Şimdi Ara

Kuş Serisi Kronolojisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
4.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kuş Serisi fikri mülkiyet hakları TOFAŞ'a ait olan ilk binek otomobil serisidir. 1981 yılında üretime başlanan seri, 2010 yılında Etiyopya'daki Holland Car firmasının "DOCC" adlı modelin üretimiyle son bulmuştur. Üretilen modeller FIAT 124 ve ardılları olan 131 ve Regata'dan türetilmiş, motor ve aktarma organlarını İtalyan FIAT ve Lancia'dan almıştır. Önden motor, arka tekerlekten itişli, sedan ve station wagon gövde tiplerine sahiptir. Şubat 1977'de, Murat 124 modelinden sonra üretime başlayan Murat 131, FIAT 131 Mirafiori'nin Türkiye pazarına uyarlanmış şekliydi. İlk seferde sadece 1.3 litre, çifte boğaz Solex karbüratörlü, "OHV" supap düzenine sahip sıralı 4 silindirli benzin motoru (70 BG) ve 4 ileri mekanik vitesle satışa sunuldu. 1978 yılında da station wagon modelinin üretimi başladı. 1981 yılında İtalyan kardeşinin parçalarıyla tasarımı güncellenen Murat 131 modeli, "Şahin", "Doğan" ve "Kartal" isimlerini aldı. Şahin ekonomik aile sedanı, Doğan daha lüks donanımlara sahip sedan ve Kartal station wagon olarak piyasaya sürüldü. Bu kez 1.3 litre Weber karbüratörlü OHC (75 BG) veya 1.6 OHV (96 BG) motorlar ve 5 ileri mekanik vites kutusu kullanıldı. Şahin ve Kartal'da dörtlü yuvarlak farlar (Mirafiori), Doğan'da da büyük kare farlar bulunuyordu (Supermirafiori). 1984 yılında da 6 yıl önce üretimden kalkan Murat 124'ün gövde kabuğu modernize edilerek "Serçe" isimli daha ucuz ve daha az donanım içeren modeli piyasaya sürülmüş, bir bakıma Murat 124 6 yıllık aradan sonra bantlara geri dönmüştü. 1.3 litre 70 BG OHV motor 4 ileri vitesle donatılmıştı ve gövde Şahin'de olduğu gibi opak renklerle boyanıyordu.

    Kuş Serisi Kronolojisi

    1984 yılında Kartal'ın gövde kabuğu TOFAŞ tarafından yenilendi. Şahin'in station wagon gövdeli modeli olarak öne çıkan Kartal'da diğerlerinden farklı olarak beş bijonlu tekerlekler bulunuyordu. 1988 yılında TOFAŞ, İtalya'da üretimi sonlanan FIAT Regata'nın parçalarını (örn. farlar) satın alarak FIAT 131 şasisi üzerine yerleştirip uyarladı. FIAT 128'de kullanılan 1.4 litre 85 BG veya 1.6 litre 96 BG karbüratörlü benzin motoru ve 5 ileri mekanik vites kutusuyla geliyordu.

    Dizel Şahinler Ve Kartallar?

    Şahin ve Kartal modelleri, sınırlı üretim olarak 1.93 litrelik endirekt püskürtme sıralı 4 silindir Lancia dizel motoru ile geliyordu. Dizel motorlu Şahin ve Kartal, motorun ağır ve verimsiz oluşu, yüksek fiyatı nedeniyle fazla tercih edilmedi. Daha sonraki yıllarda benzinli modellere sahip kullanıcılar, araçlarını Audi 1.6 (CY) veya Isuzu 1.7 Circle-L (4EE2) turbodizel motorlarıyla donatmıştır. 1988 yılında bir dizel Şahin, benzinli Şahin ve Serçe'nin anahtar teslim fiyatlarının toplamıyla alınabiliyordu.

    1990'lardan sonraki üretim ve "LPG"'nin Pazara Girişi

    1994 yılında bir kez daha makyajlanan Kuş Serisi'nin iç mekanında göğüs yenilenmiş, dışı da BMW E30'dan alınan yan aynalar, doğal renkli sinyal lambaları ve büyük "T" logosuna sahip ızgara ile dikkat çekiyordu. Doğan ve Kartal modelleri için gövde rengi tampon sis farları ve far yıkama sistemi de kullanılmaya başlamıştır. Aynı yıllarda Kartal için koltuksuz, sac pencereli 5 kapılı panelvan (Kartal Kargo) modeli piyasaya çıktı. Bu model PTT gibi kamu kuruluşları tarafından da kullanıldı ve 1999'da yerini FIAT Doblo'ya bıraktı. 1995 yılından itibaren, akaryakıt fiyatlarının artmasıyla, LPG yakıt sistemli modeller özellikle taksi şoförleri için üretilmiş, zamanla sivil kullanıma da açılmıştır.

