Şimdi Ara

--> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <-- (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.530
Cevap
7
Favori
423.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @gpeksoz

    Almera resmi için teşekkürler. Bir de ekstra külfet getirmezse siz aracı alalı 1.5 – 2 ay kadar oluyor. Belli bir yol tecrübeniz olmuştur. Note’da Türkiye pazarında Nissan’ın en yeni modeli olsa gerek (yanlışım varsa düzeltin). Sürüş izlenimlerinizi tekrar paylaşabilir misiniz? Yakıt tüketimi daha önce belirttiğiniz değerlerde mi? Ayrıca ilk servis hizmetini aldınız mı?



    **Almera kullanan üyelerimiz, sizlerin araçlarınızdan memnuniyet dereceniz nedir? Nissan bayilerinden ve/veya servislerinden yeterli derecede iyi hizmet aldığınızı düşünüyor musunuz? Ben, mesela kasayı bagaj olarak kullanabilmek için resimde gördüğünüz şekilde kapatırken spor görünümlü üçgen camlı kapakların fotoğrafları da yeni yeni nette dolaşmaya başlamıştı. Bayi bu modelin yakında geleceğini söylemişti. Hatta kasa kapağının sol üst kısmı bazen açılıyordu. Yurtdışına çıkış yapmaya yakın onarılırken en son yeni tasarım üçgen kapakla ücretsiz değiştirelim diye teklifte bulundular. Hatta biz sizi haberdar ederiz ve bir tanıdığınız serviste kapağı değiştirir dediler. Sonuç, beklendiği gibi halen arayan soran olmadı. Belki ufak ve bayiyle ilgili özel bir durum. Ancak ilk dakika ilgisizliği benim içinde ilk eksi not. Dönünce durum ne olacak bakalım. GARIBALDI siz de Nissan markasını Türkiye distribütörünün hakkıyla temsil edemediğini düşünüyordunuz. Servis ve bayiylerle ilgili bir sorununuz oldu mu? En önemlisi üyelerimiz tekrar araç alacakları zaman distribütör/bayi unsurunu bir kenara koyarsak Nissan marka araç tercih ederler mi?

    Özel not: İstanbul Avrupa yakasında önereceğiniz, hizmetinden memnun kaldığınız Nissan yetkili servisi/plazası var mı?


    @adilfrom

    Pick-up’ınızın Sorento’yla ilgili bir başlıkta beraber resimlerini görmüştüm. Aracınız Country, Skystar, RALLY RAID, SKYSTAR SSS donanımlarından hangisine sahip? Model yılıyla birlikte bu aracınız için kulübümüze üye olmayı düşünüyor musunuz? Adınızı isterseniz listeye ekleyebilirim. Fotoğraf paylaşımı için sağolun,

    Saygılar,




  • Arkadaşlar ne dersiniz, donanımm haber araba yarışmasına katılsam mı benim 200sx ile. Şansımız olurmu sizce?
  • Bu aracı aldığımdan beri önemli bir sorunum olmadı.Öncelikle motorundan ve şanzımanından çok memnunum. Motor gücü yeterli vites geçişleri hiç hissedilmiyor.Sürüş keyfi mükemmel. Ancak 1 defa servise gitmek zorunda kaldım.O da araçtaki bir montaj hatasıydı.Sürücü camını birdefa açtım ve açık kaldı.Mekanizma sıkışmış.Derhal Parça değiştirildi. Tercih ettiğim servis Görkem otomotivdi.Herkese de tavsiye ederim.Evime 5 dk. mesafede kuzey otomotiv olmasına rağmen oradaki ilgisizliğin tersine Görkem otomotivden güleryüzle ayrılıyorum.
    Note daha piyasaya çıkalı zaten 2 ay oldu o yüzden her yeni model gibi onun da kusurları olacaktır.Arada bir arka amortisörlerden bozuk yollarda ses duyuyorum ama çok önemsemedim çünkü diğer araçlarla karşılaştırınca çok sorunsuz bir araca sahibim.Zaten araçlar piyasaya çıktıktan sonra bile geliştirme süreci devam ediyor.Belki şikayet üzerine revizonlu parça getirebilirler ileride.
    Aldıktan sonra üzüldüğüm bir nokta ise ben aracı aldıktan 2 hafta sonra yeni honda civic in piyasaya çıkması.Fiyatının 43 milyar olacağı söylenirken 33 milyardan piyasaya girdi.Note la neredeyse aynı fiyat olunca arada kalabilirdim.Bugün civic i inceledim gerçekten güzel olmuş ama şehir içi kullanımn için pek iyi değil çünkü görüş alanı çok kısıtlı.Son kararım en güzeli benim arabam
    Bu forumda note için başlıkta araç için çok tipsiz falan diyenleri gördüm.Sevindim çünkü ortalıkta çok görülmeyen bir araca sahip olmak istiyordum zaten.Onlar almasın daha iyi.
    Biraz dağınık bir anlatım oldu kusura bakmayın.İş yerinde sık sık bölündüğü için ancak bukadar oluyor
    Araçla ilgili her türlü sorunuzu elimden geldiğince cevaplamaya hazırım.




