Şimdi Ara

konu silinebilir (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
4
Favori
11.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SanalFare

    Arkadaslarinda dedigi gibi sana guvenecek ve sabirli bir ogretici al yanina

    Babam bana ogretirken stop ettirdigimde kiziyo du sogudum acikcasi

    benim babam enseme şaplatırdı okkalısından ama işe yaradı, son tokatta egren triplerine girip bi sinirle arabayı çok iyi kullanıp park yerine çekmiştim tam babamın istediği gibi
  • Bende de şey oluyor: Mesela hafif dik bir yokuştayım. 1'e taktım gaz veriyorum debriyajdan çekiyorum tam yarım debriyaj olduğunda araba normalden fazla bir şekilde öne atılıyor.
  • Ehlıyetı alalı 7-8 ay oldu , ehlıyetı almadan once ve sonra cok cesaretlıydım .
    Acemı bırıne gore ıyıde araba kullanıyordum ama neolduysa 2,5 saat aralıksız araç surunce oldu trafık benı sarstı resmen

    -Sağdan sollayanlar,
    - yol vermeyenler
    -sınyal vermeden aradan sıkısanlar
    - ıkı dk gecıksen hemen kornaya basan el kol hareketı yapanlar
    - dolmuscuları zaten hıc saymıyorum kaza sebebı onlar.
    - Birde sormak ıstıyorum e-5 te 80-90 la gıderken sağ serıtte oldugum halde selektor yakıyorlar , korna calıyor adam sollamak ıcın ee ben zaten sağdayım onun yolunu mu ıhlal edıyorum da boye yapıyorlar anlamadım gıttı.

    cok cıddı cesaretımı kırdı.
    Birde yolları nasıl bılıyorsunuz arkadaslar yanı ben mesela ılk defa gıttıgım bır sehırde nereye sapıcagımı nerden cıkacagımı bılmedıgım ıcın yavas surdum , şerit değiştirmek zorunda kaldım falan
    Tabelaları yanlıs okumuyayım derken son anda donusler yaptım .
    Bunlar hata farkındayım ama ınsan bılmedıgı bıseyı nasıl ogrenıcekkı .
    Cok cesaretım kırıldı cok heveslıydım ama sımdı korkuyorum şehir içi trafiğe cıkmaktan.sınırım bozuldu.
    park etme olayıda ayrı mesela aracın burnundan takıp et dıyorlar bana ama o mesafeyı nasıl ayarlıycam gormuyorum sonucta ya vurursam baskasının aracına al basına bela




  • Vites gecisinde ayagini devriyajdan cekerken biraz da gaz ver araba devrini alsin,arabanin yigilmasini bu sekilde onlersin ayrica vites zamanini iyi ayarlarsan yine yigilma olmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hykara86

    Ehlıyetı alalı 7-8 ay oldu , ehlıyetı almadan once ve sonra cok cesaretlıydım .
    Acemı bırıne gore ıyıde araba kullanıyordum ama neolduysa 2,5 saat aralıksız araç surunce oldu trafık benı sarstı resmen

    -Sağdan sollayanlar,
    - yol vermeyenler
    -sınyal vermeden aradan sıkısanlar
    - ıkı dk gecıksen hemen kornaya basan el kol hareketı yapanlar
    - dolmuscuları zaten hıc saymıyorum kaza sebebı onlar.
    - Birde sormak ıstıyorum e-5 te 80-90 la gıderken sağ serıtte oldugum halde selektor yakıyorlar , korna calıyor adam sollamak ıcın ee ben zaten sağdayım onun yolunu mu ıhlal edıyorum da boye yapıyorlar anlamadım gıttı.

    cok cıddı cesaretımı kırdı.
    Birde yolları nasıl bılıyorsunuz arkadaslar yanı ben mesela ılk defa gıttıgım bır sehırde nereye sapıcagımı nerden cıkacagımı bılmedıgım ıcın yavas surdum , şerit değiştirmek zorunda kaldım falan
    Tabelaları yanlıs okumuyayım derken son anda donusler yaptım .
    Bunlar hata farkındayım ama ınsan bılmedıgı bıseyı nasıl ogrenıcekkı .
    Cok cesaretım kırıldı cok heveslıydım ama sımdı korkuyorum şehir içi trafiğe cıkmaktan.sınırım bozuldu.
    park etme olayıda ayrı mesela aracın burnundan takıp et dıyorlar bana ama o mesafeyı nasıl ayarlıycam gormuyorum sonucta ya vurursam baskasının aracına al basına bela