    1995 yılında Serçe'nin üretimi durduruldu.

    1997 yılında yapılan son bir makyajla bu kez 1.4 litre karbüratörlü (72 BG) veya 1.6 litre (80 BG) püskürtmeli benzinli motor, 5 ileri vites ve hidrolik direksiyon ile geliyordu. Aerodinamik yan aynalar, tamamen yenilenen iç döşeme ve güncellenen farlar da donanım özellikleri arasındaydı. Tipo Due (FIAT Tipo-Tempra-Alfa Romeo 145-Lancia Delta-Dedra) platformunda kullanılan 1.6 litre tek noktadan püskürtmeli motorda katalitik çevirici de bulunmaktaydı.

    Kuş Serisi Neden Bitti?Komplo mu ?

    Hayır. Zamanı geçiyordu ve yenilenmedi. Zamanla Türkiye'de üretilen otomobillerin Avrupa egzoz emisyon standartlarına uygun olarak üretilmeye başlanması, 2003 yılında Kuş Serisi'nin Türkiye pazarından çekilmesine neden oldu. Kuş Serisi yerini FIAT Siena, Palio Weekend'e bıraktı. TOFAŞ'ta üretim 2006 yılına kadar Mısır ve Azerbaycan pazarı için devam etti. 2006 yılından sonra TOFAŞ, Şahin'in gövde parçalarını CKD olarak Mısır'da Nasr Otomobil Şirketi'ne sattı. Nasr tarafından üretilen Şahin'de 1.6 litre püskürtmeli motor bulunuyordu. 2006 yılında Hollanda temelli bir firma, Etiyopya'da bir otomobil montaj tesisi kurdu ve TOFAŞ'tan CKD kitleri satın alındı. Holland Car DOCC adını alan Şahin, Etiyopya'da üretilen ilk otomobil olup, sınırlı sayıda yapıldı ve üretim 2010 yılında durduruldu. Yerini Çin'den gelen aynı boyutlarda çağdaş sedan modelleri aldı.

    Türkiye'de Kuş Serisi

    Kuş Serisi, Türkiye pazarı için 1981-2004 yılları arasında üretildi. 1970'li yılların teknolojisine sahip olmasına rağmen, 1990'lı yıllarda özellikle yedek parçasının bolluğu, ülke yollarına uyumu, kolay modifiye edilebilmesi ve uygun fiyatı sayesinde Türkiye'de çok tutuldu. Yaklaşık 1.700.000 adetle Türkiye'nin en çok üretilen ve satılan binek otomobil unvanına sahiptir.Jandarma ve PTT gibi kamu kuruluşları tarafından da kullanılmış, özellikle taksi şoförleri tarafından tercih edilmiştir. Diğer TOFAŞ ürünleri gibi 1 yıl üretici ve 3 yıl paslanmazlık garantisine sahipti.

    Gelelim Özelliklerine;

    Gövde Tipleri
    -FIAT 124 kaynaklı 4 kapılı sedan (Serçe)
    -FIAT 131 kaynaklı 4 kapılı sedan (Şahin, Doğan)
    -FIAT 131 kaynaklı 5 kapılı station wagon ve van (Kartal)
    Motor Tipleri
    Benzinli
    -1.3 litre OHV 70 BG Solex karbüratörlü (1977-1981)
    -1.3 litre OHC 75 BG Weber karbüratörlü (1981-1988)
    -1.4 litre OHC 85 BG Weber karbüratörlü (1988-1997)
    -1.4 litre OHC 72 BG Weber karbüratörlü (1997-2006)
    -1.6 litre OHV 85 BG tipo karbüratörlü (1981-1988)
    -1.6 litre OHC 80 BG "Tipo Due" püskürtmeli (1997-2010)

    Dizel
    -1.93 litre OHC 73 BG Lancia 149.A1 016 dizel (1988-1990)

    Vites Kutusu
    -Şahin 4 ileri mekanik vites kutusu (1981-1990)
    -Doğan 5 ileri mekanik vites kutusu (1982-2004)

    Tofaş Şahin İle İncelemeye yavaşca başlayalım;

    TOFAŞ ŞAHİN(1988-2002)
    Kuş Serisi Kronolojisi

    Tofaş Şahin, Tofaş tarafından 1988 ve 2002 yılları arasında üretilen İtalyan Fiat temelli Türk otomobilidir. Station wagon olan modeli Kartal aynı kasaya sahip daha yüksek donanım ve renk seçenekleri içeren modeli ise Doğan olarak adlandırılır. 1.4 ve 1.6 benzinli karbüratörlü ve enjeksiyonlu motorlara sahiptir. Ayrıca Türkiye dışında Mısır'da 2009, Etiyopya'da ise 2010 yılına kadar üretilmiştir.

