Şimdi Ara

KLİMA VAKUMU A DAN Z YE HERŞEY. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
637
Cevap
22
Favori
76.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Vakumlama isi cok mu abartılıyor acaba.

    Bir tanıdık mitsubishi klima aldı bugun takılmıs ama vakum yapmamıslar. İstemedikten sonra hicbir firma bu isi yapmıyor. Sızdırmazlık testi yapmıyor. Giris cıkıs sıcaklık farkına bakmıyorlar vs vs. Herkes bir nevi sallama is yapıyor. Vakumlama bu derece önemli hayati bir islem olsa ortalık azıralı klimalardan gecilmezdi. İnsanın kafasını karıstıran bir durum.




    hiç şakası yoktur. forumu iyi okursanız yerli yabancı tüm firmalar klimanın canı olduğunu söylüyor.. ilk sayfada bir vakum videsou var kamerhan 55 arkadşın yazısı yabancı siteden alınma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klimavekombi

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhabalar ,
    Gecen vestel klima montajimiz yapildi.Burdan vakum konusunu gordum ve bizde yapilmadigini farkettim.servisi tekrar cagirdim hic ikilemeden gelelim yapalim dediler.kabahatlerini biliyorlar.
    sormak istedigim sudur , 15 lik bir klimanin cikis hava sicakligi kac derece olmalidir?
    Araba klimasini bir usta dijital termometre ile olcmustu.bende is bittikten sonra klima cikis sicakligini test edecegim.
    Saygilar

    en fazla 8 derece

    Ustam en fazla derken , 8'den dusuk mu olmali yoksa yuksek mi?
    bizimki 14 derece gibi ufluyor su an.
    ne anlama gelir bu?

    14 derece fazladır hocam. servis şart. ne kadar düşük o kadar iyi. derece ne kadar düşük olursa o kadar soğuk üflüyor demektir. 2 dereceyi görenler var.

    yüksek fan hızında en fazla 11 dir.

    gerçek performansı vermediği anlamına gelir hocam

    Eyvallah cok tesekkur ederim.
    Servisin basina eksiyelim bakalim.

    rica ederim hocam. sonucu bildirirseniz sevinirim

    özür dileyerek birşey söylemek istiyorum ölçüm yaparken giriş ve çıkış sıcaklığı arasındaki farka bakılır. sadece çıkış sıcaklığına bakarsanız yanılırsınız.

    fark 15 lik bi klima icin kabaca kac derece olmali peki 1 2 ve 3 fan derecesinde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klimavekombi

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhabalar ,
    Gecen vestel klima montajimiz yapildi.Burdan vakum konusunu gordum ve bizde yapilmadigini farkettim.servisi tekrar cagirdim hic ikilemeden gelelim yapalim dediler.kabahatlerini biliyorlar.
    sormak istedigim sudur , 15 lik bir klimanin cikis hava sicakligi kac derece olmalidir?
    Araba klimasini bir usta dijital termometre ile olcmustu.bende is bittikten sonra klima cikis sicakligini test edecegim.
    Saygilar

    en fazla 8 derece

    Ustam en fazla derken , 8'den dusuk mu olmali yoksa yuksek mi?
    bizimki 14 derece gibi ufluyor su an.
    ne anlama gelir bu?

    14 derece fazladır hocam. servis şart. ne kadar düşük o kadar iyi. derece ne kadar düşük olursa o kadar soğuk üflüyor demektir. 2 dereceyi görenler var.

    yüksek fan hızında en fazla 11 dir.

    gerçek performansı vermediği anlamına gelir hocam

    Eyvallah cok tesekkur ederim.
    Servisin basina eksiyelim bakalim.

    rica ederim hocam. sonucu bildirirseniz sevinirim

    özür dileyerek birşey söylemek istiyorum ölçüm yaparken giriş ve çıkış sıcaklığı arasındaki farka bakılır. sadece çıkış sıcaklığına bakarsanız yanılırsınız.

    fark 15 lik bi klima icin kabaca kac derece olmali peki 1 2 ve 3 fan derecesinde?

    bu konuya bende takılıyorum. izninizle bende klimave kombi hocamıza sorim.. hocam, takıntım var konuya geçen yıldan o açıdan soruyorum.

    mesela bu linkte birol ustanın eski yazılarından birisi var foto yapıp basmıştım.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=61206155

    siz artık bir yorum yaparsınız.