  • Yakıt tüketimini yazmayı unutmuşum.Şu anda şehir içinde 8.5 -9 lt/100km Şehir dışında klima açıkken 100km de 6.6 litre yaktım.tahminimce klima kapalıyken 5.5 -6 litre olabilir. Araç utanmasa dizellerle yarışacak ekonomide
  • Servis aldığım tüm bayilerden şikayetçi oldum yazdım cevaplar geldi ama sonuç alıcı müşteri memnuniyetine yönelik eylemler gelmedi!
    Benim şikayetlerim şahsi takıntılarım veya lüzumsuz şeyler değildi.
    Tesbit ettiğim veya ortaya çıkan sorunlara teknik açıdan değilde "bunda ne var olur böyle şeyler" tarzıyla yaklaştılar.
    Bir seferinde araca 4 lt yağ koymaya kalktılar üstelik bunun doğru olduğunda ısrar ettiler.(kapasite filtresiz 2,5 lt,filtreli 2,7 lt)
    Aralarında arabaların kullanım kitapçığını okuyana ratlamadım.
    Allahtan arabalar sağlam ve mekanikleri harika ki bu servislere rağmen yollarda mesele çıkarmadan ilerliyorlar.
    İnsaflı olmak gerekirse diğer araç servisleride pek farklı değil çünkü bu sektördeki insan kaynağı ortak havuzdan besleniyor,nereye gitsen karşına çıkıyorlar.
    Nissan Türkiye'ye gelince gerçekten son 5-6 yılda bu kadar atalet içinde bir firma görmedim duymadım.3-4 bin araba satarız işimize bakarız havasıyla adeta devlet dairesi gibi iş gördüler,aksine şahit olan var mı?
    Bence en büyük sıkıntı ikinci el olayı,marka tercihinde olumsuz yönde katkısı oluyor.
    Peki arabayı alırken bunları hesap ettin mi? diye sorarsan evet,arabayı sırf farklı olmak herkesin aldığı arabadan farklı araba almak için tercih ettim.Yoksa donanımlı S40,focus 2.0,donanımlı golf veya bora vb. araçlarda alabilirdim.
    Muradıma erdim mi? evet erdim,sürünün dışına çıktım.
    Herkesin okuduğu gazete-kitabı okumam,herkesin gittiği yere gitmem,herkesin seyrettiğini seyretmem,herkesin giydiğini giymem,herkesin eğlendiği yerde eğlenmem,herkesin bindiği arabaya binmem...o kadar.




  • hocam benim pickup 2003 olmakla beraber yeni kasadır, skystar donanımlı olan aracım km de 0.21 ytl mazot harcar, şu an idealimde navara war , fakat yeni sorento aldığım için ve yakında evlenecek olmam nedeniyle geçici bir süre ertledim

    kulübe katıldığım için memnunum thanxxx
  • Öncelikle araç ve servis konusunda görüşlerini paylaşan üyelerimize teşekkür ederim

    @adilfrom
    Kulübümüzde hayırlı bir haberi paylaşmışsınız. Size ve eşinize mutluluklar.
    İnşallah Navara aldığınız zaman fikir alışverişinde bulunabiliriz.

    @gpeksoz
    O zaman ben de Avcılar Görkem Oto’dayım bundan sonra. Belki serviste tanışma fırsatımız olur. Araç Şubattan beri garajda yattığı için hem ufak tefek aksesuarlar için (üst barlar vs... gibi) hem de yazın dağ tepe çıkacağı için Türkiye’ye dönünce ilk işim servise götürmek olacak. Bir de Avcılar Ziebart istasyonundan çok memnunum. Tüm araçlarım mutlaka orayı ziyaret etmiştir.


    @GARIBALDI
    Yetişmiş insan gücü ve servislerin durumuyla ilgili tespitiniz aklıma bir anımı getirdi. Mazda’dan sonra üniversite 1. sınıfta Hyundai kullandım bir süreliğine. Araçla çok yol yapıyordum ve arkadaşlarımı taksi gibi taşıyordum. Servisle arası iyi bir arabaydı. Birgün her zaman gittiğim Hyundai Beylikdüzü servisinde konusunda çok bilgili yeni bir usta garantiden bazı parçaları değiştirdi. Sonra sonra sohbet etme fırsatımız olduğunda VW gibi bir markanın servisinde önceleri çalıştığını öğrendim. Aradan bir ay bile geçmeden 2003 sonu Honda Civic HB i aldığım zaman yaşadığım yere yakın ve yeni Honda Marmara ya gittim. Tam ilk servis kaydını açtırmak için arabadan inerken Hyundai’deki ustam karşımda Honda servis şefi olarak duruyor. Sonra servis ünitesinin içinde ‘bak kimlerle tanıştıracağım seni’ dedi. Hyundai’deki tüm bizim ekip orda. Özel ilgi ve alaka hoş sohbetler... Çok memnundum. Yani futbol transferi gibi servisler arası insan sirkülasyonu herhalde yoğun bir sektör. Şimdi aynı ekibi keşke Nissan’da görsem. Bakalım kısmet…

    Ama yazdıklarınızdan çıkan sonuç hizmet aldığınız Nissan servisleri tipik Türkiye ortalaması.

