Şimdi Ara

Hepsiburada'nın sattığı Gigaset Türkiye garantili sıfır telefonda zararlı yazılım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
1.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Güncelleme (08.06.2020):

    Olay çok tuhaf bir noktaya geldi, aklımdan geçmişti bu ihtimal ama "hadi canım, yaparlar mı öyle şey" demiştim ama yapmışlar. Vodafone'un bir suçu yok, suç sıfır telefonda:

    Telefonun linki:https://www.hepsiburada.com/gigaset-gl590-gigaset-turkiye-garantili-p-HBV00000SXU8K?magaza=Hepsiburada

    Annem için aldığım, Hepsiburada'nın satıcısı olduğu, Gigaset Türkiye resmi garantili sıfır Gigaset GL590 model numaralı, "yaşlı telefonu" diye satılan ürünün orjinal yazılımı değiştirilmiş ve içine zararlı kod yüklenmiş! Amaç yaşlılardan rahatça para çalmak (nasılsa anlamazlar değil mi).

    Telefon kullanılmaya başlandığı ilk 24 saatte bağlantı kuruyor ve ardından "(541) 807 82 23" numaralı telefona mesaj gönderiyor. Daha sonra her gün bu düzenli bağlantılar devam ediyor ve telefon "(542) 666 20 00" numarasına mesaj göndermeye başlıyor (bu mesajlar ücretli, 0.41 TL) ve mobil ödeme yöntemiyle bakiyemizden para çekilmeye çalşılıyor. İlk mesajımda yazdığım gibi 6662'den 2020'den mesajlar geliyor.

    Şansımıza mobil ödeme zaten kapalıydı ve büyük miktarda paralar çekilemedi, bakiyeden düşülen tek para bu "(542) 666 20 00" numarasına gönderilen 0.41 TL'lik mesajlar, toplamda 3-4 TL seviyesine ulaşmış.

    İşin ilginci telefonun internet desteği yok, çok basit bir telefon, yaşlılar için üretilmiş. Ama buna rağmen vodafone kullanım detaylarında "internet kullanımı" adı altında yapılan KB ve B seviyesinde bağlantılar görülebiliyor. Tahminim voip veya benzeri bir sistem üzerinden bağlantı kurup mesaj gönderme talimatı alıyor telefon.

    Sim kartı çıkarıp eski Samsung telefona geri taktım ve mucize! Tüm mesajlar kesildi, haliyle "internet kullanımı" bağlantıları da kesildi.

    Telefon bize geldiğinde kutusu açılmamıştı ve tertemizdi. Kutu üzerinde bildiğiniz yuvarlak şeffaf mühür bantlarından vardı, keserek açtık Tabi kutu başka şekilde açılıp tekrar kapatılmış olabilir. Veya daha kötüsü Gigaset Türkiye firma çalışanı müdahele etmiş olabilir veya daha da kötüsü...

    Telefon o kadar basit bir yazılıma sahipki mesaj servis numarasını değiştirmeyi bırak, göremiyorsunuz bile. Hani telefonu alıp iade eden uyanığın biri SMS servis numarasını değiştirmiştir belki diye düşünmüştüm ama ulaşmak mümkün değil.

    İşin kötüsü annem de biz de telefonu çok beğenmiştik, tam bir yaşlı telefonuydu.

    Hepsiburada'dan iade talebi açmak istedim ama izin vermedi! "14 gün" geçilmiş diye hata veriyor "arızalı ürün iadesini" seçmeme rağmen. En sonunda bir şekilde talep oluştur diyerek mesaj atabildim ama mesaj sınırı var. Bu sorunun detaylı anlatılması lazım, sıradan bir olay değil ama ne mümkün, mesaj sınırına sığdırabilmek için akla karayı seçtim ve bir adette resim yükledim ve defalarca hata vermesinin ardından en sonunda mesajı gönderdi.

    Fena şekilde canım sıkkın ve halâ şaşkınım. Ama peşini bırakmayacağım.

    Bizim gibi Hepsiburada'dan veya başka bir yerden Gigaset markalı yaşlılar için özel cep telefonu alanlar kullanım/fatura detaylarını kontrol etsinler.


