Şimdi Ara

Kriz var, satış yok ama fiyatlar yüksek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
3.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Dikkatimi çeken konu şu; ülkemizde kriz olduğu bir gerçek, faizler çok yüksek, yakıt pahalı, vergi yüksek ve buna rağmen ikinci el piyasasında bariz bir yükseliş var. Geçen sene 40-45 olan bir çok arabaya bu sene 60-65 istiyorlar. 2004 model Nissan almera ya 36 bin yazmış, pazarlık bile yapmıyor. Ben bu işe bir anlam veremedim. Araba sanki geçen seneden bu seneye gençleşti.

    Bugün 60 bin TL aylık aşağı yukarı 1000 TL faiz verir (tahmini rakam, net hesap yapmadım). Mtv, kasko, yakıt vs derken ortalama yakıt tüketimi olan bir kişi aslında aylık 2000 TL'den feragat etmiş oluyor o arabayı kullanmak için. Peki durum böyleyken fiyatlar nasıl olur yükselir? Kaçırdığım bir şey mi var? Veya ne kadar daha bu şekilde devam eder?

    Lütfen siyasi veya dini olarak değil, ekonomik olarak ele alın konuyu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iliqueur -- 17 Ocak 2019; 14:28:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 2.el al sat yapanlar bu saatten sonra kaybeder.



    100k lık araç alsa 5 ay sonra aynı aracı 110k ya satsa anca kar eder. İyide bu kadar riske ne gerek var. Koy vadeliye çok daha iyi. Olmadı dolara koy. Şu bir gerçek alıcı kitlesi öyle azaldı ki aracın fiyatı yükseldikçe satış süreside uzuyor. Bariz dolandırıcı olmadıkça al sat işinden kar yapmak imkansız.
    Kacirdigin sey paranin deger kaybetmesi. gecen seneki 40 bin ile bu seneki 40 bin ayni degil. Yani araba genclesmis mi demek hatali.

    Mesela tabiiki ikinci el direk olarak dovize bagli degil ama paranin degeri dusunce her seyin fiyati artar cunku onemli olan urunun degeridir. Para sadece bir rakamdir, onun da degeri vardir ustunde 100 yaziyor diye degeri 100 degildir. Iner cikar bu deger. Mesela memuralara sanirim yuzde 20-25 civari zam yapildi, bu zammin sebebi enflasyon ayni sekilde bu etkiyi tum urunler goruyor maaslarla birlikte.

    Ikincisi ise piyasada fiyat arz/talep ile belirlenir. Alicinin vermek istedigi fiyat ile saticinin satmak istedigi fiyata satilir urun. Doviz artinca sifir arac fiyatlari artti. O zaman ne oldu, sifir alamayan ikinci ele yoneldi ve sifirin fiyati daha yuksek oldugu icin alicinin ikinci el icin odemeye razi oldugu fiyat artti. Bu da fiyatlari arttirir. Ayni sekilde sifir araba alamayacagi icin arabasi olan satmak istemez ve arz duser bu da yine fiyat artirir.

    BUna en guzel ornek Amerikadaki 2009 krizidir. Kriz araba satislarini GM ve Chrysleri batiracak kadar kotu vurdu. Sifir araba satislari gorulmemis sekilde cakildi, cunku insanlarin araba alacak parasi yoktu. Bayii elindeki araclarda deli indirimler yapildi ama ayni anda ikinci el fiyatlari artti cunku sifir alamayanalar ikinci el almak istedi, 2 yilda bir araba degisitrienler 4 yilda bir degistirdi ve ikinci elde araba sayisi azildi, fiyatlar artti.

    genelde bu boyledir sifir araba satislari azalirken ve fiyatlar yukselirken ikinci el fiyatlari da artar. Vakit varsa biraz beklenirse eger sifir arabalarda ciddi indirimler ya da vergi indirimleri olursa biraz gerileyebilir fiyatlar. Tabi bunu TL olarak gerilicek diye dusunmeyin paranin deger kaybi devam ederse TL olarak gorununen fiyat da artmaya devam edecektir.
    Kesinlikle, bunu hak ettik millet olarak. Yurtdışında aktif olarak iş yapan birisi söylemişti, dünyada ticaret ahlakının en berbat olduğu ülkelerden birisi maalesef Türkiye diye. Dinimiz imanımız para olmuş, yani müslümanız ama elin paganı, budacısı bizim kadar paraya düşkün değil. Niye böyle anlayamıyorum.
    Nasılsanız öyle yönetilirsiniz diye bir söz var ya, cuk diye oturuyor. Aşağıdaki neyse yukarıdaki de o. Sonuçta onlar da bu milletin içinden çıktılar.

