Şimdi Ara

Kontrolsüz kavşakta kaza

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
1
Favori
3.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, kontrolsüz kavşakta kaza yaptım. Diğer araca göre ben sağdan gidiyordum. Araç bana yandan çarptı. Sizce değer kaybı tazminatı alabilir miyim, araç perte çıkar mı? Görseldeki A aracı benim aracım.

    Kontrolsüz kavşakta kaza


    Kontrolsüz kavşakta kaza


    Kontrolsüz kavşakta kaza


    Kontrolsüz kavşakta kaza







  • %100 haklı çıkacağınız kesin. ön tampon ön çamurluk ve iki kapı ustaya göre boyanır yada değişir. Perte çıkmaz tamir olur. Aracınızın durumuna görede model düşük olduğundan makul düzeyde değer kaybı verirler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YawuzS -- 27 Ekim 2020; 15:24:13 >
  • Aksi bir levha yoksa siz haklısınız. Perte çıkacağını düşünmüyorum. Hava yastıkları açmamış. Ama değer kabının peşine düşün mutlaka. Sol taraf komple boyalı gözükecek artık. Bu fotoyuda iyi saklayın. Satarken lazım olur.
  • Eğer iki yolda eşitşe, levha falan da yoksa sağdaki aracın geçiş üstünlüğü var. Araç perte çıkmaz, değer kaybı da alırsınız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: YawuzS

    %100 haklı çıkacağınız kesin. ön tampon ön çamurluk ve iki kapı ustaya göre boyanır yada değişir. Perte çıkmaz tamir olur. Aracınızın durumuna görede model düşük olduğundan makul düzeyde değer kaybı verirler.

    Hocam direkt yetkili servise verdim, muhtemelen orijinali ile değiştirirler

  • Öncelikle geçmiş olsun. Aksi bir tabela yoksa siz haklısınız.


    Şimdi önünüzde bir tamir süreci ve ardından değer kaybı talebi olacak.


    Yalnız aracınızın kaskosu yoksa ve hasar yetkili serviste karşı tarafın sigortasından yapılacaksa size fark çıkartırlar. Çünkü trafik sigortaları muadil parça üzerinden fiyatlandırma yapıyor. Siz yetkili servise aracınızı teslim ederek orijinal parça kullanılmasını ve farkını ödeyeceğinizi kabul etmiş oluyorsunuz. (Başıma geldiği için tecrübe ile söylüyorum).


    Şimdi aracınızın durumunu görmek üzere eksper gelecek. Aracın tamiri ile ilgili ne değişecek, ne onarılacak tespit edecek. Bu tespit ile birlikte aracın tamir süresi için de tahmini bir gün belirleyecek. Kaskonuz varsa eksper aracı gördükten sonra ikâme araç talebini kasko firmanızı arayarak iletebilirsiniz. Yine poliçenizde varsa ikâme araç ayağınıza kadar getiriliyor ve günü dolunca yine gelip sizden alınıyor.


    Araç tamiri BİTTİKTEN SONRA. Değer kaybı için bir ekspere gidip değer kaybı ekspertizi yaptırıyorsunuz. Bu ekspertize bir dilekçe ekleyip (dilekçeyi de eksper hazırlıyor) karşı tarafın trafik sigortası firmasına kargolayıp. Değer kaybı + ekspertiz ücretini karşı tarafın sigortasından istiyorsunuz. Bir uyuşmazlık olmaz ise 15 gün içinde paranız dilekçede belirttiğiniz hesaba yatar.


    Bazı sigorta firmaları (Axa, anadolu gibi) internet üzerinden değer kaybı talebi alıyor. Bu şekilde o firmanın teklif ettiği değer kaybına razı olmuş olursunuz. Biraz düşük veriyorlar yani.


    Siz kendiniz ekspertiz yaptırırsanız (zaten bu ekspertiz parasını da karşı taraftan istiyorsunuz) daha sağlıklı olur. Ben istedim ve Bereket Sigorta'dan aldım 15 gün içinde.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Öncelikle geçmiş olsun. Aksi bir tabela yoksa siz haklısınız.


    Şimdi önünüzde bir tamir süreci ve ardından değer kaybı talebi olacak.


    Yalnız aracınızın kaskosu yoksa ve hasar yetkili serviste karşı tarafın sigortasından yapılacaksa size fark çıkartırlar. Çünkü trafik sigortaları muadil parça üzerinden fiyatlandırma yapıyor. Siz yetkili servise aracınızı teslim ederek orijinal parça kullanılmasını ve farkını ödeyeceğinizi kabul etmiş oluyorsunuz. (Başıma geldiği için tecrübe ile söylüyorum).


    Şimdi aracınızın durumunu görmek üzere eksper gelecek. Aracın tamiri ile ilgili ne değişecek, ne onarılacak tespit edecek. Bu tespit ile birlikte aracın tamir süresi için de tahmini bir gün belirleyecek. Kaskonuz varsa eksper aracı gördükten sonra ikâme araç talebini kasko firmanızı arayarak iletebilirsiniz. Yine poliçenizde varsa ikâme araç ayağınıza kadar getiriliyor ve günü dolunca yine gelip sizden alınıyor.