    +1

    birkaç konu vardı, bu sebepler yüzünden daha trafiğe çıkmayacağını söylüyordu arkadaşlar.

    toplumu değiştirmek zor,
    park sorunun için park sensörü al, yoğun, karmaşık trafik içinde şunu söyleyebilirim, boş zamanlarında inadına git o trafiğe, ayak uydurmaya çalış.
    kornalardan bıkan birkaç forumdaşta müzik açıyordu arabada, rahatlatıcı birşeyler.

    başka yapabileceğin birşey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orijinalden alıntı: photos

    Sizin yaşadıklarınızı da tüm araç kullananlar az-çok yaşamıştır. Trafikte araç kullanırken çeşitli tereddütler, çekinceler, öndeki araca çarpar mıyım korkusu, kendine güvensizlikler vs. vs... bunları araç kullandıkça zamanla aşarsınız.

    Uzun yıllar araç kullanmış biri olarak size önerim...

    Trafiğe sakin zamanlarda çıkın ( Akşamlar geç saatte veya sabahları çok erken vakitlerde... ) ve muhakkak, yanınızda ilk zamanlar iyi araç kullanabilen biri olsun. Düz yol gidiş, vites alçaltma-yükseltme ve sağa-sola araçla, dönüş işlemlerini iyice kavradıktan sonra, yokuşlu yerlerde aracı kaydırmadan, dur-kalk işlemlerini yapın. Ayrıca boş yollarda,geri-geri gitmeyi çok iyi öğrenin. ( Geri-geri sağ kaldırıma, geri-geri sol kaldırıma yanaşma gibi...) Ortalama 10 saatlik bir araç kullanımından sonra kendi başınıza trafiğe çıkabilecek duruma gelmiş oluyorsunuz..

    Özellikle bir not daha ileteyim... Trafikte dikkat şart... Türkiye ralli şampiyonlarından Renç Koçibey 'in trafik kazasında öldüğünü unutmayın. Bir anlık hata, birçok kişinin hayatına mal olabilir...
    Artık usta şoför kaza yapmayan değil, karşısındakinin kaza yapma olasılığını da bertaraf edip kaza yaptırmayan sürücüdür...
    Kazasız günler dilerim...,
    Saygılarımla,



    Kaza yapma olasılığını bertaraf etmek zor olmaz mı? Karşıdaki kişinin karakterini huyunu suyunu bilmiyoruz sonuçta. Araçtan belli ediyor ama dediğiniz gibi Renç Koçibey gibi bir pilot bile trafik kazasında öldü.

    Usta şoför kaza yapmayan değil en az bir kaza yapan şofördür. Kaza yaptıktan sonra trafikte daha çok dikkatli davranıyor. Kurallara daha çok uymaya çalışıyor. Şahsen bir takla atma tehlikesi geçirdikten sonra daha dikkatli olmaya başladım. 100 ile girdiğim virajlara şimdi 70 ile girmeye başladım çünkü takla atacağım yer tam virajdaydı.

    Bende hatalı sollamadan transporter'la kafa kafaya gidiyordum. Ondan sonra dikkatlilik seviyem artı. Zaten ehliyet yok :D :/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'


    quote:

    Orijinalden alıntı: hykara86

    Ehlıyetı alalı 7-8 ay oldu , ehlıyetı almadan once ve sonra cok cesaretlıydım .
    Acemı bırıne gore ıyıde araba kullanıyordum ama neolduysa 2,5 saat aralıksız araç surunce oldu trafık benı sarstı resmen

    -Sağdan sollayanlar,
    - yol vermeyenler
    -sınyal vermeden aradan sıkısanlar
    - ıkı dk gecıksen hemen kornaya basan el kol hareketı yapanlar
    - dolmuscuları zaten hıc saymıyorum kaza sebebı onlar.
    - Birde sormak ıstıyorum e-5 te 80-90 la gıderken sağ serıtte oldugum halde selektor yakıyorlar , korna calıyor adam sollamak ıcın ee ben zaten sağdayım onun yolunu mu ıhlal edıyorum da boye yapıyorlar anlamadım gıttı.