    @yosunkaya
    Eğlenceli bir yarışma ve kimse kimseyi kırmıyor. Bence sırf forumda hoş vakit geçirmek ve yazılanları takip etmek için katılabilirsiniz... Ancak bildiğiniz gibi yarışma her türlü 4 tekerlekli-motorlu araca açık ve belirli kriter yok. Şimdiden ilginç bir çeşitlilik söz konusu. Hal böyle olunca ben alysentr'ın Ford’undan yana tercihimi kullanacağımı yarışma başlığında açıkladım. Diğer 10 fotoğrafdaki araca göre gözüme daha temiz ve alımlı gözüktü. Ayrıca, evet itiraf ediyorum birazda daha önceki muhabbetimiz ve hemşehrilik faktörü etkili oldu (burda kulüp sırrımız olsun, aramızda kalsın).

    Kulüp olarak bir sizin aracın detaylı fotoğrafları var. Zaten kendi segmentinde 200SX’in konumu belli. Sadece ben rengimi çok önceden belirttiğim için bu yarışma oylaması için özel affınızı istiyorum. Katılmaya karar verirseniz içerik zenginliği açısından CNR Fuar alanının yakınında, iş merkezlerinin önündeki fotoğraf gibi vurucu bir arka fonlu resimler kullanabilirsiniz (sanıyorum iki fotoğraf sınırı var). Tam posterlik bir görüntü olur. Keşke vakit bulabilirseniz Ataköy sahil yolu gibi bir yerde tam güneş batmaya yakın şöyle dergilik bir fotoğraf çekebilseniz. Yine de her koşulda ve her ortamda arabanız kendisini gösteriyor. Daha önce cep telefonunuzla çektiğiniz resimlerde çok hoş ve yarışmaya uygun.

    Şimdiden başarılar,
    Keyifli forumlar

    Ek Bilgi:

    -->Nissan GT-R Proto Concept<--


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


    - Rsportscars’ın haberine göre modelin 2007 kışında piyasaya çıkması planlanıyor. Proje en son Tokyo Otomobil Fuarında sergilenmişti. Wikipedia’da da modelin %80-90 konseptin çizgilerini yansıtıcağı belirtilmiş (oldukça yüksek bir oran olması sevindirici)
    - PGC10 (1969)’le başlayan ve R34 (1999)’la devam eden performans aracı olarak GT-R serisinin devamı niteliğinde
    - GT-R’ın önemli sembollerinden yuvarlak arka farları korumaları güzel bir ayrıntı olmuş


    **Daha fazla teknik bilgi bulabilirsem paylaşmaya devam ederim.




  • Görkem otomotivde özellikle servis şefi çok iyi.Ustaların tam bilgisi olmayan konularda internetten nissanın servis kataloglarına girip teknik verileri çıkarıp aracın başında bizzat ustalara yol gösteriyor.(usatalar ingilizce bilseler yapar mı bilmem ama tercüme edip yol göstermek zorunda kalıyor belki de)Ama Şu ana kadar ne infiniti ile ne de yeni nissan note ile ilgili hiçbir olumsuz tecrübe yaşamadık. İnfiniti zaten türkiyede hiçbir servisin çok tanıdığı bir araç değilken baştansavmak yerine ilgilenmeleri insanı mutlu ediyor.İnşallah serviste sorunlarla değil de periyodik bakımlarda karşılaşırız.Ama bence biraz kalabalıklaştıktan sonra bir nissan buluşması yapıp karşılaşmak çok keyifli olabilir




  • Bu arada GT-R da şahaneymiş.Paylaşım için teşekkürler
  • gtr ye bittim hocam yapanların eline sağlık walla
  • Arkadaşım böyle bir topici açtığın için teşekkürler ben henüz bir nissan sahibi değilim ama aklımda nissan navara var aslında bu bölümün daha önce açıldığını görebilseydim daha önce yazardım ama işlerim dolayısıyla forumdan biraz uzak kaldım neyse daha öncede bir iki kez yazdım ama doğru dürüst bir cevap alamadım diyorum ki navaraların arka koltukları da skystarlar gibi sarsıyor mu yoksa daha konforlu mu yakıt olayı nasıl yol tutuş nasıl burası nissan topici olduğuna göre bir sürü soru sorabilirim herhalde yaşasın ya
    kullanan arkadaşlar şöyle uzunca anlatın da sizin yol tutuşlarınızla bizde keyiflenelim son hız ne gördünüz tamam abartmayalım şimdiden teşekkürler




  • gtr çok güzel duruyo inşallah nasib olur
  • GT-R benim de çok hoşuma gitti. Başta iç tasarım unsurları ve motor teknolojisiyle ilgili yeni veri/görsel malzeme bulduğumuz zaman paylaşıma devam edelim. Bugün Nissan Global’in web sitesinde basın bültenlerini taradım. Teknoloji ve tasarım bölümünlerini de kapsayan dolu dolu bilgiler var. Sayfa sürekli güncelleniyor. Vakit buldukça en azından giriş kısımlarını çevirip, kulüp başlığı altında içeriği zenginleştirebiliriz. Bir de gpeksoz biz otomatik vites kullanıcıları için aşağıdaki Nissan Teknoloji geliştirme bölümüne ait linkin ilgi çekici olduğunu düşünüyorum:

    http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/INTRODUCTION/XTRONIC_CVT/index.html

    XTRONIC CVT-M6 pro-vides


     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


    @gpeksoz
    Infiniti araçların servis ve yedek parça konularını Türkiye için merak ediyordum. Bahsettiğiniz gibi interneti kullanarak servis şefinin ilgilenmesi önemli bir ayrıntı. Periyodik bakımlardaki belli başlı parçalar Nissan’la ortak mı? Yoksa tamamen ayrıca Infiniti parçası mı ithal ediliyor?

