Şimdi Ara

Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
3
Favori
9.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün, DPH5005 ile bir deney yaptım.

    DPH5005'e 12 volt adaptörle giriş yaptım. çıkışına 3 adet seri bağlı küçük 3 voltluk ampül bağladım. Voltla amperle oynayarak sonucu gözlemledim.

    Sonuç:
    1-)Toplamda 3 volt *3= 9 volt gerilim verdiğimde ampüller olması gerektiği gibi yandı. Voltu düşürdüğümde ampüllerin şiddeti azaldı voltu arttırdığımda ampüllerin şiddeti arttı.
    2-)Ampüller yaklaşık 0,35 amper akım çekti. Akımı 0,35 amperin üstüne çıkardığımda ışık şiddetinde hiçbir değişiklik olmadı ama 0,35 amperin altına indirdiğimde ışık şiddeti azaldı.

    Demekki gerçekten de elektronik elektrikli cihazlar almak istediği kadar akım çekiyor siz akımı yükseltsenizde sonuç değişmiyor..


    Ancak bana göre bir istisna var... Aküler ve piller deşarj vaziyetteyken şarja başlanınca çok fazla akım çekebiliyor. Şarj oldukça çektiği akım da azalıyor... Yukarıdaki videoda görüldüğü gibi...

    Bu sebeple videoda olduğu gibi şarjın başında akıma dikkat etmek ve Ah olarak verilen Pil kapasitesinin %10nunu geçmemesi önemli... Ancak şarj olduktan sonra yüksek amper de verseniz akü, düşük amper çekiyor... Şarj olduktan sonra, amper değil, voltaj kontrolü sağlamak çok daha önem kazanıyor... Kayda geçsin




  • Dc voltaj üretecim , yaklaşık 10 günde Çin'den geldi. 260 tlye mal ettim. Şu anda Türkiyedeki satış fiyatı 550-600 civarında. Ama cihaz arızalı çıktı. İçini açıp kontrol ettim ve bir kablonun çıkık olduğunu gördüm onu takınca düzeldi...



    12 volt 105 Ah lik 3 adet akümü 44.4 voltla ve 0.34 amperle 30 dakika şarj ettim. Başlangıçta 0.34 olan akım sonra 0.30 ampere düştü. Bu da akünün şarja aç olduğunun göstergesi. Akülerin ısısında herhangi bir artış olmadı.



    Resimde de görüldüğü üzere 41 voltla şarj edilen aküler , 3.dakikada 37.5 volt verirken , 44.4 voltla şarj ettikten sonra 17. Dakikada bile 37.6 volt idi...



    Sıcaklığa gelince akülerde ısınma olmadı hatta 26.4 dereceyle şarja başladım bittiğinde 26.3 idi...



    Sonuç olarak istediğim amaca ulaştım. Bundan sonra ayda bir ya da 2 ayda bir bu eşitleme şarjını yapacağım. Bu aşamada aküler zaten şarjlı olduğu için çok voltaj ve akım çekip ısınmıyor. Yani çok tehlikeli değil gibi görünüyor yine de tedbirli olmak lazım..
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 16 Mayıs 2018; 14:30:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yüksek voltlu eşitleme şarjı yaptıktan sonra, yaptığım deşarj testinde
    162. dakikada 36,9 voltluk değere kadar geldik.

    Bu eşitleme şarjından önce 1/2/18 tarihinde yaptığım deşarj testinde
    162. dakikaya geldiğimizde 36.1 volta inmiştik. Yani bu eşitleme şarjı çok faydalı bir işlem...

    Ayrıca dediğim gibi aküler şarja doyduğu için çok düşük amper çekiyor. Çok düşük amper çektiği için akülere giren enerji de çok az oluyor...

    mesela DC güç kaynağı, 44,4 voltluk gerilim verirken, 0,30 ampere kadar inmişdi..

    Akülere verilen güç= 44,4*0,3=13,32 watt olmuş..

