Şimdi Ara

Körü körüne karşı çıkılan proje: Kanal İstanbul (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
276
Cevap
4
Favori
2.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
32 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerimcem

    uymuyorum dersin ne canım dinmi bu? benim bildiğim 100 yıllıktı...burası sömürge ülkemi...bir antlaşmadan tırsıyosunuz bukadar....işime gelmedi iptal ettim o maddeyi bitti...kurallar bu ülkede senin elinde gavurun değil...

    "Küstüm, oynamıyorum" mı diyeceksin dünyaya.
    Biraz daha düşün, daha mantıklı bahaneler bulabileceğine inanıyorum

    Lozan 2023'de falan bitmiyor, adamın biri kuyuya taş attı, 40 akıllı çıkarmaya çalışıyor

    Nasıl ki ingiltere cebelitarık boğazını kafasına göre kapatamayacağı gibi, veya İspanya,Fas ve İngiltere birleşip boğazı kapatamayacağı gibi, sen de İstanbul boğazını kapatamazsın, sırf para kazanacaksın diye (veya yandaşa vereceğin parayı çıkaracaksın diye veya başka ülkelere hava atacaksın diye) insanları zorla başka bir yere yönlendiremezsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Yıllık 8 milyar $ getirisi olacağı söylenen projeyi(kanalistanbul)
    iptal edeceğini vadeden
    muhalefete ne denir???
    Yahu bu kadar mı matematikle alakasizssiniz?



    Yılda 50 bin gemi, gemi başı 160 bin dolar kim verecek ortalama onu bi açıklasanız? Geçen gemilerin zaten yarısı yük gemisi değil. Panama dahi 200 bin dolar büyük gemilere. Kanalın ışletim maliyeti sıfır mı olacak?



    Birisi yazmış yıllık 8 milyar diye, nedir bu hesabim kaynağı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerimcem

    uymuyorum dersin ne canım dinmi bu? benim bildiğim 100 yıllıktı...burası sömürge ülkemi...bir antlaşmadan tırsıyosunuz bukadar....işime gelmedi iptal ettim o maddeyi bitti...kurallar bu ülkede senin elinde gavurun değil...

    "Küstüm, oynamıyorum" mı diyeceksin dünyaya.
    Biraz daha düşün, daha mantıklı bahaneler bulabileceğine inanıyorum

    Lozan 2023'de falan bitmiyor, adamın biri kuyuya taş attı, 40 akıllı çıkarmaya çalışıyor

    Nasıl ki ingiltere cebelitarık boğazını kafasına göre kapatamayacağı gibi, veya İspanya,Fas ve İngiltere birleşip boğazı kapatamayacağı gibi, sen de İstanbul boğazını kapatamazsın, sırf para kazanacaksın diye (veya yandaşa vereceğin parayı çıkaracaksın diye veya başka ülkelere hava atacaksın diye) insanları zorla başka bir yere yönlendiremezsin.

    Alıntıları Göster
    Bu arkadaş bende bloklu, biriniz suna "uymuyorum" demenin savaş sebebi olduğunu aciklayiversin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ülkeye katmedeğer sağlayacak projelerin yapılması taraftarıyım. Açıkcası bunun üzerinden siyaset yapılmasını da doğru bulmuyorum. Bence Muhalefet bu konuda yanlış yapıyor. Yanlışa yanlış demek de lazım değil mi? Yoksa ne farkımız kalır trollerden?
  • kerimcem K kullanıcısına yanıt
    Maden de cikarabilcez mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Yıllık 8 milyar $ getirisi olacağı söylenen projeyi(kanalistanbul)
    iptal edeceğini vadeden
    muhalefete ne denir???

    Mantıklı düşünen biri derim.
    Ülkenin bu ekonomik durumunda bu proje gereksiz.

    Öncelikle yılda 50.000 gemi geçmesi planlanan bir kanalın 8.000.000.000 USD gelir getirmesi için her geminin ortalama 160.000 USD vermesi gerekecek?
    Panama kanalı veya Süveyş kanalı değil bu, 20 km uzakta 700 USD'ye geçebildiğin alternatifi var.

