Şimdi Ara

Konfor Gerekli (E65-66/W140-W220/A6/S80 Karmaşası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
2.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 15
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 25
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 21 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 11
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • coviden (25 mesaj) bal974 (6 mesaj) Moueson (6 mesaj) nacker (3 mesaj) thormentor (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (5 mesaj) Mobil (41 mesaj) Mini (1 mesaj) Uygulama (11 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> Konfor Gerekli (E65-66/W140-W220/A6/S80 Karmaşası
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4196 Mesaj
  • Yarbay
    8070 Mesaj

    Hocam eğer eski kasadan bahsediyorsanız öncelikle 4 ileri GM şanzımanlılardan uzak durun deniyor genel olarak. Bir de 5 ileri tam otomatik Aisin var. Onun da şöyle bir hikayesi var:

    S60 2000'den beri üretiliyor ve 2005'e kadar olan yıllarda 5 ileri şanzıman (Aisin AW55-50/51SN) er ya da geç bir sorun çıkartıyor. Ama çoğunluğun görüşüne göre 2005 ve sonrasında üretilen araçlarda şanzıman revize edilmiş ve bu problem yüksek oranda ortadan kalkıyor. Eski kasa S80'de de aynı şanzıman olduğundan, 2005 ve son yıl olan 2006 tercih etmek lazım.
    Ama mesela benim 2001 s40'ta da aynı şanzıman mevcut, 280 bin km'de hala sorunsuz gidiyor Yani biraz da bakıma ve motorun gücüne bağlı.

    Yeni kasada ise 6 ileri powershift var ford'dan alınma. Tipik bir çift kavramalı şanzıman mutlaka bir problem çıkartır. Bir de geartronic adı altında satılmış yine Aisin marka tam otomatik 6 ve 8 ileri var. Bunlar hakkında açıkçası fazla bir bilgim yok. Ama görece yeni üretim olduklarından ciddi bir sıkıntı çıkaracaklarını sanmıyorum.

    Tabii her araçta olduğu gibi motorun gücü ne kadar artarsa şanzımanın ömrü o kadar az oluyor. Bir de şanzımanın yağ bakımlarını aksatmamak gerek. En azından 70-80 bin km'de bir yağın değişmesi gerekiyor.

    Bir de volvo'nun tamamen kendi üretimi olan 5 ve 6 ileri manueller mevcut. Onlar tabiri caizse taş gibidir. Arabanın motorunu tamamen bitirir yeni motor takarsınız, o şanzıman hala yola devam eder



    Ekleme: Ek olarak eski kasa s80'in ve s60'ın motorları sadece sıralı 5 veya sıralı 6 silindirdir. Bakım maliyetleri açısından her şey bir tık daha fazla olur (buji, bobin, aldığı yağ miktarı vs.) ama kendilerine has bir homurtuları ve egzoz sesi vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 6 Mart 2018; 18:57:2 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    coviden kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Öneri için teşekkür ederim efendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    budak_1903 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Bilgilendirme için çok müteşekkirim



    Vallahi sinirlenmemek elde değil. Powersift ile jacto yu bitirdiler.

    Dsg desen muamma. Geartronic nedir araştırmak lazım.



    Desene kaldık gene zf şanzumana

    5 serisi 2011 de kasa atladı. 2004-2010 6 sene aynı kasa. Paramız zaten yetersiz bir de eski kasa olmasın diye elemiştim ama listeye girecek gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    nacker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    8070 Mesaj

    Geartronic bildiğimiz tork konvertörlü tam otomatik şanzımandır hocam, "geartronic" Volvo'nun bu şanzımanlara koyduğu bir isim. ZF'in şanzımanları ile aynı tiptetir, tek farkı üreticinin Aisin(Japon markasıdır ve 60 seneye yakındır Volvo ile çalışıyor) olmasıdır. En sağlam ve sorunsuz şanzımanlar tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlardır.

    Eski kasa volvolarda hep bu şanzımanlar kullanılmıştır. Sadece yeni kasalarda en alt seviye motorlarda powershift mevcut. Diğerleri (geartronic) yine tam otomatik.