    Enerji= Güç X zaman olduğuna göre,1 saat olsa 13,32*10=13,32 watt.saatlik enerji vermiş oluruz..

    1 watt saat =860 kalori olduğuna göre,
    13,32 watt.saat=11455 kalori yapar.

    11455 kalori, 1 litre suyun sıcaklığının 11,5 derece artmasına sebep olan enerjidir. Ancak aküde kimyasal reaksiyon iş yaptığı için bu enerjinin ısıya dönüşümü tam olarak gerçekleşmiyor diyebiliriz..




  • Geçen gün elektrik kesintisinde deşarj olan aküleri şarj ediyorum. Voltajı bu sefer 45 volta ayarladım. Aküler 45 volt ve 0.15 amperle şarj oluyor. Avometre , voltu 45.3 volt olarak ölçüyor cihazla arada 0.3 volt fark var.

    Daha önce de dediğim gibi voltajı arttırırsanız aküler yüksek voltajı kabul ediyor ama amperi arttırırsanız bunu kabul etmiyor ve kendi çekebileceği amper kadar çekiyor.

    Şarja 0,33 amperle başladım 0.15 ampere kadar indi. Yaklaşık 30 dakika boyunca amper düşmezse şarjı bitireceğim.Yine akülerin sıcaklığında herhangi bir artış olmadı.



    Bu arada rakamların yanında cv ve ca lambaları var. Resimde cv ışığı yanmakta.

    Bu şu anlama geliyor constant(sabit) voltaj ve constant(sabit) amper.

    Bu ışık yandığında, alıcı yük(bende aküler) , ayarladığınız değerden daha yüksek değer alabilir ama güç kaynağı bunu göndermiyor anlamına geliyor..

    Yani aslında aküler 45 volttan fazlasını çekebilir ama güç kaynağı buna izin vermiyor demek istiyor...

    Aynı şey akım için de geçerli... Eğer yükün çekebileceği akımdan daha düşük bir akıma ayarlarsanız, bu ışık yanıyor eğer yükün çekebileceği akımdan daha yüksek akıma ayarlarsanız ışık yanmıyor...

    Ayrıca şu durumda da yanıyor. Mesela yük o anda 41 volt çekiyor siz 45 volta ayarladınız. Yükün çekişi arttıkça ve yükün çekişi sizin ayarladığınız değerin üstüne çıktığında da bu ışık yanıyor... Yani bu voltajdan fazlasını yüke göndermiyorum demek istiyor..


    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?




  • Bugün aracımın aküsü bitti yolda kaldım araç çalışmadı. Akşam eve gelince güç kaynağı ile aküyü (12v 60 a )şarj ettim.



    Şarj voltajını 14.6 volta ayarladım amperi 4.7 gibi yaptım. Yaklaşık 5 saat şarj ettim şarj sonunda amper 2.1 e kadar düştü. Ardından 3 e kadar tekrar çıktı ve akü fazlaca ısındı ve şarjı kestim.

    Şarjdan önce akü 12.7ü voltdu şar sonunda 13.20 gibi değer aldım. Araç sorunsuz olarak marş aldı.



    Sizce amperin 2.0 a kadar inip sonra 3.0 a çıkmasının sebebi ne olabilir ? Sülfatların çözünüp akünün kendine gelmesi diyebilirmiyiz? Bu şekilde bir süre kullanıp sonra tekrar şarj edeceğim ama bu sefer 14.0 voltu geçmeyeceğim..

    Not: akü 3 yıl 8aylık bir akü..

    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?

    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?

    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?

    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 31 Ağustos 2018; 0:6:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selam. En son mesajdan devam edecek olursak 31.8.18 de aküyü şarj ettikten sonra akü şarj almadı ve Çelik marka 12 V 60aH lik yeni akü aldım.

