Şimdi Ara

KOMBİ ARIZALARI BURAYA (691. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16.251
Cevap
313
Favori
1.446.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 689690691692693
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Marka model nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt
    Baymak Baxi Luna 240 Fi
  • Marka modele göre devreye girme çıkma süreleri değişir. Bazı kombilerde bu ayarlanır bazılarında ayarlanmaz. Bazılarında bu özellik hiç yoktur sadece dereceye göre hareket eder, yani dereceye gelince durur derece düşünce çalışır. Senin kombide tekrar devreye girme süresi ayarlanmaz fakat süreye göre girme özelliği açıp kapatılır. (T. Off) (time kapalı) kapalı olursa derece düşünce çalışır süreyi beklemez. 240 fi'nin 5e yakın farklı kart modeli vardır. En yaygın tek potansiyometreli olan modelleridir. O da kapasite risc ayarıdır. Yani minumumda olursa(ki engüzeli budur) kombi minumumda yanar ve peteklerin ısınması için en ideal olan budur ve kullanım suyunda dalgalanma yapmaz(ayarladığın derece farkına göre alev miktarını arttırıp istenilen dereye hızlı ulaşma ayarı. Mesele aslında çok uzun ama senin kombide alev söndükten sonra fan anında durduğu için kombi durkalk zamanında enerji kaybı fazla olmaz(bildiğim kadarıyla 5 farklı kart çeşidindede alevden hemen sonra fan durur) yani alev söndükten sonra kabin süpürme denen 30 saniye boyunca fan çalışma saçmalığını yapmaz (bence saçmalığın daniskası.... 5 saniye olsa eh deriz)
    Eski ve yeni kombilerin tamamında ortalama 30 saniye alev söndükten sonra fan çalışır, o yüzden kombideki devreye girme süresi ne kadar uzunsa o kadar verim artar, hem her durkalktaki toplam 30-35 snlik dışardan aldığı hava ile ısıttığı eşanjörü soğutmaz hemde dönüş suyu bi nebze soğumuş olur ve alevden daha fazla kalori çekilir ve her durkalkta anarkarttaki kompenantlar zarar görmesi azalır. Vs vs vs vs
    Fan 10 sn sürmez 5 sn falan. Ya diğer kombilerdeki gibi alevden sonra 30 sn daha devam etse kafayı yersin )))))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 58 mustafa

    Geçmiş olsun ilk olarak ucuz atlatmıssın donan kombiye pek müdahale etmek istemeyiz zordur ne ile karşılasacagımız belli olmaz malıyeti ne olacagı da belli olmaz art niyetli biri olsa idi çok ucuk kaçak bir hesap çıkardı. Yetkili servisler makul bir kombi bakımına 150. 200 TL gibi ücret isterler yani kısacası donmuş bir kombiyi kurtarıp çalıştırdı isen 300 TL yüksek bir rakam sayılmaz
    Anladım hocam demek bu sektörde işçilikler bu şekilde. Ama benim anlamadığım kombinin 2 bar basıncı 2 günde 0.6 seviyesine iniyor şuan nedense. Altına falan baktım su damlattığı biyerde gözükmüyor. Kendiliğinden düzelir falan diye düşündüm de ustayı yarın arayacağım yine.
  • kombiustası kullanıcısına yanıt
    evimde bulunan buderus energiemeter fc serisi kumanda bazen 21.5 derecede full yaniyor bazen gece 20 dereceye ayaarliyken kendi kendine en kısıkta surekli yaniyor ,ancak 22 derece uzerinde bir sorun yok , acma kapama normal , bu dugmeden midir yoksa kombideki beyindenmidir.oda termostatından ise tamirini yapiyormusunuz bildiginiz biryer varmi istda veya elinizde sifiri varmidir,selamlar
  • _ahmet_ kullanıcısına yanıt
    termostattaki potansiyometre bozuk görünüyor. 220k diye kaldı aklımda, yanlış olmasın
  • Selamlar,

    Yeni taşındığımız evde Buderus Logamax marka bir kombi var. 14 yıllık bir kombi.
    kalorifer ve sıcak su açıkken su basıncı sürekli artıyor. Su basıncı 3'ü aşınca kombi altına su damlatmaya başlıyor. Suyunu azalttığımda kombi yine çalışırsa 4-5 saat sonra yine aynı durumla karşılaşıyorum.

    Sıcak su vanasını kapattığımda yada kombi uzun süreli çalışmadığı zamanlarda bu sefer de su basıncı 1'in altına doğru düşüyor. Yani su basınca bazen artıyor bazen de düşüyor.

