Şimdi Ara

KOCAELİ KAYALAR KİA TARAFINDAN KANDIRILDIM.(Lütfen öne çıkar) (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
378
Cevap
4
Favori
22.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
414 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Efsanelerölmezunutmayın

    Olay kurgu hocam.




    Alıntıları Göster

    KOCAELİ KAYALAR KİA TARAFINDAN KANDIRILDIM.(Lütfen öne çıkar) 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_23

    Konu sahibini savunmak adına yazmıyorum ama burada mağdur olan kişi konu açınca inanmıyorsunuz ama firma söyleyince inanıyorsunuz. İlginç. Firma tabi ki kendini aklamak adına böyle bir olayın yaşanmadığını söyleyip üstüne olayı kapatmaya kalkacaktır. Evet böyle bir olay yaşandı ve biz hata yaptık diyeceğini mi zannettiniz? Ya da biz nerden bilelim belki sizin orada çalışıp firmayı aklamaya çalışmadığınızı? Olayı yaşayan kişiyi savunmuyorum ve gerçek olup olmadığını bilmiyorum ama sizi ilgilendirmeyen bir olayı bu kadar araştırıp soruşturmanızda ilginç. Bu tür olaylar yaşanıyor mu yaşanıyor. Umarım siz böyle mağdur olduğunuzda da böyle suçlamalar ile karşılaşmazsınız. Firma size dava açacak deyipte insanların gözlerini korkutmaya çalışmak hiç doğru değil.

    Başkan firmaya inandığımdan değil. Konusahibi ilk baş kendisinin başına gelmiş gibi anlatmış olayı. Mesaj attım. Meğerse bilgi sahibi bile değil. Kendisi yaşamış gibi anlatıp mesajında ben yaşamadım diyince yalanı ortaya çıktı. Yüzümüze karşı yalan söyleyen birisine de kanitsiz delilsiz neden itibar edelim. Adam yalan soyluyor.


    KOCAELİ KAYALAR KİA TARAFINDAN KANDIRILDIM.(Lütfen öne çıkar)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgin_yener

     



    Alıntıları Göster

    Maalesef gerçek hocam. Başına bile gelmemiş olayı dallanıp budaklandirmiş.


    Bende Kia bir haksızlık yaptıysa iki tarafı da dinleyelim diye orayı aradim konuştum.


    Böyle bir olay yaşanmadı. Firmayı sosyal medyada kötülemek için açılmış yalan konu diyip mahkemeye vereceklerini söylediler. Konu sahibi zaten hakliysa korkmamasi gerekiyor mahkemeden. Korkuyorsa zaten başka birşeyler var olayda.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 6 Nisan 2021; 15:0:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tnrylmz15 T kullanıcısına yanıt
    Kardeşim sen iyimisin cidden.. Devlet engelli olana gazi olana şehit yakını olana bu hakkı tanımış verilen hakkı kullanmanın nesi etik değil bunu açıklarmısın bi. O zaman SEN devletin tanıdığı hiçbir hakkı kullanma olurmu hiççç etik değil. Ya şu Allahın verdiği aklı kullanın lütfen çok güzel bişey bak.
  • by__metallica B kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun hocam kötü bir durum olmuş üzüldüm adına . Ama devletin bu bayilere el atması lazım düzen gelmesi lazım istedikleri gibi at koşturamamaları lazım çok acımasız vicdansız ve ŞEREFSİZLER bazıları tabi işini iyi yapana lafım yok. Geçen gün kartal tekkar kıaya gittim st dediki şu aracı 3 ay bekletiyorum dedi müşterisinin vasi işlemleri varmış. Burada boş boş yazalara duyurulur bayi isterse satar kimse karışamaz diyenler varya çok bilenler...
  • Müşterisini bulup okutacaklarsa alıpta senin paranı bekletmeyecekler hemşehrim. Kimse kusura bakmasın. Sen al müşterinin parasını günlük mevduatta işlet oh mis. Müşteri çıkıncada yapıştır geç. Yok öyle yağma. Size malesef biz bekleyemeyiz buyrun paranızı demeleri gerekiyordu.

  • cem_23 C kullanıcısına yanıt
    Ne olursa olsun bayiyi savunuyorsanız hala yazıklar olsun çokmu zor yazılı sözleşme olmasada sözlü sözleşme de verilen kaporada geçerlidir demek ya yuh artık
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    İyi yapmışsın kardeş biz açıcaktık tam onlar bizi bu işten kurtarmış olurlar 😂 bizi telden engellediler bide arayamıyoruz maalesef
  • -spawn- kullanıcısına yanıt
    Ağzına sağlık hocam bende aynısını diyorum zaten
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Kıa sportage prestige paket abi kırmızı renkli
  • marto1 kullanıcısına yanıt
    Bilmeyen anlamaz abi ne kadar anlatırsan anlat
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Kardeşim bu olayın mağduru benim ben donanım haber ne bilmiyodum konuyu açan arkadaşım oda dediki buraya yazalım insanlar dikkat etsin mağdur olmasın dedik ama hemen olayı başka yöne çekiyosunuz. Zaten olan oldu aracı satmışlar ben yaşadığım zararla kaldım. Biz millet olarak ne ara bu kadar önyargılı olduk ya...
  • cem_23 C kullanıcısına yanıt
    İşte bu be helal olsun hocam ayağına taş değmesin akıllı adamın hali başka 👏🏻 firma YALAN SÖYLÜYOR ispatlasın hadi yiyorsa dava açsında görelim. Ahlaksızlar güya ben onlara bide 3 AY bekleyin demişim firmaya sorarsanız.
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Yazık sana tek kelimeyle. Bayi doğru söylüyor ben yalan öylemi. Kardeşim ben öğretmenim her hafta 28 saat ders 500 öğrencime totalde ders anlatıyorum. Allah aşkına hiç işim gücüm derdim yok Allahın kocaelisinde hangi kıa bayi var araştırıp bulayım bunlara bi iftira atayım sosyal medyada karalayım biraz takılayım diye bi kurgu yaptım öylemi benim size söylecek tek bi lafım var YAZIKLAR OLSUN!!!
  • togiksk T kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle abi madem satacaktın aracı aynı gün ver paramı niye 5 gün sonra verdin. 19 mart 2021cuma verseydiler bana direk altın alcaktım olmuyo bu iş diye tamda doların arttığı haftasonu ya. Çünkü olay tam o hafta yaşandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meçhul37 -- 6 Nisan 2021; 17:16:36 >
  • marto1 kullanıcısına yanıt

