Şimdi Ara

konu silinebilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
4
Favori
11.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • silinebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trybskts -- 27 Mayıs 2013; 18:09:53 >



  • İlk önce yapman gereken arabaya bindiğinde heyecan, panik, endişe yapmaman panik yapmaman. Trafik heyecanı, paniği, endişeyi affetmez. Karşıdaki kişi acemi olduğunu bilmiyor.

    1. gazdan çekip debriyaja basma süresi çok uzun muhtemelen ki araba yığılıyor. Biraz daha serilik lazım. O da hemen olacak birşey değil tabi. Zamanla seri bir şekilde yaparsın onu.

    2. Önünde bir araç varsa kendini ona göre ayarla. Onu takip etmeye çalış ki sağdan vururum derdi olmaz. Dar yerlerde genelde bende öyle yapıyorum. Sağa parketme konusunda da sağ aynayı yere indirip yanaşabilirsiniz. Sıfıra sıfır yanaştırabilirsiniz.

    3. Gaz debriyajı ayarlayamazsanız baskı balataya sorun olabilir.

    4. Trafiğe çıkacak seviyeye gelmen için sürekli trafiğe çıkman lazım. Dikkatli bir şekilde sakin sakin trafikte dolaşman lazım. Özellikle de yokuşlarda dur kalk yap ki debriyajı tam ayarlayabilesin. Biraz mazot yakacaksın ki normal bir kişinin kullandığı gibi sakin bir şekilde korkmadan sürebilesin.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Debriyaji tak diye birakirsan araba sarsinti yapar. Biraz daha yumusak birak.
  • Debriyajı birden çekme 1 saniyeye yakın bi sürede çek ve tam olarak bırakmadan once cok hafif gaz vermeye basla. tabi ki bunlar hep zamanla olacak seyler. Eger istanbuldaysan saat 10 dan sonra akıcı trafikte bol bol araba kullan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    İlk önce yapman gereken arabaya bindiğinde heyecan, panik, endişe yapmaman panik yapmaman. Trafik heyecanı, paniği, endişeyi affetmez. Karşıdaki kişi acemi olduğunu bilmiyor.

    1. gazdan çekip debriyaja basma süresi çok uzun muhtemelen ki araba yığılıyor. Biraz daha serilik lazım. O da hemen olacak birşey değil tabi. Zamanla seri bir şekilde yaparsın onu.

    2. Önünde bir araç varsa kendini ona göre ayarla. Onu takip etmeye çalış ki sağdan vururum derdi olmaz. Dar yerlerde genelde bende öyle yapıyorum. Sağa parketme konusunda da sağ aynayı yere indirip yanaşabilirsiniz. Sıfıra sıfır yanaştırabilirsiniz.

    3. Gaz debriyajı ayarlayamazsanız baskı balataya sorun olabilir.

    4. Trafiğe çıkacak seviyeye gelmen için sürekli trafiğe çıkman lazım. Dikkatli bir şekilde sakin sakin trafikte dolaşman lazım. Özellikle de yokuşlarda dur kalk yap ki debriyajı tam ayarlayabilesin. Biraz mazot yakacaksın ki normal bir kişinin kullandığı gibi sakin bir şekilde korkmadan sürebilesin.



    Katılıyorum + dar yerlerden geçerken soluna bak yaklasabilecegin kadar ordan ölc sag kendi gecer :D (bendede o korku var :D)




  • Bir de eğer arabanın burnu bir yerden geçerse gerisi de rahatlıkla geçer.
  • BAbam araba sürmeyi öğretirken söylediği bir söz vardı..."Makina sana değil sen makinaya hükmet"..gerisi kendiliğinden geliyor zaten
  • 1. kısma ek olarak galiba vites geçişlerini biraz yüksek devirde yapiyorsun gibi geldi bana. Düşük devirlerde pek yığılma olmaması lazım debriyajı nekadar hızlı bırakırsan bırak
  • Sizin yaşadıklarınızı da tüm araç kullananlar az-çok yaşamıştır. Trafikte araç kullanırken çeşitli tereddütler, çekinceler, öndeki araca çarpar mıyım korkusu, kendine güvensizlikler vs. vs... bunları araç kullandıkça zamanla aşarsınız.

    Uzun yıllar araç kullanmış biri olarak size önerim...

    Trafiğe sakin zamanlarda çıkın ( Akşamlar geç saatte veya sabahları çok erken vakitlerde... ) ve muhakkak, yanınızda ilk zamanlar iyi araç kullanabilen biri olsun. Düz yol gidiş, vites alçaltma-yükseltme ve sağa-sola araçla, dönüş işlemlerini iyice kavradıktan sonra, yokuşlu yerlerde aracı kaydırmadan, dur-kalk işlemlerini yapın. Ayrıca boş yollarda,geri-geri gitmeyi çok iyi öğrenin. ( Geri-geri sağ kaldırıma, geri-geri sol kaldırıma yanaşma gibi...) Ortalama 10 saatlik bir araç kullanımından sonra kendi başınıza trafiğe çıkabilecek duruma gelmiş oluyorsunuz..