    Son günlerde hava da soğuyunca araç çalışırken öksürmeye başladı .(soğuk havada daha zor çalışıyor)Şehir dışına yolculuklarım azaldığı için akü voltajının azaldığını düşündüm ve voltajı ölçtüm 12.5 voltdu. Sonra Çinden getirttiğim doğru akım güç kaynağı ile aküyü şarj ettim.

    Şarja 14.4 volt 4.8 amperle başladım. Yaklaşık 4 saat şarj oldu şarjı kestiğimde amper 1in altına inmişdi . Şarjdan sonra voltaj 13.5 e çıktı. Çalıştırıp stop ettikten sonra 12.8 e indi. Yani 12.5 olan voltaj 12.8 oldu ve çalışırken öksürme durumu düzeldi.

    2018de , biten varta akü şarj olurken amper önce düşmüş sonra yükselmişdi. Bugün çelik akünün amperi şarj olurken sürekli düştü. Bunu , akünün sağlıklı olmasına bağlıyorum.


    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 31.8.18 de aldığımız Çelik akü, bugün havanın yaklaşık 10 derece soğuması sonucu arabayı çalıştıramadı . 19.10.2020 yani 2 yıl 2 ay gitmiş. Halbuki Varta aküler en az 4 yıl gidiyordu..


    Aynı durumu yaşamamak için CCA sı daha yüksek bir akü almaya karar verdim. Vartanın E44 modelini alacağım. Bunun CCAsı 780 A yani soğukta çalıştırma kapasitesi çok daha yüksek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 19 Ekim 2020; 12:27:4 >
  • Akü voltajı 12.39 voltmuş araç çalıştırılamadığında. Tabi bunda salgından dolayı uzun yol yapmamamızın da etkisi var ama bir akü en az 3 yıl gitmeli diye düşünüyorum.
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 19 Ekim 2020; 18:7:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Varta E44 akü, ilk voltajı 12.73 volt olup 12.50 üstünde olduğu için hergangi bir şarj işlemi yapmadım.
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam. Çelik akünün 2yıl 2ayda bitmesinden sonra soğukta çalışma sorunu yaşamamak için CCAsı yani soğuk çalıştırma amperi 780 A olan varta aküyü aldım.(12 V 77 Ah)


    https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-silver-dynamic/577-400-078


    Çelik akünün cca değeri sanırım 540 A idi..


     Normalde başlangıç şarjı yapmayı düşünmüyordum ama akünün sağlıklı olması amacıyla bunu yapmaya karar verdim.


    20102020 saat 13.39 da araca akü takıldı araç çalıştırıldı. Sonra stop edildi. Ölçtüğümde akü voltajı 12.73 Volt du.



    22.10.2020 saat 20.23 de şarja başlamadan önce akü voltajını12.90 ölçtüm. Güç kaynağı ile şarja başladım.


    22/10/2020 saat 20.41 voltaj 14.1 , Amper 2.81 idi ve voltajı 14.e düşürdüm

    22/10/2020 saat 20.43 te voltaj 14.0 amper 2,75 oldu

    22/10/2020 saat 20.55 te voltaj 14.0 amper 2.45 idi

    23/10/2020 saat 02.01de voltaj 14.0 amper 0,26 idi

    23/10/2020 saat 07.44 de voltaj 13,9a düştü amper 0,11 oldu (amper düşünce voltaj da düştü) voltajı 14.0a yükselttim

    23/10/2020 saat 08.27 Voltaj 14.0 amper 0,12  ölçüldü ve şarjı sonlandırdım.


    Şarj aletini aküden çıkarttım ve akü gerilimini  ölçtüm13,46 voltdu.

    En son aracı çalıştırdım ve stop ettim akü gerilimini ölçtüm 13.06 volt oldu.

    Son olarak aracın çalışmazken çektiği akımı ölçtüm. 0.00132 amper çıktı. Yani 1,32 miliamper.



    Araç çalışmazken 13*0,00132=0,017 wattlık güç tüketiyormuş.



    Kullanım kılavuzundan öneli notlar.