    Şahin'in şasi kalıbı 1984'te İtalya'daki Fiat Regata adlı araçta kullanılıyordu. Bu aracın üretimi bittikten sonra Tofaş bu şasiyi satın aldı. Şasinin üzerinde biraz modifikasyon yaptı ve Türkiye'de Kuş Serisi olarak adlandırılan Şahin, Doğan ve Kartal olarak satışa sundu.

    Teknik veriler;
    -Güç: 80/5500 dev/dk (PS/DIN)
    -Ağırlık: 950 kg
    -Azami Hız: 180 km/h
    -Silindir Hacmi: 1.581 cc
    -Bagaj Kapasitesi: 460lt
    -Lastik Boyutları: 185/70/R14
    -Yakıt Kapasitesi: 50 lt
    -0-100 hızlanma: 13.1 sn
    -4 silindir 8 subaplı OHC motor

    Teknik verilerin ışığında görünüşüne ve hantallığına rağmen çok hafif bir şasesi olduğunu görüyoruz.Fakat 80 beygir ve 8 valf olunca ve karbüratörlü olunca bu hantallığın olması gayet normal geliyor.Günümüzde insanlar M50 Bmw motorları ve bazı Mercedes motorlarını takarak performanslı bir şekilde kullanabiliyor.Şasesi kaldırır mı bilinmez ama allaha emanet gidiyorlar.

    TOFAŞ DOĞAN(1982-2002)
    Kuş Serisi Kronolojisi

    Doğan, TOFAŞ'ın ürettiği modelidir. Arabanın tarihi Fiat'a dayanır. Türk markası olan TOFAŞ şasiyi satın alıp biraz modifiye yaparak 1982-2002 yılları arası TOFAŞ tarafından üretilip Türkiye'de satıldı. Tofaş Doğan Tofaş tarafından 2002 yılına kadar üretilen Türk otomobilidir. Station wagon olan Kartal modelinin sedanı, Şahin'in üst donanımlı modelidir. Murat 131'in devamıdır.Tofaş Doğan'ın ilk modellerinde; elektirikli cam, far fıskiyesi gibi parçalar yoktu; ama diğer modellerde bu parçalar da eklenerek otomobil daha iyi bir hale geldi. Türkiye'de üretimi bitmiş olan Doğan'ın sadece 1.6 litre, 4 silindirlik motor seçeneği vardır. 6 değişik modeli vardır.

    Şahin'den farklı olarak kapı ve koltuk döşemeleri, elektrikli camla ön camlar, jant çapı, araç rengine boyalı sisli tampon, hidrolik direksiyon , alttan torpidolu göğüs, araç rengine boyalı aynalar, far çıtaları, direksiyon yükseklik ayarı ve 1996 sonrası hidrolik direksiyon ve direksiyon yükseklik ayarı, arka koltuk başlıkları, daha kalın kasa, 1998'e kadar olan SLX'lerde çelik jant özellikleri vardır. Doğan 1.6. i.e. versiyonunda yeniden kapaklı jantlara dönülmüştür ve depo sol tarafa alınarak aracın bagaj hacmi genişletilmiştir. Tüm i.e. Şahin ve Doğan'lara metalik renk seçeneği gelmiştir. (Metalik gri ve Barok kırmızı.)Türkiye'de 1978-2003 yıӀӀarı arasında üretiӀmiştir. 2002 yılında şasisi Holland Car tarafından satın alınıp DOCC model ismi ile Etiyopya'da 2005-2010 yılları arasında üretilmiştir.Fiat Regata,SEAT Málaga olarak da bilinir.