    Özellikle bir not daha ileteyim... Trafikte dikkat şart... Türkiye ralli şampiyonlarından Renç Koçibey 'in trafik kazasında öldüğünü unutmayın. Bir anlık hata, birçok kişinin hayatına mal olabilir...
    Artık usta şoför kaza yapmayan değil, karşısındakinin kaza yapma olasılığını da bertaraf edip kaza yaptırmayan sürücüdür...
    Kazasız günler dilerim...,
    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: photos

    Sizin yaşadıklarınızı da tüm araç kullananlar az-çok yaşamıştır. Trafikte araç kullanırken çeşitli tereddütler, çekinceler, öndeki araca çarpar mıyım korkusu, kendine güvensizlikler vs. vs... bunları araç kullandıkça zamanla aşarsınız.

    Uzun yıllar araç kullanmış biri olarak size önerim...

    Trafiğe sakin zamanlarda çıkın ( Akşamlar geç saatte veya sabahları çok erken vakitlerde... ) ve muhakkak, yanınızda ilk zamanlar iyi araç kullanabilen biri olsun. Düz yol gidiş, vites alçaltma-yükseltme ve sağa-sola araçla, dönüş işlemlerini iyice kavradıktan sonra, yokuşlu yerlerde aracı kaydırmadan, dur-kalk işlemlerini yapın. Ayrıca boş yollarda,geri-geri gitmeyi çok iyi öğrenin. ( Geri-geri sağ kaldırıma, geri-geri sol kaldırıma yanaşma gibi...) Ortalama 10 saatlik bir araç kullanımından sonra kendi başınıza trafiğe çıkabilecek duruma gelmiş oluyorsunuz..

    Özellikle bir not daha ileteyim... Trafikte dikkat şart... Türkiye ralli şampiyonlarından Renç Koçibey 'in trafik kazasında öldüğünü unutmayın. Bir anlık hata, birçok kişinin hayatına mal olabilir...
    Artık usta şoför kaza yapmayan değil, karşısındakinin kaza yapma olasılığını da bertaraf edip kaza yaptırmayan sürücüdür...
    Kazasız günler dilerim...,
    Saygılarımla,



    Kaza yapma olasılığını bertaraf etmek zor olmaz mı? Karşıdaki kişinin karakterini huyunu suyunu bilmiyoruz sonuçta. Araçtan belli ediyor ama dediğiniz gibi Renç Koçibey gibi bir pilot bile trafik kazasında öldü.

    Usta şoför kaza yapmayan değil en az bir kaza yapan şofördür. Kaza yaptıktan sonra trafikte daha çok dikkatli davranıyor. Kurallara daha çok uymaya çalışıyor. Şahsen bir takla atma tehlikesi geçirdikten sonra daha dikkatli olmaya başladım. 100 ile girdiğim virajlara şimdi 70 ile girmeye başladım çünkü takla atacağım yer tam virajdaydı.




  • benim söyleyeceğim her şey söylenmiş bana pek bişey kalmamış tek söyleyeceğim sakin ol ve trafikte yalnız olmadığını unutma zamanla oturucak zaten herşey
  • cevaplar için herkese teşekkürler.danısmak istedigim önemli bi konu daha var.

    internette okudugum kadarıyla bazıları , "1. vites sadece kalkış vitesidir , yani sadece hareketsiz olan aracı kaldırmak için kullanılır , onun dışında hiç bir zaman 1. vitese atmaya gerek yok , en yavaş hızlarda bile 2. viteste gidilebilir" tarzında şeyler yazmıştı.bu ne kadar doğru ? örneğin 30 ile gidiyorum fakat iyice yavaşladım diyelim , bu durumda vitesi 1 e almam gerekir mi, yoksa araç tamamen durmadıgı sürece sürekli en düşük hızda bile 2. vitestyken aracı sürmenin sakıncası yok mudur ? bazıları 1. vites sadece kalkış vitesidir diyor, bazıları araç çok yavaşladıgında 1. vitese düşürülmesi gerektigini söylüyor hangisi doğru ? ya da en düşük hıza düşüldüğünde bile 2. viteste gidilmesinde zarar var mıdır ? (tabiki araç hareketsiz kalınca tekrar kaldırmak için 1. vitese atıyoruz da onun dısında bahsettigim seklini soruyorum)

    bu arada deviri kullanmayı tam olarak öğrenmedim.devir tam olarak kaça gelince vites artırılması gerekir ya da kaça gelince vites düşürülmesi gerekir ? ben sadece arabanın çıkardıgı sese göre(bağırmasına göre) vites değiştiriyordum ama amatör sürücü olarak devire de bakmak lazım sanırım ?




