Şimdi Ara

Kullandığınız En Eski Model Otomobil Nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
1.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 80 model Reno 12 Sw kullandım.

    Arkadaşın babasının arabasıydı hatta ilk kullandığım arabadır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
  • 1971 Fiat Coupé.



    Kupe mupe yazınca janti duruyor tabii ama araç bildiğiniz Hacı Murat'ın iki kapılısıydı. 


    Fiat 124 Sport Coupé'dir tam adı.



    Bunların AC-BC-CC isimleriyle 3 versiyonu oldu yıllar içinde.



    Bendeki BC modeliydi.



    Birkaç yüz küsur bin km civarlarındayken bilmem kaçıncı el aldım.



    Alır almaz motor yaptırdım zira müthiş yağ yakıyordu.



    O esnada ne kadar yağ, su, kayış, filtre, zincir vb varsa onları da değiştirttim.




    Daha sonra vınlayan şanzımanını ve de diferansiyelini elden geçirttirdim zira teyp açıkken diferansiyel vınlaması hoparlörlerden de geliyordu.



    Güneş yanığı olduğu için her tarafını soydurup (zemindeki Çakmaktaş freni için ayrılmış kocaman paspas altı pas deliğini de kapattırarak) kaporta boyaya soktum.



    Devamlı akü yerdi.



    İlk seferlerden birinde evimin arka bahçesindeki otoparkta sürücü kapısı açık halde aracı geriye doğru iteklerken kapıyı sütuna taktırıp kastırmışlığım ve de o kapıyı boyatmışlığım vardır.



    Renk tonu hiç tutmayıp kalan dönemde damalı bayrak gibi gezsem de bu durum sonuçta arabanın bir hatası değildi.



    Aküleri kalitesiz yapıyorlardı.



    Sonraki akü yemelerinde araca başka hasar vermeden iteklemeyi kotarabildim neyse ki.



    Aracı aldıktan 1.5 yıl kadar, ya da yaklaşık 20 bin km sonra triger sıyırdı. Motor tekrar açılıp gereken parçalar değişti.



    Kullandığım, daha doğrusu bende kaldığı 7 yıl boyunca alırken ödediğim rakamın 4 katı kadar masraf ettim.



    Sonra da başka araç aldım ve de 4 yıl kadar hiç binmedim bu aracıma.



    Ustamın garajının arka tarafında paslanmaya başlamışken kendisini görüp hasta olan bir gencin ısrarlarıyla, ödenmemiş MTV ve yaptırılmamış muayene masrafları da alıcıya ait olmak üzeren alırken ödediğim paranın yarısına kendisine sattım.



    Yine yağ yakmaya başlamıştı zaten.



    Her klasik İtalyan aracında olduğu üzere, 50 bin km kadar kullandığım bu aracımdan o dönemde çok keyif aldım.



    Serde otomobilcilik var ya, sayesinde hala görüştüğüm çok kaliteli ustalar tanıdım.



    1.5 yıl kadar neredeyse her Cumartesi ustamın dükkanını kendisiyle beraber açıp beraber kapattım.



    Ankaradaki çekicilerle de git gel git gel neredeyse akraba çıkacaktık.



    Bana uzak Allah'a yakın olsun.



    Hiç özlemedim seni RR 665.




    J. Clarkson'un "Klasik bir Alfa sahibi olmamış olan, kendini otomobilci saymasın." özlü sözüne yürekten katılırım.



    Ama Alfa aracım hiç olmasa da bu otomobilimle sıramı savmış hissediyorum. 



     

    68 Model Alman Ford Transit alçak tavan kısa şase 1.7 benzinli lpgli minibüs. 


    Karadenizde her evin kapısında mutlaka bu kasa Transit vardır. Babamda heves edip almıştı. (Sene 2003)


    Direksiyonda 1 tur boşluk, yukarı çekmeli (bunu karadenizliler harici bilmez sanıyorum) geri vitesi ve 4 ileri şanzumanı.