    İlk mesajımda belirtmiştim ama tekrar belirteyim. Biz bu telefondan hiçbir yere mesaj göndermedik ve telefonu kimseye de vermedik. Zaten iki haftalık telefon ve durum belli ama yine de belirteyim.


    Konu başlığını da değiştiriyorum, çünkü Vodafone'la ilgili bir durum yok görüldüğü gibi ilk tahminimin aksine.





    Orjinal mesajım:

    Üç gündür 6662'den mesaj geliyor, birileri mobil ödeme ile bakiyeden para çekmeye çalışıyor:

    "Gönderdiğiniz mesaj hatalı, tekrar gönderiniz" şeklinde,

    hemen ardından 2020'den şu mesaj geliyor:

    "Hattınız mobil ödemeye kapalıdır, mobil ödemeyi açmak için..." şeklinde.


    Mesajın geldiği telefon sadece 2G destekli, faturasız hatlı, internet özelliği olmayan, tuşlu bir cep telefonu, sadece arama için kullanılıyor. Yani yanlışlıkla tıklanan bir web sitesi linki, reklamı gibi bir durum yok. Yapılan aramalar ise kısıtlı sayıda rehberde kayıtlı olan numaralar. Hiçbir yere mesaj da atıılmıyor, sadece konuşma için kullanılıyor.

    Yukarıdaki mesajların ardından fatura detayını kontrol ettim ve atmadığımız halde sanki bizim telefondan atılmış gibi 0542 666 2000 numaralı telefona mesajlar atıldığını gördüm (0.41 TL ücret kesmiş Vodafone her mesaj için). Bu numaraya atılan mesajların hemen ardından bize yukarıdaki 6662'den 2020'den mesajlar gelmiş.

    Ayrıca 542 666 2000 numarasına mesaj atılmadan önce KB ve B seviyesinde internet kullanımı görünüyor, yani çok az miktarda. Her mesajın öncesinde bu internet kullanımı mevcut. Ayrıca bu az miktarda internet kullanımı bizim telefona gelen mesajlar başlamadan 2 hafta öncesine kadar uzanıyor.

    Yani özet olarak ilk önce bayt seviyesinde bir internet kullanımı, ardından 542 666 2000'e mesaj, ardından bizim telefona gelen mesajlar. Hepsi topu topu 1-2 dakika içinde gerçekleşiyor.

    Sanki birisinde bizim sim kartın bir kopyası var ve kafasına estiği gibi kullanıyor. Ya da vodafone şebekesinden birisi istediği gibi at koşturup, istediği hatta sızıyor. başka aklıma gelen bir ihtimal yok.


    Vodafone müşteri hizmetlerini aradım nedir bu diye ama tatmin edici bir cevap yok, görevli ikiz sim kart var mı diye kontrol etti ve yok. E-devlete baktım anormal bir durum görünmüyor. Sim kartı bir yıldan fazladır kullanıyoruz ve ne servise verildi telefon ile ne de başkasına kullandırıldı.


    Bu durumu yaşayan, gören duyan var mı? Varsa nedir bu? Ne yapabiliriz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ledzep -- 8 Haziran 2020; 3:16:22 >







  • en basit çözüm hattı taşıman.

    şu adreslere belirtilen mesajları atıp, vodafone'nun saçma sapan reklam listelerinden çıkın.

    1000-> IPTAL
    5203-> IPTAL
    4004-> IPTAL
    7878-> MOBILODEME KAPAT
    7232->KAPAT

    bunlardan sonra sorunun çözülür mü bilmiyorum ama reklam vs gelmez daha.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanımda uygulamasını başka telefona yükleyerek 4g ve 3g yi kapatın internet erişimini kapatın hatta
  • Cevaplarınız için teşekkürler. Olay çok tuhaf bir noktaya geldi, aklımdan geçmişti bu ihtimal ama "hadi canım, yaparlar mı öyle şey" demiştim ama yapmışlar. Vodafone'un bir suçu yok, suç sıfır telefonda:

    Telefonun linki:https://www.hepsiburada.com/gigaset-gl590-gigaset-turkiye-garantili-p-HBV00000SXU8K?magaza=Hepsiburada

    Annem için aldığım, Hepsiburada'nın satıcısı olduğu, Gigaset Türkiye resmi garantili sıfır Gigaset GL590 model numaralı, "yaşlı telefonu" diye satılan ürünün orjinal yazılımı değiştirilmiş ve içine zararlı kod yüklenmiş! Amaç yaşlılardan rahatça para çalmak (nasılsa anlamazlar değil mi).