    cok cıddı cesaretımı kırdı.
    Birde yolları nasıl bılıyorsunuz arkadaslar yanı ben mesela ılk defa gıttıgım bır sehırde nereye sapıcagımı nerden cıkacagımı bılmedıgım ıcın yavas surdum , şerit değiştirmek zorunda kaldım falan
    Tabelaları yanlıs okumuyayım derken son anda donusler yaptım .
    Bunlar hata farkındayım ama ınsan bılmedıgı bıseyı nasıl ogrenıcekkı .
    Cok cesaretım kırıldı cok heveslıydım ama sımdı korkuyorum şehir içi trafiğe cıkmaktan.sınırım bozuldu.
    park etme olayıda ayrı mesela aracın burnundan takıp et dıyorlar bana ama o mesafeyı nasıl ayarlıycam gormuyorum sonucta ya vurursam baskasının aracına al basına bela


    +1

    birkaç konu vardı, bu sebepler yüzünden daha trafiğe çıkmayacağını söylüyordu arkadaşlar.

    toplumu değiştirmek zor,
    park sorunun için park sensörü al, yoğun, karmaşık trafik içinde şunu söyleyebilirim, boş zamanlarında inadına git o trafiğe, ayak uydurmaya çalış.
    kornalardan bıkan birkaç forumdaşta müzik açıyordu arabada, rahatlatıcı birşeyler.

    başka yapabileceğin birşey yok.

    Aynen dediğiniz gb bugun inadına hafta sonu trafıgıne cıktım
    e-5te sıkıntı yasamadım , sağdan kendı hızımı korudum cok gerekmedıkce sollama yapmadım.
    Şehir içine girdiğimde de aynalardan sağlı sollu korudum kendımı , kornaya basana bakmadım bile
    Aradan gırmeye calısanlarada yol vermedım yol oncelıgı benımse yolumda gıttım ..
    Biraz uyuz bır sofor gb hıssettım kendımı ama baska turlu dolmuscu ve fırsatcılardan kendımı koruyamıyorum.
    Ha bide bugunun kahramanları yayalardı , resmen gozume baka baka gecmeye calısandan tut yola bakmadan kendını atanına kadar hepsı vardı :)

    Bir arkadasım da park sensorunu soyledı + navigasyon tavsıye ettı bunları dıkkate alıcam.
    Allah kazasız belasız yolculuk nasıb etsın herkeze.




  • 1)Vitesi atarken devrinde ve hızlı bir şekilde at.Zamanla alışırsın çok takma kafana.
    2)Arabayla bütünleşmen lazım.Arabanın her parçasını kendi parçan gibi hisset.Arabaya binmeden önce şöyle etrafında bir tur at,nerede ne kadar çıkıntı var bak.Boyun kısaysa bir süre sıkıntı çekersin ama boyun uzunsa pek sıkıntı çekmezsin.Mesela ben milim farkla tek seferde bakmadan girip çıktığım yerleri hatırlıyorum.Tecrübeyle gelişecek bir şey bu,bunu da zamanla halledersin.
    3)Evet,Senkromeçlere ve baskı balataya zarar verebilir.
    4)Tek çaren,Trafiğe çıkmak.Yavaş yavaş trafik oranını arttır en azdan başlayarak.Mesela trafiğin az olduğu bir zaman 15-20 dk antreman yap,Zamanla bunu arttır,normal trafik,yoğun trafik,çok yoğun trafik diye kendini ne zaman üst seviyeye çıkmaya hazır olduğunu düşünüyosan o zaman çık üst seviyeye.
    5)Araç 2.viteste titremeye başladıysa 1e al vitesi.

    Benden de bir tavsiye ; Eğer aracına hükmedebildiğini düşünmüyosan trafiğe çıkma.Boş bir arazide kendini geliştir,öyle çık trafiğe.Araba sana hükmetmesin,Sen arabaya hükmet


    İyi sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FB®h Pozitif -- 30 Temmuz 2012; 1:52:50 >




  • acemilikte görebildiğim en büyük tehlikelerden biri de telaş ve panik yapmak..her zaman soğukkanlı olmak gerek..arkandan 20 kişi korna da çalsa 4 kişi sellektör de yapsa sakin olman gerek..eğer sakin olamazsan veya dikkatin dağılırsa diğer bütün öğrendiğin şeylerin hiçbir önemi kalmıyor..ufak bir kaza bile olsa yanlış bir harekette yapsan ciddi bir hata daha olsa soğukkanlı kalmaya çalış ve kal da..bu benim sana nacizane önerim ve tavsiyemdir..