    2.000 tonluk bir gemi 11.000 USD civarı ödeyecekmiş, öyle diyor haberde.
    Bunu ortalama alırsak 550.000.000 USD gelir yapar.
    40-50 milyar dolar yatıracaksın ve 0,5 milyar dolar yıllık gelir.
    Sence mantıklı mı?

    Rant için yapılan, betona para gömülecek bir proje.
    Şimdilik gereksiz.
    Dubai gibi çok zengin oluruz, o zaman başka ülkelere gösteriş için yaparız.
    Çevresine de oteller falan, turistler de gelir gezer.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ulan 64 milyar dolar be, 64 milyar dolar ne demek sizin haberiniz var mı?

    64 Milyar dolara,
    Boya üretim fabrikası kur, kondansatör üretim fabrikası kur, çekirdek üretim fabrikası kur, fiber optik kablo fabrikası kur, batarya-akü fabrikaları kur ama yok illa devletin varlığını betona gömeceksiniz, neden?

    Çünkü kafatasınızın içinde beton var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeh

    Ülkeye katmedeğer sağlayacak projelerin yapılması taraftarıyım. Açıkcası bunun üzerinden siyaset yapılmasını da doğru bulmuyorum. Bence Muhalefet bu konuda yanlış yapıyor. Yanlışa yanlış demek de lazım değil mi? Yoksa ne farkımız kalır trollerden?

    Size de soruyorum o zaman

    Varsayalım benim 2000 tonluk bir gemim var,
    Kuru yük gemisiyim, tehlikeli bir yüküm yok.
    Montrö anlaşmasına göre İstanbul boğazını bana kapayamazsın.

    İstanbul boğazından geçersem 689 USD ödeyeceğim (iki boğazın toplam maliyeti)
    Kanal İstanbul'dan geçersem, 11.024 USD ödeyeceğim.

    Neden Kanal İstanbul'dan geçeyim?
    Neden 16 (ONALTI) kat daha fazla ödeyeyim?


    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boragungoren kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim özel sektör verecek o parayi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Yıllık 8 milyar $ getirisi olacağı söylenen projeyi(kanalistanbul)
    iptal edeceğini vadeden
    muhalefete ne denir???

    Mantıklı düşünen biri derim.
    Ülkenin bu ekonomik durumunda bu proje gereksiz.

    Öncelikle yılda 50.000 gemi geçmesi planlanan bir kanalın 8.000.000.000 USD gelir getirmesi için her geminin ortalama 160.000 USD vermesi gerekecek?
    Panama kanalı veya Süveyş kanalı değil bu, 20 km uzakta 700 USD'ye geçebildiğin alternatifi var.

    2.000 tonluk bir gemi 11.000 USD civarı ödeyecekmiş, öyle diyor haberde.
    Bunu ortalama alırsak 550.000.000 USD gelir yapar.
    40-50 milyar dolar yatıracaksın ve 0,5 milyar dolar yıllık gelir.
    Sence mantıklı mı?

    Rant için yapılan, betona para gömülecek bir proje.
    Şimdilik gereksiz.
    Dubai gibi çok zengin oluruz, o zaman başka ülkelere gösteriş için yaparız.
    Çevresine de oteller falan, turistler de gelir gezer.

    Alıntıları Göster
    Verdiğiniz rakam gelir değil ciro. Bu kanal yapıldıktan sonra kimse çalışıp maaş alamayacak mı? Çokomelle mı ödeme yapacaklar çalışanlara? Kanal işletmesi için kontrol radar sistemleri vs olmayacak mı, bunların yıllık giderleri nerede?

    Hepsini geçtim kanalı yapıp 100 sene dokunmayacaklar mı? Bakım maliyetleri de yok içinde.



    Baştan aşağı 4 işlem dahi bilmeden yapılmış çelişkili hesaplama bu. Ama buna cevap vermek yerine klasik laf çevirmeler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1- Montrö'yü delemezsin, dünyadaki tüm ülkeler bu anlaşmanın devamlılığını ister, dünyaya rest çekersen o kanaldan geçecek gemi bulamazsın, ekonomik anlamda bizi yok ederler.

    2- Kanal İstanbul Boğazdan daha güvenli değil, bir kere daha dar bir geçit nasıl daha güvenli olabilir?