  • Sn.9.köy,

    http://www.youtube.com/watch?v=PdMRVO_NOz4&NR=1 bu videoda vakum olayı falan yok. Bu sizin paylaştığınız video, burada yöntem farklımı?_
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9köy

    quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Vakumlama isi cok mu abartılıyor acaba.

    Bir tanıdık mitsubishi klima aldı bugun takılmıs ama vakum yapmamıslar. İstemedikten sonra hicbir firma bu isi yapmıyor. Sızdırmazlık testi yapmıyor. Giris cıkıs sıcaklık farkına bakmıyorlar vs vs. Herkes bir nevi sallama is yapıyor. Vakumlama bu derece önemli hayati bir islem olsa ortalık azıralı klimalardan gecilmezdi. İnsanın kafasını karıstıran bir durum.




    hiç şakası yoktur. forumu iyi okursanız yerli yabancı tüm firmalar klimanın canı olduğunu söylüyor.. ilk sayfada bir vakum videsou var kamerhan 55 arkadşın yazısı yabancı siteden alınma.

    Ben de forumun yonlendirmesi ile rica minnet 15 dk vakum yaptırdım. Bizim gibi kac kisi var. 100 klimadan kac tanesi vakumlanıyor dersiniz.
    Vakum mu o ne diyen cok fazla. Durum bu iken dedigim gibi surekli arızalanan klima sikayetleri dolar tasardı. Ama genel bakınca heryer klima dolu ve tıkır tıkır calısıyor.
    Vakum yapılmalı ama yapılmaz ise arıza yapma ihtimali olabilir mi demeli yok illaki basınız artık dertte hem performans gitti hemde kompresor gecmis olasunmu demeliyiz.

    Bugun mitsubishi klima vakumsuz sekilde devreye alınmıs ve püfür püfür calısmaya baslamıs. Simdi bu klima her an gidebilirmi o gözlemi bakalım, yoksa yıllarca sorun cıkarmadan tıkır tıkır calısma ihtimali varmı. Kesin bir tespit olmalı. Servisler bu sekilde yıllardır calısıyor. Su anda ortalık dagılmıs, bozulmus bir suru kompresorle dolu olmalıydı. Ama bakıyorum mesela sirketlerde kimsenin umrunda olmayan bir suru klima var calısan, bakımsız kendi halinde perisan ama yıllardır tıkır tıkır calısıyor. Vakum yapıldıgını hicmi hic sanmıyorum. Bası bos kendi halinde klimalar senede bir servis belki cagırılır bakım yaptırılır.

    Vakum önemli ama hayati derecedemi önem tasıyor. Yoksa ihtimaller dahilindemi konusuluyor. Aynı sartlarda 2 klimadan biri vakumlu digeri vakumsuz kurulduysa nasıl bir sonuc ortaya cıkar. Bu sekilde bir test yapılmısmı acaba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    quote:

    Orijinalden alıntı: 9köy

    quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Vakumlama isi cok mu abartılıyor acaba.

    Bir tanıdık mitsubishi klima aldı bugun takılmıs ama vakum yapmamıslar. İstemedikten sonra hicbir firma bu isi yapmıyor. Sızdırmazlık testi yapmıyor. Giris cıkıs sıcaklık farkına bakmıyorlar vs vs. Herkes bir nevi sallama is yapıyor. Vakumlama bu derece önemli hayati bir islem olsa ortalık azıralı klimalardan gecilmezdi. İnsanın kafasını karıstıran bir durum.




    hiç şakası yoktur. forumu iyi okursanız yerli yabancı tüm firmalar klimanın canı olduğunu söylüyor.. ilk sayfada bir vakum videsou var kamerhan 55 arkadşın yazısı yabancı siteden alınma.