    kendimden örnek vereyim..20 gün önce edirneden kırklareline geçerken yolda yağmur başladı ..bir yandan da yol yapım çalışmaları var yeni dökmüşler asfaltı bir yandan da adamlar mıcır döküyor hava sıcaktı malum..mıcırları sanırım asfalt emsin sıkılassın diye döküyorlardı..bayağı adam kamyonun arkasında kürekle yolu tuzlar gibi atıyor.yalnız yolun benim gidiş tarafıma yeni asfalt dökülmüş diğer geliş tarafı daha yapılmamış böyle de bir yol...neyse ani sağanak başladı..bu esna da kamyona da yaklaşmıstım ..bir 5 dk böyle gittik daha sonra yağmur azaldı sağanak kesildi ama yağış hala var..dedim artık geçeyim kamyonu yolda boş golf 1.6 tdı 90 beygirle başladım hızlanmaya..kamyonun hizasına geldiğimde yoldaki çukurlardan birinden sanırım bilemiyorum kamyonun tekerleklerinden ön camıma resmen bir kova çamurlu ,mıcırlı su geldi ne oldugunu anlayamadan silecekleri hızlandırdım zaten gazı da köklemişim yani o an gerçekten 2 saniye kadar hiçbirşey göremedim ama o 2 saniye çok uzun bir süre idi..kamyon yolun yapılmamış kısmında ki çukurlardan birine girdi herhalde ve resmen bir kova camuru ön cama sıçrattı..soğukkanlı olmama rağmen bayağı net tırstığım bir andı:)

    yani diyeceğim o soğukkanlılığı kaybetmemk gerek hiçbir zaman..buna ayrıca dikkat et..

    koaly gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atiktuk -- 30 Temmuz 2012; 2:00:41 >




  • ya boşver milleti takma
    herkes kendi işine gelmeyince laf atar
    sen kendi bildiğini yap boşver zaten bu tecrübe ile öğrenilen bişey o yüzden tecrübe kazandıkça öğrenirsin
  • Acemilikte herkes debriyaj kaçırır herkes geçer mi geçmez mi panigine kapılır ve %60-70lik kısmı geçemediginde aynasını çarpar çizer vs.
    1. Soruya cevap olarak sanırım birden ayağınızı debriyajdan çekip ani gaz vermenizden kaynaklanıyor veya siz vites değiştirene kadar aracın hızı çok düşmüş oluyor ve vitesi kavrayamıyor (örnek 1.vitesten 2. vitese geçişlerde yokuş yukarı yaşanan durum).
    2.soruya cevap olarak ta çarpacak gibi hissetmeyin biraz matematik gerekiyor bu iş için geometri gerekir sanırım ama çok az açı problemleri çözmek gerekmiyor :DDD. Tavsiyem boş bir alana gidin örnegin bir pazar alanı olabilir veya şehir dışında bir alan. 2 tane küçük taş koyun aralarında mesafe koyarak ve bu 2 taşın arasına girmeye çalışın ister düz gelerek girin ister manevra yaparak. İlk başlarda lastikleri üzerlerinden geçirmemeye çalışın sonrasında tam ayna mesafesine geldiginizde yada burnu taşların arasına getirdiginizde durun ve ne kadar mesafelerle durdugunuzu kontrol edin aradaki mesafeler aklınızda sürekli kalacaktır ve tekrarlarında daha iyi girişler yapacaksınızdır. Aracınız aynı kaldıgı sürece daha da iyi kontrol edebilirsiniz.
    3. Amatörce kullanmak araca eğer sorun sadece stop etmesi ise debriyaj balatalarından yersiniz (bunlara baskı balatada denir) sürekli yapıldığında balatalar biter ortalama maliyetleri çok lüks araçlar olmadıgı sürece 200-500 arasıdır (devriyaj seti). Debriyaja tam basmadan geçen viteslerde gelen seslerde de(Genelde geri vitese takarken çıkar bu sesler ) sürekliliğinde şanzıman çarklarını kırabilirsiniz vites kutusuna zarar verebilirsiniz yada debriyaj çatalı gibi parçalara zarar verebilirsiniz. Bunların maliyetleri her araç için farklıdır ama yüksek rakamlardır. Debriyaja tam basın her zaman ve koltugunuzu debriyaja tam basabileceginiz şekilde ayarlayın.
    4.Trafiğe çıkabilmek araca çeyrek depo yakıt koyup boş ve geniş düzgün bir alana çekmek gerek asfalt olması çok daha iyi olur. Bu alanda öncelikle aracı hafif gazla ve debriyajdan çok agır bir şekilde ayak çekilerek kaldırmaya çalışmak başlangıç için en doğrusudur. İstanbul gibi büyük illerde trafik sürekli sıkıştığından direksiyon başında sürekli yapılan bir olaydır. 2. olarak debriyaja alışmak için yokuş yukarı kaldırmak gerekli. Yalnız yanınızda yardımcı olacak birisi mutlaka olsun çünkü çok geri kaydırıp panik yaparsanız kaza yapma olasılığınız var bu sebeple en azından el freni çekerek size yardımcı olabilecek biri olması şart. yokuş yukarı ilk denemelerinizde el freni çekip aracı kavramada tutarak el freni indirip kaldırmayı deneyebilirsiniz (kavramayı anlaşılır bir şekilde anlatamıcam mantığını biliyor olsam bile)