    Servis dışında buluşma konusunda sizinle aynı fikirdeyim. Periyodik bakımlar dışında orada karşılaşmak yerine, ileride Kulübümüz üyelerinin Nissan’larıyla katılacağı etkinliklerde bir araya gelmek çok daha zevkli olacaktır. Bunun için üyelerimizin yaşadıkları il konusunda bir çalışma yapabiliriz. Siz ve yosunkaya İstanbul’da(sınız herhalde). Ben de kısa bir süre sonra İstanbul-Bahçeşehir’e dönmüş olacağım. adilfrom plakadan anladığım kadarıyla Çanakkale’de. Diğer üyelerimiz içinse hiçbir fikrim yok. Arzu edenler lütfen yaşadıkları ili yazabilirler mi?

    @metin şahin
    Faydalı olabilirsek ne mutlu bize. Daha önce belirttiğim gibi yurtdışında olmam sebebiyle yol-araç tecrübem sınırlı (yani henüz ben de Nissan ve bu segmentin acemisiyim). Temmuz ortasına doğru dönüş yaptığım zaman her türlü sorunuzu daha net ve sağlıklı yanıtlayabilirim. Ancak bildiğim kadarıyla iki aracın süspansiyon sistemleri farklı. 5220 mm lik uzunluğa sahip Navara şasisinde önlerde bağımsız çift salıncaklı kiriş üstü helezon yaylar ve arkalarda yarı eliptik yaprak makaslı sabit aks kullanılıyor. Ayrıca her donanım seviyesinde kaymayı sınırlayıcı diferansiyel (LSD) standart. Pick-up’lar ise 5080 mm uzunluklarıyla önlerde torsyon ve stabilizer barlı bağımsız süspansiyona, arkalarda yarı eliptik yaprak makaslı ve teleskopik amortisöre sahip. Pick up lar hiç kullanmadığım ve içinde yolculuk etme fırsatı bulmadığım modeller. Üyelerimizden adilfrom aracı daha iyi tanıyor. Kendisi de gelecekte Navara almayı düşünüyor. Sanıyorum aracı test etmişse, karşılaştırma sorunuz için açıklamada bulunabilir.

    Benim için tercihleri etkileyebilecek önemli bir nokta:

    71.350 EURO+ 1.431,5 YTL’lik başlangıç fiyatıyla Pathfinder dövizle satılan bir model ve fiyatı Navara’nın iki katı oldu. Vergi avantajı Navara lehine ciddi boyutlarda.

    Örneğin,

    10 Haziran 2006 tarihi için Double Cap bir Navara Fransa'da 28 700 € luk başlangıç fiyatıyla satılıyor (~55.391 YTL). Yine Fransa’da baz donanımlı bir Pathfinder’ın fiyatı 34 600 € (~66.768 YTL) – kaynak:http://www.nissan.fr -

    **Türkiye’deyse iki model arasındaki vergiden kaynaklanan astronomik fark için yorum sizin… Oysa Fransa örneğindeki gibi Avrupa ülkelerinde Navara satış fiyatları, Türkiye’dekilere oldukça yakın.

    Son hız ve aracı limitlerinde zorlamak konularıysa malesef uzmanlık ve ilgi alanıma girmiyor. Ancak Amerika’da ‘Navara’, Frontier adıyla satılmakta ve Frontier için slalom testi gibi güzel videoların yer aldığı link için aşağıdaki adrese bakabilirsiniz:

    http://www.edmunds.com/apps/vdpcontainers/do/VideosTypeIndex/type=Truck

    **Sayfada resmine tıkladığınız araçların videosu ayrı bir pencerede açılacaktır

    - First Drives başlığı altındaki 2005 Nissan Frontier Video dosyası
    - Comparison Tests başlığı altındaki 2005 Midsize Truck Comparison Test Video ve 2005 Midsize Truck Shootout Video dosyaları benim favorilerim


    **Özellikle çöl koşullarında aracı epey zorluyorlar. Amerikan pick-up larla karşılaştırmalı kısa test de mevcut.

    Sizi de Nissan sahibi olarak ileride kulübümüzde görmekten mutluluk duyarım. Hele bu model Navara olursa epey bilgi-fikir paylaşımında bulunabiliriz. Aklınızdaki araca en kısa sürede sahip olmanız dileğimle

    Keyifli forumlar,

    Ek Bilgi:

    2005 Aralık ayındaki Radikal Gazetesinin haberinden alıntıdır:

    Kendi kendini onaran boya çıktı

    Japon otomotiv devi Nissan'ın yeni geliştirdiği boya araçların kaportalarında oluşan çizikleri 1 ile 7 gün içinde kendi kendine kapatıyor

    DHA - LONDRA - Japon otomotiv devi Nissan, kaportada oluşan çizikleri kendi kendine kapatabilen boya geliştirdi. Dünyada bir ilk olan 'Scratch Guard Coat' (Çizik Koruma Üst Boyası) adlı ürün, kullanıldığı araçlarda meydana gelen çizikleri kendi kendine 1 ila 7 gün içinde kapatarak, hasarlı bölgeyi eski haline getiriyor.