  • devir kullandığın arabya göre değişir, ağırlıklı olarak ne marka-model araç kullanacaksan internetten araştırabilirsin ama asıl olan motorun sesine göre tepki verebilmen. vites konusunda ise araç gerçekten çok yavaşlamışsa 1. vitese tak, yani hızın 30-20 iken falan değil bayağı bir durma noktasına yaklaşırsan, yoksa 2. vites işini rahatlıkla görecektir. sürüş konusunda tavsiyem ise kısaca; zorunlu kalmadıkça şerit değiştirme ve aynalara hakim ol, aklına gelen her fırsatta dikiz ve yan aynalarına bak. ani bir şerit değiştirme ihtiyacın olabilir ve ister-istemez aynaya baktığındaki son görüntü sana refleks olarak arabayı hangi şerite kaçırman gerektiği hissettirecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trybskts

    cevaplar için herkese teşekkürler.danısmak istedigim önemli bi konu daha var.

    internette okudugum kadarıyla bazıları , "1. vites sadece kalkış vitesidir , yani sadece hareketsiz olan aracı kaldırmak için kullanılır , onun dışında hiç bir zaman 1. vitese atmaya gerek yok , en yavaş hızlarda bile 2. viteste gidilebilir" tarzında şeyler yazmıştı.bu ne kadar doğru ? örneğin 30 ile gidiyorum fakat iyice yavaşladım diyelim , bu durumda vitesi 1 e almam gerekir mi, yoksa araç tamamen durmadıgı sürece sürekli en düşük hızda bile 2. vitestyken aracı sürmenin sakıncası yok mudur ? bazıları 1. vites sadece kalkış vitesidir diyor, bazıları araç çok yavaşladıgında 1. vitese düşürülmesi gerektigini söylüyor hangisi doğru ? ya da en düşük hıza düşüldüğünde bile 2. viteste gidilmesinde zarar var mıdır ? (tabiki araç hareketsiz kalınca tekrar kaldırmak için 1. vitese atıyoruz da onun dısında bahsettigim seklini soruyorum)

    bu arada deviri kullanmayı tam olarak öğrenmedim.devir tam olarak kaça gelince vites artırılması gerekir ya da kaça gelince vites düşürülmesi gerekir ? ben sadece arabanın çıkardıgı sese göre(bağırmasına göre) vites değiştiriyordum ama amatör sürücü olarak devire de bakmak lazım sanırım ?

    Dizelse 2200 2500 benzin ise 2700 3000




  • hız yapma mumkun oldugunca sinirlerine hakım ol sinyal kullanmayıda eksik etme gereksiz korna çalmakdan uzak dur
  • Sakin Olup İstekli Olmak Yeter Bence.Bide Şoförlüğü İyi Bi "ABİ'YE" İhtiyaç Var :)

    Aklıma Geldi Eskiden Yolda Giderken Vites Değiştirince Vites Topuzuna Bakıyodum O Arada Şeritten Çıkıyodum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r0x -- 31 Ekim 2011; 0:29:24 >
  • Özgüven açısından yalnız çalışabilirsin, şimdilik sen yine yanına birilerini al.
  • - Kızmadan, bağırmadan, sakin bir şekilde sana araba kullanmayı öğretebilecek birini bul aile büyüklerinden,
    - 1. vitesi çok gerekmedikçe kullanma, ancak durma noktasına geldiysen kullan,
    - Aynaları mümkün olabildiğince çok sık kontrol et,
    - Ani şerti değiştirmekten kaçın,
    - Arabayı amatör bir şekilde sürmen korkulacak zararlar vermez arabaya, bu konuda rahat ol,
    - Vites geçişlerinde arabanın sallanması, çok düşük devirlerde vites değiştirmenden de kaynaklanabilir, bunun için biraz daha motor sesinin yükselmesini bekle ve vitesi öyle değiştir (anladığım kadarıyla vites geçişlerini yavaş yapıyorsun, bunun için serilik kazanıncaya kadar biraz yüksek devirlerde vites değiştir)
    - Vites geçiş pratiklerini trafiğe kapalı alanlarda da yapabilirsin, trafiğe çıktığında ise mutlaka arabayı iyi kullanan biri olsun yanında (başlarda tabii ki)
    - Eğer arabanın sağının çarpmasından korkuyorsan, ya yolu ortalamaya çalış ya da sola daha fazla yanaşarak (solunda daha az mesafe bırakarak) kontrol et
    - Arabanın önü geçtiyse eğer çok manevra yapmadıysan arkası da mutlaka geçer, park etme esnasında dikiz aynasını indirip arka tekerleği görebilirsin, mesafeyi daha rahat kontrol edebilirsin böylece.

    İlk aklıma gelenler bunlar, kazasız belasız yolculuklar




  • Neredeyse herşey yazılmış bende şunu ekleyeyim; en fazla 15-20 saniyede bir mümkünse daha sık aynaları kontrol et
  • hemmen şehir içi trafiğe çıkma.
    şehirler arası yolculuğa çık.
    o yolculuklarda arabana iyice alışırsın.
    vites geçişlerin daha yumşak ve güzel olur.
    sen arabya iyice alıştıktan sonra,
    tenha sokaklarda şehir içine gir,
    biraz daha tecrübelenince de sıkışık trafiğe dal.
    her şey tecrübe ile alakalı,
    hepimiz böyleydik.
    hepimiz acemiydik.
    zamanla olacak
    sabır.
    allah yardımcın olsun.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.