    Trafikte acemi sürücüler için genel tavsiyem eğer ikaz anlamında değilde acele et hızlı ol gibi kırmızı ışıkta korna çalınıyorsa yeni sürücülerin geneli kornayı duyunca panik yapıyor. Bu tip durumlarda kronaya aldırmayın ve düzgün bir şekilde aracınızı kullanmaya bakın. Geç kalkmanız veya yavaş kullanıyor olmanız sizi küçük veya rezil bir duruma düşürmez. Aksine acele edip panik yaparak kaza yapmanız bu duruma düşürecektir. Kontrolün her zaman sizde olduğunu unutmayın ve ayna kontrollerinizi selektör ve şerit değişiklikleri haricinde çok fazla kullanmayın (yavaş akan trafikte yani sıkışık trafikte kazaların %90ı aynaya veya araç içinde herhangi bir şeye bakarken gerçekleşiyor)

    Bir süre sonra alışacağınıza eminim. Kazasız belasız keyifli sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KadranKatili

    Acemilikte herkes debriyaj kaçırır herkes geçer mi geçmez mi panigine kapılır ve %60-70lik kısmı geçemediginde aynasını çarpar çizer vs.
    1. Soruya cevap olarak sanırım birden ayağınızı debriyajdan çekip ani gaz vermenizden kaynaklanıyor veya siz vites değiştirene kadar aracın hızı çok düşmüş oluyor ve vitesi kavrayamıyor (örnek 1.vitesten 2. vitese geçişlerde yokuş yukarı yaşanan durum).
    2.soruya cevap olarak ta çarpacak gibi hissetmeyin biraz matematik gerekiyor bu iş için geometri gerekir sanırım ama çok az açı problemleri çözmek gerekmiyor :DDD. Tavsiyem boş bir alana gidin örnegin bir pazar alanı olabilir veya şehir dışında bir alan. 2 tane küçük taş koyun aralarında mesafe koyarak ve bu 2 taşın arasına girmeye çalışın ister düz gelerek girin ister manevra yaparak. İlk başlarda lastikleri üzerlerinden geçirmemeye çalışın sonrasında tam ayna mesafesine geldiginizde yada burnu taşların arasına getirdiginizde durun ve ne kadar mesafelerle durdugunuzu kontrol edin aradaki mesafeler aklınızda sürekli kalacaktır ve tekrarlarında daha iyi girişler yapacaksınızdır. Aracınız aynı kaldıgı sürece daha da iyi kontrol edebilirsiniz.
    3. Amatörce kullanmak araca eğer sorun sadece stop etmesi ise debriyaj balatalarından yersiniz (bunlara baskı balatada denir) sürekli yapıldığında balatalar biter ortalama maliyetleri çok lüks araçlar olmadıgı sürece 200-500 arasıdır (devriyaj seti). Debriyaja tam basmadan geçen viteslerde gelen seslerde de(Genelde geri vitese takarken çıkar bu sesler ) sürekliliğinde şanzıman çarklarını kırabilirsiniz vites kutusuna zarar verebilirsiniz yada debriyaj çatalı gibi parçalara zarar verebilirsiniz. Bunların maliyetleri her araç için farklıdır ama yüksek rakamlardır. Debriyaja tam basın her zaman ve koltugunuzu debriyaja tam basabileceginiz şekilde ayarlayın.
    4.Trafiğe çıkabilmek araca çeyrek depo yakıt koyup boş ve geniş düzgün bir alana çekmek gerek asfalt olması çok daha iyi olur. Bu alanda öncelikle aracı hafif gazla ve debriyajdan çok agır bir şekilde ayak çekilerek kaldırmaya çalışmak başlangıç için en doğrusudur. İstanbul gibi büyük illerde trafik sürekli sıkıştığından direksiyon başında sürekli yapılan bir olaydır. 2. olarak debriyaja alışmak için yokuş yukarı kaldırmak gerekli. Yalnız yanınızda yardımcı olacak birisi mutlaka olsun çünkü çok geri kaydırıp panik yaparsanız kaza yapma olasılığınız var bu sebeple en azından el freni çekerek size yardımcı olabilecek biri olması şart. yokuş yukarı ilk denemelerinizde el freni çekip aracı kavramada tutarak el freni indirip kaldırmayı deneyebilirsiniz (kavramayı anlaşılır bir şekilde anlatamıcam mantığını biliyor olsam bile)