    Ben de forumun yonlendirmesi ile rica minnet 15 dk vakum yaptırdım. Bizim gibi kac kisi var. 100 klimadan kac tanesi vakumlanıyor dersiniz.
    Vakum mu o ne diyen cok fazla. Durum bu iken dedigim gibi surekli arızalanan klima sikayetleri dolar tasardı. Ama genel bakınca heryer klima dolu ve tıkır tıkır calısıyor.
    Vakum yapılmalı ama yapılmaz ise arıza yapma ihtimali olabilir mi demeli yok illaki basınız artık dertte hem performans gitti hemde kompresor gecmis olasunmu demeliyiz.

    Bugun mitsubishi klima vakumsuz sekilde devreye alınmıs ve püfür püfür calısmaya baslamıs. Simdi bu klima her an gidebilirmi o gözlemi bakalım, yoksa yıllarca sorun cıkarmadan tıkır tıkır calısma ihtimali varmı. Kesin bir tespit olmalı. Servisler bu sekilde yıllardır calısıyor. Su anda ortalık dagılmıs, bozulmus bir suru kompresorle dolu olmalıydı. Ama bakıyorum mesela sirketlerde kimsenin umrunda olmayan bir suru klima var calısan, bakımsız kendi halinde perisan ama yıllardır tıkır tıkır calısıyor. Vakum yapıldıgını hicmi hic sanmıyorum. Bası bos kendi halinde klimalar senede bir servis belki cagırılır bakım yaptırılır.

    Vakum önemli ama hayati derecedemi önem tasıyor. Yoksa ihtimaller dahilindemi konusuluyor. Aynı sartlarda 2 klimadan biri vakumlu digeri vakumsuz kurulduysa nasıl bir sonuc ortaya cıkar. Bu sekilde bir test yapılmısmı acaba.

    ciğerlerinize hava yerine sigara dumanı çekmek gibi düşünün. zamanla zararı görülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klimavekombi

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhabalar ,
    Gecen vestel klima montajimiz yapildi.Burdan vakum konusunu gordum ve bizde yapilmadigini farkettim.servisi tekrar cagirdim hic ikilemeden gelelim yapalim dediler.kabahatlerini biliyorlar.
    sormak istedigim sudur , 15 lik bir klimanin cikis hava sicakligi kac derece olmalidir?
    Araba klimasini bir usta dijital termometre ile olcmustu.bende is bittikten sonra klima cikis sicakligini test edecegim.
    Saygilar

    en fazla 8 derece

    Ustam en fazla derken , 8'den dusuk mu olmali yoksa yuksek mi?
    bizimki 14 derece gibi ufluyor su an.
    ne anlama gelir bu?

    14 derece fazladır hocam. servis şart. ne kadar düşük o kadar iyi. derece ne kadar düşük olursa o kadar soğuk üflüyor demektir. 2 dereceyi görenler var.

    yüksek fan hızında en fazla 11 dir.

    gerçek performansı vermediği anlamına gelir hocam

    Eyvallah cok tesekkur ederim.
    Servisin basina eksiyelim bakalim.

    rica ederim hocam. sonucu bildirirseniz sevinirim

    özür dileyerek birşey söylemek istiyorum ölçüm yaparken giriş ve çıkış sıcaklığı arasındaki farka bakılır. sadece çıkış sıcaklığına bakarsanız yanılırsınız.

    fark 15 lik bi klima icin kabaca kac derece olmali peki 1 2 ve 3 fan derecesinde?

    cihaz kapasitesi hiç önemli değil 17 - 19 derece normalidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9köy

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klimavekombi

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhabalar ,
    Gecen vestel klima montajimiz yapildi.Burdan vakum konusunu gordum ve bizde yapilmadigini farkettim.servisi tekrar cagirdim hic ikilemeden gelelim yapalim dediler.kabahatlerini biliyorlar.
    sormak istedigim sudur , 15 lik bir klimanin cikis hava sicakligi kac derece olmalidir?
    Araba klimasini bir usta dijital termometre ile olcmustu.bende is bittikten sonra klima cikis sicakligini test edecegim.
    Saygilar

    en fazla 8 derece

    Ustam en fazla derken , 8'den dusuk mu olmali yoksa yuksek mi?
    bizimki 14 derece gibi ufluyor su an.
    ne anlama gelir bu?

