Şimdi Ara

KLİMA VAKUMU A DAN Z YE HERŞEY. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
637
Cevap
22
Favori
76.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    quote:

    Orijinalden alıntı: ASUSX51

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur

    quote:

    Orijinalden alıntı: ASUSX51

    Klima montajı hakkında akademik bir makale, yazarlardan biri de profesör. Vakumun 40 dakika yapılması gerektiğini yazmışlar. Bizim klimaya ne montajda ( o zamanlar böyle şeylerden haberimiz yoktu araştırmadan aldık) ne de tamire gidip geldikten sonra vakum yapıldı. Bu işlem bu kadar önemliyse niye yapmıyorlar acaba? Zor geliyor galiba. Ben Denizli'deyim, bu vakumlama işini söyletmeden yapan bir servis bilen varsa bana mesaj atabilir.

    Makale:
    http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/49e42d89c936aac_ek.pdf?dergi=854

    Bende Denizlideyim, Hangi markanın servisi?

    Ben ve iş yerinden bir abim bir marka klima aldık , ayrı bayiilerden aldık bana gelen servis vakumlama yapmadı diğer abime gelen başka servis vakumlama yaptı. Aynı marka ürünün servisleri bile farklı doğru yanlış uygulama yapabiliyor. Bilinç eğitim olayı

    Klima Arçelik, 6 yıl önce aldık, gelenler vakum yapmadılar, hangi mahalledeki servis bilmiyorum, servis fişini bulursam bakıp buraya yazarım. Geçenlerde bozuldu, mahalledeki Aktif Soğutmaya tamir ettirdik. Belki vakum yaparlar diye düşündüm, sonradan da boşver ne yaparlarsa yapsınlar karışma dedim :)) zaten yapmadılar. Süpürme yolu ile havayı dışarı attırdılar. Klima yeni ve inverter olsaydı belki ısrar ederdim.

    Aslında iş servislerde bitiyor. Bir prosedür uygulanmalı, işlemlerin gereği ne ise sıraıyla uygulanmalı, kurumsal firmaların buna dikkat etmesi lazım. Demekki hizmet içi eğitim şartmış Kimine bu vakum işlemi zor geliyor galiba. Böyle durumlarda genel merkeze bildirmek lazım. Siz hangi marka klima aldınız ve hangi servis geldi?

    Arkadaşım ne kurumsallığından bahsediyorsunuz.Bu işte asıl baş ağrıtanlar o kurumsal firmaların servisleri.Baksanıza en kurumsal,en eski kuruluşun servisinin kalitesini bir kenara bırakın,birde tel maşa taşeron kullanıyor.Ben size söyleyeyim kurumsal yerine satış servis bir arada hizmet vren bayilik teşkilat yapılanması olan firmalarla alış veriş yapın.Kurumsal dediğiniz firmalar 70-80 TL montaj parası veriyor servise ,o paraya montaj ancak bu kadar oluyor malesef.

    Benim demek istediğim de kurumsal firmaların bu konularda biraz daha dikkati olmaları. Bir daha Arçelik klima mı asla! Dediğiniz gibi satış ve servis yapan yerlerden almak en iyi çözüm. Forum sayesinde epey bilgi edindim. En son tamir ettirdiğimiz servis, yetişemediği zamanlarda Vestel servisine montajda yardım ediyormuş, taşeron dediğiniz bu olsa gerek. Şimdi küçük oda için klima alacağız, satış servis olayını birlikte yürüten yerlerden almayı düşünüyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur

    quote:

    Orijinalden alıntı: ASUSX51

    Klima Arçelik, 6 yıl önce aldık, gelenler vakum yapmadılar, hangi mahalledeki servis bilmiyorum, servis fişini bulursam bakıp buraya yazarım. Geçenlerde bozuldu, mahalledeki Aktif Soğutmaya tamir ettirdik. Belki vakum yaparlar diye düşündüm, sonradan da boşver ne yaparlarsa yapsınlar karışma dedim :)) zaten yapmadılar. Süpürme yolu ile havayı dışarı attırdılar. Klima yeni ve inverter olsaydı belki ısrar ederdim.