    Neyse, biz nakitleri hazırlayıp önlemimizi alalım da, ekonomi daha da batınca bu sefer pazarlık sırası bizde.
  • Geçen sene 40 la aldığını şimdi 60 la alınca araba fiyatlarınada yansıdı tabi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bunun en buyuk sebebı sıfır aracların pahalı olması. O da kur ve vergıden dolayı tabı kı. Dolayısıyla 2. Elı de yukarı cekıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herşeyi tersten işleyen ülkede gayet "normal" bir durum diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence arac almayi dusunenler hic gecikmesin Mart ayina kadar sureleri var ondan sonrasi malumunuz su an 40 binlik araclar 60 bin 60 binlik araclar 80 bin olucagi asikar semsiyeler cok buyuk olucak o kadar ki uygun TIPA bile bulamayacagiz :(

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nedeni basit aslında alt gelir grubunda çok insan var.Sıfır arabaya güçleri yetmeyince 2.ele ederinden daha fazlasını vermek zorunda kalıyorlar.Bu durum böyle devam etmez.Daha da kötü bir hal alarak devam eder.
  • 2.el al sat yapanlar bu saatten sonra kaybeder.



    100k lık araç alsa 5 ay sonra aynı aracı 110k ya satsa anca kar eder. İyide bu kadar riske ne gerek var. Koy vadeliye çok daha iyi. Olmadı dolara koy. Şu bir gerçek alıcı kitlesi öyle azaldı ki aracın fiyatı yükseldikçe satış süreside uzuyor. Bariz dolandırıcı olmadıkça al sat işinden kar yapmak imkansız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekonomide bu duruma "Stagflasyon" denir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6D7247931

    2.el al sat yapanlar bu saatten sonra kaybeder.



    100k lık araç alsa 5 ay sonra aynı aracı 110k ya satsa anca kar eder. İyide bu kadar riske ne gerek var. Koy vadeliye çok daha iyi. Olmadı dolara koy. Şu bir gerçek alıcı kitlesi öyle azaldı ki aracın fiyatı yükseldikçe satış süreside uzuyor. Bariz dolandırıcı olmadıkça al sat işinden kar yapmak imkansız.
    bu al-sat yapmayı da engellemek lazım. bir araç alındıktan sonra en az 3 ay satışına engel koyacaksın. oyuncak gibi al-sat, al-sat bu ne "spor gazetesi"?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    bu al-sat yapmayı da engellemek lazım. bir araç alındıktan sonra en az 3 ay satışına engel koyacaksın. oyuncak gibi al-sat, al-sat bu ne "spor gazetesi"?

    Alıntıları Göster
    Hayır hocam. Vergisini arttıracan alım satım. Daha sonra ekspertiz raporu olacak. Bu işlemler için minumum 2k lira çıkacak ki anca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • neden şaşırıyorsunuz ben de bunu anlamakta güçlük çekiyorum
    geçen sene yaptığınız herhangi bir harcamayı bu sene yapabilmeniz için en az %50 artırmanız lazım bütçenizi
    daha basit söyleyeyim: her şeye en az %50 zam geldi en az o da.
    araç fiyatı artınca mı şaşırıyorsunuz hayret!
  • Bu ülkede al sat işini %100 kesin çözümle neler bitirir.



    Şu al sat işi biterse, 2. el rahatlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinci el fiyatları şişti ama alıcı sayısı da azaldı. Takip ettiğim bir kaç ilan var, çoğu 60 binlerden 50'lere düştü.
    2017 sonunda ekran kartı bakıyordum mesela bilgisayar için. Ederi max 600-700 olan kartlara en az 800-900 falan istiyorlardı. Bir kaç kişiye yazdım ve biraz tartıştık sen bu fiyata satamazsın diye. Gerçekten de öyle oldu, yeni model ekran kartları çıkmadığı halde fiyatları 500-600'e düşürdüler paşa paşa.
    Mal var ama alıcısı yok, kimse nakit harcamak istemiyor. Enflasyon çok yüksek orası doğru ama bu durum 20 yaşındaki arabaya 30-40 bin lira biçme hakkı vermiyor kimseye. Fiyat ederinden yüksekse almayın gitsin, satamayınca mecbur düşecek çünkü.
  • Kacirdigin sey paranin deger kaybetmesi. gecen seneki 40 bin ile bu seneki 40 bin ayni degil. Yani araba genclesmis mi demek hatali.

    Mesela tabiiki ikinci el direk olarak dovize bagli degil ama paranin degeri dusunce her seyin fiyati artar cunku onemli olan urunun degeridir. Para sadece bir rakamdir, onun da degeri vardir ustunde 100 yaziyor diye degeri 100 degildir. Iner cikar bu deger. Mesela memuralara sanirim yuzde 20-25 civari zam yapildi, bu zammin sebebi enflasyon ayni sekilde bu etkiyi tum urunler goruyor maaslarla birlikte.

    Ikincisi ise piyasada fiyat arz/talep ile belirlenir. Alicinin vermek istedigi fiyat ile saticinin satmak istedigi fiyata satilir urun. Doviz artinca sifir arac fiyatlari artti. O zaman ne oldu, sifir alamayan ikinci ele yoneldi ve sifirin fiyati daha yuksek oldugu icin alicinin ikinci el icin odemeye razi oldugu fiyat artti. Bu da fiyatlari arttirir. Ayni sekilde sifir araba alamayacagi icin arabasi olan satmak istemez ve arz duser bu da yine fiyat artirir.

