Şimdi Ara

Koenigsegg Modellerinin Genel Hızlanma Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Koenigsegg araçlarının çoğunda 0-100 km/h arası ilk hızlanma anında yavaşlık problemi var .. 100 km/h'den sonra hızlanma olarak farkını belli ediyor ama o ilk an 100 km/h'ye kadar olan hızlanmada hep yavaş araçlar ..

    Mesela Regera 2.7 saniye , Agera RS ve One:1 2.8 saniye ..

    Fakat Chiron'a bakıyoruz 2.3 , Porsche 918 Spyder 2.2 , Tesla'nın bazı modelleri 2.2 hatta 2011 model Bugatti Veyron Super Sport bile 2.5 saniye arkadaş ..

    Torkun hızlanmayla direk ilgili olduğunu biliyorum fakat Regera'ya bakıyoruz 2000 nm torka sahip .. Beygir gücüne bakıyoruz 1521 hp .. Tork olarak da beygir gucu olarak da Chiron'dan fazla .. Aracı sınırlandırmasan 450-460 km/h yapabilecek kapasitede .. Ama gel gelelim 2.7 saniye gibi bir sürede hızlanabiliyor ..

    Bunun temel nedeni ne ? V8 5.0 litre motorlu Regera W16 8.0 litrelik Chiron'un performansını eziyor resmen .. Ama bu hızlanma probleminin nedeni ne ?


    Koenigsegg Modellerinin Genel Hızlanma Problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Irishman -- 8 Ocak 2018; 22:26:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Forumda kimseler yakindan bile gorememis araci gelip seninle bu konuyu tartisacakmi saniyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koenigsegg Direct Drive ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Nasıl olduğunu tam olarak açıklayamam ama mantık yürütmeye çalışırsak belirli bir devre kadar güç elektrik motorundan karşılanıyor ve İçten yanmalı ile elektrik motorları arasındaki hidrolik kaplin belirli bir hızdan sonra tamamen kilitleniyor bu hıza kadar sadece elektrik motorları 2.8 in altında performans gösteremiyorlardır. Gerçi KDD tam olarak seri hybrid de değil.

    Neyse bilen vardır illa ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 8 Ocak 2018; 20:42:26 >
  • Sebep aerodinamik sürtünme olabilir, en azından sebeplerden biri bu. Bugattiler 0,36 - 0,39cd iken regera 0,40cd mesela.



    Mühendis arkadaşlar bize daha doyurucu bilgiler vereceklerdir, iş sadece teknik verileri okumak ve değerlendirmek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 8 Ocak 2018; 21:32:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Sebep aerodinamimik sürtünme olabilir, en azından sebeplerden biri bu. Bugattiler 0,36 - 0,39cd iken regera 0,40cd mesela.



    Mühendis arkadaşlar bize daha doyurucu bilgiler vereceklerdir, iş sadece teknik verileri okumak ve değerlendirmek...

    0-100 de Aerodinamigin etkisi yarim saniye fark ettirmez. Ruzgarin etkisi 120-130 dan once o kadar etkileyen bir kuvvet degildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Sebep aerodinamimik sürtünme olabilir, en azından sebeplerden biri bu. Bugattiler 0,36 - 0,39cd iken regera 0,40cd mesela.

    ...


    Mühendis arkadaşlar bize daha doyurucu bilgiler vereceklerdir, iş sadece teknik verileri okumak ve değerlendirmek...

    0-100 de Aerodinamigin etkisi yarim saniye fark ettirmez. Ruzgarin etkisi 120-130 dan once o kadar etkileyen bir kuvvet degildir.

    Şimdi baktımda Bugatti Chiron Awd iken Regera Rwd. Ve yabancı kaynağa baktığımda 0-100 farkının en önemli sebebi olarak gösteriliyor...
    Ki arkadaşın örneğini verdiği hızlı araçların hepsi 4 tekerden tahrikli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 8 Ocak 2018; 21:41:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimkinde de vardı bu sorun, kronikmiş. Sonra oyuna update gelince düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de kronik denmisya cok manidar.Kronik dsg gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayattaki tek derdimiz bu olsa keşke

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de diyorum benim arabada mı sorun var. Kronikmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorun karakteristik özelliği olabilir bunu mühendisler istememiştir sma şuanki blok ve sıkıştırma oranı buna müsade etmiş olabilir.