    Araç tamiri BİTTİKTEN SONRA. Değer kaybı için bir ekspere gidip değer kaybı ekspertizi yaptırıyorsunuz. Bu ekspertize bir dilekçe ekleyip (dilekçeyi de eksper hazırlıyor) karşı tarafın trafik sigortası firmasına kargolayıp. Değer kaybı + ekspertiz ücretini karşı tarafın sigortasından istiyorsunuz. Bir uyuşmazlık olmaz ise 15 gün içinde paranız dilekçede belirttiğiniz hesaba yatar.


    Bazı sigorta firmaları (Axa, anadolu gibi) internet üzerinden değer kaybı talebi alıyor. Bu şekilde o firmanın teklif ettiği değer kaybına razı olmuş olursunuz. Biraz düşük veriyorlar yani.


    Siz kendiniz ekspertiz yaptırırsanız (zaten bu ekspertiz parasını da karşı taraftan istiyorsunuz) daha sağlıklı olur. Ben istedim ve Bereket Sigorta'dan aldım 15 gün içinde.

    Bilgiler için çok teşekkür ederim. Araç neyseki kaskoluydu.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Öncelikle geçmiş olsun. Aksi bir tabela yoksa siz haklısınız.


    Şimdi önünüzde bir tamir süreci ve ardından değer kaybı talebi olacak.


    Yalnız aracınızın kaskosu yoksa ve hasar yetkili serviste karşı tarafın sigortasından yapılacaksa size fark çıkartırlar. Çünkü trafik sigortaları muadil parça üzerinden fiyatlandırma yapıyor. Siz yetkili servise aracınızı teslim ederek orijinal parça kullanılmasını ve farkını ödeyeceğinizi kabul etmiş oluyorsunuz. (Başıma geldiği için tecrübe ile söylüyorum).


    Şimdi aracınızın durumunu görmek üzere eksper gelecek. Aracın tamiri ile ilgili ne değişecek, ne onarılacak tespit edecek. Bu tespit ile birlikte aracın tamir süresi için de tahmini bir gün belirleyecek. Kaskonuz varsa eksper aracı gördükten sonra ikâme araç talebini kasko firmanızı arayarak iletebilirsiniz. Yine poliçenizde varsa ikâme araç ayağınıza kadar getiriliyor ve günü dolunca yine gelip sizden alınıyor.


    Araç tamiri BİTTİKTEN SONRA. Değer kaybı için bir ekspere gidip değer kaybı ekspertizi yaptırıyorsunuz. Bu ekspertize bir dilekçe ekleyip (dilekçeyi de eksper hazırlıyor) karşı tarafın trafik sigortası firmasına kargolayıp. Değer kaybı + ekspertiz ücretini karşı tarafın sigortasından istiyorsunuz. Bir uyuşmazlık olmaz ise 15 gün içinde paranız dilekçede belirttiğiniz hesaba yatar.


    Bazı sigorta firmaları (Axa, anadolu gibi) internet üzerinden değer kaybı talebi alıyor. Bu şekilde o firmanın teklif ettiği değer kaybına razı olmuş olursunuz. Biraz düşük veriyorlar yani.


    Siz kendiniz ekspertiz yaptırırsanız (zaten bu ekspertiz parasını da karşı taraftan istiyorsunuz) daha sağlıklı olur. Ben istedim ve Bereket Sigorta'dan aldım 15 gün içinde.

    Bir de değer kaybını hangi ekspertizler yapıyor?





  • Amerika'da böyle dörtlü sokak arası kavşaklarda DUR levhası var herkese, ilk önce duran ilk geçiş hakkına sahip oluyor. Bizdeyse herkes dipgaz geçiyor sokak arası dörtlü kavşaklardan.

  • Pertlik bir durum yok
  • Kavşağın içindeki aracın geçiş üstünlüğü vardır. polis rüşvet almaz torpil yapmazsa tabi..



    aksaray polis karakolu mesela kavşağın içindesindir sanayiden çıkan tır sana çarpar sen dava aç biz böyle yazdık der yollar.

  • _Glorious_ _ kullanıcısına yanıt

    Ekspertizler değil meslek olarak eksperler yapıyor. Oto eksperler ile karıştırmayın. Bunlar sigorta eksperi.


    Dilerseniz tamir işine bakan eksper ile de yapabilirsiniz. Dosya açıldığı zaman eksperin adı ve telefonu size sms olarak gelir. Dosya zaten elinde olduğu için daha hızlı yapabilir işlemi. Bazı eksperler karşı tarafın sigortası ile de çalışıyor. Bu yüzden kendi çalıştıkları firmaya karşı ekspertiz yapmak istemeyebiliyorlar. Ekmek yediği yere karşı dosya hazırlamak istemiyor yani.