    Telefon kullanılmaya başlandığı ilk 24 saatte bağlantı kuruyor ve ardından "(541) 807 82 23" numaralı telefona mesaj gönderiyor. Daha sonra her gün bu düzenli bağlantılar devam ediyor ve telefon "(542) 666 20 00" numarasına mesaj göndermeye başlıyor (bu mesajlar ücretli, 0.41 TL) ve mobil ödeme yöntemiyle bakiyemizden para çekilmeye çalşılıyor. İlk mesajımda yazdığım gibi 6662'den 2020'den mesajlar geliyor.

    Şansımıza mobil ödeme zaten kapalıydı ve büyük miktarda paralar çekilemedi, bakiyeden düşülen tek para bu "(542) 666 20 00" numarasına gönderilen 0.41 TL'lik mesajlar, toplamda 3-4 TL seviyesine ulaşmış.

    İşin ilginci telefonun internet desteği yok, çok basit bir telefon, yaşlılar için üretilmiş. Ama buna rağmen vodafone kullanım detaylarında "internet kullanımı" adı altında yapılan KB ve B seviyesinde bağlantılar görülebiliyor. Tahminim voip veya benzeri bir sistem üzerinden bağlantı kurup mesaj gönderme talimatı alıyor telefon.

    Sim kartı çıkarıp eski Samsung telefona geri taktım ve mucize! Tüm mesajlar kesildi, haliyle "internet kullanımı" bağlantıları da kesildi.

    Telefon bize geldiğinde kutusu açılmamıştı ve tertemizdi. Kutu üzerinde bildiğiniz yuvarlak şeffaf mühür bantlarından vardı, keserek açtık Tabi kutu başka şekilde açılıp tekrar kapatılmış olabilir. Veya daha kötüsü Gigaset Türkiye firma çalışanı müdahele etmiş olabilir veya daha da kötüsü...

    Telefon o kadar basit bir yazılıma sahipki mesaj servis numarasını değiştirmeyi bırak, göremiyorsunuz bile. Hani telefonu alıp iade eden uyanığın biri SMS servis numarasını değiştirmiştir belki diye düşünmüştüm ama ulaşmak mümkün değil.

    İşin kötüsü annem de biz de telefonu çok beğenmiştik, tam bir yaşlı telefonuydu.

    Hepsiburada'dan iade talebi açmak istedim ama izin vermedi! "14 gün" geçilmiş diye hata veriyor "arızalı ürün iadesini" seçmeme rağmen. En sonunda bir şekilde talep oluştur diyerek mesaj atabildim ama mesaj sınırı var. Bu sorunun detaylı anlatılması lazım, sıradan bir olay değil ama ne mümkün, mesaj sınırına sığdırabilmek için akla karayı seçtim ve bir adette resim yükledim ve defalarca hata vermesinin ardından en sonunda mesajı gönderdi.

    Fena şekilde canım sıkkın ve halâ şaşkınım. Ama peşini bırakmayacağım.

    Bizim gibi Hepsiburada'dan veya başka bir yerden Gigaset markalı yaşlılar için özel cep telefonu alanlar kullanım/fatura detaylarını kontrol etsinler.


    İlk mesajımda belirtmiştim ama tekrar belirteyim. Biz bu telefondan hiçbir yere mesaj göndermedik ve telefonu kimseye de vermedik. Zaten iki haftalık telefon ve durum belli ama yine de belirteyim.