    14 derece fazladır hocam. servis şart. ne kadar düşük o kadar iyi. derece ne kadar düşük olursa o kadar soğuk üflüyor demektir. 2 dereceyi görenler var.

    yüksek fan hızında en fazla 11 dir.

    gerçek performansı vermediği anlamına gelir hocam

    Eyvallah cok tesekkur ederim.
    Servisin basina eksiyelim bakalim.

    rica ederim hocam. sonucu bildirirseniz sevinirim

    özür dileyerek birşey söylemek istiyorum ölçüm yaparken giriş ve çıkış sıcaklığı arasındaki farka bakılır. sadece çıkış sıcaklığına bakarsanız yanılırsınız.

    fark 15 lik bi klima icin kabaca kac derece olmali peki 1 2 ve 3 fan derecesinde?

    bu konuya bende takılıyorum. izninizle bende klimave kombi hocamıza sorim.. hocam, takıntım var konuya geçen yıldan o açıdan soruyorum.

    mesela bu linkte birol ustanın eski yazılarından birisi var foto yapıp basmıştım.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=61206155

    siz artık bir yorum yaparsınız.

    ya şimdi derin konulara girip küstahlık yapmak istemezdim ama kendimi buna zorunlu hissettim. ısı transferi denen bir olay var. örneğin kendine sor neden bu insanlar klimalarda çeşitli gazların bileşimini kullanıyorlar. cevap çok basit ısı absorbe düzeyini arttırmak için. yani her gazın molleküllerinin ısıyı taşıma kapasitesi vardır. ortamdaki hava yerine başka gaz kullanamadığımıza göre demekki havanın ısıyı taşıma kapasitesi sabittir. klima serpantinleri zaten alüminyum plakalarla max transferi sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir. cihaza 32 derece hava girerse 15 derece olarak çıkacaktır. cihaza 20 derce hava girerse 3 derece olarak çıkacaktır. klimalar zaten havayı bu yüzen sirküle ederler 10dk da ortam sıcaklığı 32 den 25 e inerse (atıyorum örnek) sonraki 10 dk da 18 dereceye düşecektir mantık bu yönde. ortam sıcaklığı 35 derece iken çıkış sıcaklığı 8 derece olan cihaz imkansızdır. termodinamiğin kanunlarına aykırıdır. böyle bir gaz icad edilmemiştir. (şoklamak için gücü arttırılmış cihazları karıştırmayın enerji tüketimi orda maksimumdur. termodinamiğin 0.kanunu hiç bir enerji yoktan var edilemez.)




  • birde şu var en az 15dk vakum diyorlar ya... dakikada 300lt hava çekende var dakikada 15lt hava çekende var bu süre kadar saçma birşey duymadım. bu işin en güzeli vakum pompasındaki ses değişikliği takip etmektir cihaz zorlanmaya başlayınca devir düşer sende kapatırsın vakum işi biter bu kadar basit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Ahada buraya bakın...



    Abilerim ve ustalarım bu adamın yaptığı vakumdan ne hayır beklersiniz ki ? Olay çok basit mutlaka sizinde başınıza gelmiştir.

    Vakum yaparken yandaki kör tapaları kapamazsanız o cihaz vakumdayken oradan havayı içine çeker yani onlar toz kaçmasın diye kapakcık vana falan değil onlar kör tapa. Hem vakumda hemde cihazın gazı açıldıktan sonra iyice sıkılması şarttır. Çok gaz kaçakları görüldü böyle. Hatta bir gün test etmek istiyorsanız bazı klimalarda vakumu yaptıktan sonra gazı açmak için o tapaları açtığınızda elinizi vananın ağzını kaplıcak şekilde parmak ucunuzla dokundurun içine çektiğini görüceksiniz...

    Ayrıca bu olay genelde gazı açarken de içine çekiyorsa hızlı açmanız gazın en az seviyede o yarı bozuk vanadan kaçmasını sağlar yani. Öyle kaçakda varsa siz tapaları sıkmayarak(kör tapaları) gazın kaçmasına sebebiyet vermiş oluyorsunuz bilginize.