    Teknik Veriler;

    -Güç: 80/5500 dev/dk (PS/DIN)
    -Ağırlık: 1003 kg
    -Azami Hız: 190 km/h
    -Silindir Hacmi: 1.581 cc
    -Bagaj Kapasitesi: 460 lt
    -Lastik Boyutları: 185/70/R14
    -Yakıt Kapasitesi: 50 lt
    -0-100 Hızlanma: 13,1 sn
    -4 silindir 8 subaplı OHC motor

    Versiyonları
    -Tofaş Doğan S (Süper)
    -Tofaş Doğan L (Lüks)
    -Tofaş Doğan SL (Süper Lüks)
    -Tofaş Doğan SLX (Süper Lüks Ekstra)
    -Tofaş Doğan SLX 1.6. i.e. (Süper Lüks Ekstra 1.6. injeksiyon)
    -Tofaş Doğan 1.6. i.e. (1.6. injeksyon)

    Polonya'da Doğan;
    1985-2001 yılları arasında Tofaş Türk şirketi tarafından üretilen bir otomobili Doğan, Fiat 131 temelinde üretildi. İlk olarak, bir motorla gerçekleştirildi - 96 HP'lik 1.6 S benzinli motor. 1995 yılında bu motor geri çekildi ve 1.6 benzinli bir motora dönüştürüldü ancak 86 hp gücünde. Üç yıl sonra 1.6 litrelik ancak 83 ve 96 beygir gücünde ve ayrıca "ve SLX" ve "İ.E" güçte olmak üzere iki benzinli güç ünitesi piyasaya sürüldü. Bu motorlar 1.6 / 85 hp motorun yerini aldı. Sürüş, 5 vitesli düz şanzımandan arka aksa iletildi.

    SEAT Malaga
    1985-1992'de İspanyol SEAT şirketinin ürettiği kompakt bir otomobil. 4 kapılı bir sedan olarak mevcuttur. Sürüş için 1.2, 1.5 litre ve 1.7 dizel ile R4 motor kullanıldı. 1.2 ve 1.5 motorlar Porsche ile işbirliği içinde oluşturuldu. Güç, 5 aks manuel şanzıman ile ön aksa aktarıldı. İnşaat ve stil açısından Fiat Regatta'ya atıfta bulundu - daha sonra Cordoba gibi, takma önyükleme ile İbiza idi. Araba, modellerle değiştirildi: küçük Córdoba ve daha büyük Toledo. Yunanistan'da SEAT Gredos adı altında teklif edildi.

    TOFAŞ DOĞAN SLX(1993-2000)

    Tofaş'ın ürettiği Doğan modelinin en yüksek ve en güçlü modelidir. İsminin açılımı Doğan Süper Lüks Ekstra'dır. Araca 1997 yılından itibaren enjeksiyon ve katalizör uygulanmaya başladı. Daha önce Fiat Tempra ve Fiat Tipo'da da kullanılan 1.6 litrelik enjeksiyonlu ve katalizörlü motorla donatılan Doğan, Euro 93 Çevre Normu'na uygun hale geldi. Tofaş Şahin'den farklı olarak otomatik camlı, klimalı ve bel altı gövde rengine boyalı bir modeldir.

    TOFAŞ KARTAL
    Kuş Serisi Kronolojisi

    Tofaş Kartal Tofaş tarafından 2003 yılına kadar üretilen Türk otomobilidir. "Sedan" olan Şahin ile Doğan'ın "Station wagon" versiyonudur. Murat 131'in devamıdır. Piyasaya ilk çıktığında "Murat 131 Kartal" olarak lanse edilmiş, daha sonraları bagaj bölümü yükseltilerek adından Murat 131 ibaresi çıkarılmıştır.Kartal'ın şasi kalıbı 1978'lerde İtalya'daki Fiat Regata adlı araçta kullanılıyordu. Bu aracın üretimi bittikten sonra Tofaş bu şasiyi satın aldı, şasinin üzerinde biraz modifikasyon yaptı ve Türkiye'de Kuş serisi olarak adlandırılan "Şahin", "Doğan" ve "Kartal" olarak satışa sundu. Kuş serisinin en küçük üyesi olan Serçe Murat 124'ün geliştirilmiş versiyonudur.