    BUna en guzel ornek Amerikadaki 2009 krizidir. Kriz araba satislarini GM ve Chrysleri batiracak kadar kotu vurdu. Sifir araba satislari gorulmemis sekilde cakildi, cunku insanlarin araba alacak parasi yoktu. Bayii elindeki araclarda deli indirimler yapildi ama ayni anda ikinci el fiyatlari artti cunku sifir alamayanalar ikinci el almak istedi, 2 yilda bir araba degisitrienler 4 yilda bir degistirdi ve ikinci elde araba sayisi azildi, fiyatlar artti.

    genelde bu boyledir sifir araba satislari azalirken ve fiyatlar yukselirken ikinci el fiyatlari da artar. Vakit varsa biraz beklenirse eger sifir arabalarda ciddi indirimler ya da vergi indirimleri olursa biraz gerileyebilir fiyatlar. Tabi bunu TL olarak gerilicek diye dusunmeyin paranin deger kaybi devam ederse TL olarak gorununen fiyat da artmaya devam edecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 17 Ocak 2019; 17:56:18 >
  • bu ötv indirimi al satçı uyanıkların kuyusunu kazdı. iyi de oldu. öyle 2009 civic'e 60 yazmak yok artık...
  • malum sitede takip ettiğim birkaç model var, fiyatlar %10-15 arttı , öyle %50 lik bir artış falan yok ,, benim 40'a aldığım araba da 45 falan oldu
  • Cartel bir numara en büyük
    Cehennemden çıkan çılgın Türk
    25 yaşında 100 binlik araba
    Nerden geldi bu para...





    Üstte söylendi , stagflasyon resesyon ne derseniz deyin
    Enflasyon fiyatlar artmaya devam edecek , işsizlik daha da artacak , ekonomi duracak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    İkinci el fiyatları şişti ama alıcı sayısı da azaldı. Takip ettiğim bir kaç ilan var, çoğu 60 binlerden 50'lere düştü.
    2017 sonunda ekran kartı bakıyordum mesela bilgisayar için. Ederi max 600-700 olan kartlara en az 800-900 falan istiyorlardı. Bir kaç kişiye yazdım ve biraz tartıştık sen bu fiyata satamazsın diye. Gerçekten de öyle oldu, yeni model ekran kartları çıkmadığı halde fiyatları 500-600'e düşürdüler paşa paşa.
    Mal var ama alıcısı yok, kimse nakit harcamak istemiyor. Enflasyon çok yüksek orası doğru ama bu durum 20 yaşındaki arabaya 30-40 bin lira biçme hakkı vermiyor kimseye. Fiyat ederinden yüksekse almayın gitsin, satamayınca mecbur düşecek çünkü.
    Benzer şeyleri yazmaya gelmiştim. Kusura bakılmasın ama milletçe ahlak sorunumuz var. Aklımızca ikinci eldeki ürünün fiyatını artırdık ve öyle satmaya çalışıyoruz ve bu sayede kâr elde ettiğimizi düşünüyoruz ama bu böyle gitmeyecek. Bu yıl maddi olarak daha da kötüye gideceğiz ve artık insanlar ihtiyaç haricinde alışveriş yapamayacak. Bu durum birçok ürünün fiyatının düşmesine neden olacak. Sıfırda çok düşme beklemiyorum çünkü birçok ürün zaten şuan bile çok düşük bir kârla satılıyor, daha da düşemez ancak dükkanı kapatır giderler. Ama ikinci elde mecbur bu fiyatlar aşağı düşecek, çünkü alım gücü kalmadı. Öyle başa böyle tarak, bunu hakettik.

    Adama bakıyorsun sıfır fiyatı 3000 lira olan ürüne 3200 lira istemiş, diğeri daha insaflı 3000 istemiş, diğeri daha da insaflı 2800 istemiş. Adama soruyorum yahu bunun sıfırı bundan ucuz ne iş diye. Bana verdiği yanıt yerine yenisini koyamıyorum. Ya sabır çektim. Herkes kendini al satçı statüsüne çıkarmış. İkinci el mala sıfırından fazla fiyat istiyorlar. Böyle böyle fiyat şişirmişler. Bir malın fiyatını satıcı değil alıcı belirler. Bir malın değeri alıcının en fazla ödeme yapabileceği kadardır daha da fazlasına tekel vs. değilse satılamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 17 Ocak 2019; 20:57:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle, bunu hak ettik millet olarak. Yurtdışında aktif olarak iş yapan birisi söylemişti, dünyada ticaret ahlakının en berbat olduğu ülkelerden birisi maalesef Türkiye diye. Dinimiz imanımız para olmuş, yani müslümanız ama elin paganı, budacısı bizim kadar paraya düşkün değil. Niye böyle anlayamıyorum.
    Nasılsanız öyle yönetilirsiniz diye bir söz var ya, cuk diye oturuyor. Aşağıdaki neyse yukarıdaki de o. Sonuçta onlar da bu milletin içinden çıktılar.

    Neyse, biz nakitleri hazırlayıp önlemimizi alalım da, ekonomi daha da batınca bu sefer pazarlık sırası bizde.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.