    Gazı açarken biz önce basma borusu(yani küçük vana)'yı çok az açıp anında kaparız bunun da amacı cihazda tıkanıklık olup olmadığını görmek. Çünkü biz vakumu emişe bağlarız cihaza basmadan gazı verince bütün sistemi dolanır bir kırık yada tıkanıklık yoksa monometredeki değerin yükseldiğini görürsünüz. Ama gazı çok aşırı açarsanızda boruda kırık varsa aşırı basınç oluşacağından gaz her halikarda az da olsa geçer monometre yükselir sizde sıkıntı yok sanarsınız. Her şey ayarında güzel...




  • hımmm diyim ama ileri gitmiyim fazla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gok.olmez

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Ahada buraya bakın...



    Abilerim ve ustalarım bu adamın yaptığı vakumdan ne hayır beklersiniz ki ? Olay çok basit mutlaka sizinde başınıza gelmiştir.

    Vakum yaparken yandaki kör tapaları kapamazsanız o cihaz vakumdayken oradan havayı içine çeker yani onlar toz kaçmasın diye kapakcık vana falan değil onlar kör tapa. Hem vakumda hemde cihazın gazı açıldıktan sonra iyice sıkılması şarttır. Çok gaz kaçakları görüldü böyle. Hatta bir gün test etmek istiyorsanız bazı klimalarda vakumu yaptıktan sonra gazı açmak için o tapaları açtığınızda elinizi vananın ağzını kaplıcak şekilde parmak ucunuzla dokundurun içine çektiğini görüceksiniz...

    Ayrıca bu olay genelde gazı açarken de içine çekiyorsa hızlı açmanız gazın en az seviyede o yarı bozuk vanadan kaçmasını sağlar yani. Öyle kaçakda varsa siz tapaları sıkmayarak(kör tapaları) gazın kaçmasına sebebiyet vermiş oluyorsunuz bilginize.

    Gazı açarken biz önce basma borusu(yani küçük vana)'yı çok az açıp anında kaparız bunun da amacı cihazda tıkanıklık olup olmadığını görmek. Çünkü biz vakumu emişe bağlarız cihaza basmadan gazı verince bütün sistemi dolanır bir kırık yada tıkanıklık yoksa monometredeki değerin yükseldiğini görürsünüz. Ama gazı çok aşırı açarsanızda boruda kırık varsa aşırı basınç oluşacağından gaz her halikarda az da olsa geçer monometre yükselir sizde sıkıntı yok sanarsınız. Her şey ayarında güzel...

    İstisna olarak belirteyim emisyon vana kapağı kaybolmuş bir demontaj yapmıştım kapak bulamadım neyse benim alışveriş yaptığım bakkal yer aynı zamanda kaçarsa gazı basarız yine kapak bulana kadar demiştim öyle kaldı zamanında 2007 diye hatırlıyorum ve ara sıra bakıyorum klimaya performansı yerinde hala.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gok.olmez

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Ahada buraya bakın...



    Abilerim ve ustalarım bu adamın yaptığı vakumdan ne hayır beklersiniz ki ? Olay çok basit mutlaka sizinde başınıza gelmiştir.

    Vakum yaparken yandaki kör tapaları kapamazsanız o cihaz vakumdayken oradan havayı içine çeker yani onlar toz kaçmasın diye kapakcık vana falan değil onlar kör tapa. Hem vakumda hemde cihazın gazı açıldıktan sonra iyice sıkılması şarttır. Çok gaz kaçakları görüldü böyle. Hatta bir gün test etmek istiyorsanız bazı klimalarda vakumu yaptıktan sonra gazı açmak için o tapaları açtığınızda elinizi vananın ağzını kaplıcak şekilde parmak ucunuzla dokundurun içine çektiğini görüceksiniz...

    Ayrıca bu olay genelde gazı açarken de içine çekiyorsa hızlı açmanız gazın en az seviyede o yarı bozuk vanadan kaçmasını sağlar yani. Öyle kaçakda varsa siz tapaları sıkmayarak(kör tapaları) gazın kaçmasına sebebiyet vermiş oluyorsunuz bilginize.