    Aynı dil aynı kibir işte. İstersen 1000 kere izah et. Engelli araç alımlarında sözleşme yapılmaz diye bir yasa yok. Daha önce sözleşme yapan biri görmediysen de senin problemin. Yapan nasıl yapıyor acaba? Sürekli bilgi vermek yerine laf sokmaya çalışman kibrin ve olayla ne kadar bilgin olmadığını belli ediyor. Ne biliyorsun diye zorlayayım dedim de laf sokmaya çalışman da başka bir şey bildiğin yok. Konuyu uzatmamak adına sonraki mesajlarını kale almıyorum. Bunu daha önce yapmalıydım sanırım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar olayın tüm detaylarını aşağıya ekliyorum.

    İyi günler. Ben İstanbulda yaşıyorum. 17 Mart 2021 tarihinde KİA’nın müşterisi oldum ve KİA 2020 model KİA Sportage Prestij paket bir araba aldım. Fakat bu arabayı aldığım Kocaeli Kia Kayalar Bayisi ile ilgili çok ciddi bir sorun yaşadık. Biz bu bayiden aynı anda biri kendime diğeri babama olmak üzere 2 araba almıştık, fakat bu bayi tarafından parasını ödediğimiz babamın aracı bizden habersiz bir şekilde başkasına satılmış durumda.

    Öncelikle başımızdan geçen olayı en başından en sonuna kadar anlatmak istiyorum.
    Öncelikle ben engelli bir vatandaşım. Engel durumuna göre bazı engellilere tanınan ÖTV muafiyetli araç alımı gibi bir hak mevcut. Bu hakka göre belirli şartlardaki araçları ÖTV’sini ödemeden alabiliyorum. Benim babamda aynı hakka sahip. Ben ve babam 2020 model KİA SPORTAGE PRESTİJ paket bir araç almaya karar verdik. Bunun için öncelikle İstanbuldaki KİA Tek Kar Bayisine gittik. Ben kendime orada bir araç beğendim, almaya karar verdim ama beğendiğim aracın siyah koltuklusu olmadığı için oradan almadım. İstanbulda bulamadığımız istediğimiz araçları Kocaeli Kia Kayalar Bayisi’nde bulduk. 9 Mart 2021 Salı günü Kia Kayalar Bayisi ile konuştuk. Daha araçları dahi görmeden iki araç için 20.000 TL kaparo gönderdik. (Banka dekontları mevcut). Daha sonra araçlarımızın geldiğine dair Kia Kayalar Bayisi satış müdürü Berna hanım tarafından araçların fotoğrafları 10 Mart 2021 Çarşamba günü bize atıldı. (Whatsapp yazışmaları ve fotoğraflar hala duruyor). Biz de 11 Mart 2021 Perşembe günü aracımızı görmek ve parasını ödemek için İstanbuldan kalktık ailecek kocaeliye gittik. Aldığımız iki aracın parasını da ödedik. SATIŞ İŞLEMLERİ YAPILDI. İKİ ARABANIN DA FATURASI KESİLDİ. 5-10 bin eksik bıraktıkki o da usulen, aracı teslim aldığımızda o kısmı da ödeyecektik. Buraya kadar her şey 3 gün içerisinde oldu. Biz bu süreçten sonra hem ben hem babam engelimize uygun olarak araçlarımıza tertibat taktırdık, 16 Mart 2021 Salı tarihinde araçlarımız TSE’nin onayından geçti ve KİA Kayalar Bayisi satış müdürü 17 Mart 2021 Çarşamba günü beni aradı. Bana benim aracımın ÖTV muafiyetinin kabul edildiğini, fakat babamın aracının kabul edilmediğini şu an gelip bir aracı teslim alabileceğimi söyledi. Biz de hemen İstanbuldan kalktık gittik Kayalar Bayisine. Ben o gün kendi aracımı teslim aldım. (ha bu arada benim aldığım araçta rezalet bir haldeydi, sıfır bir arabanın camlarında içten kalmış leke mi dersiniz, paspas yerlerinde bi dolu kir mi dersiniz artık siz düşünün) Daha sonra ben aynı gün içinde babamın hem oğlu hem de avukatı olarak vergi dairesindeki müdür yardımcıları ile görüşmeye gittim. Açıkça hukuk aykırı iş yaptıklarını, kanunu uygulamadıklarını belirttim. Onlarla konuştum, tartıştım. Israrla bizden babamın ehliyetinde 10.04 kodu bir kod istediler. Sonuç olarak ÖTV muafiyeti kabul edilmedi. (Bayiye vergi dairesine dava açma hakkım olduğu için kesinlikle vergi dairesinden gelecek resmi ret yazısını tarafıma ulaştırmalarını söyledim. Bugün 06 Nisan 2021, hala elime ulaşan bir belge yok.)