    Konu ile dalga geçenler görüyorum otomobil genel de,yazık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç maksimum torku hangi devirler arasında veriyor?

    Aracın aktarması son hız düşünülerek yapılmış olabilir,en basitinden örnek vermek gerekirse ETS2'de 6 vites kullanılırsa tır çok daha kolay hızlanıyor ama son hızı düşük oluyor ancak 12 vites kullanılırsa hızlanma süresi artarken son hızı da artıyor.

    Aerodinamik ile alakası yok en azından o kesin bilgiyi verebilirim.

    Yukarda bir de elektrikli motor tezi gördüm,bence gerçekten merak eden varsa araştırıp bulabilir bu da mantıklı bir bakış açısı belki bir yerden sonra geçiş yapıyor.Aydınlatırsanız bizi seviniriz meraklı arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sattım kurtuldum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla ile falan karşılaştırmak çok doğru değil zira hem akilli süspansiyon sistemi hem de aktarma olarak optimum başarıyla hızlanma sağlanıyor Teslada.Gucu elektronik olarak olabilecek en iyi şekilde yere veriyor Tesla.İctrn yanmalı motorlu otomobiller ile bu yüzden karşılaştırılması mantıklı değil, alakasız kulvardalar.



    Rwd awd farkı gibi görünüyor bu fark.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Detayli bir mühendis yorumu görücem diye(allah razi olsun var böyle üyeler) aşagi inerken hep alay hep alay...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce

    Araç maksimum torku hangi devirler arasında veriyor?

    Aracın aktarması son hız düşünülerek yapılmış olabilir,en basitinden örnek vermek gerekirse ETS2'de 6 vites kullanılırsa tır çok daha kolay hızlanıyor ama son hızı düşük oluyor ancak 12 vites kullanılırsa hızlanma süresi artarken son hızı da artıyor.

    Aerodinamik ile alakası yok en azından o kesin bilgiyi verebilirim.

    Yukarda bir de elektrikli motor tezi gördüm,bence gerçekten merak eden varsa araştırıp bulabilir bu da mantıklı bir bakış açısı belki bir yerden sonra geçiş yapıyor.Aydınlatırsanız bizi seviniriz meraklı arkadaşlar

    Ek olarak, bence çekiş sistemi ile de kesinlikle değil..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benimkinde de vardı bu sorun, kronikmiş. Sonra oyuna update gelince düzeldi.

    Güldürdünüz hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DevrimSeven60

    Detayli bir mühendis yorumu görücem diye(allah razi olsun var böyle üyeler) aşagi inerken hep alay hep alay...





    Detaylı bir mühendislik yorumu yapamam zira bu tür araçları inceleme şanzımız olmuyor.

    Ancak arkadan çekişli bir araçta, motor gücü ya da tork ilk kalkış için çok da önemli değildir. Tutunma önemlidir. Dört çekiş araçlarda dört tekerlek de aynı anda takat uyguladığı için, otomobil bir bütün olarak ileri doğru taşınıyor. Yani aracın tüm dingil yükü tutunma amaçlı kullanılabiliyor. Regera'da ise arkadan çekişli olduğu için kalkış anında tek tutunma noktamız arka tekerler. Ön tekerler burada aracın ileri atılmasını sağlamaya çalışmadığı gibi, az da olsa bir direnç oluşturuyor. Bu da özellikle ilk kalkış gibi hızlanmanın en yüksek olduğu noktalarda tutunma kaybı olarak geri dönüyor. Mesela binek araçlara dönelim, önden çekişli ya da arkadan çekişli herhangi bir araçta gaza basıp, debriyajı aniden bırakırsanız araç patinaja düşer. Aynı şeyi dört çekiş bir araçta yaparsanız ya motor yığılır ya debriyaj sıyırır. Çünkü tutunma, bu motorun yenebileceğinden, bu yürüyen aksamın kaldırabileceğinden fazladır. Oysa aynı seviye otomobillerden bahsediyoruz.

    Ben buradaki hızlanma sorununu buna bağlıyorum.
  • problem derken...

    haa onlarda kronik zaten.
  • Ben garantiden yaptırdım, garanti bittikten sonra ne yapacağız bakalım. Ama kronik olduğundan iyi niyete girer sanırım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.