    Gazı açarken biz önce basma borusu(yani küçük vana)'yı çok az açıp anında kaparız bunun da amacı cihazda tıkanıklık olup olmadığını görmek. Çünkü biz vakumu emişe bağlarız cihaza basmadan gazı verince bütün sistemi dolanır bir kırık yada tıkanıklık yoksa monometredeki değerin yükseldiğini görürsünüz. Ama gazı çok aşırı açarsanızda boruda kırık varsa aşırı basınç oluşacağından gaz her halikarda az da olsa geçer monometre yükselir sizde sıkıntı yok sanarsınız. Her şey ayarında güzel...

    alakası bile yok. hem sen zaten tapaları kapatıp vakum yapsan, gazı salmak için tapaları geri geri sökceksin:)... vakum halindeki sistem eğer bir boşluk varsa yine emer o havayı...




  • siz doğruyu bulmamaya ısrarlısınız ustacığım böle devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhabalar ,
    Gecen vestel klima montajimiz yapildi.Burdan vakum konusunu gordum ve bizde yapilmadigini farkettim.servisi tekrar cagirdim hic ikilemeden gelelim yapalim dediler.kabahatlerini biliyorlar.
    sormak istedigim sudur , 15 lik bir klimanin cikis hava sicakligi kac derece olmalidir?
    Araba klimasini bir usta dijital termometre ile olcmustu.bende is bittikten sonra klima cikis sicakligini test edecegim.
    Saygilar

    en fazla 8 derece

    Ustam en fazla derken , 8'den dusuk mu olmali yoksa yuksek mi?
    bizimki 14 derece gibi ufluyor su an.
    ne anlama gelir bu?

    14 derece fazladır hocam. servis şart. ne kadar düşük o kadar iyi. derece ne kadar düşük olursa o kadar soğuk üflüyor demektir. 2 dereceyi görenler var.

    yüksek fan hızında en fazla 11 dir.

    gerçek performansı vermediği anlamına gelir hocam

    Eyvallah cok tesekkur ederim.
    Servisin basina eksiyelim bakalim.

    rica ederim hocam. sonucu bildirirseniz sevinirim

    merhabalar ,
    vestel servis bugun sabah geldi.ama vakum yapmaya vakum makinasi olmadan geldi.guya aklinca elindeki cami kirik manometreyi bana vakum makinasi olarak yutturacak.vakumu neyle yapacaksin dedim bununla dedi :) o vakum yapmaz dedim , vakum yapmayacam olcecegim diye kivirmaya basladi.
    sonra ben makinayi alip geleyim diye cikti cikis o cikis.
    bide , boru vakum yapilmaz makina vakumlanir dediler ne derece dogrudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9köy

    konuyu karıştırmak istemiyorum umarım çok karıştırmam.

    bir vakum pompası çizimi patlaşmış gıdacıbey isimli arkadaşımız. büyük ihitmal alarko sitesinden alınma bu resim. oldukça faydalı paylaşıyorum bende.

    />


    ben burda klimacı arkadaşlardan rica ediyorum. vakum yapılırken dikkat etmemiz konuları sıralarlarsa konunun anlaşılması daha kolaylaşacaktır.

    söz gelimi ben meraklıyımdır ama basıncın göstergede nasıl azalacağını bilmem.


    Ulen köylü niye böyle yanlış yabalak resimler bulup koyuyorsun ,insanları şaşırtıyorsun.O tapalar açık olacak..

    Birde kendini edepli bilip yazıları şikayet edip sildirenler,siz önce kendi yazdıklarınızı okuyun.Ukelalık yapmak en kolayı.Azıcık saygılı olun bilgiye karşı.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhabalar ,
    Gecen vestel klima montajimiz yapildi.Burdan vakum konusunu gordum ve bizde yapilmadigini farkettim.servisi tekrar cagirdim hic ikilemeden gelelim yapalim dediler.kabahatlerini biliyorlar.
    sormak istedigim sudur , 15 lik bir klimanin cikis hava sicakligi kac derece olmalidir?
    Araba klimasini bir usta dijital termometre ile olcmustu.bende is bittikten sonra klima cikis sicakligini test edecegim.
    Saygilar

    en fazla 8 derece

    Ustam en fazla derken , 8'den dusuk mu olmali yoksa yuksek mi?
    bizimki 14 derece gibi ufluyor su an.
    ne anlama gelir bu?