    Aslında iş servislerde bitiyor. Bir prosedür uygulanmalı, işlemlerin gereği ne ise sıraıyla uygulanmalı, kurumsal firmaların buna dikkat etmesi lazım. Demekki hizmet içi eğitim şartmış Kimine bu vakum işlemi zor geliyor galiba. Böyle durumlarda genel merkeze bildirmek lazım. Siz hangi marka klima aldınız ve hangi servis geldi?

    Uğur marka aldım hocam, valla Denizlide 2 servisi varmış birisi yeni açılmış sırakapılarda bana gelen bu yeni açılan değildi, yeni açılan işini iyi yapmış zaten. Nasip işte sakınılan göze çöp batar hesabı :) Buzsan firmasından aldım. Bugün faturasını almaya gidersem servisin adını sanını öğreneyim.

    Evet bencede servislerde bitiyor ve hizmet içi eğitim şart. Her meslekte bu geçerli kendini geliştirmeyen öğrenmeyen adamın işi hep sakat olur :) Aslında bu takımdan sonra belge imzalatıyorlar ya o belgede yazmalı servis şu işlemi yaptımı bu işlemi yaptımı diye çek list olmalı ki bizde yapıp yapmadığını yazalım.



    O zaman Denizlide Uğur klima alacak olanlar yeni açılan servisten montaj yaptırmalı. Aslında montajdan sonra müşteri firma tarafından aranmalı, memnuniyet sorgulanmalı ama onu kim yapacak?

    Evet eğitim şart ama anlayana, o konuyu idrak etmesi lazım. Mbirol hocaya katılıyorum.

    Ekleme: Diğer oda için klima alacağız, bu firmadan almayı düşündük, bilinen bir yer, satış servis bir arada
    http://caglayanklima.denizliport.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egenin_efesi -- 10 Ağustos 2012; 18:16:35 >




  • Bugün alarko servis yetkilisiyle görüştüm, tabii vakum yapılacak dedi, 3 ekip vardı, sadece birinde vakum yoktu o da size denk gelmiş dedi...
    Birde kutudan darbe yemiş olarak çıkan dış ünite var. Servis biz merkezle görüştük, izmirden (idealesya.com) alıp, aras kargoyla gönderttiğiniz için kargo firmasıyla görüşün diyorlar dedi. Ben kapalı kutu, dışarıdan belli olmuyor, belki hep böyleydi kargoda olduğunun garantisi yokki dedim. Siz müşteri hizmetlerini arayıp şikayet kaydı açtırın dedi ama 444'lü numarada bir saattir müzik dinliyorum. :(
    Ne dersiniz, dış ünite çalışıyorsa kullanayı mı? Yoksa gerekirse tüketici heyeti vs sonucu çıkana kadar (yani yazı klimasız bitirerek) kullanmayayım mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inancg

    Bugün alarko servis yetkilisiyle görüştüm, tabii vakum yapılacak dedi, 3 ekip vardı, sadece birinde vakum yoktu o da size denk gelmiş dedi...
    Birde kutudan darbe yemiş olarak çıkan dış ünite var. Servis biz merkezle görüştük, izmirden (idealesya.com) alıp, aras kargoyla gönderttiğiniz için kargo firmasıyla görüşün diyorlar dedi. Ben kapalı kutu, dışarıdan belli olmuyor, belki hep böyleydi kargoda olduğunun garantisi yokki dedim. Siz müşteri hizmetlerini arayıp şikayet kaydı açtırın dedi ama 444'lü numarada bir saattir müzik dinliyorum. :(
    Ne dersiniz, dış ünite çalışıyorsa kullanayı mı? Yoksa gerekirse tüketici heyeti vs sonucu çıkana kadar (yani yazı klimasız bitirerek) kullanmayayım mı?

    Kutuda hasar, darp yoksa kargo firması sorumlu tutulamaz ki. Kapalı kutuda kendi kendine darbe olmaz herhalde.