    Tofaş Kartal'ın ilk modellerinde; elektirikli cam, far fıskiyesi gibi parçalar yoktu ama sonraki modellerde bu parçalar da eklenerek otomobil daha iyi bir hale geldi. Türkiye'de üretimi bitmiş olan Kartal'ın sadece 1.6 silindirlik ve enjeksiyonlu motor seçeneği vardır. Ucuz bir otomobil olsa da gayet uzun ömürlü ve yedek parçaları bol olarak bulunan bir araçtır. Kolayca modifiye edilip, şekilden şekle sokulabilen ilginç bir otomobildir. 6 değişik modeli vardır;

    Versiyonları
    -Murat 131 Kartal
    -Tofaş Kartal
    -Tofaş Kartal L (ön camlar elektrikli, merkezi kilit, farklı döşeme, bir kısmı klimalı üretilmiştir)
    -Tofaş Kartal SL (tempra motorlu versiyon)
    -Tofaş Kartal SLX (hidrolik direksiyon, alaşım jantlar, bir kısmı klimalı üretilmiştir)
    -Tofaş Kartal S (slx altyapısı sl donanımı ucuz versiyon)
    -Tofaş Kartal 1.6 ie. (enjeksiyonlu motor, bir kısmı klimalı üretilmiştir)

    Model Özellikleri
    -Kartal başlangıç modelinde katalizörlü motor kullanılıyordu. (OHV) (pushrod) bloktan eksantrikli karbüratörlü motor bulunuyordu. 62 hp Elektrikli cam ve klima gibi özellikleri yoktu.
    -Kartal L (Lüks) Kartalın ilk lüks modelidir. 90-92 yılları arsında üretildi; farklı döşeme, elektrikli ön camlar, orta konsol far yıkama ve sis lambası ilk bu modelde idi
    -Kartal SL (Süper Lüks) L modelinden farklı olarak, karbüratörlü üstten eksantrikli (Tempra motor diye isimlendirilen) motor kullanılmıştır.
    -Kartal SLX (Süper Lüks Extra) modeli 1993-1999 arasında üretildi karbüratörlü üstten eksantrikli motor, elektrikli ön camlar,standarttı 74 hp (DIN) güç üretiyordu.
    -Kartal S (Süper) SLX modelinden farkları; tampon ve aynalar boyasız, sis farı ve far yıkama yoktur.
    -Kartal 1.6 İE modeli 1999-2001 arası üretildi. 80 hp (DIN) güç üretiyordu ve (ECU) Elektronik control Ünitesi'ne sahip (distribütörsüz) tek nokta enjeksiyon sistemlidir. 8 valfdir. Silindir başı enjeksiyon yoktur. Enjeksiyon karbüratör içerisine yapılmaktadır.

    İncelediğimizde lüks modellerinde gerçekten lüks özelliklerin bulunabildiğini görüyoruz.Ecu içeren, klimalı, enjeksiyonlu, far yıkama ve elektrik cam gibi opsiyonların gayet keyifli bir kullanım ve uzun ömür sağlayacağını düşünüyorum.Fakat neden ise bu kadar özellikli ve kullanışlı Kartal yerine Şahinlerin tuttuğunu anlayabilmiş değilim.

    Polonya'da Kartal:TOFAŞ tarafından 1985 - 2003 yıllarında üretilen bir otomobil olan Tofaş Kartal Fiat Regatta temelinde üretildi. Başlangıçta iki motorla performans gösterdi - 1.6 benzin ile 84 ve 96 hp. 1995'te her iki motor da geri çekildi ve 1,6 benzinli motorla değiştirildi ancak 81 hp ile değiştirildi. Bir yıl sonra, 1.6 litre kapasiteli ancak 83 bg gücündeki bir benzinli güç ünitesi piyasaya çıktı. 1997'de 1.6 hp motor 96 hp ile teklifte bulundu. Tüm motorlar manuel 5 vitesli şanzıman ile birlikte çalışıyordu.Fakat bu kartal diğerlerinin yanı sıra ABS Fren sistemi içeriyordu.

    Gelelim şimdi bu serinin yavrusuna;