    Herşey bi yana sürüşü acayip keyifli bi arabaydı. Yeni yeni öğrendiğim dönemlerdi belki de onun heyecanı ama araba vurdurmayı, boşluklu direksiyonlu araba sürmeyi, yolda kalmayı, sanayi esnafına nasıl davranacağımı onda öğrendim. Ondan sonrada hiç bi arabayı sürmekten korkmadım ve çok şükür direksiyonu olan herşeyi kullanabiliyorum.

  • 93 model spring. Aşırı sert bir araba ama ayrı da bir keyfi var

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Adamın biri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    93 model spring. Aşırı sert bir araba ama ayrı da bir keyfi var
    Eski arabaların ayrı bi keyfi oluyor
    Her bi akşamı mekanik. Elektronik hiç bisey yok.

    Hâli hazırda 93 Serçem var diğer araclarim kullanımı daha keyfli geliyor bana.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 82 model mercedes 230E kullanmıştım, eski komşumuzun aracıydı, gayet de keyifliydi.

    _____________________________
    𝓘𝓷𝓼𝓹𝓲𝓻𝓮𝓭𝓣𝓲𝓰𝓮𝓻
  • 91 model Broadway ,ilk aracımdı ve ara ara yolda denk geliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mendieta58 -- 19 Haziran 2021; 18:59:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • ‘66 chevy impala v8 otomatik…sesi hala kulaklarımda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    𐰤𐰀:𐰢𐰆𐱃𐰞𐰆:𐱅𐰇𐰼𐰚𐰇𐰢:𐰓𐰃𐰘𐰀𐰤𐰀
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Yaşamışsın bu hayatı hacı abi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Bozuk saat günde iki kez doğruyu gösteriyor olabilir. Buna rağmen insanlar ona asla teveccüh etmezler. Siz siz olun; günde iki kez değil, daima doğruyu gösterin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 79 model mercedes 300D. çok konforlu, yumuşak ve zevkli bir arabaydı. garibim çürüye çürüye hurdaya gitti.

    _____________________________
  • 92 model spring



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1EF806419 -- 19 Haziran 2021; 20:47:30 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1975 model peugeot 504 .. cok konforlu bir araçtı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 82 binek reno

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2010 Toyota Verso 1.6 elegant
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wenterossaa

    79 model mercedes 300D. çok konforlu, yumuşak ve zevkli bir arabaydı. garibim çürüye çürüye hurdaya gitti.

    Hocam efsaneye yazık olmuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 93 Lada Samara Sport.

    Gaz pedalının dibinde büyük bir delik olmuştu pastan.

    1 ve 2. vitesi de şimdiye kadarki kullandığım tüm araçlardan seriydi. Hatta 0-60 olarak çoğu 0 araçtan iyidir diyebilirim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 1976 w115 240 D otomatik vites

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 72 volga gaz Hehe bunu kullanan benden başka kimse yoktur.

    Gördüğüm en yumuşak süspansiyon bu araçtaydı ama bir şekilde oldukça konforsuzdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Benim kullandığım en eski araç otomobil değil. 1967 model Massey Ferguson, antika sayılır 😬

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Benim kullandığım en eski araç otomobil değil. 1967 model Massey Ferguson, antika sayılır 😬
    Bende de 73 model 480 var, saymadım onu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 89 Kartal 5 vites Babam sıfır almıştı. O arabaya 50 kiloluk 15 çuval (750 kg) kırmızı mercimek atmıştım bigün. Tık demeden Rami’den Sarıyer’e gitmiştim. Gerçi Antep ten İstanbul’a dönüşlerde yağ tenekeleri, peynir bidonları, ıvır zıvır 500 kiloyu her defasında taşırdı. Hey gidi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    intelligence everywhere
  • 2004 Vectra olmalı. Çok sayıda farklı araçlar kullanma fırsatım olmadı.

    _____________________________
    Canon EOS 550D | iPhone 17 | iPad Air 3 | Sony WH-1000XM5
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Hocam efsaneye yazık olmuş.

    Alıntıları Göster

    aldığımızda da çürükleri vardı. zamanla yaptırır toplatırız dedik. zaman ve para olmadı. daha da çürüdü, motor da kötüydü. vergi affı olunca hurdaya gitti.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.