    14 derece fazladır hocam. servis şart. ne kadar düşük o kadar iyi. derece ne kadar düşük olursa o kadar soğuk üflüyor demektir. 2 dereceyi görenler var.

    yüksek fan hızında en fazla 11 dir.

    gerçek performansı vermediği anlamına gelir hocam

    Eyvallah cok tesekkur ederim.
    Servisin basina eksiyelim bakalim.

    rica ederim hocam. sonucu bildirirseniz sevinirim

    merhabalar ,
    vestel servis bugun sabah geldi.ama vakum yapmaya vakum makinasi olmadan geldi.guya aklinca elindeki cami kirik manometreyi bana vakum makinasi olarak yutturacak.vakumu neyle yapacaksin dedim bununla dedi :) o vakum yapmaz dedim , vakum yapmayacam olcecegim diye kivirmaya basladi.
    sonra ben makinayi alip geleyim diye cikti cikis o cikis.
    bide , boru vakum yapilmaz makina vakumlanir dediler ne derece dogrudur?

    dış üniteye hava girmez hocam. iç üniteyle borular vakumlanır. sadece makina demek yanlış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhabalar ,
    Gecen vestel klima montajimiz yapildi.Burdan vakum konusunu gordum ve bizde yapilmadigini farkettim.servisi tekrar cagirdim hic ikilemeden gelelim yapalim dediler.kabahatlerini biliyorlar.
    sormak istedigim sudur , 15 lik bir klimanin cikis hava sicakligi kac derece olmalidir?
    Araba klimasini bir usta dijital termometre ile olcmustu.bende is bittikten sonra klima cikis sicakligini test edecegim.
    Saygilar

    en fazla 8 derece

    Ustam en fazla derken , 8'den dusuk mu olmali yoksa yuksek mi?
    bizimki 14 derece gibi ufluyor su an.
    ne anlama gelir bu?

    14 derece fazladır hocam. servis şart. ne kadar düşük o kadar iyi. derece ne kadar düşük olursa o kadar soğuk üflüyor demektir. 2 dereceyi görenler var.

    yüksek fan hızında en fazla 11 dir.

    gerçek performansı vermediği anlamına gelir hocam

    Eyvallah cok tesekkur ederim.
    Servisin basina eksiyelim bakalim.

    rica ederim hocam. sonucu bildirirseniz sevinirim

    merhabalar ,
    vestel servis bugun sabah geldi.ama vakum yapmaya vakum makinasi olmadan geldi.guya aklinca elindeki cami kirik manometreyi bana vakum makinasi olarak yutturacak.vakumu neyle yapacaksin dedim bununla dedi :) o vakum yapmaz dedim , vakum yapmayacam olcecegim diye kivirmaya basladi.
    sonra ben makinayi alip geleyim diye cikti cikis o cikis.
    bide , boru vakum yapilmaz makina vakumlanir dediler ne derece dogrudur?

    dış üniteye hava girmez hocam. iç üniteyle borular vakumlanır. sadece makina demek yanlış

    Peki , simdi ilk montajda vakum yapilmadi ve havali borularin icine ana unitenin icindeki fabrikasyon gaz salindi.
    bu gaz hava ile karisti.
    su anda nasil duzelicek bu olay? icinde R410 olan borular vakumlanirsa gazi kacmis olmaz mi?
    yeniden gaz basmak gerekir mi?
    Hava ile karismis gaz bi koseye sadece gazi alinip geri sisteme basilabiliyor mu?
    tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yaz Kızım200torbaçimento

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yaz Kızım200torbaçimento

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yaz Kızım200torbaçimento

    quote:

    Orijinalden alıntı: gok.olmez

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Ahada buraya bakın...



    Abilerim ve ustalarım bu adamın yaptığı vakumdan ne hayır beklersiniz ki ? Olay çok basit mutlaka sizinde başınıza gelmiştir.