    Konu başlığını da değiştiriyorum, çünkü Vodafone'la ilgili bir durum yok görüldüğü gibi ilk tahminimin aksine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ledzep -- 8 Haziran 2020; 3:15:24 >




  • vay be çok ilginç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayda 3 5 lira çekse kimse anlamaz. 10bin telefon satsa ve aktif olarak 10bin kullanan olsa ayda 50bin tl eder. sağılmalık inek gibi bağlamışlar insanları eğer dediğiniz doğruysa.

    telefonları bedava dağıtsa bile bir süre sonra kendisini amorti eder. iyi üç kağıtmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu işte başka birşey var, linkini verdiğiniz ürün içine yazılım kurulabilecek bir ürün değil, ayrıca 30-40 kuruş ile mobil ödeme dolandırıcılığı yapılamaz, öyle iddia ettiğiniz gibi birşey olaydı, yükse rakamlar olurdu, büyük olasılıkla üstünde yer alan sos tuşu ile ilgili yapılandırmayı doğru düzgün yapmadınız ve sms paketiniz yok, ne telefonluk ve vodafonluk bir sorun olduğun düşünmüyorum, cihaz ayarlarını ve kullanım kılavuzunu dikkatli kontrol ederek sorunu çözeceksiniz. zira iddia ettiğiniz olay ile kendinden ziyade vodafona para kazandıran dolandırıcılara sahip görünüyoruz. ayrıca cihazda a-gps olduğu belirtilmiş byte mertebesinde veri kullanımı yapması bu özelliği olduğu için gayet normal.
  • maaart M kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarımı düzgün okumamışsınız:

    - Mobil ödeme sistemi hattımız için kapalı olduğundan daha büyük meblağ çekememişler, eğer açık olsaydı 50-100-200 TL'lik rakamlara rahat ulaşırdı.
    - Bir telefonu kötü niyetle kullanmak için yönetici seviyesinde erişim yapıp belli bazı ayarlarını değiştirmek yeterli ki telefonun yaptığı da bundan ibaret. Bu marka konusunda yetkili veya bilgili biri belliki sistem ayarlarını değiştirmiş.
    - SOS fonksiyonunu hiç aktif etmedik ve bu olaylar sonrası tabiki de ayarlarını kontrol ettik, hatta temelli de kapattık, zaten içinde kayıtlı numara yok.
    - Hattımızda ücretsiz SMS hakkı mevcut ve olduğu gibi duruyor.
    - Vodafone dolandırıcılarına sahip değiliz, yazdığım gibi eski telefonu tekrar kullanmaya başlayınca tüm bu sorunlar bitti.
  • ledzep L kullanıcısına yanıt
    Program kurulma özelliği olmayan bir cihazda bu dedikleriniz nasıl olabiliyor?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • maaart M kullanıcısına yanıt
    Bu telefonda basit bir firmware/işletim sistemi var. Biz normal kullanıcılar işletim sisteminin gelişmiş ayarlarına ulaşamayız, ancak gerekli araçları ve yazılımı olan birisi (misal yetkili servis, üretici) bu ayarlara rahatlıkla ulaşabilir. Yapması gereken tek şey telefona bir usb kablosu bağlamak.

    Ayrıca bu telefon yaşlılar için üretildiğinden atıyorum bir Nokia 3210'dan bile daha az ayara sahip, en dandik/sıradan/basit telefonda bile olan ayarlar bu telefonda ulaşılamıyor. Misal daha önce örneğini verdiğim SMS servis numarasını bile göremiyorsunuz.
  • ledzep L kullanıcısına yanıt
    hiç bir firma böyle delice bir saçmalığa cesaret edemez, bu işin içinde başka bir sorun yada bi güvenlik açığı birşey olmalı, bana hiç mantıklı gelmiyor, adam telefon üretiyor böyle bir rezillik duyulursa ayakta kalabilir mi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuasudba

    en basit çözüm hattı taşıman.

    şu adreslere belirtilen mesajları atıp, vodafone'nun saçma sapan reklam listelerinden çıkın.