    Bir yaranın kendi kendine iyileşmesi gibi çizikleri kapatan boyanın ne kadar süre içinde etkisini göstereceği, ısıya ve çiziğin derinliğine göre değişiyor. Örneğin, boyada derin bir çizik bırakabilecek olan madeni parayla verilen hasarlarda 'Scratch Guard Coat', çiziğin 1 hafta içinde kendi kendine kapanmasını sağlayabiliyor. İngiliz The Times gazetesindeki habere göre ise Nissan yetkilileri, hasarlı bölgeye sıcak su dökülmesi durumunda bu çiziğin sadece' dakikalar' içinde onarılabileceğini kaydetti.

    Fatura 590 YTL
    Nissan'ın kısa süre sonra Japonya'da X-Trail model ciplerde kullanmaya başlayacağı boya için, fiyata 52 bin 500 yen (590 YTL) eklenecek. Yeni geliştirilen sentetik reçineden üretilen boya, etkisini 3 yıl sürdürüyor. Yüksek yoğunluktaki boya, araç üzerinde oluşan herhangi bir çiziğin üzerine doğru yavaşça kayarak, hasarlı bölgeyi tamamen kapatıyor. Bu üst boyanın kalınlığı da, otomobilin orijinal boyasının kalınlığıyla aynı.
    Japonya'da piyasaya çıkmasının ardından Avrupa'da da otomobillerde kullanılmaya başlanacağı ifade edilen boya ilk aşamada sadece koyu renkli araçların kaportalarında kullanılacak; ancak Nissan yetkilileri, bu teknolojinin ileride açık renkli araçlarda da kullanılabileceğini söylüyor.

    Nissan Global'de haberin devamı için aşağıdaki linke tıklamanız yeterli:
    http://www.nissan-global.com/EN/NEWS/2005/_STORY/051202-01-e.html

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

    **zarar gören bölge**

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

    **Bir hafta sonra**

    Kaynaklar:
    http://www.nissan-global.com/EN/
    http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=171921

    Edit: yarı -> yaprak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sandiego -- 11 Haziran 2006; 9:10:42 >




  • sandiego teşekkürler arkadaşım kullanım süren arttıkça yeni haberlerini bekliyorum keyifli sürüşler ayrıca adilfrom arkadaşımsenden de araç hakkında bütün ayrıntıları bekliyorum istersen roman bile yazabilirsin navara hakkında ben sıkılmam okurum
  • ARkadaşlar keşke arabalarımızın sorunu olsaydı.Diğer markaların sorunları onların topiclerini sayfalarca uzatıyor bizim paylaştıklarımız ise araçlarımızın sorunsuzluğu ve nissanın gelecek planları Araçlarımızın sorunsuzluğu sebebiyle topic alt sıralara düşüyor. Üzülsem misevinsem mi bilemiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gpeksoz

    ARkadaşlar keşke arabalarımızın sorunu olsaydı.Diğer markaların sorunları onların topiclerini sayfalarca uzatıyor bizim paylaştıklarımız ise araçlarımızın sorunsuzluğu ve nissanın gelecek planları Araçlarımızın sorunsuzluğu sebebiyle topic alt sıralara düşüyor. Üzülsem misevinsem mi bilemiyorum


    İşte duymak istediğim en güzel tespit... Olsun biz gelecek planlarını, araçların resimlerini ve Tayfun Talipoğlu gibi yol hikayelerini paylaşmaya devam edelim.

    Bir de aşağıdaki gibi kısa haberleri

    NISSAN’DAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KONFERANSI

    Nissan, 7-9 Haziran tarihleri arasında Çanakkale Kolin Otel’de “Satış Sonrası Konferansı” düzenledi.

    Nissan, geçtiğimiz günlerde; 3 yıllık orta vade planında Satış ve Servis Kalite’sinde sektördeki ilk üç firma arasına girmeyi hedeflediğini açıklamıştı. Bu çerçeve de gerçekleşen Konferansa, Nissan’ın tüm Türkiye'deki Yetkili Servis Müdürleri’nden toplam 34 kişi katıldı. Konferansta müşteri memnuniyeti konusundaki yüksek hedefleri gerçekleştirmek ve verimliliği artırmak adına yapılması gerekenler üzerinde yoğunlaşıldı.

    Nissan Servis Müdürleri, bir buçuk gün boyunca Nissan Genel Merkezi’nin ilk 6 aylık değerlendirme ve yorumlarını dinledi. Konferansın ikinci bölümünde ise kendi aralarında organize ettikleri workshop larla kaliteyi artırmaya yönelik projeler üzerinde duruldu.

    Nissan Satış Sonrası Konferansı, Assos’da yenen gala yemeği ve ardından Çanakkale Şehitliği ziyaretiyle sona erdi.

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


    **Nissan Türkiye 13.06.2006 tarihli basın bülteninden alıntıdır




  • müşteri memnuniyetine verilen önem güzel de keşke her ilde servis noktası olsa
  • @metin şahin

    Rica ederim. Yanlız adilfrom herhalde forumda değil şu sıralar. Pick-up Navara karşılaştırması ile ilgili sorunuzu net cevaplayamadık. Kusura bakmayın.