    Vakum yaparken yandaki kör tapaları kapamazsanız o cihaz vakumdayken oradan havayı içine çeker yani onlar toz kaçmasın diye kapakcık vana falan değil onlar kör tapa. Hem vakumda hemde cihazın gazı açıldıktan sonra iyice sıkılması şarttır. Çok gaz kaçakları görüldü böyle. Hatta bir gün test etmek istiyorsanız bazı klimalarda vakumu yaptıktan sonra gazı açmak için o tapaları açtığınızda elinizi vananın ağzını kaplıcak şekilde parmak ucunuzla dokundurun içine çektiğini görüceksiniz...

    Ayrıca bu olay genelde gazı açarken de içine çekiyorsa hızlı açmanız gazın en az seviyede o yarı bozuk vanadan kaçmasını sağlar yani. Öyle kaçakda varsa siz tapaları sıkmayarak(kör tapaları) gazın kaçmasına sebebiyet vermiş oluyorsunuz bilginize.

    Gazı açarken biz önce basma borusu(yani küçük vana)'yı çok az açıp anında kaparız bunun da amacı cihazda tıkanıklık olup olmadığını görmek. Çünkü biz vakumu emişe bağlarız cihaza basmadan gazı verince bütün sistemi dolanır bir kırık yada tıkanıklık yoksa monometredeki değerin yükseldiğini görürsünüz. Ama gazı çok aşırı açarsanızda boruda kırık varsa aşırı basınç oluşacağından gaz her halikarda az da olsa geçer monometre yükselir sizde sıkıntı yok sanarsınız. Her şey ayarında güzel...

    İstisna olarak belirteyim emisyon vana kapağı kaybolmuş bir demontaj yapmıştım kapak bulamadım neyse benim alışveriş yaptığım bakkal yer aynı zamanda kaçarsa gazı basarız yine kapak bulana kadar demiştim öyle kaldı zamanında 2007 diye hatırlıyorum ve ara sıra bakıyorum klimaya performansı yerinde hala.

    Bende çoğunlukla emniyet kemerini takmadan araba kullanıyorum,kazada yapmadım,bundan sonrada yapmam,sanki kaza yaptımda kafayı cama vurdumda öldüm.Kim icat etti lan bu emniyet kemerini,yakalanınca boşu boşuna ceza yiyiyoruz.

    1903—Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı

    Kaza yapınca konu açmanı bekliyoruz o zaman.
    Ceza yediğinde de tabi.

    Vana tapalarınıda 1990 larda buldular,ne işe yarar ulen,takma,bakarsın bir gün kaçak olursa takarsın.Ha bu arada DD çülerde bir ara fazlaık bunlar diye plastik tapa takmışlardı. Hatta yapmışlar aslında hiç tamasalar daha az masraf olurdu.

    Kapak bulamamıştım, prinç kalıp alıp tornadamı yaptırsaydım yani:D Bi ara vardı o plastik kapaklar hatırlıyorum iç üniteye dahi takmışlardı.

    nereden kıssam diye düşünüyorlar. yakında bırakın alüminyumu plastik boru bile kullanır bunlar




  • kötü karışmış burası sonra yazim.

    klima 55 bak sana bişe söyliyim her konu açan yorum yapma gözüm ya.. dev gibi konu var canı sıkılan kendini uyanık sanan yeni tavsiye bölümü açıyor. sonrada insan cevap vermiyırsunuz diye serzenişte bulunuyorlar. insanda kafamı kalıyor. böyle konu açanlara ben klima tavsiyesi linkini yapıştıryorum. aynını yap yoksa sen hiç birine yetişemezsin bunu görende azar iyice nasıl olsa cevap geliyor der ama hiç bişe çıkmıyor konu kirliliğinden başka. mantıklı ol biraz dün kocusta yazmış milletimizin huyu okumadan yazmak demiş. bırka biraz okumayı öğrensinler anakonuları. forumu pandispanya cumhuriyetine çeviriyorlar sende bunlara cevap için uğraşıyorsun.

    hem bazen önemli durumlar oluyor bu tip forumlarda ama konu kısa süre sonra düşüyor arayan aradığını bulamıyor ama ana konu herzaman kalıcı ok anlaştıkmı




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.