Şimdi Ara

Klima' Yakıta etkisi konusunda ki görüşler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
0
Favori
23.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar yazın gelmesiyle birlikte gerek evlerimizde olsun arabalarımızda olsun klimaları açmaya başladık.
    klıma motordan güç alıp zorladığı için fazla yaktırır derler,
    klıma arabadan 5 beygir çalar derler
    pencereler açık gidip arabanın içine rüzgarın ağırlığını almakla klımayı açıp gitmede ki yakıt farkı aynıdır diyenler çıktı birde
    bunların doğruuk payları var elbet ama bir klıma ne kadar yakar arkadaşlar bunu bir açıklığa kavuşturalım

    65 litrelik bir dizel araba olsun full dolu olsun içindeki yakıt bitene kadar da klıma açık olsun

    100km de klıma kapalıyken 5 litre yaksın bu arabanın yakıtına klıma ne kadar etki eder?



    _____________________________
    Attığım mesajlara cevap istiyorsanız Pm atınız




  • Dizel ve benzindeki klimalar aynı sanırım. Geçen gün klimayı açıyım dedim. Dururken açtım 0.6 L/H gösteren gösterge klimayı açmamla beraber 1.6 LT/H olarak gösterdi. Dizelde de bu 1.3 LT/H olsun. Malum dizel daha az yakıyo ya.
    _____________________________
  • 100 kmde 1 ila 1.5 litre fazla yakar
    _____________________________
    Fiat 500 L 1.3 mj rockstar

    Chery kimo 1.3 lusso
  • anlık tüketimde dizel aracımda 0.8 ile 1.5 arası geziniyor
    _____________________________
    New Astra Edition


    triger
  • quote:

    Orjinalden alıntı: clio_TR

    merhaba arkadaşlar yazın gelmesiyle birlikte gerek evlerimizde olsun arabalarımızda olsun klimaları açmaya başladık.
    klıma motordan güç alıp zorladığı için fazla yaktırır derler,
    klıma arabadan 5 beygir çalar derler
    pencereler açık gidip arabanın içine rüzgarın ağırlığını almakla klımayı açıp gitmede ki yakıt farkı aynıdır diyenler çıktı birde
    bunların doğruuk payları var elbet ama bir klıma ne kadar yakar arkadaşlar bunu bir açıklığa kavuşturalım

    65 litrelik bir dizel araba olsun full dolu olsun içindeki yakıt bitene kadar da klıma açık olsun

    100km de klıma kapalıyken 5 litre yaksın bu arabanın yakıtına klıma ne kadar etki eder?


    Öncelikle şu koyulaştırdığım yerden bahsedeyim. Discovery Channel'da Mithbusters (efsane avcıları) diye bir program var, meraklıları bilir. Bir defasında bu konuyu test etmişlerdi. Aynı aracı "pencere açık-klima kapalı" ve "kliama açık-pencere kapalı" olarak test etmişlerdi. Açık pencere ile giden araç kliması açık olandan az bir şey fazla yakmıştı.

    Fakat bu programda kullanılan araç kamyonet tarzı ve büyük motorlu bir araç olduğundan sonuç tartışılabilir. Ülkemizde çoğunlukla ufak motorlu araçlar kullanıldığından klima araç güçlerinden epey çalıyor ve yakıt tüketiminin artmasına sebep oluyor. Bana göre aynen senin yazdığın gibi eşit düzeyde etkisi var. Yani klima açık gitmekle pencere açık gitmek arasında bir fark olduğunu düşünmüyorum.

    Bu nedenle, pencere açık gidereken suratına sıcak rüzgar yiyerek ve dışarısının gürültüsünü dinleyerek gitmektense sesiz kabin içinde serin serin gitmek daha rahat bence. Etse etse 100 km'de 1 litre fark eder. Klimanın konforu ve getirdiği sürüş rahatlığınından fedarkarlık edecek bir miktar değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 23 Haziran 2008; 13:09:41 >
    _____________________________
    Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir




  • hem yakıta hem performansa direk etki eder.
    klimayı açınca arabanın motor sesi bile değişiyor.
    _____________________________
  • Benim kendi aracım için kmde 15-20 kuruş kadar bir ekstraya neden oluyor. 2.0 motor 8v.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kardeş senin araç kmde ne kadar yakıyor ki?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamay_aytam

    Benim kendi aracım için kmde 15-20 kuruş kadar bir ekstraya neden oluyor. 2.0 motor 8v.
  • Aracım lpg li. klima açık uzun yolda 165 kuruş civarı.99 Scenic rxt 2.0 8v 1400kg
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tamay_aytam

    Aracım lpg li. klima açık uzun yolda 165 kuruş civarı.99 Scenic rxt 2.0 8v 1400kg


