoz ölçümüne dediğinede hiç ras gelmedim.. eeeee biz sadece kendimizi tatmin etmek için mi yada aracım benim gibi çevreci mi merakından ötürü mü eksoz kontolü yapıyoruz ?

    Benim atladığım yada bilgim dahilinde olmayana bir konu bu eksoz ölçümü. Konusu açılmışken sorayım dedim
  • bizi yani otomobil forumunu direk vergi ilgilendirdiği için onu aldım..

    sonuç olarak biz eksoz emisyonuna göre vergilendirilecek miyiz? Vergilendirilmeyecek miyiz?

    Bir yrlerde motorlu taşıt vergi mevzuatımızı değiştirmemiz gerektiğini okudum ben...
  • durum buna dönerse

    klasik değeri taşıyan araçlar ne olacak

    atıyorum 20000tl ye topladığın arabaya 1 milyardan fazla vergi vermek çok abes olmaz mı?
  • quote:

    atıyorum 20000tl ye topladığın arabaya 1 milyardan fazla vergi vermek çok abes olmaz mı?


    Küresel ısınmayı önlemek için abes değil.. Sonuçta o arabaların satılması,Co2 tüketiminin azaltılması hedefleniyor, amaçlanan budur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniavolkan

    Eksoz muayenesi ne işe yarıyor ? Yada yanlış soru oldu bunu kim kontrol ediyor ?

    Muayeneye gitmeden önce eksoz ölçümü yaptırdık ancak muayenede onu soran yada bakan bile olmadı . Çevirmede polis arkadaşların ver bakayım eksoz ölçümüne dediğinede hiç ras gelmedim.. eeeee biz sadece kendimizi tatmin etmek için mi yada aracım benim gibi çevreci mi merakından ötürü mü eksoz kontolü yapıyoruz ?

    Benim atladığım yada bilgim dahilinde olmayana bir konu bu eksoz ölçümü. Konusu açılmışken sorayım dedim


    Sıksalar ceza kesseler bu seferde bizim ülkemiz AB standartında mı,yollarımız,yakıtımız vs vs diye yakınmalar başlarım duymaya. Çünkü birçok araç hurdaya ayrılmak zorun kalır bu durumda.
    Neyse yasal mevzuatı merak ediyorsan;

    egzoz gazı emisyon ölçümü yaptırmayan motorlu taşıt sahibine 646 ( Altıyüzkırkaltı Türk Lirası) TL, yönetmelikte belirlenen standartlara aykırı emisyona sebep olan motorlu taşıt sahibine 1.293 (Binikiyüzdoksanüç Türk Lirası) TL idari para cezasının herhangi bir süre verilmeksizin uygulanması gerekmektedir.

    cezası çok ağır kısacası. Şu anda pek uygulanmıyor ama çok yakında başlayacaklar tekrardan denetimleri sıkılaştırmaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazardousmen

    quote:

    atıyorum 20000tl ye topladığın arabaya 1 milyardan fazla vergi vermek çok abes olmaz mı?


    Küresel ısınmayı önlemek için abes değil.. Sonuçta o arabaların satılması,Co2 tüketiminin azaltılması hedefleniyor, amaçlanan budur..


    esasen ona bişey demiyorum bende

    ama adı üstünde klasik araç gibi belli bir değeri olan araçlara müsade edilebilir bence

    sağda solda sürekli gördüğüm araçlar değil,nadir bulunabiler şu an üretilmeyen araçlar sonuçta
  • Klasik araçlar farklı kategoriye giriyor. Vergisi vs farklıdır onların.
  • quote:

    ama adı üstünde klasik araç gibi belli bir değeri olan araçlara müsade edilebilir bence

    sağda solda sürekli gördüğüm araçlar değil,nadir bulunabiler şu an üretilmeyen araçlar sonuçta


    İstisnai bir durum.. Onlara göre de bir düzenleme yaparlar heralde.. Ama binek araçların tüketimi sınırlanırken onları düşünen olur mu bilemiyorum..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.