    ASIL KISIM BUNDAN SONRA BAŞLIYOR. LÜTFEN DİKKATLİ OKUYUN. Biz 19 Mart Cuma günü Kia Kayalar Bayisine gittik.Satış müdürü Berna hanımla karşılıklı oturduk. Yanımda annem, babam, abim vardı. Ötv muafiyetimiz kabul edilmedi, hukuka aykırı iş yapıyor vergi dairesi ama biz sorunu 2 ila 4 hafta arasında çözeceğiz dedik. Süre istedik. Berna hanım da bize yardımcı olacağını, aracı en fazla 1 ay bekletebileceğini söyledi. Ama vergi dairesi aracı onaylamadığı için satış faturasını iptal etmesi gerektiğini, bu yüzden bizden imza alacağını, sorunu halledip geldiğimizde tekrar fatura kesileceğini, aracımızı beklettiğini söyledi. Biz de tamam dedik, imzamızı attık. Bakın aracımızda babamın engel durumuna ait aparatlar takılıydı ve bu aracın sigortası dahi tarafımızca yaptırılmıştı. BİZ DAHA 2 GÜN ÖNCE BU BAYİDEN ALIŞVERİŞ YAPIP BİR ARABA ALMIŞ MÜŞTERİYDİK, ALACAĞIZ DEDİĞİMİZ 2. ARABANIN DA NEREDEYSE TÜM PARASI BAYİDEYDİ. TÜM BU DURUM İÇERİSİNDE BİZE KARŞI BİR YANLIŞ YAPILMAZ DİYE DÜŞÜNEREK ARACIMIZI BIRAKTIK VE İSTANBULA DÖNDÜK.


    Öncelikle babamın ehliyetine kod ekletebilmek için durumu anlatır bir dilekçeyi Sağlık Bakanlığına yazdık, tekrar rapor almak istediğimizi belirttik.(hepsi resmi kayıtlarda mevcut) Daha sonra da beklemeye başladık. 2. Yol olarakta mevcut ehliyet ve sağlık raporumuzla bu aracı alıp alamayacağımızı 23 Mart Salı günü, Sakarya Vergi Dairesine sorduk. Vergi müdürüyle konuştum, bize aracı alabileceğimizi söylediler.(Resmi bir kurumla resmi bir hattan konuştuğum için telefon kayıtları mevcuttur). Ben de bu durumu derhal Kia Kayalar Otomotiv bayisi satış müdürü Bernaya ilettim. (güya aracı bekleteceklerini söyledikleri günden 4 gün sonra). Çünkü kendisi aracın ÖTV muafiyetini Sakarya Vergi Dairesine de sunabileceğimizi söylemişti (Konuşma kayıtları mevcut, firma yetkilileri yaptıkları rezaletle ile ilgili yapılan yorumlara verdikleri cevaplarda bizim araçtan vazgeçtimizi iddia ediyorlar. Böyle bir durum kesinlikle söz konusu değil. Biz vazgeçtimiz araçla ilgili niye satış müdürünüzle görüşmeye devam edelim, neden Sakarya Vergi Dairesine gidip araştırma yapalım?) .