  • wehrmacht kullanıcısına yanıt

    Çok yanlış biliyorsunuz. Aksi bir tabela yoksa sağı boş olanındır yol. Yani sağdan gelene yol vermeniz gerekir. İsterse kavşaktan çıkarken vursun, sağdan gelenindir yol.

    Aman diyeyim yol benim diyerek kaza yapmayın böyle.

    Ayrıca polislik bir durum yok. Maddi hasarlı trafik kazalarında kusur dağılımını Sigorta Bilgi Merkezi belirliyor.

  • _Glorious_ _ kullanıcısına yanıt

    Bu arada bu süreçte sizi arayıp sizin adınıza değer kaybı dosyasını biz yapalım siz keyfinize bakın gibi söylemlerde bulunanlar olabilir. Bunlar komisyonla çalışan fırsatçılar. Kâğıt üstünde %25 aldıklarını söylerler ama elinize yarısından azı geçer.

    Değer kaybı için tüm masrafları biz karşılıyoruz gibi söylemlerle arıyorlar ve vekâlet istiyorlar. Tek masraf ekspertiz ve kargo ama onlara sorsanız 600 800TL masrafı oluyor falan diyorlar.

    Kanmayın sakın. Çok basit bir işlem değer kaybı talebi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Çok yanlış biliyorsunuz. Aksi bir tabela yoksa sağı boş olanındır yol. Yani sağdan gelene yol vermeniz gerekir. İsterse kavşaktan çıkarken vursun, sağdan gelenindir yol.

    Aman diyeyim yol benim diyerek kaza yapmayın böyle.

    Ayrıca polislik bir durum yok. Maddi hasarlı trafik kazalarında kusur dağılımını Sigorta Bilgi Merkezi belirliyor.

    Sen ne söylediğimi anladın mı? daha önemlisi ne söylediğinin farkındamısın?

  • wehrmacht kullanıcısına yanıt

    Bence SEN anlatmak istediğini anlatamadın. Olay kontrolsüz kavşaktaki kaza. SEN kavşak derken dönel kavşak diye düşünüyorsan yanılıyorsun.

    Geri kalanına gelince. Gayet iyi anladım ve ne söylediğimin farkındayım. Peki SEN ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Bence SEN anlatmak istediğini anlatamadın. Olay kontrolsüz kavşaktaki kaza. SEN kavşak derken dönel kavşak diye düşünüyorsan yanılıyorsun.

    Geri kalanına gelince. Gayet iyi anladım ve ne söylediğimin farkındayım. Peki SEN ?

    Ya saçma sapan konuşma eğer birinin sağında değilsen kavşağa girme ihitmalin yok .


    Senin söylediğin her ikisininde kavşağa yaklaşma kurallarına uyup aynı anda kavşağa vardıklarında kimin kime öncelik vermesi gerektiğini düzenleyen kural. Senin söylediğine bakarsak birinin sağında olana kadar sağdakini bekleyeceğiz 4la lü kavşakta sonsuza dek kalırsınız ya la  





  • wehrmacht kullanıcısına yanıt

    Ehliyetin var mı? Cidden merak ettim. Bu basit kuralı bile bilmeyip trafikte araç kullanıyorsan büyük bir risksin trafikte.


    Bunu ben söylemiyorum TRAFİK KURALLARI diyor "Geçiş önceliği sağdan gelenin" diye. Sana göre saçmalamışlar. Keşke sana sorsalarmış.


    Kavşaklarda geçiş önceliği diye aç kitabı bak, yaz google'a bak. Sonra gelip hatanı kabul edersin belki.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Ehliyetin var mı? Cidden merak ettim. Bu basit kuralı bile bilmeyip trafikte araç kullanıyorsan büyük bir risksin trafikte.


    Bunu ben söylemiyorum TRAFİK KURALLARI diyor "Geçiş önceliği sağdan gelenin" diye. Sana göre saçmalamışlar. Keşke sana sorsalarmış.


    Kavşaklarda geçiş önceliği diye aç kitabı bak, yaz google'a bak. Sonra gelip hatanı kabul edersin belki.

    Okudun mu benim ne yazdığımı gerçekten kendi cümlelerin ile tekrar edebilir misin?


    Mantığı elden bırakmayın saç-ma-la-ma-yın. Büyüyün biraz her tartışmada kıvıramadığınız her noktada kişiselleştirmeyin aklınızı başınıza toplayın

  • wehrmacht kullanıcısına yanıt

    Sana şöyle izah edeyim. Sana göre yukarıdaki kazada A aracı B aracına çarpmış olsaydı. Kim haklı olacaktı? Sen diyorsun ki kavşağa önce giren haklı. B aracı haklı olacaktı diyorsun.


    Ama kurallar öyle değil. A aracı B aracının taaa arka çamurluğuna dahi vursa orada B aracı sağdan gelene yol vermesi gerektiği için %100 kusurlu çıkar. Örnekleri forumda da çok ara bak istersen. Deneyim, bilgi olur senin için.


    Kavşaklarda dikkat et kendine. Aman diyeyim. Kötülüğünü istemem. Hepimiz trafikteyiz sonuçta.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.