  • Kutuda hasar yok ama karton sonuçta esnek bir şey, taşınırken kayıp bir şey çarpsa böyle bir göçme yapabilir ama kesin kargodan diyemem tabii.
    idealesya.com burada ne kadar sorumludur dersiniz?
  • Hocam bu işten birşey çıkmaz. Kargodan gelen ürünü kontrol ederek teslim almalıydınız.
  • Esnek bir şey ama hasar alsa kutuda da deforme olurdu. İçeride köpük vb. bir şey yok mu?
  • Kargodan gelen ürünü normalde kontrol ederek alırsın ama bu gibi ürünlerde kutuyu servisin açması gerekiyor garanti için, o yüzden de servis gelene kadar açmadım. Bu öyle bir şeyki, kapağı açıp şöyle bir bakarak göremezsinki, kutudan çıkarman lazım...
  • Alarko müşteri hizmetleri aldığınız yere söyleyin dedi. Ben de onlar servis değişimi sağlıyor diyorlar dedim. Kayıt açtı, geri döneceğiz dedi.
  • su an montaj yapılıyor, adam vakumlama 2 dk sürüyor diyor :D 40 dk diyenler var, nedir bunun olması gereken süresi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkozgen

    su an montaj yapılıyor, adam vakumlama 2 dk sürüyor diyor :D 40 dk diyenler var, nedir bunun olması gereken süresi.

    Vakum cihazına göre değişir ama 1-2 dk.'da olmaz diyorlar.
  • Bende taktım bu vakuma, arkadaş ciğerinimi sökecez bu aletin 30-40 dakka vakumlayacak hava yoksa vakumda olmaz zaten , sömürüp bakır borularımı ezdirecez ne yapacaz bende bunu merak ediyorum tamam içerdeki hava boşlatılacak ama hepten 30-40 dakka ne yapılacak bende şaştım kaldım bu işe :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-calibur -- 10 Ağustos 2012; 14:02:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nétwork

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenkozgen

    su an montaj yapılıyor, adam vakumlama 2 dk sürüyor diyor :D 40 dk diyenler var, nedir bunun olması gereken süresi.

    Vakum cihazına göre değişir ama 1-2 dk.'da olmaz diyorlar.

    ben internette 60 dk ye kadar yapanlar varmıs diyince 15 dk falan yaptı vakumlama, tabi bana vakumlama dedi ama heralde doğru söylemiştir
  • Buradaki konu iyi ki açılmış yoksa klima montajında vakumlama nedir haberim bile yoktu.

    5 sene önce montaja geldiklerinde kimse vakumlama falan yapmamıştı ama taşındım ve geçen gün
    Vestel'den klima aldım ve montaj kağıdına "müşteri vakumlama istiyor" diye yazdırdım bir kopyası da bende.
    Bunu bilerek yazdırdım çünkü gelecek servisin ben söylemeden yapar mı yapmaz mı muhabbetine girmek
    istemiyorum, adam yanında aletini getirsin ki başında duracağım için neyi nasıl yapacak görebileyim. Yoksa
    gelecekti montajcı amcam yok vakumlama aleti getirdin mi yok bana diyecek gerek yok bilmem ne, vakit
    kazanmak için peşinen bu talebimi ilettim. Artık beklemedeyim.
  • Vestel çözüm merkezine de yapmış olduğum mail yağmurundan sonra bugün ki telefon görüşmemde. Vakum konusunda bir bülten oluşturacaklarını. Vestel olarak servisleri vakum konusunda şimdiye kadar hep uyardıklarını ve isteğim doğrultusunda işlem yapacaklarını söylediler.

    Gel gelelim vestel servisi müşteri hizmetleri ne anlar, 25 mt altı mesafelerde vakum yapılmaz diyor. Bakalım anlaşabilecekler mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Antika.

    Vakum bilmiyodunuz, klimada klima değil ona vakuma gerek yok


    Daha önce Vestel klima kullandım sorunum yoktu, şu anda oturmakta olduğum binada bir çok komşum da Vestel kullanıyor,
    onlara da sorum herhangi bir problem yaşamamışlar. Ben de isterim Daikin alayım lâkin bu bir yerde de bütçe meselesi değerli
    kardeşim.
  • Yok arkadaşlar. Vestel'e attığım mailler yaptığım telefon görüşmeleri nafile. Müşteri hizmetleri ve çözüm merkezindeki teknikerler bana hak veriyor vakum yapılması için servisle iletişim kuruyorlar gerisi yok. Artık hukuki yollardan çözmeyi düşünüyorum. Ayıplı hizmet nedeniyle tüketici haklarına başvuracağım.

    quote:

    Ayıplı Hizmet

    Bir hizmet karşılığında ödemede bulunduysanız (örneğin kuru temizleme, ayakkabı tamiri, kargo hizmeti vs.) o hizmetin tam olarak yerine getirilmesini isteme hakkına sahipsiniz demektir.