    Aynı gün(23 Mart Salı), Kia Kayalar Bayisinden abİme bir telefon geldi. Babamın aracının parasını gönderen abimdi. Arayan Melek isimli bir çalışandı. Burada bir araç olduğunu, faturasının iptal edildiğini bu yüzden de parayı geri iade etmek zorunda olduklarını söyledi. Abim de aracı alacaklarını, bir sorun olmadığını, paranın kalabileceğini söyledi. Onlarda bu konuda bir sorun olmadığını, satış müdürüyle ne konuştuysak onun geçerli olduğunu ifade etmişler. Ben bunu öğrenir öğrenmez derhal Kia Kayalar Bayisini aradım. Parayı neden iade ettiklerini sordum. Fatura iptali sebebiyle dediler. Ben kesinlikle para kalsın, biz aracı alacağız, sorunu çözdük, arabaya yeniden fatura kesilecek hiç parayı iade etmeyin dedim. Tamam dediler, arkadaşlara da söyleyeceğiz dediler. BAKIN TAMAM DEDİLER, BANA SATIŞIN İPTAL OLDUĞUNU, ARACI BAŞKASINA SATTIKLARINI, BİZE ARAÇ SATAMAYACAKLARINI VS.. HİÇ BİR ŞEY SÖYLEMEDİLER. Bu konuşmanın telefon kayıtları mevcuttur. Fakat bu konuşmadan bir gün sonra parayı iade etmişler abimin hesabına. (Bugün farkettimki; bize parayı iade ettikleri gün bizim aracımızı başkasına satmışlar, onun da fotoğrafını Kia Kayalar Otomotiv instagram sayfasına koymuşlar.) Bize para yatınca ben, herhalde mecburlar parayı iade etmeye, demekki fatura iptali olunca böyle yapmak zorundalar, bi yanlış yapmazlar diye düşünüyorum. Çünkü biz daha geçen hafta bu bayinin müşterisi olmuşuz, araba almışız, diğer arabanın parasını yatırmışız, bize niye bir yanlış yapsınlarki diye düşünüyorum. Biz 27 Mart 2021 Cuma günü ehliyetimize gerekli kodu eklettik, ötv muafiyeti hakkında sorunu çözeceğim bekleyin dedikten sadece 1 hafta sonra, bayiye parayı iade etmeyin sorunu çözdük tekrar fatura kesilecek dediğim günden sadece 3 gün sonra bunu yaptık ve ben bayiyi aradım. Sorunu hallettik arabayı alıyoruz, tekrar fatura keselim dedim. Bana satış yetkilisinin döneceğini söylediler. Kimse dönmedi. Arayan soran kimse olmadı. Karşımda yetkili bile bulamadım. Zor bela oradaki güvenlik görevlisiyle konuşabildim. Ertesi gün tekrar aradım, yine karşıma güvenlik görevlisi çıktı. Artık kızdım, bağırdım çağırdım. 1 saat sonra güya aracı bekleteceğini söyleyen satış müdürü beni aradı, aracınız satılmış dedi. MEĞER ÇOKTAAN BİZİM SİGORTASINI YAPTIRDIĞIMIZ, ÜZERİNE BABAMIN ENGEL DURUMUNA GÖRE APARATLAR TAKILMIŞ OLAN ARACI BAŞKASINA SATMIŞLAR, BİZE HABER VERME GEREĞİ DAHİ DUYMAMIŞLAR. Ben hayatımda böyle rezil, böyle ahlaktan yoksun, böyle insanları mağdur eden bir firma görmedim. KİA Sportage aracımı çok sevdim ama bu bayiden araba aldığıma bin pişmanım.
    Şu an biz istediğimiz aracı ÖTV muafiyetli olarak hiçbir bayide bulamıyoruz. Ve bütün bayiler gelecek araçların ÖTV muafiyetinde olmama ihtimalinin yüksek olduğunu söylüyorlar. Babam engelli bir insan ve gerçekten bu süreçte çok mağdur oldu. Kia Kayalar Bayisi eğer bize aracı bekletemeyeceklerini söyleyip paramızı da hemen iade etselerdi biz başka bir bayiden hemen hafta araç bulup, onun kaporasını vererek opsiyonlar ve kodu eklettiğimiz Cuma gününe kadar bekleterek aracımızı alırdık. Fakat Kocaeli Kia Kayalar Bayisinin yaptığı düzenbazlık ve ticari ahlaksızlık sebebiyle bunu yapamadık.

    Olayın tamamı bundan ibarettir. Benim anlattıklarımın hepsinin tarihi saati belli, hepsini belgeyen konuşmalar, kayıtlar, şahitler vardır. Zaten hukuki yola da başvurduk. Buraya da insanlar bu bayinin yaptığı rezil ve ahlaksız işi bilsin diye yazıyoruz. İsteyen istediğine inansın. Diyecek lafım yok.




  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar olayın tüm detaylarını aşağıya ekliyorum.

    İyi günler. Ben İstanbulda yaşıyorum. 17 Mart 2021 tarihinde KİA’nın müşterisi oldum ve KİA 2020 model KİA Sportage Prestij paket bir araba aldım. Fakat bu arabayı aldığım Kocaeli Kia Kayalar Bayisi ile ilgili çok ciddi bir sorun yaşadık. Biz bu bayiden aynı anda biri kendime diğeri babama olmak üzere 2 araba almıştık, fakat bu bayi tarafından parasını ödediğimiz babamın aracı bizden habersiz bir şekilde başkasına satılmış durumda.

    Öncelikle başımızdan geçen olayı en başından en sonuna kadar anlatmak istiyorum.
    Öncelikle ben engelli bir vatandaşım. Engel durumuna göre bazı engellilere tanınan ÖTV muafiyetli araç alımı gibi bir hak mevcut. Bu hakka göre belirli şartlardaki araçları ÖTV’sini ödemeden alabiliyorum. Benim babamda aynı hakka sahip. Ben ve babam 2020 model KİA SPORTAGE PRESTİJ paket bir araç almaya karar verdik. Bunun için öncelikle İstanbuldaki KİA Tek Kar Bayisine gittik. Ben kendime orada bir araç beğendim, almaya karar verdim ama beğendiğim aracın siyah koltuklusu olmadığı için oradan almadım. İstanbulda bulamadığımız istediğimiz araçları Kocaeli Kia Kayalar Bayisi’nde bulduk. 9 Mart 2021 Salı günü Kia Kayalar Bayisi ile konuştuk. Daha araçları dahi görmeden iki araç için 20.000 TL kaparo gönderdik. (Banka dekontları mevcut). Daha sonra araçlarımızın geldiğine dair Kia Kayalar Bayisi satış müdürü Berna hanım tarafından araçların fotoğrafları 10 Mart 2021 Çarşamba günü bize atıldı. (Whatsapp yazışmaları ve fotoğraflar hala duruyor). Biz de 11 Mart 2021 Perşembe günü aracımızı görmek ve parasını ödemek için İstanbuldan kalktık ailecek kocaeliye gittik. Aldığımız iki aracın parasını da ödedik. SATIŞ İŞLEMLERİ YAPILDI. İKİ ARABANIN DA FATURASI KESİLDİ. 5-10 bin eksik bıraktıkki o da usulen, aracı teslim aldığımızda o kısmı da ödeyecektik. Buraya kadar her şey 3 gün içerisinde oldu. Biz bu süreçten sonra hem ben hem babam engelimize uygun olarak araçlarımıza tertibat taktırdık, 16 Mart 2021 Salı tarihinde araçlarımız TSE’nin onayından geçti ve KİA Kayalar Bayisi satış müdürü 17 Mart 2021 Çarşamba günü beni aradı. Bana benim aracımın ÖTV muafiyetinin kabul edildiğini, fakat babamın aracının kabul edilmediğini şu an gelip bir aracı teslim alabileceğimi söyledi. Biz de hemen İstanbuldan kalktık gittik Kayalar Bayisine. Ben o gün kendi aracımı teslim aldım. (ha bu arada benim aldığım araçta rezalet bir haldeydi, sıfır bir arabanın camlarında içten kalmış leke mi dersiniz, paspas yerlerinde bi dolu kir mi dersiniz artık siz düşünün) Daha sonra ben aynı gün içinde babamın hem oğlu hem de avukatı olarak vergi dairesindeki müdür yardımcıları ile görüşmeye gittim. Açıkça hukuk aykırı iş yaptıklarını, kanunu uygulamadıklarını belirttim. Onlarla konuştum, tartıştım. Israrla bizden babamın ehliyetinde 10.04 kodu bir kod istediler. Sonuç olarak ÖTV muafiyeti kabul edilmedi. (Bayiye vergi dairesine dava açma hakkım olduğu için kesinlikle vergi dairesinden gelecek resmi ret yazısını tarafıma ulaştırmalarını söyledim. Bugün 06 Nisan 2021, hala elime ulaşan bir belge yok.)