    Tam olarak sıkıntı nedir, maliyeti ne olur bilgisi olan var mıdır?
    Yada tamir yerine yenisini mi almak lazımdır ne dersiniz?
  • Dae-su Oh D kullanıcısına yanıt
    Genleşme tankına hava basılması gerekiyor kombi bakımı yaptırırsanız sorun ortadan kalkar gibi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dae-su Oh D kullanıcısına yanıt
    Doldurma musluğu bozuk yada eşanjör delik. U042 veya u052 ise yüksek ihtimal eşanjör çıkar ama yinede test etmek lazım. Birde ısınınca kaçak olması eşanjör ihtimalini yükseltiyor. Sıfırını 1200 1500 arası fiyat verirler. Soğuduğunda basıncın biraz düşesi normal çok düşüyorsa (ki çok düşmez, azda olda kendisi su aldığından az düşüyor sanıyorsun, biraz uzun beklesen önce düşer sonra yine yükselmeye başlar, çalışmadığı halde) buda genleşme tankının havası yok yada patlak olduğundan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar fotoda ki Buderus GB-022 manometresini nereden bulabilirim.

    İnternet satışlarında sadece saat görülüyor. Tamirci ise arkasındaki sarı boru ve altındaki yuvarlak parçada olmalı diyor.

    Teşekkürler.


     KOMBİ ARIZALARI BURAYA
  • Yusuf Miroğlu kullanıcısına yanıt
    379tl artı kdv liste fiyatı var serviste bulabilirsin kod 73857
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombiustası

    379tl artı kdv liste fiyatı var serviste bulabilirsin kod 73857
    Orj buderus servis yerine bunun yan sanayi veya çikmasini bulamaz mıyız hocam?

    İnternette 50-100 lira arasina, farklı markalarda sadece yuvarlak saati satılıyor.

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yusuf Miroğlu kullanıcısına yanıt
    çözümü şu herhangi bir manometre alıp oraya kaynak yaptır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebu abdillah

    Marka modele göre devreye girme çıkma süreleri değişir. Bazı kombilerde bu ayarlanır bazılarında ayarlanmaz. Bazılarında bu özellik hiç yoktur sadece dereceye göre hareket eder, yani dereceye gelince durur derece düşünce çalışır. Senin kombide tekrar devreye girme süresi ayarlanmaz fakat süreye göre girme özelliği açıp kapatılır. (T. Off) (time kapalı) kapalı olursa derece düşünce çalışır süreyi beklemez. 240 fi'nin 5e yakın farklı kart modeli vardır. En yaygın tek potansiyometreli olan modelleridir. O da kapasite risc ayarıdır. Yani minumumda olursa(ki engüzeli budur) kombi minumumda yanar ve peteklerin ısınması için en ideal olan budur ve kullanım suyunda dalgalanma yapmaz(ayarladığın derece farkına göre alev miktarını arttırıp istenilen dereye hızlı ulaşma ayarı. Mesele aslında çok uzun ama senin kombide alev söndükten sonra fan anında durduğu için kombi durkalk zamanında enerji kaybı fazla olmaz(bildiğim kadarıyla 5 farklı kart çeşidindede alevden hemen sonra fan durur) yani alev söndükten sonra kabin süpürme denen 30 saniye boyunca fan çalışma saçmalığını yapmaz (bence saçmalığın daniskası.... 5 saniye olsa eh deriz)
    Eski ve yeni kombilerin tamamında ortalama 30 saniye alev söndükten sonra fan çalışır, o yüzden kombideki devreye girme süresi ne kadar uzunsa o kadar verim artar, hem her durkalktaki toplam 30-35 snlik dışardan aldığı hava ile ısıttığı eşanjörü soğutmaz hemde dönüş suyu bi nebze soğumuş olur ve alevden daha fazla kalori çekilir ve her durkalkta anarkarttaki kompenantlar zarar görmesi azalır. Vs vs vs vs
    Fan 10 sn sürmez 5 sn falan. Ya diğer kombilerdeki gibi alevden sonra 30 sn daha devam etse kafayı yersin )))))
    Servis geldiginde karti da degistirdi, eski kartta dedigin gibi kombi alevi kestikten sonra 30 saniye boyunca fan motoru da pompa da calisiyordu. Yeni kartta fan motoru duruyor ama pompa surekli calisiyor, buraya yazdiktan sonra kontrol ettim, pompa 7/24 surekli calisiyor.

