Şimdi Ara

Kurban Kesmek Vacip Değil Farzdır!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kurban kesmeyi yine vacip olarak tanımlayanlar ağır yanlışa düşmüştür.Kuranda kurban kesmemiz emrediliyor.



  • KEVSER / 2
    فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ
    Öyleyse Rabbin için namaz kıl, kurban kes.

    HACC / 34
    وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكًا لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ
    (34-35) Her ümmet için, Allah'ın kendilerine rızk olarak verdiği kurbanlık hayvanların üzerlerine O'nun adını anarak kurban kesmeyi meşru kıldık. Sizin Tanrınız tek bir Tanrı'dır, O'na teslim olun. Allah anıldığı zaman kalbleri titreyen, başlarına gelene sabreden, namaz kılan, kendilerine verdiğimiz rızıktan sarfeden ve Allah'a gönül vermiş olan kimselere müjde et.

    HACC / 28
    لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ
    Taki kendi menfaatlerine şahid olsunlar; Allah'ın onlara rızık olarak verdiği hayvanları belli günlerde kurban ederken O'nun adını ansınlar. Siz de bunlardan yiyin, çaresiz kalmış yoksulu da doyurun.

    HACC / 36
    وَالْبُدْنَ جَعَلْنَاهَا لَكُم مِّن شَعَائِرِ اللَّهِ لَكُمْ فِيهَا خَيْرٌ فَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهَا صَوَافَّ فَإِذَا وَجَبَتْ جُنُوبُهَا فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ كَذَلِكَ سَخَّرْنَاهَا لَكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
    İşte kurbanlık deve ve sığırları Allah'ın size olan nişanelerinden kıldık. Onlarda sizin için hayır vardır. Bağlı halde keserken üzerlerine Allah'ın adını anın. Yan üstü düşüp ölünce onlardan yiyin, isteyene de istemeyene de verin. Şükredersiniz diye onları böylece sizin buyruğunuza verdik.

    HACC / 37
    لَن يَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا وَلَكِن يَنَالُهُ التَّقْوَى مِنكُمْ كَذَلِكَ سَخَّرَهَا لَكُمْ لِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَبَشِّرِ الْمُحْسِنِينَ
    Bu hayvanların ne etleri ve ne de kanları Allah'a ulaşacaktır. Allah'a ulaşacak olan ancak sizin O'nun için yaptığınız gösterişten uzak amel ve ibadettir. Size doğru yolu gösterdiğinden, Allah'ı yüceltmeniz için onları böylece sizin buyruğunuza vermiştir. İyilik yapanlara müjde et.

    Kurban kesin ve kesin farzdır.Kur'anda hatta kurban hakkında detaylı bilgi vermektedir.Buda Kur'anda ibadetlerin nasıl yapılacağı geçmiyor diyenlere gelsin.




  • Kesinlikle kardeşim farz bir ibadettir
  • Hep ihtilaf, hep soru işareti... ne zaman aynı şeyi söyleyecek tüm müslümanlar?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vacib olarak benim bildiğim hacı olmayanların kurban bayramında kestiklerine diyorlar.

    Peki ben size sorayım kevser suresi 2. ayet kurban kes der. Bu emir hayvanı bizim mi kesmemiz gerektiğini söyler? Yoksa parasını vermemiz kurban kestiğimiz anlamına mı gelir?

    Hac olayında kesildiği haberini alınca ihramdan çıkın der Allah ancak o hacılıkta farz olan kurban kesimi. Diğer kesilen kurbanları biz mi kesmeliyiz yoksa parasını verip kasaba kestirmek yeterli mi ben emin olamıyorum. Sizin düşünceniz nedir?
  • kurban

    dinin insana

    ölümü gösterip sıtmayı kabul ettirmenin manevralarından biridir.

    her kurban kesen evladını kesmek zorunda kalmadığı sevinciyle hayvanı daha bi istekli boğazlar.

    sorsanız merhamet ve şefkat dini.(yersen-eti değil)
  • Buradaki mantık hatası şu. Genel manada bir hata ve esasen önemli bir durum belki de kilit nokta.



    Allahu tealaya(farz) ve Rasulune(sünnet müstehab) uyun dersek ve Rasulune uyunu farz olarak kabul edersek kulu ve rasulu ilah mesabesine taşırız. Veya sünnet artı farz ve kul olduğu için rasul eşittir deyip karma yapıp rasule uymak farzdan aşağıdır denir ve vacip diye bir neticeye ulaşılır.



    Rasul köle edindi kurban kesti hac etti savaştı cariye si vardı gece namazı kılardı vs. Bunlar ne demek?



    Yani bunlar farz mı? Karma yaparsak vacip mi?