    4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, satın aldığınız hizmet, reklam ve ilanlarda belirtilen, hizmeti sunan tarafından size vaadedilen, sözleşmede yazılı olan standartlarına ya da teknik kurallarına uygun değilse, yararlanma amacı bakımından değerini ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeriyorsa ayıplı hizmet demektir.


    Satın aldığınız hizmetin açık ayıp taşıdığını anlamanız halinde hizmetin yerine getirildiği tarihten itibaren 30 gün içinde durumu hizmet sağlayana bildirmeniz gerekmektedir.

    Daha uzun bir süre için garanti verilmemişse ve ayıp daha sonradan ortaya çıkmış olsa bile ayıplı hizmetten dolayı yapılacak talepler hizmetin yerine getirilmesinden itibaren 2 yıllık zamanaşımına tabidir. Örneğin çatınızı tamir ettirdikten sonra yağmur yağdığında çatınız yine akıyorsa, bu durumda :

    1- Ödediğiniz bedelin iade edilmesini,
    2- Hizmetin yeniden görülmesini,
    3- Ayıp oranında bedel indirimini isteme haklarınız vardır.

    Hizmeti sunan sağlayıcı seçtiğiniz talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    Hizmet sağlayıcı, bayi, acente ya da kredi veren ayıplı hizmetin neden olduğu zararlardan sorumludur.

    Sunulan hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi, bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

    Bu haklarınızdan biri ile birlikte ayıplı hizmetlerin neden olduğu bir zarar varsa, bu zararın tazmin edilmesini de isteyebilirsiniz.

    Uğradığınız zararlardan dolayı tazminat talepleriniz ise 3 yıllık zamanaşımına tabidir.

    Hizmet alımında mümkünse yazılı bir sözleşme yapınız ve bir nüshasını mutlaka alınız. Verilen hizmetin ayıplı olduğunu anladığınızda, hizmeti satın aldığınız firmaya başvurarak şikayetinizi sözlü veya yazılı olarak bildiriniz.

    Kaynak : Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müd. Tüketici Rehberi




  • Cihazımı aldığımda malesef Vakumlama olayı yapılmadı, süpürge metodu kullanıldı :) Cihazla birlikte kutudan hem kullanım kılavuzu hemde montaj kılavuzu çıkmıştı. Cihaz ve servis aynı anda geldiğinden montaj kılavuzunu o zaman okuma fırsatım olmamıştı. Zaten kimse herhalde durun bir montaj kılavuzunu okuyayım deyip servisi bekletmez :) Kılavuzda açık açık yazıyor, neden bunu SERVİS olan insanlar okumazlar , okusalarda işlerine gelmez.

    Ekteki resimde yazıyor vakumlama olayının faydaları ve vakumlamamanın zararları.

     KLİMA VAKUMU A DAN Z YE HERŞEY.


    Dikkatinizi çektiyse boru uzunluğu 5 metreden fazla ise cihazın BTU suna göre extra yüklenecek gazdan da bahsediliyor.

    NOT: Bu resim 24000 BTU montajından extra gaz miktarı diğerlerinde 9000 de 20 g/m 12000 de 30g/m 18000 lik yazmamış herhalde 35 g/m 24000 BTU da yukardaki gibi 40g/m



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-calibur -- 12 Ağustos 2012; 0:23:43 >




  • @x-calibur servisler zaten üretici tarafından vakum konusunda eğitim alıyor. Eğitim aldıkları halde uygulayan yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mat35

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerem

    @x-calibur servisler zaten üretici tarafından vakum konusunda eğitim alıyor. Eğitim aldıkları halde uygulayan yok.

    egitim aldıklarına eminmisiniz.

    Bana eğitim almayanları düştü herhalde




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.