    ASIL KISIM BUNDAN SONRA BAŞLIYOR. LÜTFEN DİKKATLİ OKUYUN. Biz 19 Mart Cuma günü Kia Kayalar Bayisine gittik.Satış müdürü Berna hanımla karşılıklı oturduk. Yanımda annem, babam, abim vardı. Ötv muafiyetimiz kabul edilmedi, hukuka aykırı iş yapıyor vergi dairesi ama biz sorunu 2 ila 4 hafta arasında çözeceğiz dedik. Süre istedik. Berna hanım da bize yardımcı olacağını, aracı en fazla 1 ay bekletebileceğini söyledi. Ama vergi dairesi aracı onaylamadığı için satış faturasını iptal etmesi gerektiğini, bu yüzden bizden imza alacağını, sorunu halledip geldiğimizde tekrar fatura kesileceğini, aracımızı beklettiğini söyledi. Biz de tamam dedik, imzamızı attık. Bakın aracımızda babamın engel durumuna ait aparatlar takılıydı ve bu aracın sigortası dahi tarafımızca yaptırılmıştı. BİZ DAHA 2 GÜN ÖNCE BU BAYİDEN ALIŞVERİŞ YAPIP BİR ARABA ALMIŞ MÜŞTERİYDİK, ALACAĞIZ DEDİĞİMİZ 2. ARABANIN DA NEREDEYSE TÜM PARASI BAYİDEYDİ. TÜM BU DURUM İÇERİSİNDE BİZE KARŞI BİR YANLIŞ YAPILMAZ DİYE DÜŞÜNEREK ARACIMIZI BIRAKTIK VE İSTANBULA DÖNDÜK.


    Öncelikle babamın ehliyetine kod ekletebilmek için durumu anlatır bir dilekçeyi Sağlık Bakanlığına yazdık, tekrar rapor almak istediğimizi belirttik.(hepsi resmi kayıtlarda mevcut) Daha sonra da beklemeye başladık. 2. Yol olarakta mevcut ehliyet ve sağlık raporumuzla bu aracı alıp alamayacağımızı 23 Mart Salı günü, Sakarya Vergi Dairesine sorduk. Vergi müdürüyle konuştum, bize aracı alabileceğimizi söylediler.(Resmi bir kurumla resmi bir hattan konuştuğum için telefon kayıtları mevcuttur). Ben de bu durumu derhal Kia Kayalar Otomotiv bayisi satış müdürü Bernaya ilettim. (güya aracı bekleteceklerini söyledikleri günden 4 gün sonra). Çünkü kendisi aracın ÖTV muafiyetini Sakarya Vergi Dairesine de sunabileceğimizi söylemişti (Konuşma kayıtları mevcut, firma yetkilileri yaptıkları rezaletle ile ilgili yapılan yorumlara verdikleri cevaplarda bizim araçtan vazgeçtimizi iddia ediyorlar. Böyle bir durum kesinlikle söz konusu değil. Biz vazgeçtimiz araçla ilgili niye satış müdürünüzle görüşmeye devam edelim, neden Sakarya Vergi Dairesine gidip araştırma yapalım?) .