    Trafikte acemi sürücüler için genel tavsiyem eğer ikaz anlamında değilde acele et hızlı ol gibi kırmızı ışıkta korna çalınıyorsa yeni sürücülerin geneli kornayı duyunca panik yapıyor. Bu tip durumlarda kronaya aldırmayın ve düzgün bir şekilde aracınızı kullanmaya bakın. Geç kalkmanız veya yavaş kullanıyor olmanız sizi küçük veya rezil bir duruma düşürmez. Aksine acele edip panik yaparak kaza yapmanız bu duruma düşürecektir. Kontrolün her zaman sizde olduğunu unutmayın ve ayna kontrollerinizi selektör ve şerit değişiklikleri haricinde çok fazla kullanmayın (yavaş akan trafikte yani sıkışık trafikte kazaların %90ı aynaya veya araç içinde herhangi bir şeye bakarken gerçekleşiyor)

    Bir süre sonra alışacağınıza eminim. Kazasız belasız keyifli sürüşler.

    1 sene olmuş adam atlatmıştır herhalde acemiliği




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanal03

    BAbam araba sürmeyi öğretirken söylediği bir söz vardı..."Makina sana değil sen makinaya hükmet"..gerisi kendiliğinden geliyor zaten

    Birazcik hort olacak ama ayni lafi babam da bana soylemisti gecenlerde :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar lütfen yardım edinn

    şu araba kullanmak ne kadar zormuş ya millet bi kaç saat içinde öğrenirken ben kaç aydır öğrenemedim.

    sorunum vites değiştirmek yükseltirken sorunum olmuyor ama küçülttüğüm zaman sanki fren yapmış gibi oluyorum.onun için vites küçültmekten korkar oldum. küçültürken de yani debraiyajla vites değiştirdim 3 den 2 ye aldım, o sırada yavaşça debriyajdan çekiyorum o esnada gaza basmam mı gerekiyor acaba .yani vites küçülttükten sonrada gaza basmalımıyım ???
  • seyir halinde her zaman orta şeridi tercih edin
  • Abilerim doğru söylemiş 1 sene önce bende böyleydim. 19 yaşıma geldim ama hala ehliyetim yok 29 haziranda geliyor :) Benden tavsiye arabayı çalıştırmadan önce koltuklarını ve aynalarını ayarlaman. 2. tavsiye ise arabayı kaldırmada sorun yaşamadığın zaman tek çık ben öyle yaptım, çünkü tek olunca rahat hissediyorsun yok ani fren yaptım yok şunu yaptım falan olmuyor.


    Hort olmuş biraz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mert103 -- 8 Nisan 2013; 0:12:26 >
  • hız yapma, kurallara uy, tecrübe kazanmak için korkma
  • Otomatik alma, düz vitesi öğren öncelikle, ilerde düşünürsün otomatiğini
  • Aracı kaldırırken debriyajın kavrama noktasını bulmaya çalış. Kavrama noktasını bulunca araç titreyecektir. Titredikten sonra gaz vermeye başla bu şekilde daha kolay alışırsın. Hem yokuşta da böyle kaldır arabayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aysina

    merhaba arkadaşlar lütfen yardım edinn

    şu araba kullanmak ne kadar zormuş ya millet bi kaç saat içinde öğrenirken ben kaç aydır öğrenemedim.

    sorunum vites değiştirmek yükseltirken sorunum olmuyor ama küçülttüğüm zaman sanki fren yapmış gibi oluyorum.onun için vites küçültmekten korkar oldum. küçültürken de yani debraiyajla vites değiştirdim 3 den 2 ye aldım, o sırada yavaşça debriyajdan çekiyorum o esnada gaza basmam mı gerekiyor acaba .yani vites küçülttükten sonrada gaza basmalımıyım ???

    Dogru devirde dusurmelisin kardes.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.