    Servis hem Anakart uzerindeki potanstan ayar yapti hem de gaz valfinden. Gaz valfini o kadar kismis ki, kullanim suyu kombi uzerinde 50C gozukse de 30-35C civarinda, banyoda usutuyor yani. Kombi uzerindeki sicak su isi ayarini sonuna kadar actim ama su isinmadi.

    1, Anakarttaki potansi dedigin gibi nasil ayarlarim? Tornavidayla tamamen saga mi cevirmem gerekir? Sureli calismasin, su soguyunca devreye girsin.

    2. Kullanim suyu icin, gaz valfi uzerinden de ayar yapmam gerekecek, onu da sicak su acikken alevi yukseltecek sekilde ayarlasam olur degil mi?

    Ayrica su link'te kombinin kullanma klavuzu var, 18. sayfadaki elektronik kart ayarinda GPL ve Pompa haric diger ikisi ON konumda mi olsun?http://www.sukal.com.tr/urunler/kombiler/105/105_MKK.pdf




  • Şekilsiniz ya kullanıcısına yanıt
    Donma olduguna biryerleri çatlamış olabilir su kaçırıyor buyuk ihtimalle bu durumda damlama yada ıslaklık görulmuyorsa durum daha cıddı dır içeride ana esanjör ihtimal yuksek yanı kacak buharlaşıyor. Ama rekor ve ek yerlerde ise zamanla kapatır oksıt yinede iyi bir şekilde bakılması gerekir tesbiti zordur. Çünkü bu durumda çalışıp ısınınca kacırır sıcak tada buharlasacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gpl:doğalgaz-lpg
    T. Off; zaman kapalı dereceye göre veya dakikaya göre
    Trisc;yerden ısıtma
    Pompa; oda termostatı evi ısıtınca 3dk sonra pompayı kapatma veya çalışmaya devam etme.
    Kombilerin tamamında pompa 7/24 çalışır bazı kombilerde ayarla değişebilir. Seninkinde sadece oda termostatı kombiyi durdurunca 3dk sonra kapatma ayarlanır yoksa çalışır.
    Not; kullanım suyu derecesi ekranda görünmez, görünen sıcaklık kullanım suyunu ısıtan kombinin içindeki suyun sıcaklığı
    Kullanım suyunun ısınmamasının sebebi gaz ayarı bozuk kullanım suyu ısı sensörü bozuk yada kart gaz valfine elektrik göndermiyor gaz valfi bozuk vs vs ama kart ayarıyla alakalı değil
    Daha önce dediğim gibi karttaki potansın öyle kalması iyi. T-off kapatırsan kombi 15-20 snde devreye girer kafayı yedirtir gerek yok, kartın ömrü azalır çok yakar, (ısınmayan peteklerde filitre söküldüğü halde ısınmıyorsa son çaredir t-off kapatmak) Gaz ayarını işin ehli yapsın, çoğu kombici bile dokunmak istemez dokunupta ayarını tutturamayıp öylece bırakanları çok gördük

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebu abdillah

    termostattaki potansiyometre bozuk görünüyor. 220k diye kaldı aklımda, yanlış olmasın
    3 adet potansiyometre var,piher spain ana derece büyük 10k016m , hassasiyet ayarı 10k021m birde gece ayarı potansiyometresi 1m020m var.

    3ünü birdenmi değişmek gerekir. 10k potansiyometre var ama 016m yada 020m olmasının bir önemi varmı. Nette sadece 10k yatay potansiyometre olarak satılıyor.

    Aslında alev göstergeli manuel bir termostat olsa sıfır başka marka alacağım ama bütün manuel termostatlar alev boyunu göstermiyor. Bunda ışıklı alev göstergesi var.Bu sebeple tamir yada yenisini arıyorum.

    Bazen en düşükte ateş gibi olana kadar yanıyor. Bazende ilk mesajda dediğim gibi bazen 21.5 derecede full yaniyor bazen gece 20 dereceye ayaarliyken kendi kendine en kısıkta surekli yaniyor ,ancak 22 derece uzerinde bir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 22 Şubat 2020; 17:3:0 >




  • Merhaba arkadaşlar. Soğuk iken gösterge 1.3 barda 50,60 derece de yaktığın zaman 2.1 e kadar çıkıyor bu normal mi. Kombi normal çalışıyor bir sıkıntı yok.soguk iken yine 1.3 bara iniyor böyle olması normal mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayavas -- 22 Şubat 2020; 15:53:46 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ayavas kullanıcısına yanıt
    Genleşme tankını havası az/bitmiş/patlak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Havasını, suyu boşaltmadan ölçmek doğru sonuç verir mi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 689690691692693
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.