    -Gerilim 12,50 altına düşerse akü kapasitesinin 1/20si akımla (1/20*77=3,85 amperle) 16.1 volta kadar şarj edin demekte.

    -Akü voltaj kontrolü  her ay yapılmalı.

    -Aküyü araçtan sökerken önce - sonra + uç sökülmeli. Akü takılırken önce + sonra – uç takılmalı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 23 Ekim 2020; 13:6:54 >




  • Bu arada varta akülerin üretim tarihini garanti belgesindeki kod ile buradan sorgulayabiliyoruz.



    http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama


    Model:E44

    Tip:Silver Dynamic

    Amper:77

    CCA:780

    Uretim Tarihi:Q4-2019


    Q4 son çeyrek anlamına geliyormuş. Yani Ekim-Kasım-Aralık 2019 aylarından birinde üretilmiş.


    Benim sonuç böyle çıktı. Yani 1sene önce üretilmiş. Aldığım yer, Haziran 2020 girişli demişti.


    Ne yapalım canları sağ olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 23 Ekim 2020; 13:14:17 >
  • Corsa aracımız için varta D24 12V 60AH akü aldık. Yine akü üretim tarihini sorguladım yaklaşık 13-14 ay önce üretilmiş. Neyse voltajı ölçtüm 12.9 larda çıktı. Aldığım yere dedimki bu aküye ilk kullanım şarjı yapayımmı? Usta şimdi yapma 1-2 hafta sonra yaparsın dedi. Arabayı garajdan çıkartmıyoruz. 1 hafta sonra araç çalışmaz oldu. Akünün voltajını ölçtüm. 10 volta indiğini gördüm.

    Aldığım yerle görüştüm. Şarj edeyimmi yoksa değiştirirmisin dedim. Abi imkanın varsa bi şarj et bakalım düzelecek mi dedi. Kaç voltla şarj edeyim diye sordum.
    12 voltla şarj et dedi iyimi? Halbuki varta, gerilimi 12 volt altına inen aküyü, 16.1 voltla 1/20 akımla şarj et diyor.


    Neyse şarja başladım . Önce 11 volt sonra 12 volta çıktı ama şöyle oluyor. Mesela 11 voltla şarja başlayınca önce 5 amper çekiyor sonra voltaj artıyorve amper 5te sabit kalıyor. Voltaj artışını sınırlayınca yani sabit voltaja getirince o voltaja doyunca akım düşüyor. Eğer voltajı arttırırsak tekrar çektiği akım da artıyor.

    Neyse gece 2ye kadar bekledim. Voltaj 13.0 olunca voltajı sabitledim. Çünkü voltaj kontrolsüz olarak yükselmesin diye. CV ışığı yandığında voltajı sabitlemiş oluyorsunuz .13.0 volt 5 amperde bıraktım. Sabah kalktığımda 13.0 volt 2.5 ampere düşmüştü.

    Sonra işe giderken 14.4 volta çıkarttım amper 5.0 oldu yine. Öğlen geldiğimde amper 2lere düşmüştü. Sonra voltajı 15.5 e çıkarttım amper yine 5e çıktı. Böyle böyle garanti kılavuzunda yazan 16.1 volta kadar çıkacağım. Tabi bunu yaparken amperi düşük tutacağım. Sonucu yazarım.

    Bu süreç neden böyle gidiyor bilen varmı? Yani voltajı yükselttiğimde akünün çektiği akım artıyor acaba içinde kristalize olan sülfatların çözünmesiyle akünün kapasitesi arttığı içinmi böyle oluyor bilemedim.

    Buarada akünün sıcaklığını kontrol ediyorum aküde şuana kadar herhangi bir ısınma olmadı.
    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?