    1000-> IPTAL
    5203-> IPTAL
    4004-> IPTAL
    7878-> MOBILODEME KAPAT
    7232->KAPAT

    bunlardan sonra sorunun çözülür mü bilmiyorum ama reklam vs gelmez daha.
    Tüm operatörler için böyle bir başlık açılmalı diye düşünüyorum faydalı bilgiler.
  • nirvanha kullanıcısına yanıt
    evet aslında güzel olur, ben google'da ararken dh forumda karşılaştım bunlarla. eski bir konuda yazmışlardı.

    bunları yazmadığın zaman kfc vodafone aracılığıyla sana mesaj atıyor misal iğrenç bir durum.

    veri iznini de vermiyorum. kim bilir ne için kullanıyorlar.
    gizlilik sözleşmesini okuyan korkar zaten.
  • Halâ bir cevap yok Hepsiburada'dan 3 gün geçmesine rağmen. Eskiden en fazla iki günde cevap gelirdi olumlu veya olumsuz. DH, Ekşi, Şikayetvar'daki yorumlar korku filmi kıvamında, bir firma nasıl bu hale gelebilir, getirilebilir, ibretlik.

    Yaşadıklarım "insan durup dururken nasıl başına bela açar"a iyi bir örnek. Ne işin var Gigaset ile Hepsiburada ile, git paşa paşa mağazadan, görerek, dokunarak popüler markalardan birini al geç.
  • @ledzep


    Hocam bir gelişme oldu mu?


    Aynısı bizim de başımıza geldi ama ben bunun telefon yüzünden olduğunu hiç düşünmemiştim. Vodafone arada telefonlara popup gönderiyor ona yanlışlıkla evet dersen para çekmeye başlıyor, telefonu da babannem kullandığı için onu onaylamıştır bu yüzden olmuştur diye düşünmüştüm. Vodafone müşteri hizmetleri ile defalarca konuştuk ama iptal edememiştik. Hattı bile taşıdık ama para çekmeye devam etmişti.


    Yanlış hatırlamıyorsam "6662 ARTIMOBİL" diye gözüküyordu kullanım detaylarında. Günde bir, bazen iki defa 40 kuruş çekiyordu.


    Ben telefonu şarj olmaması yüzünden geçtiğimiz hafta garantiye gönderdim, yenisini yollamışlar. Bunu iade edebilme imkanım var mı eğer bu dediğiniz gerçekse? Alalı bu yaz 1 yıl olacak sanırım. Cimere, Bimere Tüketici heyetine vs neresi gerekiyorsa yazalım iade alsınlar böyle bir şey varsa.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xanthochroid -- 23 Mart 2021; 0:56:57 >




  • Xanthochroid kullanıcısına yanıt

    Geç cevap için kusura bakmayın, konuya pek ilgi olmadığı için ben de zamanla varlığını unutmuşum. Gelişmeler yaşandı ama mutlu son değil ne yazıkki:


    Gigaset yetkilileri ilgili ve kibar davranıp telefonu yenisiyle değiştirdiler, yaşanan soruna da çok şaşırdılar. Yeni telefon gelince ben de operatör değiştirdim (TT faturasız) ve sim kart da değişmiş oldu. Ne olur olmaz diye 3G, 4.5G ve GPRS özelliklerini devre dışı bıraktım. Tüm mesajlar kesildi.


    Ancak aylar sonra TT faturasızdan faturalı hatta geçiş yaptıktan sonra mesajlar tam gaz geri döndü. Neden, çünkü 3g ve 4.5G ve GPRS tekrar aktif olmuş faturalıya geçiş yapınca.


    Tüm bu tecrübelerimin ardından sorunun ana kaynağının bu telefon olduğuna eminim, belli bir serisi mi sorunlu bilemiyorum. Telefon düzenli olarak genelde günde iki defa KB seviyesinde anlık internet bağlantısı kuruyor (kurmaya çalşıyor) ve ardından mesajlar geliyor. Sim kartı başka telefonlara takıyoruz hiçbir sorun yaşanmıyor. (telefonun şebekeden saat ayarlama, ıvır zıvır her özelliği devre dışı)


    Bu telefonun kullanıcısı az olduğu ve muhtemelen çoğu da yaşlı insanlar olduğu için kaç kişi bu sorunu yaşadı bilmek mümkün değil.


    Benim bulabildiğim tek çözüm hattın 3g ve 4.5G ve GPRS özelliklerini devre dışı bırakmaktı. Ya da tahmin edilebileceği gibi en sağlıklısı başka marka telefon kullanmak.


    Telefonu sinirle kırdığım için artık hiç sorun yaşamıyoruz. :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ledzep -- 9 Temmuz 2021; 16:33:4 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.