    @karahisar

    Dalgınlıktan imzanızdaki aracı yeni farkettim. Nissan Primera GX ile arzu ederseniz sizi üye listemize ekleyelim. Bu modelle ilgili soruları cevaplayıp, bilgi ve birikimlerinizi her zaman paylaşabilirsiniz. Ayrıca servis konusundaki yorumunuz için teşekkürler. Son bildiğim 42 yetkili hizmet noktası var. Büyük illerdeki birden çok noktayı işin içine katınca sayı düşüyor. Diğer markalarla kıyaslandığında durum nasıl acaba?


    Üçgen Kasa Kapağı?

    Üçgen kapak konusu aklıma takıldı. Dönünce bu sistemle değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak siyah Navara’da, hangi modelin nasıl duracağı konusunda bir fikrim yok. Internette hep gri ve beyaz araçlar için iki türlü seçenek sunulmuş:

    1. Seçenek
    Bütün olarak açılan üçgen kapak

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--



    2. Seçenek
    Yarım açılan üçgen kapak

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--



    Siyah Navara’ya uygulama konusunda bulabildiğim tek görsel malzeme aşağıdaki gibi (o da zaten tam belli olmuyor)

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--


    Sizde görüşlerinizi paylaşabilirseniz mutlu olurum. Açıkçası kafam biraz karışık. Giriş sayfasına koyduğum fotoğraftaki kapağı değiştirmeye değip değmeyeceğini bilmiyorum. Tam dikdörtgen kapaklar bence aracın spor görüntüsünü bozuyor. Üçgen kapaklar ilginç ve de kasa hacmini daha verimli kullanabilirim gibi geliyor. Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler

    Keyifli forumlar,




  • SANDIEGO arkadaşa
    Benim şu an için navara aracım yok fakat Bursa ilinde üç veya dört kez arkası üçgen dediğiniz tarzda kapatılmış siyah navara gördüm gerçekten muhteşem duruyordu ben olsam hiç düşünmem yaptırırım ve ilerleyen zamanlarda yine beraber olacağız yaptıracağımda zaten ama dediğiniz gibi dikdörtgen görüntü aracın spor havasını ve görüntüsünü bozuyor
    Benim öğrenmek istediğim navaralar da normal pick up lar kadar sarsıyor mu özellikle arka koltuklar eğer sarsıntı konusunda da ilerleme kaydedilmişse ve skystar lar kadar sarsmıyorsa bence alınacak en iyi araç jeep lere verilen o kadar paraya da acırım aracı zaten pathfınder modelinden önden bakıldığında ayırabilmenizin imkanı yok sadece kasa farkı ve uzunluk benim gibi o konuları da önemsemiyorsanız eğer problem yok demektir
  • Japon araçlarının küresel pazardaki yeri hakkında ipuçları veren aşağıdaki metin Araconline.com'un 07 Ocak 2006 Cumartesi tarihli haberinden alıntıdır:

    Her taşın altından çıkıyorlar 1.6 trilyon doları yönetiyorlar

    Dünyada üretilen motorlu taşıtların neredeyse üçte biri Japonların imzasını taşıyor. Bugün yeni teknolojiler ve otomotiv adına yapılan tüm yenilikler ilk kez Japon firmalar tarafından ortaya çıkıyor. General Motors, Ford ve DaimlerChrysler gibi devler büyük krizlerle boğuşurken, kendini sürekli geliştiren Japon firmalarının piyasa değeri ise artmaya devam ediyor.

    İlk otomobilini tam bir asır önce üreten Japonların bu başarısının ardında dünya çapında gerçekleştirdikleri pazar odaklı ortaklıklar yatıyor. Bu hafta Otoyaşam olarak Japonları başarıya taşıyan ’ortaklık haritası’nı çıkardık.

    İlk otomobili 1905 yılında üreten Japonya, Amerika ve Avrupa’ya kıyasla geç girdiği otomotiv sanayiinde büyük başarılara ulaştı. Bugün kárlılık ve piyasa değeri açısından Amerikalı ve Avrupalı rakiplerine üstünlük sağlayan Japon üreticilerin önderliğini ise Toyota üstleniyor. General Motors, Ford ve DaimlerChrysler gibi otomotiv devlerinin içinde bulundukları mali sıkıntıları aşmaya çalıştıkları bir ortamda Toyota, 2006 yılında üretimini yüzde 11 artırarak 9.2 milyon adedi çıkarmayı ve dünyanın en büyük üreticisi konumuna gelmeyi planlıyor.

    YÜZDE 31’LİK DEV PAY

    Özellikle son 20 yılda gerçekleştirdiği atılımlarla Japonya, 1.6 trilyon dolarlık hacmiyle dünyanın 6’ncı büyük ekonomisi olan otomotiv sanayiine damgasını vurdu. Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Örgütü (OICA) tarafından açıklanan 2004 yılı verilerine göre, dünyadaki toplam motorlu taşıt üretimi 64.5 milyon adet iken, Japon üreticilerin bu pastadan aldığı pay ise yüzde 31.4. Bir başka deyişle, 2004 yılında 20.3 milyon motorlu taşıt Japon markaları altında üretildi. Aynı dönemde Japon firmalar, Kuzey Amerika’da 20, Avrupa’da 16 (Türkiye’deki Toyota ve Honda tesisleri dahil), Çin’de 31 ve Güneydoğu Asya’da 56 olmak üzere toplamda 123 merkezde 9.79 milyon adetlik deniz aşırı üretim gerçekleştirdi.