    Saat: 13.14 ---------Volt: 15,6--amper 4.26
    Saat 16.54 itibariyle voltaj 15.6 amper 3.74 idi ve akü soğuktan ılığa dönmüştü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 26 Kasım 2020; 17:59:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, öncelikle paylaştığınız bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum. Geçen hafta almış olduğum 6-8 ay önce üretilmiş varta aküyü telefon şarj aletleri ve adaptörler ile kontrollü şekilde şarj ettim. Tabi voltaj ve akım ayarlamak uğraştırıyor bu şekilde. Bu sizin şarj cihazından almak lazım bir tane :) İstediğim voltajı ve amperi benim ayarlamam lazım, o yüzden diğer şarj cihazları pek mantıklı gelmedi.


    Sormuş olduğunuz soruyu cevaplamak isterim. Voltaj arttıkça akımın yükselmesi gayet normal bir durumdur. Voltajı arttırdığınızda akünün o anki voltajıyla aradaki fark açılacağından elektronlar daha fazla akmaya başlar. Voltaja potansiyel fark da denmektir, ne kadar fazla olursa okadar biryerlere gitmek isteyecektir. Sülfatlaşmayla ilgisi yok bu durumun.


    Mesela bir laptobun 19 volt 4 amper adaptörü varsa siz buna 19 volt 20 amper adaptör taksanız da değişen birşey olmaz. Sadece adaptör zorlanmayacağı için ömrü uzar. Ama 19 volt değilde 25 volt vereyim derseniz işler değişir, daha fazla akım çeker ve laptop yanar.


    İnci akü ne diyor. Sınırlı voltaj ve sabit akımla, 1/20 akım ile 16.1 volt şarj edilmeli. Sizin 60 amper akü için 3 amper ve 16.1 volta ayarlayıp bırakmanız lazım. Uzunca bir süre 3 amperle şarj olup sonlara doğru düşmeye başlayacaktır. 16.1 volt ile 3 amperin üzerinde şarj yaparsanız aküye zarar verirsiniz. 16.1 sülfatlaşmayı gidermek içindir ve az akımla yapılmalı. Normal şarjda 14.4 volt ile 1/10 akımla yapabilirsiniz. Voltajı 15.5ya çıkardım amper 5 oldu demişsiniz, burada fazla akımla şarj yapılmış. 15.6 da sülfatlaşma için diyebiliriz, akım sınırlandırılmalı.


    Geçmişte amfi devreleri yapmıştım. Simetrik 30-35 volt besleme varmış. Toplam 35 voltla çalışacak diye düşünmüşüm. Durumu fark ettikten sonra 35+35 70 voltlara çıkardım. Güç iki katına, olması gereken değere çıktı. Yani anlatmak istediğim voltajı ne kadar arttırırsanız akımda okadar artar ve daha fazla güç çekilebilir. Amfidende daha fazla güç almış olunur. Güçlü araç ses sistemlerinde 0.1 volt bile sistemin gücünü çok etkiler mesela.


    60 amper akü 16.1le şarj olduğunda en son kaç amper de kaldı acaba merak ettim?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 14 Şubat 2021; 1:1:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakuza283 kullanıcısına yanıt

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler .

    Evet ben 4-5 yıl önce watt ölçerle bunun araştırmasını yapmıştım. Çünkü evimiz trafoya yakın olduğu için 240 volt elektrik geliyordu ve faturamız yüksek oluyordu.


    O zaman volt artınca amperin de arttığını görmüştüm.


    Ancak yukarıda bahsettiğim Dph5005 ürünüyle cep telefonuna(Samsung J7) yüksek voltaj göndereyim bakalım ne olacak dedim.5 voltluk Voltajı 7-8 voltlara çıkardım.ilginç birşey oldu çekilen akım volt artış oranı kadar düştü bu sayede cep telefonu yüksek güç gelmesini engelledi. Ancak pilini çıkartıp dışarıda şarj etseydim, yazılım devre dışı kalacağı için patlama olabilirdi.

    15.6 voltda iken akü sıcaklığı arttığı ve kaynama sesi geldiği için akü dışına su kaçması olmasın diye şarjı sonlandırdım. Şarjı sonlandırdığımda mesajda yazdığım gibi amper 3.7lerdeydi.