    Aynı gün(23 Mart Salı), Kia Kayalar Bayisinden abİme bir telefon geldi. Babamın aracının parasını gönderen abimdi. Arayan Melek isimli bir çalışandı. Burada bir araç olduğunu, faturasının iptal edildiğini bu yüzden de parayı geri iade etmek zorunda olduklarını söyledi. Abim de aracı alacaklarını, bir sorun olmadığını, paranın kalabileceğini söyledi. Onlarda bu konuda bir sorun olmadığını, satış müdürüyle ne konuştuysak onun geçerli olduğunu ifade etmişler. Ben bunu öğrenir öğrenmez derhal Kia Kayalar Bayisini aradım. Parayı neden iade ettiklerini sordum. Fatura iptali sebebiyle dediler. Ben kesinlikle para kalsın, biz aracı alacağız, sorunu çözdük, arabaya yeniden fatura kesilecek hiç parayı iade etmeyin dedim. Tamam dediler, arkadaşlara da söyleyeceğiz dediler. BAKIN TAMAM DEDİLER, BANA SATIŞIN İPTAL OLDUĞUNU, ARACI BAŞKASINA SATTIKLARINI, BİZE ARAÇ SATAMAYACAKLARINI VS.. HİÇ BİR ŞEY SÖYLEMEDİLER. Bu konuşmanın telefon kayıtları mevcuttur. Fakat bu konuşmadan bir gün sonra parayı iade etmişler abimin hesabına. (Bugün farkettimki; bize parayı iade ettikleri gün bizim aracımızı başkasına satmışlar, onun da fotoğrafını Kia Kayalar Otomotiv instagram sayfasına koymuşlar.) Bize para yatınca ben, herhalde mecburlar parayı iade etmeye, demekki fatura iptali olunca böyle yapmak zorundalar, bi yanlış yapmazlar diye düşünüyorum. Çünkü biz daha geçen hafta bu bayinin müşterisi olmuşuz, araba almışız, diğer arabanın parasını yatırmışız, bize niye bir yanlış yapsınlarki diye düşünüyorum. Biz 27 Mart 2021 Cuma günü ehliyetimize gerekli kodu eklettik, ötv muafiyeti hakkında sorunu çözeceğim bekleyin dedikten sadece 1 hafta sonra, bayiye parayı iade etmeyin sorunu çözdük tekrar fatura kesilecek dediğim günden sadece 3 gün sonra bunu yaptık ve ben bayiyi aradım. Sorunu hallettik arabayı alıyoruz, tekrar fatura keselim dedim. Bana satış yetkilisinin döneceğini söylediler. Kimse dönmedi. Arayan soran kimse olmadı. Karşımda yetkili bile bulamadım. Zor bela oradaki güvenlik görevlisiyle konuşabildim. Ertesi gün tekrar aradım, yine karşıma güvenlik görevlisi çıktı. Artık kızdım, bağırdım çağırdım. 1 saat sonra güya aracı bekleteceğini söyleyen satış müdürü beni aradı, aracınız satılmış dedi. MEĞER ÇOKTAAN BİZİM SİGORTASINI YAPTIRDIĞIMIZ, ÜZERİNE BABAMIN ENGEL DURUMUNA GÖRE APARATLAR TAKILMIŞ OLAN ARACI BAŞKASINA SATMIŞLAR, BİZE HABER VERME GEREĞİ DAHİ DUYMAMIŞLAR. Ben hayatımda böyle rezil, böyle ahlaktan yoksun, böyle insanları mağdur eden bir firma görmedim. KİA Sportage aracımı çok sevdim ama bu bayiden araba aldığıma bin pişmanım.
    Şu an biz istediğimiz aracı ÖTV muafiyetli olarak hiçbir bayide bulamıyoruz. Ve bütün bayiler gelecek araçların ÖTV muafiyetinde olmama ihtimalinin yüksek olduğunu söylüyorlar. Babam engelli bir insan ve gerçekten bu süreçte çok mağdur oldu. Kia Kayalar Bayisi eğer bize aracı bekletemeyeceklerini söyleyip paramızı da hemen iade etselerdi biz başka bir bayiden hemen hafta araç bulup, onun kaporasını vererek opsiyonlar ve kodu eklettiğimiz Cuma gününe kadar bekleterek aracımızı alırdık. Fakat Kocaeli Kia Kayalar Bayisinin yaptığı düzenbazlık ve ticari ahlaksızlık sebebiyle bunu yapamadık.

    Olayın tamamı bundan ibarettir. Benim anlattıklarımın hepsinin tarihi saati belli, hepsini belgeyen konuşmalar, kayıtlar, şahitler vardır. Zaten hukuki yola da başvurduk. Buraya da insanlar bu bayinin yaptığı rezil ve ahlaksız işi bilsin diye yazıyoruz. İsteyen istediğine inansın. Diyecek lafım yok.




  • cem_23 C kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar olayın tüm detaylarını aşağıya ekliyorum.

    İyi günler. Ben İstanbulda yaşıyorum. 17 Mart 2021 tarihinde KİA’nın müşterisi oldum ve KİA 2020 model KİA Sportage Prestij paket bir araba aldım. Fakat bu arabayı aldığım Kocaeli Kia Kayalar Bayisi ile ilgili çok ciddi bir sorun yaşadık. Biz bu bayiden aynı anda biri kendime diğeri babama olmak üzere 2 araba almıştık, fakat bu bayi tarafından parasını ödediğimiz babamın aracı bizden habersiz bir şekilde başkasına satılmış durumda.