    165 kuruş =1.65 ytl yapıyor sanırım 16.5 kuruş demek istedin
    _____________________________
  • Cebe etkisi oluyor ama o rahatlığa da hiç birşeyi değişmem varsın yarım litre daha çok yaksın napalım.
    _____________________________
    Hyundai I30 7DCT Style Design Pack
  • bende bi tek şu kuruşlara alışamadım


    quote:

    Orjinalden alıntı: GRANDE


    quote:

    Orjinalden alıntı: tamay_aytam

    Aracım lpg li. klima açık uzun yolda 165 kuruş civarı.99 Scenic rxt 2.0 8v 1400kg


    165 kuruş =1.65 ytl yapıyor sanırım 16.5 kuruş demek istedin
  • evet kusura bakmayın ytl yazsak ayrı kuruş yazsak ayrı dert. 16.5 doğrusu
    _____________________________
  • Miyth busters da denendi yanlız yukarda yazılanlar yanlış bilgilendirmesin iki kamyonet tarzı araçlara eşit litrede yakıt koyarak birinin camı açık dierinin kliması açık şekilde oval bi yarış pistinde tur atmaya başladılar CAMLARI AÇIK olan araç yanlış hatı 1-1.5 tur fazladan atabilmişti
  • Havanın sıcaklığı ve aracın içini tutmak istediğiniz sıcaklığa göre değişiyor. 30-35 derece arası hava sıcaklığında içerisini 20 derecelerde tutmaya çalışırsanız %20 gibi bir tüketim artışı olur. (5-5.5 litre yerine 6-6.5 litre yakarsınız.)
    Ben içerde üşümek istiyorum 18 derece olsun derseniz bu değer daha da artar. Yok işi abartmaya gerek yok 23 derece iyidir zaten klima çarpıyor derseniz daha da düşük olur.
    Bu bağlamda otomatik ya da dijital klimalar daha iyi oluyor. Çünkü içerisi istenen dereceye geldikten sonra klima çok çok az çalışarak, hatta yeri geldiğinde tamamen durarak bile içerisini aynı derecede tutmayı başarabiliyor.

    Klima kullanımının yakıt tüketimine etkisi kişinin klima kullanma alışkanlığına bağlı birazda...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//
  • Arabamın kullanım kılavuzunda %30 yakıt artışı olur yazıyo camlar açık iken %4 yazıyo çapraz cam açımı yapılmalı diyen kılavuzlarda var mesela ön sol cam arka sağ cam
    _____________________________
    CLİO SYMBOL 2003 1.5 dCi Authentique GP
  • klimasız seyahat zor ya. yakın yerlere giderken neysede.Uzun yolda klimasız olmuyor.battı balık yan gider yakarsa yaksın.
    ortalama 100 km yakıt tüketimini 1lt civarı artırıyor.100 km 3-3.5ytl masrafı var yani.
    _____________________________
  • bütün ek ekipmanlar motordan güç aldığı için ektra tüketim yaptırması doğaldır.Alternatörünüz bile güç çekildiği zaman üzerinde olluşan direnç nedeni ile motordan güç çekmektedir.Motorun ürettiği güçten ne kadar çekerseniz ve hızınızı korumak için gaza basarsanız yakıt tüketirsiniz.

    Klima konfordur ve bana göre her araç için gereklidir.Olsun da siz kullanmayın orası ayrı konu.
    yazın sıcak aylarına girdiğimiz günlerde ise KLİMA bir zorunluluktur. Dİkkatimizin arırılması için sıcaklığın ideal koşullarda tutulması ve gürültünün azalması sonucunda hem konfor hem de birim zamanda vucudunuzun harcadığı enerji mikatarınzıın kontrol altına alınması ile dikkatiniz önemlş oranda artacaktır.

    Bu durumu en iyi sollama yaparken hissedeceksiniz, tepki sürüsüni cidd iolarak etkileyen bu durum karşısında klima kullanmak biraz hatalı bir davranış olmaktadır.ben şahsen özellikle sollama yaparken karşıdan gelen aracın markasına tipine camlarının açık olup olmadığına bakarım , çünkü kafası rüzgar sesinden şişmiş ve sıcaktan dikkati dağılmış birisinin zamanında tepki vermesini beklemek doğru olmaz. Bu kadagoriye özellkle eski kamyonları da eklemek gerektiğini vurgulamak isterim.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • 65 litrelik depo 1000km götürse atıyorum 100km de 3.5 ytl fazla yakarsa klıma açıkken 1000km de 35ytl yapar buda ortalama 10 litre yapar yani 200km nizi yer demek oluyor değil mi yanlışım varsa düzeltin?
    _____________________________
    Attığım mesajlara cevap istiyorsanız Pm atınız
  • [Deleted by Admins]
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.