    Bana kalırsa farz ayrı sünnet ise apayrı bir değer olmaya devam eder. Rasulun yaptığı her daim sünnettir. İlahın emrettiği ise her daim farzdır ve vaciptir. Zira kurban zekat hac mali ibadet iken bu ibadeti yapamayan kişinin durumu tartışmalı olacaktır. Kişiyi zenginlik konusunda uyarma hali var. Fukara olma ya da zenginleş çalış vs denen hal vacibiaçıklarken alınan ganimet ya da kurulan dünyevi düzen zenginliği(dünyevi mülkü) çağrıştırır. Bi lokma bihırkanın vacip bakımından bi anlamı yoktur.



    ..........



    Totalde Rasulun kıldığı namazı örneklersek bu bize göre uyuduğumuz halde sünnet gibidir. İlaha gönderme yapılanı da farz olandır.



    Zira vefatı zamanında kim Muhammete inanıyorsa Bilsinler ki o bir beşerdir Allahu ise hay ve kayyumdur denerek bi ayrıma gidilmişti.



    Amaç ilah ile kul arasında messenger olma hali ve aracı kalktığında kişinin pozisyonu ise rasulullahın buradaki pozisyonu kişiyi kendi pozisyonuna çıkarmak olduğu zehabı da mevcut. İşte bu zehab mezhebsel sorunlara yol açmış benzer.



    Şekil içerik tartışmalarının öncesine bi bakış atılmalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hoşgörü dinin de sıradan bir kesme ibadeti

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • rasulun yaptığı her şey adı ne denirse densin bize göre sünnetse o halde farz nedir?

    burada ciddi bir durum var. son rasul derken aslında son rasulun bu şekilde davrandığı da mümkün ancak yine aynı sen olayı idrakle galiba son rasul o olsa da ben olmak zorundayım gibime geliyor demen lazım.

    zira ilahın emri kavramından ortaya çıkan sonuç buna evrilmeye başlar.

    .............................

    ölü ve diri farkına göre eğer ki diriltilen kişi rasul olma ayracı ile hesabını da vermiş ve denenmiş ise şimdi rasule uyarak denenme hali bire bir sünnet olur. yani rasul olma farzın yok ancak rasule uyarak ben de rasul olmak zorundaymışım denen yol açık. sünnet zira kendisi zaten rasul.

    ...............................

    yani rasulllerin sünneti kişilerin rasul olmasına teşviktir ve en makul hesap bu şekilde verilir. ilahi kudretle munasebet kurarsın, kitap verilmek zorunluluğu yok veya suhuflar verilebilir ki buna engel bir hüküm de yok vs. bu şekilde ilahi güçle bire bir munasebet en kolay hesap veriştir ve garantidir.

    ..............................

    yani rasulun sünneti seni de rasul yapmak ise 124.000 rasul-nebi kavramı havada değildir. ancka bu farz değildir denirse son rasul zaten gelmiş olur.

    buradaki son rasul budur kavramı bayağı bi esnetilerek önümüze sunulmuş.

    bu açıdan sünnete uyup kendine namazı haccı zekatı vs yi farz edebilirsin.

    millet cihat falan diyor da bu bu gerçeği gizlemek gibi bir anlama gelir. zira savaşmayan rasuller de mevcut. yani gerek olmayabilecek şartlar mümkün.

    ...............................

    sünnetine uyup son rasul gibi rasul olursan o zaman rasulun emrinin farziyeti ortaya çıkar da denebilir. öteki türlü işte beceremiyoruz ama diyen bir sürü adama gerçekten de beceremiyorlar bakalım ne olacak demekten başka bir çıkar yol yok şu an.

    öyle hemen nazma kılmıyor oruç tutmuyor vs deyip heyecanlanmayın.




  • Her kişi aynı zamanda adem ve gönderme ile İsa olabiliyorsa ve son din hoşa hora gitmemişse....



    Burada kişilere bir tercih hakkı tanınmış benziyor. İsa veya adem aleyhisselam başlığında bir giriş yap ve dini muhafaza et son din inmesin. Sonuçta bu kişilerin yaşadığı zamanda geçerli olan cennet bileti idi zaten.



    Bu açıdan bana göre sünnetin farz gibi görünümleri açısından çok çok iyi okumalar yapmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-BD34D4651

    Hep ihtilaf, hep soru işareti... ne zaman aynı şeyi söyleyecek tüm müslümanlar?
    Tüm sağcılar aynı şeyi, tüm solcular aynı şeyi, tüm inançsızlar aynı şeyi, tüm öğrenciler aynı şeyi, tüm doktorlar aynı şeyi, tüm ebeveynler aynı şeyi, tüm hakimler aynı şeyi söylediği zaman. Yani hiçbir zaman.

    Kapasite, çaba ve yorum farkı her kesimde ve her zaman olacak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.