    Öncelikle başımızdan geçen olayı en başından en sonuna kadar anlatmak istiyorum.
    Öncelikle ben engelli bir vatandaşım. Engel durumuna göre bazı engellilere tanınan ÖTV muafiyetli araç alımı gibi bir hak mevcut. Bu hakka göre belirli şartlardaki araçları ÖTV’sini ödemeden alabiliyorum. Benim babamda aynı hakka sahip. Ben ve babam 2020 model KİA SPORTAGE PRESTİJ paket bir araç almaya karar verdik. Bunun için öncelikle İstanbuldaki KİA Tek Kar Bayisine gittik. Ben kendime orada bir araç beğendim, almaya karar verdim ama beğendiğim aracın siyah koltuklusu olmadığı için oradan almadım. İstanbulda bulamadığımız istediğimiz araçları Kocaeli Kia Kayalar Bayisi’nde bulduk. 9 Mart 2021 Salı günü Kia Kayalar Bayisi ile konuştuk. Daha araçları dahi görmeden iki araç için 20.000 TL kaparo gönderdik. (Banka dekontları mevcut). Daha sonra araçlarımızın geldiğine dair Kia Kayalar Bayisi satış müdürü Berna hanım tarafından araçların fotoğrafları 10 Mart 2021 Çarşamba günü bize atıldı. (Whatsapp yazışmaları ve fotoğraflar hala duruyor). Biz de 11 Mart 2021 Perşembe günü aracımızı görmek ve parasını ödemek için İstanbuldan kalktık ailecek kocaeliye gittik. Aldığımız iki aracın parasını da ödedik. SATIŞ İŞLEMLERİ YAPILDI. İKİ ARABANIN DA FATURASI KESİLDİ. 5-10 bin eksik bıraktıkki o da usulen, aracı teslim aldığımızda o kısmı da ödeyecektik. Buraya kadar her şey 3 gün içerisinde oldu. Biz bu süreçten sonra hem ben hem babam engelimize uygun olarak araçlarımıza tertibat taktırdık, 16 Mart 2021 Salı tarihinde araçlarımız TSE’nin onayından geçti ve KİA Kayalar Bayisi satış müdürü 17 Mart 2021 Çarşamba günü beni aradı. Bana benim aracımın ÖTV muafiyetinin kabul edildiğini, fakat babamın aracının kabul edilmediğini şu an gelip bir aracı teslim alabileceğimi söyledi. Biz de hemen İstanbuldan kalktık gittik Kayalar Bayisine. Ben o gün kendi aracımı teslim aldım. (ha bu arada benim aldığım araçta rezalet bir haldeydi, sıfır bir arabanın camlarında içten kalmış leke mi dersiniz, paspas yerlerinde bi dolu kir mi dersiniz artık siz düşünün) Daha sonra ben aynı gün içinde babamın hem oğlu hem de avukatı olarak vergi dairesindeki müdür yardımcıları ile görüşmeye gittim. Açıkça hukuk aykırı iş yaptıklarını, kanunu uygulamadıklarını belirttim. Onlarla konuştum, tartıştım. Israrla bizden babamın ehliyetinde 10.04 kodu bir kod istediler. Sonuç olarak ÖTV muafiyeti kabul edilmedi. (Bayiye vergi dairesine dava açma hakkım olduğu için kesinlikle vergi dairesinden gelecek resmi ret yazısını tarafıma ulaştırmalarını söyledim. Bugün 06 Nisan 2021, hala elime ulaşan bir belge yok.)

    ASIL KISIM BUNDAN SONRA BAŞLIYOR. LÜTFEN DİKKATLİ OKUYUN. Biz 19 Mart Cuma günü Kia Kayalar Bayisine gittik.Satış müdürü Berna hanımla karşılıklı oturduk. Yanımda annem, babam, abim vardı. Ötv muafiyetimiz kabul edilmedi, hukuka aykırı iş yapıyor vergi dairesi ama biz sorunu 2 ila 4 hafta arasında çözeceğiz dedik. Süre istedik. Berna hanım da bize yardımcı olacağını, aracı en fazla 1 ay bekletebileceğini söyledi. Ama vergi dairesi aracı onaylamadığı için satış faturasını iptal etmesi gerektiğini, bu yüzden bizden imza alacağını, sorunu halledip geldiğimizde tekrar fatura kesileceğini, aracımızı beklettiğini söyledi. Biz de tamam dedik, imzamızı attık. Bakın aracımızda babamın engel durumuna ait aparatlar takılıydı ve bu aracın sigortası dahi tarafımızca yaptırılmıştı. BİZ DAHA 2 GÜN ÖNCE BU BAYİDEN ALIŞVERİŞ YAPIP BİR ARABA ALMIŞ MÜŞTERİYDİK, ALACAĞIZ DEDİĞİMİZ 2. ARABANIN DA NEREDEYSE TÜM PARASI BAYİDEYDİ. TÜM BU DURUM İÇERİSİNDE BİZE KARŞI BİR YANLIŞ YAPILMAZ DİYE DÜŞÜNEREK ARACIMIZI BIRAKTIK VE İSTANBULA DÖNDÜK.


    Öncelikle babamın ehliyetine kod ekletebilmek için durumu anlatır bir dilekçeyi Sağlık Bakanlığına yazdık, tekrar rapor almak istediğimizi belirttik.(hepsi resmi kayıtlarda mevcut) Daha sonra da beklemeye başladık. 2. Yol olarakta mevcut ehliyet ve sağlık raporumuzla bu aracı alıp alamayacağımızı 23 Mart Salı günü, Sakarya Vergi Dairesine sorduk. Vergi müdürüyle konuştum, bize aracı alabileceğimizi söylediler.(Resmi bir kurumla resmi bir hattan konuştuğum için telefon kayıtları mevcuttur). Ben de bu durumu derhal Kia Kayalar Otomotiv bayisi satış müdürü Bernaya ilettim. (güya aracı bekleteceklerini söyledikleri günden 4 gün sonra). Çünkü kendisi aracın ÖTV muafiyetini Sakarya Vergi Dairesine de sunabileceğimizi söylemişti (Konuşma kayıtları mevcut, firma yetkilileri yaptıkları rezaletle ile ilgili yapılan yorumlara verdikleri cevaplarda bizim araçtan vazgeçtimizi iddia ediyorlar. Böyle bir durum kesinlikle söz konusu değil. Biz vazgeçtimiz araçla ilgili niye satış müdürünüzle görüşmeye devam edelim, neden Sakarya Vergi Dairesine gidip araştırma yapalım?) .