    ÇABUK UYUM SAĞLADILAR

    Ekonominin küresel hale gelmesiyle birlikte Japon otomotiv üreticileri, hem üretim merkezlerini yeni pazarlara taşıyarak hem de uluslararası ortaklıklar kurarak farklı pazarların kendine özgü ihtiyaçlarına kısa sürede cevap vermeyi başardılar. Bugün Japon, Amerikan, Avrupalı ve Çinli üreticiler arasında sermaye ortaklığının yanı sıra teknoloji, Ar-Ge ve üretim alanlarında da işbirlikleri bulunuyor.

    Japon Otomotiv Üreticileri Derneği (JAMA) tarafından hazırlanan bir rapor ise, Japon markaların otomotiv sektöründeki başarısının ardındaki ’ortaklık’ gerçeğini gözler önüne seriyor. Avrupa, Amerika, Çin hatta kendi ülkelerinde bile Japon firmalar, sermaye ortaklığından teknoloji transferine, teknik işbirliğinden ortak üretime kadar her türlü birlikteliği içeren karmaşık bir ’ağ’ kurmuş durumdalar. Örneğin, Isuzu’nun Polonya’daki fabrikasında üretilen dizel motorlar, Renault, GM Avrupa ve Honda modellerinde görev yapıyor. Bir başka Japon üretici Mitsubishi ise, İtalya’nın dünyaca ünlü tasarım firması Pininfarina’ya taşeron üretim yapıyor. Daha birçok işbirliğinin yer aldığı ’global ortaklık haritası’ incelendiğinde, Japonların otomotivdeki hakimiyeti görülüyor.

    Japonların hızla büyümesini sağlayan ortaklık haritası

    AVRUPA

    Toyota: PSA Peugeot Citroen Grubu ile Çek Cumhuriyeti’ndeki üretim merkezinin yüzde 50 ortağı. Bu fabrikada Peugeot 1007, Citroen C1 ve Toyota Aygo modelleri üretiliyor.

    Nissan: Renault’un yüzde 15 hissedarı (Renault ise Nissan’ın yüzde 44.3 ile en büyük ortağı).

    Isuzu: Polonya’da Honda’nın Civic modeli, GM Avrupa ve Renault için dizel motor üretiyor.

    Suzuki: Macaristan’da GM Avrupa ile birlikte yedek parça üretiyor. PSA Peugeot Citroen Grubu’ndan ise dizel motor tedarik ediyor.

    Mitsubishi: PSA Peugeot Citroen Grubu’na GDI motor teknolojisinin lisansını sağlıyor. DaimlerChrysler ile birlikte Almanya’da dizel motor, Hollanda’da ise araç üretiyor. Ayrıca DaimlerChrysler’den dizel motor tedarik ediyor. İtalya’nın dünyaca ünlü tasarım firması Pininfarina’ya üretimde ’outsourcing’ (taşeronluk) hizmeti veriyor. Volkswagen’den dizel motor tedarik ediyor.

    Subaru: Saab ile ortaklaşa ’crossover’ otomobil geliştiriyor. Fiat için şanzıman üretiyor. Volvo (Ford Avrupa), Saab (GM Avrupa) ve Porsche’ye Japon pazarında satış desteği sağlıyor.

    Mazda: Ford Europe, Mazda için otomobil üretiyor.

    AMERİKA

    Mazda: Ford Amerika’ya parça tedarik ediyor. Ford Asya ve Okyanusya’ya ise hem parça tedarik ediyor hem de araç üretiyor. Ford Motor ile Auto Allicance şirketinde yüzde 50 ortak. Ayrıca Ford Motor, Mazda’nın yüzde 33.4 ile hissedarı.

    Yamaha: Ford Motor’a motor tedarik ediyor.

    Isuzu: GM’ye dizel motor sağlıyor ve GM için ticari araç üretiyor. GM, yüzde 10.26 ile Isuzu’nun hissedarı.

    Honda: GM için 6 silindirli motor üretiyor.

    Suzuki: GM ile birlikte küçük sınıf otomobil üretiyor. GM ayrıca, Suzuki’nin yüzde 20.3 ile ortağı.

    Toyota: GM ile New United Manufacturing şirketinde yüzde 50 ortak.

    ÇİN

    Toyota: Tianjin FAW Xiali Automobile ile Vitz modelini üretiyor. Tianjin FAW Toyota Motor’da yüzde 42 ortak ve Vios modeli üretiyor. Sichuan Toyota Motor ile yüzde 45 ortak ve Coaster modelini üretiyor.

    Mazda: FAW-Hainan Automobile ile Premacy ve Familia modellerini üretiyor. China FAW Group Corporation’a Atenza modelinin üretimi için outsourcing hizmetini veriyor.

    Daihatsu: FAW Huali Automobile’ye Terios teknolojisinin lisansını sağlıyor.

    Suzuki: Changan Automobile Liability ile teknik işbirliği yapıyor. Yüzde 35 ile ortağı olduğu Chongqing Changan Suzuki Automobile, Alto ve Cultus modellerini üretiyor. Yüzde 39 oranında hissedarı olduğu Jiangxi Changhe Suzuki Automobile ise Every, Carry ve Wagon R+ modellerini üretiyor.