    3- Ulan 64 milyar dolar be, 64 milyar dolar ne demek senin haberin var mı?

    64 Milyar dolara,
    Boya üretim fabrikası kur,
    Kondansatör üretim fabrikası kur,
    Çekirdek üretim fabrikası kur,
    Fiberoptik kablo üretim fabrikası kur,
    Batarya-akü fabrikaları kur ama yok illa devletin varlığını betona gömeceksiniz, neden?

    Çünkü kafatasınızın içinde beton var.
    Çünkü betonda RANT var RANT, işin acı tarafı buna alkış tutan beş parasız insanlar var.
  • Ömerayhan kullanıcısına yanıt
    Nelere fabrika denildiğini de belirt. 2-3 kişilik atölyeler de giriyor o sayıya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbzlim

    Benim bildiğim özel sektör verecek o parayi.

    Özel sektör parayı nereden verecek, söyleyeyim. Hepsi kendi özsermayesinden mi? tabii ki hayır

    Ülkemizdeki devlet bankalarından kredi alacak.
    Devlet kefil olacak, yurtdışı finans kuruluşlarından alınacak.

    Sonrasında yıllık belli bir gemi garanti edilecek.
    Tabii ki beklenen kadar gemi geçmeyecek ve hükümet her ay dolar/euro üzerinden bu garanti ettiği bedeli şirkete ödeyecek.
    Şirket yatırım yapıyor, ama hiçbir risk almayacak. Bütün risk devletimizde.

    Bu filmi daha önce görmüştük.
    Osmangazi köprüsü...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğazdan geçişler bahane rant şahane.

    Etrafı residence dolacak.

    Üzerinde yüzden fazla köprü yapılması gerekiyor.

    Bunu yapana kadar ülkeyi Mehmet Cengiz'in üzerine yapın da rahat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestanealtcizgi

    Verdiğiniz rakam gelir değil ciro. Bu kanal yapıldıktan sonra kimse çalışıp maaş alamayacak mı? Çokomelle mı ödeme yapacaklar çalışanlara? Kanal işletmesi için kontrol radar sistemleri vs olmayacak mı, bunların yıllık giderleri nerede?

    Hepsini geçtim kanalı yapıp 100 sene dokunmayacaklar mı? Bakım maliyetleri de yok içinde.



    Baştan aşağı 4 işlem dahi bilmeden yapılmış çelişkili hesaplama bu. Ama buna cevap vermek yerine klasik laf çevirmeler.

    O detaylara hiç girmiyorum bile...

    Köfte ekmek satacak adam bile daha detaylı hesap yapar.
    Tüp gideri veye kömür gideri.
    Et-ekmek-yeşillik-peçete-içecek-ıslak mendil alım maliyetleri
    Lastikler aşınacak, belki de patlayacak, tamiri var.
    vs.vs.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ak boylar yıne saçmalamıs abuk abuk yazıp çızıyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: gbzlim

    Benim bildiğim özel sektör verecek o parayi.

    Özel sektör parayı nereden verecek, söyleyeyim. Hepsi kendi özsermayesinden mi? tabii ki hayır

    Ülkemizdeki devlet bankalarından kredi alacak.
    Devlet kefil olacak, yurtdışı finans kuruluşlarından alınacak.

    Sonrasında yıllık belli bir gemi garanti edilecek.
    Tabii ki beklenen kadar gemi geçmeyecek ve hükümet her ay dolar/euro üzerinden bu garanti ettiği bedeli şirkete ödeyecek.
    Şirket yatırım yapıyor, ama hiçbir risk almayacak. Bütün risk devletimizde.

    Bu filmi daha önce görmüştük.
    Osmangazi köprüsü...

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler bilgilendirme için. Böylece bununda halka yük olacağı ve israf olacağı belli oldu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boragungoren

    Teşekkürler bilgilendirme için. Böylece bununda halka yük olacağı ve israf olacağı belli oldu


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu proje doğmamış çocuklarınızı ve hatta torunlarınızı bile borçlandıracak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kanalı mutlak biri işletecek onada 1 milyon geçiş garantisi verin,kerizler ödüyor nasıl olsa.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.