    Aynı gün(23 Mart Salı), Kia Kayalar Bayisinden abİme bir telefon geldi. Babamın aracının parasını gönderen abimdi. Arayan Melek isimli bir çalışandı. Burada bir araç olduğunu, faturasının iptal edildiğini bu yüzden de parayı geri iade etmek zorunda olduklarını söyledi. Abim de aracı alacaklarını, bir sorun olmadığını, paranın kalabileceğini söyledi. Onlarda bu konuda bir sorun olmadığını, satış müdürüyle ne konuştuysak onun geçerli olduğunu ifade etmişler. Ben bunu öğrenir öğrenmez derhal Kia Kayalar Bayisini aradım. Parayı neden iade ettiklerini sordum. Fatura iptali sebebiyle dediler. Ben kesinlikle para kalsın, biz aracı alacağız, sorunu çözdük, arabaya yeniden fatura kesilecek hiç parayı iade etmeyin dedim. Tamam dediler, arkadaşlara da söyleyeceğiz dediler. BAKIN TAMAM DEDİLER, BANA SATIŞIN İPTAL OLDUĞUNU, ARACI BAŞKASINA SATTIKLARINI, BİZE ARAÇ SATAMAYACAKLARINI VS.. HİÇ BİR ŞEY SÖYLEMEDİLER. Bu konuşmanın telefon kayıtları mevcuttur. Fakat bu konuşmadan bir gün sonra parayı iade etmişler abimin hesabına. (Bugün farkettimki; bize parayı iade ettikleri gün bizim aracımızı başkasına satmışlar, onun da fotoğrafını Kia Kayalar Otomotiv instagram sayfasına koymuşlar.) Bize para yatınca ben, herhalde mecburlar parayı iade etmeye, demekki fatura iptali olunca böyle yapmak zorundalar, bi yanlış yapmazlar diye düşünüyorum. Çünkü biz daha geçen hafta bu bayinin müşterisi olmuşuz, araba almışız, diğer arabanın parasını yatırmışız, bize niye bir yanlış yapsınlarki diye düşünüyorum. Biz 27 Mart 2021 Cuma günü ehliyetimize gerekli kodu eklettik, ötv muafiyeti hakkında sorunu çözeceğim bekleyin dedikten sadece 1 hafta sonra, bayiye parayı iade etmeyin sorunu çözdük tekrar fatura kesilecek dediğim günden sadece 3 gün sonra bunu yaptık ve ben bayiyi aradım. Sorunu hallettik arabayı alıyoruz, tekrar fatura keselim dedim. Bana satış yetkilisinin döneceğini söylediler. Kimse dönmedi. Arayan soran kimse olmadı. Karşımda yetkili bile bulamadım. Zor bela oradaki güvenlik görevlisiyle konuşabildim. Ertesi gün tekrar aradım, yine karşıma güvenlik görevlisi çıktı. Artık kızdım, bağırdım çağırdım. 1 saat sonra güya aracı bekleteceğini söyleyen satış müdürü beni aradı, aracınız satılmış dedi. MEĞER ÇOKTAAN BİZİM SİGORTASINI YAPTIRDIĞIMIZ, ÜZERİNE BABAMIN ENGEL DURUMUNA GÖRE APARATLAR TAKILMIŞ OLAN ARACI BAŞKASINA SATMIŞLAR, BİZE HABER VERME GEREĞİ DAHİ DUYMAMIŞLAR. Ben hayatımda böyle rezil, böyle ahlaktan yoksun, böyle insanları mağdur eden bir firma görmedim. KİA Sportage aracımı çok sevdim ama bu bayiden araba aldığıma bin pişmanım.
    Şu an biz istediğimiz aracı ÖTV muafiyetli olarak hiçbir bayide bulamıyoruz. Ve bütün bayiler gelecek araçların ÖTV muafiyetinde olmama ihtimalinin yüksek olduğunu söylüyorlar. Babam engelli bir insan ve gerçekten bu süreçte çok mağdur oldu. Kia Kayalar Bayisi eğer bize aracı bekletemeyeceklerini söyleyip paramızı da hemen iade etselerdi biz başka bir bayiden hemen hafta araç bulup, onun kaporasını vererek opsiyonlar ve kodu eklettiğimiz Cuma gününe kadar bekleterek aracımızı alırdık. Fakat Kocaeli Kia Kayalar Bayisinin yaptığı düzenbazlık ve ticari ahlaksızlık sebebiyle bunu yapamadık.

    Olayın tamamı bundan ibarettir. Benim anlattıklarımın hepsinin tarihi saati belli, hepsini belgeyen konuşmalar, kayıtlar, şahitler vardır. Zaten hukuki yola da başvurduk. Buraya da insanlar bu bayinin yaptığı rezil ve ahlaksız işi bilsin diye yazıyoruz. İsteyen istediğine inansın. Diyecek lafım yok.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.