    Ama dediğim gibi otomatik şanzımanlar hemen bozulacak diye bir kaide yok. Bahsettiğim 2005 öncesi er ya da geç sorun çıkaran şanzıman benim aracımda var ve düzenli yağ bakımları ile 17 sene 285 bin km'ye geldik hala bir sorun çıkarmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Mart 2018; 10:34:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    coviden kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Maşallah diyelim



    Detaylar için eyvallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    nacker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1636 Mesaj
    Çok güzel konu olmus bilgi amaçlı yazan arkadaşların hepsine bende teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Bir kaç tecrübe sahibi arkadaşlara daha ulaşıp onlarında yorumlarını ve deneyimlerini alsak hiç fena olmaz ama bakalım



    Bu arada aşırı karamsarlık devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    FIRAT_G_ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    289 Mesaj
    Takipteyim (benim gönlümde yatan aslan w140)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1224 Mesaj
    benim önerim; hem geniş, hem konfor odaklı, bizzat kullanıp deneyimlediğim, müthiş rahat ve E segment peugeot 607 inclemenizdir.. 2.2, 2.7 ve 3.0 motor seçenekleri mevcut

    örnek ilan:

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-orijinal-peugeot-2007-model-2.7-hdi-ivoire-150-binde-75966286/detay

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Binbaşı
    1636 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: coviden

    Bir kaç tecrübe sahibi arkadaşlara daha ulaşıp onlarında yorumlarını ve deneyimlerini alsak hiç fena olmaz ama bakalım



    Bu arada aşırı karamsarlık devam ediyor.

    Şahsi fikrim aylık 7-8 bin sabit geliri olan birinin hiç zorlanmadan yürütebileceği arabalar. Özellikle Mercedes S serisi Bmw 7, Audi A8, Volvo S80 vb araçlardan daha iyi seçenek gibi geliyor bana sağlamlık bakımından. Hepside harika arabalar 20 yaşında olan bile hala çok güzel görünüyor malzeme ve işçilikten dolayı. 3-5 yaşındaki dacia reno vb darmadağın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Temiz maksimum 2 kişi kullanmış olsa koşarak giderim ama piyasadakiler biraz pis gibi. Diri durmuyor araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    01tuğra01 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Aşırı rahat olduklarını bende düşünüyorum.

    Öneriniz için teşekkür ederim öncelikle.



    4 ileri şanzuman olduğunu okumuştum. Doğru mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    thormentor kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Şahsi gelire bakarsak hiç bulaşmayalım hocam o zaman



    Güldüğüme bakmayın dediğiniz gibi ufacık bir hatada sorunda 4 haneli rakamlar hafaza uçuşur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    FIRAT_G_ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1224 Mesaj

    2004 model ve sonrasında makyajlandı. 2.7 lt'lik V6 HDi (204 HP) dizel motor ve 3.0 lt'lik v6 benzinli için 6 kademeli otomatik şanzıman var.


    edit : düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thormentor -- 9 Mart 2018; 13:28:20 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    coviden kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Yanı 2005 ve üstü 607 3.0 v6 lar da 6 ileri şanzuman doğru mu ?



    Tork (kuru) şanzuman mi çift kavramalı mi acaba ?



    Elimizde patlamasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    thormentor kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1224 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: coviden

    Yanı 2005 ve üstü 607 3.0 v6 lar da 6 ileri şanzuman doğru mu ?



    Tork (kuru) şanzuman mi çift kavramalı mi acaba ?



    Elimizde patlamasın

    DSG, elinizde patlarsa iyi niyet garantisinden ücretsiz hallolur...

    bkz: google

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    485 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Gerekli istişareler yapılmış olup, konuyu kitlemenize bir etken kalmamıştır.



    Yönetici arkadaşların dikkatine.





    Herkese Teşekkürler

    (Konu olan hiç bir araç alınmayacaktır)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
vp satın al
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,750
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.