    16.1 volt 1.2 amperle şarja devam etseydim daha mı iyi olurdu acaba,? Yine kaynama sesi gelirmiydi bilmiyorum ama vereceğimiz güç 16.1×1 .2=20 wattlarda olacağı için belki kaynama olmazdı. Ama şarj bu sefer çok uzun sürebilirdi.



    İşin ilginci bu şarjı yaptıktan sonra herşey normale döndü ve araç her seferinde başarıyla şarj aldı.


    Demekki ilk şarj olayı mutlaka yapılmalı


    Bu ürünü Aliexpresten Çin'den getirttim . Türkiye fiyatıyla yarı yarıya ucuz oluyor.


    Bundan önce volt ve amper düzenleyici getirtmiştim ama onu kullanmak için ayrıca bir

    Adaptör gerekiyor.


    Bugün yağmur yoksa deneyim olmazsa. Zaten prizli kablo makarası falan aldım artık şarj yapmam çok daha kolay oluyor . Önceden 30 metre kabloyu sarmak toplamak açmak çok zor oluyordu.

    Maalesef bugün yağış varmış. Gelecek hafta sonu yaparım artık .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 14 Şubat 2021; 10:23:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt

    Kaynama olmasında sorun yok ki, kaynama yapacak ki sülfatlaşma çözülsün. Sürekli bu şekilde şarj yapılırsa akü suyu azalacaktır, kapalı aküler olduğu içinde saf su ekleme şansımız yok ama arada bir yapmak sorun olmaz diye düşünüyorum. Akü uzun süre beklediğinde veya gücü azalıp marş sorunları yaşattığında 16.1v ile 1/20 akımla şarj yapılmalı bence. Buda akü ömrü boyunca 3-5 defa ancak yapılır zaten. Şarj uzun sürerdi demişsiniz ama bu hızlı veya normal şarj yöntemi değil zaten.


    Şarj sonlarına doğru şunu tecrübe ettim. 16.1-16.2'e kadar kaynama oluyor ama aşırı gaz çıkışı olmuyor. En son 12v+5v adaptör ile 17-17.5v şarj uyguladım, akım 1.5-2 civarı çekti. 16.1-16.2v'a geldiğinde gaz çıkışı arttı ve gaz çıkışından koku gelmeye başladı ve şarjı kestim. Bu noktaya kadar stabil bir durum vardı, kaynama sesi geliyordu ama koku olmuyordu.


    Dün geceden beri ,12 saattir akü bekliyordu voltaj 13v üzerindeydi en son. Az önce taktım araca. Kontağı açtığımda park ampulleri yanarken akü 12.75v civarıydı fakat araç menüsünde 12.5v gösteriyor. Daha önce başka bir ölçü aletiyle ölmüştüm yine aynı durum vardı yani araç yanlış değer gösteriyor. Neyse bastım marşa ve şarj 14.45-46v'a kadar çıktı. Akü tam dolduğunda şarj voltajı azalacak mı diye bekledim ve azaldı 14,35-36v'a düştü. Anladığım kadarıyla trickel şarj yapmaya başladı, buda akü voltajının düşmesini engelliyor sanırım. En son stop ettim 13v üzerindeydi aşağı düşmüyordu. Yüzümde bir gülümseme ve rahatlama hissiyle eve döndüm.🙂




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 14 Şubat 2021; 16:14:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt

    16.1 volt 1.2 amper demişssiniz. 60ah akü ise 60/20=3 amperle yapacaksınız şarjı. Aracın üzerinde yapıyorsanız - kutup başını sökerek yapın bence. Ben söktüğümde teyp kodu falan istemiyor o yüzden rahatım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt



    3 amper 16.1 volt, yüksek enerji verecektir ve akü bu şekle gelecektir bence. Bu şahıs 15.7 volt ile bayağı bir fokurdattı aküyü. Hatta düdüklü tencere sesi çıktı bu sanki gaz çıkışı olduğunu gösteriyor..