    Isuzu: Yüzde 6.9 ile hissedarı olduğu Qingling Motors, Wizard, Forward ve Elf modellerini üretiyor. Guangzhou Isuzu Bus’un yüzde 49 ortağı ve Gala modelini üretiyor. Yüzde 12.5 ile ortağı olduğu Jiangling-Isuzu Motors, Elf modelini üretiyor.

    Honda: Dongfeng Honda Automobile ile yüzde 50 ortak. Yüzde 50 ortağı olduğu Guangzhou Honda Automobile, Accord, Odyssey, Fitsaloon ve Fit modellerini üretiyor.

    Nissan Diesel: Dongfeng Nissan Diesel Motor’un yüzde 25 ile ortağı.

    Nissan: Dongfeng Motor’da yüzde 50 ortak. Yüzde 30 hissedarı olduğu Zhengzhou Nissan Automobile ise Datsun ve Paladin modellerini üretiyor.

    Mitsubishi: Outlander ve Challenger modellerini üretiyor. Yüzde 16.1 ile ortağı olduğu Hunan Changfeng Automobile, Pajero modelini üretiyor.

    Hino: Yüzde 24 ortağı olduğu Shenyang Shenfei Hino Automobile Manufacturing, otobüs üretiyor. Shanghai Hino Engine’nin ise yüzde 50 ile ortağı.

    JAPONYA

    Toyota: Daihatsu’nun yüzde 51.6, Hino’nun yüzde 50.1, Subaru’nun yüzde 8.7 ve Yamaha’nın yüzde 4.6 ile ortağı konumunda buluyor. Nissan ile hibrid araç geliştirmek için teknolojik işbirliği yapıyor.

    Suzuki: Sermaye ortağı olduğu Subaru için Avrupa’da araç üretiyor. Nissan için küçük sınıf otomobil, Mazda için araç üretiyor.

    Nissan: Yüzde 24.7 ile Nissan Diesel’in ortağı. Isuzu ve Mazda için ticari araç üretiyor ve bu firmalardan ticari araç tedarik ediyor.

    Isuzu: Nissan Diesel ve Mazda için ticari araç üretiyor.

    Mazda: Mitsubishi için ticari araç üretiyor.

    Mitsubishi: Nissan için küçük sınıf otomobil üretiyor.

    Kaynak:
    http://www.araconline.com/h/haber.asp?id=4073


    Özetle -->NISSAN'ı ilgilendiren kısımlar<-- :

    a) Avrupa Pazarı için:
    - Nissan Renault’un yüzde 15 hissedarı (Renault ise Nissan’ın yüzde 44.3 ile en büyük ortağı).

    b) Çin Pazarı için:
    - Nissan Diesel olarak Dongfeng Nissan Diesel Motor’un yüzde 25 ile ortağı.

    - Dongfeng Motor’da yüzde 50 ortak. Yüzde 30 hissedarı olduğu Zhengzhou Nissan Automobile ise Datsun ve Paladin modellerini üretiyor.

    c) Japonya Pazarı için:
    - Toyota ile hibrid araç geliştirmek için teknolojik işbirliği yapıyor.

    - Suziki Nissan için küçük sınıf otomobil, Mazda için araç üretiyor.

    - Yüzde 24.7 ile Nissan Diesel’in ortağı. Isuzu ve Mazda için ticari araç üretiyor ve bu firmalardan ticari araç tedarik ediyor (Isuzu da Nissan Diesel ve Mazda için ticari araç üretiyor)

    - Son olarak Mitsubishi Nissan için küçük sınıf otomobil üretiyor.

    d) İşin bir de Hindistan'daki yeni yatırım ayağı var. Onunla ilgili haberi bulabilirsek metne ekleyebiliriz.

    **Ayrıca bu haberde Amerika pazarı'yla ilgili olarak Infiniti ve Nissan markası yer almamaktadır. Yine de genel bir fikir verme açısından bilgilerinize sunulur

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--

     --> Kulüp NISSAN … Bir TIKla Gelir :) <--



    @metin şahin
    Üçgen kapak uygulaması yaygınlaşmaya başlıyor demek ki. Bilgi için sağolun
    Araç Şubat ayında teslim edildiğinde daha yeni bahsi geçiyordu bayide bu kapakların. Dönünce uygulamayı yaptırırsam detaylı fotoğrafları Kulüp NISSAN başlığımızda paylaşırım. Pathfinder-Navara arasındaki fiyat uçurumu bildiğiniz gibi Türkiye'deki vergi sisteminden kaynaklanıyor. Zaten araçlar iç-dış tasarım ikizleri ve dizel motorları aynı. Fransa örneğinde belirttiğim gibi çift kabin baz donanımlı Navara ile yine baz donanımlı Pathfinder arasındaki fiyat farkı ~11.371 YTL. Oysa Türkiye için bu fark vergiden dolayi ciddi boyutlarda… nerdeyse iki Navara tek Pathfinder fiyatına denk geliyor. Bende sizinle aynı görüşü paylaşıyorum -SUV ve SUP arasındaki vergi kaynaklı fark çok fazla-

    İnşallah gelecek ay İstanbul'a döndüğüm zaman Navara alırsanız üçgen kapakları aynı zamanda taktırma fırsatımız olur. Sizin Bursa'da bu uygulamayı yapan bildiğiniz bir adres var mı? Ben, herhalde ilk şansımı Avcılar Görkem Otomotiv'de deneyeceğim.

    Keyifli forumlar,




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.