    SERÇE(1971-1977
    Kuş Serisi Kronolojisi

    “Murat 124” nam-ı diğer “Hacı Murat” 1971’de Bursa’daki Tofaş Otomobil fabrikasında Fiat 124 şasesine oturtularak üretilen Türkiye’nin yabancı lisanslı ilk otomobilidir. 1971-1977 arasında 134 bin 867 adet üretilmiştir. Kuş serisinin üretiminin başlamasıyla 1977 yılında üretimi durdurulmuştur.1984 yılında Tofaş Serçe adıyla yeniden üretimine başlanmış, 1995 tarihinde bu kez tamamen durdurulmuştur.Lakap olarak Hacı Murat denmesinin sebebi ise 1974’lü yıllarda hacca arabayla gitme serbest bırakıldı. Birçok kişi sıra bekleyerek aldığı 124’lerle hacca gitti ve geldi. Dolayısıyla araçlara da bu lakap verildi. Hatta yoğunluktan dolayı sonrasında arabayla giriş yasaklandı.Ayrıca Rusya'da da Lada markası altında VAZ-2101, VAZ tarafından 1970-1988 yılları arasında üretilmiştir. Araç şirketin ürettiği ilk otomobildir. Station wagon modeli ise VAZ-2102 olarak bilinmektedir.VAZ-2101'den VAZ-2106 ya kadar Fiat 124 Şasesi kullanılmıştır. VAZ-2106 olarak bilinen modeli 2006 yılına kadar üretilmiştir.Hindistan'da ise Premier Automobiles Limited markası nissan ile anlaşarak nissan manüel vites sistemi ve motoru ile üretilmiştir.Ne yazıkki Peugeot'un 2001 de Hindistan pazarını altüst etmesi sonucu üretimine son verilmiştir.Kore'de Fiat-Kia adıyla satılırken,yine Lada Mısır'da da araçlarını satmıştır.İspanya'da da Seat 124 olarak 1968'den 1975'e kadar Faceliftli bir versiyonu üretildi.

    Murat Serisi için tıklayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-259E5AF80 -- 12 Aralık 2017; 18:44:34 >







  • Sonradan kansere dönüşeceklerini nerden bilebilirdik ki? Karanlık taraf mirasını geri almak için döndü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Sonradan kansere dönüşeceklerini nerden bilebilirdik ki? Karanlık taraf mirasını geri almak için döndü

    Kültür oluştu fakat yanlış oluştu.
  • Kartal Cargo modelide vardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TOROS RÜZGARI

    Kartal Cargo modelide vardı.

    tofaş kartal'ın, arka yan camları metal plakalarda değiştirilmiş, arka koltukları iptal edilmiş, 600 kg taşıma kapasiteli kargo versiyonu olduğu için pek bir farkı yok.
  • Emeğinize sağlık,Harika bir konu olmuş yine.



    Dikkat ederseniz,Son zamanlarda böyle konularda ki artış sayesinde,forum özlenen kalitesine dönüş sinyalleri veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birşeyler katabildiysek ne mutlu.Otomotiv mühendisi olarak böyle konular hoşuma gidiyor zaten.Şimdi de hangi marka hangi seriye sarsam diye düşünüyorum.
  • Böyle konular görmek güzel. Elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ellerinize sağlık bir çırpıda okudum hepsini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim. Devamını bekliyorum ☺

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuş serisinin Apaçi dönemini buraya eklememişsin.
  • muhteşem faydalı bir paylaşım olmuş.
    emeğinize sağlık.
  • Emeğinize sağlık konularınızı zevkle okuyoruz,merak ettiğim şey fabrikanın elde kalan kartalları kesip doğana çevirdiği efsanesi doğrumudur hep merak etmişimdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .Rigby kullanıcısına yanıt
    Valla olursa da şaşırmam.Yan sanayi olarak bizim sanayidekiler de aynı işi yapıyor.
  • Hocam yalnız bir şeyi düzeltmek isterim affınıza sığınarak, metalik renk Doğanlara sonradangelmedi, 1982 yılında çıkan ilk Doğanlardan itibaren hepsi metalik renkti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam yalnız bir şeyi düzeltmek isterim affınıza sığınarak, metalik renk Doğanlara sonradangelmedi, 1982 yılında çıkan ilk Doğanlardan itibaren hepsi metalik renkti.

    İ.e doğanlarda varmıydı ?
  • Bu seride favorim Doğan SLX 1.6 i.e dir.. Nispeten elit bir duruşu vardı ve serinin en iyisiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim ne derse desin bu seri bu ülkenin efsanesidir. Üretiminin bitiminden yıllar sonra bile jantları yeni nesil araçlar için büyük boyutlarda yeniden üretiliyorsa kültürümüzde sağlam bir yer edinmiş demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeremiKılarksın

    Kim ne derse desin bu seri bu ülkenin efsanesidir. Üretiminin bitiminden yıllar sonra bile jantları yeni nesil araçlar için büyük boyutlarda yeniden üretiliyorsa kültürümüzde sağlam bir yer edinmiş demektir.


    16 hatta 17 inch 5x114,3 Kartal SLX 5 kollu jant varsa alıcı olurum.



    Şimdilerde 70binliralik Megane 4e biniyorum, jantlar kapak:(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman ki zihniyet nereden bile bilirdi böyle olacağını ...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.