  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt

    Haklı olabilirsin ama agm aküler 14.4 volt ile şarj edin deniyor. Agm aküden kaynaklı bir durum da olabilir. Bende bu derece bir kaynama olmadı. Az önce Murat Şenin videosunu izledim, belli bir basınçtan sonra valflerin açıldığını söylüyor. Benim koku gelmeye başladı dediğim nokta sanırım, tabi ben 17-17.5 verince öyle oldu. 16 volt verdiğimde 15.6v 300ma de takılı kaldı, belki adaptördendir dedim, amperi düşüktü çünkü. Yüksek voltajla şarj yaparken 16'lara yaklaştığında başında olmak lazım, anormal bir durum olursa şarj kesilir. İnci akü 16.1'e geldiğinde akünüz dolmuştur diyor, sülfatlaşma giderilmiş ve eski kapasitesine ulaşmış demektir, ben bunu anlıyorum. Aküye zarar verecek bir voltajı garanti belgesine yazmazlardı diye düşünüyorum. Birde bu videoda kaç amperle şarj yapıldığını sölüyor mu bilmiyorum, akü boşken yüksek amper verildiyse aşırı kaynaması gayet normal. Dolmaya yakın yüksek amper verilse de zaten akü çekmeyecektir. Tabi ben voltajı olması gerekenin üstüne çıkardığım için öyle bir durum oluştu.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 15 Şubat 2021; 18:57:0 >




  • http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm#equalization

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt

    Hocam verdiğin bilgiler için teşekkürler.


    Anladığım kadarıyla bu yazılardan çıkarımlarım

    Şarj basamakları:

    1.basamak(%5×AH) 3 amperi ve 51.5 dereceyi geçme


    2.basamak 14.1-14.8 arası. Şarj %80 olduğunda gaz sesi normal.(amper*%2×AH) 1.2 ve altına düştüğünde tam şarj bitti demek.


    Eğer belirli bir süre geçmesine rağmen akım düşmüyorsa ve sıcaklık 51 derece üstündeyse o zaman aküde kalıcı sülfatlaşma olmuş demektir.

    2 kademeli şarj aletleri şarj bittikten sonra kapatılmalı . Yoksa fazla şarj olabilir.


    3.basamak, akünün kendi deşarjını engellemek için daha düşük voltajda yapılır. 13-13.8 volt ve( %1×ah) ile bende 0.6 amper..


    Eşitleme şarjının bitiş akımı kapasite /50 dir yani 60Ah lik akü için 1.2 amperve altına gelince şarj bitmiştir.


    Bu bilgiler doğrultusunda şarjı tamamladım ve notlarımı aldım. Şarj süresi 17 saat oldu. Gaz sesine rağmen şarjı, akım düşene kadar devam ettirdim.


    Şarjın başında yükleme testi yaptım, akü yüklemede 12 volttan 10.4 volta indi.


    Harici sıcaklığı probla ölçebilen derecenin probunu aküye yapıştırdım ve sıcaklığı gözlemledim. Bu oda derecesinin hafızası olduğu için akünün çıktığı en yüksek sıcaklığı da tespit etmiş oldum. Sanırım sıcaklıkla beraber kayıt altına alındığı için bu tip bir çalışma internette ilk defa yapılmış oldu.


    Bu çalışmada aküye verilen enerjiyi ortalamalardan giderek hesaplamak mümkün.


    Enerji =Volt×AmperxZaman

    Enerji(tahmini ortalama)=14×3×17=714 watt.saat

    Yapar.

    Akünün kapasitesi= volt× Ah değeri

    Akü kapasitesi=12x60=720 watt.saat olduğuna göre verdiğimiz enerjiyle akü kapasitesi örtüşüyor.


    Kurşun asit akü(Agm ve jel olmayan) ideal şarjı nasıl olmalıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 21 Şubat 2021; 12:8:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.